Paljonko on Thaimaalaisilla keskipalkka kaupungeissa ?

tapsa2012

Tuli vain mieleen, että mistä ne verotiedot on peräisin ja kuka niitä
levittää ?
Eihän täällä makseta veroja ja kauppaa voi käydä kuka tahansa ?

No siitä kait se johtuu tämä aasian talousnousu: Uusia autoja korkeita
taloja ja koko ajan rakennetaan .
Kaupoissa tavarat kalliimpia, kuin sosialistikylässä ?
Kuitenkin kauppa käy ja paikalliset ostaa ja joka kylässä thaimaassa alkaa
olemaan suuria shopping malleja ja paikallista porukkaa.....?

Toisaalta mitä siitäkään tulisi, jos kaupankäynti rajoitettaisiin vain tietyille
alueille ja kaikkella pyrogratialla vain suurimmat sosialisti-johtajat voisivat
kilpailla poliittisesti markkinapaikoista ja vielä rajoittaisivat milloin ihmiset
voisivat syödä ja juoda ?

Se on sama koko Aasiassa, että kaupungeissa on raha ja talousnousu ja
ihmisiä tulee koko ajan maalta kaupunkeihin töihin, kuka mihinkin työhön.

Jomtiellakin/Pattayalla on vuodessa tullut monen monta pilvenpiirtäjää
kertoisiko joku, kuinka korkea on Pattayan Jomtien nykyinen korkein rakennus ?

79

15753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tattia vaan

      Ja sienikeiton nimi oli....?

    • 21 lomapäivää

      Na-Jompparin Reflextion on jotain yli 250 m, nyt pääsee käymään. Thaimaan 3:ksi korkein rakennus.

      Thaimaalaisella palkansaajalla on sosiaaliturva ja eläke. Sosiaalijärjestelmään pystyy/kannattaa liittyä, kun kuukausiansio on noin 700 eur/kk.

      Asiantuntija/johtotehtävissä palkkataso on Thaimaassa Suomea korkeampi.

      • Kyselin hieman Piolta ja hän sanoi keskipalkan olevan n. 15.000THB.

        Esim. teollisuudessa ammattilaiset saavat 18.000 - 25.000THB.

        Ns. ''Kylän vanhimmat'' saavat alkaen 40.000THB/kk, joka on aivan kohtuuton korvaus työpanokseen nähden.

        Piolla on kaksi yliopistotutkintoa ja hän toimii Thaimaan hallituksen neuvonantajana.

        Tässä vielä hieman dataa......

        https://tradingeconomics.com/thailand/wages


    • 28x...

      21 lomapäivää on hankkinut tietoa mitä ei ole ollut ns. asiantuntijoillakaan. Itsekin olen pitänyt thaikkujen sosiaaliturvaa puutteellisena jollen olemattomana.
      Asiantuntijoiden palkkatasoja ei nyt tietenkään voi verrata minkään maan osalta.

      Mutta haluaisin tietää tuosta thaikkujen palkansaajien sosiaaliturvasta ja eläkkeestä. Näinkin monta käyntiä eikä mulla ole mitään tietoa.
      Tietysti on totta sekin että lomallahan siellä vain olen ollut eikä mokomia ole tullut edes mieleeni. Nyt kiinnostavat jo maallisemmatkin asiat.

      • takapajulaa!!

        Mistähän "21 lomapäivää" on keksinyt tuon palkan 700 €/kk.
        Keski-ansio on 8000 baht-12-baht/kk eli n 200-300 euroa/kk.
        Hallitus on säätänyt minmipalkkalain, jossa taataan minimipalkka 9000 baht/kk,
        mutta sitä rikotaan jatkuvasti.

        Sosiaaliturvaa ei ole eikä lomapäiviä!!! Ihmiset tekevät kuusipäiväistä työviikkoa,
        mutta totuuden nimissä on sanottava, että työmoraali on heikko.
        Työaikalainsäädäntöä ei ole eikä eläketurvaa.


      • 6-paivainen viikko
        takapajulaa!! kirjoitti:

        Mistähän "21 lomapäivää" on keksinyt tuon palkan 700 €/kk.
        Keski-ansio on 8000 baht-12-baht/kk eli n 200-300 euroa/kk.
        Hallitus on säätänyt minmipalkkalain, jossa taataan minimipalkka 9000 baht/kk,
        mutta sitä rikotaan jatkuvasti.

        Sosiaaliturvaa ei ole eikä lomapäiviä!!! Ihmiset tekevät kuusipäiväistä työviikkoa,
        mutta totuuden nimissä on sanottava, että työmoraali on heikko.
        Työaikalainsäädäntöä ei ole eikä eläketurvaa.

        Hei, siina viestissahan vain todettiin, etta sosiaalijarjestelmaan kannattaa liittya kun palkka on 700 e/kk.

        200-300 eurolla/kk ei sa edes kotiapulaista palkatuksi Bangkokissa. Apulaisen palkka on yleensa se alin, ja se on yli tuplasti tuon verran, eli noin 550 e/kk alkaa saamaan jonkinlaisia burmalaisia tai kambodzalaisia. Thaikut ei tule niin halvalla. En tieda, miten tuohon 200-300 e/kk keskiansioon on paadytty, mutta ehka laskuissa on mukana myos ilman tuloja olevat.

        Keskiluokka maksaa veroja palkastaan. Koyhimmat eivat maksa veroja eika rikkaiden tarvitse kaytnnossa maksaa veroja, koska paaomaveroa ei ole.


      • Udonthani

        En tiedä mitä tuntemani henkilöt ovat tehneet työkseen. Jos ikä on 65-vuotta, kunta maksaa eläkettä 500 batia kuukaudessa. Ikä 70-vuotta, eläke 700 batia. Ikä 80- vuotta, eläke 800 batia. Virkamiesten, poliisien ,opettajien, armeijan henkilöiden tms. henkilöiden eläkkeiden määrä on huomattavasti suurempi. Kukaan ei ole kertonut minulle näiden todellista määrää. Luulen minulle kerrottujen eläkkeiden määrässä olevan reippaasti lapinlisää.


      • totuus tämä
        takapajulaa!! kirjoitti:

        Mistähän "21 lomapäivää" on keksinyt tuon palkan 700 €/kk.
        Keski-ansio on 8000 baht-12-baht/kk eli n 200-300 euroa/kk.
        Hallitus on säätänyt minmipalkkalain, jossa taataan minimipalkka 9000 baht/kk,
        mutta sitä rikotaan jatkuvasti.

        Sosiaaliturvaa ei ole eikä lomapäiviä!!! Ihmiset tekevät kuusipäiväistä työviikkoa,
        mutta totuuden nimissä on sanottava, että työmoraali on heikko.
        Työaikalainsäädäntöä ei ole eikä eläketurvaa.

        kyllä työviikko on 7 päivääThaimaassa. Vain virastot ja koulut on suljettu sunnuntaina.


      • Lämpöä
        Udonthani kirjoitti:

        En tiedä mitä tuntemani henkilöt ovat tehneet työkseen. Jos ikä on 65-vuotta, kunta maksaa eläkettä 500 batia kuukaudessa. Ikä 70-vuotta, eläke 700 batia. Ikä 80- vuotta, eläke 800 batia. Virkamiesten, poliisien ,opettajien, armeijan henkilöiden tms. henkilöiden eläkkeiden määrä on huomattavasti suurempi. Kukaan ei ole kertonut minulle näiden todellista määrää. Luulen minulle kerrottujen eläkkeiden määrässä olevan reippaasti lapinlisää.

        Ihan oikeita summia kerroit :) Niin se täällä menee. Asian suht hyvin tunnen koska asun vaimoni tai siis perheeni kanssa asuvat myös vaimoni eläkkeellä olevat vanhemmat


      • Anonyymi
        takapajulaa!! kirjoitti:

        Mistähän "21 lomapäivää" on keksinyt tuon palkan 700 €/kk.
        Keski-ansio on 8000 baht-12-baht/kk eli n 200-300 euroa/kk.
        Hallitus on säätänyt minmipalkkalain, jossa taataan minimipalkka 9000 baht/kk,
        mutta sitä rikotaan jatkuvasti.

        Sosiaaliturvaa ei ole eikä lomapäiviä!!! Ihmiset tekevät kuusipäiväistä työviikkoa,
        mutta totuuden nimissä on sanottava, että työmoraali on heikko.
        Työaikalainsäädäntöä ei ole eikä eläketurvaa.

        takapajula valehtelee tai ei tiedä yhtään mitään thaimaan asioista, minimi palkka on 300B pvä joka on noin 7200/kk, joka on siis minimi, jota vain paskahommissa saa, normaalin duunarin palkat on tuplasti parempia, lomapäiviä on ja lisää saa sovittuaan pomon kanssa, siellä on lomia jos minkälaisilla nimikkeillä jatkuvasti ja pakolliset päälle eli sen kolme viikkoa ainakin on, on jos mitäkin buddha päiviä, kuninkaan päiviä kissan ristiäisiä sun muita pyhiä kokoajan, sosiaaliturvaa on muijakin on govermentin officessa töissä ja kiertelee kylillä sosiaalitukien hakijoiden ja äitiys rahjen saajien luona välillä tarkastamassa, appiukkokin jäi eläkkeelle ja valtio maksaa vakituista rahaa kaikille siitäkin niinkuin suomessakin eläkettä, ja jopa saavat eläkkeelle jäädessään isomman summan kertamaksuna käteen ei suomessa vain saa, työmoraali on hyvä suomessakin nähnyt thaimaalaiset työntekijät ovat ahkerampia kuin olen koskaan suomalaisten nähnyt tekevän töitä niin, thaikuissa työmoraali on vielä parempi jokainen tekee työnsä ohella paljon muitaakin töitä kotona tienatakseen lisää,


    • Thaimaassa ei oikein ole työntekijöitä, vaan jokainen on vähän niin kuin
      yrittäjä.
      En puhunut aloituksessa riisipelto työstä enkä sosialisti-suomen peräkylistä !!

      Vaan nyt oli kyse Kaupunkilaisten ansioista ja ne ovat paljon paljon korkeammat.
      Uusia autoja ja Korkeita ja uusia asuntoja ja paljon Ostoskeskuksia ym.
      ja niitä ei ole rakennettu turisteille, turisteille on rakennettu Phuketit ym..

      Kun ei oikein ole sitä sosialismia ja kaikki saa tehdä työtä, niin kuin huvittaa..
      Rahaa saa taskuun suoraan asiakkailta ja kuitti ym. hömpötyksiä ei oikein ole !

      Jostain se varallisuus on peräisin ja siitä ne varmaan kapinoi ja ovat kateellisia.

      • markkelis

        Minulla on thaimaalainen nainen, on työssä korkeassa asemassa Isaanissa ja tienaa ainakin 150 000 bahtia kuukaudessa. Hän onkin kuninkaan lähipiirissä, kuulemma minäkin kuulun tähän lähipiiriin. Olemme naisystäväni kanssa todella haluttua vierasseuraa jopa krung thepin eliitissä.
        ai niin stadin jokerit !


      • on veroja, saa kuitin

        Bangkokissa saa kunnon ammattimieheltä aina kuitin maksusta. Toiminimiyritykset on verovelvollisia täälläkin. Ei se ole sosialismia vaan veroilla rahoitetaan mm kouluja, julkista terveydenhuoltoa ja liikennettä. Suurin ongelma täällä on korruptoitunut virkamieskunta, joka on tosi rosvojoukkoa ja pöllii verorahoistakin leijonan osan omiin taskuihinsa.


      • pojo
        markkelis kirjoitti:

        Minulla on thaimaalainen nainen, on työssä korkeassa asemassa Isaanissa ja tienaa ainakin 150 000 bahtia kuukaudessa. Hän onkin kuninkaan lähipiirissä, kuulemma minäkin kuulun tähän lähipiiriin. Olemme naisystäväni kanssa todella haluttua vierasseuraa jopa krung thepin eliitissä.
        ai niin stadin jokerit !

        Kato, Markkelis on päässy avohoitoon.
        Ootko vielä Budhan kanssa käyny kalastelemassa ?


      • Eliitti2010
        markkelis kirjoitti:

        Minulla on thaimaalainen nainen, on työssä korkeassa asemassa Isaanissa ja tienaa ainakin 150 000 bahtia kuukaudessa. Hän onkin kuninkaan lähipiirissä, kuulemma minäkin kuulun tähän lähipiiriin. Olemme naisystäväni kanssa todella haluttua vierasseuraa jopa krung thepin eliitissä.
        ai niin stadin jokerit !

        Aha että oikeineliitissä 2010 hienoa.


    • T:gin Kekkeruusi

      Otas markkelis taas aamupillerit niin palaat tähän mailmaan.

    • 28x...

      Tapsa nyt seisoo siellä ostarin katolla ja antaa tuulen tuivertaa eikä muista että siellä maalla on todellakin aika määrä ihmisiä. Nämä siellä puhveleiden perässä riisipelloillaan ahertavat yhteiseksi parhaaksi.
      Siksi kiinnostuin thaikkujen eläkkeistä koska se alkaa olla itselläkin edessä.
      Tuntuu siltä että tätä varmaa tietoa ei ole kellään keskustelijoista.
      Nimimerkki Udonthanin vastaus kuulostaa realistiselta. Summat myöskin tuntuvat oikeansuuntaisilta.
      Paljon ollaan maasta puhuttu mutta tälläisesta asiasta ei ole mitään tietoa? Eihän se tietystikään meitä koske mutta se nyt tuli mieleeni ja olisi mukavaa tietää ainakin osatotuuksia.

    • vaan hyvä niin

      ei taida matkailupalstan pojat keskiluokan thaikkuja paljon tuntea. Baareissa jos puolivaloilla mennään, niin voi olla, että maa ja sen käytännöt ei paljon avaudu.

    • mahasarakham1

      Tuttavapiiriini kuuluu Thaimaalainen opettaja palkka n.10000 bahtia/kk
      Autonkuljettajalla suunnilleen sam palkka.
      Naapurin pappa saa 600 bahtia eläkettä-Siksi voimiensa mukaan tekee töitä aika ajoin.
      Omalla kuorma autolla rahtava yrittäjä saa n.30000bahtia/kk
      Nämä on Isanin maaseudun taksoja.

      • kateeksi käy

        ottaa huomioon että on aina lämmintä eikä asumukset tarvitse olla mitään ihmeellisiä ja samoin vaatetus. Veroja ei ole lainkaan ja hyvä ateria maksaa n. 20 senttiä meidän valuutassa. Meillä on keskipalkka n.3500 euroa mistä maksetaan n. 35% verot muut maksut. Talvi ja asunnot sen mukaiset. Valtiolla ei ole velkaa lainkaan. silti heillä menee ihan hyvin.


      • vertailija

        Mielenkiintoista. Bangkokissa pätevä alakoulun ope saa täysilä tunneilla alkupalkkaa 24 000 batia. Siis kasvatustieteen alalta ylempi korkeakoulututkinto eli maisteri tms. Mainitsemasi 10 000 kuullostaa epäpätevän koulunkäyntiavustajan tai apuopettajan palkalta. Siis muutaman kk kurssitettu henkilö, ja saavat Suomessakin vaan n. 1700 e, kun opettajan alkupalkka 2800 e brutto. Thaimaassa noin pienistä palkoista ei makseta veroja, joten thaiope saa käteen sen n. 600 e ja suomiopelle jää tuosta verojen jälkeen n. 2000 e. Suomessa koulunkäyntiavustaja saa n 1300 e käteen. Bangkokissa kansainvälisissä kouluissa saa suunnillen samaa palkkaa kuin Suomessa, koska ulkomaalaisia päteviä opettajia ei sen halvemmalla saa.


      • totuus tämäkin
        vertailija kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Bangkokissa pätevä alakoulun ope saa täysilä tunneilla alkupalkkaa 24 000 batia. Siis kasvatustieteen alalta ylempi korkeakoulututkinto eli maisteri tms. Mainitsemasi 10 000 kuullostaa epäpätevän koulunkäyntiavustajan tai apuopettajan palkalta. Siis muutaman kk kurssitettu henkilö, ja saavat Suomessakin vaan n. 1700 e, kun opettajan alkupalkka 2800 e brutto. Thaimaassa noin pienistä palkoista ei makseta veroja, joten thaiope saa käteen sen n. 600 e ja suomiopelle jää tuosta verojen jälkeen n. 2000 e. Suomessa koulunkäyntiavustaja saa n 1300 e käteen. Bangkokissa kansainvälisissä kouluissa saa suunnillen samaa palkkaa kuin Suomessa, koska ulkomaalaisia päteviä opettajia ei sen halvemmalla saa.

        Minun vaimoni poika on täysin pätevä englanninkielen opettaja. Ollut virassa 7-vuotta. Palkka on 15000 batia kuukaudessa. Ei ole kyllä opettajana Bangkokissa.


      • montako viikkotuntia?
        totuus tämäkin kirjoitti:

        Minun vaimoni poika on täysin pätevä englanninkielen opettaja. Ollut virassa 7-vuotta. Palkka on 15000 batia kuukaudessa. Ei ole kyllä opettajana Bangkokissa.

        Maalla on vaikea saada täysiä tunteja. Muuten palkka pitäisi olla samaa luokkaa valtion kouluissa.


      • Valentin1
        vertailija kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Bangkokissa pätevä alakoulun ope saa täysilä tunneilla alkupalkkaa 24 000 batia. Siis kasvatustieteen alalta ylempi korkeakoulututkinto eli maisteri tms. Mainitsemasi 10 000 kuullostaa epäpätevän koulunkäyntiavustajan tai apuopettajan palkalta. Siis muutaman kk kurssitettu henkilö, ja saavat Suomessakin vaan n. 1700 e, kun opettajan alkupalkka 2800 e brutto. Thaimaassa noin pienistä palkoista ei makseta veroja, joten thaiope saa käteen sen n. 600 e ja suomiopelle jää tuosta verojen jälkeen n. 2000 e. Suomessa koulunkäyntiavustaja saa n 1300 e käteen. Bangkokissa kansainvälisissä kouluissa saa suunnillen samaa palkkaa kuin Suomessa, koska ulkomaalaisia päteviä opettajia ei sen halvemmalla saa.

        Mitäs sillä on merkitystä mikä palkka on, mutta mitä sillä palkalla saa. Turhaa vertailua.


      • VaimoniPoika
        totuus tämäkin kirjoitti:

        Minun vaimoni poika on täysin pätevä englanninkielen opettaja. Ollut virassa 7-vuotta. Palkka on 15000 batia kuukaudessa. Ei ole kyllä opettajana Bangkokissa.

        Minun vaimoni poika, voi vittu mitä juttuu.


      • AukkoSivistyksessä
        VaimoniPoika kirjoitti:

        Minun vaimoni poika, voi vittu mitä juttuu.

        Ei sitten tullut mieleen, kirjoittaja ei ole pojan biologinen vanhempi?


      • Anonyymi

        terve vaan mahasarakham, itekin samassa kaupungissa asun ja on kyllä minun tietojeni mukaan palkat tuosta huomattavasti isommat esim opettaja 24 000 B/kk peruspalkka juuri koulusta päässeelleä joka vuosi tulee ikälisää ja muut korotukset, appiukko saa noin 800 B/kk normaali eläke ja päälle se kertasumma kun jää eläkeelle 100 000B joka kaikilel tulee kun jää eläkkeelle. kuormaautoilijastaen tiedä mutta insinööri paikallisessa vesihuollossa tienaa noin 140 000-180 000B joakl on jo aika hyvä palkka. itse saan eläkettä paljon vähemmän/kk olen siis köyhä thaikku mittapuun mukaan. govermentin työntekijäkin saa parempaa palkkaa kuin minä suomesta eläkettä sen tonnin verran KK, toki sitten minulla ja vaimolla eli koko perrheellä on ilmainen sairaala ja lääkärit, juuri ollut itse leikkauksessa 3 eri kertaa sarakhamissa ja khon kaenissä ja penniäkään ei olisi tarvinnut maksaa mutta otin vip huoneen ekan sairaala viikon jälkeen että sai nukuttua kunnolla paremassa sängyssä, länsimaiseen laatuun tai hieman parempi kuni monessa suomi sairaalassa on, maksoin sen erotuksen eli 400B vuorokausi itse kun govermentti maksaa minimissään huoneen hinnan max 800 B/pvä. eli ei tule kalliiksi sairastamisetkaan kun osaa ottaa oikean vaimon , heh.


    • Eikö viime maaliskuussa tullut voimaan minimipalkkalaki? Tavallinen rividuunari:
      Hotellit, kaupat, rakennukset etc. 300 baht/ päivä. Yksi vapaapäivä viikossa.
      Minimi kuukausipalkka 15000 baht. esim virkamiehillä. Otetaanpa esimerkkinä naisystäväni. Hän työskenteli kerrossiivoojana ko. lain voimaan tullessa. Palkka
      aavistuksen alle minimin, mutta sisälsi aamupalan ja lounaan. Palkka nostettiin
      lakisääteiseksi, mutta ruokaetu poistettiin. Lopputulos aavistuksen -merkkinen.
      Eläkkeestä sen verran, että naisystäväni äiti on 75-vuotias ja saa valtiolta 700-
      bahtia/kk. eläkettä. Hän on ollut aikanaan tavallinen rividuunari.

      • OikeaaTietoaSaatavilla

        Juudas vois vaikka tutustua palkkatason oikeellisuuteen tässä jokin aika sitten jutusta lentokentän turvahenkilökunta.


    • Ei taida tämän palstan poijat eikä tytöt tietää yhtään mitään Thaimaasta ?
      Taitaa jäädä niihin Iisaneihin Baarityttöjen kertomuksiin ?

      Joka tapauksessa kaupungeissa on säpinää i-padi osastoilla ja kaikilla
      näyttää melkein sellainen olevan ?
      Metrossa ja Skytrainissa voi katsella ihmisten puhelimia ja i-padeja
      ja katsoa vaatetustakin.
      Autot on uusia ja niitä on paljon ja shopping malleja´(tarkoittaa super
      hienoja tavarataloja, jollaisia ei ole oikeastaan yhtään sosialistikylässä.

      Kyllä rahaa on paljon joillakin
      Talot on korkeita ja tiestö on hyvä ., mutta ei niillä tytöillä, joita te katselette.

    • esimerkkinä

      esimerkiksi taloussuunnitelija merkonomi koulutuksella, Adeccolla:

      Job ID 2131100100034
      Career Level Senior
      Degree
      Yr(s) Exp 4-5year(s)
      Job Category Accounting - Tax
      Industry Oil & Gas
      Number of Vacancy(ies) 1
      Job Location Bangkok - Chatuchak
      Salary 82000.00-92000.00

    • Mahasarakham1

      Vaimollani on ruokailu paikka,tässä kylässä.''''''''''''''''''''sesonki aikaan kun sokeriruoko rekat pysähtyy,jo kuormataan siinä vieressä,on 3 likkaa apulaisena.Ja palkat on 10000 luokkaa/kk.Ruoka kuuluu siihen.työaika n,10tuntia päivä,
      Olen monesti ollut palkanmaksussa mukana.
      Minimipalkat ei ainakaan toteudu Isanissa.

      • UunojaOotte

        Jassoo että konsernia löytyy Isaanista ja konserninjohtaja ilman työlupaa mukana palkanmaksussa........,,,,Poliisiiiiiiiiiii.


      • Anonyymi

        ainakin rakennusalaala toteutuu et saa työmiähiä alle minimin mistään kyllä isaanissakaan. just rakennettiin autotalli kun ostettiin uusi auto ja tiedän sarakhamin palkat kyllä.


    • maipenrai15

      Kotiapulainen/lapsen likka meillä töissä saa 6500Thb asunto ja ruoka.
      Se siis täällä kalliissa etelässä Phuket.Elikkä BKK olisi noin 5500 edut.

      • maipenrai15

        Minimi palkka on thaimaassa 240 thb päivä ja kalliinpaikan korotuksella (esim Phuket ,Pattay jne) on 310 thb päivä.
        Voi tarkistaa paikallisen työministeriön sivuilta myös toisella kotimaisella.


      • apparien palkat bkk
        maipenrai15 kirjoitti:

        Minimi palkka on thaimaassa 240 thb päivä ja kalliinpaikan korotuksella (esim Phuket ,Pattay jne) on 310 thb päivä.
        Voi tarkistaa paikallisen työministeriön sivuilta myös toisella kotimaisella.

        Kiitos tiedoista. Mutta kaupunkilaisen keskipalkasta oli kyse, nyt menee minimipalkkajutuiksi.

        Bangkokissa apulaiset pyytää ihan yleisesti 10 000 osa-aikahommasta ja jos on lapsia ja kokopäivähomma, niin 35 000 on hyvin yleinen, mitä maksetaan. Täällä apulaiset yleensä harvoin asuu maidinhuoneessa, kun ne on pikku koppeja, toimivat lähinnä sosiaalitilana. Ruokaa kuuluu yleensä 1 ateria päivässä. Aamulla ja illalla dyövät kotonaan.


      • Anonyymi

        muijan siskon poika tekee hitsaustöitä ja katonrakennushommia isaanissa palkka noin 15 000 ja meni bangkokiin töihin vähäksi aikaa koska palkat oli yli tuplasti paremmat noin 45000, samoinhan se on jos asut jossain peräkylän tuppulassa tampereella tms, ja menet helsinkiin niin palkat ovat ihan toista luokkaa, metallimies tuppukylällä saa hädin tuskin alaarvoiset 13€/h ja helsingissä sai sen 21€ ennen sai paremmin mutta palkat tippuneet kuin lehmän häntä pääkaupunkissakin jo, toki eläminenkin on kalliimpaa bangkokissa asunton menee sen 9000 B-15 000B/KK samoin helsinkissä asuminen on muuta maata tuplasti kalliimpaa.samoin ruoka ja muut kulut. tkoi halvemmallakin asuu jos ei hienostele vaan ottaa perus kohtuu yksiön joka abartementeissa on noin 3000-4800 B /KK, jjollaisessa itsekin asuin 2 vuotta ennenkun menin naimisiin ja rakensin oman talon. nyt ei mene noinkaan paljon asumiseen enää, sähköt ja vesi menee ja netti, alle tonnin eläkkeellä pärjä ähienosti ,paremmalla elintasolla kuni suomessa eli ei olisi edes varaa muuttaa suomeen nyky hinnoilla asumaan enää elintaso romahtaisi köyhyyteen ja kitumiseen.


    • mahasarakham1

      Onpa palkkahaitari melkoinen,alakoulun pätevä opettaja saa isanissa 10000 bahtia/kk
      Ja kotiapulainen BKK;ssa 35000 bahtia.Ilmankos kaikki haluaa Bangkokiin

      • Haitari on laaja

        Jep nain on etta Bangkokissa maidina tienaa enemman kuin Isaanissa opettajana. Mutta on sitten eroa tyopaivan pituudessa, tyoviikon pituudessa ja tyon raskaudessa. Maidit aloittaa aamuvarhain, laittaa aamupalaa, vie lapset kouluun, siivoaa, kay torilla, pesee ja silittaa, hakee lapset, vahtii laksyt ja laittaa ruuat, on usein illallakin vahtina, kuutena paivana viikossa. Talla hetkella vaikea saada thaimaalaista maidia, ovat usein koyhista naapurimaista. Mutta kertoohan se jotain bangkokilaisten palkoista kun pystyvat maksamaan. Monessa perheessa on maidin lisaksi autonkuljettaja.


    • Haitaripalkka

      Tanaan ei saa ketaan miespuolista toihin 300 patilla paiva. 400 - 500 on tavalliselle
      apumiehelle maksettava. Se taalla etelassa.

      • raksajoppari

        Pattiksella saat 500 b/pv muutaman Kampotsealaisen, mutta niiden bossille ja tulkille joudut maksamaan 2000 ja jos jäät luvattomasta työvoimasta kiinni, on sakot luokkkaa maastakarkoitus. Kyllä täällä on hinnat noussu, 2000-luvun alussa joku thaikku oli tekevinään jotain 300 / päivä, nyt ei kukaan.


    • 28x...

      Tapsa heitti hauskan ajatuksen että Thaimaan talouskasvu on seuraus siitä ettei kukaan maksa veroja. Ajatus on kuitenkin hieman absurdi.
      Kyllähän yhteiskunta pyöriäkseen niitä verotuloja tarvitsee.
      Oheisesta linkistä on suuntaa- antavia tietoja siitä:

      http://maastamuutto.fi/wiki/Thaimaa

    • kuparilenkki

      Tuloerot Thaimaassa ovat luokkaa Neuvostoliitto / Yhdysvallat.

    • Yritäedes

      Ainoa asiallinen vastaus lienee Udonthanilta, ja hänkin puhui eläkkeistä. Enpähän kuitenkaan alkaisi lapsenlikaksi BKK:ssa. Ja olen erittäin tyytyväinen eläkkeeseeni 740e/kk; mitä se nyt vaihtelevilla kurseilla lieneekin. Sillä perheeni (1 1) pärjää hienosti Prachuapissa omassa talossa. Ja siitä jää vielä pari sataa säästöön...

    • faktaa

      tiedoksi vain kymmenen vuotta taalla olleena.koti apulaisen palkka ei todellakaan ole 35000 bth vaan 5000-6000.mainitsemaasi palkka nauttivat govermentin osastopaalikot ja muut vastaavat.ja tama on fakta.

      • OikeaTodellisuus

        Onko kielitaidoton eteis-toilettisi Kamputseasta vai Burmasta ?

        Ilmoita nimesi ja osoitteesi, niin laitetaan labouroffical tarkistamaan työlupa.

        Niin, ja työnanataja maksaa sakot.

        Millä muuten luulet meidänkin kadun taikkujen ajavan Tojota Tortureilla, minäkö nuokin olen maksanut.

        Noksulta lähteneet osaavat koodarit saavat 30 % parempaa palkkaa BKK:ssa kuin Espoossa / Salossa.


      • Thaimaantalollinen
        OikeaTodellisuus kirjoitti:

        Onko kielitaidoton eteis-toilettisi Kamputseasta vai Burmasta ?

        Ilmoita nimesi ja osoitteesi, niin laitetaan labouroffical tarkistamaan työlupa.

        Niin, ja työnanataja maksaa sakot.

        Millä muuten luulet meidänkin kadun taikkujen ajavan Tojota Tortureilla, minäkö nuokin olen maksanut.

        Noksulta lähteneet osaavat koodarit saavat 30 % parempaa palkkaa BKK:ssa kuin Espoossa / Salossa.

        OikeaTodellisuus, tuo kotiapulaisen palkka ei todellakaan ole 35 tuhatta thb/kk, edes Bangkokissa. Eipä nyt verrata kotiapulaisen ja koodarin tienestejä.
        Oikeaa tietoa asiaan saat täältä, palkoista, luontaisedut toki nostavat kokonaispalkkaa:
        http://bangkok.angloinfo.com/information/housing/setting-up-home/domestic-workers/


    • Raksaa

      Kuinkahan nykyään ? v. 2018.
      Raksalla tekevät vain "mau" liksalla, ei kännissä vaan urakalla neliö 2500-4000baht ?? Näin ymmärsin mutten tiedä pitääkö paikkansa. Apulaiset raksalla saa 500 ja työnjohto omakotitaloissa 8-900 päivässä jos ei urakalla tehdä ? Jos perustalo voi työnjohto urakalla tienata esimerkiksi 2000baht päivässä.
      On siis melkoinen työvoimapula koska thait eivät halua tehdä raskaita töitä.
      Kyselen ilman parempaa tietoa..

      • KuinkahanNykyään

        Vedä kätees ilman parempaa tietoos, thait tekee mielellään raskasta työtä ja joka ikinen thai tekee raskaampaa kuin sun paskanäppien etusormen päät joka saatanan päivä 2010 tällä palstalla.


      • Sairaalanhoitaja

        Taisi osua herkkään kohtaan tosiasia että thait välttelee raskaita hommia.
        Jaksamisia sulle ja koita vetää henkee ettei koppa räjähdä paineessa, vaiko joko myöhäistä hakeutua hoitoon ?


      • HoidaSairaalaas2010
        Sairaalanhoitaja kirjoitti:

        Taisi osua herkkään kohtaan tosiasia että thait välttelee raskaita hommia.
        Jaksamisia sulle ja koita vetää henkee ettei koppa räjähdä paineessa, vaiko joko myöhäistä hakeutua hoitoon ?

        Aika outo näkökanta että osui herkkään kohtaan suomalaiselle että thait välttelee raskaita hommia.
        Mistä nyt tällä kertaa mahtaa 2010 Dillellä kenkä puristaa.

        Thaimaa on rakennettu nykytilaansa vetäen puoleensa kaiken maailman hulluja jopa suomen maaseudulta nimenomaan raskaalla työnteolla.

        Mikä on ongelma ? Ja miksi se olisi herkkä kohta minulle ?

        Dille ei osaa muuta ku vittuilla ja se ei ole raskasta hommaa varsinkaan kun on alan mestari.


      • JooKiljuuJepJep2010
        HoidaSairaalaas2010 kirjoitti:

        Aika outo näkökanta että osui herkkään kohtaan suomalaiselle että thait välttelee raskaita hommia.
        Mistä nyt tällä kertaa mahtaa 2010 Dillellä kenkä puristaa.

        Thaimaa on rakennettu nykytilaansa vetäen puoleensa kaiken maailman hulluja jopa suomen maaseudulta nimenomaan raskaalla työnteolla.

        Mikä on ongelma ? Ja miksi se olisi herkkä kohta minulle ?

        Dille ei osaa muuta ku vittuilla ja se ei ole raskasta hommaa varsinkaan kun on alan mestari.

        On täällä oudompiakin näkökantoja kuten alla tämän päivän yksi tärkeistä:

        Lerppa, vakituisena kiljuntekijänä ja juojana, ei vaaroista kiljun kanssa piittaa, koska mielenterveyttä ei ole koskaan ollut.

        JUTTELE NY SITTE TÄLLASEN KANSSA THAIMAALAISTEN AHKERUUDESTA.

        Täyskahjoo porukkaa joka ikinen Pattayan rakas.


    • hehehehee

      Palkat nousseet vuodesta 2014 inflaation verran.

      • Hehhhheeeee

        Sun tietos inflaatiosta ja palkoista rajottuu tasan tarkkaan siihen mitä tiedät huoran perseestä.


    • JolkkosenVeikko

      Voin vahvistaa jotta nimimerkki "Raksaa" on oikeessa, raksoilta hävinnyt thait juuri mainitusta syystä eli helteellä betonihommat eivät ole sieltä kevyimmästä päästä. Se mitä on tehty ja kuka on tehnyt on historiaa, rakennukset on täynnä vierastyövoimaa eli burmalaisia pääosin. Thait välttelee raskaimpia töitä on totta.
      Työvoimapulan johdosta enää ei tehdä päiväkorvauksella vaan urakalla josta voittajana selviytyy aina duunari.
      Urakoita on monenlaisia, esimerkiksi talo valmiiksi asti tehtynä alk. 7000baht \ m2 sisältäen materiaalin ja työn, isojen keskusten ulkopuolella ja alk. hinta siis.
      Bangkokissa pelkkä työ maksaa 3-4000baht m2 joka on tekijälle pikku lottovoitto.

      • HinnatHeiluu

        Jaha että 200 egee neliö materiaaleineen, jepjep.

        200 neliönmökki 40.000 egee.
        300 neliöö 60.000 egee.

        Näin ne jutu heittää laidasta laitaan kun riippuu munat kulloinkin mistä roikkuu.

        Kysyn miksi Chiang Maissa ok-talo ei voi maksaa vähempää kuin Hesalainen yksiö?


      • Pattayanalli

        Jolkkosen laskelmat on ok ja alk. hinta tarkoittaa yksinkertaista thaitaloa.
        Farangit rakentaa farankialueille farankihinnoin ja toki tontit on kalliita turistialueilla kuten pääkaupungissa.
        Chiang main ok-talo kysymystä en ymmärrä enkä osaa vastata.

        materiaalihinnat voit vilkaista täältä
        https://www.onestockhome.com/en/categories

        Kyllä 60000€ riittää yksinkertaiseen 300m2 ok-taloon.
        Mihin haluat sen ? Voin rakennuttaa sen tuttujen avustuksella tuohon hintaan.


      • Mahdollisesti
        HinnatHeiluu kirjoitti:

        Jaha että 200 egee neliö materiaaleineen, jepjep.

        200 neliönmökki 40.000 egee.
        300 neliöö 60.000 egee.

        Näin ne jutu heittää laidasta laitaan kun riippuu munat kulloinkin mistä roikkuu.

        Kysyn miksi Chiang Maissa ok-talo ei voi maksaa vähempää kuin Hesalainen yksiö?

        Olisiko ehkä kysyntä suurempaa kuin tarjonta ok-talojen kohdalla?


    • 4V-olin-BKKssa

      Thaimaan työmarkkinat ovat varsinaisen Orpo Pirun unelma eli kaksitasoiset.

      Jos pääset hyvään hommaan, nouset keskiluokkaan, jolla on edut kuin Kouvostoliitossa, jopa paremmat. Tavan kansalaisista vaan harva sinne nousee, siitä pitää näkymätön kastijärjestelmä huolen.

      näkymätön = ei erotu suomipojan promillesilmään

      Moni suomalainenkin on BKKssa edennyt Aasialaisfirmoissa tai omissa kansainvälisissä yrityksissämme tuohon keskiluokkaan, joka on kuitenkin pieni väestön määrään nähden.

      Uusi hallinto ajaa uudistuksia, jotka voivat pitkällä tähtäimellä muuttaa tätäkin tilannetta. No, aika näyttää, mitä tuleman pitää, hiukan epäilen. Voi olla samanlainen rypistysyritys kuin Putinin seuraava 4 vuotissuunnitelma.

    • PetterOrphan

      Joo thaityttöjen hellään seuraan

    • Sensei--

      Lerpattajalle ole hyvä.

      En nyt löytänyt sitä artikkelia lentokentän henkilökunnan palkkariidasta ja sen päätöksestä.

    • Niiloke

      Tämä on kyllä vanha ketju mutta halusin kertoa vähän tosi tiedot Thaimaalaisten palkoista....Thaimaalasten palkoista lääkäri tienaa 70000-130000 patia kuussa riippuu onko yksityisellä vai valtiolla. Opettajat riippuu mitä opettaa ja missä päin Thaimaata palkka 10000-35000patia kuussa. Sairaanhoitajan suunilleen saman. Siivoojat ja lastenhoitajat palkka vaihtelee paikkakunnan mukaan5000-20000patia kuussa. Rakennusmiehet 7500-38000pati se ammattitaidon mukaan ja tekeekö urakalla.Sekalaista työtä tekevät 3000-16000patia.Palkan määrä todella vaihteleva. Tiedot kyllä pitää paikkansa, vaimon pyysin selvittämään asian. Hän on ollut Thaimaassa opettajana. Nyt Suomessa lastentarhassa opettajana. Suunniteltu muuttoa noin 7v päästä Thaimaahan kun eläkkeele jään. Senkin takia halusin kuulla palkka tason kun minulla tuleva eläke olis 2500e käteen kuukaudessa (olen yrittäjä itte eläkkeeni maksanut) ) Thaimaassa tämä päivän kurssin mukaan 90000patia eli ihan mukavasti elettäis jo minun eläkkeellä.

    • Vaimoni palkasta meni 10% sulkutilille 13 -vuoden ajan.

      Kun hän pois työpaikasta, niin kolme kuukautta sen jälkeen tuo summa maksettiin hänelle.

      Useissa työpaikoissa on tuo systeemi ja sen saa, kun lähtee eläkkeelle tai aikaisemmin pois.

      Professorituttavani sai lähes kaksi miljoonaa, kun jäi eläkkeelle. Lisäksi eläkkeen, jonka määrää en muista.

      • ViroilaisPattayalainen

        Kun hän pois työpaikasta.


      • ViroilaisPattayalainen kirjoitti:

        Kun hän pois työpaikasta.

        Kui ta jäi töölt. Kahjuks ma hakkan soome keele unustama.

        Kuidas hästi sina oskad eesti keelt


      • 44Raksalla
        Haderman kirjoitti:

        Kui ta jäi töölt. Kahjuks ma hakkan soome keele unustama.

        Kuidas hästi sina oskad eesti keelt

        On huomattu ja Suomen rakentamisen taso sen myötä.


      • Aasialaisenkanssanainut

        Mai pen rai


      • 44Raksalla kirjoitti:

        On huomattu ja Suomen rakentamisen taso sen myötä.

        Ei ainakaan Virossa duunarit saa rakentaa ilman valvontaa. Suomessa saa ja sutta tulee.

        Home on suomeksi homehtuva koti.


      • SuttaTulee
        Haderman kirjoitti:

        Ei ainakaan Virossa duunarit saa rakentaa ilman valvontaa. Suomessa saa ja sutta tulee.

        Home on suomeksi homehtuva koti.

        44 on työpäällikkö ja 2010 rakennusjalostajien neuvonantaja ja laaduntaristaja / varmistaja.


    • Anonyymi

      Kyllä thaimaalainen on erittäin ahkera

    • Anonyymi

      Virossa todellinen keskipalkka (köyhien) on n. 300 euroa/kk. Thaimaassa vielä pienempi 170€/kk, ja Kuubassa vielä pienempi, 20€/kk. Hallitukset toki antavat paremman kuvan todellisesta "keskipalkasta".

    • Anonyymi

      Eestin minimi palkka on 584 euroa/kuussa. Tammikuun 1, 2020 alkaen.
      Thaimaan minimi on 9.85e/pv. Monet duunissa 30pv/kk.
      - molemmat nettona, ei veroja
      - Aloittajalle; opettele Googlaamaan....

    • Anonyymi

      Keskipalkka on suunnilleen sama, kuin sosiaalipummi saa Suomessa päivärahaa tekemättä yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Aivan, mutta suomi on vain sikakallis ja nousee koko ajan eläminen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mutta suomi on vain sikakallis ja nousee koko ajan eläminen...

        Vastaan sinulle vuonna 2022.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan sinulle vuonna 2022.

        Vastausta edelleen odotellen, Niuvan Suljetulla päivät päästen


    • Anonyymi

      tää outoaa on jummarra en ken on vienyt mun hunajaaani
      miten on mahtollista että taikut ei tienaa oikkee mittää mut kaikil o talot ja hienot autot ,kaupunnissa on hienot ostarit ja valtavat määrät korkeit taloi?

    • Anonyymi

      Baareista vuokratuttujen oppaiden palkat ovat siis varsin kohtuullisia.
      Pitää ottaa huomioon että heillä on täysi ylläpito ja letkeä vuokraisäntä voi ostaa vielä vaatteita ja lahjoja pätevälle oppaalle.

      Tämä koskee tietenkin vain söpöjä tyttöjä, vuosien karttuessa palkat pienenevät koska vapaapäiviä tulee.
      Kunnes koittaa eläkepäivät ja potkut maaseudun rauhaan.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe