Miten on ,saako käsimatkatavaroihin ottaa omia eväitä nykypäivänä ??
Olisi kätevämpää olla omat eväät ainakin lapsille vaikapa oman mieltymyksen mukainen välipalasämpylä, varmasti helpottas pitkää lentoa ja kanssamatkustajien hermoja.
Eväät matkaan??
23
588
Vastaukset
- Lentoemanta
Mulla on ollut kylla ihan itsellenikin Finskin koneessa viime aikoina omat evaat, kun se lennolla tarjottava ruoka on ollut niin pahaa. Kannattaa muistaa, etta turvatarkastuksesta ei saa vieda lapi nesteita tai geeleja. Leivat, keksit ja pahkinat menee lapi. Leipien paallikkeet ja juomat olen ostanut turvatarkastuksen jalkeen olevista kaupoista.
- Nakkisämpylä
ok. Kiitos vastauksesta.
Osaako kukaan sanoa meneekö turvatarkastuksesta läpi kotona varusteltu kinkkumunaleipä- Kokemuksia on
En ottaisi kinkkumunaleipiä. Olen nähnyt kun edessä olevalta on turvatarkastuksessa poistettu repusta kinkkusämpylät. Margariini on ehkä ongelma, ja kinkku voi olla kosteaa.
Varmempaa on, jos ottaa mukaan leivät kuiviltaan.ja keitetyt munat rasiassa viipaleina, ja ostaa kinkut sitten turvatarkastetulta puolelta. Olen vienyt Reissumiehiä ja ne on menneet aina läpi. Voita tai levitettä tulee koneessa ruokatarjoilun mukana. Sitten voi muina miehinä koota oman leivän, eikä kiinnitä huomiota kun ruokailee yhtä aikaa kuin muutkin. Ja onhan siinä tarjottimellakin yleensä aina jotain kelvollista lisäksi, vaikka suurin osa onkin kuraa.
- Vesipoika
Eväitä en ole -vielä- kuljettanut, mutta vesiongelman olen ratkaisuut seuraavasti. Kun kähden reppureissulle, niin joka tapauksessa mukana on muovinen kenttäpullo. Turvatarkastuksessa se menee läpi kunhan vain on tyhjä. Tiusella puolella se on kiva täyttää esim. miestenhuoneen vesihanasta, tai pyytää baarin tarjoilijaa täyttämään sen-vaikka samaa vettähän se Suomessa on joka hanassa. Ei maksa mitään.
Jos kenttäpulloa ei ole, niin sitten normaali puolentoista litran limupullo -tyhjänä.
Tuo käy tietysti vain Suomesta lähtiessä. Toisessa päässä olen yleensä "unohtanut" reisitaskuihin pari pienempää vesipulloa. Yhden kerran jäin kiinni ja silloin tullimies vain heilutteli sormeaan ja hymyili, minä hymyilin takaisin, mutta poishan ne oli annettava.- kuolen nauruun
kyllä on tyhmää sakkia...vastoin lakia yrittävät viedä vettä salaa koneeseen? Minä olen saanut koneessa vettä eikä edes maksa mitään niin miksi alkaisin noin typerään leikkiin ja vielä lapselliseen touhuun. Ja tiedoksi etten käytä ikinä lomalentoja.
- OI niitä aikoja
Täytyy todeta tähän keskusteluu,että voi niitä aikoja vielä 70(80 luvun vaihteessa kun joka jannulla oli oma eväät lasipullossa mukana ja oli nuori ja viriili nyt on ikää rapsahtanut jonkin verran lisää mutta onneksi ole sentään vieläkin viriili.
- entä oma henkesi
tuossa välissä kuoli muutama tuhat ihmistä ja siksi on nämä neste jutut tulleet.
- mamma ja lapset
Minulla on ollut lapsille evästä matkassa mm. mandariinia, valmiiksi tehtyjä sämpylöitä, banaania ym. Laitoin eväät erilliseen pussiin ja turvatarkastuksessa kysin tarkastajalta että saanko viedä nämä mukanani.
Varmaan riippuu tarkastajista, mutta tähän mennessä olen saanut viedä mukanani, kun olen sanonut että ovat eväitä lapsilleni. Monet katsovat ns. läpi sormien, kun on pienistä lapsista kyse (omani 3v. ja 5v.).- khorat60
takaisin tullessa on meillä ollut käsimatkatavaroissa mangoja,papaijoita ym hedelmiä kassit täynnä eli 3henkilöä 24kg yhteensä,kerran saksassa peilasivat jollain vehkeellä yhtä hedelmää ja antoivat takaisin ilman moitteita.
- ilponen3
khorat60 kirjoitti:
takaisin tullessa on meillä ollut käsimatkatavaroissa mangoja,papaijoita ym hedelmiä kassit täynnä eli 3henkilöä 24kg yhteensä,kerran saksassa peilasivat jollain vehkeellä yhtä hedelmää ja antoivat takaisin ilman moitteita.
mul oli kassit aivan tyhjät
- typeryyden huippu
khorat60 kirjoitti:
ei hedelmät ole nesteitä...joskin niiden maahantuonti voi olla rikos. Ja kai hedelmiä on meilläkin yllin kyllin..alkaa nyt banaania tänne raahaamaan...järkeä..heh heh
- kotimaahan palautunu
Itselläni oli pari proteiinipatukkaa mukana. Suomen päässä luulivat pulloiksi ja penkoivat laukun sen takia. Bangkokissa eivät kiinnittäneet mitään huomiota.
- Röyhkimys
Tämä suomen turvatarkastus on aivan omaa luokkaansa röyhkeydellään.
Sama kassi meneen läpi melkeempä missä vaan ,mutta kun suomen jatkoyhteydelle menet nii eväät pitää olla syötynä- äpryk
100ml pulloissa saa viedä nesteitä kunhan ne mahtuvat max 1 l vetoiseen läpinäkyvään suljettavaan muovipussiin eli vaikkapa minigrippiin. Itse olen ottanut aina pikkupullon menneniä ja pari pullollista makeaa kaakaota ja sitten koneessa sekoittanut niistä herkullisia minttusuklaa cocktaileja. Jotkut rajoittuneet hieman kyttäävät mutta olen vain mulkaissut himokkaasti ja kysynyt että saisinko maistaa teidän kakkaanne. Ovat kyllä rauhoittuneet..
- kuolin jo
äpryk kirjoitti:
100ml pulloissa saa viedä nesteitä kunhan ne mahtuvat max 1 l vetoiseen läpinäkyvään suljettavaan muovipussiin eli vaikkapa minigrippiin. Itse olen ottanut aina pikkupullon menneniä ja pari pullollista makeaa kaakaota ja sitten koneessa sekoittanut niistä herkullisia minttusuklaa cocktaileja. Jotkut rajoittuneet hieman kyttäävät mutta olen vain mulkaissut himokkaasti ja kysynyt että saisinko maistaa teidän kakkaanne. Ovat kyllä rauhoittuneet..
kuolen nauruun
- teuvo lopelta
Mulla on 14 hk.n lenkkiä, turun sinaappia, 14 purkkia nautasikaa ja ruisleipää... en koske mihinkääm thairuokaan!!
- Gospodin1
Ostakaa turvatarkastuksen jälkeen ja pistäkää laukkuun ja syökää koneessa!!!.
- hirvi1
Gospodin1 kirjoitti:
Ostakaa turvatarkastuksen jälkeen ja pistäkää laukkuun ja syökää koneessa!!!.
dildon patterien tilalla voi myös hyvin kuljettaa tilkan vettä koneeseen, sitten vain reteesti ottaa dildon pois pehvasta ja ottaa huikat kateellisten katsellessa.
- Välipalat on in!
Kasvavien kolmen eri-ikäisen lapsen kanssa reissatessa se on sekä rahallinen että etenkin logistinen kysymys pitää eväitä aina mukana ja tankata lisää joka välissä reppuun tai kassiin.
Muuten käy reissussa niin että jollakin on aina silloin nälkä kun muilla ei ja sitten mennään yhden ehdoilla jonnekin etsimään ruokapaikkaa jatkuvasti ja sittenpä ei muuta tehdäkään kuin syödään jossakin.
Välipalat kunniaan! - 12 lenkkiä
Tervetuoa TEUVO LOPELTA syömään isanin herkkuja meille kotiin, saattaa teuvolla tippua alaleuka lattialle kun tarjoilun näet.
Eikä siinä vielä kaikki... koko setti on täysin ilmainen vain sinulle, edellyttäen että kaikkea maistat.
Sikanautaa siellä ei ole tarjolla, koska Thaimaassa ei kyseistä eläintä tunneta.
Lopeta Teuvo tuo makkaroitten ja säilykepurkkien mollaaminen ne on sisien muonaa !!- käy joskus
Nyt lopeta höpötys sillä kyllä Thaimaassa on nautaa ja sikaa tarjolla missä vaan. Mistä olet saanut päähäsi ettei ole?
- röh, röh, ammuu
käy joskus kirjoitti:
Nyt lopeta höpötys sillä kyllä Thaimaassa on nautaa ja sikaa tarjolla missä vaan. Mistä olet saanut päähäsi ettei ole?
Kyllä Thaimaassa on tarjolla nautaa ja sikaa. Niitä ei vain sotketa keskenään. Joudut itse tekemään sekoituksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841602
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88868- 8832
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56829- 53812
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58773Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189749Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80705Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41700Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172680