Onpa netissä kirjoitus ja analyysi Sarasvuon kohupuheesta. Toi teksti sanoo ettei Sarasvuo oo uskossa vaa eksyttää kirkkokansaa. Aikamoinen analyysi.
http://www.kotipetripaavola.com/jarisarasvuotuhlaajapoika.html
Jari Sarasvuon kallion kirkon saarnan analyysi!
24
168
Vastaukset
- dianha
Kyllä jari vastoin raamattua puhui. Ei siitä pääse yli eiikä ympäri.
- Homoraiskaus
Suomen kristikansan saarnaajien kiistaton kuningas ja ylivertainen Raamatun tulkitsija Petri Paavola tietää kertoa, että Nooan poika Haam homoraiskasi isänsä:
" Nooa teki syntiä ja humaltui viinistä maaten alasti teltassaan. 1 Moos 9:21:ssa on hepreaksi sana galah, joka tarkoittaa tässä yhteydessä olla paljastettu (tarkoittaen alastomuutta). Galah sana ei viittaa syntiin tai häpeään.
1 Moos 9:22:ssa on hepreaksi sana ervah, joka tarkoittaa alastomuutta, epäpuhdasta, häpeää, säädyttömyys ja sopimaton käytös. Kun Raamattu sanoo, että Haam näki isänsä hävyn (ervah), niin se on kiertoilmaus sille, että Haam käytti isäänsä seksuaalisesti hyväkseen (homoseksuaalinen akti).
Hepreankielisessä Raamatussa (VT) käytetään useassa kohdassa kiertoilmaisua (eufemismi) tarkoittamaan seksiaktia. Kiertoilmaisun tarkoituksena on käyttää korvaavaa sanaa seksiaktista, joka ei loukkaa lukijaa tai kuulijaa."
http://www.kotipetripaavola.com/jarisarasvuotuhlaajapoika.html - Varo
Homoraiskaus kirjoitti:
Suomen kristikansan saarnaajien kiistaton kuningas ja ylivertainen Raamatun tulkitsija Petri Paavola tietää kertoa, että Nooan poika Haam homoraiskasi isänsä:
" Nooa teki syntiä ja humaltui viinistä maaten alasti teltassaan. 1 Moos 9:21:ssa on hepreaksi sana galah, joka tarkoittaa tässä yhteydessä olla paljastettu (tarkoittaen alastomuutta). Galah sana ei viittaa syntiin tai häpeään.
1 Moos 9:22:ssa on hepreaksi sana ervah, joka tarkoittaa alastomuutta, epäpuhdasta, häpeää, säädyttömyys ja sopimaton käytös. Kun Raamattu sanoo, että Haam näki isänsä hävyn (ervah), niin se on kiertoilmaus sille, että Haam käytti isäänsä seksuaalisesti hyväkseen (homoseksuaalinen akti).
Hepreankielisessä Raamatussa (VT) käytetään useassa kohdassa kiertoilmaisua (eufemismi) tarkoittamaan seksiaktia. Kiertoilmaisun tarkoituksena on käyttää korvaavaa sanaa seksiaktista, joka ei loukkaa lukijaa tai kuulijaa."
http://www.kotipetripaavola.com/jarisarasvuotuhlaajapoika.htmlOn vaarallista lisätä tekstiin sitä, mitä siellä ei ole.
- 2 + 3
Ja Paavola on kaiken mitta?
- Että näin.
Raamattu on kaiken mitta ja Raamatun valossa Paavola Sarasvuon höpinöitä katsoi.
- Rapanhapakko
Hehehehe. Minä tiedän tuon Petri Paavolan, netin maallisten palstojen uskishäirikön, jo vuosien ajan. Katsokaapa vaikka täältä, miten saa köniinsä jopa Raamatun teksteistä.
http://kitina.net/viewtopic.php?f=7&t=9753
Kyllä se jo tietää valehtelevansa, että Jumala hänelle mitään puhuu. Mutta uskovaisuuteen kuuluukin valehtelu kuin hyveenä.
Jari Sarasvuota toki minäkin pidän ihan kuplana ja kusettajana. Nyt kun bisnekset menee huonosti, luonnollisesti keksi rahastaa uskovaisiltakin. Kuten laulajatkin "tulevat uskoon" kun levymyynti vähenee eikä keikkoja saa kuin kirkoissa.
Mutta jos katsomme Petri Paavolan sepustusta niin:
>>>Fundamentalismi Raamattuun yhdistettynä tarkoitti alunperin uskomista Raamatun erehtymättömyyteen, sanatarkkuuteen ja Raamatun sanan totuuteen sekä Raamatun sanan totuuden mukaan vaeltamista. Kyse ei siis ole alkuunkaan intohimoisesta uskonnollisesta omistushaluisuudesta tai taikauskosta, vaan uskosta joka pitää totena Raamatun sanan ja haluaa elää sen mukaisesti.
Fundamentalismin käsite yhdistettynä Raamatun sanan uskomiseen ymmärretään tänä päivänä hyvin usein ääriliikkeinä, joiden opetus ja käytäntö on hyvin epätervettä ja joissakin tapauksissa suorastaan erittäin sairaalloista, joka itse asiassa edustaa uskonnollisuutta, ei Raamatullista uskoa. Terveellä ja Raamatullisella uskolla ei ole mitään tekemistä epäterveen ja sairaalloisen uskonnollisuuden kanssa.">>>>
Herättää vain naurua tai inhoa minussa. Paavola kuvailee juuri omaa epätervettä uskovaisuuttaan, ja on tarpeeksi röyhkeä esittääkseen omat kipeät houreensa jonain muuna kuin oman halunsa mielivaltaisena todeksi sanomisena, juuri kuin ne muutkin hihhulit, joista Petri ei pidä.
Entäs:
>>>Moni ihminen on tullut ateistiksi sen tähden koska on luullut kirkkojen veritöiden sekä muun pahuuden edustavan Raamatullista uskoa, vaikka ne edustavat uskonnollisuutta ja valhetta, ei Raamatun uskoa ja totuutta. En yhtään ihmettele sitä, jos joku ihminen haluaa olla ateisti sen tähden ettei halua uskoa kirkkoa ja sitä mitä kirkko edustaa. Uskonnollisuus on ihmisille haitallista ja vaarallista, sillä sen kaikkein vääristyneimmässä pahuuden muodossaan uskonnollisuus surmaa ihmisiä. Tästä todisteena esimerkiksi katolisen kirkon suorittamat lukuisat verityöt. >>
Ruahahahaha!!!
Siis Petri itse vakaasti hyväksyy ne Vanhan testamentin Jumalan tekemät massamurhat ja haluaa niitä niin paljon, ettei mikllään hyväksy todisteita ettei niitä koskaan tapahtunut, ettei edes vedenpaisumusta ja Kanaanin maan valloitusta ollut. Lisäksi Petri haluaa että kaikki me, myös uskovaiset jos eivät usko kuin Petri (sori vaan luterilaiset papit, hellarit, katolisista nyt puhumattakaan) joudumme ikuiseen kärsimykseen.
Tuo on täysin niljakas olio.- Tee valintasi.
Jos Paavola on niljakas olio niin mikähän se sinä sitten olet...?
Paavola ei korota itseään jalustalle vaan käsittelee ajankohtaisia aiheita Raamatun valossa. Mielestäni jo se että hän esiintyy omalla nimellään ja uskaltaa puolustaa Jumalan Sanaa kertoo minulle sen että hän todellakin luottaa Herraan ja että hän on terveessä Raamatullisessa uskossa.
Sinä et raukka sitä tajua koska viha sokaisee sinut, se näkyy kaikessa miten kirjoitat.
Tapasi kirjoittaa muista ihmisistä on halventava ja inhottavan pilkkaava.
Hyökkäät Paavolaa ja muita uskovaisia kohtaan koska sinulla on todella paha olla ja olet uskovaisille kateellinen. Sinä et tätä myönnä, tiedän sen. Mutta olen oikeassa koska olen kokenut saman.
Sielunvihollinen haluaa sinut omakseen ja siksi myrkyttää mieltäsi uskovaisia vastaan. Pahan omako haluat olla?
Tee valintasi. Sen lauluja laulat jonka puolella olet.
- korjausta
Rapanhapakko valehtelee isot korvat heiluen.
- Rapanhapakko
Siinäpä valeen murjasit, mutta sinähän oletkin uskovainen.
Lue tuo ylle linkittämäni ketju, johon kaikkeen 47 sivuun en jaksanut itse vastata, koska olen vetänyt tuota saippuanliukasta ketjua hanuriin jo niin monessa ketjussa aiemmin. Niitä on siis paljon enemmänkin tuolla. Minä olen se nikki "Gat". Haluuks säkin?
- valonlapsi
Gat on voitonvarma mutt ihan väärössä.
- Rapanhapakko
No perustelepa jotenkin muuten kuin uskisten valheellisella itsevarmuudella (että Pyhä Henki just sulle juttelee vaikkei toisenuskosille samaa valehteleville hihhuleillle jne.. jne..) , niin "laitan" sinuakin just sinne niin. Näin heteronakin :-D Ja kai luit ketjun vaikken jaksa näyttää aiempia paljoja Petriketjuja. Se jätkä on täysi mukukku, mikä lienee uskovaisten ihanne. . Katso myös yleisön reaktiot.
Tuo foorumi haluaa lisää jäseniä. Uskonnottomatt tervetulleita, teidät hihhulit toivoakseni bannataan heti. Yksikin Petri on liikaa. - tv121
Rapanhapakko kirjoitti:
No perustelepa jotenkin muuten kuin uskisten valheellisella itsevarmuudella (että Pyhä Henki just sulle juttelee vaikkei toisenuskosille samaa valehteleville hihhuleillle jne.. jne..) , niin "laitan" sinuakin just sinne niin. Näin heteronakin :-D Ja kai luit ketjun vaikken jaksa näyttää aiempia paljoja Petriketjuja. Se jätkä on täysi mukukku, mikä lienee uskovaisten ihanne. . Katso myös yleisön reaktiot.
Tuo foorumi haluaa lisää jäseniä. Uskonnottomatt tervetulleita, teidät hihhulit toivoakseni bannataan heti. Yksikin Petri on liikaa.Rapanhapakko
Miten oletkin suvaitsematon .Saanko antaa neuvon suvaitsevaisuus ei ole sinulta mitään pois. Yhdessä ain käsikkäin sanonta voisi olla paikallaan. Älä vedä hernettä nokkaan jos muut eivät ole samaa mieltä kanssasi.
Kerro mikä se sinun elämäsi filosofia olikaan.
Olipahan viihdyttävää luettavaa :)
Siellä mäiskitään Raamatulla viuhtovaa Paavolaa Raamatulla päähän niin että posket vain tutajaa.- Rapanhapakko
En tiiä onko mulla valtuuksia kutsua kun en ole mode, mutta rekkaudupa säkin BGope tuonne pian. Lisää Petriketjuja näkee rekkautuneena haulla PetriFB
Yksi jäsen teki virheen kutsuesaan Petrin Citystä Kitinään, joten toivoekseni hihhulit häädetään. Tosin tuolla selviää minustakin jotain... noloa. - Rapanhapakko
Rapanhapakko kirjoitti:
En tiiä onko mulla valtuuksia kutsua kun en ole mode, mutta rekkaudupa säkin BGope tuonne pian. Lisää Petriketjuja näkee rekkautuneena haulla PetriFB
Yksi jäsen teki virheen kutsuesaan Petrin Citystä Kitinään, joten toivoekseni hihhulit häädetään. Tosin tuolla selviää minustakin jotain... noloa.Typoja... Jack Daniels... öitä!
- Vihaajat vihaa...
Rapanhapakko kirjoitti:
Typoja... Jack Daniels... öitä!
Hyi olkoon millaista tekstiä suollat! Vaikea uskoa että kaltaisesi vihan syömä ihmishylkiö voi nukkua yönsä hyvin....
- Sitä saa mitä tilaa
Rapanhapakko kirjoitti:
Yksi jäsen teki virheen kutsuesaan Petrin Citystä Kitinään, joten toivoekseni hihhulit häädetään. Tosin tuolla selviää minustakin jotain... noloa.Tuo viesti ketju kertoi sinusta aina paljon "arvoisa" rapanhapakko! En voi kuin nauraa koska omat kommenttisi ovat äärimmäisen lapsellisia ja teet itsestäsi täysin typeryksen! :DDDD
Paavola kirjoittaa omalla nimellään, sinusta ei siihen ole koskaan vaan uhoat pienen pojan uholla piilosta! :DDDDD Olet proffakuvasi kaltainen isotteleva pikkuriiviö joka haluaa vaan päteä :DDDDDD
P.S Perusta bg open kanssa oma saitti jossa saatte kehua toinen toisianne ja haukkua uskovia. Vai kannattaisiko sittenkin tehdä parannus ja ottaa Jeesus Herraksi saa'tanan sijaan joka nyt myrkyttää mieltäsi ja kylvää vihaa sisälläsi? - Myötähäpeä.
Rapanhapakko kirjoitti:
Yksi jäsen teki virheen kutsuesaan Petrin Citystä Kitinään, joten toivoekseni hihhulit häädetään. Tosin tuolla selviää minustakin jotain... noloa.Ennemminkin noloa on lukea viestejäsi....
- No voi ällö!
Rapanhapakko kirjoitti:
Yksi jäsen teki virheen kutsuesaan Petrin Citystä Kitinään, joten toivoekseni hihhulit häädetään. Tosin tuolla selviää minustakin jotain... noloa.Rapanhapakko, sinustapa selvis todella noloo tietoa tuolta kitisijä palstalta! Olet siis 51-vuotias katkeroitunut vanhapoika vai? Kirjoittelet jumalanpilkkapuheitasi suu vaahdossa ja luulet olevasi oikeassa?
Sitä suu puhuu mitä sydän on täynnä! Häpeä jos osaat!
- otaapuvastaan
Voi mikä viha sisällä. Jeesus voi auttaa sua!
- Arvidsson
Terve usko
Se on tietysti sellaista uskoa, mistä Raamattu puhuu. Jos jotain muuta puhuu - silloin puhuu omiaan.
Apostolien teot kertovat terveestä uskosta. Apostolit olivat uskovia ja silloin, kun olivat Jeesuksen seurassa. Jeesus sanoi ennen taivaaseen nousemista, että älkää lähtekö ennen kuin saatte voiman. Jeesus tarkoitti Pyhällä Hengellä täyttymistä. Sananjulistajan ei nytkään pitäisi lähteä saarnaamaan, ennen Hengen saamista. Apostolit odottivat Hengellä täyttymistä 10 päivää. Silloin tapahtui.
Uskovat tulivat täyteen Pyhän Hengen voimaa. He puhuivat kielillä ja moninaiset armolahjat tuli ilmi. Sairaat parani, riivaajat pakenivat, Pietarilla oli tiedon sanat ja voimatekojen lahja. Hän joutui hurmoksiin Joppessa. Apostolien sana oli niin väkevää, että tuhannet ihmiset tulivat uskoon. Joku pappikin pelastui. Koko elämä oli täynnä ihmettä ja käsittämätöntä voimaa.
Täällä kirjoitellaan ja sanotaan hihhuleiksi niitä, jotka uskovat. Jos olisitte olleet silloin , kun apostolit toimivat, silloin olisitte nähneet, mitä on terve usko.- Nyt luullaan, että terve usko on jotakin teologista selittelyä, eikä saisi tapahtua mitään sellaista, jota ette itse ymmärrä. Jos ja kun elävä Jumala ilmestyy, silloin tapahtuu sellaista, jota seuratessaan moni mykistyy.
Tapasin kiinalaisen miehen, joka oli ollut vuosia vankilassa uskottua Jeesukseen. Häneltä vartijat olivat rautaputkelle hakanneet jalat poikki. Siellä ollessaan Herra kehotti häntä lähtemään saarnaamaan. Hän sanoi, ettei pysty lähtemään. Häntä sen lisäksi vartioitiin tiukasti. Mutta hän sai voiman ja terveyden yhtäkkiä. Hänelle avautui ovat, vankilan portit avautui lisäksi. Hän meni portista ulos. Siellä häntä odotti taksi. Nykyisin hän ja perheensä asuvat nyt Saksassa, mutta itse kiertää ympäri maailmaa ja kertoo suurista Jumalan teoista. Uskovat tarvitsevat Jumalan voiman, että ihmiset näkisivät Herran valtasuuruuden. Olemme tarpeeksi voivotelleet maailman pahuutta,
Tehtävämme on viedä Herran sana niille, jotka ovat paholaisen vankina. Sairaat tarvitsevat Jumalan voiman, että he parantuisivat. Silloin kävisi ennen Samarian kaupungissa. kun Filippus saarnasi Jumalan voimassa. Kerrotaan, että kaupungissa syntyi suuri ilo, kun sairaat paranivat ja rammat kävelivät. Jumala voi kaiken. Tämä olisi tervettä uskoa. Uskonnollisuutta on liian paljon - todellista uskoa vähän yänä päivänä.- WoAiJesu
Arvidsson, puhut asiaa, kiitos.
Kiinassa, Pohjois-Koreassa ja Vietnamissa toimii lukuisia seurakuntia ns maan alla vainojen takia ja heitä vainotaan sen vuoksi että uskovat Jeesukseen. Ei ne ihmiset kirkkoihin kokoudu vaan koteihin, juuri samoin kuin alkuseurakunnan aikana. Rukoilevat yhdessä ja nauttivat ehtoollisen Jeesuksen muistoksi. Raamattu otetaan täytenä totuutena ja sitä noudatetaan. Ei ole pappisjärjestelmää eikä ihmisten kirjoittamia opinkappaleita vaan puhdas totuus Raamatusta ja rakkaus Jeesukseen.
Mitä ihminen muuta edes tarvitsee hengennälkäänsä?
Katsokaa suomalaiset itseenne. Te annatte eksyttäjien vetää teitä kuin pässiä narussa hurmahenkisiin tilaisuuksiin. Te annatte Pyhän Hengen nimen häpäistäväksi eksyttäjille joita te palvotte enemmän kuin Jumalaa ja pidätte näiden eksyttäjien oppeja parempana kuin Raamatun Sanaa.
Sarasvuo ei ole uskossa eikä tunne Raamattua, se kävi hyvin ilmi hänen puheestaan. Joten mitä tulee Paavolan kirjoitukseen, hän on oikeassa Sarasvuon puheen suhteen. Pidittepä siitä tai ette. Sarasvuon "saarna" oli jumalanpilkkaa, sanan varsinaisessa merkityksessä.
Olen asunut jo vuosia Kiinassa. Kaulallani roikkuu risti kuin merkkinä uskostani muille ihmisille. Moni kiinalainen on tullut luokseni kysyen Jeesuksesta ja minulla on ollut kunnia kertoa Hänestä. Pelkkä risti kuitenkaan ei vedä ihmisiä kysymään Jeesuksesta vaan myös "ristinkantajan" hymy huulilla. Hymy kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, se kertoo aitona ollessaan sisäisestä onnesta.
Pointina tässä, että aidon hymyn lähde on Herramme ja Häneltä teidän tulisi etsiä onnellisuuden lähdettä, ei näistä eksyttäjien kokouksista.
Siunausta teille kaikille alkavaan päivään. WoAiJesu kirjoitti:
Arvidsson, puhut asiaa, kiitos.
Kiinassa, Pohjois-Koreassa ja Vietnamissa toimii lukuisia seurakuntia ns maan alla vainojen takia ja heitä vainotaan sen vuoksi että uskovat Jeesukseen. Ei ne ihmiset kirkkoihin kokoudu vaan koteihin, juuri samoin kuin alkuseurakunnan aikana. Rukoilevat yhdessä ja nauttivat ehtoollisen Jeesuksen muistoksi. Raamattu otetaan täytenä totuutena ja sitä noudatetaan. Ei ole pappisjärjestelmää eikä ihmisten kirjoittamia opinkappaleita vaan puhdas totuus Raamatusta ja rakkaus Jeesukseen.
Mitä ihminen muuta edes tarvitsee hengennälkäänsä?
Katsokaa suomalaiset itseenne. Te annatte eksyttäjien vetää teitä kuin pässiä narussa hurmahenkisiin tilaisuuksiin. Te annatte Pyhän Hengen nimen häpäistäväksi eksyttäjille joita te palvotte enemmän kuin Jumalaa ja pidätte näiden eksyttäjien oppeja parempana kuin Raamatun Sanaa.
Sarasvuo ei ole uskossa eikä tunne Raamattua, se kävi hyvin ilmi hänen puheestaan. Joten mitä tulee Paavolan kirjoitukseen, hän on oikeassa Sarasvuon puheen suhteen. Pidittepä siitä tai ette. Sarasvuon "saarna" oli jumalanpilkkaa, sanan varsinaisessa merkityksessä.
Olen asunut jo vuosia Kiinassa. Kaulallani roikkuu risti kuin merkkinä uskostani muille ihmisille. Moni kiinalainen on tullut luokseni kysyen Jeesuksesta ja minulla on ollut kunnia kertoa Hänestä. Pelkkä risti kuitenkaan ei vedä ihmisiä kysymään Jeesuksesta vaan myös "ristinkantajan" hymy huulilla. Hymy kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, se kertoo aitona ollessaan sisäisestä onnesta.
Pointina tässä, että aidon hymyn lähde on Herramme ja Häneltä teidän tulisi etsiä onnellisuuden lähdettä, ei näistä eksyttäjien kokouksista.
Siunausta teille kaikille alkavaan päivään.*Raamattu otetaan täytenä totuutena ja sitä noudatetaan. *
Mahtavaa. Homovihan ynnä muiden suvaitsemattomuuksien (esim. muiden uskontojen ja ateismin suvaitsemattomuuden) siemen on kylvetty taas uusille maille.
Noh, sivistys kamppaa nuokin uskomukset aikanaan.
- veressä voima
Kirkkokansa haluaa Sarasvuosta uuden herättäjän
Uskossa olevat näkevät Sarasvuossa miehen, jota Jumala on puhutellut. Siitäkin huolimatta, että hän itse kieltää olevansa uskossa. -Joskus käy niin, ettei ihminen tiedä olevansa uskossa, vaikka käännös on jo tapahtunut, Reijo Korhonen sanoo.
Korhonen on ollut vakiovieras kirkossa jo 30 vuotta, mutta Sarasvuon saarnan kaltaista hän ei ole nähnyt.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013113017779449_uu.shtml
23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Matt 24:23-26
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä165251Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1764233Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk163763Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst251567Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk461387- 941249
- 701217
- 1171165
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk111132- 1631049