Vastaatko koskaan puskalaiselle?

palstalla vain.

Miksi?

Toivottavasti syntyy rauhanomainen keskusteluketju.

123

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan sama!

Voin vastata jollekin, joka on kirjoittanut yhdellä monista nikeistään, jos viestinsä on ystävällinen.

Voin vastata ilman nikkiään kirjoittaneelle, jos viestinsä on ystävällinen.

• aloitt.

Kiva, että löytyy laisiasi. Tosin, nythän nähdään, vastaako ketkään muut, kuin me puskikset.
        Tuntuu vain, että vaikka kirjoittaisi puskasta kuin kerubi, joillakin on järkähtämätön periaate olla vastaamatta.
        Mutteihan täällä toki ole mitään pakkoa mihinkään.

• samat sanat

Voin minäkin vastata jos viestinsä on ystävällinen ;-DD

• aloitt.

Olisikipahan mielenkiintoista kuulla, miksi joku rekisteröity ei vastaa puskaan.
        Siellähän voi olla vaikka hän itse kirjautumatta.

• muikku

Nuo väliin tunkijat ne vasta LUULEEKIN OLEVANSA JOTAKIN.
      Vaan minäpä keksin mennä edelle ... hi hi

• aloitt.

Kuka sinun väliisi on tunkenut.
        Minä aloittajana yritän olla kohtelias, ja vastata, kun minulle puhutaan.
        Niih!

• Hyväne aika sentää

Nii ko täs mie kirjotin ja sit välähti ettee semmone uuvistus viesti, mie säikyi sillee mahottomast, mitä mie uuvistuksil teen ko vanhatkii välttää meil vanhoil horiskoil.
      Pirulaine ko syvänkii hakkaa ku vanha heilurkello,, pittää varmastkii männä sänkyy pötköllee.
      Haastakaa työ rauhas ja rattosast, jotta aamul on hyvä tulla lukemaa tekstilöi, sitä ku oppii jottai nii ei ossaa lopettaakaa, ain vaa pittää lukkee ja joskus mie kirjotankii nii ko nytkii.
      Miul ois paljo kertomist mut tääl ko nuo häiriköt niin paljo pyöriit ja haisoot, ykskii päivä oikee ol varotus haju ensimmäisen sanana, hyi olkoo.
      Menkää työkii pötköllee jotta ootte aamul taas hyväst iskus vaik torraamaa, elkää kuitekaa ottaka tuota käskyst koha kerroin.
      Kyl mie vastaan kaikelaisii alotuksii vaa joskus omist mie en kyl vastaa, joku vastaa kuitekii ja ilkeest vastaakii.

• aloitt.

Pitipä hieman vuoleskellä älynystyröitään terävemmiksi, jos nyt se lie mahdollista, kun luin tekstiäsi, jotta älysin.
        Olipa mukavaa luettavaa.
        Samaa mieltä, pelottaa uudistukset, täälläkin. Tuntuu aina menevän entistä enemmän vinkuralleen. Viimeksikin kun uudistettiin, meni koko puusysteemi ihan vaikeaksi.
        Ennen oli helppo seurata uusia veistejä, kenelle ne oli, ja missä olivat.
        Nyt jää lukematta, jos ei ole koko ajan nyyläämässä, mihin uusi viesti ilmestyy.

Mää en ala torraamaan. Suljen mieluummin suuni, jos niin haluttaisi. Suljen saluunamme ovet hiljaa ulkoapäin. Tulen takaisin, kun toivon laineiden laantuneen.

Minen pötkötä vielä pitkään aikaan, sitten aamulla vetelenkin nuoruuden innolla hirsiä. Pitkään ja hartaasti.

• Hyväne aika sentää

Anteeks ku mie poikkeen aiheest tai eihä miun tarvikkaa anteeks pyytää ku kaikk näkkee et mie rekatul nikilläin vastaan, sitähä uoteltii. Hyväne aika sentää.
        Mut miul olki sellast asiaa jot meinasin siul ehottaa et siirrähä tää juttuis Murreketjuu. Mutt eihä sitä ketjuu ennää näy missää, ei täl eikä etelliselkää sivul.
        Mihi sie Monica oot sen pant.

• aloitt.
        katleijanen1 kirjoitti:

Hyväne aika sentää

Anteeks ku mie poikkeen aiheest tai eihä miun tarvikkaa anteeks pyytää ku kaikk näkkee et mie rekatul nikilläin vastaan, sitähä uoteltii. Hyväne aika sentää.
        Mut miul olki sellast asiaa jot meinasin siul ehottaa et siirrähä tää juttuis Murreketjuu. Mutt eihä sitä ketjuu ennää näy missää, ei täl eikä etelliselkää sivul.

Olipas iloinen yllärin pylläri, että aivan oikea rekisteröitykin vastasi.
        Kiitos siitä!
        Minen tiedä, puhuitko minulle, mutta en minä ainakaan voi yhtään kirjainta muualle muuttaa.

Monica on viimeksi minulle puhunut, kun karsittiin kiloja, saatiin enemmän iloja. :))
        Häntäkin kiitän, kun on tilaisuus!

• katleijanen1 kirjoitti:

Hyväne aika sentää

Vasta huomasin tämän Katlleija1, en tiijä mihi on upont se murreketju, kai hää män omille teillee, katoha ku se ei oikei menestyn, nii menköö mualle, ja nii se tais tehäkkii.

• aloitt. kirjoitti:

Olipas iloinen yllärin pylläri, että aivan oikea rekisteröitykin vastasi.
        Kiitos siitä!
        Minen tiedä, puhuitko minulle, mutta en minä ainakaan voi yhtään kirjainta muualle muuttaa.

Monica on viimeksi minulle puhunut, kun karsittiin kiloja, saatiin enemmän iloja. :))
        Häntäkin kiitän, kun on tilaisuus!

nim.. aloitt,,,jos sie aina kirjotat puskista nii vaikijaa on tietää kuka oot ja siin painonpudotuksessa oli kaikk nimim, tai käytti sammaa nimmee mut nyt mie moikkaan sinnuu ja toivotan hyviä pikkujouluja.

Koitaha tökätä minuu kirjotuksellais kuha osutaa kohallee, et mie tunnistan.:)))

• Tottakai.
      Hyvään keskusteluun osallistuvat kaikki ne, joilla on sanottavaa, joko nikillä tai lman.

• aloitt.

"Samaa maata kuin maalarin housut."

Ei kai aivoitukset aateloidu, jos ne rekataan?

• Makriina ek

Antteks maalaisuuten.
      Luulin että oli tarkoitus saada aikaan "rauhanomainen keskusteluketju".
      Menin lankaan.

• aloitt.

Minusta täällä on ollut ainakin tähän asti ihan YYA-sopimusmainen tunnelma.
        Kuka täällä riidan on sinun lisäksesi maininnut?

• Makriina ek
        aloitt. kirjoitti:

Minusta täällä on ollut ainakin tähän asti ihan YYA-sopimusmainen tunnelma.
        Kuka täällä riidan on sinun lisäksesi maininnut?

Haluaisin sitten tarkemman selvityksen kysymykseen, joka on minulle esitetty klo 23.08.

• aloitt.
        Makriina ek kirjoitti:

Haluaisin sitten tarkemman selvityksen kysymykseen, joka on minulle esitetty klo 23.08.

Olin samaa mieltä kanssasi.
        Olin iloissani, että pidät puskalaistakin ihmisenä.

Tarkoitin, ettei kai ihmisen ajatus ole yhtään korkeampilaatuista, jos sen sanoo rekisteröitynä.
        Vaikeaa tämä nettipuhe.
        Helppoa väärinkäsittää.
        Rauha ja rakkaus?

• Makriina ek
        aloitt. kirjoitti:

Olin samaa mieltä kanssasi.
        Olin iloissani, että pidät puskalaistakin ihmisenä.

Tarkoitin, ettei kai ihmisen ajatus ole yhtään korkeampilaatuista, jos sen sanoo rekisteröitynä.
        Vaikeaa tämä nettipuhe.
        Helppoa väärinkäsittää.
        Rauha ja rakkaus?

Hyvää yötä.

• aloitt.
        Makriina ek kirjoitti:

Hyvää yötä.

Samoin, alkaa minun silmäni jo katsoa kieroon, päivän uurastuksen jälkeen!
        Hyvää Yötä, olkoon Uni-Matti kanssamme myötä! :)

• tiedä häntä?

Jospa rekattu tuntee sanansa rekkaamattomalle helmiksi sioille?

• Vastaan mustalla ja punaisella kirjoitettuihin viesteihin, jos saan inspiksen aiheesta.
      Miksi pitäisi vastata vain rekatuille ja rekattuna, kun voi kertoa käyttämänsä nimi merkin muutoinkin.

Kirjoittajan lisäämisen vasta viestin loppuun olen huomannut täällä olevan yksi tapa kun ei halua nimerkin paikalle sitä laittaa.

Sitä tapaa muutamat suosivat, olisko jokin syy, en tiedä.

Rekisteröitynä tällä kertaa, koska postilaatikkoon kurkistan samalla.

• aloitt.

Punaisella kirjoitetut viestit? En nyt ymmärrä.

En minäkään tiedä, miksei puskalaisille vastata. Siksipä aloitukseni värkkäsinkin.

• näin epäilen

Kysyn vastakyssärin. Onko sellaista nikkiä jolle en koskaan vastaa ihan periaatteesta, oli miten kiinnostava aihe tahansa ?

• aloitt.

No, vastaapa. Minulla on, ei täällä.

• 21 - 3

Totta kai.
      Mieluummin niille kuin noille minä-minä-vakionikeille, paria poikkeusta lukuun ottamatta.

• Tähän voi vastata kahdella tavalla, kyllä tai ei.

Itse kallistun jälkimmäiseen koska aihetta keskusteluun ei ole.

Puskiksilla on ainakin kolme tapaa "keskustella".

1. Hyökätään pitkään, hyvään ja asialliseen ketjuun muutamalla sanalla, vain häiriten.

2. Kerrotaan tunnetuista palstalaisista nimimerkiltä mainiten

3. Referoidaan keskusteluja sana sanalta, joka on rikos

• rekatut ne vasta

hyökkäileekin ja kohdistaa henkilöön, hyvin pitkillä sepustuksilla vielä.

• aloitt.

Ei ole kokemusta itselläni luettelostasi.
        En tuntenut aikoinaan, kun olin rekattu, mitään eroa itsessäni puskiin verraten.

• aloitt.

Ihan mukava kun aloituksen tekijä. 'palstalla vain' käytti ketjussa nikkiä aloitt. Vielä kun vedät ketjuasi, ketju tuntuu kokonaisemmalta.
      Minusta on kiva jos ns. puskalainen käyttää samaa nikkiä, se antaa jatkuvuuden mielipiteiden vaihtoon. Voi palata ja jatkaa keskustelua vaikka parin päivän päästä jossain toisessa ketjussa.

ps. tuttu aihehan tämä nikkiasia on, mutta ikäviä ovat yleistykset kummastakin ryhmästä. On vaan mutua ja kaikenlaisia asenteita.
      Epäilipä joku tässäkin ketjussa että jospa rekattu tuntee sanansa rekkaamattomalle helmiksi sioille? Ei tuota ollut kiva lukea.

• anoomaR*

Mielenkiintoinen uudissana tuo puskalainen, taitaa olla kielellisesti luova aloittaja liikkeellä. Puskajussit yhdistetään tietääkseni armeijan maavoimiin. Pensaisiin naamioituminen on eräs keino vältellä vihollisen näkyviin joutumista. Täällä ei tiedä, onko pensaaseen piiloutuja mies vai nainen, puskahenkilö olisi paljon tylsempi sana kuin puskalainen ja puskis on jo kuultu. Pupu piilottaa päänsä pensaaseen, ja tunnistaminen on silloin vaikeampaa, mutta luuleeko se olevansa näkymätönkin. Tämä palstapusikko on minulle hyvin neutraali asia, maastossakin on pensaita, joiden nimeä en tiedä. Mutta kasvutavasta, lehtien muodoista ja kukkimisesta , jopa tuoksuista voi tehdä päätelmiä.

Puskapisulla joutuu lapsosia joskus käyttämään ja puskaradiokin toimii. Kukkapuska on niin arkinen nimitys, että solmin ja otan vastaan mieluummin kukkakimpun. Mutta kun kimppuun voidaan hyökätä... Mielenkiintoinen ja inspiroiva aloitus.

Vastaus otsikon kysymykseen on : vastaan useammin kuin koskaan. Itselleni on luontevaa kirjoittaa samalla nikillä, mutta hyväksyn suomi24:n säännöt, enhän muuten täällä liikuskelisikaan.

• just niin,

mutta vihollinenkin käyttää puskia naamioitukseen , hyökkäystä varten.

• aloitt.

"Kimppuuni hyökättiin", missä lie ihmisen kimppu? Missä välikäsi?
        Mikähän minua vaivaa, kun taas alkoi naurattaa.
        Tuli mielikuva, että me puskaajat kirjoitamme viestejämme kommandopipo päässä.

Nykyisin harva lapsi tunnistaa edes tavallisimpia puulajeja. Vahinko, kun itse oppi jo pienenä luonnon ihmeitä.

• aloitt. kirjoitti:

"Kimppuuni hyökättiin", missä lie ihmisen kimppu? Missä välikäsi?
        Mikähän minua vaivaa, kun taas alkoi naurattaa.
        Tuli mielikuva, että me puskaajat kirjoitamme viestejämme kommandopipo päässä.

Nykyisin harva lapsi tunnistaa edes tavallisimpia puulajeja. Vahinko, kun itse oppi jo pienenä luonnon ihmeitä.

"Anna karkkia", sanoi aikoinaan kolmivuotiaani. Vastasin, ettei minulla ole, "mutta käänny ukin puoleen".
        Kolmivuotias kierteli ukkia ja ihmetteli: "Missä sinun puoli on?"

Kyllä tällä palstallakin voisi joskus kysyä, millä puolella joku on, ja missä se puoli sijaitsee.

• Kerronpa juttua, jonka joku toimittaja oli tehnyt kun oli vieraillut keskustelupalstoilla.
      Hän määritteli, noin suunnilleen, että puskikset ovat huppupäisiä, samoin pukeutuneita, jotka pyörivät Hakaniemen torilla yhtenä elävänä joukkona, mekastavat ja pölisevät omiaan, joskus ärtyvät jos joku tönäisee. Jos tapaat jonkun ystävällisen ja asialliselta tuntuvan äänen, et enää löydä häntä siitä joukosta. Sinne se katoaa toisten joukkoon, jos yrität arvata kuka se on ja lähestyt, tulee pirunmoinen läksytys: kuka luulet olevasi!
      Minusta se oli sekä huvittava, että paljon totuudenmukainen kertomus kokemuksista.
      Mitä aloitukseen tulee, vastaan joskus tuoreeltaan - yleensä välttelen puskikselle vastaamista. Toki joukossa on ihan mainioita kirjoittajia, jopa asiallisiakin, mutta mistäpä sen tietää. Joukossa on myös kamelontteja, jotka muuttuvat rajattomasti näytellen mitä tahansa. Miksipä tuhraisin kallista aikaani mokomaan ongitteluun. Olen kyllä turhankin yksioikoinenkin leikkimään turhanpäiväiväiseksi kokemaani "kuurupiiloa."
      Tästä huolimatta, hyvää jatkoa!

• Kyllä olen pitänyt tapanani vastata niillekin, joilla ei tunnistettavaa nimimerkkiä näy, aloituksiinkin. Ketjun edetessä saa samaa nikkiä käyttävä enemmän huomiotani, olkoon sitten rekattu tai ei.
      En näe mitään eroa onko nimimerkki sinisellä, kunhan siinä sama tunniste näkyy.

Jos ilman nimimerkkejä koko ketju jatkuu järjellisenä, on pelkkä asian mielenkiintoisuus se mikä saa vilkaisemaan, vaikka vaan lukien.

• aloitt.

Olen huomannut. On mukava, kun palstalle tulee, ja edes joku vaivautuu vastaamaan. Monesti tuntuu, että on näkymätön, kun rekatuille vastataan, mutta puska saa nököttää yksin ja hylättynä.
        Ei ihme, jos moni antaa periksi ja häipyy hiljaa takavasemmalle.
        Itku silmässään. :)

Kannattaisi ehkä kaikkien muistaa, että jokaisen kirjaimen takana aina on tunteva ihminen.

• Makriina ek
        aloitt. kirjoitti:

Olen huomannut. On mukava, kun palstalle tulee, ja edes joku vaivautuu vastaamaan. Monesti tuntuu, että on näkymätön, kun rekatuille vastataan, mutta puska saa nököttää yksin ja hylättynä.
        Ei ihme, jos moni antaa periksi ja häipyy hiljaa takavasemmalle.
        Itku silmässään. :)

Kannattaisi ehkä kaikkien muistaa, että jokaisen kirjaimen takana aina on tunteva ihminen.

Lainaus aloitt:jalta 29.11. klo 14:24:
        Kannattaisi ehkä kaikkien muistaa, että

JOKAISEN KIRJAIMEN TAKANA AINA ON TUNTEVA IHMINEN

(korostus Makriinan).
        Vähän paatosta joukkoon!
        Se kirjautuminen ei nyt taaskaan onnistunut. Mikähän pirskatti siinä on, että haluaa salasanan moneen kertaan. Pitäisiköhän se vaihtaa?

• aloitt.
        Makriina ek kirjoitti:

Lainaus aloitt:jalta 29.11. klo 14:24:
        Kannattaisi ehkä kaikkien muistaa, että

JOKAISEN KIRJAIMEN TAKANA AINA ON TUNTEVA IHMINEN

(korostus Makriinan).
        Vähän paatosta joukkoon!
        Se kirjautuminen ei nyt taaskaan onnistunut. Mikähän pirskatti siinä on, että haluaa salasanan moneen kertaan. Pitäisiköhän se vaihtaa?

"Vähän paatosta joukkoon!" Hyvin sanottu!

Tuo rekkautuminen on minusta myös hankalaa. Minulla kun oli aina tapana joka kommenttini jälkeen mennä puis. Sitten taas kirjautua uudestaan, jos tuli aihetta avata suunsa. Sanoisinko, että tämä puska-tyyli on helpompaa.

Ei tullut 13 milliä, eikä kerrottu vielä, tuliko kellekään toisellekaan.

• Minä keskustelen mielelläni asiallisen kommentoijan kanssa. Minulle ei merkitse mitä nimmaria hän käyttää, kun itsekin aina tuskailen kirjautumisen kanssa. Vastailen sitten eekoona.

Se vain hämää, kun havaitsee joskus, että sama kirjoittaja vastailee eri nimimerkeillä. Ei jää hänelle mieleen mitä nimmaria on käyttänyt.

Joskus kun käyn muilla palstoilla, jonne en ole rekisteröitynyt, voin kommentoida nimmarilla, joka jotenkin vihjaa asiaan. Kuten "yksi tuhansien puolesta", jos puhuttaisiin junien aikatauluista. Heko.

• oskari-outo

Monella palstalla, mm. 60 &70v, loppuu keskustelu kuin seinään ensimmäiseen
      rekisteröitymättömän viestiin.

Hui kauheeta, se varmaan joku outo......

• tuija tuntematon

Tässä ketjussa ei kuitenkaan, ihan on leppoisia nikillisissäkin.

• ei turpakäräjiä!

Ynnämuu.

Kopio viestistäsi ;Mitä aloitukseen tulee, vastaan joskus tuoreeltaan - yleensä välttelen puskikselle vastaamista. Toki joukossa on ihan mainioita kirjoittajia, jopa asiallisiakin, mutta mistäpä sen tietää. -

Kun kaikki eivät koskaan rekisteröidy, koska tänne pääsee kirjoittamaan kaikki joilla on siihen halu.
      Kirjallisia kykyjä on monella, ihan huippuluokkaa, jos selaat vaikka vanhoja ketjuja jonkun nimimerkin kirjoittamia, eli haet nimimerkillä. Vuosia sitten kirjoiteltiin täälläkin mielenkiintoisia asioita, hyvien kirjoittajien toimesta, osa heistä lukee jo tuolla yläilmoissa, muistan heitä kunnioittaen.

Mustan nikin takana voi olla juuri se kirjoittaja jolle vastaat kun hän kirjoittaa rekattuna.

Mitä pahaa on siinä, jos ei tiedä kenelle vastaa!
      Mielipiteeseenhän vastauksen pitää osua, eikä nikkiin tai ihmiseen!!!!

Vastaan kaikille, jos viitsin, aina en viitsi tuhlata aikaa, vaikka juttu olis kivakin.
      Eikä ole merkitystä kuka kirjoitti, vaan, mitä kirjoitti.

• Vastaus: ei turpakäräjiä!

Vastaan, koska tuli sujuvasti kirjoitettua tekstiä. Vastasin kysymykseen, jonka aloittaja teki. Jopa hieman perustelinkin. Olisit voinut lainaukseesi ottaa myös jatkon, jossa mainitsin kamelonttimaisen käyttäytymisen.
        Sitä tapahtuu mm. sillä tavalla, että ensin kirjoitetaan mielistellen, jopa kehuskellen. Kun luottamusta on saatu, tulee haukkujen ryöppy, nöyryytys. Se tapahtuu puskasta eri merkeillä. Olen kyllä ehtinyt olla tämän laatuisen uunotuksen kohdekin. Jos olet seuraillut, luulen että tiedät tämän kaltaista tapahtuvan.
        Lienee se olla lupa oppia minunkin. Koska juuri haluan olla syrjässä turpakäräjistä, teen valintoja. Siihenhän myös minulla on oikeus. Kyllähän siinä "pesuveden" mukana menee syyttömiäkin. Arvailuni pidän itselläni, en niistä hölöttele, koska saattaisin olla väärässäkin.

Kirjoitteleepa vakinikillä tai ilman, tämä on ollut ianikuinen kertauksen aihe. Olenhan huomannut, että jotkut käyttävät molempia tapoja. Mitäpä siihen, kukin taaplaa tyylillään ja onhan se luvallistakin. Eiköhän tämä osaltani riitä tähän ketjuun.

• hyvä ym
        ynnämuu kirjoitti:

Vastaus: ei turpakäräjiä!

Vastaan, koska tuli sujuvasti kirjoitettua tekstiä. Vastasin kysymykseen, jonka aloittaja teki. Jopa hieman perustelinkin. Olisit voinut lainaukseesi ottaa myös jatkon, jossa mainitsin kamelonttimaisen käyttäytymisen.
        Sitä tapahtuu mm. sillä tavalla, että ensin kirjoitetaan mielistellen, jopa kehuskellen. Kun luottamusta on saatu, tulee haukkujen ryöppy, nöyryytys. Se tapahtuu puskasta eri merkeillä. Olen kyllä ehtinyt olla tämän laatuisen uunotuksen kohdekin. Jos olet seuraillut, luulen että tiedät tämän kaltaista tapahtuvan.
        Lienee se olla lupa oppia minunkin. Koska juuri haluan olla syrjässä turpakäräjistä, teen valintoja. Siihenhän myös minulla on oikeus. Kyllähän siinä "pesuveden" mukana menee syyttömiäkin. Arvailuni pidän itselläni, en niistä hölöttele, koska saattaisin olla väärässäkin.

Kirjoitteleepa vakinikillä tai ilman, tämä on ollut ianikuinen kertauksen aihe. Olenhan huomannut, että jotkut käyttävät molempia tapoja. Mitäpä siihen, kukin taaplaa tyylillään ja onhan se luvallistakin. Eiköhän tämä osaltani riitä tähän ketjuun.

Älä ryhdykkään arvuuttelemaan, se pilaa palstan ilmapiiriä.kyllä sinulla on varmasti aitoja ystäviäkin jotka arvostavat. Sen on nähnyt vaikka aina ei niin suoraan sanota ja kehuta.

• nimi unohtui

RAUHALLISTA HANUKKAA!

Harvoin avaan tätä palstaa ja vielä harvemmin kirjoitan, sillä en löydä täältä enää mitään kiinnostavaa.

On olemassa palstoja kirjoitushaluisille, missä satiiri ja fiktio kilpailevat arkisten murheiden kanssa, eikä kukaan tunne itseään nujerretuksi.

Siellä on hampaillakin niin hyvä mieli, että huulia naurattaa.

• aloitt.

Enpä ole koskaan loppulausettasi kuullutkaan. Alkoi naurattaa ihan itsestään.
        Viikon päästä juhlitaan itsenäisyyspäivää, sitten on joulu ja kotvan kuluttua siitä uusi vuosi. Pian on vuosi taas vierähtänyt.
        Puskassa tai puskan vieressä.

• vihjaa vähän

missä näitä kykyjäsi saa ihailla. Siis sitä satiiria ja fiktiota. Täälläkään ne eivät ole kiellettyjä.

• vaki puska -

vastaus alotukseen:

vastaan aina kaikille jos a s i a sattuu kiinostamaan,
      olipa kirjoittaja nimimerkillä varustettu tai puskasta kirjoitaja,
      en syrji ketään nimimerin tähden tai ilman,
      -- tunnustan, olen huono keskustelija, ehkä juttuni on lähinnä mielipiteen ilmaisua enimmäkseen,
      kirjoitusvirheitäki teen ahkerasti,

• aloitt.

Tuosta pidän, niin teen minäkin. Mutta kukin omalla laillaan. Olen vain ollut huomaavinani, että jotkut eivät ikinä puhu puskaan. Mutta onneksi ainakin minulle, on sinunkinlaisiasi immeisiä.
        Enkä kirjoita valittaakseni, hampaita kiristellen, kunhan huomioin.

Tulee vain nolo tunne, kun jää osattomaksi ainoana ketjussa, kun ei ole rekattu.
        Virheet ei haittaa, aina menee perille, vaikka minkälaista on teksti.

• Jos asia on miettimisen arvoinen ja kiinnostaa, olisi kyllä aika hassua olla osallistumatta keskusteluun, jos sitä käydään tilapäisillä nimmareilla.
        Minulle on justiin sama, onko rekattu vai ei, en tunne ketään osallistujaa.
        Nimimerkit ovat sitä varten, että voi keskustella ilman, että oma henkilöllisyys paljastuu.
        Monille se on tärkeä seikka palstakirjoittelussa.

Moni tuntuu myös suojelevan omaa rekisteröityä nimmariaan ja kirjoittaa puskasta, kun haluaa tölväistä tai sanoa mielipiteen asiasta, joka ei ole ihan salonkikelpoinen.

• voi makriinaa
        Makriina kirjoitti:

Jos asia on miettimisen arvoinen ja kiinnostaa, olisi kyllä aika hassua olla osallistumatta keskusteluun, jos sitä käydään tilapäisillä nimmareilla.
        Minulle on justiin sama, onko rekattu vai ei, en tunne ketään osallistujaa.
        Nimimerkit ovat sitä varten, että voi keskustella ilman, että oma henkilöllisyys paljastuu.
        Monille se on tärkeä seikka palstakirjoittelussa.

Moni tuntuu myös suojelevan omaa rekisteröityä nimmariaan ja kirjoittaa puskasta, kun haluaa tölväistä tai sanoa mielipiteen asiasta, joka ei ole ihan salonkikelpoinen.

niinkö sinä teet, siis tölvit puskasta kun et halua nimmariasi tahria. Tuollainen kierous tulee vain sellaisen mieleen joka sitä itse tekee.

• voi makriinaa kirjoitti:

niinkö sinä teet, siis tölvit puskasta kun et halua nimmariasi tahria. Tuollainen kierous tulee vain sellaisen mieleen joka sitä itse tekee.

Mistä ihmeestä mulle tuli mieleen sananlasku: "Pata kattilaa soimaa"?
        Voitko vähän valaista, kun olet muutenkin varmaan nokkelampi kuin minä.

Aika lystiä, että rekattua nimmaria on helppo tölviä, ja rekattu sitten on harmissaan, kun tuli osallistuneeksi keskusteluun.
        Aloittajalle voikin antaa vastaukseksi, että puskista niin mielellään sohitaan kirjautuneita. Sen vuoksi voikin olla niin, että puskistahuutelija ei saa vastauksia kuin toisilta samanlaisilta.

Taitavat ollakin juuri niitä ei niin salonkikelpoisia aiheita.

• aloitt.
        Makriina kirjoitti:

Mistä ihmeestä mulle tuli mieleen sananlasku: "Pata kattilaa soimaa"?
        Voitko vähän valaista, kun olet muutenkin varmaan nokkelampi kuin minä.

Aika lystiä, että rekattua nimmaria on helppo tölviä, ja rekattu sitten on harmissaan, kun tuli osallistuneeksi keskusteluun.
        Aloittajalle voikin antaa vastaukseksi, että puskista niin mielellään sohitaan kirjautuneita. Sen vuoksi voikin olla niin, että puskistahuutelija ei saa vastauksia kuin toisilta samanlaisilta.

Taitavat ollakin juuri niitä ei niin salonkikelpoisia aiheita.

Ei mikään tölviminen, saati muukaan hyökkiminen, ole sallittavaa puskasta eikä rekattuna. Sehän on selviö.

Siitä en pidä, että koko puska mustataan. Olen itse kirjoittanut puskasta ja rekattuna, en täällä, aina samalla lailla. Tölviäiset tölvivät sujuvasti mistä haluavat, mutta se on ihmisen luonne, ei olopaikka, joka sen saa tekemään.
        Ei sitä muuta mistä kirjoittaa.

Minä en ole koskaan puskahuudellut, jos tuo heitto oli henkilökohtaisesti minulle suunnattu.
        Minua miellyttää sopuisa juttelu, melkein aiheesta kuin aiheesta. Ei ole mukava täällä mieltään pahoittaa. Sopu sijaa antaa.

• aloitt. kirjoitti:

Ei mikään tölviminen, saati muukaan hyökkiminen, ole sallittavaa puskasta eikä rekattuna. Sehän on selviö.

Siitä en pidä, että koko puska mustataan. Olen itse kirjoittanut puskasta ja rekattuna, en täällä, aina samalla lailla. Tölviäiset tölvivät sujuvasti mistä haluavat, mutta se on ihmisen luonne, ei olopaikka, joka sen saa tekemään.
        Ei sitä muuta mistä kirjoittaa.

Minä en ole koskaan puskahuudellut, jos tuo heitto oli henkilökohtaisesti minulle suunnattu.
        Minua miellyttää sopuisa juttelu, melkein aiheesta kuin aiheesta. Ei ole mukava täällä mieltään pahoittaa. Sopu sijaa antaa.

En osoittanut sinulle, vaan ikään kuin vastasin aloituksessa esitettyyn kysymykseesi.
        On helppo sohaista, kun on siellä oksien keskellä. Eihän sitä edes kukaan muu huomaa.

• aloit..
        Makriina kirjoitti:

En osoittanut sinulle, vaan ikään kuin vastasin aloituksessa esitettyyn kysymykseesi.
        On helppo sohaista, kun on siellä oksien keskellä. Eihän sitä edes kukaan muu huomaa.

Niin varmaan, jos sitä haluaa. Luulisi siitä saavan vain huonon omatunnon ja katumuksen kalkin. :))

• Lipsahti
        voi makriinaa kirjoitti:

kerran kuulemani mukaan Katleijaltakin tunnustus, että kirjoittaa puskasta oikein suuttuneena.

• Totta tuo:
        Lipsahti kirjoitti:

kerran kuulemani mukaan Katleijaltakin tunnustus, että kirjoittaa puskasta oikein suuttuneena.

"Siitä en pidä, että koko puska mustataan. Olen itse kirjoittanut puskasta ja rekattuna, en täällä, aina samalla lailla. Tölviäiset tölvivät sujuvasti mistä haluavat, mutta se on ihmisen luonne, ei olopaikka, joka sen saa tekemään.
        Ei sitä muuta mistä kirjoittaa."

• Lipsahti kirjoitti:

Nyt kun oikein miettii, niin miksi rekattu ei saisi kirjoittaa puskanimmarilla? Niinhän ei-rekatutkin tekevät.
        Ei rekkaamaton ole sen oikeutetumpi keksimään tilapäisnimmareita kuin rekisteröitynytkään. Säännöt ovat kaikille samat.
        Kaikki voivat myös rekisteröityä.

Ei kai puskasta kirjoittelu ole paheksuttavampaa yhdelle kuin toisellekaan?
        Puskakirjoittelu on yksi tapa osallistua palstalle.
        On monia syitä siihen: jotkut solvaavat nimettöminä, jotkut ottavat kantaa ehkä liian henkilökohtaiseen asiaan, jotkut puolustavat omaa näkemystään varoen paljastamasta esim. puoluettaan tai uskontoaan. Jotkut nyt vaan eivät viitsi käyttää vakituista. Ei se ole sen tuomittavampaa kuin rekisteröitymättömien osallistujien puolikkaat lauseet.

• Lipsahti kirjoitti:

Lipsahti
        Liisa.sal. on tuota täällä toistellut muutaman vuoden. Aha, häneltäkö kuulit, ei tarvitse vastata.
        Kirjoitan nikillä sekä ilman silloin kun itse haluan.
        Sinulle aralle puskailkeilijälle vastaan kuitenkin nikilläni.

• 21 3

Vakionikillään kirjoittava haluaa korostaa omaa itseään: se olen minä.

Moni vakionikin käyttäjä kirjoittaa silti myös tilapäisnikillä tai mieluumminkin tilapäisnikeillä.

• Puskasuleima

Päivää!

Miä en om mikää tilapäisnikki vaa Venlastiinan varakirjuri.
        En or rekisteröitynny, mut kyl miä olev vastauksia saanu.
        Ainaki Vs joskus kommenteeraa minun kirjotuksiin, että et sunkas o taas pilannu hyvää asiaa kirjottamalla, ettet kehtam mennä eres kauppaa, ku sinul ei or rahaa silt varalt et joku taas kerää kolehtii.

Miä siis korostav viäl kerran, et mei ollaav V-ässän kans kumpikiv vakinikkei, vaikka toinen or rekattu ja toinen ei.

• Komppaan Pssää
        Puskasuleima kirjoitti:

Päivää!

Ainaki Vs joskus kommenteeraa minun kirjotuksiin, että et sunkas o taas pilannu hyvää asiaa kirjottamalla, ettet kehtam mennä eres kauppaa, ku sinul ei or rahaa silt varalt et joku taas kerää kolehtii.

Miä siis korostav viäl kerran, et mei ollaav V-ässän kans kumpikiv vakinikkei, vaikka toinen or rekattu ja toinen ei.

Puskasuleimalle lohduksi, että sama täällä, kun S-kortilla maksan aina, niin sitten kerääjät ja kerjääjät, vaatesäilytyksen mummit ja auton parkkirahat aina puuttuvat. Vähän se on noloa.

• Viisainta puskasta

Onko se sitten pahasta, jos haluaa korostaa, että kirjoittaja olen minä!?
        Useimmat kirjeetkin allekirjoitetaan, koko nimellä.
        Mistä vastaanottaja muuten tietäisi kuka kirjoitti?
        Mitä arastelemista nimen ilmoittamisessa mahtaa olla?
        Vastaus ehkäpä löytyy tästäkin ketjusta. Kirjoitat nimelläsi ja saat lauman räksyttäjiä kimppuusi.
        Tarkemmin ajatellen minäkään en allekirjoita omalla nimimerkilläni.

• aloitt.
        Viisainta puskasta kirjoitti:

Onko se sitten pahasta, jos haluaa korostaa, että kirjoittaja olen minä!?
        Useimmat kirjeetkin allekirjoitetaan, koko nimellä.
        Mistä vastaanottaja muuten tietäisi kuka kirjoitti?
        Mitä arastelemista nimen ilmoittamisessa mahtaa olla?
        Vastaus ehkäpä löytyy tästäkin ketjusta. Kirjoitat nimelläsi ja saat lauman räksyttäjiä kimppuusi.
        Tarkemmin ajatellen minäkään en allekirjoita omalla nimimerkilläni.

Minusta, siis vain minun mielestäni, palstalle kirjoittavat voi jakaa kahteen ryhmään. Toisilla on halu tutustua kirjoittajiin, mitä pahaa siinä on? Silloin sama rekattu nikki on hyvä. Voi vaikka kaksin kesken jutella profiilissaan. Tai muuten vain käyttää aina samaa nikkiä.
        Sitten on minunlaisiani, joille riittää kommenttinsa ja se siitä.

Kaikki täällä on oikein, kun ollaan asiallisia ja sääntöjen puitteissa.
        Ja ollaan kuin muuallakin maailmassa, viskomatta pieniä saati isompia kiviä.

• Samaa mieltä!
        aloitt. kirjoitti:

Minusta, siis vain minun mielestäni, palstalle kirjoittavat voi jakaa kahteen ryhmään. Toisilla on halu tutustua kirjoittajiin, mitä pahaa siinä on? Silloin sama rekattu nikki on hyvä. Voi vaikka kaksin kesken jutella profiilissaan. Tai muuten vain käyttää aina samaa nikkiä.
        Sitten on minunlaisiani, joille riittää kommenttinsa ja se siitä.

Kaikki täällä on oikein, kun ollaan asiallisia ja sääntöjen puitteissa.
        Ja ollaan kuin muuallakin maailmassa, viskomatta pieniä saati isompia kiviä.

Siis ystävällisyys ja kohteliaisuus, kannustavuuskin ratkaisee.

Ei nikki tai nikittömyys.

• aloitt.
        Puskasuleima kirjoitti:

Päivää!

Pakko, mikä pakko, sanoa, että Puskasuleima on hauskimpia nimimerkkejä, joita ikänäni palstoilla olen nähnyt.
        Ilmeisesti se tarkoittaa puskaamista, ja liite on tosi hieno.
        Onnittelen.
        Nimimerkin valinta on vaikeaa, ja kun on keksivinään, tarkistus useinmiten näyttää, että se on jo keksitty.

Minä olen vielä pyörällä ainakin päästäni, mikä täällä mitäkin merkkaa.

• jatkakaa kinastelua

ja toistenne syyttelyä,,,, kivat teille ----

ijänikuista kinastelua, milloin te kasvatte aikuisuuteen ????

vai onko käyny niin, elämä on ajanu kovaa vauhtia ohitsenne,

vanhuus on tehnyt tehtävänsä,

olette jälleen muuttuneet kiukutteleviksi pikkulapsiksi,

• Pöhikkö

Taidat kirjoittaa tuon tilapäisnimmarilla, et sillä rekatullas.
        Niin minäkii.

• Kyllä vastaan, jos on asiallinen viesti.

Haukkuma viesteihin en vastaa.
      Jokaisellahan on oikeus olla asioista eri mieltä.

• puskis tässä

Pitänee kysyä omaltakin kohdaltani, että vastaatteko rekisteröityjen kirjoittajien viesteihin ja millä perusteella valitsette kenelle vastaatte.

Rekisteröitynäkään en mene Kahvipirttiin. Tästä asiasta en lausu muuta ja en enempää kommentoi kysyttäessäkään.

Muuten vastaan kaikille, ellei asia ole tyhjänpäiväinen omasta mielestäni. Eihän silloin voi muodostaa omaa mielipidettäkään ja se on tärkein peruste jolla aloitan vastauksen kirjoittamisen.
      Kuka mitenkin lukee ja käsittää asiat, siihen ei voi olla vakiomääritettä, vaan me luemme omalla tavallamme ja arvostamme erilaisia asioita. Sehän on keskustelujen rikkautta, ei ahdasmielisyyttä. Jos nyt en kaikkia aloituksialue asiallisiksi, se ei tarkoita etteivätkö ne olisi aloittajan ja muidenkin mielestä tärkeitä juttuja.
      Tykkääminen on yksilöllistä.
      Joku tykkää korvesta, toinen valtateistä, mutta niidenkin välillä on elämää!

• pöljä puskis

Mieluiten vastaa sellaiselle rekatulle nikille, jonka sanoman vasemmassa yläkulmassa on valokuva nikin haltijasta.

ÄRSYTTÄVIN on rekattu nikki, jolla kyseisessä kohdassa on kuvattuna jotakin muuta, kuten kotieläin, kukkia, taideteos tai mitä tahansa muuta harhaanjohtavaa. S on aika pelkurimaista.

Jos ei ole varaa pitää omaa naamavärkkiään siinä kohtaa esittelyn arvoisena, niin jättäköön sellainen kirjoittaja kuvan kohdan tyhjäksi .

Reippaasti vain edustava naamakuva näkyville!

• takana

pöljä puskis.

Onko Sinun rekatussa profiilissasi oma kuva?

Minulla on ja uskaltaisin laittaa ihan väestörekisteriin merkityn nimenikin, mutta en ole ainoa tämän nimen omistaja armaassa kotimaassamme, joten sitä ei voi laittaa.
        Turhia hakuja siitä ehkä syntyisikin, joten nimmarilla ja kuvalla, riittää minulle tuntomerkiksi.
        Turha kai itseään korostaa, joten vastaan puskan...

• Kun laittaa minkä hyvänsä kuvan profiilikuvaksi se helpottaa oman viestin löytymistä kun haluaa lukea maholliset vastaukset viestiinsä. Siis itseä varten minä kuvan lataan. Koeta kestää:)))
        Olen oppinut laittamaan semmoisen tummemmansävyisen, kun sain huomautuksen liian räikeänvärisestä.

Kun laittaa minkä hyvänsä kuvan profiilikuvaksi se helpottaa oman viestin löytymistä kun haluaa lukea maholliset vastaukset viestiinsä. Siis itseä varten minä kuvan lataan. Koeta kestää:)))
        Olen oppinut laittamaan semmoisen tummemmansävyisen, kun sain huomautuksen liian räikeänvärisestä.

viesti pöljä puskikselle

• Pussihukka

Puskasta huutelija ei uskalla edes vakinimmaria käyttää, saati että rekisteröisi sen, mutta väittää pelkuriksi rekisteröityä, jolla on joku muu kuvio tai ei ollenkaan.

Pelkurimaisuus on todellakin siellä pusikossa. On todella aiheellista ruveta ajattelemaan, kenen kanssa mielipiteitä vaihtaa, rekatun vai puskajussin.

Nyt jätän nimmarin pois. Tähän en tuhlaa rekattua.

• totuus

Mitä sinä pystyt vaatimaan, jolla ei ole yhtään mitään, vain tuulen huuhtoma perse! Ja sekin surkia.

• PANE ITSE!

SITÄ ILOA ET OLE ANSAINNUT!

• rekattu

Ärsyynny vaan siellä piilossas, mitäpä se meitä haittaisi!

• pöhkönä kysyn

Oletko kurkistanut montakin tässäketjussa olevaa rekattua profiilia?
      Moniko uskaltaa kuvansa laittaa ja olla todellinen minä kuvansa mukaan?

• Aikamoinenn vaatimus puskiskilta.
        Rekattujen pitää panna valokuvansakin näkyviin.
        Puskasta huutelijat voivat sitten käyttää niitä tikkatauluina?

Mitä kummaa kahdenkerroksen väkeä täällä kehitellään?
        Minä en ole aikeissakaan panna omaa naamatauluani keskustelupalstan sivulle.

• Makriina kirjoitti:

Aikamoinenn vaatimus puskiskilta.
        Rekattujen pitää panna valokuvansakin näkyviin.
        Puskasta huutelijat voivat sitten käyttää niitä tikkatauluina?

Mitä kummaa kahdenkerroksen väkeä täällä kehitellään?
        Minä en ole aikeissakaan panna omaa naamatauluani keskustelupalstan sivulle.

Makriina
        Tuon tikkatauluilmiön olen huomannut. Kun löydän oman viestini luo, niin "kaveritkin" löytää. Mutta jos käy vaan vastaukset katsomassa sitä se palvelee ajan säästöllä.

Minä otin tuon pöljä puskiksen viesti hänen"huumorinaan".

Makriina
        Tuon tikkatauluilmiön olen huomannut. Kun löydän oman viestini luo, niin "kaveritkin" löytää. Mutta jos käy vaan vastaukset katsomassa sitä se palvelee ajan säästöllä.

Minä otin tuon pöljä puskiksen viesti hänen"huumorinaan".

Minun huumorintajuni alkaa hyytyä.

• Siinäpähän neuvojasi jakelet "pöljä puskis." Kusiaispesäni pysyy varoitusmerkkinä, jos se vain minusta riippuu.

• KUSIAISPESÄSÄ olette

Kusiaispesä on 70 plussa.

• --------------------

Vastaan vain puskalaisille. Tunnen muutaman puskalisen ja ovat ihania, rehellisiä ihmisiä, mitä ei voi sanoa kaikista rekatuista joita olen tavannut.

• Niin aitoa

Puskaketjut rules.

• havumetsien mies

Moni rekattu ehkä häpeää omaa naamaansa eikä uskalla panna sitä näkyviin. Se kuvan paikka on tosiaan tarkoitettu omalle valokuvalle, ei millekään kissan- tai kukankuvalle.

• nastamuumio

Jos joskus erehtyisin rekisteröitymään, minä en iki päivänä laittaisi naamaani nettiin.

Ei siksi, että olisin muita rumempi, mutta haluan puhua joskus syviäkin ajatuksia, ja anonyyminä.
        Mutta kukin taaplaa tyylillään. Antaa ylläpidon säätää.

• missäs näemme

havumetsien miehen jalot kasvonpiirteet ?

• Voit ladata profiiliisi kaikkiaan 6 omaa kuvaa, yksi näistä on profiilikuva.
        Oletuskuvan paikalle voit valita näistä haluamasi.
        Ylläpito tarkistaa profiilikuvan ja hyväksyttyään vaihtaa sen oletuskuvan paikalle.
        Kyllä minun mikkihiirenkuvakin kelpasi.
        Ei se oma kuva tässä yhteydessä tarkoita potrettia.

Minun profiilikuvani kuvaa nikkiäni.

• Rob-otti

Kyllä sitä ihminen on todellakin alemmuudentuntoinen, jos naamaansa niin häpeää, ettei sitä kehtaa puskiksille näyttää.

Puskikset tosin voittavat alemmuudentunnossa, koska eivät kehtaa edes vakituista salanimeä ottaa.
        Rekkaamattomat haluavatkin olla omissa ketjuissaan.
        Palsta on luuseireille tarkoitettu. Ja heitä kyllä täällä riittää, kuten huomattu on viime päivinäkin.

• VOI että olet.....
        Rob-otti kirjoitti:

Kyllä sitä ihminen on todellakin alemmuudentuntoinen, jos naamaansa niin häpeää, ettei sitä kehtaa puskiksille näyttää.

Puskikset tosin voittavat alemmuudentunnossa, koska eivät kehtaa edes vakituista salanimeä ottaa.
        Rekkaamattomat haluavatkin olla omissa ketjuissaan.
        Palsta on luuseireille tarkoitettu. Ja heitä kyllä täällä riittää, kuten huomattu on viime päivinäkin.

!!!

• Aloittajalle:

Taitaa olla viime päivien valossa niin, että ei ainakaan puskiin kannata vastauksiaan viskata. Ne syljetään takaisin.

Ota itsellesi vakinimmari, vaikket rekisteröityisikään.
      Halunnet kuitenkin osallistua kunnon keskusteluihinkin, ei pelkästään herjanheittoon.

• aloitt.

Ikinä en ole alentunut herjanheittoon.
        Tämä ketju alkoi ihan fiksusti, sitten, niin kuin ketjut yleensäkin, muuttui.

Viime aikojen valossa, missä ovat kunnon keskustelut?
        Taidan poistua hiljaa, ei tai maksaa muu vaivaa.

• näkijänä

Älä unta näe Makriina. He haluavat pysyä piiloissaan, saadakseen "pottuilla" sieltä.
      Paljon olet antanut aikaasi heille, hukkaan se menee valitettavasti. Noitakin on, rypeköön piiloissaan, kun niin haluavat. Yritit hienosti kuitenkin.

• ullamirjami

Kysymykseen että vastaanko jne .... Kyllä vastaan -- mutta kun en istu kokopäivää tämän keskustelusivunkanssa , jää monta mielenkiintoistakin juttua ohi. Usein vasta näin kun valvon luen "päivän satoa" . ja nyt aloittaja on saanut koottua kirjoittajat kivasti ,jos on ollut joku epäselvyys on se korjattu , ja näin on sopukin ollut kiittettävä ja kun itse en kirjoita puskasta -- niin , vastaa siihen joku , mutta sekin voi jäädä siihen .

Voi olla että olen rekatun kirjoittelun kannattaja .

Syvällisempiä omia kokemuksia ei täälä kannata kirjoittaakkaan niihin saa vaan vinoilua -- ja usein jos joku siihen eksyy -- on täälä jo jokuleikkimässä "psykiatria" tai ainakin kehoittaa mennä sinne -- kun on niin masentunut ja yksinäinen .
      Ja varsinkin jos on vakituiseen kirjoittamassa saa jo kehoituksen "puskasta" että lopeta ja mene vanhain kotiin hoiteleen Dementtiaa. Näin se menee useimmin .
      On vaan sanottava kun kysytään" mitä kuuluu " oikein hyvää.
      Niin se mennee-
      Keväällä tavataan , sillon kun Sääkset saapuu -- laitan taas yksinpuhelun.

• Moni rekisteröidyn nikin haltija kirjoittelee usein ns. puskiksena.

Ei vain halua esiintyä vakionikillään, kun kirjoittelee arkaluonteisista asioista.

• .....nainen

Eihän nikillään halua paljastaa esim. rakkauselämää koskevaa, kuitenkin haluaa osallistua
        ..vaikkapa jakaa onneaan.

• fakta ja fiktio

Tuohan nyt on ikivanha itsestäänselvyys.

• Kirjautumattoma tulee kirjoitettua vaikka rekattunakin riittää rohkeutta sanoa mitä on sanottavaa.
        Tule joskus sanottua liiankin suoraan ja siitähän saa vain sapiskaa,mutta ei se ainakaan minun itsetuntoani lannista. Elämässä on suurempia vastamäkiä koettu kuin nämä palstan kärhämät ja en jaksa näihin kovin vakavasti paneutua. Arkaluontoistakin, juu, sitäkin, mutta en minä kaappiini ole mitään luurankoja säilönyt, joten kaapin ovet auki. Ei ole tarvetta mennä puskaan noissakaan asioissa.

Mitään niin arkaluontoista en ole elämässäni kokenut, ettenkö uskaltaisi puhua, mutta eihän täällä toki ole mitään tarvetta paljastaa salaisuuksiansa.
        Rakkaudesta puhun, se on herkkää ja kauneinta mitä elämä tarjoaa, mutta rakkaani, jos sellainen on olemassa, ei ole kuulutuksen kohde, ei täällä, eikä lehden sivuilla.
        Sellaista ei ole tarvetta kertoa puskastakaan.
        Satuin lukemaan tätä sivua rekattuna, joten rekattuna vastaankin.
        Ylämäkiä riitää, mutta nyrkit savessa kiivetään, vaikka olis metri lunta ja rukkaset hukassa.

• joko taas
        Tuoksuvattu kirjoitti:

Kirjautumattoma tulee kirjoitettua vaikka rekattunakin riittää rohkeutta sanoa mitä on sanottavaa.
        Tule joskus sanottua liiankin suoraan ja siitähän saa vain sapiskaa,mutta ei se ainakaan minun itsetuntoani lannista. Elämässä on suurempia vastamäkiä koettu kuin nämä palstan kärhämät ja en jaksa näihin kovin vakavasti paneutua. Arkaluontoistakin, juu, sitäkin, mutta en minä kaappiini ole mitään luurankoja säilönyt, joten kaapin ovet auki. Ei ole tarvetta mennä puskaan noissakaan asioissa.

Mitään niin arkaluontoista en ole elämässäni kokenut, ettenkö uskaltaisi puhua, mutta eihän täällä toki ole mitään tarvetta paljastaa salaisuuksiansa.
        Rakkaudesta puhun, se on herkkää ja kauneinta mitä elämä tarjoaa, mutta rakkaani, jos sellainen on olemassa, ei ole kuulutuksen kohde, ei täällä, eikä lehden sivuilla.
        Sellaista ei ole tarvetta kertoa puskastakaan.
        Satuin lukemaan tätä sivua rekattuna, joten rekattuna vastaankin.
        Ylämäkiä riitää, mutta nyrkit savessa kiivetään, vaikka olis metri lunta ja rukkaset hukassa.

Itsetunto olematon kun pitää tänne tulla kehumaan suoralla puheella. Ei ne sinun rakkausjuttusi kiinnosta, se herkkyys ja kauneus katoaa kun niistä jauhaa ja paasaa. Jokainen sen kauneuden kokee ihan itse. Ei kiinnosta luurahgotkaan vaikka miten niitä kauppaat.
        Kummasti kuulutat ilmeisesti olemattoman rakkauden perään, ihan ristiriitaisuuksia täynnä koko viestisi.

• tuoksuvattu*
        joko taas kirjoitti:

Itsetunto olematon kun pitää tänne tulla kehumaan suoralla puheella. Ei ne sinun rakkausjuttusi kiinnosta, se herkkyys ja kauneus katoaa kun niistä jauhaa ja paasaa. Jokainen sen kauneuden kokee ihan itse. Ei kiinnosta luurahgotkaan vaikka miten niitä kauppaat.
        Kummasti kuulutat ilmeisesti olemattoman rakkauden perään, ihan ristiriitaisuuksia täynnä koko viestisi.

joko taas

Minähän sasn kirjoittaa mitä haluan, kun en kerro sinun luurangoistasi, enkä avaa kaappisi ovia.

Minulla riittää kyllä rakkautta ja rakastajia, mutta Sinulle en niistä kerro, enkä luovuta käyttöösi yhtäkään.

Oletko kokenut koskaan rakkautta? Tunnetko edes lähimmäisen rakkautta?
        Osaatko ajatella, että kaikki ei olekaan niin hyvin, kuin kuvittelet minunkin elämässäni olevan? Täällä juuri taistelen kipujen kanssa, kun tuo poistettavaksi määrätty vatsalaukkuni tekee elämästä helvetin, mutta en minä tänne tullut sitä valittamaan, kerroinpahan vain, että tiedät minunkin olevan ihminen joka elää ja tuntee, vihaa ja rakastaa, mutta tänne en vihaani pura, enkä ala puremaan palaa kenenkään minuudesta.

Ihanaa päivää Sinulle. Minä lähden viemään lahja eräälle naiselle ja viis veissan mitä tähän vastaat. Kirjoitellaan!

• tuoksuvattu* kirjoitti:

joko taas

Minähän sasn kirjoittaa mitä haluan, kun en kerro sinun luurangoistasi, enkä avaa kaappisi ovia.

Minulla riittää kyllä rakkautta ja rakastajia, mutta Sinulle en niistä kerro, enkä luovuta käyttöösi yhtäkään.

Oletko kokenut koskaan rakkautta? Tunnetko edes lähimmäisen rakkautta?
        Osaatko ajatella, että kaikki ei olekaan niin hyvin, kuin kuvittelet minunkin elämässäni olevan? Täällä juuri taistelen kipujen kanssa, kun tuo poistettavaksi määrätty vatsalaukkuni tekee elämästä helvetin, mutta en minä tänne tullut sitä valittamaan, kerroinpahan vain, että tiedät minunkin olevan ihminen joka elää ja tuntee, vihaa ja rakastaa, mutta tänne en vihaani pura, enkä ala puremaan palaa kenenkään minuudesta.

Ihanaa päivää Sinulle. Minä lähden viemään lahja eräälle naiselle ja viis veissan mitä tähän vastaat. Kirjoitellaan!

Olet rankan elämänmuutoksen edessä, samanlaisen tilanteen eli todeksi läheisin läheiseni. Voimia sinulle ja paranemisen toivotukset, toivoa älä kadota.

• Yleensäkin palstalla tehdään usein kärpäsistä härkäsiä ja ollaan kaulaa myöten lätäkössä.

• Jaa lätäkössä vaa?
        Miä olen kuullu semmotteest paikast, mis om paljo tynnyrei, ja syntisep pannaan nihi.
        Pää vaaj jää tynnyrin lairan yläpualelle. Ja kaula.
        Sit tulee ittep piru vikatteen kans ja huitoo sil tynnyreitten yläpualella. Tynnyris olevien valinta on vapaa: saa mennä päälakee myätek kyykkyyn ta olla menemäti. Kyl neet melkee sataprosenttisesti kyykistyy, vaikka siin tynnyris on laitoi myätes sitä itteää.

• Venlastiina kirjoitti:

Jaa lätäkössä vaa?
        Miä olen kuullu semmotteest paikast, mis om paljo tynnyrei, ja syntisep pannaan nihi.
        Sit tulee ittep piru vikatteen kans ja huitoo sil tynnyreitten yläpualella. Tynnyris olevien valinta on vapaa: saa mennä päälakee myätek kyykkyyn ta olla menemäti. Kyl neet melkee sataprosenttisesti kyykistyy, vaikka siin tynnyris on laitoi myätes sitä itteää.

Puskasuleima putos puskansa takana olevaan lätäkköön eikä päässyt pois ennen kuin oli puolijäässä.
        Eihän tärisevin käsin pysty kukaan kirjoittamaan, joten minä lupaudun Puskasuleiman sihteeriksi. Nyt Puskasuleima on hurjana, kun hän löysi ensimmäisen lyöntivirheen.
        (Oikeastaan lyömättömyysvirheen: tai-sanasta puuttuu i.)

• punajuuren ystävä

Pieniä ovat silakat joulukalaksi eli pieniä ovat nämä kirjoittajien murheet; kuka puskassa, kuka ei.

Olen puskalainen ja ihmettelen "aikuisten" ihmisten kiukuttelua milloin mistäkin turhanpäiväisestä

Tuoksuvattu kirjoittaa elämänsä todellisesta ongelmasta, jotenka emmekö
        voisi todellakin muistaa lähimmäisiämme lämmöllä ja rakkaudella ja toivoa heille
        kaikkea parasta....paranemista sinulle Tuoksuvattu.

Asiasta kolmanteen....

Tuoksuvattu ent.------ kirjoitti joskus kauan, kauan sitten kypsyttävänsä vihanneksia uunissa mainiten erikoisesti herkulliset punajuuret. Punajuuret ahaa, uunissa en ollut niitä pitkään aikaan valmistanut, mutta siitä se alkoi, ja nyt niitä uunittelen milloin hunajassa milloin öljyisessä yrttiseoksessa.
        Suomalainen vieraanikin ihmetteli hiljattain: "Mikä eksoottinen, outo hedelmä tämä on?", kun kauhoi uunissa kypsytettyjä punajuuri- / ja päärynäkuutioita lautaselleen.

• tuoksuvattu*
        punajuuren ystävä kirjoitti:

Pieniä ovat silakat joulukalaksi eli pieniä ovat nämä kirjoittajien murheet; kuka puskassa, kuka ei.

Olen puskalainen ja ihmettelen "aikuisten" ihmisten kiukuttelua milloin mistäkin turhanpäiväisestä

voisi todellakin muistaa lähimmäisiämme lämmöllä ja rakkaudella ja toivoa heille

Asiasta kolmanteen....

Tuoksuvattu ent.------ kirjoitti joskus kauan, kauan sitten kypsyttävänsä vihanneksia uunissa mainiten erikoisesti herkulliset punajuuret. Punajuuret ahaa, uunissa en ollut niitä pitkään aikaan valmistanut, mutta siitä se alkoi, ja nyt niitä uunittelen milloin hunajassa milloin öljyisessä yrttiseoksessa.
        Suomalainen vieraanikin ihmetteli hiljattain: "Mikä eksoottinen, outo hedelmä tämä on?", kun kauhoi uunissa kypsytettyjä punajuuri- / ja päärynäkuutioita lautaselleen.

Kiitos.

• HAHA, hauskuus vie
        Venlastiina kirjoitti:

Jaa lätäkössä vaa?

viekin kärjen noilta helvetin peloitteluilta..:DDDDDDDD

• läpinäkyvää,
        tuoksuvattu* kirjoitti:

Kiitos.

tuolla tavalla itseään kehua.

• tuuuula.
        punajuuren ystävä kirjoitti:

Asiasta kolmanteen....

millainen ruoka tuo punajuuri päärynä ruoka on, miten tehdään?

• aloitt.
        läpinäkyvää, kirjoitti:

tuolla tavalla itseään kehua.

Hyvien ei tarvi itseään kehua. Olen minäkin häntä kauan sitten kehunut, kirjoittaa aina ajatuksella ja kauniisti.

• Kiitos reseptistä --olenkanssa saanut niitä ja oikein (melkein )
      sukulaismiehenlaittamina .( On kokki ) Ne tulee samalla kun laittaa kyljyksiä tai jotain muuta lihaa siinä, miksei perunakin se punanen peruna jota ei kai Suomessa viljelläkkään on tosi hyvää sillain .uunivadilla .
      Huviä on todella ja ne Päärynätkin ym. vihannekset mukaan .

• 9898)))((

puskalaiselle

kaikkee sitä täältä voi lukea.
      onko tämä joku erityisempi foorumi?

Suomi 24-palsta

• Kiitos kuitenkin

Kuka kehuu ketäkin.
      Itseänsä ei vain opi rakastamaan, vaikka se on kaiken rakastamisen lähtökohta.

Arvosta itseäsi ja elät onnellisemmin.

Rakastaako sellainen ihminen itseänsä, joka on heti arvostelemassa muita?
      Puskasta on hyvä heittää kiviä nopeasti ohi menevien niskaan.
      Kiitoskin on kielletty, nähtävästi, vaikka Joulu on tulossa.

• kysynpä vain

Ja silti sinäkin vain arvostelit?
        Puskassa on ihan sama ihminen, kuin keulii rekattunakin.
        Ei ihmisyys kaipaa naamaa, ei kaulaa, ei mitään keksittyä nimimerkkiä.

Miksi ei ihmisellä ole varaa rakastaa kaikkia ihmisiä?
        Nimimerkkikö on enemmän kuin ihminen?

• Minäkin kiitän.
        kysynpä vain kirjoitti:

Ja silti sinäkin vain arvostelit?
        Puskassa on ihan sama ihminen, kuin keulii rekattunakin.
        Ei ihmisyys kaipaa naamaa, ei kaulaa, ei mitään keksittyä nimimerkkiä.

Miksi ei ihmisellä ole varaa rakastaa kaikkia ihmisiä?
        Nimimerkkikö on enemmän kuin ihminen?

kysynpä vain vastaan sinulla ja samalla kysyn:

Ketä tuo nimimerkki Kiitos kuitenkin mielestäsi arvosteli?

Hän kirjoitti vain kysyen ja omilla mielipiteillään.
        Rivien välit näen tyhjinä.

Opitko lukemaan vain kirjoitettu tekstiä, vai onko sinulla se kolmas silmä joka lukee sellaistakin mitä ei ole kirjoittaja edes ajatellut?
        Tämäkään ei ole arvostelu, tämäkin on kysymys, kuten tuo sinunkin viestisi.

Minulla riittää rakkautta tänäänkin, ja annan anteeksi Sinullekin tuon pahan mielen tuoman purkauksen.

• tuo on

sinun tulkintasi, turhaan mitään kyselet kun tunnut tietävän.
      Koetatko saada aikaan taas riitaa, kehittele ihan vaan omana tykönäsi näitä teorioita keulijoista. Muhi kateudessasi oikein kunnolla.

• havumetsien mies

Edellä oleva puheenvuoro(ni mim. tuo on) viittaa - ottaen huomioon sen aseman ketjussa ilman viittausnuolta - tämän ketjun aloitukseen

"Koetatko saada aikaan taas riitaa, kehittele ihan vaan omana tykönäsi näitä teorioita keulijoista. Muhi kateudessasi oikein kunnolla.."
        Mistä oikein on kyse? Pystyisikö sen kirjoittaja vähän selvittämään kirjallista aikaansaannostaan?

• 90+3-5

Ei tuonne kaveriketjuihin uskalla mennä paras kirjoitella täällä puskissa,
      Itsestään kirjoittavat vaikka se tapa kuuluu tutkimuksen mukaan lapsille ja nuorille.

• ihmisen kaveri

En näe yhtään kavereille suunnattua ketjua, kaikkiin saa jokainen osallistua.
        Parempi kirjoittaa itsestään kuin muista, t5oiseen henkilöön menohan on paha asia. Koskeeko kielto jo omaakin persoonaa ? Jäljelle jää kivet, eläimet ja kasvit, mutta ihmiset niittenkin kanssa on tekemisissä.

• Asialliset viestit
        ihmisen kaveri kirjoitti:

En näe yhtään kavereille suunnattua ketjua, kaikkiin saa jokainen osallistua.
        Parempi kirjoittaa itsestään kuin muista, t5oiseen henkilöön menohan on paha asia. Koskeeko kielto jo omaakin persoonaa ? Jäljelle jää kivet, eläimet ja kasvit, mutta ihmiset niittenkin kanssa on tekemisissä.

ovat parhaita, ne unohditkin jo kokonaan mainita, miksi et voisi asioista keskustella?
        Asiattomat viestit joutavat poistoon.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      118
      6144
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      3956
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3315
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      477
      2793
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      273
      1795
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1463
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1416
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1310
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe