Osaisiko joku nyt antaa neuvoja uuden kannettavan ostoon.. Konetta käytettäisiin nettisurffailussa,elokuvien katsomiseen,musan kuunteluun jne. Ei pelikäyttöön!
Onko tuollainen 1.4Ghz prossu huono peruskäyttöönkin? Edellisessä koneessa windows 7 home ja tykkäsin,vierastan win8..onko vielä ns.lapsen kengissä tuo kasi? Entäs onko peruskäyttöön tulevassa koneessa hirmuisesti eroa kenen valmistama prossu on koneessa? Tuplaydinprosessori lienee riittävä käyttööni vai?
Entäs näytönohjaimen muisti,millainen sen kannattaisi olla jotta elokuvat pyöris jouhevasti?
Yhden vuoden takuulla olevat koneet hylkään heti,miniläppäreistäkään en ole innostunut.
Kiintolevyn koko saisi olla 500gigaa.
valinnanvaikeus..
116
3985
Vastaukset
Windows 8 on 8.1 päivityksen jälkeen parempi PC käytössä mutta silitkään se ei minun mielestäni voita täysin Windows 7 käyttistä PC käytössä.
Mutta kyllä sillä pärjää etenkin kun koneen saa käynnistymään suoraan työpöydälle.
Peruskannettavassa ei ole niin suurta väliä että kenen valmistama suoritin on. Niissä on toki eroja niin suosituskyvyllä kuin virrankulutuksella.- Kokeiltu
1.4 GHz prosessorilla pärjäät kun et pelaa, videot ei varmasti pätki. Näytönohjaimen muistiakaan sinun ei pidä katsoa, videot eivät pätki vaikka muistia olisi vaikka 128 mb. Lenovo on pitkäikäinen merkki, samoin bisnes mallin kannettavat. Acer on merkki jota itse vierastan, ei kuitenkaan tarkoita etteikö Acer kannettavatkin toimisi. Intel prosessori on aina laadukkaampi kuin AMD, tämäkään ei tarkoita sitä että AMD olisi huono valinta, itse pidättäydyn Intelin suorittimissa. Windows 8 käyttöjärjestelmästä en osaa sanoa mitään, ei ole kokemusta siitä. Nykyajan koneissa kun on vakioina tuplaydin prosessorit ja 4 GB keskusmuistit niin niillä toimii perus surffailut, videot sun muut. Ostaessasi ei siis pidä katsoa paljoa, kunhan on vähintään 3 GB keskusmuistia (RAM) niin koneen käyttö on sulavaa. Nykyään koneella kuin koneella pystyy tekemään tarpeesi.
- monenlaista
Windows 8.1 PC käytössä. Mitä se tarkoittaa? Onko olemassa esim. Window 8.1 Mac käyttöön?
- On on
monenlaista kirjoitti:
Windows 8.1 PC käytössä. Mitä se tarkoittaa? Onko olemassa esim. Window 8.1 Mac käyttöön?
Mac on PC, joten: on.
- Hyena
On on kirjoitti:
Mac on PC, joten: on.
Haloo!!! Aplellä, eli Macissä on oma käyttöjärjestelmä, ei mikään Windows!!!!!
- On on
Hyena kirjoitti:
Haloo!!! Aplellä, eli Macissä on oma käyttöjärjestelmä, ei mikään Windows!!!!!
Niinpä on, mutta tiedoksi: maciin voi asentaa muitakin käyttöjärjestelmiä.
- pacard bell
itselläni on packard bell.ei ole ollut mitään ongelmia.dna mokkulalla.toiset valittaa että heidän läppäri ei toimi,ja olen käynyt katsomassa ja totta se on eivät toimi.itse olen 100 prosenttisen tyytyväinen.
- vanha automerkki
pacard bell kirjoitti:
itselläni on packard bell.ei ole ollut mitään ongelmia.dna mokkulalla.toiset valittaa että heidän läppäri ei toimi,ja olen käynyt katsomassa ja totta se on eivät toimi.itse olen 100 prosenttisen tyytyväinen.
Packard Bell mullakin, EasyNote LV. Ostin maaliskuussa 2013, Windows 8 oli alkuperäisenä, päivitin äskettäin 8.1:n ja toimii ok. Tässä on 4GB ram, 320GB kiintolevy ja Intelin keskussuoritin sekä HD grafiikat. Olen katsellut videoita niin dvd:ltä kuin youtubesta sekä netflixistä, pyörivät sulavasti ja takkuilematta. Mulla on kiinteä 2mb laajakaista ja langaton wlan yhteys modeemiin läppäristä.
Hintaa en enää tarkkaan muista mutta muistaakseni kuitenkin aloittajan budjetin raameissa.
Tätä edellisessä läppärissä (Toshiba) mulla oli Vista käyttöjärjestelmänä. Arveluttihan Windows 8 etukäteen mutta kyllä tähän tottui hyvin pian. Käytän pääasiassa perinteistä työpöytää tässä, harvoin tuota uuden puolen "tiili" mallista käyttöliittymää. Mielenkiintoisia toimintoja sinänsä siinäkin ja sovelluksen sulkeminen oli ensialkuun hieman opettelua vaativa kun siihen sovelluksen yläreunaan täytyy tarttua ja vetää alas asti :D - 512 kilobondia :D
Kokeiltu kirjoitti:
1.4 GHz prosessorilla pärjäät kun et pelaa, videot ei varmasti pätki. Näytönohjaimen muistiakaan sinun ei pidä katsoa, videot eivät pätki vaikka muistia olisi vaikka 128 mb. Lenovo on pitkäikäinen merkki, samoin bisnes mallin kannettavat. Acer on merkki jota itse vierastan, ei kuitenkaan tarkoita etteikö Acer kannettavatkin toimisi. Intel prosessori on aina laadukkaampi kuin AMD, tämäkään ei tarkoita sitä että AMD olisi huono valinta, itse pidättäydyn Intelin suorittimissa. Windows 8 käyttöjärjestelmästä en osaa sanoa mitään, ei ole kokemusta siitä. Nykyajan koneissa kun on vakioina tuplaydin prosessorit ja 4 GB keskusmuistit niin niillä toimii perus surffailut, videot sun muut. Ostaessasi ei siis pidä katsoa paljoa, kunhan on vähintään 3 GB keskusmuistia (RAM) niin koneen käyttö on sulavaa. Nykyään koneella kuin koneella pystyy tekemään tarpeesi.
Ja netin nopeudella ei ole mitään tekemistä koneen toimivuuden kannalta, vai?
Että 1 Mbits toimii yhtä sutjakkaasti kuin 21 Mbits vai? vanha automerkki kirjoitti:
Packard Bell mullakin, EasyNote LV. Ostin maaliskuussa 2013, Windows 8 oli alkuperäisenä, päivitin äskettäin 8.1:n ja toimii ok. Tässä on 4GB ram, 320GB kiintolevy ja Intelin keskussuoritin sekä HD grafiikat. Olen katsellut videoita niin dvd:ltä kuin youtubesta sekä netflixistä, pyörivät sulavasti ja takkuilematta. Mulla on kiinteä 2mb laajakaista ja langaton wlan yhteys modeemiin läppäristä.
Hintaa en enää tarkkaan muista mutta muistaakseni kuitenkin aloittajan budjetin raameissa.
Tätä edellisessä läppärissä (Toshiba) mulla oli Vista käyttöjärjestelmänä. Arveluttihan Windows 8 etukäteen mutta kyllä tähän tottui hyvin pian. Käytän pääasiassa perinteistä työpöytää tässä, harvoin tuota uuden puolen "tiili" mallista käyttöliittymää. Mielenkiintoisia toimintoja sinänsä siinäkin ja sovelluksen sulkeminen oli ensialkuun hieman opettelua vaativa kun siihen sovelluksen yläreunaan täytyy tarttua ja vetää alas asti :D8.1 päivityksen myötähän koneen voi käynnistää suoraan työpöytä näkymään. Näin ei tarvitse aina mennä Windows 8 käyttöliittymän puolelle.
- jööran
On on kirjoitti:
Kannettavan valinnassa on huomioitava,että laitteessa on kunnon tukeva kahva jolloin kantaminen on vaivatonta ja jouhevaa.Myös laadukas jopa hieman prameileva ulkonäkö on tärkeää,näin saattaa päästä pesälle yllättävissäkin paikoissa.Käyttikset ja prossut ym.ovat nörttien höpinää,eivät ymmärrä pesän päälle mitään.Läppärilaukussa on hyvä olla hieman ylimääräistä tilaa eväille yms.Myös lokero taskumatille on hyödyllinen.
512 kilobondia :D kirjoitti:
Ja netin nopeudella ei ole mitään tekemistä koneen toimivuuden kannalta, vai?
Että 1 Mbits toimii yhtä sutjakkaasti kuin 21 Mbits vai?Mitä tekemistä netin nopeudella on konevalinnan kanssa?
- 28x...
jööran kirjoitti:
Kannettavan valinnassa on huomioitava,että laitteessa on kunnon tukeva kahva jolloin kantaminen on vaivatonta ja jouhevaa.Myös laadukas jopa hieman prameileva ulkonäkö on tärkeää,näin saattaa päästä pesälle yllättävissäkin paikoissa.Käyttikset ja prossut ym.ovat nörttien höpinää,eivät ymmärrä pesän päälle mitään.Läppärilaukussa on hyvä olla hieman ylimääräistä tilaa eväille yms.Myös lokero taskumatille on hyödyllinen.
Hienoa että nörttien joukosta löytyy tällainen käytännön järkeä omaava yksilö kuin jööran. Aivan uskomattoman hienoja, käytännöllisiä sekä myös pesän saamisen huomioonottavia ohjeita läppärin hankintaan.
Ottakaa pojat tuosta oppia! - Suositus
Kokeiltu kirjoitti:
Dellin koneet ovat hyviä ja tarjoushinnat alkavat 500-600 eurosta (?)
- multippeli1
kyllä pitää alkaa hertsit kakkosella ja muistia saa olla reilusti kovanlevyn koolla ei niin tarkkaa
- sadgdghd
monenlaista kirjoitti:
PC = Personal Computer. Mikäli et englantia osaa niin se tarkoittaa henkilökohtaista tietokonetta.
"Henkilökohtainen tietokone (engl. Personal computer eli PC[1]) on yleisluontoinen tietokone jonka koko, toiminnot ja hinta mahdollistavat sen hankinnan ja käytön myös yksityishenkilölle. Nämä tietokoneet on yleensä tarkoitettu suoraan käyttäjänsä hallittaviksi."
-Wikipedia
Eli lyhyemmin, Mac on PC siinä missä winukka. - Laatikko leikki.
jööran kirjoitti:
Taidat tykätä tukevakahvaisista ... laatikoista.
- Tarkennus
vapunen kirjoitti:
8.1 päivityksen myötähän koneen voi käynnistää suoraan työpöytä näkymään. Näin ei tarvitse aina mennä Windows 8 käyttöliittymän puolelle.
Tarkoitat varmaan Modin puolelle.
Tarkennus kirjoitti:
Tarkoitat varmaan Modin puolelle.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohtaiset/ajassa/onko_windows_8_n_uuden_kayttoliittyman_nimi_mod?utm_source=is&utm_medium=boksi&utm_content=keskustelut&utm_campaign=is-boksi
Mutta sitä tarkoitin.- BlackNemo
jööran kirjoitti:
Myöskin taakan paino pitänee suhteuttaa kantajaan. Pienemille pienempi kannettava ja väkevämmälle isompi kannettava. Jos on pahasti kannettava niin tupla hantakit ovat ehdottomat. Kannettavaa voi toki keventää lisäämälle kannettavan alle pyörät, tällöin tietenkin kannettavasta tulee vedettävä kannettava. Kannettavaa hankkiessa kannatttaa tarkastella myös kannettavan puhtaanapito ominaisuuksia, likaista kannettavaa ei ole kiva kantaa puhtain vaattein. Myös se ettei kannettavassa ole teräviä kulmia särkemässä asusteita, on kannettavalle pelkkää plussaa. Hyvässä kannettavassa on monesti myös olkahihnat, kannettavan olkahihnojen säädöt kannattaa pitää itsellen sopivana, täytyy huomioda, että jos kannettavaa lainaa toiselle kantajalle, yleensä tällöin kannettavan säädöt ovat pahasti totutusta hujallaan. Jos aikoo kantaa kannettavaa pidempiä kantomatkoja niin myös kannettavan olkakantimien lisäksi on hyvä olla myös kannettavassa vyötärön ympärille kiinnitettävä vyö, joka jakaa kannettavan painon tasaisemmin kantajaan. Kannettavaa hankkiessa kannattaa harkita myös kantomatkoja joita kannettavaa aikoo kantaa, jotta jaksaa kantaa kannettavaa, juurikin edellämainituista syistä. Väreilläkin kannettavassa on vaikutusta, vähintäänkin kantajaan. Kannettava kannatta siis kantaa kotiin sen värisenä kuin haluaa.
- No, en tiedä...
Laatikko leikki. kirjoitti:
Taidat tykätä tukevakahvaisista ... laatikoista.
Yleensä niissä on kantohihnat molemmille puolelle kuudelle henkilölle....
- arkkitehtuuri
On on kirjoitti:
Ja vitut.. mac koneet käyttää arm-arkkitehtuuria prosessorissa.. windows tukee vain x86-arkkitehtuuria.. mac koneisiin toki voi jonkun androidin asentaa mac osn rinnalle xD. Tai sitten. Tai jokin arm-pohjainen linux.
- korjaan*
arkkitehtuuri kirjoitti:
Ja vitut.. mac koneet käyttää arm-arkkitehtuuria prosessorissa.. windows tukee vain x86-arkkitehtuuria.. mac koneisiin toki voi jonkun androidin asentaa mac osn rinnalle xD. Tai sitten. Tai jokin arm-pohjainen linux.
Powerpc kirorjaan.
- tuplakorva
arkkitehtuuri kirjoitti:
Pöh!
Kyllä winukan voi asentaa Mac iin. - perforado
tuplakorva kirjoitti:
Pöh!
Kyllä winukan voi asentaa Mac iin.Toki voi. Itselläni Macissä virtuaalilevyllä Windows7, sekä 8. Saa sinne vaikka Ubuntunkin jos haluaa.
- 5+19
arkkitehtuuri kirjoitti:
Mac- koneissa on PowerPC arkkitehtuuri ollut viimeksi reilu 10 vuotta sitten. Aivan täyttä PC rautaa niissä on. Kyllä siihen Macciin saa Windowsin tai Linuxin ja OS X:n ei-Applen PC:hen.
Haloo, nykypäivä kutsuu.
- valinnan aikeus
http://www.vertaa.fi/kannettavat/acer/253_e_10054g32mnks/specs.rhtml Tuo ehkä kiinnostaisi,kovalevyn koko tosin pieni mutta ainahan voi ostaa ulkoisen..
Vertaa.fi:ssä oli alle 300e Lenovoja,tekeekö niillä oikein mitään,miksi halpa hinta..- valinnanvaikeus
Kaikissa ei ollut mainintaa hdmi-liitännästä,se olisi kyllä yksi ehdoton,bluetooth ei niinkään välttämätön.. Takuuaikaakaan en löytänyt noille koneille. Lenovon koneissa,halvoissakin näköjään akun käyttöaika pitkä ja prosessorit tehokkaampia kuin muiden valmistajien halpakoneissa.
- tuplakorva
Tekee ja ei tee. Riippuu käyttäjästä.
Ei löydy tuota tarjous Lenovoa mistään.
1 firma löytyi, joka myy Lenovoa, mutta tietoa koneiden ominaisuuksista ei ole kuin
aivan vähän.
HP, n koneet kestäviä sopivia hintaluokkia erilaisilla laitekokoonpanoilla. 400-550€.
Intelin prosessorit. Vanha malli i3, i5, uusi malli i7, joka on kalliimmissa koneissa.
Liitännät omaan tarpeen mukaan. HDMI, USB, ym.
WLAN oltava vakiona ehdottomasti.
- älä osta halvinta
Yleensä se kone on juuri niin hyvä (tai huono) kuin hinta antaa ymmärtää. Minusta 500€ on halvin mitä on järkeä ostaa, ja silloinkin pelkästään laatuvalmistajilta (esim. Lenovo). Muuten se kone tuppaa olemaan kakkoslaatuisesta ämpärimuovista kyhätty viritelmä, minkä kanssa ongelmat alkavat pian ja rakkine heittää veivinsä heti takuuajan umpeuduttua.
- eiköluotaomaan
Kuin noi "laatukoneiden" valmistajat ei kuitenkaan uskalla antaa pitempii takuu-aikoja kuin "ämpäri muovi tehtailijat"
- uytfgbh
eiköluotaomaan kirjoitti:
Kuin noi "laatukoneiden" valmistajat ei kuitenkaan uskalla antaa pitempii takuu-aikoja kuin "ämpäri muovi tehtailijat"
Ei se takuu kerro koko totuutta. Onko Esim. Hyandai muka muita parempi auto?
Moni automerkki voisi antaa 10 vuoden / 200 000 km:n takuun ilman ongelmia. - Akku Korhonen vainaa
uytfgbh kirjoitti:
Moni automerkki voisi antaa 10 vuoden / 200 000 km:n takuun ilman ongelmia.Yleensä koneelle takuuta saa 12 - 24 kuukautta. Mutta akku on se kompa. Sen takuu tahtoo olla 6 kk merkki valmistajillakin. Mistähän moinen johtuu, ei taida tarvita arvailla.
- Slendermanne
uytfgbh kirjoitti:
Moni automerkki voisi antaa 10 vuoden / 200 000 km:n takuun ilman ongelmia.Täällä ei puhuta autoista.........
- lukekaa ajatuksella
Slendermanne kirjoitti:
Täällä ei puhuta autoista.........
Täällä puhutaan takuusta ja siitä kertooko se suoraan laadun, että paljonko on takuuta.
lukekaa ajatuksella kirjoitti:
Täällä puhutaan takuusta ja siitä kertooko se suoraan laadun, että paljonko on takuuta.
Ketju alkoi aivan muulla asialla. Luotsimme ei kykene pitämään ketjuja aisoissa vaan jutut vaihtuu muutaman kommentin välein aivan muuksi. Samantekevää mulle, mutta kun samaan aikaan tekopyhästi poistellaan viestejä täysin hatusta heitetyin perustein.
Ei noin halvalla välttämättä löydy läppäriä jossa olisi asianmukainen 3v takuu.
- 23423424324324324324
Ei läppäreissä ole hirveästi väliä minkä koneen ostaa, tuollainen 250 euron läppärikin riittää peruskäyttöön
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/PBNXC2CED039/packard-bell-easynote-te-15-6-kannettava
Nuo kalleimmat läppärit tietysti toimii peruskäytössä hieman sujuvammin mutta ei tuokaan mikään hidas ole missään nettikäytössä ja videoitten katselussa.
Ja jos haluaa peliläppärin niin siihen saa pistää jo 1000 euroa minimissään että ei hermot mene alhaiseen FPS:ään.- älä osta halvinta
"Ei läppäreissä ole hirveästi väliä minkä koneen ostaa"
Ihan yhtä paljon sillä on väliä kuin pöytäkonetta tai ihan mitä tahansa muuta laitetta ostettaessa.
"tuollainen 250 euron läppärikin riittää peruskäyttöön"
Riittää ja riittää... itselläni on kokemusta AMD E-350 prossulla (samaa tasoa kuin tuo E1-2500) toimivasta miniläppäristä, ja on se aika tahmea toimimaan ihan peruskäytössäkin. Jo pelkästään raskas nettisivusto kuormittaa konetta aika kovasti.
Tietysti jos koneen käyttö rajoittuu nettipankki / sähköposti / facebook -linjalle ja on valmis ostamaan uuden halvimman mahdollisen koneen parin vuoden välein, niin mikäs siinä sitten. Minusta kuitenkin kannattaa lätkäistä se 500-600€ tiskiin ja saa koneen, mikä todennäköisesti kestää pidempän ja mitä saattaa ihan oikeasti haluta käyttää. - tuplakorva
Joo, ei paha. Hyvät ominaisuudet tuohon hintaan. Normaaliin peruskäyttöön ihan
hyvä valinta. En ole jälleen myyjän edustaja.
- valinnanvaikeus..
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/30401/dnqcq/Asus-X551CA-15-6-HD-Celeron-1007U-4-GB-320-GB-Windows-8-64-b
http://www.vertaa.fi/kannettavat/lenovo/b575e/specs.rhtml#tabs
Tuossa kaksi edullisinta konetta jotka saattaisi kiinnostaa mutta Lenovon koneessa ilmeisesti vain vuoden takuu.
500€ koneissa taas on enemmän valinnanvaraa.. - ...
tabletti.
- Hyvä kone.
Mulla Compaqin CQ58. Tällä pidän yllä blogeja, teen nettisivuja, käsittelen kuvia ja videoita, pelaan, katson leffat jne. Hintaa oli tuo 400 pyöreästi. Olkoonkin suhteellisen halpa kone, mutta valittamista ei ole löytynyt tämän puolen vuoden aikana, jonka olen tämän kanssa touhunnut.
Mulla on noin 500€ maksava HP Pavilion g6 ja tässä oli vain vuoden takuu. No mulla meni emolevy paskaks takuuajan ulkopuolella 1vuosi ja 6 päivää ostosta. Kiikutin laitteen myyjäliikkeeseen ja tuumasivat vain että sama mikä kannettava johon tulee tommonen käyttäjästä riippumaton vika, niin kuluttajansuojalaki velvoittaa valmistajaa vastaamaan tuotteesta 2 vuoden ajan. Koneeseeni vaihdettiin pirusti osaa ja tuli takaisin kuin uutena ilman napinoita kiitos kortin kera : Kiitos kun valitsitte HP:n.
Ja koneesta muuten niin minä ainakin pelaan tällä nettipelejäkin ja tietty muu nettikäyttö ja hyvin pyörii.Kannattaa ostaa kerralla laadukas läppäri niin se kestääkin yleensä paremmin.
- yllättynyt
Olin hetki samassa valinnan tilanteessa. Kaverini laittoi macbook pro kannettavan, jota kautta pääsin testaamaan. Muutoin en olisi mennyt edes tutustumaan korkean hinnan vuoksi.
Mutta voin kyllä sanoa, että on nopea. Kaikki totuttu vanha tahmea ja nykivä työ sujahtelee kuin vain haaveilla voi.
En tiedä onko tämä eri käyttis, vai mikä mutta kyllä käyttäjälle asti tuleva teho on kuin eri planeetalta (ihan aikuisten oikeasti).
Ennen kuin teet päätöksiä, tuo sinun kannattaa kokea. Silloin tiedät mitä oikeasti rahalla voi saada.
Huom! Tämä ei ole mainos!! yllättynyt kirjoitti:
Olin hetki samassa valinnan tilanteessa. Kaverini laittoi macbook pro kannettavan, jota kautta pääsin testaamaan. Muutoin en olisi mennyt edes tutustumaan korkean hinnan vuoksi.
Mutta voin kyllä sanoa, että on nopea. Kaikki totuttu vanha tahmea ja nykivä työ sujahtelee kuin vain haaveilla voi.
En tiedä onko tämä eri käyttis, vai mikä mutta kyllä käyttäjälle asti tuleva teho on kuin eri planeetalta (ihan aikuisten oikeasti).
Ennen kuin teet päätöksiä, tuo sinun kannattaa kokea. Silloin tiedät mitä oikeasti rahalla voi saada.
Huom! Tämä ei ole mainos!!Nopea se on mutta käyttöjärjestelmä varaukseen.
- Hyvä vai halpa
Osta joko hyvä tai halpa. Siinä vaihtoehdot.
Silti korkea hinta ei takaa laatua. - kaikkein jytkyin
Tästä kaikkein jytkyin jos mikään ei riitä
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/MACBPME294KA/macbook-pro-15-4-retina-me294 - kiitos viellä
kaikkein jytkyin kirjoitti:
Tästä kaikkein jytkyin jos mikään ei riitä
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/MACBPME294KA/macbook-pro-15-4-retina-me294kiitos laitoin tilaukseen,
- tuplakorva
Älä koske Aceriin.
Koneen komponentit halpis kamaa, kuten on monessa muussakin halpamallin
laitteessa. Kestoiältään kohtalainen.
- kiiitos
Olipa hyviä neuvoja.
jos katsot elokuvia dvd'ltä niin tuohon tarkoitukseen kelpaavat 10 vuotta vanhat koneetkin: tuo käyttö ei juurikaan vaadi laitteistolta suuria.
Hienopa on tuo retina! 2600 hintaa ja jopa vuoden takuu (y)
Tonni siihe läppäriin on kyl laitettava ja mielellään kolmen vuoden valmistajan takuu. Ittel ny ollu msi peli läppäri neljä vuotta. Näytön vaihdoi itte ku muija kaato kaijuttimen päälle. Pesee vielä monta vuotta 500 markettiläppärit..
Pelikoneis on kiinnitetty huomiota kunnolla jäähdytykseen ja komponenttien kestävyyteen. Siks otin pelikoneen koska se kestää aikaa eli on tehokas normikäyttöön vielä viiden vuoden päästäkin!
Halpis markettiläppäri ei jaksa enää viiden vuoden päästä pyörittää mitää sen ajan juttuja jos edes niin kauan kestääkään.
Windows 7 on varma valinta. 8 kans tulee ongelmia!- tuplakorva
Puhuu asiasta, josta ei itse ymmärrä mitään.
Ei kukaan normaaliihminen laita 2600€ läppäriin, kun se ei kannata.
Normaalissa käytössä ei pelikoneella tee mitään. Tonnikin on liikaa.
Win 8 ei ole muuta ongelmaa kuin käyttäjien vanhat lisälaitteet, joille ei ole
laiteajureita.
- Oyutta
Ei ainakaan mitään Nvidian halpisnäyttistä, ellet sitten halua ryhtyä paistohommiin =)
- avo1
Mitä järkee on ostaa tonnin kone peruskäyttöön,kun tekniikka uusiutuu vuoden välein.
Elikä sulla on vuoden päästä tonnin kone joka on vanhentunut mutta ei voi ostaa uutta kun on maksanut tonnin .Parempi siis ostaa halvin mahdollinen niin saat vuosittain uuden tekniikan ja uuden koneen.- Hyeena
Siis, nythän myydään niitä kolme vuotta sitten käyttöön otettuja tekniikoita sillä halvimmalla hinnalla ja kalleimmalla myytävät uudet tekniikat maksavat kolmen vuoden päästä 40-50 % nykyisestä hinnasta!!!!!!!!!
- mkzkmck
No, jos haluaa maksimoida elektroniikkajätteen määrän....
- nejä-halpista-kotona
Hyeena kirjoitti:
Siis, nythän myydään niitä kolme vuotta sitten käyttöön otettuja tekniikoita sillä halvimmalla hinnalla ja kalleimmalla myytävät uudet tekniikat maksavat kolmen vuoden päästä 40-50 % nykyisestä hinnasta!!!!!!!!!
Halpisläppärillä puuhailee pari vuotta niin tietää mitä todella tarvitsee.
Sitten halpis kakkoskoneeksi. Vaikkapa Linuxilla
Monenlaiselta harmilta välttyy kun keskusmuistia on kunnolla. Vaikka 4 GB.
Vielä mieluummin yksi tyhjä muistikamman paikka varalla
- Hyeena
Yhden vuoden takuuta ei kannata vierastaa, koska se on laiton ja käytännössä kuitenkin kaksi vuotta.
Ei ole laiton.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/takuu/
"Laki ei määrää antamaan takuuta. Jo kuluttajansuojalaki turvaa kuluttajalle tietyt perusoikeudet virhetilanteissa. Takuun antaminen on vapaaehtoista ja sitä käytetään myyntivalttina yleisesti kodinkoneiden ja elektroniikan kaupassa."
- jhgf
Windows käyttöjärjestelmien suuri heikkous on haittaohjemat, siis virukset jne.
Hyvää tietokonetta ei saa halvalla mutta hyvän käyttöjärjestelmän saa ilmaiseksi.
Surfatessa eduksi on nopeus. Intellin i3, i5 ja tietysti i7 ovat etusijalla.- tekniikan ihmelapsi
Läppärin suurin pullonkaula on (kalleimpia malleja lukuunottamatta) aina kiintolevyn nopeus. Kalliissa koneissa on valmiina nopea SSD-levy, kun halvimmissa on läppäreille tarkoitettuja hitaita perinteisiä kiintolevyjä. Nopeuserot voivat olla parhaimmillaan n. kymmenkertaisia.
Itselläni on vajaat 3 vuotta vanha "huonolla" pentiumin tuplaprosessorilla varustettu läppäri, jossa on kohtuullinen näytönohjain. Maksoin koneesta silloin 499 euroa.
Vaihdoin normaalin hitaan läppärikiintolevyn uuteeen nopeaan SSD-levyyn, sen jälkeen on käytännössä yhtä nopea kaikessa peruskäytössä kuin 1500 euron pelikäyttöön puoli vuotta sitten rakennettu tehokas pöytäkone.
Kohtuullisen näytönohjaimen ansiosta jaksaa kuitenkin pyörittää sulavasti uusiakin pelejä läppärin omalla näytöllä (tosin asetukset ovat aika alhaiset).
Ja netin nopeus vaikuttaa suoraan nettisurffailun sujuvuuteen!. 2-megaisella monet sivut isoine kuvineen ja liikkuvine mainoksineen voivat latautua useita sekunteja, mutta esim. jo 8-megaisella netillä sivut latautuvat aika nopeasti. Itse koitin pari päivää muuton jälkeen käyttää 2-megaista nopeutta, mutta oli pakko nostaa 100-megaiseksi, kun meni hermot odotteluun (vanhassakin kämpässä oli 100-megainen). Myös netin toteutus vaikuttaa vasteaikoihin: nopein on valokuitu, seuraavina vdsl:t, adsl:t ym. puhelinkaapelia pitkin tulevat, kaapeli(-tv:n kautta toteutettu) ja 4G. 3G on jo selvästi hitaampi ja 2G (eli GPRS) on jo todella hidas vastaamaan selaimen pyyntöihin. Modeemista ei enää varmaan kannata puhua?
- Väristä!
...jos läppäri on valkoinen niin siinä pyörii mediahommat erinomaisesti.
- Hyeena
Niin, ja punainen on kait paras peliläppärinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- kanto
Semmonen minkä jaksaa kantaa.
- viisas raha
Alle 500 € kannettavalla pärjää, jos käyttö on hyvin kevyttä (nettiselailua yms.), ja jos on valmis vaihtamaan konetta 1-2 vuoden välein. Suurta kärsivällisyyttä voidaan tarvita; videotkaan eivät välttämättä pyöri nykimättä kaikkein halvimmissa, alitehoisissa koneissa. Vaikka kone täyttäisi tämänhetkiset minimivaatimukset, niin parin vuoden päästä sillä ei enää pärjää. Kokemusta on näistä "ostin kun halvalla sain"-koneista, tällä hetkellä 3 kpl lojuu tarpeettomana...
Paras ostos on n. 500-800 € maksava kannettava. Tosin niissä on paljon eroja, kalliimpi ei vättämättä ole parempi, hajontaa on oikeastaan hyvin paljon. Suorituskyky ja tärkeimmät komponentit ovat jo kohdallaan, lisärahalla saa lähinnä vain "ylellisyyttä" (esim. näytön ips-paneeli).
Mutta jokatapauksessa, markkinat ja koneden yksityiskohtaiset tiedot kannattaa selvittää huolella ennenkuin lähtee ostoksille. Totuus on, että vastaavanlaisia koneita myydään hintaan 500, 700, ja 1000 € eri liikkeissä. Mainostekstistä koneiden paremmuus ei selviä.
Parhaat ostokset ovat "löytöjä". Tämän koneen (http://bit.ly/1lAeJwj) ostin 2 vuotta sitten hintaan 429 €. Oli todella hyvä ostos, vaikka ensimmäisestä yksilöstä oli CD-asema jo valmiiksi rikki. Sain kuitenkin vaihdettua koneen täysin uuteen vastaavaan, kun se oli alle viikon vanha ja myyjäliike suostui tähän.
Tässä on nyt tullut taas katseltua tarjontaa viime aikoina. Muutama viikko sitten toinen, 5 vuotta vanha HP:n kannettava päätti hajota, joten sen tilalle pitäisi ostaa uusi. Tällaisen koneen ajattelin ostaa anttilasta: http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/tietokoneet-ja-tabletit/hp-pavilion-15-e070-6249643 hintaan 499 €. Vielä en voi suositella, kun ei ko. konetta ole ollut, mutta hinta laatu-yhdistelmä näyttäisi olevan ehkä paras tähän mennessä. Lähes vastaava on myynnissä 17" näytöllä verkkokaupassa hintaan 699 €: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/38673/dqbdk/HP-Pavilion-17-e016eo-17-3-HD-AMD-A10-5750M-8-GB-1-TB-Radeon .
Mielipiteitä/kokemuksia, liittyen näihin koneisiin? - Omppu
Mulla on töissä ollut vuosien varrella windows-kannettavia vuosikausia ja niiden hintaluokka on ollut 1000-2500 €. Olen käyttänyt windowsia versiosta 3.11 saakka mutta nyt olen tullut siihen johtopäätökseen, että jos oikeasti haluaa että homma toimii niin valmistajan on oltava Apple. Onhan ne hintavia, mutta varmasti sitten toimivat. Itse en enää tule Windows-systeemeihin koskemaan mutta jokainen tietysti tekee niin kuin hyväksi näkee ja kukkaro kestää.
Sellanen kannettava on hyvä, millä saa piNppiä Suolikaksneloselta. Pitää olla näyttö, näppäimistö ja virtaa akussa, mikäli sättäilee maasto-olosuhteissa.
- fdiudfi
sinä et saa piNppiä, vaikka kuinka vaihtaisit nimimerkkiäsi tai vonkaisit pusikoissa millä tahansa läppärillä...hehheheheheheheh
- raahattava
kantokahva oishyväolla
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/ACNXMGUED004/acer-aspire-e-series-15-6-kannettava tuostahan ihan kelpo kannettava, :)
- Hyvä kone
Niinhän täällä aiemmin mainittiinkin. Ja ihan hyvä:
- i3 prossu
- 8GB RAM
- 1TB kovo
- hinta vain 399 egee
Kovon kun vielä vaihtaa SSD:ksi, niin ihan tuju kone on!
- Dataisti
Tähän on yksiselitteinen vastaus: Sellainen jossa on vakiona kolmen vuoden takuu!!
Ne tietokoneet on tehty ihan eri osista kuin ne joissa on vuoden takuu ja joihin myydään lisätakuuta. Toinen valinnan kriteri on sarjaportti. Jos tietokoneessa on sarjaportti, on se normaalia laadukkaampi. - unohdat lelut
Kiintolevyksi SSD. Jos kuljetat konetta mukanasi, unohda muovikuoriset.
- mitään tiedä
tytöllä oli hp ja laittoi vuos sitten uuden acerin .
Ittellä oli acer 3v ei mitään ongelmia koko aikana ,nyt sit yhtääkkiä meni niin ettei Windows aukee enää.no se jäi tonne laatikkoon makaan .Nyt sit tää tytön entinen hp sain sen jumista toimimaan jotenkin ja sekin vaan vikasietotilassaa toimii.No tytön ostama uusi 17,3 läppäri acer sitten kans alkaa piiputtaa ja uuden karheena jo kävi huollossa ja uusittiin osia ,sen jälkeen toimi hyvin mut ei taas enää.Luulen et vika on vaan käyttäjässä ja kuinka pirusti sinne kaikkea ladataan turhaa,paljon kuvia,ohjelmia ja jne.kaveri sanoi työmaalla että on koonnut ja laittanut vanhoja ja uudehkoja helposti kuntoon eikä niissä ole sen jälkeen ongelmaa ittellä ollut mut käyttäjässä vika ja sit joku kone piiputtaa vaan teki mitä haluaa ,Acer on seuraava kone jonka ostan h.600e ja en osta jossa on intel...Äidin 1v vanha hp g6 toimii kuin ajatus korvessakin ja voi katella ja ladata mitä tahtoo.Ei vielä ollu mitään ongelmaa "koputtaa puuta...windows7 tottakait ja amd...tulevassakin ....Käyttäjiä moneksi kuten on koneitakin ja korjaajia....jospa se siitä kun taas ostaa uuden ja korjaa sit noi muut kun kasa kasvaa - Commodore kuus4
Commodore SX-64, ei ole kiintolevyä ollenkaan särkymässä ja kuntokin kohenee sitä kantaessa :D
- lujakahva
kaikista tärkein asia on että siinä on luja kantokahva,ja sisälle mahtuu 4pulloa koskenkorvaa.huom.isoa.sitten 5 isoa sikaria.nii eiköhän näillä eväillä ala sitä pipaakin löytyä.
- Win8.1pro :)
Windows 8.1 ihan loistava, kunhan poistaa turhat härpäkkeet, kotityöryhmän, kartat yms muut sijaintipalvelyt.., WindowsAppBoss.illa... uninstalloi metro kökkäreet ja käynnistä suoraan työpöydälle...
- ........
Kaikki nykyään neliytimisiä vähintään.
kiitos sattuipa hyviä ohjeita juuri kun olen aikeissa hankkia. Nyt vaan kauppaan ja päätös.
- Öökstöks
@aldea3 - oletko ihan tosissasi? SUomi24:n ohjeiden mukaan? Avauksen kuvassakin on perusläppärinä Macbook, 1500 euron tietokone?
huhu huh, olet todella tietämätön jos näihin luotat!
- Halpaa on.
Itselläni joku fujitsu siemens. Maksoin kaksivuotta sitten tästä 50€ käytettynä. Poistin vistan ja asensin ubuntun ja hyvin pärjään tällä.
- MSI
Kunhan pystyy olemaan ilman Aceria ja HP:ta niin kaikki hyvin.
Itsellä ollut muutamia fujitsu siemenssejä. Lippulaivaa ja pari aivan tavallista.
Ainut mikä kesti oli se lippulaiva malli. Yleensähän näistä läppäreistä hajoaa ensimmäisenä tuuletin. Nykyään tuulettimet on sijoitettu erilailla.
Nykyään on MSI tietokone. Yllättävän hyvä. Tässä parivuotta ollut käytössä jokapäiväisesti ja jaksaa pyörittää myös pelejä (joita minä pelaan)
Muistaa laittaa käyttöjärjestelmän edes kerran vuodessa uusiksi malliin,kuin malliin niin hyvin toimii. Helpoin tapa on käyttää koneiden mukana tulevaa Recoveryä (kunhan muistitikulle ne parhaimmat tiedostot siirtää siksi aikaa) - jullio
Satellite L875D-10H
Osanumero: PSKFSE-008004N5
Windows 8 (64-bittinen, esiasennettu)
AMD A8-4500M APU -neliydinsuoritin
Erittäin kirkas Toshiba TruBrite® HD TFT -näyttö, kuvasuhde 16:9 16:9-kuvasuhde ja LED-taustavalaistus
1 Tt
Jäänsininen pintakäsitelty alumiinipinnoite, musta näppäimistö
8,192 (4,096 4,096) Mt
DDR3 RAM (1 600 MHz)
AMD Quad-Core A8-4500M APU -neliydinsuoritin ja AMD Radeon™ HD 7640G 7610M Dual -näytönohjain
enimmäiskäyttöikä : jopa 3 tuntia (Mobile Mark™ 2012)
paino : alkaen 2,7 kg
L x S x K : 413,0 x 268,0 x 33,7 mm - hups
Kasailin tuossa koneen jokin aika sitten.
AMD 965BE , Gigabyte FXA 990, 8GB muistia. GTX 760 ja 550w
CPU jäähy rajitek ereboss kotelo Compucase. DVD asema LG.
Hinnaksi tuli alle 500 ja päivityksellä tähän saa AMD 8 core prosessorin.
Suosittelen tekemään vastaavan. Käytettyjä osia kannattaa hyödyntää.
Varsinkin takuullisia. Tarjouksia myös kannattaa mesästää.
Esimerkiksi huutonetissä tällaista myyty.
http://www.huuto.net/kohteet/budjetti-pelikone-fx-6350_hd7770_8gb_1000gb---uusiei-hv--/295996694 - Ehkä osaisi
Kyllähän tuohon hintahaarukkaan löytyy kohtuullisia läppäreitä käyttötarkoitukseesi. Windows 7 ei enää ikävä kyllä saa uusissa koneissa. Intelin core i3 prosessorit ovat käsittääkseni parhaita mitä tuohon hintahaarukkaan saa.
Esim Gigantista löytyy (Gigantissa 30 päivän palautusoikeus tuotteilla, joka on ainakin ennen toiminut)
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/ACNXMGUED004/acer-aspire-e-series-15-6-kannettava
Aika hyvät speksit 399€
Intel i3-3217U tuplaydinprosessori / 1.8 GHz
Intel HD Graphics 4000 (128 MB)
8 GB keskusmuisti ja 1 TB (1000 GB) kiintolevy
Takuu tosin vain 1v, mutta siitä en itse välittäisi.
Jos Acer merkki tai 1v takuu epäilyttää liikaa niin sitten
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/SATC50A19U/toshiba-satellite-c50-a-19u-15-6-kannettava
419€
Intel Core i3-3110M tuplaydinprosessori / 2.4 GHz
Intel HD Graphics 4000 / 1771 MB jaettua muistia
4 GB keskusmuisti ja 500 GB kiintolevy'
muistia selvästi vähemmän ja pienempi kovalevy, mutta 2v takuu.
tai
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/LE59390023/lenovo-ideapad-s510p-15-6-kannettava
499€
Intel Celeron 2955U tuplaydinprosessori / 1.4 GHz
Intel HD Haswell grafiikka
8 GB keskusmuisti ja 1 TB kiintolevy 8 GB Flash
Tässä taas halpis prossu. En osaa sanoa miten paljon sen huomaa käytännössä.
Itse valitsisin näistä luultavasti tuon Acerin vaikka takuu vain 1v. Siinä on ainakin muistia riittävästi ja nopeahko prosessori. Ei niihi kananta sijoottaa. Vuodenpäästä ne on kumminki arvottomia romuja. Halapa muttei kuminnkaaan aceri.. :D mun mielesltä
- mieti vielä..
1,4 on auttamattomasti alitehoinen! Mieti miten tökkivää käyttö on sellaisella, et voi pitää kuin yhtä sivua kerrallaan auki eli käyttö on tuskaa. Panosta hieman enemmän niin se on vaan jo huomattavasti kivempaa selailla nettiä on vaikka 3 välisivua auki esim. facebook iltalehti ja vaikkapa jtn. musiikkia vielä youtubesta samaan aikaan!
Nykyään tarvii sitä tehoa jonkun verran vaikkei pelaisikaan koska monilla nettisivuilla on paljon muutakin kuin mustavalko tekstiä ja kaikkeen tarvii sitä tehoa! Sivuille tulee ja latautuu kuvat videot mainokset jne. niin ei ole kovin kiva yrittää selata nettiä alitehoisella koneella ja katsoa kun joka sivu jumii ja näyttöön tulee kaatumis ja ei vastaa ilmoituksia!
Minulla on intel i3 prossu 2,4 ja tälläkin jotkut sivut saattaa välillä vähän jumia niin ajattele minkälaista voi olla käyttö 1,4sella! Kannattaa ajatella edes hieman nenäänsä pidemmälle niin ei sitten kaduta! Epäilen myös suuresti 1,4sen kykyä toistaa elokuvia hyvällä kuvan laadulla ja ilman että videot pätkii... - Ikuinen Asus käyttäj
Itellä 1900e maksava Asus ROG peliläppäri, kertaakaan ei ole ollut ainuttakaan vikaa, aiemmin ostin vaan HP läppäreitä ja niitten kans sai aina tapella.
Viimein kyllästyin ja päätin et nyt loppuu pelleily, ostin Asusin läppärin ja maksimoin keskusmuistit ja ostin SSD levyn, oli fiksu päätös.
Suosittelen että osta kerralla hyvä, tuut säästämään ison tukun rahaa.
HUOM: Tuo 1900e on kokonaishinta keskusmuistin ja SSD levyn jälkeen.Esittäisin väitteen että tuolla SSD levyllä on suurin merkitys koneesi nopeuitumiseen, on sen lukunopeus senverran pareet verrattuna normaaliin massalevyyn, että sen huomaaki jo..
- 2jantti
ravenlored kirjoitti:
Esittäisin väitteen että tuolla SSD levyllä on suurin merkitys koneesi nopeuitumiseen, on sen lukunopeus senverran pareet verrattuna normaaliin massalevyyn, että sen huomaaki jo..
SSD:n kestävyys vaan kyseenalaista; voi kahden vuoden päästä joutua uusimaan...
2jantti kirjoitti:
SSD:n kestävyys vaan kyseenalaista; voi kahden vuoden päästä joutua uusimaan...
Hyvin se kestää jos osaa huolehtia siitä. ( Esim eheytykset pois päältä).
- SSD-vinks-vonks
vapunen kirjoitti:
Hyvin se kestää jos osaa huolehtia siitä. ( Esim eheytykset pois päältä).
SSD-jälkiasennukset tehdään yleensä päin mäntyä. Alignment pielessä
Menetetään pajon nopeutta ja käyttöikää.
Wikipedia: "Osioiden kohdistus (partition alignment), siten että tiedostojärjestelmän ja SSD:n varausyksiköt osuvat kohdilleen, on tärkeää levyn suorituskyvyn ja kunnon ylläpitämisessä. Mikäli ne osuvat limittäin, joutuu SSD-levy yhtä tiedostojärjestelmän varausyksikköä muutettaessa kirjoittamaan uudelleen kaksi omaa yksikköään. Tämä luonnollisesti hidastaa levyn toimintaa.
Harva kloonausohjelma osaa kohdistaa oikein.
Levyjen mukana tulevat todennäköisemmin
Totta. Testasin tuossa muutama päivä sitten SSD levyllistä konetta ja jo Windowsin käynnistys oli paljon nopeampaa.
- €€€€€€€€€€€
"Osaisiko joku nyt antaa neuvoja uuden kannettavan ostoon"
Ihan uuteen en neuvoloit ossoo antaa mut tollanen "uudenveronen" 6v vanha ois tarjolla toi 4-5 vähän liian tiukka kyllä tää mylly tollaset 6-7 shattoo eurolois - eljii
"Dual Core" ja "Gigaherzit" ... Onpas avutonta
Vertailkaa vaikka passmark-luvuin: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
Siis löytyy sikahitaita kaksiytimisiä. Muukin vaikuttaa kuin kellotaajuus
4 GB keskusmuisti pelastaa paljon
Jos on asiantuntemuksen alkeita, voi harkita refurbisher-firmoilta ostamista.
Eli käytettyjä business-kannettavia kierrättäviltä.
Firmoilta tyyliin Cimos, Datos, Kt-trading, Uskonnen ...
Melkein vuosi sitten ostin äänityöasemaksi 179-euroisen Fujitsun.
Passmark 1200, rammia 4 GB. Hyvin wörkkinyt- eljii
> Eli käytettyjä business-kannettavia kierrättäviltä.
Jäi sanomata että kolme mainituista myös huutonetin palstoilla.
Josta löytyy myös muita busuness-käytettyjä
- Windows = Virus
Ottakaa käytetty kone vastaan älkääkä maksako mitään. Siihen sitten asennatte ilmaisen Linuxin, esim. Mintin tai Ubuntun niin saatte ilmaiseksi hyvän koneen. Laite itsessään harvoin on se suurin ongelma. Ongelma on Windows.
- dhsuih
mä pistin koneeseen 1259€ mutta se kone on muussakin ku peruskäytös.
- sauli1
Älkää vaan ostako missään nimessä Asus N750JV-T4188H 17,3 kannettavaa tietokonetta sillä tuon Asuksen kanssa menee hermot heti kun kaikki oli saatu hyvin tehtyä niin johan tuo kaatusi järjestelmä ja kaikki taas alusta kohta 2vkoa kone on tehnyt ihan omiaan ei edes sähköpostit tule ajallaan päiviä myöhässä.Pitää myydä pois ja ostaa parempi merkkinen.
- mene töihin pummi!
Ostat sellaisen koneen, mitä tuollaisella sossuelätin budjetilla saa.
- tepu3x
Ei pelikäyttöön, mutta nettisurffailuun, elokuvien katsomiseen, musan kuunteluun, jne? Ainoa järkevä vaihtoehto on jokin Gnu Linux, eli neuvoni on ostaa kannettava ilman käyttöjärjestelmää ja asentaa siihen itseäsi miellyttävin Linux-versio (jos et tiedä mitään Linuxista, aloita vaikka Ubuntulla joka on ainakin tunnettu).
Kommentteja:
- Linux toimii, joten hardisvarustelulla ei edellämainituissa pikkutehtävissä ole väliä. - Valmiiksiasennetut Linuxit on järjestään asennettu päin persettä eivätkä välttämättä edes tue koneesi kaikkia erikoisominaisuuksia kuten sormenjälkitunnistusta, joten parasta asentaa valitsemasi Linux itse.
- Valmiiksiasennetuissa Windowseissa tai Appleissa on vieläkin vähemmän järkeä, koska silloin olet jo valmiiksi maksanut pakkoveron hyödyttömälle kaupalliselle toimijalle ja tekohengität näiden markkinahäiriköintiä, vaikket edes käytä niiden turhaketta.- lenovaattori
Tuommoisen ostin;
http://www.multitronic.fi/?prod=N3Z6DMS
Edellinen oli samaa merkkiä T60 jälkiasenteisella SSD-limpulla.
T60 on toiminut moitteetta vuodesta 2007 joten ei ollut syytä vaihtaa merkkiä.
Tulee halvemmaksi hankkia heti kunnollinen ettei tarvitse jatkuvasti olla vaihtamassa.
Laita hieman isompi budjetti niin on helpompi neuvoa.
- hinni
Itselläni on HP:n kone Windows 8.1:llä - ja huonompaa konetta saa hakea. Toimii n. 1 minuutin tunnissa, joten ei todellakaan sovellu yhtään mihinkään. Itse en enää ikinä aio hankkia windowsia koneeseeni, enkä hp:n konetta.
- kigahertssit
Onkohan tämä väärä palsta muistuttaa että gigahertsit eivät yksin määrää tehoa.
Kalliimmissa prosessoreissa on prossun rekisterien ja rammin välissä cache.
Sen koolla voidaan vaikuttaa tehoon vaikka kellotaajuus ei muuttuisikaan
Jos koneessa on DDR2 tai DDR3 muistikammat, kannattaa tutkia tukeeko piirisarja nykyistä suurempaa rammia. - derft
Jos aiot kirjoittaa yhtään google-hakuja enempää (esim. koulutehtäviä, tutkielmia, artikkeleita, kirjoja...) niin hyvä näppämistö on ehdoton. Testaa kaupassa, suurimmassa halpakannettavista näppäimistö soveltuu juuri ja juuri hakukoneen käyttöön (ja copy-pasteen).
- itäsuomi
Voiko joku tietokonevisas ihminen auta minua, 70 vuotias, valitta uusi kanettava kone? En ole hyvin taitava tietokoneihminen, mutta sähköposti on hyvin tärkeä ja muut tule katsottu elokuvat Arenalla ja Katsomolla ja tietysti Googlaminen. Kun ikä lisänty on ehkä tärkeä että konella on hyvä "screen". Ei tarvitse olla kaikkein halpa jos on vain muut hyvää ja kestävä.
Onko näytön koolla väliä? Eli 15.6" tuumaa vai 17.3"?
http://www.jimms.fi/tuote/MB82GMX
http://www.jimms.fi/tuote/N4I2FMS
Tuossa muutama hyvä vaihtoehto jolla noi luettelemat hommat sujuu hyvin.- itäsuomi
Ei ole, tämä vanha on 17,3.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik196070- 173636
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1193036Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1662249Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6432242Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja721515Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421455Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31258Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061176Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641137