Onko YK tutkimukseen kenelläkään linkkiä, koska googleen en koske.
Siis siihen missä tutkittiin ateistien asemaa eri maissa, islamofasistisissa maissa vaadittiin kuolemantuomioita, mutta minua kiinnostaa millä sijalla Suomi oli tutkimuksessa.
YK tutkimus
13
74
Vastaukset
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305626856634
Uutisointi
Ja raportti löytyy tuolta.
http://iheu.org/story/you-can-be-put-death-atheism-13-countries-around-worldFinland
The constitution and other laws and policies protect
freedom or thought, conscience and religion, as well as
freedom of opinion and expression, and the freedoms
of assembly and association. The government respects
these rights in practice. However, Finland has two
state churches: the majority Evangelical Lutheran
Church and the much smaller Orthodox Church.
Everyone has the right to belong, or to decline to
belong, to a religion, and the constitution prohibits
discrimination based on religion or belief.
THERE IS AN ESTABLISHED CHURCH OR STATE
RELIGION
PREFERENTIAL TREATMENT OF RELIGION
THERE IS A RELIGIOUS TAX OR TITHING
WHICH DISCRIMINATES BY PRECLUDING
NON-RELIGIOUS GROUPS
SOME RELIGIOUS INSTRUCTION IN STATE-
FUNDED SCHOOLS
The Evangelical Lutheran Church and Orthodox Church are autonomous. All citizens who belong to
either the ELC or the Orthodox Church pay a church tax set at 1 to 2 percent of income, varying by
congregation, as part of their income tax. Those who do not want to pay the church tax must
terminate their ELC or Orthodox congregation membership. Membership can be terminated by
contacting the official congregation or the local government registration office. Church and
municipal taxes help defray the cost of running the churches.
Registered religious communities other than the ELC and the Orthodox Church are also eligible to
apply for state funds. Registration as a nonprofit religious community allows a community to form a
legal entity that may employ persons, purchase property, and make legal claims. The law provides
201
that registered religious communities that meet the statutory requirements (number of members
and other income through donations) may receive an annual subsidy from the government budget in
proportion to the religious group’s percent of the population.
The ELC can register births, marriages, and deaths in collaboration with the Population Register
Center, the national registry under ministry of finance purview. State registrars do this for other
persons. The ELC also maintains the country’s cemeteries.
Parents may determine the religious affiliation of their children under 12 years of age. A child
between the ages of 12 and 17 must express in writing his or her desire to change or terminate
religious affiliation.
All public schools provide religious teaching in accordance with the religion of the majority, as well
as broader philosophical instruction; adult students (18 years of age) may choose to study either
subject. Students who do not belong to any religion may choose either religious education or
philosophical instruction. If a student belongs to more than one religious community, the parent
decides in which religious education the student participates.
- FUCKIFUU
Joo maat oli asetettu ateistien aseman mukaisesti 5 kategoriaan kuinka hyvin asiat ovat
Kategoriat:
1. Free and Equal
2. Most Satisfactory
3. Systemic Discrimination
4. Severe Discrimination
5. Grave Violations
Suomi on kategoriassa 3. ev.lut.kirkon takia. MM. siksi että kirkko voi päättää kenet Helsingin sosiaalitoimeen palkataan.Joo, mutta edelleen jos kysytään kristityiltä, niin heitä vain vainotaan :D Ei kovin kaunista kuvaa anna Suomen tilasta.
- ihan pihalle
Sä oot ihan pösilö kait tiedät sen itsekkin kun palsta loppu soitetaan sulle pii..paaa...auto ;D
- FUCKIFUU
Todistettavasti minulla on korkeampi ÄO kuin yhdelläkään uskovaisella joten myös korkeampi kuin sinulla. Jos minut viedään pii paa-autolla pösilyyden takia niin tapaamme sitten siellä ellei sinulle tehdä kesken jäänyt lobotomia loppuun saakka ennen saapumistani.
- ??????
"koska googleen en koske"
Täh?- FUCKIFUU
Mikä siinä oli vaikeasti ymmärrettävää, olen sen verran laiska että en viitsi googleen koskea, muut palstan alempiarvoiset voivat tehdä sen puolestani.
- natsi-sika
FUCKIFUU kirjoitti:
Mikä siinä oli vaikeasti ymmärrettävää, olen sen verran laiska että en viitsi googleen koskea, muut palstan alempiarvoiset voivat tehdä sen puolestani.
fuckifuu
Kuten mave! HÖh, höh ....! - FUCKIFUU
natsi-sika kirjoitti:
fuckifuu
Kuten mave! HÖh, höh ....!Taas ilmaantui heti yksi alempiarvoinen, luultavasti kristitty ilmaisemaan tyytymättömyyttä totuuteen.
- natsimpi-sika
FUCKIFUU kirjoitti:
Taas ilmaantui heti yksi alempiarvoinen, luultavasti kristitty ilmaisemaan tyytymättömyyttä totuuteen.
fuckifuu!
Pysyt siis väitteessäsi, että mave on alempiarvoinen kuin sinä?
Muuten on olemassa lämmön absoluuttinen nollapiste, jota kylmempää ei voi olla.
Samoin on älyn pohjaton pohjanotteraus , miinus fuckifuu, jossa jokainen aivosolu on ettoneella! FUCKIFUU kirjoitti:
Vedä vttu päähäs :D Mä kaivoin tuon tiedon sinulle säälin vuoksi. Empaattinen mieleni ei kestänyt ajatusta sinun kärsivästä sielusta, jos sinua ei kukaan auta. Olisit ollut kuin se yksinäinen 8-vuotias norjalaispoika, joka turhana odotti vieraita synttäreilleen :(
- FUCKIFUU
mave kirjoitti:
Vedä vttu päähäs :D Mä kaivoin tuon tiedon sinulle säälin vuoksi. Empaattinen mieleni ei kestänyt ajatusta sinun kärsivästä sielusta, jos sinua ei kukaan auta. Olisit ollut kuin se yksinäinen 8-vuotias norjalaispoika, joka turhana odotti vieraita synttäreilleen :(
Monikultturisti puunhalaaja sai raivarin. Totuus on totuus sitä ei pakene edes mave. Jos totuus ei miellytä voit aina muuttaa ihannevaltioosi Iraniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442978Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232874- 462693
- 562548
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582458Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482450On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532191Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782128- 692038
- 452032