Vuosi vaihtuu - mitkä olivat päättyvän vuoden kohokohdat?

suurempi kuin <3

Kun muistelet kohta päättyvää vuotta, millä mielellä sen teet? Mitä haluat jakaa kanssamme? Onko vuotesi ollut raskas, tavallinen, yllätyksekäs, onnekas?

Mihin olet tyytyväinen, mitkä asiat tai tapahtumat koet Jumalan siunauksiksi?

Kun katsot vuotta taaksepäin, mitä toivot tulevalta vuodelta?
Aiotko tehdä uudenvuodenlupauksia?

uteliaana kyselee...

15

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämän käsikirja

Kyllä on monenlaista tapahtunut ja saatu aikaan. On Jumalaa kiittäminen ja hyvillä mielillä saa aloittaa uuden vuoden. Lukekaa oikeasti raamattu ja uskokaa Jumalaan. Voin taata, että muutosta tapahtuu.

• suurempi kuin <3

Hienoa kuulla, että sinulla on ollut vuosi, josta voit olla hyvillä mielin ja kiittää Jumalaa.
        "Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo matkallani" (Psalmista 119)
        Siunausta ja johdatusta uuteen vuoteen 2014.

• suurempi kuin >>Vuosi vaihtuu - mitkä olivat päättyvän vuoden kohokohdat?

• suurempi kuin <3

Wau. Isänä on varmasti ihanaa nähdä, miten lapset saavat rakennettua elämäänsä ja pärjäävät omillaan :) Hyvää jatkoa heille ja sinullekin.

• suurempi kuin <3 kirjoitti:

Wau. Isänä on varmasti ihanaa nähdä, miten lapset saavat rakennettua elämäänsä ja pärjäävät omillaan :) Hyvää jatkoa heille ja sinullekin.

Totta. Lasteni hyvä elämä on itselleni huomattavasti tärkeämpää kuin omani.
        Toki uskovan puolisoni menee senkin edelle.
        Se onkin ainoa dogmini, siis rakkaus Häneen.

• suurempi kuin <3
        ikiateisti kirjoitti:

Totta. Lasteni hyvä elämä on itselleni huomattavasti tärkeämpää kuin omani.
        Toki uskovan puolisoni menee senkin edelle.
        Se onkin ainoa dogmini, siis rakkaus Häneen.

Sinulla ja vaimollasi vaikuttaa olevan ihailtavan hyvä suhde. Se on varmasti asia, mikä kantaa ja antaa voimia teille molemmille ensi vuoden myötä- ja vastoinkäymisissä! Jumalan siunausta vaimollesi ja hyvää jatkoa sinulle :)

• mieti sitä

" poikani (23v) pesee välillä 40'000€ bemarinsa ja joinakin kuukausina jopa piispojen palkat. "
        Ilonsa kullakin..
        " Toki uskovan puolisoni menee senkin edelle. "

Olisiko mahdollista saada myös puolisosi kommentti tänne...:) ?

Itse olen tyytyväinen , että olen saanut olla terve, läheiseni ovat olleet terveitä ja voivat hyvin, on töitä ja opiskelua.

Kolmas Johanneksen kirje 1
        Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy.

Odotan tulevalta vuodelta läpimurtoa herätyksessä, että Suomen kansa löytäisi Jumalan, ennenkuin se on myöhäistä.

HABAKUK 2

13. Katso, eikö tule se Herralta Sebaotilta, että kansat näkevät vaivaa tulen hyväksi ja kansakunnat väsyttävät itseänsä tyhjän hyväksi?

14. Sillä maa on oleva täynnä Herran kunnian tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.

• Jori Mäntysalo

Ei isoja kohokohtia. Pienempi vintiö aloitti 2. luokan ja isompi 9. luokan, joten enemmän erityistä oli viime vuonna ja tulee olemaan ensi vuonna.

(Kysy isältä, saat vastauksen lapsista...)

• suurempi kuin <3

Mukava arki, hauskat yhteiset hetket, sovitut ristiriidat/arjen harmit ja lasten kasvatuskysymysten ratkominen onnistuneesti ja heidän kasvamisen seuraaminen taitavat olla parasta elämää silloin kun on pieniä lapsia :)

• Menneeseen vuoteen sisältyy kaikkia noita. Ympärillä tapahtuu muutoksia, eivät mitään suuria mutta vaikuttavat kokonaisuutena yllättävän paljon. Tiettyä haikeutta on ilmassa, sillä mitään uutta ei saa ilman luopumista jostain.

Ystävillä on tapahtunut kaikenlaista (muuttoja, elämäntilanteiden muutoksia jne.) ja näin yhteiset tapaamiset ovat harventuneet. Työyhteisö muuttuu koko ajan, oma työtehtävänikin tulevat muuttumaan vuoden alusta jonkin verran. Vielä ei tiedä miten, ja se luo pientä jännitystä. Hassua kun sekin tuntuu muutokselta kun isännöitsijä muuttuu taloyhtiössä, vaikka sen ei luulisi juuri mitään muuttavan?

Onneksi lapsilla on asiat hyvin. Yksi on löytänyt uuden työn, toinen puolison. Lapsenlapset kasvavat ja vanhin jo haaveilee pesästä lähdöstä. Sekin tuo tiettyä haikeutta. Puolisoni saa lapsenlapsia ensivuonna, ja se tulee olemaan ihanaa.

Niin, tämä palstakin loppuu ja aivan samanlaista ei varmaan enää mistään löydy. Onhan ollut mukava henkireikä. Toisaalta tunnen astuneena hengellisellä tiellä askelia eteenpäin, katsotaan mihin päin se vie ensivuonna.

Yleensä muutosten virta jostain syystä tarttuu moneen paikkaan, ja aivan varmasti myös tulevana vuonna se jatkuu. Vaikka ei tiedäkään, mitä ja mihin suuntaan. Luotan tässä Jumalan johdatukseen enkä enää piinaa niillä itseäni liikaa kuten ennen.

Uuden vuoden lupauksista olen luopunut jo aikaa sitten. Enää vain toivon, en siis lupaa. Ehkä sen verran koetan terhistäytyä, jotta saisin voimia heräteltyä vanhoja harrastuksiani uudestaan elämääni.

• suurempi kuin <3

"Yleensä muutosten virta jostain syystä tarttuu moneen paikkaan, ja aivan varmasti myös tulevana vuonna se jatkuu. Vaikka ei tiedäkään, mitä ja mihin suuntaan. Luotan tässä Jumalan johdatukseen enkä enää piinaa niillä itseäni liikaa kuten ennen."

Näin minäkin ajattelen.
      Siunatkoon ja johdattakoon meitä Jumala, joka tähänkin asti on ollut kanssamme.

• *Faith*

Tämä vuosi on jäänyt mieleeni ennen muuta omituisista sääilmiöistään. Helteet alkoivat toukokuun puolivälissä ja koko loppuvuosi on ollut harvinaisen lämmin. Joulun pyhinäkin on ollut tulvia ja kummallisia säät ovat olleet muuallakin. Kun vuonna 2012 nähtiin maailmanlaajuisesti 27 luonnonkatastrofia, luku on ollut tänä vuonna peräti 39:

PHOTOS: 2013's Most Terrifying Weather Disasters
      http://www.motherjones.com/environment/2013/12/most-extreme-weather-events-2013

Omassa elämässäni vuosi 2013 oli ihan hyvä. Tasaista arkea. Uuden vuoden lupauksia en tee. Yritän vain olla tekemättä vanhoja virheitä uudelleen. ;)

• Kiitos jakamisesta! Vuoden vaihtuminen ja ajan kuluminen herättävät aina ajatuksia. Tuntuuko teistä, että aika menee aina vaan nopeammin? Vai mateleeko se hitaasti? Mitä aika itse asiassa on? Joku on määritellyt sen kahden tapahtuman väliksi. Tapahtuma siis laajasti ottaen: esimerkiksi kaksi sydämenlyöntiä muodostaa kaksi tapahtumaa.
        Itselläni on päällimmäisenä kiitollisuus kaikesta kuluneesta, myös yksityiselämässä. Tahdon omasta puolestani myös kiittää palstalaisia, lopetan huomenna palstailun siirtyessäni muihin tehtäviin. On ollut opettavaista, hauskaa, välillä itkettävää, monenlaista jakamista: elämää.

Siunattua Uutta Vuotta 2014!

Tuikku-pappi

• Kiitos jakamisesta! Vuoden vaihtuminen ja ajan kuluminen herättävät aina ajatuksia. Tuntuuko teistä, että aika menee aina vaan nopeammin? Vai mateleeko se hitaasti? Mitä aika itse asiassa on? Joku on määritellyt sen kahden tapahtuman väliksi. Tapahtuma siis laajasti ottaen: esimerkiksi kaksi sydämenlyöntiä muodostaa kaksi tapahtumaa.
        Itselläni on päällimmäisenä kiitollisuus kaikesta kuluneesta, myös yksityiselämässä. Tahdon omasta puolestani myös kiittää palstalaisia, lopetan huomenna palstailun siirtyessäni muihin tehtäviin. On ollut opettavaista, hauskaa, välillä itkettävää, monenlaista jakamista: elämää.

Tuikku-pappi

• *Faith*
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Kiitos jakamisesta! Vuoden vaihtuminen ja ajan kuluminen herättävät aina ajatuksia. Tuntuuko teistä, että aika menee aina vaan nopeammin? Vai mateleeko se hitaasti? Mitä aika itse asiassa on? Joku on määritellyt sen kahden tapahtuman väliksi. Tapahtuma siis laajasti ottaen: esimerkiksi kaksi sydämenlyöntiä muodostaa kaksi tapahtumaa.

Tuikku-pappi

Tuikku-pappi,

Kysymyksesi ajan olemuksesta on aika haastava, koska olen elänyt länsimaisen lineaarisen aikakäsityksen lisäksi myös aasialaisessa syklisen aikakäsityksen kulttuurissa. Oma aikakäsitykseni on kai jotain siltä väliltä, ja mielestäni Raamattukin tukee molempia aikakäsityksiä. Kehitys menee eteenpäin, mutta samalla tietyt tapahtumat toistuvat uudestaan ja uudestaan. Lisäksi olen pistänyt merkille, että mitä vanhemmaksi tulen, sitä nopeammin aika tuntuu kuluvan ja sitä hitaammaksi itseni tunnen. ;)

Paljon kiitoksia myös sinulle ja Siunattua Uutta Vuotta 2014!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe