"Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne. Sillä minä sanoin teille: tästedes en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin Jumlan kuningakunta tulee." Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan.Tehkää se minun muistokseni. Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."
Vielä olisin papeilta kysynyt kun Jeesus sanoi:
7
<50
Vastaukset
- Arto Arpoja
En nyt rupee arpomaan, mutta jokin tässä yhtälössä määttää.
Jos Jeesuksen viinin ei pitänyt tuossakaan kinkerissä muuttuman vereksi, niin mikä taika siinä olisi, että sen pitäisi muuttua tänä päivänä?
- >> Hokkus Pokkus <<
Ne asetussanat ovat samat joilla papit taikovat sanamaagisena temppuna muka Jeesuksensa viiniin ja öylättiin, verenä ja ruumiina todellisesti läsnäolevaksi.
- 2+5
Minä kysyisin keneltä tahansa ehtoollisella käyneeltä uskovalta, että oletko koskaan maistanut ihmisverta?
Onko sinulle tullut joskus haava sormeen ja olet silloin laittanut sormen suuhusi? Onko nenästäsi vuotanut verta niin, että sitä on mennyt suuhusi?
Miltä se sinun mielestäsi maistui? Onko ehtoollisella tarjottava neste sinun mielestäsi saman makuista? - Niet Bomia Ingenting
Ei kyseessä ole mikään makuasia 2 5, vaan kysessä on ihmisjärjen ylittävä mysterio eli sellainen hokkus pokkus sakrametti, jota kukaan ei voi käsittää mutta johon papeiksi kutsuttujen taikurien mukaan pitää silti uskoa, jos mielii saada tällä aterialla sen mitä se lupaa eli syntinsä anteeksi.
- 2+5
Maku on yksi ihmisen (ja eläinten) aisteista. En kysynyt yhtään mitään ehtoollisen symbolisesta merkityksestä, synneistä, mysteereistä tai niiden käsittämisistä. Kysmykseni koski aivan vain uskovien henkilökohtaisista makuaistimuksista.
Ovatko ne samanmakuisia vai eivät?
- Ei mikään makuasia
Maku ei välttämättä johda mielikuviin verenjuonnista, ja ruumiinsyönnistä ehtoollisella - joten se selittää myös varmaan sen miksi kirkko opettaa että: Jeesus tai oikeastan Jumala kolmannessa persoonassa on läsnä allarilla yliluonnollisella tavassa ja syödään järjen ja aistit ylittävänä syntejä sovittavana ateriana. Kaikki perustuu siis siihen taikauskoon, että "hokkus pokkus temppu" toimiin todellakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3904414Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483769Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit163272KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1082761Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92441Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212272Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511942Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181898- 1211843
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241429