Kumpi istuu valtaistuimella tässä kohdassa?

Jumala loi sinut

" Aina kun olennot ylistävät, kunnioittavat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimellaan ja joka elää aina ja ikuisesti, nuo kaksikymmentäneljä vanhinta heittäytyvät maahan hänen valtaistuimensa eteen ja osoittavat hänelle kunnioitustaan -- hänelle, joka elää aina ja ikuisesti. He asettavat seppeleensä valtaistuimen eteen ja lausuvat:

-- Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu."

Joh. Ilm. 4: 9 - 11

Ylistetään, kunnioitetaan ja kiitetään mekin. Tuleeko meidän kiittää Jumalaa vai Jeesusta vai kumpaakin? Yhtä paljon vai kumpaa enemmän jos kumpaakin tulee kiitää, Jumalaa ja Jeesusta?

Oletko kiinnittänyt huomiotasi tuohon, että tuossa on kiitoksenkohteena ikään kuin kiittämisen kohteena valta.

1. Ylistys - Ylistys
2 Kunnioitus - Kunnioitus
3. Kiitos - Valta

Minut on luotu Jumalan tahdosta. Sinutkin on luotu Jumalan tahdosta. Kaikki on luotu Jumalan tahdosta. Sano se ääneen nyt: Jumala loi minut. Kunnia, ylistys ja kiitos Jumallalle, Hän loi minut.

Tekisikö mielesi mennä hiljaa polvillesi ylistämään, osoittamaan kunnioitustasi ja kiittämään Jumalaa? Ihan omin sanoin voisit lyhyesti tehdä niin hyvin.

1

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasse L.

      Jumala siinä, Jeesuksen Isä. Tapaus selviää tästä. Valtaistuimella istuvan kädessä - Karitsa otti kirjan eli on kaksi eri henkilöä, toisen kädestä toisen käteen vai tulisiko sanoa sorkkaan kun puhe on Karitsasta:

      " Minä näin, että valtaistuimella istuvan oikeassa kädessä oli kirjakäärö. Se oli kirjoitettu täyteen molemmin puolin ja sinetöity seitsemällä sinetillä. 2 Ja minä näin mahtavan enkelin, joka kuulutti kovalla äänellä: "Kuka on arvollinen avaamaan kirjan ja murtamaan sen sinetit?" 3 Mutta ei ollut ketään, ei taivaassa, ei maan päällä eikä maan alla, joka olisi kyennyt avaamaan kirjan tai edes katsomaan siihen. 4 Minä itkin katkerasti, kun ei löytynyt ketään, joka olisi ollut arvollinen avaamaan kirjan tai katsomaan siihen. 5 Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."

      6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa. Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan. 7 Se astui lähemmäs ja otti kirjan valtaistuimella istuvan oikeasta kädestä.

      8 Kun Karitsa otti kirjan, ne neljä olentoa ja kaksikymmentäneljä vanhinta heittäytyivät hänen eteensä. Vanhimmilla oli kaikilla harppu ja kultamalja täynnä uhrisavua, pyhien rukouksia. "

      Ilmestyskirja 5: 1- 8

      Kellä on tiedonpuusta tullut nautittua hedelmää niin kertokoon onko lampaan karitsa sorkkaeläin vai jokin muu eläin, konservatiivinen kiitos monista yhteisistä hetkistämme kaikille Jumalan totuutta kunnioittaville palstalaisille, Lasse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      99
      1843
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1410
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1307
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      79
      1236
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1114
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      435
      912
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      898
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      842
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      135
      811
    Aihe