Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina

Sapattimies

Tämän tiedämme varmasti. Uudessa testamentissa ei kuitenkaan käsketä, että sapatti tulisi siirtää täksi päiväksi. Kun Jeesus halusi opettaa jotakin, hän teki sen hyvin selväksi. Se ei ollut epäselvää. Sapatin muutoksesta ei sanottu mitään.

2

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Commandohauis47cm

      Kirkolla on ollut sellainen väärinkäsitys, että lepopäivän vietto lauantaina olisi juutalaista lakihenkisyyttä. Kirkkohan ( naispapit ) käsittävät keskeisiä pelastusasioitaasioita urakalla väärin rajaamalla pelastusasian yhteen sanaan: armoon. Mitään muuta ihminen ei pelastumiseen tarvitse kuin armoa, naoispappien mukaan.

      Jos näin olisi niin mitä syytä olisi lukea Raamattua tai olla selvillä Jumalan tahdosta? Kysynpähän vaan.

      Toisinsanoen parannuksen teko esimerkiksi olisi tarpeetonta, koska armo kattaisi sen. Miksi sitten puolet uskovaisista tulee ilmestyskirjan perusteella valituiksi ja puolet jätetyiksi? Miksi puhutaan eri ja usein viittauksin että luste ja vehnä kasvaa yhdessä.

      Miksi Jeesus varoitaa eksytyksestä jos yksin armo riittää pelastukseen?

      Se ei ole lakihenkisyyttä jos haluan viettää lepopäiväni lauantaina. Jumala loi maailman 6 päivässäja sen jälkeen lepäsi päivänä nro 7.

      Kristityille tämä ei ole mikään ongelma ainakaan nykyisin, koska työviikko kestää yleensä ma - pe, joten la ja su ovatkumpikin vapaita ja silloin on aikaa ollaHerran kanssa. Lueskella Raamattua, rukoilla, katsoa tv7:aa, miksei mennä seurakuntaankin muita Jeesukselle rakkaita tapaamaan, itse en mene etten eksy.Mulla on sietokyky yksinkertaisuuteen ja tottelemattomuuteen aika alhainen, se on heikkouteni.

      Juutalais uskovien sapatinviettopäivä on lauantai ja se on ok, täysin sallittua ja luonnollista heteromaista toimintaa. Ihanaa Jeesuksen paluun odottelun vuotta 2014 Herran suojeluksessa kaikille joiden etunimi alkaa t- kirjaimella.

    • Kalle Ankka

      Sapatinvietto on teologisesti ja raamatullisesti hyväksyttävää, siksi että Jeesus on sapatin Herra. Sapatti on Jeesuksen päivä, ja valitun juutalaisen kansansa sapatinvietto pitäisi kirkon hyväksyä eikä sitä saisi kritisoida.

      Itse paastoan yhden päivän viikossa. Eli pelkällä nesteellä. Miksikö? Koska Derek Princekin paastosi kerran viikossa yhden päivän. Derekillä paastopäivä oli joko ke tai to. Mulla se vaihtelee. Paasto alkoi 7.40 tänään ja päättyy klo 8.40 tällä viikolla.

      Jeesus on Herra ja rakastan Jeesusta enemmän kuin mitään muuta tai ketään toista. Jeesuksen arvon ja tekojensa suuruuden kuka tajuaa niin alkaa Jeesusta rakastamaan ja se rakkaus kasvaa. Voi kasvaa jopa kipuun asti, mutta se menee ohi, se on kaunista kipua, kaipausta Jeesuksen lähelle vaikkapa viineri kahville.

      Paastoan 25h.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe