jumala esiin tai puheet pois!

tekojaeisanoja

selvä peli eikä mitään lööperin puhumista. näyttättekö sen jumlan vai ette?? jaa ette vai. lopettakaa sitten lööperin puhuminen siitä

61

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sananloska

      tehonsanoja!

      Tule koira esiin, huusi kirppu pystykorvan niskavilloista!

      • naulan kantaan

        Olipa hyvä vertaus! :-)


    • tv121

      tekojaeisanoja

      Menitkö vaatimuksissasi perustuslain edelle.

      • foksmalder

        Totta perustuslaki takaa kaikille oikeuden puhua lööperiä.


      • sananloska
        foksmalder kirjoitti:

        Totta perustuslaki takaa kaikille oikeuden puhua lööperiä.

        foksmalder!

        Ei takaa! Kunniaa ei saa loukata ja valheesta on aikamoiset sanktiot esim. oikeuden edessä tehtynä


      • ponansa
        sananloska kirjoitti:

        foksmalder!

        Ei takaa! Kunniaa ei saa loukata ja valheesta on aikamoiset sanktiot esim. oikeuden edessä tehtynä

        mutta jumalista saa levittää lööperijuttuja ihan vapaasti.


      • sananloiska
        ponansa kirjoitti:

        mutta jumalista saa levittää lööperijuttuja ihan vapaasti.

        ponansa!

        Niinpä,kuten uskottelee olevan todistettu, ettei jumalaa oile!


      • appriko
        sananloiska kirjoitti:

        ponansa!

        Niinpä,kuten uskottelee olevan todistettu, ettei jumalaa oile!

        ei ne aina ole automaattisesti olemassa mitä ei ole todistettu ettei ole olemassa. ei voi todistaa ettei olematon ole olemassa. silti jumalaa vastaan on enempi hyviä perusteluja mitä puolesta


      • sananloska
        appriko kirjoitti:

        ei ne aina ole automaattisesti olemassa mitä ei ole todistettu ettei ole olemassa. ei voi todistaa ettei olematon ole olemassa. silti jumalaa vastaan on enempi hyviä perusteluja mitä puolesta

        appriko!

        Mitä sinä arvuuttelet! Voit kehitellä millaisia haamuja tahansa päähänpinttymäsi tueksi, mutta todista ne eivät mitään, eivät paljon, eikä vähän.


      • foksmalder
        sananloska kirjoitti:

        foksmalder!

        Ei takaa! Kunniaa ei saa loukata ja valheesta on aikamoiset sanktiot esim. oikeuden edessä tehtynä

        Toki näin mutta lööperin puhuminen itsessään on sallittua.


    • *Faith*

      Miksi et vaadi Jumalaa ilmoittamaan itsestään sinulle?

      Etkö uskalla?

      • kuka uskaltaa

        Mitä uskaltamista se muka vaatisi?

        Minä vaadin jokaista tätä palstaa seuraavaa jumalaa ilmoittautumaan minulle henkilökohtaisesti tänään tasan kello 21:00.


      • *Faith*
        kuka uskaltaa kirjoitti:

        Mitä uskaltamista se muka vaatisi?

        Minä vaadin jokaista tätä palstaa seuraavaa jumalaa ilmoittautumaan minulle henkilökohtaisesti tänään tasan kello 21:00.

        Tapahtuu. Kutsuit juuri lauman demoneita kimppuusi.

        Yhtä ja ainoaa Jumalaa et uskaltanut kutsua!

        Ensimmäinen käsky: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Ja muista:

        Toinen käsky: "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä."

        http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/2.html


      • Nasse.
        *Faith* kirjoitti:

        Tapahtuu. Kutsuit juuri lauman demoneita kimppuusi.

        Yhtä ja ainoaa Jumalaa et uskaltanut kutsua!

        Ensimmäinen käsky: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Ja muista:

        Toinen käsky: "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä."

        http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/2.html

        Eikä vajakki ymmärrä että näiden edustamienne väkivaltauskontojen jumalat ovat toisensa poissulkevia, siis eivät voi yhtäaikaa olla olemassa?


      • M.T
        Nasse. kirjoitti:

        Eikä vajakki ymmärrä että näiden edustamienne väkivaltauskontojen jumalat ovat toisensa poissulkevia, siis eivät voi yhtäaikaa olla olemassa?

        Nasse

        Toivoisin ettei kukaan enää vastaisi mitään nasse sedälle koska hän on humaltunut beliarista,jos olisi aito etsijä kyselijä synnintunnon rasittama, niin sitten kyllä.

        Pilkkajille ei kannata vastata, ei he siitä luovu.


      • Nasse.
        M.T kirjoitti:

        Nasse

        Toivoisin ettei kukaan enää vastaisi mitään nasse sedälle koska hän on humaltunut beliarista,jos olisi aito etsijä kyselijä synnintunnon rasittama, niin sitten kyllä.

        Pilkkajille ei kannata vastata, ei he siitä luovu.

        Syytön Nasse on jumalasi olemattomuuteen.


      • *Faith*
        Nasse. kirjoitti:

        Eikä vajakki ymmärrä että näiden edustamienne väkivaltauskontojen jumalat ovat toisensa poissulkevia, siis eivät voi yhtäaikaa olla olemassa?

        Tässä nimittelijälle purtavaa:

        "Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa. (Matt. 6:24).


      • älliälisää!
        *Faith* kirjoitti:

        Tässä nimittelijälle purtavaa:

        "Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa. (Matt. 6:24).

        ompas typerä raamatunpaikka. eihän se että rakastaa jotain tarkoita että vihaisi jotain toista. eihän tytärtään rakastava vanhempi vihaa sen takia poikaansa että rakastaa tytärtään.

        miksi sun ällisi ei riitä tajuamaan että nuo raamatun höpinät on ihmisen aivopieruja? oot sä vähän tyhmä sitten vai?


      • *Faith*
        älliälisää! kirjoitti:

        ompas typerä raamatunpaikka. eihän se että rakastaa jotain tarkoita että vihaisi jotain toista. eihän tytärtään rakastava vanhempi vihaa sen takia poikaansa että rakastaa tytärtään.

        miksi sun ällisi ei riitä tajuamaan että nuo raamatun höpinät on ihmisen aivopieruja? oot sä vähän tyhmä sitten vai?

        Vertausten tarkoitus

        10 Kun Jeesus sitten oli jäänyt yksin kahdentoista opetuslapsensa ja muiden seuralaistensa kanssa, nämä kyselivät häneltä, mitä vertaukset tarkoittivat. 11 Hän sanoi heille: "Teille on uskottu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta nuo ulkopuoliset kuulevat kaiken vain vertauksina,
        12 jotta he nähdessäänkään eivät näkisi eivätkä huomaisi, jotta he kuullessaankaan eivät kuulisi eivätkä ymmärtäisi, eivät kääntyisi eivätkä saisi anteeksi."

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Mark.4.html#o21


      • M.T
        älliälisää! kirjoitti:

        ompas typerä raamatunpaikka. eihän se että rakastaa jotain tarkoita että vihaisi jotain toista. eihän tytärtään rakastava vanhempi vihaa sen takia poikaansa että rakastaa tytärtään.

        miksi sun ällisi ei riitä tajuamaan että nuo raamatun höpinät on ihmisen aivopieruja? oot sä vähän tyhmä sitten vai?

        4:3 "Kuulkaa! Katso, kylväjä lähti kylvämään.
        4:4 Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen.
        4:5 Ja osa putosi kallioperälle, jossa sillä ei ollut paljon maata, ja se nousi kohta oraalle, kun sillä ei ollut syvää maata.
        4:6 Mutta auringon noustua se paahtui, ja kun sillä ei ollut juurta, niin se kuivettui.
        4:7 Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää.
        4:8 Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti."
        4:9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."


      • M.T
        älliälisää! kirjoitti:

        ompas typerä raamatunpaikka. eihän se että rakastaa jotain tarkoita että vihaisi jotain toista. eihän tytärtään rakastava vanhempi vihaa sen takia poikaansa että rakastaa tytärtään.

        miksi sun ällisi ei riitä tajuamaan että nuo raamatun höpinät on ihmisen aivopieruja? oot sä vähän tyhmä sitten vai?

        Psalmit:
        33:1 Riemuitkaa Herrassa, te vanhurskaat. Oikeamielisten on soveliasta häntä kiittää.
        147:1 Halleluja! Hyvä on veisata kiitosta meidän Jumalallemme. Se on suloista; ylistäminen on soveliasta.

        Matteuksen evankeliumi:
        10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.


      • taatanan tunari
        M.T kirjoitti:

        4:3 "Kuulkaa! Katso, kylväjä lähti kylvämään.
        4:4 Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen.
        4:5 Ja osa putosi kallioperälle, jossa sillä ei ollut paljon maata, ja se nousi kohta oraalle, kun sillä ei ollut syvää maata.
        4:6 Mutta auringon noustua se paahtui, ja kun sillä ei ollut juurta, niin se kuivettui.
        4:7 Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää.
        4:8 Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti."
        4:9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."

        Olipas kerta kaikkiaan todella typeränoloinen kylväjä, kun ei ollenkaan katso minne kallista siemenviljaa heittelee. Minä en tuollaiselle tunarille siemenviljoja antaisi toista kertaa viskottavaksi. Kuolkoon nälkään, jos ei paremmin osaa!


      • sananloska
        kuka uskaltaa kirjoitti:

        Mitä uskaltamista se muka vaatisi?

        Minä vaadin jokaista tätä palstaa seuraavaa jumalaa ilmoittautumaan minulle henkilökohtaisesti tänään tasan kello 21:00.

        kuka uskaltaa!

        Ja sinä luulet, että voit kutsua Jumalan kuin taksin, tai kyypparin viheltämällä. Saatko ilmestymään maailman ihanimman naisen, tai herkullisen aterian noin vain vaatimalla?
        Katso peiliin kello 21,00 ja tulet näkemään aikamoisen narrin- henkilökohtaisesti!
        Mutta se, että kävisit vaikka yhdessä herätyskokouksessa pistää sinulle puput pöksyyn, sillä siellähän voisit joutua kiinniotetuksi.


      • fermer
        taatanan tunari kirjoitti:

        Olipas kerta kaikkiaan todella typeränoloinen kylväjä, kun ei ollenkaan katso minne kallista siemenviljaa heittelee. Minä en tuollaiselle tunarille siemenviljoja antaisi toista kertaa viskottavaksi. Kuolkoon nälkään, jos ei paremmin osaa!

        tunnari hoi!

        OIletko koskaan kylvänyt viljansiementä kylvyvakasta.? Silloin tietäisit, että juuri noin käy. kuin vertauksessa sanotaan, Vaikka olisi miten varovainen!


      • ketkula
        älliälisää! kirjoitti:

        ompas typerä raamatunpaikka. eihän se että rakastaa jotain tarkoita että vihaisi jotain toista. eihän tytärtään rakastava vanhempi vihaa sen takia poikaansa että rakastaa tytärtään.

        miksi sun ällisi ei riitä tajuamaan että nuo raamatun höpinät on ihmisen aivopieruja? oot sä vähän tyhmä sitten vai?

        lisää-lisää, siis mitä!

        Eipä puhuttu sukulaisista, eikä ehkä kaimoistakaan, vaan herrasta, jota palvellaan.
        Se on vähän kuin työsuhde nykyään. Jos ketkuloit työssäsi ja autat kilpailijaa, niin monoahan siitä tulee!


      • vertauskuvia
        fermer kirjoitti:

        tunnari hoi!

        OIletko koskaan kylvänyt viljansiementä kylvyvakasta.? Silloin tietäisit, että juuri noin käy. kuin vertauksessa sanotaan, Vaikka olisi miten varovainen!

        Niin käy taitamattomalle kylväjälle. Siemenvilja lentää ojanpenkalle, kalliolle tai pensaikkoon. Taitava kylväjä pysyy vakkansa kanssa siellä kynnetyn pellon puolella eikä haahuile pitkin maita ja mantuja viskomassa viljaansa.
        Vertauksista puheen ollen. On kahdenlaista mainontaa. Sellaista, jota kohdistetaan sinne tänne sattumanvaraisesti. Myös sellaisille, jotka eivät sitä missään nimessä halua ja pistävät mainoslappusen välittömästi roskiin tai läppäävät luurin välittömästi korvaan. Ja sitten sellaista fokusoitua, joka oikeasti toimii.


      • fermer
        vertauskuvia kirjoitti:

        Niin käy taitamattomalle kylväjälle. Siemenvilja lentää ojanpenkalle, kalliolle tai pensaikkoon. Taitava kylväjä pysyy vakkansa kanssa siellä kynnetyn pellon puolella eikä haahuile pitkin maita ja mantuja viskomassa viljaansa.
        Vertauksista puheen ollen. On kahdenlaista mainontaa. Sellaista, jota kohdistetaan sinne tänne sattumanvaraisesti. Myös sellaisille, jotka eivät sitä missään nimessä halua ja pistävät mainoslappusen välittömästi roskiin tai läppäävät luurin välittömästi korvaan. Ja sitten sellaista fokusoitua, joka oikeasti toimii.

        vertauskuvia!

        Tavattoman hyvä näkökohta! Sanotaan: Jeesus on vastaus - eikä tiedetä, mikä on kysymys!


      • foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

        Tapahtuu. Kutsuit juuri lauman demoneita kimppuusi.

        Yhtä ja ainoaa Jumalaa et uskaltanut kutsua!

        Ensimmäinen käsky: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Ja muista:

        Toinen käsky: "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä."

        http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/2.html

        Millä erotat demonin jumalasta? Millä erotat "yhden ja ainoan" jumalan demoneista tai toisista jumalista tai edes olemattomasta?

        Jos kristinuskon jumala on, niin ilmoittakoon siitä minulle nyt.


      • foksmalder
        foksmalder kirjoitti:

        Millä erotat demonin jumalasta? Millä erotat "yhden ja ainoan" jumalan demoneista tai toisista jumalista tai edes olemattomasta?

        Jos kristinuskon jumala on, niin ilmoittakoon siitä minulle nyt.

        Taitaa olla kiireitä...


      • kuka uskaltaa

        Kello oli 21:00 eikä yksikään jumala ilmoittautunut. Ei edes se yksi *Faith*in mainitsema Jumala.

        Yllättyikö joku? En ainakaan minä.


    • M.T

      Sota on Jumalan,Hän tietää mitä tekee,,Hän voi antaa ihmisen vajota syveimpään pimeyteen ja ahdinkoon, joka on usein se ainoa paras osa ihmiselle, jotta hän tuli näkemään oman ahdinkonsa ja alkaisi huutaa Herran nimeä avuksi. Ihminen joka on vielä vahva omassa voimassaan ei halua tulla autetuksi,eikä voikkaan, koska mahdotonta on epäuskoisen huutaa avuksi muuta kuin omia mielikuvitus jumaliansa.

      Toivottavasti Herra antaa runsaasti ahdistuksenleipää syötäväksi jotka tahallaan vastustaa Jumalan sanaa.

      Rukoilkaamme heidän puolesta kuitenkin ettei heitä kokonansa hyljättäisi.
      Jeesuskin rukoili armoa tappajiensa puolesta, se on meille esikuva miten meidänkin pitäisi tehdä, mutta en minä siihen pysty.

      Sanaa tarjolla pitäen me autamme heitä jos Herramme on armollinen.
      Raamattu sanoo selvästi että usko syntyy kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanasta. Uppiniskaiselle emme muuta voi. Pakottaa me emme voi koska ei se enää armosta olisi, uppiniskainen on jätettävä beliarille.

      • *Faith*

        Aamen.


    • satujumaliahannne

      Näitä ihmisten keksimiä satujumalia on yli 150 000. Aikoinaan zeusta, poseidonia ja apollonia palvottiin ja rukoiltiin päivittäin. Nyt on zeus, poseidon ja apollon päätyneet roskakoriin jonne se jahvekin poikineen ja haamuinen allahin kanssa päätyy ennenpitkää.

      • sananloska

        satu meni saunaan!

        Ehei, kuule! Kaivahan esille tilastot uskovista ja tulet huomaamaan kaksi asiaa. Uskonnottomien ja ateistien määrä vähenee jatkuvasti. Kristittyjen , varsinkin tunnustavien uskovien määrä kasvaa vuosi vuodelta, samalla kun vainot heitä vastaan ovat raaistuneet m.m arabimaissa ja Afrikassa. Joten näin on näreet!
        Niin- ja mikä on Zeuksen ja poppoon kannatus tilastoissa tai huhupuheissa?. Niin ja meidän Väinämöisen?


      • foksmalder
        sananloska kirjoitti:

        satu meni saunaan!

        Ehei, kuule! Kaivahan esille tilastot uskovista ja tulet huomaamaan kaksi asiaa. Uskonnottomien ja ateistien määrä vähenee jatkuvasti. Kristittyjen , varsinkin tunnustavien uskovien määrä kasvaa vuosi vuodelta, samalla kun vainot heitä vastaan ovat raaistuneet m.m arabimaissa ja Afrikassa. Joten näin on näreet!
        Niin- ja mikä on Zeuksen ja poppoon kannatus tilastoissa tai huhupuheissa?. Niin ja meidän Väinämöisen?

        Argumentum ad populum.


      • sananloska
        foksmalder kirjoitti:

        Argumentum ad populum.

        foksmalder!

        En osaa vinkuintiaanien murretta, mutta otaksun kirjoituksesi tarkoittavan . ´kyllä, ateismi laskee pyllymäkeä, eikä ole mikään laskiainen, kesät ja talvet! ´
        Uskon, rettä kohdalleen osui!


      • foksmalder
        sananloska kirjoitti:

        foksmalder!

        En osaa vinkuintiaanien murretta, mutta otaksun kirjoituksesi tarkoittavan . ´kyllä, ateismi laskee pyllymäkeä, eikä ole mikään laskiainen, kesät ja talvet! ´
        Uskon, rettä kohdalleen osui!

        Tarkoitat latinaa. Argumentum ad populum on argumentointivirheen nimike, jonka on suomeksi suosituimmuuteen vetoaminen.

        Kirjoitustyyliäsi tarkastelleen ei toki pitäisi olla yllättynyt, että olet lapsellinen.


      • sananloska
        foksmalder kirjoitti:

        Tarkoitat latinaa. Argumentum ad populum on argumentointivirheen nimike, jonka on suomeksi suosituimmuuteen vetoaminen.

        Kirjoitustyyliäsi tarkastelleen ei toki pitäisi olla yllättynyt, että olet lapsellinen.

        foksmalder!

        Teiltähän tämän opin, tämän arkumtaatt....Äsh! oli mikä oli!
        Kun te laskette kirkostaeroamisen "suosituimmuutta" teette juuri samoin :; vedätte joihtopäätöksia ad finidum, vai oliko se ad hoc ipso facto operando vivendi!!!
        Kyllä olen lapsellinen ( with children. ) On poika ja tyttö.


      • sananloska
        sananloska kirjoitti:

        foksmalder!

        Teiltähän tämän opin, tämän arkumtaatt....Äsh! oli mikä oli!
        Kun te laskette kirkostaeroamisen "suosituimmuutta" teette juuri samoin :; vedätte joihtopäätöksia ad finidum, vai oliko se ad hoc ipso facto operando vivendi!!!
        Kyllä olen lapsellinen ( with children. ) On poika ja tyttö.

        foksmalder`

        As to the argumentum ad populum,. Wikipedia says , among other thinds :; " The argumentum ad populum can be a valid argument in inductive logic for example, if a sizeable population may find that 90% prefer a certain brand of product over another..."
        En sanonut mitään suositusta käyttäytymisestä, tai mikä on hyvää, tai pahaa. Lainasin vain tilastotietoja, ja siitä voi jokainen tehdä omia johtopäätöksiään ad infinitum.....
        Onhan se kornia, että jos sanotaan, vaikka mikä on Suomen suosituin puolue ( the most popular party), se on suosituimmuuteen vetoamista, vaikka se voi olla neutraali fakta!
        Tässä muuten vinkki kaikille hävinneille vaaleissa. Voittajan menestys on vain argumentointivirhe, ei tosiasia!


      • foksmalder
        sananloska kirjoitti:

        foksmalder!

        Teiltähän tämän opin, tämän arkumtaatt....Äsh! oli mikä oli!
        Kun te laskette kirkostaeroamisen "suosituimmuutta" teette juuri samoin :; vedätte joihtopäätöksia ad finidum, vai oliko se ad hoc ipso facto operando vivendi!!!
        Kyllä olen lapsellinen ( with children. ) On poika ja tyttö.

        En minä ole vastuussa muiden ateistien argumenttivirheistä, kuten et sinäkään muiden teistien touhuista...Miksi siis teitittelet?


      • foksmalder
        sananloska kirjoitti:

        foksmalder`

        As to the argumentum ad populum,. Wikipedia says , among other thinds :; " The argumentum ad populum can be a valid argument in inductive logic for example, if a sizeable population may find that 90% prefer a certain brand of product over another..."
        En sanonut mitään suositusta käyttäytymisestä, tai mikä on hyvää, tai pahaa. Lainasin vain tilastotietoja, ja siitä voi jokainen tehdä omia johtopäätöksiään ad infinitum.....
        Onhan se kornia, että jos sanotaan, vaikka mikä on Suomen suosituin puolue ( the most popular party), se on suosituimmuuteen vetoamista, vaikka se voi olla neutraali fakta!
        Tässä muuten vinkki kaikille hävinneille vaaleissa. Voittajan menestys on vain argumentointivirhe, ei tosiasia!

        Viestisi pointti oli, että kristinuskon jumala ei voi olla satua, koska se on saavuttanut suosiota tai vähintään, että nuo muut jumalat ovat satua, koska niiden suosio on hiipunut.

        Syy ja seurau-suhteet äärimmäisen pielessä.

        Pelkkä suosion mainitseminen ei ole vielä argumentti mutta sinähän et vain mainunnut suosiota, vaan esitit sen argumenttina toisen kirjoittajan asiaa vastaan.


      • sananloska
        foksmalder kirjoitti:

        Viestisi pointti oli, että kristinuskon jumala ei voi olla satua, koska se on saavuttanut suosiota tai vähintään, että nuo muut jumalat ovat satua, koska niiden suosio on hiipunut.

        Syy ja seurau-suhteet äärimmäisen pielessä.

        Pelkkä suosion mainitseminen ei ole vielä argumentti mutta sinähän et vain mainunnut suosiota, vaan esitit sen argumenttina toisen kirjoittajan asiaa vastaan.

        foksmalder!

        Olen niin vanha kettu, etten väitä yhtään mitään, onko jumala, jumalia, vai ei. Minä en tiedä, on kristinuskon Jumalaa, vai ei. Esitin vain , mitä tilastot kertovat.
        Jos esitinkin jotain niin todellista argumentum ad populum väitettä vastaan, nimittäin sitä vihjaisua, etteihän voi olla totta, että 150 000 tekaistua jumalaa edustaa mitään todellisuutta realiteetien kannalta.
        Ja jos on niin tyhmä, ettei osaa vetää johtopäätöksiä siitä, mitä luvut kertovat , tai trendien suunta, vaan ryhtyy hätävarjelun liioitteluun, eli veivaamaan jotain skolastista ongelmaa, vastoin selviä lukuja, niin tulkoon autuaaksi ja vakuuttuneeksi tässä puuhassaan. Numerot eivät siitä katoa.
        Ja vielä- en suosittele kristinuskoa. Jos jotain suosittelen, niin kestämään hel-ve-tin kaukana siitä !
        En ole vetämässä vastuuseen, vielä vähemmän vaadin vastaamaan. Tässä nyt puhutaan niin yleisistä asioista, että jokaisella lienee jokin mielipide.
        Lapsellisesti - tsau!


    • poiespotkittu

      Aivokirurgi tutki ihmisen aivoja, ei näy järkeä - järkeä ei siis ole

      • järkeä löytyy

        Kukin näkee sen mihin on koulutettu. Kirurgi näkee aivojen rakenteen. Neurologi EKG laitteineen näkee hieman enemmän. Aivojen magneettikuvauksella nähdään tunnereaktioden aktivoimat alueet aivoista. Niin, että kyllä siellä järkevää toimintaa on havaittavissa aivan oikeasti, kun laitteet valitaan tarkoituksen mukaisesti.


      • näkemäestekkö
        järkeä löytyy kirjoitti:

        Kukin näkee sen mihin on koulutettu. Kirurgi näkee aivojen rakenteen. Neurologi EKG laitteineen näkee hieman enemmän. Aivojen magneettikuvauksella nähdään tunnereaktioden aktivoimat alueet aivoista. Niin, että kyllä siellä järkevää toimintaa on havaittavissa aivan oikeasti, kun laitteet valitaan tarkoituksen mukaisesti.

        Aivan kuten uskova näkee Jumalan Hänen Sanassaan, luonnossa, ystävissä, rakkaudessa jne.
        Siis Jumalan näkee kunhan vain katsoo uskovan silmin ilman keinotekoisia laitteita


      • Jeesus tykittää!!
        näkemäestekkö kirjoitti:

        Aivan kuten uskova näkee Jumalan Hänen Sanassaan, luonnossa, ystävissä, rakkaudessa jne.
        Siis Jumalan näkee kunhan vain katsoo uskovan silmin ilman keinotekoisia laitteita

        "Aivan kuten uskova näkee Jumalan Hänen Sanassaan, luonnossa, ystävissä, rakkaudessa jne."
        ja Jeesuksen koiran peräpäässä tai paahtoleivän kuvioissa. Marian ja Jeesuksen ladon ovessa. Juu. Tiedän.


      • sananloska
        järkeä löytyy kirjoitti:

        Kukin näkee sen mihin on koulutettu. Kirurgi näkee aivojen rakenteen. Neurologi EKG laitteineen näkee hieman enemmän. Aivojen magneettikuvauksella nähdään tunnereaktioden aktivoimat alueet aivoista. Niin, että kyllä siellä järkevää toimintaa on havaittavissa aivan oikeasti, kun laitteet valitaan tarkoituksen mukaisesti.

        löytyykö sitä järkeä!

        Piuhat voi kiinnittää mihin tahansa, vaikka lihakseen, tai sydämen seuduille, ja kyllähän viisarit värähtävät. Värähtävät myös aivokuolleiden elimissä, jopa erilaisissa soluviljelmistä kasvatetuissa elimissä.

        Aivan oikein . aivokäyrät tulkitaan älyllisten aivojen tuotteeksi, mutta mitään älyä sinänsä niistä ei paljastu.


      • foksmalder
        näkemäestekkö kirjoitti:

        Aivan kuten uskova näkee Jumalan Hänen Sanassaan, luonnossa, ystävissä, rakkaudessa jne.
        Siis Jumalan näkee kunhan vain katsoo uskovan silmin ilman keinotekoisia laitteita

        Väärin. Neurologi ei vain saa henkilökohtaista tuntemusta, vaan hänen havaintonsa ovat objektiivisesti varmennettavissa.


      • foksmalder
        näkemäestekkö kirjoitti:

        Aivan kuten uskova näkee Jumalan Hänen Sanassaan, luonnossa, ystävissä, rakkaudessa jne.
        Siis Jumalan näkee kunhan vain katsoo uskovan silmin ilman keinotekoisia laitteita

        Ja muihinkin jumaliin uskovat sanovat samaa. Olen itsekin sanonut, kun harhauduin hetkeksi epärationaalisuuteen nuoruudessani.


      • foksmalder
        sananloska kirjoitti:

        löytyykö sitä järkeä!

        Piuhat voi kiinnittää mihin tahansa, vaikka lihakseen, tai sydämen seuduille, ja kyllähän viisarit värähtävät. Värähtävät myös aivokuolleiden elimissä, jopa erilaisissa soluviljelmistä kasvatetuissa elimissä.

        Aivan oikein . aivokäyrät tulkitaan älyllisten aivojen tuotteeksi, mutta mitään älyä sinänsä niistä ei paljastu.

        Ei pidä ihan paikkaansa mutta älyn tutkimiseen ja sen yhdistämiseen aivoihin ei edes tarvitse mitään laitteita. Esimerkiksi aivovauriopotilaita tutkimalla.


      • sananloiska
        foksmalder kirjoitti:

        Ei pidä ihan paikkaansa mutta älyn tutkimiseen ja sen yhdistämiseen aivoihin ei edes tarvitse mitään laitteita. Esimerkiksi aivovauriopotilaita tutkimalla.

        foksmalder.

        Kyllähän se on kylmästi niin, että laitteilla saadaan tietoja fysikaalis- sähköis- kemikaalisista tapahtumista, ja jos halutaan, voidaan määritellä, ettei äly olekaan muuta, kuin tämä prosessi. Samoin kuin tietoisuus, joka saattaa olla älyn "äiti".
        Se, että sydämen eräistä solurakenteista saadaan täsmälleen samoja vastineita kuin osissa aivotutkimusta , niin harva kai väittää sen perusteella, että sydämessä olisi älyä- perinteellisessä mielessä.

        Varmuudella voi vain sanoa, aivovauriopotilaalla on "rikki"mennyt monimutkainen fyysinen koneisto ja viestintäaparaatti hermosolujen välillä.


      • sananloska
        foksmalder kirjoitti:

        Ja muihinkin jumaliin uskovat sanovat samaa. Olen itsekin sanonut, kun harhauduin hetkeksi epärationaalisuuteen nuoruudessani.

        foksmalder!

        Kaikki nykyiset tutkimukset osoittavat, että ihminen on kaikkea muuta kuin rationaalinen Realiteettitestaus yrittää epätoivoisesti keksiä järkeviä syitä kaikenlaisille teoille ja asenteille. Se, miten kohtelemme ruumistamme ruuan tai muiden elintapojen suhteen, tai vaikka rahankäytössämme, osoittaa, miten vähän järkeä käytetään lopulta.

        OIlipa sitten ate, tai hihhuli, sama kaiku on askelten. Vakaumus syntyy hyvin itsekkäistäkin, alitajuisista virikkeistä, joille epätoivoisesti yritetään saada todistusta ulkopuolelta, varsinkin silloin , kun mitään oikeaa todistusta ei ole, eikä tule olemaan. Ja sehän on nöyryyttävää,


    • kuurupiilo

      Ei sitä Jumalaa saa ilmeisesti nähdä muut kuin puhdassydämiset.

      - Autuaita puhdassydämiset: he saavat nähdä Jumalan. (Matteus 5:8)

      Ja kun Jeesus kielsi mm. parantuneita puhumasta siitä kun heidät parannettiin, pitävät luultavasti myös ne suunsa supussa joita Jumala tai Jeesus on kehoittanut olemaan hiljaa.

      Mutta onhan se ihan hyvä välillä pistää nämä ulkokultaiset hihhuloijat kuriin. Kyllähän se Jeesus tuomitsi omalta osaltaan myös ne juutalaiset jotka rukoilivat valtakaduilla ja temppeleissä ihan vain yhteisöllisyyden vuoksi tai näyttääkseen "hyviltä ihmisiltä". Tai mistä minä tiedän mikä on hyvä. Itse kuitenkin pitäisin siitä ettei minua johdettaisi harhaan jonkun mielikuvitusjumalan avulla mitä ei ole olemassa. Toisaalta jos se on, niin tällöinhän se harhaanjohtaminen on ihan hyvä juttu, kunhan vaan toimii järkevien ohjeiden mukaan. Ei siis harhaanjohtajien antamien ohjeiden mukaan.

    • Hei nimimerkki "tekojaeisanoja"

      Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Siispä me voimme nähdä Jumalasta aavistuksia toisissa ihmisissä, lähimmäisissä. Me voimme aavistella Jumalaa, kun ymmärrämme ihmisen arvon, myös oman arvomme.

      Vaikka se ei ehkä ole sitä, mitä haluat, niin aivan Jeesuksen sanoilla: " sen minkä teette yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette tehneet minulle."

      -KaisaK, pappi

    • M.T

      kaisaK

      paitsi että Jumalan kuva turmeltui ihmisessä syntiinlankeemuksen jälkeen,,
      ns.kansankirkosta puuttuu lain julistus miltei kokonaan, ketään ei enää kehoteta tekemään parannusta synneistä,tunnustamaan syntiänsä, syystä että lain saarna puuttuu siten kaikki on rakkauden nimissä sallittava. laki on saarnattava käsille,mutta evankeliumi omilletunnoille. paavalin opetuksista room.kirj. emme tee sitä mitä tahdomme,vaan teemme sitä mitä emme tahdo.

      useasti tällä sivustolla käyneenä olen huomannut että miten eksyneitä ihmiset on.
      vaikka on raamattu kädessä avattuna ja lukevat, niin useammille Raamatun Jumala näyttäytyy vain sadistisena.

      jos sanan saarna käy veltoksi, niin ihmisistä tulee uneliaita itseensä tyytyväisiä ja mieluummin he kuulevat vain rakkaudesta, kyllä Jeesus tulee toisen kerran tuomarina, silloin puidaan vilja lopullisesti.

      • Hei nimimerkki M.T,

        totta, että se Jumalan kuva turmeltui syntiinlankeemuksen seurauksena, mutta se ei poistanut sitä. Aavistuksia on siis olemassa, vaikka täydellistä kuvaa.

        Mitä parannuksen vaatimukseen tulee, niin mieleen nousee ensimmäisenä se, että jokainen messu aloitetaan synnintunnustuksella. Enää ei ehkä kiinnitetä huomiota niin yksittäisiin synteihin, vaan puhutaan synnistä, ei synnEIstä. Synti on lopulta asenne, se, että haluamme olla Jumalan kaltaisia, hallita itseämme ja elämäämme, hallita maailmaa, olla kuin Jumala. Synti on lopulta sitä, että olemme erossa Jumalasta, ja se on tosiasia, jonka takia meidän pitää palata ristin armoon uudelleen ja uudelleen. Vaikkemme olisi tehneetkään juuri syntejä, siis erilaisia tekoja.

        -KaisaK, pappi


      • M.T
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei nimimerkki M.T,

        totta, että se Jumalan kuva turmeltui syntiinlankeemuksen seurauksena, mutta se ei poistanut sitä. Aavistuksia on siis olemassa, vaikka täydellistä kuvaa.

        Mitä parannuksen vaatimukseen tulee, niin mieleen nousee ensimmäisenä se, että jokainen messu aloitetaan synnintunnustuksella. Enää ei ehkä kiinnitetä huomiota niin yksittäisiin synteihin, vaan puhutaan synnistä, ei synnEIstä. Synti on lopulta asenne, se, että haluamme olla Jumalan kaltaisia, hallita itseämme ja elämäämme, hallita maailmaa, olla kuin Jumala. Synti on lopulta sitä, että olemme erossa Jumalasta, ja se on tosiasia, jonka takia meidän pitää palata ristin armoon uudelleen ja uudelleen. Vaikkemme olisi tehneetkään juuri syntejä, siis erilaisia tekoja.

        -KaisaK, pappi

        Hei kaisaK

        Niin , tarkoitin että laki tappaa ihmisen omavanhurskauden ja Kristuksen evankeliumi lahjoittaa vanhurskauden.

        parannuksen tekijä paikalla olemme joka päivä, siinä itse kuitenkaan onnistumatta.
        joka syntinsä tunnustaa ja tahtoo siitä vapaaksi on tullut tuntemaan viheliäisyytensä.

        Hyvää vapahtajamme syntymäjuhlaa myös sinulle!


      • evangelios
        M.T kirjoitti:

        Hei kaisaK

        Niin , tarkoitin että laki tappaa ihmisen omavanhurskauden ja Kristuksen evankeliumi lahjoittaa vanhurskauden.

        parannuksen tekijä paikalla olemme joka päivä, siinä itse kuitenkaan onnistumatta.
        joka syntinsä tunnustaa ja tahtoo siitä vapaaksi on tullut tuntemaan viheliäisyytensä.

        Hyvää vapahtajamme syntymäjuhlaa myös sinulle!

        M:T; !

        Just soo! Aitoa raamatullista ja luterilaista evankeliumia! Kun parannuksentekijä hakkaa aikansa päätään seinään, tulee hetki, jolloin armo kelpaa, Eli laki on toiminut kasvattajana Kristuksen luo!


    • Totuusvoima XXX

      Vaadin aloitanutta kirjoittajaa ilmestymään minulle ma 23.12.2013 kello 14.00 Rovaniemen kirjaston aulassa.
      Jos et ilmesty en usko että kirjoitit viestin.

      • Hei,

        Jumala tuskin suostuu vaatimukseesi.
        Raamatun Mooseskin joutui peittämään kasvonsa, kun Jumala kulki hänen ohitseen. Jumala sanoi, ettei kukaan, joka näkee Jumalan voi säilyä elossa. Ks. 2. Moos 33:19.

        Jumala sanoi Moosekselle: Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon. Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon.

        Joten sinun kannattaa miettiä, mitä vaadit - vaikkapa leikilläsi. Entä, jos Jumala tuleekin hakemaan sinut.

        t. Maarit-pappi


      • Jaakobin paini
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Jumala tuskin suostuu vaatimukseesi.
        Raamatun Mooseskin joutui peittämään kasvonsa, kun Jumala kulki hänen ohitseen. Jumala sanoi, ettei kukaan, joka näkee Jumalan voi säilyä elossa. Ks. 2. Moos 33:19.

        Jumala sanoi Moosekselle: Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon. Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon.

        Joten sinun kannattaa miettiä, mitä vaadit - vaikkapa leikilläsi. Entä, jos Jumala tuleekin hakemaan sinut.

        t. Maarit-pappi

        Unohdat nyt Jaakobin. Raamatun mukaan Jaakob paini Jumalan kanssa Penuelissa, mutta Jumala huijasi ollessaan häviöllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2164
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1404
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1035
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1009
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      940
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      659
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    Aihe