Näin lopun aattona kysynkin käsi sydämellä kristityiltä, vakuuttiko kenenkään ateistin mielipide sinua? Mielestäni heillä olisi ollut hyvä tilaisuus älykkyydellään ja argumentoinnillaan yrittää horjuuttaa meidän kristittyjen uskoa, mutta argumentit lässähtivät kuin pannukakku. Monen ateistin sisältä paljastui pieni kiukutteleva lapsi. Tuntui kuin ateismi olisi otettu ainoastaan vihan välikappaleeksi. Itse en lämmennyt kenenkään ateistin tarinoista. Odotin heiltä paljon, paljon enemmän.
Vakuuttiko kenenkään ateistin mielipide?
41
163
Vastaukset
Ei ateismi ole mikään oppi. Ei ole olemassa mitään filosofiaa tai aatetta, jota voisi opettaa kristityille ja käännyttä heitä siihen. Sinä et oppinut mitään ateistien tarinoista, mutta ilmeisesti sinä et voi mitään oppiakaan.
Käsi kaksin käsin sydämen päällä muuttui mieleni kyllä ihan todellakin: olen ollut käsittämättömän lapsellinen ja tyhmä: jos ei ole mitään, ei siis ole mitään. Nyt vasta sen tajusin. Ei mitään ole eikä mitään tule. Karseeta!!!!
boxi kirjoitti:
Käsi kaksin käsin sydämen päällä muuttui mieleni kyllä ihan todellakin: olen ollut käsittämättömän lapsellinen ja tyhmä: jos ei ole mitään, ei siis ole mitään. Nyt vasta sen tajusin. Ei mitään ole eikä mitään tule. Karseeta!!!!
No niin...Nyt kun sinullakin on harhat loppunut, niin sinä voit alkaa miettimään tasapainoisempaa elämää itsellesi, mitä ei tarvitse rakentaa valheen päälle. Valheelle rakennettu usko on vain valehtelua itselle. Sama kuin homo teeskentelisi olevansa hetero. Sisimmässään tietää totuuden, mutta on vain pakko esittää muiden vuoksi. Onko nyt vapautunut olo, kun pääsit pois kaapista?
- foksmalder
Minä esimerkiksi en ole edes yrittänyt käännyttää ketään pois. Olen ollut täällä vain vastaamassa tämän tyyppisiin viesteihin suurimmaksi osaksi. Tarkoituksena osoittaa uskonnollisten argumenttien epäpätevyys ja osoittaa, ettei yksikään uskonto ole täyttänyt todistustaakkaansa.
Kiukuttelevista pikkulapsista tulee mieleen parin ateisti-kirjoittajan lisäksi useita kristittyjä palstalaisia. En mene heitä nyt nimeämään mutta eiköhän jokainen jo tiedä.
Eiköhän kyse ole persoonista. - mitä sitä
Mitä kovempi ateisti, sitä vähemmän vakuutti. Toisaalta on täällä esiintynyt jokunen tulisen kova kristityn tapainenkin. Ei vakuuttanut sekään.
Papit ovat enimmäkseen olleet viisaimmat tällä tappelupalstalla.- KolpinonKäki
Pappien kirjoitukset ovat täällä, niinkuin muuallakin samaa joutavanpäiväisyyttä.
- teisti <=?=> ateisti
Epäilen ettei kukaan vaihtanut teististä ateistiksi tai toisinpäin.
- Vähän villoja sentää
Kukaan ei muuttanut mielipidettään näiden palstan keskustelujen aikana. Kaikki vain vahvistuivat omissa kannoissaan. Mitä hyötyä? No ehkä se, että satunnaiset lukijat saattoivat nähdä inttäjien sisäisen tyhjyyden. Pari funkkukristittyä ja lukuisa joukko kiihkoateisteja tai peräti vapareita on rellestänyt täällä. Tyhjyyttä kolisivat. Parhaat tekstit olivat mielestäni ne, missä vapareiden kaksinaamaisuus kerrottiin ja osoitettiin. Vaparit tietysti kuittasivat sen vihapuheina, mutta toivottavasti joku osaa niiden puheiden perusteella vältellä vapareita. Minunkaan mielestä ei pidöä antaa verorahoista tukea vapareille. Rahahanat kiinni on tämän epäkohdan nostanut hyvin esiin.
- säälitäänkö tuota?
sörsselströmmi se vaan jaksaa kehua omia aloituksiaan kun ei kukaan muu kehu
säälittävää
- Mirka ..,.
Uskonnoilla saastuneisiin aivoihin ei tehoa mitkään faktat tai tosiasiat.
- Mirkku..............
Millä sinun pääsi sitten on saatunut, kun siihenkään ei tehoa mitkään faktat tai tosiasiat?
- Pettymys
Mirka!
Kirjoitin : "Monen ateistin sisältä paljastui pieni kiukutteleva lapsi. Tuntui kuin ateismi olisi otettu ainoastaan vihan välikappaleeksi." - Mirka .., ,.
Pettymys kirjoitti:
Mirka!
Kirjoitin : "Monen ateistin sisältä paljastui pieni kiukutteleva lapsi. Tuntui kuin ateismi olisi otettu ainoastaan vihan välikappaleeksi."Näinhän te kuvittelette ja ihmettelette, kun emme usko teidän täysin todistamattomiin satuihin ja höpötyksiin.
- Mirkku..............
Mirka .., ,. kirjoitti:
Näinhän te kuvittelette ja ihmettelette, kun emme usko teidän täysin todistamattomiin satuihin ja höpötyksiin.
Miksi sä uskot omiin satuihinja höpötyksiin?
- Mirka ... .
Mirkku.............. kirjoitti:
Miksi sä uskot omiin satuihinja höpötyksiin?
Olen pitänyt tiukkaa linjaa sen suhteen että uskon ennemmin tutkittuun tietoon kuin täysin todistamattomiin väitteisiin.
Kerro näistä saduistani ja höpötyksistäni? En tunnista niitä. - Mirkku..............
Mirka ... . kirjoitti:
Olen pitänyt tiukkaa linjaa sen suhteen että uskon ennemmin tutkittuun tietoon kuin täysin todistamattomiin väitteisiin.
Kerro näistä saduistani ja höpötyksistäni? En tunnista niitä."En tunnista niitä."
Sehän se juuri se ongelma on.
Puhut paljon aivopieruista. Minkälaista tutkimusta on aivopieruista? - Mirka ,,..
Mirkku.............. kirjoitti:
"En tunnista niitä."
Sehän se juuri se ongelma on.
Puhut paljon aivopieruista. Minkälaista tutkimusta on aivopieruista?Kerro nyt, mihin satuihin uskon?
- Marko.,.,...,
Mirka ,,.. kirjoitti:
Kerro nyt, mihin satuihin uskon?
Siihen että uskonto on mielisairaus ja psykoosi.
- Mirka ,-.
Marko.,.,..., kirjoitti:
Siihen että uskonto on mielisairaus ja psykoosi.
Todista ettei jumala ja jesse usko ole mielisairautta.
- Marko.,..,.,
Mirka ,-. kirjoitti:
Todista ettei jumala ja jesse usko ole mielisairautta.
Hei. Sinullahan Mirka se todistamisen taakka on kun väitteen murjaiset. En minä ole väittänyt että Jeesus tai Jumala on olemassa. (en tässä ketjussa)
- aina ei voita
Näin lopun aattona kysynkin käsi sydämmellä kaikilta ateisteilta ja muilta vapaa ajattelijoilta että vakuuttiko kenenkään uskovan mielipide sinua? Mielestäni heillä oli runsaasti hyviä tilaisuuksia esittää esimerkiksi todisteita jumalan olemassa olosta mutta argumentit loppuivat aina ja sitten heittettiin pari jaetta Raamatusta kun ei enää muuta keksitty.
Monen uskovaisen sisältä on paljastunut pieni lapsi joka vaikka mitään logiikkaa uskoo täysin näkymättömään asiaan ja toisten uskovaisten sisältä taasen on paljastunut vihan ja katkeruuden syövyttämä ihminen joka yrittää toisia haukkumalla pönkittää elämän tyrskyissä kolhiintunutta itsetuntoaan. Tuntui kuin usko ja Raamattu olisi otettu ainoastaan vihan välikappaleeksi tai ehkä pikemminkin aseeksi jonka avulla voi verhota kaikki mahdolliset antipatiansa ja sitten pokkana väittää sen olevan sitä ehtaa ja oikeeta rakkauden evankeliumia. Itse en juurikaan lämmennyt heidän tarinoille lukuunottamatta ehkä mummomuoria joka tuntuu edustavan porukan älymmystöä ja ilmeisesti kiertänyt muutakin kuin tahkoa mutta häntähän ei vissiin niihin tosiuskovaisiin lasketakkaan, toinen joka sai jonkunlaista tunnereaktiota aikaiseksi oli ehkä balttis, toivottavasti hänelle löytyy jokin uusi avohoitopaikka kun palsta lopetaan.- Pettymys
Minun lapsuudessani sellaista ihmistä, joka toisti aina toisen sanoman lauseen sanottiin Apinaksi.
- aina ei voita
Pettymys kirjoitti:
Minun lapsuudessani sellaista ihmistä, joka toisti aina toisen sanoman lauseen sanottiin Apinaksi.
Niin tuota sopii sitten mietiskellä seuraavan kerran kun rukoilet ja latelet uskontunnustusta :d
- Mirka ...,-,,.-,.,
aina ei voita kirjoitti:
Niin tuota sopii sitten mietiskellä seuraavan kerran kun rukoilet ja latelet uskontunnustusta :d
""Mielestäni heillä oli runsaasti hyviä tilaisuuksia esittää esimerkiksi todisteita jumalan olemassa olosta""
Ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi. Eikö tämä jo todista ettei jumalaa ole.
Kun tuote on älyllisesti ja moraalisesti kestämätöntä hölynpölyä, en osta, vaikka olisi kuinka taitava kauppamies.
bg-ope kirjoitti:
Raamattu jäi siis kauppaan?
Jos kirjoista puhutaan, raamattuja löytyy kirjahyllystä koko joukko, ja monella eri kielellä. Joulupukilta toivoisin Vulgataa, joka vielä puuttuu.
Älyllisesti ja moraalisesti kestämätöntä hölynpölyä eli ateistista kirjallisuutta ei kovin paljon löydy. Kommunistinen manifesti löytyy sekä tietysti pitkä rivi Nietzscheä. Ateismia edustanee myös markiisi de Sade, jonka ateologisesti korkeatasoista tuotantoa on hyllyssä muutama nide.
- Veikko Vapari
Aloitus on taas sitä vihapuhevatkausta, jolla neutraalia vakaumusta yritetään vetää lokaan. On selvää, että ihmisten alistamiseen ja epäneutraaliin uskontoon itsensä sekoittaneet henkilöt eivät kunnioita edes SUOMEN PERUSTUSLAKIA. Perustuslain mukaan jokainen ihminen saa olla vapaa uskonnosta (PL 10 §), mikä ei toteudu, koska uskontoa on. Perustuslain mukaan uskonto pitää poistaa, jotta voimme elää neutraalissa yhteiskunnassa yhdenvertaisina (PL 6 §).
- cjcg
Että sais tosiuskovan myöntämään että ateistin argumentit ovat vakuuttavia ja vaikuttaisivat uskovaan mitenkään on epätodennäköistä. Mutta kyllä niistä aina jotain jää itämään/kalvamaan uskovan takaraivoon, vaikka eskapismi, pään pesaaseen paneminen, onkin uskovaisten vahva laji.
Tämähän on kirkon palsta. Eikö sinun pitäisi päinvastoin kysyä kirkon menestyksestä, eikä ateistien? Nyt vaikuttaa siltä, että sä heti tunnustat kirkon ja kristinuskon tappion ja etsit niitä voittajia ateistien parista.
- *Faith*
Ennen kuin tulin tälle palstalle, suhtautumiseni ateisteihin oli hyvin neutraalia. En ollut ikinä ottanut yhteen yhdenkään ateistin kanssa, eikä minulla ollut mitään ateisteja vastaan. Vasta tällä palstalla silmäni aukesivat sille tosiasialle, kuinka eksynyt ja pelokas ihminen on ilman Jumalaa.
Kun viime aikoina on muisteltu tämän palstan meininkiä, niin Mirkan lisäksi monikaan ateisti ei taida lopulta mieleeni jäädä, eikä Mirkankaan sanomisista jää mieleen välttämättä mitään. Eniten ihmettelenkin sitä, että vaikka ateistit ovat kirjoittaneet tänne varmasti enemmän kuin uskovat, heillä ei ole ollut juuri mitään niin fiksua sanottavaa, että se olisi jäänyt mieleen. Suurin osa heidän kirjoituksistaan on ollut pelkkää valitusta. Uskovien ja kirkon työntekijöiden kirjoituksia olen pistänyt paljon talteenkin, ja niissä on ollut todella hienoja oivalluksia.- Lol lol
LOL
Tämähän oli kuin kommunistin ennalta harjoiteltu kommunismin paremmuutta ylistävä puhe. - foksmalder
Sinä jäät minun mieleeni, vaikken minä jäisi sinun. Et tosin positiivisessa mielessä.
Olet nimittäin aivan hirveä ihminen. Niin hirveä, että onneksi en omaa sinun ja kaltaistesi taipumusta yleistää tai vihaisin kaikkia kristittyjä.
Suurin osa viesteistäsi on ollut puhdasta haukkumista ja trollaamista sen jälkeen kun joku osoittaa sinulle miten tekopyhä olet.
- Pettymys
Minulle jäi tästä palstasta oikeastaan käteen vain itse_murhaajan runo. Olikohan se niin että joku oli sirkuksessa. Se oli joka tapauksessa hauska. En itsekään ollut perehtynyt ateismiin ennen tätä palstaa. Muutaman kaveri on ateisti eivätkä usko Jumalaan. Mutta he eivät kirjoittele näille palstoille solvatakseen uskoa ja kristittyjä. Ateismi kokonaisuudessaan sai minut hämmmästelemään. En ymmärrä sitä vihan määrää mikä tämän palstan ateisteissa on. Ihmettelen edelleenkin miksi ateistit riehuvat Kirkko kuulolla -palstalla. Ei mene jakeluun. Miksi kirjoittaa palstalle, jonka sisällön kieltää täysin? Psykologisena ilmiönä sitä olisi mielenkiintoista tarkastella.
Ja pitääkö sinun vielä miettiä tuota asiaa? Miksi luulet ihmisten vastustavan sortoa, jos he itse eivät usko muiden sortoon? Eiköhän vääryyksien korjaaminen ole jokaisen asia.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11315317
Se oli sitä aikaa, kun olin kaikkein lähimpänä lopullista sekoamista.
- näin on
Se osoitaa kuinka paljon uskoa atesti uakoo
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11890613 - tältä näyttää
No ei vaikuttaneet ateistien mielipiteet. Tyhjää kolinaa. Paitsi kaarneella on sielua ja hengellisyyttäkin katsomuksessaan, ja siinä on siksi myös enemmän elämää.
Näyttää olevan niin, että ilman mitään hengellisyyttä on pohjimmiltansa vain tyhjää. Tuota en ollut tullut ajatelleeksi ateisteista. Niinpä olin utelias tietämään, mihin heidän elämänkatsomuksensa loppujen lopuksi oikein perustui. Kauan kesti, ennenkuin se kakistettiin ulos ateistitaholta. Perustana on nihilismi, koska kaikki on tosiasiassa vain elotonta materiaa.- foksmalder
Puhut paskaa.
Jotkut ateistit voivat olla nihilistejä, useimmat eivät. Ette näy käsittävän, että ateistien kirjo on yhtä laaja, kuin teistien kirjo. Yleistyksien tekeminen on idioottien hommaa.
Minun elämänkatsomukseni ei perustu nihilismiin, eikä kaikki ole elotonta materiaa. Me olemme kaikki elollista materiaa.
Hengellisyydestä...mitä sillä edes tarkoitetaan? Ovatko buddhalaiset hengellisiä? Ateisteja löytyy heidänkin joukoistaan. Pidän myös itseäni hengellisenä termin yhden määritelmän mukaan. Täällä ei tosin asiaa koskeviin keskusteluihin edes törmää, joten en tiedä mistä olet muka saanut eväät tuollaisiin pohdintoihisi.
- 3 + 12
"Vakuuttiko kenenkään ateistin mielipide?"
EI, TYHJÄT KATTILAT KOLISEVAT ENITEN. - vakuutuin!!1
http://miestennielija.blogspot.com/
vakuutti. Erosin kirkosta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?4535057Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä702907- 3802010
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401310Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.211153Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N6925Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la124909Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132898Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70875- 46867