RAHAT ON LOPPUNEET VANHUSTEN hoidosta.

Surkeaa,kun meitä on paljon,antaisivat avun niinkuin eläimillekin.
Kuka pelastaisi vielä jäljellä olevat eläkeläiset,kun ulkomaiset "asiantuntijat"
haluaisivat taas viedä viimeisekin eläkerahastot ulkomaille hävitettäväksi.
Parempia tuottoja ei ulkomaiset sijoitukset ole tuoneet,vaan kaikki ulkomaiset
sijoitukset ovat vientiä kankkulan kaivoon...

31

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klingeling

      Juu juu, haetaan heta ne sieltä Kankkulan kaivosta! Tallessahan ne siellä -;))))

    • erittäin huolestunu

      tulevasta vahuudesta ja avuttomuudesta, nyt jo tarvis apua, mutta ei kehtaa edes pyytää, ku tietää vastauksen kielteisyyden,




      kyllä vanhuus pelottaa SUOMESSA, nyt jo huomaa kuinka voimat hiipuu, siivous ei enään onnistu kuin silloin ennen nuorena,
      ( siivottomuus aiheuttaa suurta kärsimystä )
      jolloin siivottiin kerran viikos (nyt katsottuna ) suursiivous, nyt ei voimat riitä kuin joskus harvoin imuroimiseen, seki tuottaa tuskaa ja hikeä,
      ei ku nitroja suuhun ja kipulääkkeitä että selviäisi jonkinlaiseen likuvaan kuntoon taas,
      aivan hirvittää se aika kun tarvii apua, tietää jo etukäteen, apu tullaan kieltämään, koska muka raha ei riitä, ku pitää viedä EU rahastoon eteläeuroopan hyvinvoinnin turvaamisesksi,
      suomen vanhukset unohdetaan oman onnensa nojaan, vaikka politikot väittä ettei ketään unohdeta,
      puhe on pelkkää puppua,

    • Minun luona kävi terveydenhoitaja ,kuulema kartoittavat missä kunnossa 75v ovat.
      Kyselin siinä samalla,kun kehotti mitkä olisi tärkeitä,kun elämä huononee.
      Sanoin ensimäiseksi siivouksen,hän vastasi =kunta ei hoida siivous asiota ollenkaan ne on yksityisiltä ostettava. Ihmetellä täytyi hänen vastauksiaan
      miten aiotaan kotihoidossa jatkossa kaikki tehdä. Arvelin nyt on ruvettava säästämään sellasia roppeja ,että nukahtaa. terv heta

      • kuules hevat

        eikös sinulla ole mies, hänkin voi siivota jos sinä et jaksa. Myy mökkisi ja käytä rahat palveluihin, miksi yhteiskunnan pitäisi kotihommia sinulle kustantaa. Riittää kun sairaudet hoidetaan.
        Menen uhkaamaa sossuun tuolla kuoleman pillerijutulla, jos eivät anna ilmaista siivoojaa sinulle.


      • korjaa, siis
        kuules hevat kirjoitti:

        eikös sinulla ole mies, hänkin voi siivota jos sinä et jaksa. Myy mökkisi ja käytä rahat palveluihin, miksi yhteiskunnan pitäisi kotihommia sinulle kustantaa. Riittää kun sairaudet hoidetaan.
        Menen uhkaamaa sossuun tuolla kuoleman pillerijutulla, jos eivät anna ilmaista siivoojaa sinulle.

        mene


      • kuules hevat kirjoitti:

        eikös sinulla ole mies, hänkin voi siivota jos sinä et jaksa. Myy mökkisi ja käytä rahat palveluihin, miksi yhteiskunnan pitäisi kotihommia sinulle kustantaa. Riittää kun sairaudet hoidetaan.
        Menen uhkaamaa sossuun tuolla kuoleman pillerijutulla, jos eivät anna ilmaista siivoojaa sinulle.

        Kuulehan nytkin mieheni aina suuremmat siivoukset tekee,joten siinäpä
        pohdittiin tietenkin molempien terveyttä.
        Ikinä en sossussa ol käynyt ja nykyään minulla on kolmio lääkkeitä säärkyyn,joten ajattelin.jos oikein allkaa v.......a niin varalla pilleri kasa voi olla.
        Eräs perhetuttumme teki niin,syytä ei ollut kirjoittanut...


        Enpä aikonut likaan hukkua,jos järki pelaa --koska meidän seudulla on pakolaisia ainakin 60 uskon mielellään tekisivät töitä ja jopa edullisesti.
        Olen jutellut joidenkin kanssa ovat aivan sivistynyttä porukkaa. Laita nimimerkkisi olisi kivenpi keskustella,tietäisin sinua jollain tyyli tajulla arvostella.-----muuten ei kaikkia aina tarvitse todesta ottaa, minulla mielikuvitus aina jyllää.ONhan 50vtöissä ollut,joten veroja maksettu.....


      • ++++
        kuules hevat kirjoitti:

        eikös sinulla ole mies, hänkin voi siivota jos sinä et jaksa. Myy mökkisi ja käytä rahat palveluihin, miksi yhteiskunnan pitäisi kotihommia sinulle kustantaa. Riittää kun sairaudet hoidetaan.
        Menen uhkaamaa sossuun tuolla kuoleman pillerijutulla, jos eivät anna ilmaista siivoojaa sinulle.

        Kenelle sossu antaa ilmaisen siivoojan??

        Ei yhtään kenellekään. Sellaisia ei ole ollut, eikä ole nytkään.


      • on niitä
        merihuisku kirjoitti:

        Kuulehan nytkin mieheni aina suuremmat siivoukset tekee,joten siinäpä
        pohdittiin tietenkin molempien terveyttä.
        Ikinä en sossussa ol käynyt ja nykyään minulla on kolmio lääkkeitä säärkyyn,joten ajattelin.jos oikein allkaa v.......a niin varalla pilleri kasa voi olla.
        Eräs perhetuttumme teki niin,syytä ei ollut kirjoittanut...


        Enpä aikonut likaan hukkua,jos järki pelaa --koska meidän seudulla on pakolaisia ainakin 60 uskon mielellään tekisivät töitä ja jopa edullisesti.
        Olen jutellut joidenkin kanssa ovat aivan sivistynyttä porukkaa. Laita nimimerkkisi olisi kivenpi keskustella,tietäisin sinua jollain tyyli tajulla arvostella.-----muuten ei kaikkia aina tarvitse todesta ottaa, minulla mielikuvitus aina jyllää.ONhan 50vtöissä ollut,joten veroja maksettu.....

        verorahoja mennyt sinunkin terveydenhoitoon,vieläkö siivoojakin pitäisi kustantaa. Ikävästi aina tuota pillerimurhaa tuot esiin. Sinä se ikävästi esiinnyt.


      • älä valita
        merihuisku kirjoitti:

        Kuulehan nytkin mieheni aina suuremmat siivoukset tekee,joten siinäpä
        pohdittiin tietenkin molempien terveyttä.
        Ikinä en sossussa ol käynyt ja nykyään minulla on kolmio lääkkeitä säärkyyn,joten ajattelin.jos oikein allkaa v.......a niin varalla pilleri kasa voi olla.
        Eräs perhetuttumme teki niin,syytä ei ollut kirjoittanut...


        Enpä aikonut likaan hukkua,jos järki pelaa --koska meidän seudulla on pakolaisia ainakin 60 uskon mielellään tekisivät töitä ja jopa edullisesti.
        Olen jutellut joidenkin kanssa ovat aivan sivistynyttä porukkaa. Laita nimimerkkisi olisi kivenpi keskustella,tietäisin sinua jollain tyyli tajulla arvostella.-----muuten ei kaikkia aina tarvitse todesta ottaa, minulla mielikuvitus aina jyllää.ONhan 50vtöissä ollut,joten veroja maksettu.....

        Jos olet 50 v työssä ollut, on kertynyt hyvä eläke, jos olet eläkemaksusi maksanut. Et ole yksineläjäkään, joten on mies jakamassa kuluja. Inhottavaa vaatimista ja marinaa !!!


    • Voi elämäää

      Tottakai loppuvat, kun tärkeimmät reijät pitää tukkia. Verorahoja jaetaan näyttävästi ulkomaille että on millä mällätä. Säästetään vanhusten ja lasten hoidoissa, eivät he tuota mitään. varsinkaan vanhat, ovat vain menoerä.
      Kukaan ei pysy nuorena, se säästäjäpääliköt ovat unohtaneet. Eläkeikää pitää jatkaa. sanoo nuori Katainen. Sillä tavoin jää verorahat valtioherrojen matkustuspuumiin, eikä tarvi elättää hoitojen kanssa kun kuukahtaa työnsä ääreen. Kerrankin kaatuu saappaat jalassa sairaskin vanhus ja on pois tieltä. Onpahan kaikkensa antanut.
      Sitä vaan tehtaillaan työttömiä ajamalla kaikki yrittäjät muihin maihin, säästöä sekin.Mutta mitä täs valittamaan, kaikkihan on hyvin jos vaippoja riittää.. Hoitopaikkoja ja hoitajia vähentämään, kyllä tuottoa tulee. Ei palkkaa, ei ruokaa, ei hoitoa, sehän on jo luonnollista vähennystä.

      • Otun viikari

        Tulipa mieleen tuo eräs meidän ajan profeetta Helena Konttinen. Vaikka lienee todellisuudessa ollut sen pimeämmän puolen profeetta, niin tottakin ennusti. Totta kai, eihän veletta muuten uskota ellei siinä tottakin ole mukana.
        Niin, ainakin sen ennusti oikein, että 2...sitten kun tiet tervataan..." Eli asfalttitiet. Meni oikein.
        Ja sitten asiaan: Tulee aika, että vanhoiksi ja /tai muuten hyödyttömiksi tulleet ihmiset tapetaan, ettei heitä tarvitse elättää. Tämän uskon olevan totta jo ihan lähitulevaisuudessa. Vajaa sta vuotta sitten tuo oli hyvinkin ajankohtaista monessa maassa, vaikka halutan unohtaa. Oli yksi maa, joka pani toimeksi, vaikkakin pienessä määrin. Nyt tätä toiset samanmieliset syyttää aivan hirmuisista töistä, joita ei edes tehnyt, vaan siionistirikolliset tarvitsevat vihalleen syyllisen. Toinen maa murhasi satoja kertoja enemmän, mutta sitä ei syytetä, koska se oli samojen siionistien perustama. Samoin kuin nytkin se, joka käy parasta aikaa oman senaattinsa tutkimusten mukaan noin 80 julkista sotaa ja salaiset lisäksi.
        Niin että odotellaan vielä vähän aikaa, kyllä se viimeinen pilleri pian tulee. Tai niskalaukaus tai kepistä niskaan tulevan yheteiskuntamuotomme mallimaan mukaan.


    • mä sanon EU:lle EI

      jos ikinä saamme vähänkää älykkäämpiä politikkoja jotka alkavat ajamaan suomen etua niitä äänetäkäämme, muille sanotaan EI ikinä enään EU:ta,
      vihaan EU:ta siinämuodossa kuin se nyt on,



      Kotona asuminen on hyvä asia, MUTTA se edellyttää r i i t t ä v ä ä kotiapua,
      jos kotiapu puuttuu esm. siivousapu ei kotona asumisesta tule yhtikäsmitään pitemmänpäälle,
      laitosasuminenki hirvittää, sieltä kuuluu huhuja että ne vasta onki unohdettuja vanhuksia jotka asuu laitoshoidossa,
      eipä sekää kiinosta,
      paras on pysyä mahdollisimman terveenä ja kuolla äkkiä kun sen aika tulee,
      vielä kahdeksankymmentä luvulla pidettiin vanhuksista hyvää huolta, sosiaalitoimi hynin siihen aikaan
      kotiin saatiin siivousapua ja tervyden hoitajaki kävi kerran viikossa vanhempiani katsomassa,
      nyt ei tulis mieleenkään että vanhukset saisia niinhyvää hoitoa kuin silloin,
      niin on ajat muuttuneet huonompaan suuntaa,
      kaikki on EU politiikan syytä, kaikki liikenevä raha menee EU:n politiikan hoitoon ja EU:n rahotukseen ja ylläpitämiseen,
      EU:sta on ollu vain suurta harmia suomen kansalaisille,
      suomi oli vauras rikas maa , nyt siitä on jäljellä vain kurjuus ja köyhyys,
      ja hirvittävän suuret velat,
      kaiken on hävittäny EU politiikka,

      • hummani hei

        Itse ihminen on vastuussa itsestään.
        Ei yhteiskunta ole mikään Sampo, joka ilmaiseksi jauhaa hyvinvointia.
        Raha ratkaisee.
        Rahalla saa, ja hevosella pääsee, niin nyt, kuin ennenkin.


    • minä vaan

      Eläke vakuutus yhtiöhin laillisin keinoin kerätyt varat eivät suinkaan ole loppu, tosin ne eivät palaudu eläkeläisille. Ne jaetaan hyvä veli periaatteella kavereiden kesken kuten nytkin tässä Kevan tapauksessa tuli nähdyksi heidän työnsä on kymmenen kertaa arvokkaampaa sinun aiemmin suorittama työ.

      Suri osa ulkomaille menevistä rahoista on alun alkaen velkarahaa joka velka on nyt n
      . 91 002 777 700, 80 euroa. sinun osuutesi siitä on n, 20 000,00 euroa
      Valtakirjan ytheisien varojen hoitoonannoit politiklle jota äänestit eduskunta vaaleissa.

    • Jos olisin Suomessa laittaisin sellaisen Parrikaadin että ei ole ennen nähty . Kaikki mummut ja papat eduskuntatalon eteen Ja varsinkin Rullatuolit ja Aiutettavat olis tosi uljas näky . Autettais niitä huonompia että voisivat osallistua . -- Ja soppa tykki jonnekkin torille Joulun aikaan -- Kerättäis Vanhuksille Joulusiivo rahat --

      Ihan varmaan lähden Täältäkin jos sellasen saisitte aikaan -- jotain on NYT tapahduttava --jos koskaan -- aika alkaa loppua -- Katainen esiin Huudettais.
      Kuinkaan meidät hajotettais -- Vesitykeillä ja kyynelkaasulla kai -- niinkun kaikki jotka uskaltaa vaatia -
      Ja Tamperelaiset menkää katsomaan Suomen Ylhäilistöö kun he juhlii siellä nyt tänä vuonna Suomen itsenäisyyttä !

    • jo riittäisi

      Kamalaa marinaa päivästä toiseen ja uhkailua lopetuspillereillä.
      Kuitenkin tuputat noita posittivari kopsuja tänne jatkuvalla syötöllä joissa pitäisi iloita ja olla huoleton. On siinä kanssa.

      • /////

        Samaa mieltä.

        Kuka meistä on jäänyt hoitamatta?

        .


      • niin moni
        ///// kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        Kuka meistä on jäänyt hoitamatta?

        .

        Josta madot söi loput!


      • piltti65-annoksia
        niin moni kirjoitti:

        Josta madot söi loput!

        Miksei esm radio voisi ruveta lähettämään
        päivittäistä vanhusohjelmaa
        - jumppa- ja rentoutushetkiä, mummut ja papat hypnoosiin
        aatteleen vaan mukavia,
        - tai muistuttamaan päivittäisen juomisen ja syömisen tärkeydestä,
        mukaan helppoja ja edullisia reseptejä,
        - ja ihan vaan kaikenlaista kulttuuriohjelmaa ikäryhmille
        -- kun maassamme on tosi päteviä vanhus- ja hoitotyöhön erikoistuneita
        alan ammattilaisia
        Mieleen nousi vuosien takaa erään laitoksen keittiöemäntä, joka henkilökohtaisesti haastatteli jokaisen, kysyi mieltymykset ja myös
        suuterveyden, laati ruokalistat/ateriat sen mukaan, valmisti myös
        soseutett. ruoka-annoksia, jotka kauniisti tarjoiltiin asiakkaille.
        Kunniamerkin tuollekin emännälle ojentaisin itsenäisyyspäivänä.

        Terveyden/henkisen terveyden ammattilaisilta voisi kysellä laadunvarmistamista työhön, se ei liene poliitikkojen asia vai onko.
        Joskus vaan ihmiset uupuu arjen raskauteen ja silloin olis tarpeen
        löytää voimaannuttavia asioita/ihmisiä lähihoitoon.
        Miksei se voisi olla myös vaikka netti- tai puh.yhteys?


      • ,-.,
        piltti65-annoksia kirjoitti:

        Miksei esm radio voisi ruveta lähettämään
        päivittäistä vanhusohjelmaa
        - jumppa- ja rentoutushetkiä, mummut ja papat hypnoosiin
        aatteleen vaan mukavia,
        - tai muistuttamaan päivittäisen juomisen ja syömisen tärkeydestä,
        mukaan helppoja ja edullisia reseptejä,
        - ja ihan vaan kaikenlaista kulttuuriohjelmaa ikäryhmille
        -- kun maassamme on tosi päteviä vanhus- ja hoitotyöhön erikoistuneita
        alan ammattilaisia
        Mieleen nousi vuosien takaa erään laitoksen keittiöemäntä, joka henkilökohtaisesti haastatteli jokaisen, kysyi mieltymykset ja myös
        suuterveyden, laati ruokalistat/ateriat sen mukaan, valmisti myös
        soseutett. ruoka-annoksia, jotka kauniisti tarjoiltiin asiakkaille.
        Kunniamerkin tuollekin emännälle ojentaisin itsenäisyyspäivänä.

        Terveyden/henkisen terveyden ammattilaisilta voisi kysellä laadunvarmistamista työhön, se ei liene poliitikkojen asia vai onko.
        Joskus vaan ihmiset uupuu arjen raskauteen ja silloin olis tarpeen
        löytää voimaannuttavia asioita/ihmisiä lähihoitoon.
        Miksei se voisi olla myös vaikka netti- tai puh.yhteys?

        Ennen oli ennen. Ennen kouluillakin kuorittiin oikeat perunat. Nyt ne rahdataan jostain Puolasta vacuumipakkauksissa, kumipotut.


      • "jo riittäisi" olen samaa mieltä -- Turhaa marinaa . Tehkää jotain . Tämä vanhuksien hoitamattajättäminenkö surettaa .

        On moni joka ei viitsi P######ään tuolista nostaa - monella laiskuus vaivaa ja nyt harmittaa kun on päästänyt kuntonsa ropsahtaan -- vaikeetahan se on jos näin on
        Nykyään 70 vanhukset on hyvänvointisia .
        Täälä on vaan ne jotka eivät keksi muuta kun Internetin viedessäistua -- ja moittia .kun palvelut ei pelaa .


      • tarjuska odottava
        ///// kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        Kuka meistä on jäänyt hoitamatta?

        .

        Uskon ettei heillä ole asuntokaveria, kun itketään.


    • Jotkut tykkää aina marista, miten huonosti asiat on. Pelkäävät, ettei heitä ehkä hoideta, Ihan kuin ne marisemalla korjaantuisi.
      Eikä yhteiskunta koskaan kenenkään kotona ole siivoamassa käynyt. Siivouspalvelua saa ostaa, eikä niin kovin kallistakaan ole.
      Hyötyliikuntaa siivoaminen on niin pitkään kuin vähänkin vääntyy itse sitä tekemään. Vaikka pikkuhiljaa, vähän kerrallaan.
      Ruokaa, lääkkeitä kotiin, jopa lääkäri käy kotona. Hoitajat 3-4 kertaa vuorokaudessa, jos on OIKEA TARVE..
      Mitä vielä pitäisi ? kokopäiväinen hovineitoko vuoteen viereen kädestä kiinni pitämään. Kivahan se tietenkin olisi, mutta kuka maksaisi veroja lisää sen takia.
      Eikä aina kannattaisi uskoa kaikkia juoruja ja kuulopuheita. Meitäkin vaatijia on moneksi, moninlaisin vaatimuksin olevia.
      Kaikki tuttavat joiden omaiset ovat kuolleet,aina kiittelevät miten hyvin heidän äiti/isä/tai muu omainen on hoidettu hautaan saakka.
      En ole kuullut yhtään "heitteillejättö"tapausta Muualla kuin täällä palstapuheissa.
      Sitäpaitsi nuo "pitkäaikais"osastot puretaan kokonaan ja suunnataan ne voimavarat kotihoitoon. Se on tulevaisuutta.
      Itse olen saanut aina hyvää hoitoa ja ystävälistä kohtelua. On kyllä huolehdittu niin terveyskeskuksessa kuin sairaalan vuodepotilaana ollessa. Tämä on minun näkemys ja mielipide.

      • hyvin kirjoitit

        Noin on, kuin kirjoitat. Olen omin silmin nähnyt, ja korvin kuullut.
        Olipa piristävää, lukea kerrankin muuta, kuin ainaista marinaa.

        Juuri kuin kirjoitit, ihmiset luulevat ja kuulevat, ja sitten se onkin totta, vaikkei puheissa olisi siteeksikään totta.


      • minä vaan

        Tåytyy todeta minun saaneen vastaavan kokemuksen kuin Meri-kukka Viikkoja kestäneestä sairaala ajasta jäi hienoja muistoja. Kolme ihanaa asiansa osaavaa hoitajaa, ylihotaja ja erittån pätevä lääkäri. Arvotukseni sairaalaan nousi pilviin.Henkilö kohtainen jumppari järjesti vielä ilmaisen kuntoutusen useaksi kuukaudeksi. Kaikkinaiset ihanat sairaala lkokemukset vaatisi oman kirjansa.


    • ihailijasi joskus.

      IIvari tuolla edellä menee liian pitkälle Kataisen mollaamisessa.Pettyny olen
      minäkin nykyhallituksen toimiin. Leukkaukset on aloitettava EU jäsenmaksuista.
      Pistettävä siin kova kovaa vastaan.Eläkeikää ei saada koskaan kunnolla korotettua ellei Hallitus yksipuolisesti hoida
      Kannattaa Kataise ruveta katselemaan eläkeyhtiöitä vaan sitä maan tavan mukaista isopalkkaista oman perseen pelastuspakettia,vaaleissa tuskin enää voitat.

    • turisija

      Eikös valtiovarainministeri ollut leikkaaja ainakin kovasti kuulutteli hyvistä '''leikkauksista''', joihin muutamat kansanedustajat ovat ottaneet kantaa.

      Solisaliratti se vasta on hyvä tuote.....eikö niin?

    • lottana ollut

      Lotat ihmettelee,kun ovat tietoisia ,että sotaveteraanien kasassa on rahaa ja lisää
      keräävät.??Kukahan johtaja tai useampikin lukxus elämää elää.

      Aina keräykset menee vääriin käsiin..Oliskohan tutkimisen paikka.....

      • merihuisku75

        Asun pienessä kerrostalossa ,melko uudessa Seniori talo nimeltään.
        Kyllä olen huomannut ,kun leskeksi naisia on jo tänä 6v aikana jonka olemme tässä asuneet..Ruokaa tuovat muutamille ,ketkä ovat voimattomia itse laittamaan.
        Siksi siitä siivouksesta ihmettelin ,kun Helsingissä kaupunki käy siivoamassa,
        maksusta tietenkin,mutta pohjoiskarjalan Kontiolahden kunnassa ei.
        Aina vanhus huononee,kun kaveri kuolee on se niin kummallista kuinka se jouduttaa heikkenimistä.... Eivät ole valittaja sorttia,mutta sivusta vähän palle niiden sitkeys tuntuu, Menin pyytäm'ään eläkeläisten pikkujouluihin,mutta vastaus on ei,,, terv heta


      • § st.pauli
        merihuisku75 kirjoitti:

        Asun pienessä kerrostalossa ,melko uudessa Seniori talo nimeltään.
        Kyllä olen huomannut ,kun leskeksi naisia on jo tänä 6v aikana jonka olemme tässä asuneet..Ruokaa tuovat muutamille ,ketkä ovat voimattomia itse laittamaan.
        Siksi siitä siivouksesta ihmettelin ,kun Helsingissä kaupunki käy siivoamassa,
        maksusta tietenkin,mutta pohjoiskarjalan Kontiolahden kunnassa ei.
        Aina vanhus huononee,kun kaveri kuolee on se niin kummallista kuinka se jouduttaa heikkenimistä.... Eivät ole valittaja sorttia,mutta sivusta vähän palle niiden sitkeys tuntuu, Menin pyytäm'ään eläkeläisten pikkujouluihin,mutta vastaus on ei,,, terv heta

        ...ja rahat on loppu ja rahat on loppu, mutta myydään volvo. Jostain biisistä tuo lainaus on, mutta kysäisen vaan; onko niin välii, onko niin välii. Meidän kunta huolehtii oikeasti sairaista ihmisistä suht hyvin.


      • palstalla.
        merihuisku75 kirjoitti:

        Asun pienessä kerrostalossa ,melko uudessa Seniori talo nimeltään.
        Kyllä olen huomannut ,kun leskeksi naisia on jo tänä 6v aikana jonka olemme tässä asuneet..Ruokaa tuovat muutamille ,ketkä ovat voimattomia itse laittamaan.
        Siksi siitä siivouksesta ihmettelin ,kun Helsingissä kaupunki käy siivoamassa,
        maksusta tietenkin,mutta pohjoiskarjalan Kontiolahden kunnassa ei.
        Aina vanhus huononee,kun kaveri kuolee on se niin kummallista kuinka se jouduttaa heikkenimistä.... Eivät ole valittaja sorttia,mutta sivusta vähän palle niiden sitkeys tuntuu, Menin pyytäm'ään eläkeläisten pikkujouluihin,mutta vastaus on ei,,, terv heta

        En ole kuullut, että kunta siivoaa yhtään missään kunnassa.

        Tuossa asiaa esim. Turusta ja Liedosta:

        "Siivousseteli on tarkoitettu ensisijaisesti ikääntyneille turkulaisille. Viranhaltijan päätös siivoussetelien saamisesta perustuu aina arviokäyntiin. Arvioinnissa huomioidaan mm. asiakkaan ikä ja toimintakyky.
        Siivouksen palveluseteleiden arvot ovat 15 tai 20 euroa/tunti asiakkaan tuloista riippuen (2 tunnin seteliä kuukautta kohden)."

        http://www.turku.fi/public/default.aspx?contentid=26911

        http://www.lieto.fi/netcomm/default.asp?article=5076

        "Kenelle palveluseteli myönnetään
        Palveluseteli myönnetään vanhukselle tai omaishoitajalle (myönteinen omaishoidontukipäätös), jonka bruttotulot ovat enintään seuraavat:

        Yhden hengen kotitalous 1.000 €/kk, 1.2.2012 alkaen
        Kahden hengen kotitalous 1.600 €/kk, 1.2.2012 alkaen

        Jos kotitalouden henkilömäärä on kahta suurempi, korotetaan tulorajaa 321€/lisähenkilö.

        Päätöksen setelin myöntämisestä tekee toimistosihteeri."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2113
    2. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      98
      1496
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      81
      1485
    4. Kieli pitkällä täällä odotan :D

      Pus pus :D
      Ikävä
      53
      1319
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1052
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1029
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      960
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      928
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      921
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      913
    Aihe