Tuleeko Suomeen hengellinen herääminen ..

voisiko olla

Vuoden sisällä..

Miten mulla on sellanen kutina, että jotain sellaista alkaa olla ilmassa..

Ihmiset aivan kuin etsii ja etsii ja hakee ja hakee. Odottaa, pälyilee ja ovat levottomia.
Joku aivan kuin odottaa ..mitä.
Jotain mikä katkaisee kamelin selän ?
Vai jotain mikä puhkaisee tulppaanin nupusta kukan ?
Vai jotain, mikä laukaisee raketin ?
Vai jotain, mikä saa kansan polvilleen jälleen kerran ?

Ehkä veikkaan viimeistä.
En tiedä.

36

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiihi

      Eipä taida tulla. Asiat luultavasti muuttuu pikku hiljaa yhä parempaan suuntaan, niinkuin ovat muuttuneet viimeiset pari sataa vuotta. Koulutustason paranemisen ja hyvinvointiyhteiskunnan kehittymisen vuoksi uskontojen vanhoihin paimentolaismyytteihin uskominen vähenee pikkuhiljaa. Järki voittaa.

      • et näin

        Tulee ja on jo vaikuttamassa ! Ihmisiä tulee uskoon koko ajan. Seinäjoella on tullut viime vuonnakin yli 130 nuorta uskoon !

        Kun ihmiset rukoilevat JUMALA KUULEE JA VASTAA ! Kirkon ainoa pelastus on , että se nöyrtyy rukoilemaan ja etsimään ELÄVÄN JUMALAN KASVOJA ! Eikä opeta kuollutta oppiaan.


    • Talk to Jesus

      Jeesus haluaa, että jokainne tulisi uskoon. Aika näyttää tuleeko Suomeen herätys. Onhan se mahdollista. On niitä herätyksiä ennenkin ollut.

      Onhan ne profetoineet kaikenlaista. Itse olen uskossa ja Pyhän Hengen koskettama yksin oltuabni rukouksessa, joten ainakin minäolen herätyksen kokenut. Tapahtui 2009 vuoden loppupuolella. Yllättävin ja paras asia elämässäni mitä olen kokenut, ylivoimaisesti.

      Jeesukselle rukoilu ei ole hukkaan heitettyä aikaa. Uskallan sanoa, että vaikka taivastiellä on vaikeuksia myös ja sielunvihollinen yrittää monta kertaa lyödä miehen maahan/masennuksiin/lannistuksiin mutta Jeesuksessa on voittovoima ja kysyn jokaiselta: missä vietät iänkaikkisuutesi? Sinä voit vaikuttaa siihen vielä, sillä myöhäistä on monne kohdalla, mutta sinun kohdallasi ei ole vielä.

      Uskonnolisuus ei riitä taivaaseen vaan jokainen joka uudestisyntyy ja haluaa tehdä parannusta, halleluja! J ahaluaa omantuntonsa pitää puhtaana. Tänä päivänä on paljon sidottuja ihmisiä. Tarvitaan vapauttaja ja Hän on Jeesus Kristus. Varokaa kätyreitä, he sitovat sinut niin nopeasti ja sutjakasti ettet ehdi huomaamaankaan sitä. Karta huonoa seuraa. Jeesus haluaa sinut henkilökohtaisesti pelastaa. Mielestäni huonon jumalattoman seuran karttaminen on ihan keskeinne asia jos haluaa uskossa kasvaa.

      • jee jee mikä juttu

        Ei Jeesus voi ketään pelastaa koska mitään Jeesusta ei ole olemassakaan.


      • Näin On !
        jee jee mikä juttu kirjoitti:

        Ei Jeesus voi ketään pelastaa koska mitään Jeesusta ei ole olemassakaan.

        Evankeliumi Johanneksen mukaan 10

        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu..


    • HALLELUJAH!

      Nyt on kyllä pientä kutinaa, mutta en silti aatellut käydä lääkärissä.

      Mä luulen että ihmisiltä sekoaa pää ja kaikista tulee ihan ding-dong -ihmisiä ja kaikki huutavat yhdessä Jeesusta. Näin tulee luultavasti tapahtumaan. Sain tämän näyn melko luotettavan tuntuiselta olennolta joka ilmestyi uniini.

      http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html

    • vastaako kukaan

      Ihmiset etsivät ja hakevat.
      Tyhjyys huutaa tyhjyydelle.

    • unohduksissa ollut

      Tämän vuoden itsenäisyysjuhlassa oli mielestäni jotain hengellistä.
      Ensimmäisen kerran vuosiinhan siellä epäsuorasti tunnustettiin Jumalan vaikutus ja rooli Suomi-paran historiassa.

      Tarkkasilmäiset ja tai sieluiset tämän varmasti huomasivat.

      • et näin

        Totta, ihailtava uudistus ! Konsertti osuus oli ihan hyvä, ehkä vaatii pientä parantelua, mutta parempaanpäin kuitenkin.
        Kultuuri on ihan tervetullutta ja enemmän vielä voisi olla koko kansanjuhlaa, kuntatasollakin..
        Maankorvessa kulkevi lapsosen tie.. Ihmettelin , kun tuo lapsuudesta tuttu laulu alkoi soida.

        Siunausta Niinistölle.


      • näin on
        et näin kirjoitti:

        Totta, ihailtava uudistus ! Konsertti osuus oli ihan hyvä, ehkä vaatii pientä parantelua, mutta parempaanpäin kuitenkin.
        Kultuuri on ihan tervetullutta ja enemmän vielä voisi olla koko kansanjuhlaa, kuntatasollakin..
        Maankorvessa kulkevi lapsosen tie.. Ihmettelin , kun tuo lapsuudesta tuttu laulu alkoi soida.

        Siunausta Niinistölle.

        Tuo kappalehan alkoi siitä kun se tuntemattoman sotilaan kohtaus siellä metsässä lausuttiin.
        Eli se oli selkeä viittaus Jumalan rooliin sotiemme aikana tämän maan kohtaloissa.
        Ja siihen, miten vahvasti kristillinen usko silloin oli esillä.
        Suomellahan oli silloin jopa presidentti, joka pyysi kansaa rukoilemaan.

        Luulen, että veto nostatti osan karvoja pystyyn aika reippaasti.


      • ed.
        näin on kirjoitti:

        Tuo kappalehan alkoi siitä kun se tuntemattoman sotilaan kohtaus siellä metsässä lausuttiin.
        Eli se oli selkeä viittaus Jumalan rooliin sotiemme aikana tämän maan kohtaloissa.
        Ja siihen, miten vahvasti kristillinen usko silloin oli esillä.
        Suomellahan oli silloin jopa presidentti, joka pyysi kansaa rukoilemaan.

        Luulen, että veto nostatti osan karvoja pystyyn aika reippaasti.

        Aamen, moni tuntui liikuttuneen ohjelmasta.


    • Itse uskon vakaasti armolliseen Jumalaan. Vielä kerran Hän armahtaa rappeutuvaa Suomen kansaa ja antaa meille suuren herätyksen, että kirkot täyttyy polvillaan olevista ihmisistä ja joistakin papeistakin. Tarvitaanko siihen millainen mullistus, niin se on Jumalan asia. Pääasia että se herätys tulee. Tätä voimme rukoilla jokainen päivä. Jeesuksen nimeen. Amen

      • toivossa eläen

        "polvillaan olevista ihmisistä ja joistakin papeistakin" :D

        Sorry..
        Tuo ajatus vaan.
        Kai ne papitkin on ihmisiä.


        Mutta toivotaan ja uskotaan että herätys vielä tulee tälle kansalle.
        Aika monethan siitä puhuvat.
        Että Suomella olisi vielä joku oikein erityinen rooli tässä tulevassa ajassa hengellisessä mielessä.


      • toivossa eläen kirjoitti:

        "polvillaan olevista ihmisistä ja joistakin papeistakin" :D

        Sorry..
        Tuo ajatus vaan.
        Kai ne papitkin on ihmisiä.


        Mutta toivotaan ja uskotaan että herätys vielä tulee tälle kansalle.
        Aika monethan siitä puhuvat.
        Että Suomella olisi vielä joku oikein erityinen rooli tässä tulevassa ajassa hengellisessä mielessä.

        Papit poikkeaa muista ihmisistä siinä, että heidän uskonsa Jumalaan on vain jotain tulkintaa, mutta ihmiset uskoo Jumalaan aidosti - nimittäin ne harvat jotka vielä uskoo.


      • heis nyt hei
        tt11 kirjoitti:

        Papit poikkeaa muista ihmisistä siinä, että heidän uskonsa Jumalaan on vain jotain tulkintaa, mutta ihmiset uskoo Jumalaan aidosti - nimittäin ne harvat jotka vielä uskoo.

        No ei kai nyt kaikkien pappien sentäs


      • Homon kirkaisut
        heis nyt hei kirjoitti:

        No ei kai nyt kaikkien pappien sentäs

        Ei kaikkien, mutta aika pelleilyä on pappien työympäristö kun sitä tarkastellaan Raamatun valossa, työympäristö ja siinä tehdyt työhön sisältyvät puheet ja teot kokonaisuutena.

        Kuinka moni pappi esim. uskaltaa saarnata: seurakunnan paimen olkoon mies?

        Kuinka usein sellaista kullee? Niinpä, ja onhhan niitämuitakin työympäristöasioita...

        Ei homostelulle.

        Naispappeus= homostelevuus


    • tv121

      Kyllä tulee samoin kuin Israeliin.

      • tuhat ja yksi

        Meillä on suuri tehtävä,
        Ajat paranevat ,ovat jo parantuneet satoja vuosia täällä pohjolassa.
        Kristinusko on heikentynyt ja sekin on hyvä kehityksen suuntaus.
        Tieto ja tiedonsiirto on nopeutunut ja se antaa sen mahdollisuuden ,jossa olemme tärkeä lenkki noitten uskomuksien turhaksi tekemisessä,mm, kristinusko ja islam ovat otettava viisaasti tiedon kautta ohjattava ,-alenevaan rendiin.


    • Poiespotkittu

      Kyllä, herätykseen uskotaan. Ja sitähän ennustaa valtava hyökkäysaalto Kristinuskoa vastaan.
      Raamattu kertoo: Muistakaa te, mitä Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat ennalta puhuneet. Hehän sanoivat teille, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa vallassa. (Juud 1)
      Uskontoa vastaan hyökätään hyvin voimakkaasti, varmaan tätäkin tekstiä vastaan. Kristinuskoa muokataan ja vääristellään.
      Mutta toisaalta tuollainen toiminta saa uskoa tunnustavan herkistämään aistejaan Jumalaa kohtaan ja julistamaan Jumalan Sanaa.
      Jumalan Sanan vastustajat ja vääristelijät ovat Jumalan Sanan suuria vahvistajia - kuten Raamattu sen kertoo
      Mitä Raamattu sanoo maailman rauhasta, onnettomuuksista jms. Kannattaa lukea, oli puolesta tai vastaan

    • jatkatteko viellä

      "Jumalan sanan vastustajat ja vääristelijät ovat Jumalan Sanan suuria vahvistajia."

      Kiitos kuulevan kirkon.

    • oikeassako olen

      Luulen ettei iso osa kirkkoa pitäisi mistään hengellisestä heräämisestä.

      • jokunen pelastuu

        "oikeassako olen"
        Olet todella oikeassa, näemmehän kirkomme toiminnassa mihin se on menossa. Kauemmas kristillisestä toiminnasta - lähemmäs nykypäivän ihmisen toivomuksia. Kauemmas Jumalan tarkottamasta herätyksestä - mutta ihan niinkuin Jumalan Sana varottaakin.....juuri näin on käynyt.
        Herätys on tultava jotta kun Jeesus tulee toisen kerran, jotta Hän löytäisi Häneen uskovia


    • Varjele Suomen kansa

      Jumala siunatkoon Sauli Niinistöä viisaudella!

    • pastori.eero.jaakkola

      Tämä on tärkeä asia.
      Minäkin olen miettinyt, että miten ihmisiä täällä Suomessa saisi heräämään ja kääntymään takaisin Jumalan luo.
      Rukoilin sitä Jumalalta ja tutkin Raamattua, ja jos nyt olen kuullut ja ymmärtänyt oikein, niin vastaus voisi kuulostaa tältä: https://www.youtube.com/watch?v=rDlLx7aSBd0

      Ystävällisin terveisin Eero Jaakkola

      • iahnko oikea

        Onko Eero oikea pastoari.


      • Rehelliselle työmieh

        Kiitos rehellisyydestäsi. Huolehtikoon uskovat sinulle rakkaudenlahjalla leipää jos kirkko sinult aleivänsaannin ehdytti.


      • pastori.eero.jaakkola
        iahnko oikea kirjoitti:

        Onko Eero oikea pastoari.

        Olenhan minä.


    • seuraillaan

      Tuleeko Suomeen Hengellinen herääminen.

      Jumalalta pyysin en tiedä mitä Hän päättää.

    • pastori.eero.jaakkola

      Kyllä se tulee. Meidän pitää vain rohkeasti puhua ihmisille heidän synneistään, ja Jeesuksen armosta.

    • mutta käy lääkärissä

      Vastaus on LAMAKAUSI.

    • herätys tulee

      Herätys tulee, koska moni on menettänyt työpaikkansa ja usko maalliseen mammonaan on mennyt. Nyt on Jeesus ainoa turva

    • Hei nimimerkki "voisiko olla" ja muut keskustelijat,

      ajattelen, että joka hetki on herätyksen hetki. Niin kuin Jeesus saarnasi, Jumalan valtakunta on tullut ihmisten keskelle. Ja se valtakunta, Jumala vaikuttaa jatkuvasti. Vaikkei massat vielä heräisikään, niin yksittäisten ihmisten kohdalla herätys voi olla todellisuutta nyt. Ja muutamasta ihmisestä kasvaa suuri joukko, kun Jumala saa antaa kasvun.

      Minä totisesti uskon siihen, että herätyksen ajat ovat täällä, niin on ollut jo vuosituhansia, niin kauan kuin on sanomaa parannuksesta ja armosta julistettu.

      -KaisaK, pappi

      • Kristinuskon kirja.

        KaisaK. pappi

        Hengellinen herääminen on parhaillaan käynnissä Suomessa. Se näkyy realistisesti kirkosta eroamisen lukuina. Paluu Jeesuksen välittämään sanomaan pois kirkon harhaopista on täyttä totuutta.

        Kuten KaisaK sanoit Jumala vaikuttaa ja se todella näkyy. Herätyksen ajat ovat täällä.


    • tosi on

      Suomeen tulee hengellinen herääminen, mutta se ei tule ilmaiseksi. Suomea herätetään samalla tavalla, kuin mitä Jumala herätti Israelin. Suomi on synnin vallassa ja moni on luopunut uskostaan. Sen takia saamme joskus kokea hyvin vaikeita aikoija, jotta heräisimme. Meidän kansankirkko luterilainen kirkko on myös hyvin pitkälti luopunut Raamatusta ja sen takia meille tulee herätyksen allon mukana myös kehotus tehdä parannus synneistä sekä totuudellista puhetta myös helvet-istä. Tässä profetallinen krije asiasta. Kuulkoon kansa ja papisto tai olkoon kuulematta:

      http://johannesleijona.blogspot.fi/2013/08/taivaan-isan-kirje-suomalaisille-8.html

    • satujenvankina

      Satujumalien aika on ohi. Koittaa uusi aikakausi jossa totuutta ei enää uhrata tarujen alttarilla.

    • Yu.

      Suomen kansan luopumus on suuri.Vain kourallinen tekee Jumalan tahdon.Tämä hyvinvoinnin aika ei ole lähentänyt meitä Luojaamme,vaan päinvastoin olemme poispoikenneet ja ylpistyneet.RAHANHIMO JA SEKSINHIMO-NIITÄ OVAT KANSAMME UUDET EPÄJUMALAT.Mitkä ovat siis hedelmät,joita noista on seurannut? Avioerot ja rikkirevityt lapsoset.Viimeisin luonnoton lihanhimo on homoseksualismin voimakas esiinmarssi.Kyllä täytyy sanoa,että on Jumalallamme pitkä pinna......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe