Sain ihanan joululahjan

yllätyksiä

Olen ajatellut entisen tosi kivan työkaveri jo ehkä kuolleen, koska vanha puhelinnumero ei ole käytössä, eikä hän entisessä asunnossakaan enää ole asunut. En vaan ole halunnut soitella samannimisille ihmisille, koska heitä on paljon. Nyt yli kymmenen vuoden jälkeen sain joulukortin jossa luki: Hei, olet ollut hukassa, jos tämä kortti sinut tavoittaa, niin ota yhteyttä.
Perässä uusi osoite ja puhelinnumero.

Soitin heti kun kortin sain ja rupateltiin varmaan tunti. Lupasin mennä keväällä käymään kunhan hän ensin selviää syöpähoidoistaan.

Omituisia sattumuksia. Hän oli siivonnut muutama kuukausi sitten laatikoitaan ja löytänyt sieltä tyttäreni piirtämän kuvan hänestä ja siitä asti yrittänyt löytää. Sellaista se on kun osoitteet vaihtuvat ja puhelinnumerot myös. Sitä en tiedä mistä hän minun uuden osoitteeni löysi.

17

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mörö --::

Maahisten neuvosto oli päättänyt että näin tulee tapahtumaan.

• yllätyksiä

Voi olla. Niillä on kuulemma taikavoimia.

• *Faith*

Hieno juttu!

Suomessakin pitäisi laittaa kaikki (entiset ja nykyiset) osoitteet nettiin samoin kuin Amerikassa ja monessa Euroopankin maassa. Eiväthän ne salaista tietoa ole, jos joku ei ole erikseen vaatinut osoitteensa salaamista. Ennen oli sentään puhelinluettelot, mutta nykyään kaikki on niin salaista, niin salaista!

Miksi suomalaiset ovat alkaneet pelätä toisiaan? Aiemmin on ihan päin vastoin. Toiseen suomalaiseen saattoi vaikka missä maailmankolkassa luottaa, muihin ei niinkään.

• yllätyksiä

On niitä puhelinluetteloita vieläkin, mutta ei sielläkään kaikkien numeroita ole. Ja jos nimi vaihtuu, kuten minun tapauksessani, niin hankala on löytää.

Olen tämän työkaverini tavannut viimeksi pitkälti yli kymmenen vuotta sitten ja usein miettinyt mitä hänelle kuuluu. Ihan hyvää sillä tavalla, että hersyvä huumori on ainakin tallella syöpähoidoista huolimatta. Lääkäri oli sanonut hänelle että 80% näistä syöpäpotilaista paranee. Hän oli sanonut että aijaa onpa kivaa, loput 20% makaa hautausmailla...

• *Faith*
        yllätyksiä kirjoitti:

On niitä puhelinluetteloita vieläkin, mutta ei sielläkään kaikkien numeroita ole. Ja jos nimi vaihtuu, kuten minun tapauksessani, niin hankala on löytää.

Olen tämän työkaverini tavannut viimeksi pitkälti yli kymmenen vuotta sitten ja usein miettinyt mitä hänelle kuuluu. Ihan hyvää sillä tavalla, että hersyvä huumori on ainakin tallella syöpähoidoista huolimatta. Lääkäri oli sanonut hänelle että 80% näistä syöpäpotilaista paranee. Hän oli sanonut että aijaa onpa kivaa, loput 20% makaa hautausmailla...

Joo, puhelinluettelo on ohut lipare entiseen verrattuna. Amerikkalaisissa henkilöhakemistoissa näkyvät useimmiten myös entiset sukunimet ja kuolleista on omat hakemistot.

Minusta sinun ei kannata murehtia ystäväsi sairautta liikaa. Minullakin on läheisiä, joilla on joku vakava sairaus. Rukoilen heidän puolestaan ja luotan Jumalan huolenpitoon. Moni elää vakavan sairaudenkin kanssa pitkän elämän, kun taas joku toinen on terve kuin pukki, mutta elämä jää syystä tai toisesta lyhyeksi.

• yllätyksiä
        *Faith* kirjoitti:

Joo, puhelinluettelo on ohut lipare entiseen verrattuna. Amerikkalaisissa henkilöhakemistoissa näkyvät useimmiten myös entiset sukunimet ja kuolleista on omat hakemistot.

Minusta sinun ei kannata murehtia ystäväsi sairautta liikaa. Minullakin on läheisiä, joilla on joku vakava sairaus. Rukoilen heidän puolestaan ja luotan Jumalan huolenpitoon. Moni elää vakavan sairaudenkin kanssa pitkän elämän, kun taas joku toinen on terve kuin pukki, mutta elämä jää syystä tai toisesta lyhyeksi.

En minä murehdi, ei hänkään. Puhelimessa oli ihan samanlainen kuin ennenkin, hieman mustaa huumoria siinä viljeltiin.

• Kysyn vaan??
        *Faith* kirjoitti:

Jos Jumala pitää heistä huolta, niin miksi heillä siinä tapauksessa on syöpä? Haluaako Jumala heidän kärsivän mahdollisimman ikävistä hoidoista ja niiden mukanaan tuomista sivuvaikutuksista ja tällä tavalla heikentää heidän elämanlaatuaan mahdollisimman paljon?

• etkö tiedä?
        Kysyn vaan?? kirjoitti:

Jos Jumala pitää heistä huolta, niin miksi heillä siinä tapauksessa on syöpä? Haluaako Jumala heidän kärsivän mahdollisimman ikävistä hoidoista ja niiden mukanaan tuomista sivuvaikutuksista ja tällä tavalla heikentää heidän elämanlaatuaan mahdollisimman paljon?

Totta kait elämä tulee olla kärsimystä. Mikään ei jalosta niin hyvin ihmistä kuin nähdä lähimmäisensä kamppailevan syöpää vastaan ja sitten hiljaa kuihtua pois, lopulta niin, ettei edes tunne omaa perhettään..........sitten on hienoa mennä taivaaseen, paratiisiin....

• onhan ne netissä

Netistä löytyy kyllä puhelinnumerot elleivät ne ole salaisia. Eniro?

• yllätyksiä

Tällä kertaa ikäviä. Sain pitkän ajan jälkeen hyvän ystäväni puhelimitse kiinni. Pam! Hänellä on todettu alzheimer. Kauhea ajatellakin että niin luova ja taiteellisesti hyvin lahjakas ihminen menettää minuutensa pikkuhiljaa. Hänen äitinsä kuoli samaan sairauteen. Ei tuntenut enää ketään.

• Kyl sitä voi olla sattumuksia. Seuraavaksi joku hihhuli parjaa täällä, että "uskokaa nyt että Jumala on olemassa"

• yllätyksiä

No jaa. Emme me työkaverin kanssa aikoinaan uskonnosta puhuttu, mutta ei uskovaiselta kuitenkaan vaikuta.

• zyrt

Kivoja yllätyksiä. Minä olen hukannut vanhan osoitekirjani, enkä voi lähettää edes korttia heille, jotka olen joskus tuntenut. En ymmärrä miksi en sitä löydä, mutta minkäs teet.

• toivotaan

toivotaan, että löytyy

• zyrt

Jos minulle tuon tarkoitit, niin eipä vaan ole löytynyt sitä osoitekirjaa.

• Hei yllätyksiä,

Ihana joululahja! Kätke se sydämeesi.

Itse olen löytänyt monia vuosien varrella kadonneita koulukavereita ja tuttavia facebookin hakukoneen kautta.

Te taisitte molemmat ajatella toinen toisianne. Arjen ihme tapahtui ja löysitte jälleen toisenne. Nauttikaa yhteydestänne.

t. Maarit-pappi

• yllätyksiä

Minä olen usein ajatellut entistä työkaveriani. Paras mitä kuvitella saattaa. Meillä on molemmilla hiukan vinksahtanut huumorintaju, mutta olemme ihan kilttejä.Olen muutenkin ihan kiltti ihminen ja kun häntä menen keväällä tapaamaan niin vien saman kukkasen kuin silloin kun markka vaihtui euroksi. En muista mikä sen nimi on, mutta se on sellainen jäykkävartinen ja kukinto on sellainen punainen röpöllinen. Ei siis kukka jossa olisi lehtiä. Maksoi kahdeksan euroa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 527
      8128
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      234
      2768
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2621
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      2019
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1911
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1725
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1646
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1262
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1208
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1185
    Aihe