Venäjällä kuoli monta viatonta, mutta suomalaiset haluavat mieluummin rukoilla koko ikänsä vaarallista elämää viettäneen formulatähden puolesta? Ihmettelen.
Rukousta Volgogradin puolesta
13
74
Vastaukset
- Kirkkoon kuuluva
Minä myös ihmettelen. Onko niin että rikas ja kuuluisa on tärkeämpi kuin köyhä ja tuntematon?
- Elbrus
Ja Tsetseniassa vasta onkin kuollut mennevuosina, mutta siitäkin kristillinen kirkko on ihan hiljaa. Mutta nehän onkin joko muslimeja, tahi uskonnottomia. Ortodoksi-veljien siunauksellahan tuo on tapahtunut.
- Kirkkoon kuuluva
Evl.kirkko taitaa rukoilla kyllä kaikkien kärsivien puolesta joten tuo mainintasi kirkon hiljaisuudesta on kai turha.
- Han-kala
Enpä ole kuullut kirkon nostavan tsetesenian ihmisoikeusloukkauksia mitenkään esiin. Venäjällä ortodoksinen kirkko varmasti siunaa venäjän valtioterrorin alueella.
- ap.
Riittää kun poliitikot tuomitsee. Ev lut kirkko vastustaa kyllä ihmisoikeuksien rikkomista, joten miltähän vuosikymmeneltä ns. tietosi oikein ovat?
- Gerthud
Miten kirkko on sen tuonut esille mm. tsetsenian kohdalla? En vaan ole huomannut.
Puuttuuko kirkolta tahto, vai uskallus? Vai molemmat?
Kovin on ollut valikoivaa tuo kirkon välittäminen ihmisoikeuksista suomenkin historiassa.- evl.
Ketjun aihe on yksityinen rukoilu ja kenen puolesta. Miten kirkon nälviminen aiheettomasti joka ketjussa aiheeseen kuulumatta kuuluu tähän asiaan?
- IdänTiellä
Tässähän kysyttiin, että välittääkö kirkko tsetsenian julmuuksista? Onko se jotenkin kielletty aihe, jota kirkolta ei voi kysyä? Jos tuon ottaa nälvimisenä, niin onpa heikko itsetunto.
Kenenkään puolesta rukoilu ei auta yhtään, joten jos oikeasti haluaa auttaa jotakin, niin pitää tehdä jotakin. Mitä kirkko on tehnyt tsetsenian ihmisoikeuksien eteen?- evl.
Estherin kysymys oli siitä miksi suomalaiset rukoilevat mieluimmin rikkaan formulatähden puolesta kuin Volgogradin ihmisten puolesta.
Minulla on hyvä itsetunto mutta asian kääntäminen kirkkoa vastaan on minusta tässä tapauksessa väärin.
Olen samaa mieltä että rukoilut ei paljon auta jos ei konkreettisesti tehdä mitään .
Ihmisoikeuskysymykset ovat kyllä paremmin mielestäni Niinistön ja Tuomiojan asiota kuin kirkon . - Vavonka
evl. kirjoitti:
Estherin kysymys oli siitä miksi suomalaiset rukoilevat mieluimmin rikkaan formulatähden puolesta kuin Volgogradin ihmisten puolesta.
Minulla on hyvä itsetunto mutta asian kääntäminen kirkkoa vastaan on minusta tässä tapauksessa väärin.
Olen samaa mieltä että rukoilut ei paljon auta jos ei konkreettisesti tehdä mitään .
Ihmisoikeuskysymykset ovat kyllä paremmin mielestäni Niinistön ja Tuomiojan asiota kuin kirkon .Kyllä ihmisoikeusasiat olisi ehdottomasti myös kirkon asia.. Ihmisoikeudet on jokaisen asia.
Kirkko vaan on tunnetusti täynnä nyhryköitä joista ei ole mihinkään.
- Yllätetty jumala
Miksi rukoilla?
Jumalannehan on kaikkivaltias, ja varmaan päättänyt nämäkin häppenigit Volgogradissa. Lehtikään ei putoa kaikkivaltiaan tietämättä?
Eikö jumalanne avaukset mielytä?
Uskokoon kuka haluaa...- evl.
Jumalan puolesta en tietysti vastaa mutta luulen, että Jumala, jos häntä nyt edes sellaisena kuin kuvittelemme,on olemassa on jättänyt ihmiset ratkomaan näitä asioita omin päin.
- Perstunut on
Onhan täällä Persa, jolla on suora yhteys Jumalaan! Kysykää Persalta, niin hän välittää viestin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134555Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3423683Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363416Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182840Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112529- 2732254
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3061721- 911662
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi461429Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81163