Haluan kerran vielä pistää esiin aloituksen.
Olen ihmetellyt uskovaisten valikoivaa syntikäsitystä ja syntien tuomitsemista.
Voisin laittaa kirjoittajat tunnistetavia lauseita joissa eri synnit tuomitaan. Pertsa noin , edesa tuolla tavalla, Johannes näin, tt11 noin, suuri määrä uskovia...
Heille kaikille on ominaista huoli ihmisten joutumisesta helvettiin.
Päätyykö
helvettiin vain yhden tai korkeintaan kahden synnin takia? Siltä vaikuttaa. Jos tulee puhe ahneudesta, mässäilystä, kohtuuttomuudesta ruuan tai juoman kanssa, moneen kertaan naimisiin menosta (vaikka ei ole leski) tai juoruamisen synnillisyydestä...kukaan ei seuraa Jeesusta ja tuomitse noita syntejä.
Todetaan vain että" ihminen on heikko ja tekee syntiä tietäen ja tietämättään".
MUTTA ANNAS OLLA Kun tulee puhe homoudesta ( ja siitähän aina tulee puhe)
niin kaikki, pienemmästä suurempaan Jeesuksen seuraajaan , repii vaatteena ja melkein suunsakin saadakseen tuomita homot. Eräät uskovat ovat kehittäneet homojen parjaamisen ja nimittelyn taiteeksi..
Kysymykseni kuuluu:
KOKEEKO JOTKUT SÄVÄREITÄ SAADESSAAN YHÄ UUDESTAAN HAUKKUA HOMOJA? ONKO SE JOTENKIN ..TIEDÄTTEHÄN?
Mielihyvää ruuasta ja puheista
9
62
Vastaukset
- Kyllästynyt
Samaa olen ihmetellyt. Jos pitäisi itse tehdä parannusta, niin kyllä löytyy tekosyissä. Esim. ahneuden syntiin vain myhäillään, että vanhassa testamentissa oli vallan hurskaita rikkaita miehiä. Viis Jeesuksen puheista siinä asiassa. Mietin joskus, että puolustaisivatko insestiäkin Lootilla.
No, samat ihmiset kimmastuvat kohtuuttomasti, jos heille sanoo, että tee parannus. On niin paljon mukavampaa pöyristellä jotain, mitä ei ole itse tehnyt ja puolustella sitä, mihin itse syyllistyy. Tekopyhyyttä parhaimmillaan. Uskovat kristityt emme valikoi syntejä.
Jumalan sanan mukaan jos on rikkonut yhtä käskyä vastaan, niin on rikkonut kaikkia käskyjä vastaan.
Jokaisen synnin seuraus on sama - kuolemantuomio.
Syntiä on esim. kaikkinainen himo - ahneuden himo, mammonan himo, seksin himo, vallan himo, rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri , …. Jeesus suhtautuu himoon jyrkemmin kuin kukaan.- mieti tätä(se aito)
tt11
18.12.2013 17:59
"Syntiä on esim. kaikkinainen himo - ahneuden himo, mammonan himo, seksin himo, vallan himo, rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri , …. Jeesus suhtautuu himoon jyrkemmin kuin kukaan."
Ja Jeesuksen tosi seuraajana olet tuomionnut jyristen mammonan himon, vallan himon, juoruamisen, panettelun?
Kumma kun en muista lukeneeni tuollaisia tekstejäsi. Jos pinoaisin kaikki synnin tuomitsevat tekstisi niin mikähän mahtaisi olla painotus? Montako juoru-syntituomiota, jumalan kuva- tuomiota, ahneus-tuomiota, mässäilytuomiota? mieti tätä(se aito) kirjoitti:
tt11
"Syntiä on esim. kaikkinainen himo - ahneuden himo, mammonan himo, seksin himo, vallan himo, rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri , …. Jeesus suhtautuu himoon jyrkemmin kuin kukaan."
Ja Jeesuksen tosi seuraajana olet tuomionnut jyristen mammonan himon, vallan himon, juoruamisen, panettelun?
Kumma kun en muista lukeneeni tuollaisia tekstejäsi. Jos pinoaisin kaikki synnin tuomitsevat tekstisi niin mikähän mahtaisi olla painotus? Montako juoru-syntituomiota, jumalan kuva- tuomiota, ahneus-tuomiota, mässäilytuomiota?"Ja Jeesuksen tosi seuraajana olet tuomionnut jyristen mammonan himon, vallan himon, juoruamisen, panettelun?"
Jokakerta on näistäkin kirjoittanut aina kun nämä asiat on puheeksi nostettu.
Myös homouden harjoittamisen synnistä olen täällä kirjoittanut yhtä monta kertaa kun asia on esille nostettu :))- Kysynpä vain
tt11 kirjoitti:
"Ja Jeesuksen tosi seuraajana olet tuomionnut jyristen mammonan himon, vallan himon, juoruamisen, panettelun?"
Jokakerta on näistäkin kirjoittanut aina kun nämä asiat on puheeksi nostettu.
Myös homouden harjoittamisen synnistä olen täällä kirjoittanut yhtä monta kertaa kun asia on esille nostettu :))Ja tehnyt parannusta?
- mieti tätä(se aito)
Kysynpä vain kirjoitti:
Ja tehnyt parannusta?
Kysynpä vain
18.12.2013 18:17
Äläs nyt. Näille parannuksen teko on kirjoitetut tekstit. Ne he aikoo esittää kun tulee puhe heidän omista teoistaan: näin suureen ääneen ja aktiivisesti olen muita varoitellut (= haukkunut). - asdfdsadfg
mieti tätä(se aito) kirjoitti:
tt11
Kumma kun en muista lukeneeni tuollaisia tekstejäsi. Jos pinoaisin kaikki synnin tuomitsevat tekstisi niin mikähän mahtaisi olla painotus? Montako juoru-syntituomiota, jumalan kuva- tuomiota, ahneus-tuomiota, mässäilytuomiota?Pertsa joskus tuota kuvan palvonta kieltoa mussutti mutta se jäi sitten. Alkoi mussuttamaan vain homoista. Noista muista synneistä ei ole kai merkintöjä historiassa?
:D
- mieti tätä(se aito)
tt11
18.12.2013 18:10
"Päätyykö
helvettiin vain yhden tai korkeintaan kahden synnin takia? Siltä vaikuttaa. Jos tulee puhe ahneudesta, mässäilystä, kohtuuttomuudesta ruuan tai juoman kanssa, moneen kertaan naimisiin menosta (vaikka ei ole leski) tai juoruamisen synnillisyydestä...kukaan ei seuraa Jeesusta ja tuomitse noita syntejä.
Todetaan vain että" ihminen on heikko ja tekee syntiä tietäen ja tietämättään".
Juupa juu. Noista muista synneistä todetaan vain tyyliin: ihminen on heikko ja tekee syntiä tietäen ja tietämättään", kuten olen huomannut. Sinä sitten kuvittelet voivasi kuitata asian sanomalla
"Jokakerta on näistäkin kirjoittanut aina kun nämä asiat on puheeksi nostettu"
Jos sinusta todella nuo muut synnit ovat painoarvoiltaan yhtä pahoja kuin homous (niin kuin kristityt aina väittää) niin mikset ole itse, OMA-ALOITTEISESTI
ottanut asian esiin? Onhan niitä tekeviä enemmän kuin homoja. Papeista ödeemaa sairastavaan asti löytyy noita jotka tekee "hyväksyttyjä" syntejä.
Synnin yleisyys ja arkipäiväistyminen vaatisi teiltä, Jeesuksen seuraajat valppautta.. mutta ei...jos joku ottaa esiin, niin kirjoitan..muuten..ei kiinnosta(?)"Jos sinusta todella nuo muut synnit ovat painoarvoiltaan yhtä pahoja kuin homous (niin kuin kristityt aina väittää) niin mikset ole itse, OMA-ALOITTEISESTI
ottanut asian esiin? "
Oma-alotteisesti en ota mitään syntejä esille. Mutta vastaan aina kun kysytään onko jokin asia syntiä vai ei. Ei väliä mistä synnistä on puhe kulloinkin.
Sääntö on kuitenkin yksinkertainen ja selvä. Vastaan aina kun kysytään …. :)) Kysyjistä riippuu mistä synnistä kulloinkin puhutaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783