Kakarat laukkuhihnalla

hihnarääkät

Miksi helkutissa ihmiset antaa kakaroidensa hillua laukkuhihnan edessä niin että oikeat matkustajat eivät pääse ottamaan laukkuansa? Sitten kun tönäisee jotakuta rääkiäistä siitä pois, niin hyvä ettei saa tax-free-pussista päähänsä. Joskus toivon, että joku kakara kompastuu ja litistyy hihnan reunaan, niin oppisi vanhemmat vähän opettamaan tapoja pennuilleen.

25

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihnatollot

      Just ja myös aikuiset voisivat odottaa laukkujansa vähän kauempana hihnasta, niin näkis jotain.

    • Sormet naks

      Se on se vapaa kasvatus, näkeehän sitä kun junnut istuskelee siinä hihnalla, kun se on pysähtynyt ja vanhemmat ei vieressä sano mitään.
      Mutta valitus on taatusti iltapulua myöten kun naperon sormiin tulee naarmu, kun hihna yllättäen käynnistyy...

    • oaö

      Aivan samaa mieltä.

    • aikuiset ongelmana,

      Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Miksi ne aikuiset hinkkaavat lahjettaan siihen hihnaan? Ja toinen ajatus; miksi lentokentät eivät teippauta tai maalauta lattiaan selvää kelta-mustaraitaa metrin verran hihnasta, olis ekakertalalaisellekin sit selvempää ettei siinä seistä.

      • belt

        Kyllä ne viivat Vantaallakin on.
        Mutta onhan se jännää kun on päästy jostain perä-hikiältä oikein lentokentälle.
        Näihin idiootteihin törmää vain loma lennoilla,onnex tulee käytettyä harvoin.


      • karuselli.
        belt kirjoitti:

        Kyllä ne viivat Vantaallakin on.
        Mutta onhan se jännää kun on päästy jostain perä-hikiältä oikein lentokentälle.
        Näihin idiootteihin törmää vain loma lennoilla,onnex tulee käytettyä harvoin.

        Ei ole vain lomalennoilla. Ihan reittilennoilla sama ilmiö. Eikä ole mikään suomalainen juttu, samat juntit joka maassa.

        Ihme vaan, etteivät lentokentät teippaa niitä lattioita näkyvästi. Ei ilmeisesti näy kassavirrassa millään tavalla niin ei kiinnosta.

        Laitetaanpas Finavialle vinkkiä jos ottaisivat kopin.

        Ja on se teippiviiva siinä metrin päässä mutta aika kulunut ja tarkoitin että koko metrin pätkä hihnasta alkaen olisi näkyvää vinoteippiä ja kunnon kontrastiväreillä. Senhän voi sitten poistaa kun kansa oppinut.


      • belt kirjoitti:

        Kyllä ne viivat Vantaallakin on.
        Mutta onhan se jännää kun on päästy jostain perä-hikiältä oikein lentokentälle.
        Näihin idiootteihin törmää vain loma lennoilla,onnex tulee käytettyä harvoin.

        Väittäisin että Helsinki-Vantaalla on tässä suhteessa kuuliaisimmat laukunodottajat. Keski-Euroopan kentillä on aivan turhaa olla kohtelias. Jos sinun ja hinnan välissä on 10 senttiä suurempi rako, niin joku urpo on siihen tunkemassa.


      • Kyllä kestää

        Perusongelma on että ne laukut tulevat liian hitaasti, jos homma toimisi oikein niin ekat laukut tulisi hihnalle, kun ensimmäiset ovat päässeet koneelta sinne. Nyt voi mennä tuntikin ennen ensimmäistäkään laukkua, tana.
        Sieltä saisi laittaa kaikki ne italialaiset lakkoilijat pihalle ja ottaa uutta tilalle.


      • "ei mun syy"
        Kyllä kestää kirjoitti:

        Perusongelma on että ne laukut tulevat liian hitaasti, jos homma toimisi oikein niin ekat laukut tulisi hihnalle, kun ensimmäiset ovat päässeet koneelta sinne. Nyt voi mennä tuntikin ennen ensimmäistäkään laukkua, tana.
        Sieltä saisi laittaa kaikki ne italialaiset lakkoilijat pihalle ja ottaa uutta tilalle.

        Ei toi ole perusongelma. Perusongelma on perusjantterin totaalinen hölmöys.


      • Päin peetä
        "ei mun syy" kirjoitti:

        Ei toi ole perusongelma. Perusongelma on perusjantterin totaalinen hölmöys.

        Olisi aika paljon vähemmän hihnalla notkujia, kun siinä menisi 5 min eikä tuntia, nythän on ollut tapana laittaa vielä useamman lennon kamat samalle hihnalle, vaikka viereiset on vapaana, silläkin saa siihen tungoksen...


      • Matkalaukku
        Kyllä kestää kirjoitti:

        Perusongelma on että ne laukut tulevat liian hitaasti, jos homma toimisi oikein niin ekat laukut tulisi hihnalle, kun ensimmäiset ovat päässeet koneelta sinne. Nyt voi mennä tuntikin ennen ensimmäistäkään laukkua, tana.
        Sieltä saisi laittaa kaikki ne italialaiset lakkoilijat pihalle ja ottaa uutta tilalle.

        Lentoyhtiöt säästävät maapalveluissa, eikä ole harvinaista (varsinkin yöllä) että yksi henkilö hoitaa purun ja lastauksen, sekä kuljetuksen ja jos samaan aikaan on useita tuloja/lähtöjä, on odotusaika luonnollisestikin pitkä.


      • Karua faktaa
        belt kirjoitti:

        Kyllä ne viivat Vantaallakin on.
        Mutta onhan se jännää kun on päästy jostain perä-hikiältä oikein lentokentälle.
        Näihin idiootteihin törmää vain loma lennoilla,onnex tulee käytettyä harvoin.

        Kun tultiin lomalennolta oli Aurinkomatkojen samalla koneella Suomeen palannut opaskin seisomassa hihanan reunalla. Olinhan minäkin, kuten ihan jokainen muukin. Pitäisikö odottaa että laukkuni tekee kymmenen kierrosta ennenkuin saan sen haettua? Ei, änkeän siihen ihan samalla tapaa kuin muutkin koska järkipuhe ei auta, eletään sitten idioottien säännöillä.

        Eikä ollut ensimmäinen lentoni. Ei edes kymmenes.


    • kljlkjlkjlk

      Ei ne viivat mitään auta

    • 2+20

      Jos ei ole mitään tulipalokiirettä, niin parhaiten kaikista laukkuhihnan stressaavuuksista pääsee eroon kun odottelee itse taaempana ja antaa muutaman hätäisimmän ottaa laukkunsa ensin, jos hihnan ääreltä ei muuten löydy tilaa. Harvemmin se hihnan kierros montaa minuuttia kestää jos ei ensimmäisellä kierroksella satu laukkujaan saamaan. Toisten änkeilyä ja tönimistä on joskus jopa hauska katsella.

      • Elävääkomediaa

        Näin juuri. Ja parhaat naurut saa kun seuraa samaa porukkaa jo koneessa. Ponnahtavat ylös kuin viritetyt jouset, nopeimmat seisovat käytavällä ja hitaammat pää vinossa matkatavralokeron alla minuuttitolkulla ennen kuin pääsevät koneesta.

        Seuraavaksi samat ihmiset tukkivat edellä kuvatusti matkatavarahihnan. Ja jos lomalennosta on kyse, niin ryntäävät istumaan kuumaan bussiin odottamaan jotta loputkin matkatavarat ovat kohdanneet omistajansa. Kyllä ekana pitää olla.


      • Carry-on.
        Elävääkomediaa kirjoitti:

        Näin juuri. Ja parhaat naurut saa kun seuraa samaa porukkaa jo koneessa. Ponnahtavat ylös kuin viritetyt jouset, nopeimmat seisovat käytavällä ja hitaammat pää vinossa matkatavralokeron alla minuuttitolkulla ennen kuin pääsevät koneesta.

        Seuraavaksi samat ihmiset tukkivat edellä kuvatusti matkatavarahihnan. Ja jos lomalennosta on kyse, niin ryntäävät istumaan kuumaan bussiin odottamaan jotta loputkin matkatavarat ovat kohdanneet omistajansa. Kyllä ekana pitää olla.

        Mua naurattaa esim. JFK:n immigraatiossa kun olen pää kenossa päässyt ekaan hihnaväliin ja läpi 20 minuutissa samalla kun koneessa naureskelija on jonossa seitsemän mutkan takana ja hommassa palaa kolme tuntia.

        Huvinsa kullakin.


      • Elävääkomediaa
        Carry-on. kirjoitti:

        Mua naurattaa esim. JFK:n immigraatiossa kun olen pää kenossa päässyt ekaan hihnaväliin ja läpi 20 minuutissa samalla kun koneessa naureskelija on jonossa seitsemän mutkan takana ja hommassa palaa kolme tuntia.

        Huvinsa kullakin.

        Jos olisit malttanut lukea viestini kokonaan olisit huomannut että koneesta mentiin matkatavarahihnalle ei immigration jonoon. Eli kyse ei ollut usan lennosta.

        Itse vältän JFKn jonot lentämällä Lontoon kautta Newarkiin, jos siis päätepiste on Nykissä. Koskaan ei ole tarvinnyt ryntäillä ja yli puolta tuntia en ole jonossa ollut. Vaihdossa tuo JFK toimii kunhan on lyhyt vaihtoaika niin saa jononohituslapun.


      • Valinta tuokin
        Elävääkomediaa kirjoitti:

        Jos olisit malttanut lukea viestini kokonaan olisit huomannut että koneesta mentiin matkatavarahihnalle ei immigration jonoon. Eli kyse ei ollut usan lennosta.

        Itse vältän JFKn jonot lentämällä Lontoon kautta Newarkiin, jos siis päätepiste on Nykissä. Koskaan ei ole tarvinnyt ryntäillä ja yli puolta tuntia en ole jonossa ollut. Vaihdossa tuo JFK toimii kunhan on lyhyt vaihtoaika niin saa jononohituslapun.

        Itse vältän vaihdot lentämällä suoraan.


      • Ei onnistu aina.
        Valinta tuokin kirjoitti:

        Itse vältän vaihdot lentämällä suoraan.

        Aina se ei vain ole mahdollista. Kaikkialle kun ei pääse suorilla yhteyksillä. Ei vaihdoissa mitään ongelmaa ole, kunhan ne vain suunnittelee kunolla.


      • Riskikerroin kasvaa
        Ei onnistu aina. kirjoitti:

        Aina se ei vain ole mahdollista. Kaikkialle kun ei pääse suorilla yhteyksillä. Ei vaihdoissa mitään ongelmaa ole, kunhan ne vain suunnittelee kunolla.

        Ei ongelma sinänsä, mutta lisää matka-aikaa ja lisää riskiä ongelmista.


    • Paljon Reissaava

      Mä odotan aina innolla laukkuani taempana, ja toivon sen tulevan, sitten kun näen sen tungen massan läpi ja TEMPAISEN SEN hihnalta niin että pari kolme innokasta tulee mukanani. kyllä siinä sitten mussutetaan, mutta joka kerta olen saanut nauruni...

    • smallcitizen

      Mutta kun olen pieni ja hento ihminen, ja hihnan edessä seisoo parimetristen punaniskojen muuri, jotka monet vielä lentokoneviinoista kännissä, on aika paha yrittää mennä muurin läpi kiskomaan 20 kg painavaa laukkua hihnalta. Ja sitä ihmettä en ole koskaan nähnyt, että joku näistä punaniskoista auttaisi laukun nostamisessa. Miksi pienen ihmisen pitää jäädä hihnalle viimeiseksi, vaikka on selvä raja piirretty lattiaan, missä seistään. Ja pienellä ihmisellä saattaa myös olla minuuteista kiinni ehtiminen omaan bussiin (ei siihen kuumaan turistibussiin).

    • Semmosta vaan

      Lattiaan pitäisi maalata neonvärillä viiva ja teksti: odota tämän viivan takana laukkuasi-niin kaikki näkevät hihnalla!!!
      Pari asiaa jotka ärsyttää: kun koneeseen noustaan, jotkut jää alkupään penkkirivien käytävälle touhuumaan. Istukaa ensin, ja myöhemmin voi täytellä hyllyjä. Kun jonotatte vessaan, älkää tuuppiko reunapaikalla istuvan penkkiä. Pikkulasten vanhemmat: tinkikää tiukoista ruoka ja kasvatussäännöistä: lennon aikana voi antaa lapsen juoda limsaa-jos sillä estää monen tunnin jatkuvan huudon?

    • Shefu3

      Yleensä nää ongelmat keskittyy hihnan alkupäähän loppupuolella onkin sitten jo kivasti tilaa;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe