Tuki päättyy 27 päivä tätä kuuta. Kuinka pitkään tuen loppumisen jälkeen voisi pitää turvallisena käyttää?
Menenkö tällä 14.04Lts:n julkaisuun asti vai pistänkö 13.10:n (ehkä päivitysasennuksena), jolloin 14.04:n asennuksella ei olisi kovin kiire?
Tuen loppumisesta 14.04:n julkaisuun on 80 päivää. Mikä olisi järkevintä?
Ubuntu 13.04:n tuki päättyy
14
185
Vastaukset
- fdsgfgfdg
Kyllä se turvallinen on vaikka tuki päättyy. Järkevintä olis päivittää tai asentaa suoraan 13.10 versio, kun se on ilmaista.
- 12+3
Kannattaa käyttää LTS julkaisuja. Huhtikuussa tulee taas uusi, vaikka siihen ei ole kiireitä päivittää kun 12.04 LTS tuki jatkuu reilusti tuonkin jälkeen.
- Faktaa pöytään
Ubuntussa parillisten vuosien huhtikuun julkaisut ovat LTS-versioita. Eli esim. 10.04, 12.04, 14.04 jne.
Kaikki muut on lyhyen tuen kehitysversioita.
Nykyään LTS- versioiden tuki on 5v, ja kehitysversioiden 9kk.
(Mintillä joka neljäs on LTS- versioita, esim. 13 ja 17.) - Saucy 13.10
>>Kuinka pitkään tuen loppumisen jälkeen voisi pitää turvallisena käyttää? 14.04). Olen jo aikoja sitten päivittänyt 13.04 -> 13.10, ja päivitän huhtikuussa 14.04 LTS-versioon, kunhan se virallisesti on tarjolla.
- 4+13
Päivitä mielummin kun ei maksa mitään. Kannattaisi käyttää LTS julkaisuja ja pysyä niissä. Ei ole bugeja eikä ongelmia kun ei pyri päivittämään uusinta mahdollista jota ei ole vielä riittävästi tutkittu.
- koska päivittää
Jep, tarkoitus olisi päästä juuri LTS-version syrjään kiinni seuraavaksi. Saatan kokeilla tuota päivitysasennusta 13.10:n, vaikka kaikki ei sitä suosittelekaan mahdollisten ongelmien takia, mutta sittenhän sen näkee... Eihän se iso homma ole asentaa puhtaalta pöydältäkään, jos kaikki ei mene putkeen.
- Ei hölmöilylle
Mikset sitten asenna nyt 12.04:sta ja aikanaan päivitä se 14.04:een?
- koska päivittää
Ei hölmöilylle kirjoitti:
Mikset sitten asenna nyt 12.04:sta ja aikanaan päivitä se 14.04:een?
Mulla oli vuoden ajan12.04Lts, mutta pieniä ongelmia oli sen kanssa, eikä päivityksetkään ajan kanssa niitä kaikkia poistanut, suuriman osan kylläkin. Kun hankin koneeseen uuden kiintolevyn niin silloin ajattelin kokeilla 13.04 ja se toimi paremmin omassa koneessa ja se jäi. Että joskus näinkin.
Mutta onhan näiden väliversioiden kanssa omat ongelmansa, eli lähinnä tuo lyhyt tukiaika, 9kk menee äkkiä. - raK-M
koska päivittää kirjoitti:
Mulla oli vuoden ajan12.04Lts, mutta pieniä ongelmia oli sen kanssa, eikä päivityksetkään ajan kanssa niitä kaikkia poistanut, suuriman osan kylläkin. Kun hankin koneeseen uuden kiintolevyn niin silloin ajattelin kokeilla 13.04 ja se toimi paremmin omassa koneessa ja se jäi. Että joskus näinkin.
Mutta onhan näiden väliversioiden kanssa omat ongelmansa, eli lähinnä tuo lyhyt tukiaika, 9kk menee äkkiä.Väliversiot on bugisia kehitysversioita eikä niistä saa täällä kitistä.
LTS-versiot on tuotantokäyttöön tarkoitettuja eikä niissä ole virheitä. - koska päivittää
Mutta onhan näiden väliversioiden kanssa omat ongelmansa, eli lähinnä tuo lyhyt tukiaika, 9kk menee äkkiä.Taidan tosiaan päivittää takaisin 12.04Lts-versioon, minulla on tässä välillä vaihtunut emolevykin, niin kokoonpano on hiukan eri ja aikaakin on kulunut, jospa toimisi tämän kanssa paremmin.
- Mullakin on
Taidan tosiaan päivittää takaisin 12.04Lts-versioon, minulla on tässä välillä vaihtunut emolevykin, niin kokoonpano on hiukan eri ja aikaakin on kulunut, jospa toimisi tämän kanssa paremmin.
Viisas päätös.
eikö ubuntu päivity automattisesti uuteen versioon?
- eertetert
Ei, vaan se vain ilmoittaa uudemmasta versiosta, jos olet niin valinnut päivityksien asetuksista.
- 14.04 toimii
Asenna suoraan 14.04, toimii jo hyvin. Formatoi juuriosio ja jos mahdollista myös home-osio, varmuuskopioituna tietysti. Mozilla ja Thunderbird piilokansiot on helppo palauttaa.
Päivityksiä tähän kyllä tulee paljon muttei mitään ongelmia ole ollut (käyttö reilut 2 viikkoa).
http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987673- 1055532
- 2664738
- 494693
- 693425
- 502778
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292382- 412254