palkkakyselyä lähihoitajan työstä

hoitis

Paljonko saatte palkkaa lähihoitajana kun työskentelette esim.palvelukodissa tai kotihoidossa? onko raskasta työtä?

124

8551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+2

      ei kokemusta palvelukodista tai kotihoidosta, mutta vertauksena ainakin: lähihoitaja kunnallisessa päiväkodissa brutto 2039€/kk
      Mun mielestä tietyllä tapaa liian raskasta palkkaa nähden.

      • opiskelkaa enemmän

        Koulutukseen nähden aivan riittävä palkka !


      • 13+18
        opiskelkaa enemmän kirjoitti:

        Koulutukseen nähden aivan riittävä palkka !

        Puhu sitten kun olet ollut päiväkodissa töissä..


      • melkein soi
        13+18 kirjoitti:

        Puhu sitten kun olet ollut päiväkodissa töissä..

        Toki on sitten mahd. lisät päälle peruspalkan. Täytyy kyl sanoa, ettei itselläni oo oikein tarkkaa tietoa tuosta peruspalkasta. Niin monta monta vuotta kuin oon hoitsuna töitä tehnytkin.:D Mulle ei yksinkertaisesti oo tuolla rahalla niin merkitystä. Ainakaan siinä mielessä, et olisin vertaillut työpaikkoja mahd. pienten palkkaerojen mukaan. Ja valinnut sitten parempipalkkaisen. newer! 2039 egeä kuulostaa mielestäni kyllä aika paljolta. Mut hyvä jos on noin on. TYÖ ON RASKASTA, ERITYISESTI NYKYISILLÄ RESUSRSSEILLA.

        Itse olen valinnut työpaikkani työnkuvan ja luonteen perusteella. Ja ihan hyvin on maksettu kyllä suhteessa yksityisellä, esim. Käpylän kuntoutuskeskus. Ja valtion ylläpitämä erityiskoulu (joskin työ oli ainoastaan päivätyötä, mutta juuri se huomioon ottaen.

        Oma työkokemukseni on vammaistyön ohella ollut juurikin suurimmilta osin vanhustyötä ihan omasta vapaasta tahdostani. Vaikka joskus vanhukset ovat jopa tuskastuttavan hitaita liikkeissään ja toimissaan, niin parempi työ mulle esim. jos vertaa työtä päiväkotiin. Lapset ovat kuin elohopea, paljon METELIÄ, kun on pieniä lapsia paljon yhdessä ryhmässä, ja samanikäisiä kun vielä ovat. Ja aikuisia vain muutama. Mielestäni aina liian vähän siel päiväkotiympyröissä just ottaen em. seikat huomioon.

        Eipä sillä, muuten kyllä tykkään lapsista. Itseasias, biologinen kello melkein soi.;D


      • 11+2
        melkein soi kirjoitti:

        Toki on sitten mahd. lisät päälle peruspalkan. Täytyy kyl sanoa, ettei itselläni oo oikein tarkkaa tietoa tuosta peruspalkasta. Niin monta monta vuotta kuin oon hoitsuna töitä tehnytkin.:D Mulle ei yksinkertaisesti oo tuolla rahalla niin merkitystä. Ainakaan siinä mielessä, et olisin vertaillut työpaikkoja mahd. pienten palkkaerojen mukaan. Ja valinnut sitten parempipalkkaisen. newer! 2039 egeä kuulostaa mielestäni kyllä aika paljolta. Mut hyvä jos on noin on. TYÖ ON RASKASTA, ERITYISESTI NYKYISILLÄ RESUSRSSEILLA.

        Itse olen valinnut työpaikkani työnkuvan ja luonteen perusteella. Ja ihan hyvin on maksettu kyllä suhteessa yksityisellä, esim. Käpylän kuntoutuskeskus. Ja valtion ylläpitämä erityiskoulu (joskin työ oli ainoastaan päivätyötä, mutta juuri se huomioon ottaen.

        Oma työkokemukseni on vammaistyön ohella ollut juurikin suurimmilta osin vanhustyötä ihan omasta vapaasta tahdostani. Vaikka joskus vanhukset ovat jopa tuskastuttavan hitaita liikkeissään ja toimissaan, niin parempi työ mulle esim. jos vertaa työtä päiväkotiin. Lapset ovat kuin elohopea, paljon METELIÄ, kun on pieniä lapsia paljon yhdessä ryhmässä, ja samanikäisiä kun vielä ovat. Ja aikuisia vain muutama. Mielestäni aina liian vähän siel päiväkotiympyröissä just ottaen em. seikat huomioon.

        Eipä sillä, muuten kyllä tykkään lapsista. Itseasias, biologinen kello melkein soi.;D

        Mulla ei ainakaan ollut mitään lisiä ikinä päiväkodissa, olin kyllä juuri aloittanutkin ja 6kk olin määräaikaisena..
        2039e/kk ei mun mielestä ole paljoa kun vertaa muihin ammatteihin ja siihen työn vaativuuteen/vastuuseen/raskauteen nähden.


      • ....................

        Tuossa on jo aivan liikaa koulutukseen nähden.


      • .................... kirjoitti:

        Tuossa on jo aivan liikaa koulutukseen nähden.

        Ja sä voisit pysyä koulun penkillä lopun ikääsi.


      • on totta
        .................... kirjoitti:

        Tuossa on jo aivan liikaa koulutukseen nähden.

        Hei, unohda tuo koulutuksen mukaan määräytyvä palkka. Meillä monella alalla on juuri päinvastoin, esim. monella miesvaltaisella alalla. Satamassa, paperitehtalla, koneenkuljettajat ansaitsevat tuplasti tuon palkan ja mikä on koulutus?


      • Lähihoito

        Lähihoitajille ei voi maksaa suurta palkkaa koska hoitajia tarvitaan tulevaisuudessa paljon. Olisi kunnille liian kallista.

        Ja lähihoitajaksi opiskeluhan ei kummoisia älynlahjoja tarvi.

        Turha kitistä jos opiskelee ei-arvostettuun duuniin jossa pääsee helpolla. Palkka on sen mukainen.


      • raskaan työn raataja
        opiskelkaa enemmän kirjoitti:

        Koulutukseen nähden aivan riittävä palkka !

        Ja mitähän tiedät lähihoitajan koulutuksesta. Sovitaanko niin, että jos sinulla ei ole mitään fakta tietoa lähihoitajan koulutuksesta saati tuiki tärkeästä tehtävästämme tässä yhteiskunnassa niin oletko ihan hiljaa.HÄPEÄ!!!! PS: Sinäkin joskus sairastut ja kukahan sinua sitten hoitaa!!!!


      • Kymenlaakson nanny

        Ei tod. ole lastenhoitajana työskentelevän lähärin brutto noin paljon. Tai no tiedä sitten jos joku kunta maksaa enemmän, oma brutto ollut siinä vähän päälle 1900€/kk.


      • Kiesus!!!!!!!
        Lähihoito kirjoitti:

        Lähihoitajille ei voi maksaa suurta palkkaa koska hoitajia tarvitaan tulevaisuudessa paljon. Olisi kunnille liian kallista.

        Ja lähihoitajaksi opiskeluhan ei kummoisia älynlahjoja tarvi.

        Turha kitistä jos opiskelee ei-arvostettuun duuniin jossa pääsee helpolla. Palkka on sen mukainen.

        Hienoa että tänne eksynyt huippuälykäs/mukamas/olevinaan joka laukoo moisia typeryyksiä..Jos olisit normaalilla älylahjoilla varustettu ihminen, et moista laskisi suustasi...pihisee....


      • 20+10
        Kymenlaakson nanny kirjoitti:

        Ei tod. ole lastenhoitajana työskentelevän lähärin brutto noin paljon. Tai no tiedä sitten jos joku kunta maksaa enemmän, oma brutto ollut siinä vähän päälle 1900€/kk.

        Ne palkat nousi ainakin Espoossa, muista en tiedä.
        voin laittaa kuvan palkkakuitista jos haluat


      • kemiläinen
        13+18 kirjoitti:

        Puhu sitten kun olet ollut päiväkodissa töissä..

        No pirskatti pitäskö tähän vastata kuten muihinki vastaaviin kyselyihin...ottakaa tutkijat ite selvää,joskushan teiänki pitää väitös toteuttaa...naurettavia torveloita ja te uskotta....


      • espoo pk
        Kymenlaakson nanny kirjoitti:

        Ei tod. ole lastenhoitajana työskentelevän lähärin brutto noin paljon. Tai no tiedä sitten jos joku kunta maksaa enemmän, oma brutto ollut siinä vähän päälle 1900€/kk.

        http://imgur.com/7ofmAl9

        Tuossa kuva palkasta.


      • kaikenlaisia tapauksia

        minulle on maksettu 28 vuoden ajan yli 2500 e kuussa siita etten TEE MITAAN

        ihan totta, lukekaa kirjeeni asianajajalle

        Keuruulle www.unianova.eu/ari.kuukka.htm


      • vekkoi

        Ai miten niin raskasta? Mene raksalle töihin ja sanon sitten että on raskasta. Ihan on oikea palkka kevyestä työstä. Päivään kuuluu (TES) ruokailu työaikanana ja vielä pillereiden jakaminen, raporteilla istuminen, sekö on raskasta?


      • jajjata
        raskaan työn raataja kirjoitti:

        Ja mitähän tiedät lähihoitajan koulutuksesta. Sovitaanko niin, että jos sinulla ei ole mitään fakta tietoa lähihoitajan koulutuksesta saati tuiki tärkeästä tehtävästämme tässä yhteiskunnassa niin oletko ihan hiljaa.HÄPEÄ!!!! PS: Sinäkin joskus sairastut ja kukahan sinua sitten hoitaa!!!!

        Roskaauton kuljettajakin tekee tärkeää työtä,joten virheargumentoit.


      • lassikapa
        jajjata kirjoitti:

        Roskaauton kuljettajakin tekee tärkeää työtä,joten virheargumentoit.

        Naiset vaan pillittää katkeruuttaan tasaarvosta kun eivät itse jaksa tehdä raskaita töitä kuten miehet.


      • näin se menee
        13+18 kirjoitti:

        Puhu sitten kun olet ollut päiväkodissa töissä..

        Ei tartte olla päiväkodissa töissä kun aikoinaan opiskellut riittävästi


      • ninini
        raskaan työn raataja kirjoitti:

        Ja mitähän tiedät lähihoitajan koulutuksesta. Sovitaanko niin, että jos sinulla ei ole mitään fakta tietoa lähihoitajan koulutuksesta saati tuiki tärkeästä tehtävästämme tässä yhteiskunnassa niin oletko ihan hiljaa.HÄPEÄ!!!! PS: Sinäkin joskus sairastut ja kukahan sinua sitten hoitaa!!!!

        Toivottavasti oikea sairaanhoitaja, mutta saat lähihoitajana toki pyyhkiä perseeni


      • okiuh
        espoo pk kirjoitti:

        http://imgur.com/7ofmAl9

        Tuossa kuva palkasta.

        Miten jollakin voi veroprosentti olla 12,5 ? Minä maksan palkastani 29% veroa. No toki sillä kstannetaan yhden lähihoitajan palkka


      • lähäri tu
        vekkoi kirjoitti:

        Ai miten niin raskasta? Mene raksalle töihin ja sanon sitten että on raskasta. Ihan on oikea palkka kevyestä työstä. Päivään kuuluu (TES) ruokailu työaikanana ja vielä pillereiden jakaminen, raporteilla istuminen, sekö on raskasta?

        Eikai lähihoitaja saa lääkkeitä jakaa. Siihentarvitaan oika sairaanhoitaja


      • perus52
        on totta kirjoitti:

        Hei, unohda tuo koulutuksen mukaan määräytyvä palkka. Meillä monella alalla on juuri päinvastoin, esim. monella miesvaltaisella alalla. Satamassa, paperitehtalla, koneenkuljettajat ansaitsevat tuplasti tuon palkan ja mikä on koulutus?

        Paperiteollisuus on TODELLA kilpailtu ala. Se on sitä kapitalismia. TUTKIMUSTEN mukaan suuri joukko kokoomuksen kannattajista on 18 - 40 hoitoala ja toimistotyötä tekeviä naisia. Koska on vain niin siistiä olla kokoomuslainen. Niin...


      • Tero R.
        lähäri tu kirjoitti:

        Eikai lähihoitaja saa lääkkeitä jakaa. Siihentarvitaan oika sairaanhoitaja

        No joo. Tosi vaativaa työtä :D lähi saa kyllä antaa ei jakaa. Olet oikeassa :D


      • Äly hoi!!!!!
        vekkoi kirjoitti:

        Ai miten niin raskasta? Mene raksalle töihin ja sanon sitten että on raskasta. Ihan on oikea palkka kevyestä työstä. Päivään kuuluu (TES) ruokailu työaikanana ja vielä pillereiden jakaminen, raporteilla istuminen, sekö on raskasta?

        Joo ja päivään kuuluu myös 130 kg painavien pappojen nostelu, kääntely ja peseminen tai 60 v. aivonsa pilalle juoneiden hoito, niiden jotka lyövät, potkivat ja tekevät kaikkea muutakin "hauskaa". Turha huudella, jos asiasta ei mitään tiedä. Olen aivan tietoisesti valinnut alan enkä kirjoita tätä valittaakseni. Ai niin ja olen ollut myös rakennuksella töissä, joten tiedän siitäkin jotain.


      • mökillä
        Äly hoi!!!!! kirjoitti:

        Joo ja päivään kuuluu myös 130 kg painavien pappojen nostelu, kääntely ja peseminen tai 60 v. aivonsa pilalle juoneiden hoito, niiden jotka lyövät, potkivat ja tekevät kaikkea muutakin "hauskaa". Turha huudella, jos asiasta ei mitään tiedä. Olen aivan tietoisesti valinnut alan enkä kirjoita tätä valittaakseni. Ai niin ja olen ollut myös rakennuksella töissä, joten tiedän siitäkin jotain.

        Se on hyvä kun ruokatunnille mennessä on saanut selän suoristettua edellisen työpäivän aiheuttamien särkyjen takia. Kohta kääntelet minuakin kun sähkömiehen hommista jään eläkkeelle.


      • pohojanmaa
        Lähihoito kirjoitti:

        Lähihoitajille ei voi maksaa suurta palkkaa koska hoitajia tarvitaan tulevaisuudessa paljon. Olisi kunnille liian kallista.

        Ja lähihoitajaksi opiskeluhan ei kummoisia älynlahjoja tarvi.

        Turha kitistä jos opiskelee ei-arvostettuun duuniin jossa pääsee helpolla. Palkka on sen mukainen.

        Meilläpäin ainakin ilman koulutuspaikkaa jääneet ja pitkäaikaistyöttömät koulutetaan lähihoitajiksi. Näin paranee tilastot ja saadaan halpaa, mutta kylläkin osaamatonta työvoimaa


      • pekka poika
        Äly hoi!!!!! kirjoitti:

        Joo ja päivään kuuluu myös 130 kg painavien pappojen nostelu, kääntely ja peseminen tai 60 v. aivonsa pilalle juoneiden hoito, niiden jotka lyövät, potkivat ja tekevät kaikkea muutakin "hauskaa". Turha huudella, jos asiasta ei mitään tiedä. Olen aivan tietoisesti valinnut alan enkä kirjoita tätä valittaakseni. Ai niin ja olen ollut myös rakennuksella töissä, joten tiedän siitäkin jotain.

        Ammatin valinta kysymys. Jos opiskelee tarpeeksi ei tarvitse nostella


      • koittakaa ymmärtää

        11 2

        En väheksy kenenkään tekemää työtä,mutta aina se on sisätiloissa helpompaa kuin paukkuvassa pakkasessa.Ulkona työskentely talvella on kuluttavaa,mutta ei se palkkaan ole koskaan mitään vaikuttanut.


      • tyhjän leventelyä
        okiuh kirjoitti:

        Miten jollakin voi veroprosentti olla 12,5 ? Minä maksan palkastani 29% veroa. No toki sillä kstannetaan yhden lähihoitajan palkka

        okiuh
        Jos sinulla olis tuomonen palkka kun kerrot,epäilen että et tällaisia palstoja vilkaisiskaan.


      • Eläkeläinen
        okiuh kirjoitti:

        Miten jollakin voi veroprosentti olla 12,5 ? Minä maksan palkastani 29% veroa. No toki sillä kstannetaan yhden lähihoitajan palkka

        Minä maksan eläkkeestäni veroa saman verran,se on väärin!!!


      • Kyllästynyt
        on totta kirjoitti:

        Hei, unohda tuo koulutuksen mukaan määräytyvä palkka. Meillä monella alalla on juuri päinvastoin, esim. monella miesvaltaisella alalla. Satamassa, paperitehtalla, koneenkuljettajat ansaitsevat tuplasti tuon palkan ja mikä on koulutus?

        Kyllä!!. Mutta nyt unohdat sen että nämä satamatyöntekijät ja paperitehdastyöntekijät tekevät "rahaa" valtiolle. Sinä hoitajana sitä vain tuhlaat. Se tuhlaava puoli ei saa tienata enempää kuin tuottava puoli. KUKA VITTU NIITÄ TÖITÄ SITTEN ENÄÄN TEKEE?. Vapaa ajattelu on sallittua. Myös sekin että miesvaltaiset alat tahtoo olla juurikin raskaita ja pölyisiä/vaarallisia töitä mitä naiset eivät kykene hoitamaan yhtä tehokkaasti kuin miehet. Niihin on turha mitään 50 kiloista naista ottaa.


      • hoi!
        lähäri tu kirjoitti:

        Eikai lähihoitaja saa lääkkeitä jakaa. Siihentarvitaan oika sairaanhoitaja

        Hah. Itse lh akuuttityössä. Lääkehoitoon kouluttautunut, suonensisisiä en anna, kaikkea muuta kyllä :)


      • Säälivä
        pohojanmaa kirjoitti:

        Meilläpäin ainakin ilman koulutuspaikkaa jääneet ja pitkäaikaistyöttömät koulutetaan lähihoitajiksi. Näin paranee tilastot ja saadaan halpaa, mutta kylläkin osaamatonta työvoimaa

        Tyhmälle on tymää vastata, mutta älä vastaisuudessa nolaa itseäsi komentoimalla näillä palstoilla.


      • akat.pillittää.aina
        opiskelkaa enemmän kirjoitti:

        Koulutukseen nähden aivan riittävä palkka !

        Juuri näin. Amistason koulutusmäärä, ja tuoko ei riittävää? Raskasta? Menkää logistiikan, maanrakennuksen tai taloraksan hommiin ja kitiskää raskaasta.


      • RottaRatissako

        Amistason (120 op) tutkinto ja teille pitäisi maksaa enemmän??? Tiedätkö yhtään miten raskasta on siivojan työ ja koulusmäärä sama kuin teillä!!. Olet siis aivan verrattavissa siivoojaan ja kitiset yli 2 tonnin palkasta. Toivottavasti matu-hoitajat muuttavat teidän palkkanne vihdoin realistisemmaksi.


      • JOriitttääRuikutus
        raskaan työn raataja kirjoitti:

        Ja mitähän tiedät lähihoitajan koulutuksesta. Sovitaanko niin, että jos sinulla ei ole mitään fakta tietoa lähihoitajan koulutuksesta saati tuiki tärkeästä tehtävästämme tässä yhteiskunnassa niin oletko ihan hiljaa.HÄPEÄ!!!! PS: Sinäkin joskus sairastut ja kukahan sinua sitten hoitaa!!!!

        hikiset 120 op. Need to say more?

        2 tonnia on teille liikaa. Onneksi maahanmuuttajista saadaan alalle edullisempaa työvoimaa!


    • Pieni on

      Palvelukodit ja yksityiset maksavat todella huonosti. Työnmäärä aivan valtava.

      Ilmankos he yrittävät vielä muka sääsätää kun palkkaavat halpaa työvoimaa ulkomailta se on perimmäisin syy. Super valvomaan asiaa.

      Mitä he muuten osaavat työssään ja voi vanhukset olal todella heitteillä sairaanhoidollisesti.

      Muistakaa, että palkka vaikuttaa mahdollisiin tuleviin eläkekertymiinne!

      • Matti S.

        15 vuotta painoin pitkää päivää Rakennusteollisuudessa kunnes terveyteni petti raskaassa työssä. Parivuotta sitten valmistuin lähihoitajaksi ja teen nyt keskivaikeiden kehvojen kanssa töitä. Palkka ei tietenkään ole niin hyvä, mutta nyt jaksan kotiin tullessa vielä tehdä kotitöitäkin ja vaimo kiittää sängyssä. Olen onnellinen.


      • Macatola
        Matti S. kirjoitti:

        15 vuotta painoin pitkää päivää Rakennusteollisuudessa kunnes terveyteni petti raskaassa työssä. Parivuotta sitten valmistuin lähihoitajaksi ja teen nyt keskivaikeiden kehvojen kanssa töitä. Palkka ei tietenkään ole niin hyvä, mutta nyt jaksan kotiin tullessa vielä tehdä kotitöitäkin ja vaimo kiittää sängyssä. Olen onnellinen.

        Minä tykkään kun on koulutuksia, kehityskeskustelu päiviä, yövuoroja(kirjoitelen rapsoja ja kiertelen huoneita sekä katselen leffoja, joskus pyyhin lattioita). Yksitisellä lähihoitajana.


      • Taina 46
        Macatola kirjoitti:

        Minä tykkään kun on koulutuksia, kehityskeskustelu päiviä, yövuoroja(kirjoitelen rapsoja ja kiertelen huoneita sekä katselen leffoja, joskus pyyhin lattioita). Yksitisellä lähihoitajana.

        Meillä käydään työnohjauksessa, se on kivaa :-) minä tykkään työstäni. Ei se palkka ole pääasia. Vanhuspuolella.


    • 5vuoden irt.san.suoj

      Itsellä todella kevyt toimistotyö valtiolla verotuspuolella. 3250€ brutto. Vähän esitän tekeväni. Liukuva työaika ja 20min päivässä oikeita töitä. Loppuaika vastuunpakoilua.

      • nallekarkit ei tasan

        Tuollaista itsekin haluaisin mutta joka paikassa on pakko raataa.
        Paras esimerkki kun aloitin yhdessä työpaikassa niin 2 päivän jälkeen tuli "pomo" ihan hiilenä kyselemään että mättääkö joku kun teet niin hitaasti töitä..............


      • FFFFFFF

        Pelkkää skeidaa..Provo

        Vaimo verotoimmisiton esimies ja ei todellkaan saa moisia ansioita..

        Ja työkuormasta .. Höpö höpö..
        Kunnalla on 5-vuoden suojia ei valtiolla johon verotoimisto kuuluu...

        Ettet olisi joku lähäri joka kateellisena höpisee ?


      • resa
        FFFFFFF kirjoitti:

        Pelkkää skeidaa..Provo

        Vaimo verotoimmisiton esimies ja ei todellkaan saa moisia ansioita..

        Ja työkuormasta .. Höpö höpö..
        Kunnalla on 5-vuoden suojia ei valtiolla johon verotoimisto kuuluu...

        Ettet olisi joku lähäri joka kateellisena höpisee ?

        Minun vaimo on verovirkailija ja laskennallinen tuntipalkka on yli 17 euroa. Oma tuntipalkka alle 14 euroa alalla jota pidetään hyväpalkkaisena.


      • Tulevaisuudessa toimistotyöt vähenevät huomattavasti, mutta sosiaali- ja terveysalalla työt lisääntyvät. Itse olen entinen sihteeri ja vaihtanut alaa kotihoitoon, jossa todella on tarvetta alalla ja eikä tarvitse olla tekemisissä pelkkien tilastojen kassa jaistua koko päivän koneen vieressä ja tylsistyä yksi pelkkien numeroiden yms. kaikkeen toimistotyöhän liittyvään.


      • hyrsktyrsk

        hahhahhaaaa! Kehno trolli


      • 10+8
        mepamr kirjoitti:

        Tulevaisuudessa toimistotyöt vähenevät huomattavasti, mutta sosiaali- ja terveysalalla työt lisääntyvät. Itse olen entinen sihteeri ja vaihtanut alaa kotihoitoon, jossa todella on tarvetta alalla ja eikä tarvitse olla tekemisissä pelkkien tilastojen kassa jaistua koko päivän koneen vieressä ja tylsistyä yksi pelkkien numeroiden yms. kaikkeen toimistotyöhän liittyvään.

        Itsellä taas toisinpäin, olin lähihoitajana ja nyt toimistossa työssä mikä ei vaadi koulutusta,toimistossa istuminen tuntuu luksukselta sen lähihoitajan ahertamisen jälkeen.


      • ala jo säästään

        No onneksi tähän onkin tulossa muutos, kun Suomi putoaa puusta niin kaiken maailman virastot ihan ensialkuun kiinni, Kreikan malli.


      • mieluummin aherran
        10+8 kirjoitti:

        Itsellä taas toisinpäin, olin lähihoitajana ja nyt toimistossa työssä mikä ei vaadi koulutusta,toimistossa istuminen tuntuu luksukselta sen lähihoitajan ahertamisen jälkeen.

        Kuka mitenkin. En ikinä haluaisi olla toimistotyössä missä istutaan päivät pitkät. Ei olisi minulle luksusta.. päinvastoin.


    • niinpä niin

      5 vuoden irtisanomissuoja taitaa nyt vähän provoilla, eikös niin?

      • KALLE KELLO

        Ei ole provo. Näin se oli, kun ensimmäiset kuntaliitokset tuli, mutta nyt kun kunnat pakotetaan liittymään, ei tuota enää ole. Tämä tosin varmaankin koskee kaikkia niitä OIKEITA työntekijötä, jotka saavat lähteä yhden kuukauden irtisanomisajalla. Pomoportaalla jatkuu varmasti viiden vuoden irtisanomiaika, tai sitten tehdään uusia virkoja. Näin olle säästöt on NOLLA euroa. Katos kokoomuspaskakataisenkätyriämmän (on kanssa jättämässä uppoavan laivan) valehtelevat silmät suut täyteen, Kokoomuspaskojen ainoa saavutus on kusettaa kansaa ja repiä viimesetkin, että rikkaat rikastusi lisää. Nyt nämä kaksi pashaa ovat tyrkyllä eu:hun ahenina ja tietävät että laiva uppoo, mutta kaveria ei jätetä.. Kyllä Kallee nyt vihtuttaa suunnattomasti kun se pashanappula ehdottelee lisäsäästöjä.. Mitähän veroja nyt nostettaisiin, ai niin auto, sähkö, asuminen ja ruokaankin vois lätkästä 20% lisää veroo


      • KALLE KELLO kirjoitti:

        Ei ole provo. Näin se oli, kun ensimmäiset kuntaliitokset tuli, mutta nyt kun kunnat pakotetaan liittymään, ei tuota enää ole. Tämä tosin varmaankin koskee kaikkia niitä OIKEITA työntekijötä, jotka saavat lähteä yhden kuukauden irtisanomisajalla. Pomoportaalla jatkuu varmasti viiden vuoden irtisanomiaika, tai sitten tehdään uusia virkoja. Näin olle säästöt on NOLLA euroa. Katos kokoomuspaskakataisenkätyriämmän (on kanssa jättämässä uppoavan laivan) valehtelevat silmät suut täyteen, Kokoomuspaskojen ainoa saavutus on kusettaa kansaa ja repiä viimesetkin, että rikkaat rikastusi lisää. Nyt nämä kaksi pashaa ovat tyrkyllä eu:hun ahenina ja tietävät että laiva uppoo, mutta kaveria ei jätetä.. Kyllä Kallee nyt vihtuttaa suunnattomasti kun se pashanappula ehdottelee lisäsäästöjä.. Mitähän veroja nyt nostettaisiin, ai niin auto, sähkö, asuminen ja ruokaankin vois lätkästä 20% lisää veroo

        Ja sdp avustuksella


    • hoitis

      Olen kiinnostut LÄHIHOITAJAN palkoista!!!!!

    • Hoitajan liksa

      2100 peruspalkka lisät. Käteen jää yleensä 1800-1900 euroa. Ihan ok, mutta töitä ihan kamalasti 2:ssa vuorossa. Muutama satanen lisää ei olisi pahitteeksi. Jatkuvasti porukka sairaslomalla ja loppuunpalamiset yleistyneet ja sijaisia saa käyttää vain pakon edessä. Työ oli ennen mukavaa ja nyt tyytyväinen ei ole kukaan. Ei asiakkaat, omaiset, esimiehet eikä hoitajat. Ja kaikki vaan huononee :( Itse haluaisin vaihtaa muulle alalle, koska en usko jaksavani hoitajana eläkkeelle asti...eli opinnot kutsuvat jossakin vaiheessa.Mutta siis palkalla elää kyllä jotenkin vaikka säästöön en saa jäämään juuri mitään.

      • vakkari

        Mulla tuntipalkka 13.71,joten laske siitä.Olen kyllä kuukausipalkalla kunnalla,lisiä tulee sitten muutama/muutamia satkuja kuussa riippuu vähän.En ikinä suosittele hoitajan työtä kellekkään.Työ todella raskasta nykyään.Pomot painaa päälle kun yleiset syyttäjät,kytätään,kytätään,ei sijaisia koskaan kenenkään tilalle.Leivän saa varmaan jostain helpommallakin.Toki tulevaisuus huoletta jos ei nuoret lähde tälle alalle.Kuka hoitaa tulevaisuudessa lapset,vanhukset,,,


      • superjäsen

        Aika hyvät lisät, jos br 2100 lisät ja netto 1800-1900. melkoiset verovähennykset tai kotitalousvähennykset. Maakunnissa br2400 ja käteen jää 1700 .
        Joku valittaa töiden kiivaudesta. Enää ei ole suojatyöpaikoja kute 20v. sitten.
        TYÖpaikalle tullaan tekemään reippaasti TÖITÄ, se on asennekysymys.


      • joutomies aa+
        superjäsen kirjoitti:

        Aika hyvät lisät, jos br 2100 lisät ja netto 1800-1900. melkoiset verovähennykset tai kotitalousvähennykset. Maakunnissa br2400 ja käteen jää 1700 .
        Joku valittaa töiden kiivaudesta. Enää ei ole suojatyöpaikoja kute 20v. sitten.
        TYÖpaikalle tullaan tekemään reippaasti TÖITÄ, se on asennekysymys.

        Minä valtiolla joutomiehenä. Käteen ei jää mitään puhtaana, tilille kertyy ihan mukavasti.
        Edut on näissä valtion hommissa hyvät niinku minullakin, uusi Mersu alla työnantajan polttoaineet ja huollot. Valtion asunto, kaksi-viisi kertaa vuodessa ulkomailla täydellä palkalla. Syömiset ja terveyden hoito kuuluu etuihin.
        Mitä köyhät valitatte??


      • ....................

        Ikäänkuin muilla aloilla ei olisi tarpeeksi töitä ja ns. loppuunpalamista.


      • ökyrikas kunnavirk
        joutomies aa+ kirjoitti:

        Minä valtiolla joutomiehenä. Käteen ei jää mitään puhtaana, tilille kertyy ihan mukavasti.
        Edut on näissä valtion hommissa hyvät niinku minullakin, uusi Mersu alla työnantajan polttoaineet ja huollot. Valtion asunto, kaksi-viisi kertaa vuodessa ulkomailla täydellä palkalla. Syömiset ja terveyden hoito kuuluu etuihin.
        Mitä köyhät valitatte??

        Minulla on vielä noiden lisäksi kolmentoista viikon palkallinen loma Puerto Ricossa, saan kaksitoista pinnaa provikaa verotuloista ja minua ei voi irtisanoa. Ei kuitenkaan Mersua. Eikö se ole vähän rahvaanomaista? Minulla on kuski jonka palkaa on nafti yhdeksäntuhatta kuukaudessa. Netto.


      • halal-lounas
        vakkari kirjoitti:

        Mulla tuntipalkka 13.71,joten laske siitä.Olen kyllä kuukausipalkalla kunnalla,lisiä tulee sitten muutama/muutamia satkuja kuussa riippuu vähän.En ikinä suosittele hoitajan työtä kellekkään.Työ todella raskasta nykyään.Pomot painaa päälle kun yleiset syyttäjät,kytätään,kytätään,ei sijaisia koskaan kenenkään tilalle.Leivän saa varmaan jostain helpommallakin.Toki tulevaisuus huoletta jos ei nuoret lähde tälle alalle.Kuka hoitaa tulevaisuudessa lapset,vanhukset,,,

        Matu-hoitajat hoitaa, älä huoli. Siksihän niitä maahan otetaan. Ne hoitaa sinutkin sitten kun et itse enää jaksa.


    • joku3

      Yleensä ottaen lähihoitajille jää käteen maksimissaan 2000e eli palkan takia ei alalle kannata lähteä. Toisaalta ansiot ovat huomattavasti suuremmat kuin työttömällä ja alalla ei tarvitse olla työttömänä ainakaan jos on valmis muuttamaan työn perässä.

      • bggg

        Hyvä palkka. Paitsi pk-seudulla koska asuminen siellä niin kallista. Monet eivät saa läheskään noin paljoa. Hoitajat ovat hyviä valittamaan turhasta ja kadehtimaan muita, joten heille ei pidä maksaa enempää. Varastolla sain 1100 kuukaudessa käteen kokopäivätyöstä.


      • 3+18

        Tuo on yläkanttiin, jos palkka on 2039 brutto niin käteen jäi itsellä 1677e


    • hoitaja3

      Älkääs nyt haukkuko lähihoitajan ammattia.. Onhan se raskasta ja työtä on mutta se on myös palkitsevaa ja monipuolista. Meillä on ainakin niin ihana työsakki etten oli vielä tähän mennessä toista porukkaa tavannut (myös ammattia vaihtaneena), omaisetkin ovat mukavia ja asukkaat. En vaihtaisi enää ammattia ellei pakko olisi. Mutta se on myös valinta kysymys ja jos itsellä on tuollainen asenne niin sitten kyllä kannattaa vaihtaa alaa!!

      Ja mitä siihen palkkaukseen tulee http://www.superliitto.fi/?cat=265

      Kunnallisella on parempi palkka kuin yksityisellä, ja kunnallisella puolella VOIT OLLA VARMA ETTÄ SAAT RAHASI JA SINUA KUUNNELLAAN! Yksityisellä ei ole muuta kuin harmeja kerta toisensa jälkeen.

      • 2+2

        "Kunnallisella on parempi palkka kuin yksityisellä"

        Ei aina, itse olin tosiaan tuolla 2039e/kk palkalla mutta kävin sen jälkeen yksityisen päiväkodin työhaastattelussa ja siellä olisi tarjottu 2100e/kk


      • vgff
        2+2 kirjoitti:

        "Kunnallisella on parempi palkka kuin yksityisellä"

        Ei aina, itse olin tosiaan tuolla 2039e/kk palkalla mutta kävin sen jälkeen yksityisen päiväkodin työhaastattelussa ja siellä olisi tarjottu 2100e/kk

        Eipä ole paljoa parempi, noin pienen rahan takia ei kannata vaihtaa työpaikkaa.


      • 11+13
        vgff kirjoitti:

        Eipä ole paljoa parempi, noin pienen rahan takia ei kannata vaihtaa työpaikkaa.

        En ollut vaihtamassakaan vaan edellinen määräaikaisuus loppui.


    • gernau

      Pelkkää yövuoroo ja viikonloppua, n. 3.400 brutto kaikkine lisineen.

    • Meidän emäntä on lähihoitajana Tampereella palvelukodissa.
      Peruspalkka 2150€ lisät 200-500€.
      Meikäläinen sähkärinä suurinpiirtein samoilla tuntipalkoilla n.14€.

      • messukylästä

        Käykö nyssellä töissä, se ois nääs halpaa.


    • hoitsu1

      Palkka on hyvä ja työ kevyttä

    • Renlund

      Kuka niitä töitä kaipaa, kun laiskottelustakin maksetaan.

      • en jaksaisi

        Onko kiva jäädä lomalle laiskottelusta? Työstä se jatkuva laiskottelukin käy. On kokemusta.


      • töihin-muttei-orjatöihin
        en jaksaisi kirjoitti:

        Onko kiva jäädä lomalle laiskottelusta? Työstä se jatkuva laiskottelukin käy. On kokemusta.

        Kyllä. Laiskottelu on raskaampaa kuin mikään työnteko. Puolen vuoden jälkeen alkaa järki lähteä. Ei mitään ihmisen hommaa..


    • seva1

      Turussa lähihoitaja kotisairaanhoidossa tienaa peruspalkka 1964e/kk. Työ on kaksivuorotyötä. Aivan paska palkka.

      • 9+3

        Samaa mieltä palkasta ja kun vielä mietit mitä kaikkea sen palkan eteen joutuu tekemään opinnoissa ja töissä niin ei ole oikeudenmukainen palkka.

        Monet saa samaa tai parempaa palkkaa hantti toimistotöistä, ja sen eteen ei tarvitse samalla tapaa rehkiä. Töiden jälkeen jaksaa helposti harrastaa ym..


      • ....................
        9+3 kirjoitti:

        Samaa mieltä palkasta ja kun vielä mietit mitä kaikkea sen palkan eteen joutuu tekemään opinnoissa ja töissä niin ei ole oikeudenmukainen palkka.

        Monet saa samaa tai parempaa palkkaa hantti toimistotöistä, ja sen eteen ei tarvitse samalla tapaa rehkiä. Töiden jälkeen jaksaa helposti harrastaa ym..

        Ei opinnot mitään raskaita ole. tyhmäkin suoriutuu niistä.


      • 11+2
        .................... kirjoitti:

        Ei opinnot mitään raskaita ole. tyhmäkin suoriutuu niistä.

        Puhutko kokemuksen kautta? Mun mielestä oli todella raskasta käydä eri työharjoittelut sairaaloissa ja kehitysvammaisten kanssa.


      • 20+9
        9+3 kirjoitti:

        Samaa mieltä palkasta ja kun vielä mietit mitä kaikkea sen palkan eteen joutuu tekemään opinnoissa ja töissä niin ei ole oikeudenmukainen palkka.

        Monet saa samaa tai parempaa palkkaa hantti toimistotöistä, ja sen eteen ei tarvitse samalla tapaa rehkiä. Töiden jälkeen jaksaa helposti harrastaa ym..

        Eikös ne lähärin opinnot ole ihan perusopinnot toisen asteen koulutuksessa? Jospa niissä mainitsemissasi "hanttihommissa" joutuukin kropan sijaan käyttämään aivoja? Turha on valittaa. Jokainenhan täällä itse ammattinsa/työnsä valitsee.


      • Hävetkää

        Ai amiskestoisella koulutuksella 1900 liian vähän. Kuinka suuruudenhulluja te oikein olette?

        Oman alani kk-palkka aloittvalla 1600 eur.


    • plutoo

      sivusta seuranneena niin palkkahan on ihan ok. siihen nähden että 2xpvä kahvitauko kestää 45min ja siihen päälle vielä 1h ruokatauko tupakkatauot eli eipä siinä päivän mittaan paljoo duunia tehdä ja sekin kaikki on pois maksavilta asiakkailta,,

      • plutoo

        tais kolahtaa minusten antajille omaan nilkkaan kritiikki,,,,esim.asiakas soittaa ja pyytää apua niin vastataan vaan ollaan toisella asiakkaalla todellisuudessa ollaan tupakalla ja naureskellaan päälle siinähän odottelet


      • opiskeleva lähäri

        Missäköhän kyseinen lunkki työyhteisö sijaitsee, kun itse monta vuotta työtä tehneenä en moisia etuuksia saanut. Menehän kotihoitoon ja kierrä kentällä 2 vuorotyössä....hyvä kun puolen päivän aikaan pääsee rakkonsa tyhjentää ja haukkaamaan nopeasti jotain, sitten takaisin kierrokselle ja päivän päätteksi taukotuvalle jonottamaan tietokoneneelle pääsyä ja kirjaamaan päivän työt, lisäämään apteekkisivuille lääketilaukset, jos päivän aikana olet muutamalle lääkkeet jakanut 2-viikoksi. Ja tee tämä kaikki myös siinä 20 asteen pakkasessa, kun autosi on jäässä ja seuravassa kohteessa odottaa sinua mummo suihkuttelemaan ja avanteen vaihtoon...ja senjälkeen taas pakkaseen. Ethän toki unohtanut mummoa, jonka antibiooti alkoi tänään ja olet ainoa, joka sen kipaisee hakemaan, siinä kaiken muun lomassa. Olitko tietoinen , että monessa paikassa on jo savuton työyhteisö, varotuksiakin on annettu ja jopa potkut sen päälle. Nyt työni on tehty sillä saralla, 2 kertaa välilevy mennyt selästä ja polvissa nivelrikot, uuden polven saan kohta toiseen jalkaan. Työ on raskasta, mutta pidin siitä silti. Nyt opiskelen istumatyötä. Tosi kurja juttu, ettei hoitsujen työtä arvosteta :(


    • fgt

      Tehtävä: Lähihoitaja - Sairaanhoitaja - Lääkäri.

      Palkkataso: 2100 € - 4000 € (ylihoitaja) - ∞ (ääretön)

      Siitä valitsemaan vaan ihan vapaasti. Jos ei ole koulunkäynti maistunut tai älliä ei ole niin vasemmalle vaan. Ja turha nurista jokainen kykyjensä mukaisesti tienaa.

      • 16+16

        Ei se silti tarkoita sitä että palkka olisi oikeudenmukainen.


      • geo
        16+16 kirjoitti:

        Ei se silti tarkoita sitä että palkka olisi oikeudenmukainen.

        Niin? Eli lähihoitajille pitäisi maksaa enemmän. Mistähän ne rahat otetaan? Raskas ruumiillinen työ ei tarkoita nykyisessä maailman tilanteessa, että siitä pitäisi maksaa hyvää palkkaa.

        Saan reilusti yli kolmen lähihoitajan kk palkan eikä se ole oikeudenmukaista. Mutta sitä varten on tehty hommia, punnittu mihin mennään uralla. Samallalailla etsitty tietoa nuorena mitä sitä alkaisi isona tekemään ja tähän on tultu. --> Pöydän ääressä istumista, muiden kuuntelua ja päätösten tekemistä.


    • Ammattihan on valintakysymys, turha aina tiristä palkkojen pienuudesta, vaihtaa alaa, ite teen hoitajan työtä 78% tiliä tulee noin 1450 kk käteen, sillä pärjää ja aikaa jää läheisille, elämä on omia valinttoja täynnäå:)

    • ilari77:)

      meidä Sirpa on niin "törkeä" varas että vie vähänkin täyden tulitikkuaskin,käteiset tutkii että löytyiskö jotta saisi olutta kaupasta,kotirosvo jonka aivotoiminta ei osaa sanoa että ei kannata,palat vain.. mutta ei kun on niin kova vimma viedä että viedään jo viemisen takia,tyydyttyy tarpeet..on sellainen SS-tyttö joka ei selvinpäin uskalla olla koska pelkää kokoajan että tyhmyys paljastuu

      • ilari77:) hki77

        SS= sitkeesti siivellä (ja naapureiden viinapulloissa...)


    • Heheeheeee naisille sopiva palkka 2000 kuussa...hoh hoi

      • 5+5

        Ei kaikki lähihoitajat ole naisia, myös miehiä on alalla!


    • En enää välitä

      Työ on raskasta,palkka huono jos nyt tämän laman aikana on töitä.Itse kouluttauduin vanhemmalla iällä hoitajaksi josta on aikaa vajaa 10 vuotta ja vieläkään ei ole vakituista paikkaa.No nythän se on jo myöhäistä koska ikää on jo 50 vee.Ei ole kultakaivos jos ei satu asumaan pääkaupunkiseudulla,tuppukylissä ei ole töitä.Vaihtaisin alaa jos olisin nuorempi,enää en viiti,maksakoon liitto välillä.

    • yökkönen

      Teen pelkkää yövuoroa. 7 yötä putkeen ja viikon vapaa. Vuosiansio oli 2013 43000

      • 1+12

        Niin, palkkaa saa tuolla tavoin kyllä väkisin nostettua mutta kuka jaksaa? Ja onko se sen arvoista..


      • Lähärimies

        Toi olisi kyllä ihan ok duunia. Ja palkkauskin kohdillaan.
        Hyvä hyvä.!


    • Lähärimies

      Mulla Brutto 2200/kk Yksityisellä puolella. Siitä sitten verot pois niin ei sillä kuuhun mennä mutta duunia Saaaaaa tehdä!!

      p.s. Pidän työstäni! :)

    • hoi1

      kolmivuorotyötä 3000e/kk vanhainkotihoitoa, apuvälineet auttavat siirroissa,muuten saa lentää pää kolmantena jalkana eli työtä paljon, tekee sen minkä ehtii. alalla yli 10 vuotta joten ei palkka nouse kun kerran vuodessa n.20e/kk vuorolisät

      • ammatinvalintaa

        Olen itse ollut samalla alalla jo 17 vuotta. Amk-koulutus taustalla. Tauot pidetään työmaalla ja ne on todella hätäisiä (2X 15 min. -jos ehditään). Jos sadeasut ei enää pidä vettä kahden tunnin kaatosateen jälkeen ja vaatteet kastuvat, oma on häpeäsi. Teen töitä työtilanteen mukaan 50h/vko. Ylitöistä ei makseta. Bruttoansio 1980. Työnantaja laskuttaa työstäni keskimäärin 39 Eur.

        Että on teillä asiat palkkapuolella todella paljon paremmin -siitä kai turha enää kitistäkään. Toisaalta teen itse mielummin tätä työtä orjapalkalla kun teidän pyllyjen pyyhkimistä edes 5 tonnin kk-liksalla.


    • Saipa Rules

      Aina kun kadehditaan meitä paperimiehiä niin pliis, muistakaa tämä meidän mukava verottaja, mitä enemmän hankit sitä enemmän verottaja vie. Itse joudun maksamaan pelkkää veroa n.20 000€/vuosi ja siihen nämä muut maksut vielä päälle.
      Bruttovuosiansio 25v.kokemuksella ja ylitöitä tekemällä kohtuudella n.65000€.
      Ja ei ne tilit ole mitään kuukausi tilejä vaan käteen jää kahdessa viikossa yhden pyhän tilissä n.1100€ ,kahden pyhän tilissä n.1300€. Juhlapyhät nostaa tuota vuosiansiota reilusti. Ja tämä jatkuva kolmivuorotyö on täysin perseestä mutta köyhän ei auta kun kärsiä. Ja ei näitä töitä opi koulussa vaan tekemällä, ei ole yksikään junnu joka saapuu ammattikoulusta,osannut ensimmäiseen vuoteen kuin vain helpompia rutiinijuttuja mutta pikkuhiljaa niistäkin junnusia kehittyy ammattilaisia. Ja vielä semmoinen pikkujuttu että mitä enemmän parimiehet saa ulosmitattua palkkaa suuryritykseltä niin sitä enemmän sitä rahaa jää tänne kotimaahan, muuten se häviäisi osinkoina ulkomaille.

    • Bruunette

      Kirjotin tuossa aiemmin,että liikaa töitä kotihoidossa ja se oikeesti tarkoittaa PALJON LIIKAA HUONOSTI ORGANISOITUA! Olen kyllä energinen ja ahkera, mutta nykyiset 15-20 käyntiä vuoron aikana ja muut hommat päälle on sellainen tahti, että nuoremmatkaan ei jaksa enää mukana vaan katoavat nopeasti helpompiin hoitoalan paikkoihin (käyntien lisäksi mm.lääkehoito, kirjaukset/suunnitelmat, kaupat, hälytykset, omaiset jne. )
      Tosiaan käteen saan jäämään 1800-1900, koska työmatkoista saan noita korvauksia ja lisäksi olen melkein aina viikonloput töissä ja myös yökön tuuraajana. Omia valintoja, koska menot ikävä kyllä tällä hetkellä suuria :(

      Oli tuossa tekstiä ahtaajien vai paperimiesten palkoista ja mieheni on sellainen ja nykyään nettona saa piirun verran enemmän kuin minä, koska verotus taas suurempaa kuin mulla. Taitaa voittaa keskimäärin 200e/kk!!!

    • Tyytyväinen lähäri

      Kun teen 3-vuorotyötä, niin tienaan vuodessa n.32 000e mikä on mielestäni työhön ja koulutustasoon nähden erittäin hyvin. Tosiaan olen reilut parikymppinen ja saanut vakituisen työpaikan.

    • Kunnallisella n.2500€ jossa on lisät mukana. Ja on todella raskasta työtä

    • smackk

      Ei kannata lähtä lähäriksi. Jos rahkeet riittävät, kannattaa hakea toimintaterapeutiksi tai röntgenhoitajaksi... tai jotain vastaavaa, jos hoitotyöhön halajaa. Alalla on paljon töitä, palkka ei päätä huimaa mutta joillekin hoitoala voi olla myös kutsumustyö.

      Röntgenhoitaja, toiminterapeutti, bioanalyytikko... tuossa siistejä sisätöitä hoiva-alalta! palkkaakin tulee jonkinverran enemmän. Koulun voi käydä vaikka kolmeen vuoteen!

      Meilläkin on luokalla suurin osa lähäreitä, sairaanhoitajia... alanvaihtajia. On myös muutama tekniikkainsinööri Yliopistolta.

      Allekirjoittanut on 21v röntgenopiskelija

    • Lähäri

      Olen lähihoitaja vanhusten palvelutalossa, olen valmistunut 2011 ja olen yksityisellä työssä. Viime vuonna eli 2013 vuosipalkkani oli 32000, palkkaluokkani on G19. Teen kolmivuorotyötä, työtä on paljon, omat tauot meinaa välillä jäädä lyhyeksi, aina jokin vailla vessaan yms.
      Olen tehnyt yöitä n. 5-8 päivää/ 6 viikkoa. Peruspalkkahan on onneton, mutta sunnuntait ja yöt lisäävät sitä, lisäksi tulee hiukan ilta- ja lauantailisiä.

    • Valte

      Hoi !!!
      Miekii oon lähihoitaja palkka ei oo suuri mut luontaisedut on hyvät . Saap haltuu vanhuksilt korut ja pankkikortit tunnuslukuinee, joisain paikois mis on hoidettu hyö oot tykänneet kovasti ku on arvotaulut lähtenyt seiniltä ,keräävät kuulemma pölyy. Myö tehhää keikalla liikutaa pakettiautolla ympäri suomee. Tehhää myö kans kodin siivousta oikee kunolla. Hyvin täs on pärjäilty vaatimattomii ku ollaan.

    • emppu75

      Semmoset 2100 ekeä/ kk lisät kunnallisella päihdetyössä

    • Adolffi

      Tähän kyselyyn on varmaan vastannut moni juuri valmistunut..

      Täältä puuttuu monelta ammattiala lisä (ikälisät) 8%

      Tiedän oman vaimoni töistä sen verran On s-hoitaja.. Hänen vuosiansio on n.45000€ 3-vuorotyö .
      peruspalkassa on joku kuntalisä ja henk.kohtainen lisä.

      Hän on kunnallisella ja on 38 lomapäivää vuodessa elikkä melkein 8-viikkoa lomaa (iso plussa ) Tässä kun ikää on tullut on vapaan merkitys mennyt rahan edelle, kun talokii on maksettu.
      Yksityisillä aloilla lomaa on 5-viikkoa maksimissaan.

      En ymmärrä miksi täällä aina lisät ovat niinkin vähän, mutta yleensä hänen 6-viikon vuorolisänsä ovat toista tonnia.

      Hän tykkää työstään. Välillä valittaa lusmuilijoista ja saikuttelijoista, mut muuten tyytyväinen työhönsä.

      Itse näen hänen työssään positiivisena:
      Varmuuden niin palkan varman tulon muodossa, kuin työpaikkana.
      Hänen energiansa työn jälkeen.
      Sairaloma käytännön.. Oma ilmoitus ja kukaan ei kuulustele jälkeenpäin, eikä tarvitse pelätä potkuja jos makaat 40 asteen kuumeessa, kuten monessa pienessä työpaikassa on tapana.
      Pitkät lomat
      Saavat pitkälle itse suunnitella työvuoronsa.

      • yks vaaa

        Voithan tuohon listaan lisätä ... Esim. Ruokatauon työajalla(melkosen harvassa on ne paikat joissa näin menee), hyvät vuorolisät (Lauantailta saa liksaa aamusta alkaen ja klo.18 jälkeen 100%.. Paperi jullit taitaa saada lauantaisin muutaman euron tunnilta, josta ovat aina kuulleetkin pään aukomisena, mut muuten hiljasta lauantai lisien kohdalla. yövuorolisää maksetaan 9h/yö Missä muulla alalla .. Ei missään.
        40% yölisä korvaus .. esim. teollisuudessa yölisä on n. 2€/h

        .Jopa.. Ruuat tulee "työsuhde etuna".... Osassa tälläinen käytäntö, yleensä ihmiset muilla aloilla niistä maksavat...


    • lällällää

      Hauskaa nähdä kun porukka väittää että lähihoitajaksi opiskelussa ei vaadita paljoa. Kerronpa vaan, että näin kolmeen ammattiin valmistuneena se oli haastavin (aikaisemmat LVI ja sähköpuoli).

      Vaihdoin lähihoitajaksi, koska kumpikin noista aikaisemmista oli apinallekkin liian helppoja, niksit ja yms. oppi liian nopeaa (1-2 vuodessa) ja työ kävi tylsäksi ja suoraviivaiseksi.
      Ihminen taas ei ole koskaan samanlainen, hoidon tarpeet eivät ole koskaan samanlaiset... Opittavaa riittää, eikä ole koskaan valmis.

      Omiin ansioihin olen tyytyväinen, 3000e/kk lisineen viime kuussa.

    • Osallistumiskorvaus

      30v. duunia ja liksa 1554€/kk netto x 12! Jaa-a!

    • 6+4

      Palkka ei ole ainut mikä on huono lähihoitajilla, kun sen yhdistää vielä raskaaseen ahertamiseen niin yhteistuloksena tuota ei jaksa.
      Kun vertaa toimistossa istumista ja lähihoitajan puurtamista niin toisessa about samaa suuruusluokkaa oleva palkka tulee paljon helpommalla.

      • ...

        AP:ole tiedoksi. Kannattaa tarkistaa palkat liitosta tai KVTES:n palkkataulukosta. On paljon väärää tietoa ja jopa sumutusta.


      • suuretONluulot

        Voi elämä. Toimistotöihin vaaditaan amk-tutkinto. Lähiksillä taskussa vain amistutkinto. Lue paperisairaanhoitajaksi äläkä vikise!


    • johanna5

      Valmistuin keväällä ja olen ollut nyt n. 10 kuukautta töissä.

      Olen kunnallisella, teen paljon viikonloppuja, pyhäpäiviä, yö- sekä iltavuoroja.

      Tuntipalkkani on 12,6e/h. Joka käsittääkseni lähes sama joka paikassa vastavalmisuneelle kunnallisella. (KVTES)

      Kuukausipalkkani vaihtelee. 2400-3500e/kk.

      Paras tilini tähän mennessä 3445e/kk.

      Vuosituloni n.32-35 000e/ Vuodessa.

      En sanoisi että lähihoitajan palkka on "Huono". On se mielestäni lähes keskiluokkaa. Mutta paljon se vaatii, kun itselläsi alkaa viikonloppuna työputki ja muut räntäävät viikonlopun viettoon.

      Lähihoitajan työ on raskasta fyysisesti sekä myös henkisesti. On helppoja ja mukavia päiviä/ ajanjaksoja, sitten taas varsinkin henkisesti hyvin kuormittavia päiviä. En sitä kiellä. Mutta vannon että on paljon ammatteja joissa täytyy käyttää päätään ja järkeään hyvin hyvin paljon enemmän. Olla ns. Skarppina kokoajan.
      On siis hyvin hyvin raskaampia ammattejakin.

      Kahvitaukoja ja ruokataukoa kerkeää pitämään, ainakin minun työpaikallani. Lisäksi saa syödä samaa ruokaa kuin vanhukset. Joten omia eväitäkään ei tarvitse ottaa. ( Ruokakustannuksiissa säästää. ) Luulen, että monessa vanhainkodissa sama homma.

      Koulutus tosiaan on sen 3 vuotta. Ja töihin pääsee heti valmistuttuaan ja niitä myös riittää.

      Eli jos ajattelee että rupeaa tienaamaan jo 32000e vuodessa lähihoitajana 18 vuoden ikäisenä, en sanoisi että palkan/eläkkeen/ elämänsä ansion takia kannattaa ruveta opiskelemaan 4-6 vuotta. ja mennä työelämään vasta 25 vuotiaana.Tähän mennessä nuorena opiskellut ja työelämään mennyt on jo tienannut monta monta tuhatta siihen mennessä.

      Jos miettii ammattia jossa huono palkka. On myyjä mielestäni hyvä esimerkki. Kaverini tällä alalla ja palkka saattaa olla 1600-1800e/kk Siitä vielä verot pois. Eikä mitään lisiä. Ja myyjiähän tässä maailmassa myös riiittää. :)

      • hyvä etuus

        ....saa syödä samaa ruokaa kuin vanhukset, joten omia eväitäkään ei tarvitse ottaa. Siis ruokako kuuluu ns.luontaisetuihin Johannalla, siinähän säästää pitkän euron vuoden mittaan, ruoka on nykyisin kallista.


      • vääristyneet.palkat

        Ihan tajuton tili. Missä kohtaa joku muka väitti että hoitajilla olisi huono liksa??? Ja vielä lähihoitaja, missä koulutus nyt ei ole mitään... Alan oikeasti jo uskoa, että hoitajat vetää 4 tonnin tilinauhaa kuussa.

        No, ehkä tilanne muttuu kun otetaan matu-hoitajat leiriin -toivottavasti! Eihän mikään organisaatio pyöri tuollaisilla liksoilla enää.


      • Anonyymi

        Myyjän palkka on 5000- 15.000e kk . Tuote / tulos ja huonot heitetään pihalle, jos ei tee tulosta. En tarkoita k-kaupan kassaa tai vaatekaupan työntekijä. Myytävää riittää mutta ei myyjiä, koska hyvät myyjät on harvassa.


    • hoi!

      2089€/kk peruspalkka. Akuuttiosastolla työskentelen. Mielestäni työn vaativuuteen nähden pitäisi olla korkeampi.

    • ei.ole.kummoista

      Minulla on palkka 2120€/kk ja olen lähihoitajana/osastonsihteerinä. 38.25h/vko eli tuntipalkka jotain 13€

    • Kotihoitsu

      Kotihoito, "maaseudulla", peruspalkka 2250,69€ kahdella ikälisällä muut lisät ja km-korvaukset. Tuntipalkaksi tilinauhassa laitettu 13,81. Ikälisätön peruspalkka (kk) meillä n. 2084€

    • Ulmukka

      Ilta- ja yölisineen 2800 /kk. Teen pääsääntöisesti iltaa ja pari yötä viikossa.

      Töissä yksityisellä, lh-työt aloittanut v. 2012.

    • Turhaa_numeroa

      Ainakin meidän ystäväringissä, jossa: johdon sihteeri, sosiaalivastaava, vakuutusvirkailija, mediakoordinaatoori, sähköinssi, psykan lähihoitaja ja sairaanhoitaja.

      Juuri näillä hoitajilla tuntuu sitä täpäkkää olevan joka reissuun. Käyvät koko ajan ulkona ja matkoilla. Face-päivityksissään ovat koko ajan ostoksilla, konserteissa, risteilyllä...Heiltä ei KOSKAAN kuulu "nyt ei olis varaa", kun me muut toppaillaan menoja. Eli eipä todellakaan mitenkään köyhemmästä päästä kansaa.

      Matalapalkaa-ala -hahhaa!! Hyvä vitsi! Kyllä siitä istumisesta, pyllyn pyyhkimisestä ja napin painamisesta, käytävillä raahustelusta maksetaan vaan käsittämättömän hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe