Millainenkohon palsta tästä olisi tullut, ilman sitä kritiikkiä

Ossootko saunua

Joka iski kuin kirkko_kuulolla pappien kasvoille kuin "tsunami"? He varmaan odottelivat että tästä olisi tullut "liirum laarum" sivusto, ja kirkon toimiva mainossaintti, mutta toisin kävi - vai mitä sinä asiasta ajattelet?

34

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro papisto

Balttis!

Turha huutaa, että "pyyhkimään" , kun koko lasti on huosuissa! Balttis vuoroin maanittelee, vuoroin solvaa : taitaa ne housut oilla märätkin! Palsta osoitti vain sen, että se ympäristö, jossa papit työskentelevät, on paljon kakkaisempi, kuin mitä olisi luullut. Mitali "Urheudesta ja kärsivällisyydestä" ja k aikkien pappien rintaan!

• Rautaristejäkö?

Sellanen Konstantinuksenko aurinkoristi vai mitä meinaat jaella? Ristejäkö vaan ei haka?

• pro papisto

mave!

Ei vaan Rautaristi con saksalaiskypärä, mikä kestää myöhäis -muntzeriläisten hajupanokset!

• pro papisto kirjoitti:

mave!

Ei vaan Rautaristi con saksalaiskypärä, mikä kestää myöhäis -muntzeriläisten hajupanokset!

Kyllä mun teksteissä lukee minun oma nikki....

• pro papisto
        mave kirjoitti:

Kyllä mun teksteissä lukee minun oma nikki....

mave!

' Pahoittelen ...., tuli väärä "osoite"! Piti olla Balttikselle, Rautaristejäkö?

• >>>Millainenkohon palsta tästä olisi tullut, ilman sitä kritiikkiä ....Joka iski...kirkko_kuulolla pappien kasvoille kuin "tsunami"?

• ikiteisti

ikiateisti!

Toivoin kerran, kun tänne ensi kertaa kirjoitin, että syntyisi sivistynyt kasvoista-kasvoihin, arvostava keskustelu. Vaikka olen olevinani jonkin sortin kristitty, uskon aina, että kannattaa kuunnellä korvat hörössä, mitä asiallsilla ateilla on sanomista.

Ei se saman mekaaninen toistelu, kuin papukaija, mitään rakenna, vaan se, että tulee haastetuksi ajattelemaan myös toiselta näkökohdalta.

Balttis tragikoomisessa "roolissaan" ja tahattoman huumorin mestarina on mennyt siinä, kuin soran natina potkukelkan jalaksissa. Varmasti vieroittaen monet koko pohdinnasta.

• Nasse.
        ikiteisti kirjoitti:

ikiateisti!

Toivoin kerran, kun tänne ensi kertaa kirjoitin, että syntyisi sivistynyt kasvoista-kasvoihin, arvostava keskustelu. Vaikka olen olevinani jonkin sortin kristitty, uskon aina, että kannattaa kuunnellä korvat hörössä, mitä asiallsilla ateilla on sanomista.

Ei se saman mekaaninen toistelu, kuin papukaija, mitään rakenna, vaan se, että tulee haastetuksi ajattelemaan myös toiselta näkökohdalta.

Balttis tragikoomisessa "roolissaan" ja tahattoman huumorin mestarina on mennyt siinä, kuin soran natina potkukelkan jalaksissa. Varmasti vieroittaen monet koko pohdinnasta.

hunttarikin on vähän vedätellyt... LOL

• Ari Huntt
        Nasse. kirjoitti:

hunttarikin on vähän vedätellyt... LOL

nasse!

Sitä kun nasse avaa suunsa, tuntuu ilmassa tuulahdus raikkaalta maaseudulta, sikalan lietelantalan liepeiltä! Eikös sitä jouluvirressäkin sanota, että " ..ja läävästä saapuvat Nisset ja NASSET, apilanlehti suus..."! Ja jätettä saparossa.

Kivat lollot sullen, jos ymmärrät, mitä tarkoitan!

• kuolemaaodotellessa

Hmm... Ei tällä palstalla kyllä mitään merkitystä ole. Enää, lieneekö ikinä ollutkaan.

• mieti sitä

" Ei tällä palstalla kyllä mitään merkitystä ole "

" Kirkko kuulolla
        3 746 Keskusteluketjua 60 580 viestiä "

Siinä tapauksesa olet joko sokea, tai lukutaidoton..
        Minusta ihmiset jotka ovat täällä osa 24/7... eli yli 60th. viestiä on todella PALJON !

Palstalla on tarvetta, mutta ei tässä muodossa.
        Pappien Raamatun lukutaidottomuus on tullut hyvin esille, joten heillä ei näytä olevan mitään todellista annettavaa ihmiselle joka etsii elämäntarkoitusta tai uskoa eli Jumalaa !
        Jos palstalla olisi uskovia pappeja, joita onneksi myös on, tilanne olisi toinen.

• Hei,

Pappina ja naissukupuolisena pappina olen saanut elämäni aikana niin paljon Raamatullapäähäni ja muutakin lokaa, ettei palstalla näkemäni ole mielenterveyttäni juuri hetkauttanut. Joskus kyllä olen turhaantunut samojen asioiden vääntämisestä rautalangasta loputtomia kertoja. Harmistunut olen sakramenttejen halveeraamisesta ja pilkkaamisesta. Hämilläni olen ollut joitakin kertoja kirjoittajien itsekkyydestä ja jopa ilkeydestä.

Palsta on koulinut ja opettanut, miten änkyröiden ja erimieltä periaattestakin olevien kanssa voi elää rinnakkaiseloa ilman, että tunnekuohut sotkevat päänupin.

Kiitos vääntämisestä ja kääntämisestä,
      siunattua adventtiaikaa

t. Maarit-pappi

• FUCKIFUU

Se on ikävää että Maarit-pappi ei ole vieläkään ymmärtänyt mitä siitä rautalangasta väännettiin. Sinut murskattiin ja valheesi paljastettiin monta kertaa ja toistuvasti samat valheet esitit uudestaan.

• Balttis Maaritille

Ei pidä omia itselleen ohi Jumalan sanan, oikeutetun mielensäpahoittajan roolia käsityksin pyhistä sakramenteista, joita Jumalan sana ei lainkaan edes tunne, ja lisäksi mainittakoon että: sinun tarjoilemasi syntejä sovittavat ateriat kirkkojen alttareilla loukaavat minun käsitystäni pyhästä Herran kuoleman muistoteriasta:Hebr.6:6. Pidän näitä ateriota Kristuksen uudelleenristinnaulitsemisena, ja Hänen yhden ainoan uhrinsa voiman julkihäpäisynä: Hebr.10:11-18.

Raamatulla päähänlyömiseksi kaikki lahkot kokevat sen Raamatunkritiikin jota heille esitetään, vaikka Jumalan sana onkin nimenomaan myös tarpeellinen voima kallionkin murtamiseen:

>> Eikö Minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Jahve, ja niinkuin VASARA, joka kallion murtaa?

• pro papit
        FUCKIFUU kirjoitti:

Se on ikävää että Maarit-pappi ei ole vieläkään ymmärtänyt mitä siitä rautalangasta väännettiin. Sinut murskattiin ja valheesi paljastettiin monta kertaa ja toistuvasti samat valheet esitit uudestaan.

fuckifuu!

Eli mikä paljastettiin ja miten? Sinun mielipuolinen piteesi, eli "mielipidekö"ratkaisee totuuden kohtalon? Hupsista heijaa sitä pöntön häkämäärää!

• FUCKIFUU
        pro papit kirjoitti:

fuckifuu!

Eli mikä paljastettiin ja miten? Sinun mielipuolinen piteesi, eli "mielipidekö"ratkaisee totuuden kohtalon? Hupsista heijaa sitä pöntön häkämäärää!

Seuraapa maarit-papin viestejä ne olen paitsi minä niin moni muu ampunut alas. Sinun vähäpätöiset ja arvottomat mölinäsi ei faktoja muunna.

• proi papit
        FUCKIFUU kirjoitti:

Seuraapa maarit-papin viestejä ne olen paitsi minä niin moni muu ampunut alas. Sinun vähäpätöiset ja arvottomat mölinäsi ei faktoja muunna.

fuckifuu!

Kunhan nyt saisit irti edes yhden!

• Nasse.

Maarit-pappi on varmasti työllään saanut paljon hyvää aikaiseksi, monen silmät ovat kristinuskon suhteen avautuneet. Kiitos siitä.

• miten on ?

" olen saanut elämäni aikana niin paljon Raamatullapäähäni ,,"

Onhan toki kaikenlaista Raamatulla lyömistä, mutta oletko saanut mitään HYVÄÄ
        jnk. " ahaa elämyksen" vai onko kaikki vain huonoa palautetta ?
        Itse muistan lapsena isäni alleviivanneet eräät kohdat Raamatustani, jossa kehoitettin kunnioittamaan ko. henkilöä.
        Minusta se oli loukkaus, koska Raamattu oli omani ja isäni mielipiteet olivat joskus ei kunnioitusta ansaitsevia.
        Raamatun EI TULISI OLLA lyömäase, vaan Jumalan sana jota kunnioitetaan.

Jos Jumala ei vaikuta meissä itsesämme kunnioitusta jtk. ihmistä tai seurakuntaa kohtaan, ei sitä itsestään voi puristaa.

• Hei,

Mulla on samanlaiset kokemukset kuin Maaritilla. Tämä palsta ja siinä käyty keskustelu ja sen taso on vaihdellut. Välillä ollaan käyty hyviä keskusteluja, välillä todella epämiellyttävää. Tämä s24"seurakunta" on todella kirjava. Kiitos!

Kaisa-pappi

• Riviseurakuntalainen

No Kaisa, kun sä vaan kuuntelet ja seurailet, mutta et itse osallistu tähän keskusteluun tarpeeksi. Papin tehtävä olis sanoo vähän enemmän ja jos jotain epämiellyttävää ilmaantuu, niin nuhdella. Jos ollaan vaan ympäripyöreesti taustalla niin se on liian helppoa. Sun pitää herättää tää s24 jengi tajuamaan hengellisiä totuuksia.

• Kaisa on kipsissä
        Riviseurakuntalainen kirjoitti:

No Kaisa, kun sä vaan kuuntelet ja seurailet, mutta et itse osallistu tähän keskusteluun tarpeeksi. Papin tehtävä olis sanoo vähän enemmän ja jos jotain epämiellyttävää ilmaantuu, niin nuhdella. Jos ollaan vaan ympäripyöreesti taustalla niin se on liian helppoa. Sun pitää herättää tää s24 jengi tajuamaan hengellisiä totuuksia.

Kaisa kuuluu myös niihin "mielensäpahoittajiin" kuten kertoikin omin sanoin: "välillä todella epämiellyttävää", mutta ei kerro sitä mikä ja miksi, vaikka sehän voisi helpottaa tai ainakin keskustelu voisi taas avartaa.

• anteeksi vain

Te olette järjestäytyneet kuten riverdancessa, aina samaa mieltä, kuin kollega, joka on yhtä eksynyt.
        Miten Jeesus varoittaa sokeaa sokean taluttajaa ?

Molemmat sortuvat samaan kuoppaan.

Epämiellyttävää siis mielestäsi on se, että toimit virassa, jota Raamattu ei allekirjoita.

Hyvää itsenäisyyspäivää.

• Maanpetos jo tehty
        anteeksi vain kirjoitti:

Te olette järjestäytyneet kuten riverdancessa, aina samaa mieltä, kuin kollega, joka on yhtä eksynyt.
        Miten Jeesus varoittaa sokeaa sokean taluttajaa ?

Molemmat sortuvat samaan kuoppaan.

Epämiellyttävää siis mielestäsi on se, että toimit virassa, jota Raamattu ei allekirjoita.

Hyvää itsenäisyyspäivää.

Suomen hallitus antoi jo aikoja sitten kansalle kuuluvan päätösvallan Suomen rajojen ulkopuolelle, pelkän neuvoa-antavan kansanäänestyksen perusteella, joten mitä siinä on juhlimista, että pääsimme konkurssipesästä eli EU: superneuvostoliitosta osallisiksi, maksumiehinä kun Katainen alottaa vielä näyttävät säästötoimet vanhustenhuollon alasajolla, vaikka jo nyt vanhuksemme makailevat kusivaipoissaan jopa aliravittuina kun hoitohenkilökutaa on niin paljon supistettu?

• Tapio Kantasuomi
        Maanpetos jo tehty kirjoitti:

Suomen hallitus antoi jo aikoja sitten kansalle kuuluvan päätösvallan Suomen rajojen ulkopuolelle, pelkän neuvoa-antavan kansanäänestyksen perusteella, joten mitä siinä on juhlimista, että pääsimme konkurssipesästä eli EU: superneuvostoliitosta osallisiksi, maksumiehinä kun Katainen alottaa vielä näyttävät säästötoimet vanhustenhuollon alasajolla, vaikka jo nyt vanhuksemme makailevat kusivaipoissaan jopa aliravittuina kun hoitohenkilökutaa on niin paljon supistettu?

Pöppyräisiä vanhuksia vaan turuille ja toireille toikkaroimaan yhdessä kodittomien ja asunnottomien mielenterveyspotilaiden kanssa, että saadaan elätettyä 24 000 yksinhuoltajaa jotka on roudattu tänne arfikansarvesta kaksin istuuttavia Emmaljunge vaunuja työntelemään, kaula kenossa sifongeissaan, Allahin saapumisen airueena.

• Öylätti kuvalla

Myös Kaisa on toki saanut monien silmät avautumaan, ja näkemään ...no olkoon.

• et näin
        Kaisa on kipsissä kirjoitti:

Kaisa kuuluu myös niihin "mielensäpahoittajiin" kuten kertoikin omin sanoin: "välillä todella epämiellyttävää", mutta ei kerro sitä mikä ja miksi, vaikka sehän voisi helpottaa tai ainakin keskustelu voisi taas avartaa.

Kyrön mielensäpahoittajat on muuten hyvä, kannattaa kuunnella, ehkä siihen vois lisätä pappi osion..
        Mutta totta, asiat riitelevät ei hmiset. Hengelliset asiat ovat tunnekysymyksiä myöskin, ja kirkon opinpuollustus ei taida saada kovin suurta kannatusta eikä se oppi ketään PELASTA.
        Mutta siellä missä Jumala on mukana ja toimii, asia on toinen siellä on elämää.

Pekka Simojoki kertoi seurakunnasta (luterilaisesta..? ) Jossa rukoiltiin aamuin illoin 1h. eli 2h. päivässä niin johan oli sali täynnä väkeä.
        Sama on Seinäjoella helluntai srk RUKOILLAAN ja on väkeä ja ihmiset löytää Jumalan ja avun elämäänsä.
        Jos kirkko haluaa pysyä kartalla ei ole muuta tietä, kuin kääntyä JUMALAN PUOLEEN !

• täysin totta
        Maanpetos jo tehty kirjoitti:

" Katainen alottaa vielä näyttävät säästötoimet vanhustenhuollon alasajolla, "

Tuo on täysin totta ja törkeää ! TÄMÄNPÄIVÄISENKIN JUHLINNAN RAHAT OLISI VOINUT ANTAA vanhustyölle.
        Kataisen laskutaito on ala-arvoinen, jos joku Himanen saa 700 000 jostakin hölynpölykirjastaan, niin on rahan taju jo ulkoistettu todella pahasti.

• Voi voi Kaisa

On kai se epämielltyttävää kun on munannut itsensä julkisesti. Ei tämä kaiketi myöskään mikään seurakunta ole etkö ole sitäkään hoksannut vielä?

• Kaikista ulos vaan

Kerro Kaisa mikä oli sitä todella epämeillyttävää? Sekö, että kuittia tuli siitä öylätti asiasta vai yleensäkin kirkkojen kivijalkojen ylijäääverellä kasteluista jne.

• valo tihkuu läpi

Voit olla maisteriastronauttiydinfyysikko ja silti sinulta voi puuttua henkistä tasoa jonka ainoastaan raamatun lukeminen hengessä antaa. Mitään uutta ei ole opittu, Jumala on liian ihmeellinen ihmisen käsitettäväksi ja lopulta nöyrryn ajattelemaan jo monen muun ajatteleman tavoin "minä en tiedä mitään."

• mieti sitä

" Voit olla maisteriastronauttiydinfyysikko ja silti sinulta voi puuttua henkistä tasoa jonka ainoastaan raamatun lukeminen hengessä antaa. "

Aivan juuri näin ! Omalla järkeilyllä ei uskontiellä mennä kuin taaksepäin.

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 2

13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla,

vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti

• Jumala puhuttelee

Kuulolla pappien päänsäryn aiheuttaja on heidän harhaoppinsa tuomitseminen.Eivät kestä kuulla Totuutta,puhumattakaan että itse ottaisivat opiksensa.

• Voi surkeutta

Sitä voi kutsua paatumuksesksi, tai jopa rakkautena valheeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      52
      5890
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4615
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4362
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4141
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      95
      3761
    6. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2463
    7. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2369
    8. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2089
    9. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1229
    10. Mikset pidä yhteyttä?

Miksi et? Ei sun ois tarvinnut sanoa niin tarkoittamatta. Särit mun sydämen. Sinun pitäis jo tietää paremmin.
      Ikävä
      6
      1010
    Aihe