Missä kannattaa vaihtaa rahat?Suomessa vai Thaimaassa?

sianis1

Lähdössä eka kertaa Thaimaan.Neuvoisitteko missä kannatta rahat vaihtaa?

15

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thaimaassa,ehdottomasti parempi vaihtokurssi.Lentoasemalla voi vaihtaa hieman.Mutta parempi kurssi on perillä,minne sitten menetkin.

      • kbh50

        Näin on, kuten m... kertoi. Suomen kurssit ovat paljon huonommat.
        Pattayalla on esim. rahanvaihtajia, joilta saa paremman kuin pankkikurssin, mutta enpä tiedä nykyisin sanoa, mistä löytyvät, kun vuosiin en siellä ole käynyt.
        Suomesta en ole koskaan vaihtanut rahaa, juurikin tuon huonon vaihtokurssin takia.
        Yli kymmenen vuotta olen lähettänyt Thai tilille rahaa Suomesta ja siellä sitten automaatista nostellut reissuilla.


    • thaimaassa

      max 50 € suomessa jos haluat matkaevästä bussissa kohteeseen mennessä nauttia. Rahanvaihtopisteitä on paljn sitten itse kohteessa. Hyvää lomaa.

      • ..lisäys

        Thaimaassa ei sitten kannata vaihtaa rahaa hotellien reseptioneissa.


      • älkää taas alkako
        ..lisäys kirjoitti:

        Thaimaassa ei sitten kannata vaihtaa rahaa hotellien reseptioneissa.

        Kuvitellaan että vaihdat hotellissa 200 euroa jossa on kurssi 41...ja ulkona jossain 2 km päässä rahanvaihtajalla 39.88.....tämä on esimerkki että kannattaako juosta muutaman sentin takia ja ajaa taksilla? EI KANNATA.


      • Alkaisit itse
        älkää taas alkako kirjoitti:

        Kuvitellaan että vaihdat hotellissa 200 euroa jossa on kurssi 41...ja ulkona jossain 2 km päässä rahanvaihtajalla 39.88.....tämä on esimerkki että kannattaako juosta muutaman sentin takia ja ajaa taksilla? EI KANNATA.

        Mene vaikka joskus käymään Thaimaassa.


      • naurattaa
        Alkaisit itse kirjoitti:

        Mene vaikka joskus käymään Thaimaassa.

        29 kerta 2 viikon päästä eli kai nyt tiedän mistä puhun. Eikä se taksikaan ihan ilmainen ole sielläkään.


    • sianis1

      Kiitos teille vastauksista!

      • aina koritlla

        Rahaa saa kredit kortilla joka kulmasta. Käteistä eli euroja ei kannata ottaa mukaan....ei ainakaan suuria summia. Käteinen on se josta pääsee helposti eroon myös Thaimaassa.


    • rhanu

      väärin rahaa mukaan. ei kannata käyttää korttia.

      • siitä vaan

        Kortti on turvallisin ja vastuu luottokunnalla jos joku sen vie. Käteinen on pahinta mitä voi mukana kantaa ja suurella varmuudella sen joku vie. Eräässä hotellissa oli vaatekaapissa tallelokero...pienisellainen ja lähti mukaan hyllyn mukana. Kätevää ja turvallista.


    • sianis 2.0

      sianis 1 on tyhmä.

      • Tili Thai-pankissa

        "siitä vaan". Vai on käteinen pahasta. Omasta mielestäni käteisen puute on paljon pahempi ongelma. Sitten se luottokortin käyttö. Olen 5-6 kk. vuodesta täällä ja
        jos raavin kaikki tarvittavan rahan seinästä, niin kalliiksi tulee. Kahden viikon Au-
        rinkomatkamiljonäärit on asia erikseen. 1000€ päivssä ja tipit päälle. Ei tunnu missään. Näitä uhoajia aina silloin tällöin tapaa, ikävä kyllä. Jättämällä Suomi-
        baarit väliin, vältty paljolta. Näin minä teen.


      • Patilan Ossi

        Näinhän ne itseään viisaana pitävät vastailevat, kuten sianis 2.0...
        Ossilla on tili Thaimaassa ja Masterin Gold ja käteistä aina mukana, hyvää pesämunaa pidän Thaimaasta yli kymmenenvuotta sitten ostamassani rahavyössä mukana aina ja uudemmankin olen hankkinut, mutta en ole vielä kokeillut sitä edes.
        Nämähän ovat niitä makuasioita, miten matkavarallisuutensa säilyttää, tämä on minun tapani. Visa on myös mukana ja kerran ei Masteri heruttanut automaatista rahaa, asiasta soittelin Suomeenkin, pankkiini ja kertoivat vain, etteivät tiedä syytä moiseen, Visa kylläkin pelasti yllättävältä rahanmenolta, koska vyörahasto on viimeiseen asti koskematon...


      • Patilan Ossi
        Patilan Ossi kirjoitti:

        Näinhän ne itseään viisaana pitävät vastailevat, kuten sianis 2.0...
        Ossilla on tili Thaimaassa ja Masterin Gold ja käteistä aina mukana, hyvää pesämunaa pidän Thaimaasta yli kymmenenvuotta sitten ostamassani rahavyössä mukana aina ja uudemmankin olen hankkinut, mutta en ole vielä kokeillut sitä edes.
        Nämähän ovat niitä makuasioita, miten matkavarallisuutensa säilyttää, tämä on minun tapani. Visa on myös mukana ja kerran ei Masteri heruttanut automaatista rahaa, asiasta soittelin Suomeenkin, pankkiini ja kertoivat vain, etteivät tiedä syytä moiseen, Visa kylläkin pelasti yllättävältä rahanmenolta, koska vyörahasto on viimeiseen asti koskematon...

        Niin vielä lisäksi Ossilla ei reilusti toistakymmentävuotta sitten ollut tiliä Th pankissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe