NL-rope

Karigor++

Neuvostoliitto 1960-luvulla. Trotskilaisen mieliksi Venäjä. Moskova olisi muuten hyvä, mutta Leningrad on ehkä tutumpi. Eli Leningrad.

Minä lupasin olla se pahis. Minä olen Tselyabinskin traktoritehtaalla valimossa seoksen tarkkailija, ja olen saanut palkintomatkan Leningradiin, koska olen ylittänyt tuotantotavoitteeni kolminkertaisesti. (Tämä onnistui, kun edellisinä vuosina lähinnä syljeskelin seiniin enkä viitsinyt hoitaa hommiani kunnolla.)

Nyt sitten saavun junalla Leningradiin.
Olen Igor 27 vuotta, valimotyöntekijä.

No niin trotskilainen, kehitä omasi.

35

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • andrei sergei

      ruskiparuskii??

      • Karolin ++

        Если ты хочешь. Почему у тебя два имени?


    • Eräs trotskilainen

      Tästä lähtee:

      nimi: Vladimir Konstantinovits
      ammatti: virkamies
      ikä: 32
      perhe: vaimo ja yksi lapsi, Mitja 4v, toinen lapsi tulossa
      asuinpaikka: Leningrad
      muuta: Vladimirin esimies on varsinainen mulkku, ja syytääkin kaikista ikävimmät tehtävät ainoan alaisensa niskaan. Vladimir kuvittelee olevansa korkeammassa asemassa kuin onkaan, mutta oikeastaan hän ei tiedä mitään sen enempää maansa tilasta kuin perheensä asioiden hoitamisestakaan. Vova -parka ei ole hyvää parisuhdetta nähnytkään.

    • Igor ++

      Astun junasta ulos. Sain lahjaksi kahden viikon matkan Leningradiin, ja matkustin junalla hitokseen kauan. Vaatteeni ovat rytyssä, mutta vaimo ei ole asiasta valittamassa.

      Ostan sienipiirakan mummolta, joka toivottavasti ei ole sokea.

      Minun kuuluisi mennä johonkin järjestettyyn tapaamiseen, mutta en muista tarkemmin. Istun penkille ja avaan salkkuni ryhtyäkseni penkomaan papereitani.

      Vaimo pyysi ostamaan sukkahousuja. Niitä on kuulema hyvin tässä rajan vieressä.

    • V. Konstantinovits

      (Ja vielä lisähuomautus: Vladimirin mielipiteet pyrkivät muistuttamaan 60-luvun neukkuvirkamiehen mielipiteitä mahdollisimman elävästi. En ole stallari, enkä ihaile Neuvostoliittoa, eivätkä Vovan mielipiteet ole minun omiani. Hän on vain ropehahmo, kuten varmaan ymmärrättekin.)

      Istun ruokahuoneen tuolilla, luen Pravdaa, ja katselen, kuinka esikoiseni Mihail leikkii puisella pikkuautollaan. "Katja kulta, onko kahvi jo valmista?" huikkaan vaimolleni Jekaterinalle keittiöön. Tunnen itseni rikkaaksi. Kahvinkorvike ei kuulu ihan jokaisen neuvostokansalaisen aamiaiseen, ja sen lisäksi leipäni on tehty aivan oikeasta viljasta. "Mitjasta kasvaa varmasti vahva nuorukainen, kun leipää ei ole jatkettu pettujauhoilla," ajattelen tyytyväisenä. Minulla on jo suunnitelmia Mitjan varalle. Suuria suunnitelmia; hänestä voisi tulla lentäjä tai kersantti.

      Vaimo tuo kahvin pöytään. "Eihän tämä sosialismi ole yhtään hullumpi järjestelmä," ajattelen katsellessani junasta astuvia palkintomatkalaisia. Palkintomatkat vasta ovatkin mainio keksintö työläisten motivoimiseksi, minun täytyykin hetimiten kirjoittaa ylistävä kirje puoluejohdolle tämän loistavan idean johdosta.

    • Igor ++

      Pengon yhä salkkuani. Luulen, että minun kuuluu olla tapaamisessa vasta huomenna. Olen ehkä matkustanut päivää liian aikaisin.

      Aukaisen paidan ylimpiä nappeja ja raavin rintakarvojani. Mukava sää.

      Luulen että Ле́тний сад olisi mukava paikka istua. Suunnittelen kävelyä sinne, matkalla voisin hieman nauttia lounasta. Tupakka on muuten loppu.

      Laiskottaa kuitenkin niin paljon, etten viitsi vaivautua penkiltä ylös. Miliisi mulkoilee sen näköisenä, että kohta minut tullaan häätämään tästä, mutten siltikään nouse.

      Nojaudun mukavasti selkänojaan ja silmäni painuvat kiinni. Pian ohikulkijat saavat nauttia kuorsauksestani ja ihan pieni kuolavana valuu leukaani pitkin kauniissa kevätillassa.

    • V. Konstantinovits

      Katselen työhuoneeksi muutetun komeron seinällä roikkuvaa V. I. Leninin kuvaa ja viimeistelen kirjettäni. "Toivon, että puoluejohto suvaitsee vastaanottaa nöyrimmät kiitokseni," kirjoitan. Noin. Vielä viimeinen piste ja allekirjoitus: "Teidän, Toveri V. Konstantinovits."

      Myhäilen tyytyväisenä. Päivän työt on tehty, joten voinen vihdoinkin rentoutua hetken. Suljen kirjekuoren, lisään sen laatikkoon "lähtevät," ja siirryn olohuoneeseen, jossa Katja keittää parhaillaan iltateetä.

      "Papa, papa!" huudahtaa Mihail. "Odota hetki, Mitja," sanon pojalle, ja istuudun nojatuoliin. Ainakin päällisin puolin kaikki vaikuttaa olevan hyvin.

      • V. Konstantinovits

        (Jatkoa...)

        Jekaterina menee nukuttamaan Mihailin. Juon teeni loppuun, vien kupin keittiöön, ja käyn pesemässä kasvoni kylpyhuoneessa. Asetun vuoteeseen Jekaterinan viereen.

        "Katja rakas, josko tänään..?" aloitan varovasti, mutta Jekaterina keskeyttää minut: "Ei."
        "Катюша, ole kiltti!" anelen.
        "Ei tänään."
        "Josko huomenna..?" kysyn toiveikkaasti.
        "Ei!" kuuluu tyly vastaus. Jekaterina kääntää kylkeä, ja kohta voin jo kuulla hänen hiljaisen kuorsauksensa.

        Ivan varoitti tästä. Että sellaista se avioliitto on. Mutta minä ymmärrän rakasta Katjushaani, sillä ymmärrän, että elämään kuuluu myös vastoinkäymisiä. Kohta Mihail saa pikkusisaruksen, kuulemma pari kuukautta enää. En minä vauvoista paljoa tiedä, ne hommat jätän suosiolla naisten hoidettavaksi. Mutta onhan se hienoa nähdä, miten pojista kasvaa sotilaita. Minusta tuli vain virkamies, mutta teen sentään työni kunnialla. "Toveri Stalin olisi varmasti ylpeä minusta," ajattelen tyytyväisenä.


    • Igor ++

      Miliisit ajavat minut pois penkiltä nukkumasta. Esittelen heille ärtyneenä propuskaa, jonka olen saanut toimiessani KGB:n naapurinkyttääjänä. Toimenkuvaani kuului vahtia ulkomaalaisten opiskeljoiden touhuja.

      Miliisit katsovat lappuani ja sanovat että kyllä tuo johonkin kelpaa muttei penkillä nukkumiseen.

      Tupakkaa poltellen käveleskelen majoituspaikkaani kohti. En oikeastaan haluaisi mennä sinne, kuulostaa epämiellyttävältä. Haluaisin mennä kaverini luo, hän asuu Leningradin lähiössä Hаличная улица:lla.

      Lähden sotkemaan sinne trollikalla.

      • Igor ++

        Päädyn kyseiseen lähiöön ja ostan kukkapuskan ja hieman vodkaa tuliaiseksi. Nautin kyllä osan vodkasta vaivihkaa.

        Lähden kävelemään kaverini asunnolle. Joo. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Soviet_apartment.jpg

        Mietin sitä, että näenkö kaikki kahtena vai näenkö kaikki neljänä. Täällä on huomattavan monta kerrostaloa ja ne ovat keskenään huomattavan samannäköisiä. En nyt kuitenkaan ryhdy tekemään tästä itselleni vaikeaa, valitsen yhden hyvännäköisen talon ja sen muistan, että asunto sijaitsee rappukäytävässä portaiden vieressä vasemmalla. Rapusta en ole ihan varma, enkä kyllä kerroksestakaan, mutta kokeilemallahan se selviää.

        Päädyn valitsemani talon, rapun, kerroksen ja oven taakse ja soitan ovikelloa. Oven avaa paksuhko ja kiukkuinen nainen - onpas aika tehnyt pahaa jälkeä. Kaverini vaimo oli viimeksi hoikka ja nätti. Ojennan silti kohteliaasti kukat ja sanon että pitkästä aikaa ja silleen.

        Kerron olevani miehenne armeijakaveri ja vaimo menee tönimään sohvalla torkkuvaa miestään. Onpas aika tehnyt pahaa jälkeä. Kaverini on paljon harmaampi ja turvonneempi. Riemastuneena huudahdan että pitkästä aikaa ja ojennan tuliaisia ja silleen.

        Isäntävaäki vaikuttaa vähän vaisulta, mutta minulle sentään ryhdytään laittamaan tarjoilua. Supisevat keskenään keittiössä.

        Tämä menee ihan hyvin.


    • V. Konstantinovits

      Kävelen ankean näköisten elementtitalojen ohi. Kahdenkymmenen minuutin pituinen ruokatauko kestää juuri tarpeeksi kauan kirjeiden lähettämistä varten. Pudotan kirjoittamani raportit sekä puoluejohdolle osoitetun kiitoskirjeeni laatikkoon, ja suuntaan takaisin virastolle. Enää muutama pieni tehtävä, niin voin lähteä kotiin. Tosin kotonakin on puolen metrin pino tarkistettavaa...

      Mutta sentään minun asiani ovat paremmin kuin noiden betonilaatikossa asuvien.

    • Igor ++

      (Anteeksi kun oli jumissa, Igorilla on kamala flunssa.)

      (Ja ai niin, meidän kannattaisi tavata tässä pelissä.)

      Olen nukkunut yöni kaverini sohvalla, ja kaverini vaimo vaikuttaa entistä kiukkuisemmalta. Kaverini muisti vaikuttaa heikentyneeltä, koska hän väittää olleensa eri armeijassa kuin minä, vaikka ollaan armeijakavereita.

      Häivyn vähin äänin kadulle. Onneksi sain eväät mukaan. (Suolakurkun ja makkaranpalan.)

      Sitä paitsi olen hukannut sen lapun, jossa on tieto siitä että mihin minun piti mennä.

      Haaveilen tupakasta.

    • V. Konstantinovits

      (Noh, Vladimirin työpaikka on ihan siinä lähellä...)

      Roskaisesta ja tupakankäryisestä rappukäytävästä johtaa pieni ovi edes jotenkin säälliseen asuntoon. Kättelen toveri Petrovitsiä toivoen samalla, ettei käteni ole kovin hikinen, ja nyökkään hänen vaimolleen kohteliaasti. Jaroslav Petrovits on heti esimiehestäni seuraava, ("Häntä ylempänä!" ajattelen,) joten minulla on syyni olla hermostunut.

      "Добрый вечер, товарищ!" hän tervehtii minua, ja pyytää istumaan alas. Vastaan tervehdykseen, ja istun lähimmälle sohvalle varoen rikkomasta mitään. Petrovitsillä on hieno asunto, hienompi kuin minulla, vaikkei tämä ollut vielä lähelläkään Kremlin miesten lukaaleja. Petrovits asui vaimoineen aivan tavallisessa kerrostalossa, mutta hänen asuntonsa koostui kahdesta yhdistetystä huoneistosta. Erilliset kylpyhuone ja vessa kuuluvat tällaisen järjestelyn suomiin erityisetuihin.

      "Konstantinovits, olen kutsunut teidät tänne esimieheni pyynöstä," Jaroslav aloitti. Sydämeni hypähti kurkkuun. Nyt puhuttiin korkeissa asemissa olevista miehistä. Mielialani putosi kuitenkin sitä mukaa, kun toverini jatkoi puhumista. "Kiitoskirjeenne on huomiotu, ja sen johdosta teidät on päätetty siirtää uudenlaisiin tehtäviin. Osoittamanne kiinnostuksen johdosta saatte hoidettavaksenne matkaviraston paperitöitä. Pääsette tutustumaan uuteen työnkuvaanne heti huomenna, onneksi olkoon." Jostain syystä olin kuulevinani hienoista ivaa hänen äänensävyssään.

      Sanoin olevani turhan kiireinen jäädäkseni teelle, joten puin vain takin uudelleen päälleni, ja lähdin ulos ovesta, takaisin pihalle tunkkaisen rappukäytävän kautta. Ennen lähtöäni Jaroslav toivotti minulle hiljaisella äänellä "Marxin siunausta, olkoon myöskin Toveri Vladimir Lenin teille armollinen!" ja olin taas kuulevinani jotakin outoa hänen äänessään. Minulle jäi tapaamisesta jotenkin kummallinen olo, aivankuin toveri Petrovits tietäisi asioista enemmän kuin minä, ja sen avulla pilailisi kustannuksellani.

      Palatessani kotiin yritin painaa mieleeni saamaani osoitetta: Novo-Mihailovskaja Ulitsa, 4A, 6. kerros.

      • Igor ++

        Olen ollut kamalassa flunssassa jo muutaman päivän. Olen levännyt hotellihuoneessani, jonka lopulta löysin. Tänään olen vaivautunut lääkärin vastaanotolle, jossa makasin iilimadot ohimoillani pohtimassa sitä, että oikeastaan koko Neuvostohomma saisi romahtaa.

        Suunnittelen loikkaamista länteen ja jos en itse pääse, niin ainakin akasta on päästävä eroon. Saisiko eukon ihastumaan johonkin lännen ihmeeseen ja poistumaan sitä kautta koko hemmetin Neuvostoliitosta?

        Haluan a) rahaa b) samoja kamppeita ja romuja kuin lännessäkin on.

        Olen avoin myös vähemmän laillisille konsteille.

        (Ja nenäni alla on muuten verestävä rupi kaikesta niistämisestä.)


    • Eräs trotskilainen

      Kävelen Novo-Mihailovskaja Ulitsaa pitkin mahdollisimman hitaasti. Onneksi minulla on vielä 15 minuuttia aikaa lorvailla pitkin katua, sitten työt alkavat ja vapaus on mennyttä. "4A, 6. kerros, 4A, 6. kerros," ajattelen. Minua ei huvittaisi unohtaa uuden työpaikkani osoitetta juuri nyt.

      4A on tylsän tavallinen virastorakennus täynnä toimistoja, joiden lattiat on tehty vihreästä linoneumista ja seinät maalattu valkoisiksi. Toveri Pjotr Aleksejevits esittelee minulle "matkaviraston" toimintaa tupakansavun leijuessa ympärillämme: "Tulette varmasti ihastumaan uuteen työhönne. Leningradin palkintomatkavirasto tarjoaa teille mahdollisuuden työskennellä upeassa, ihmisläheisessä työpaikassa." Huomatessaan ilmeeni hän jatkaa innostuneesti, edeten kohti tempun loppuhuipennusta kuin mikäkin taikuri: "Aa, mutta tämä työ ON ihmisläheistä. Te pääsette tutustumaan matkalaisiin henkilökohtaisesti!" Voi jee. Yritän näyttää edes jokseenkin motivoituneelta, jottei toveri Kaninhatustavetäjä saa päähänsä kirjoittaa minusta valituskirjettä esimiehelleni.

      "En minä ole mikään matkaopas, olen virkamies. Я чиновник!" yritän vastustella. "No, nyt olette matkavirkailija," Pjotr toteaa.

      Aina ne vetävät hatusta uuden ammatin saadakseen kaikille töitä. Mitä seuraavaksi, kuopankaivaja? Kuopankaivuuvirkailija? Sillä jonkunhan täytyy kaivaa kuoppia, jonkun toisen täyttää ne, ja kolmannen valvoa tätä toimitusta, jotta nämä kolme saisivat tehdä edes jotakin! Mutta nyt huomaan jo arvostelevani rakkaan Neuvostomaan hallintoa, pois se minusta! Ei kai tässä auta muu kuin hyväksyä uusi työnkuvani. Ensin on vain hoidettava muutamat paperit pois alta, niin Pjotr sanoi, ja sitten pääsenkin jo autolla majoituspaikalle tapaamaan "asiakkaitani."

      (Ehkä tämä oli hiukan kömpelön kuuloista, mutta nyt mie ainakin järjestin hahmoillemme mahdollisuuden tavata, eikö?)

      • Igor ++

        (Hitto tää on kämäinen peli XD )

        Joo, minulle soitetaan tai pikemminkin minusta soitetaan. Hotelliin. Valitetaan että minun on syytä ilmestyä eräälle Ulitsalle tai sitä ja tätä.

        Pukeudun pikkutakkiini ja matkustan taksilla. Se oli 4A viides kerros. Eksyn kuitenkin ja menen kuudenteen kerrokseen. Hämmästyttävää kyllä, sielläkin on lahjamatkatoimisto.

        Heti oven sisäpuolella on lasivitriini, jossa on kaikkia nättejä koriste-esineitä. Asetan rasvaiset näppini lasiin kiinni ja heti kimppuuni käy sellainen joka nurkassa seisova baba, jonka tehtävä on kytätä.

        Menen nojailemaan tiskille.


    • V. Konstantinovits

      Olen juuri toimittamassa papereitani jollekin Dmitrille, kun huomaan epämääräisen hiipparin astuvan sisään toimiston ovesta. Vietyäni paperit toveri Dmitrin sihteerille Tatjanalle - toveri itse ei viitsinyt olla paikalla - näen saman miekkosen nojailemassa vastaanottotiskiin.

      "Äh, ehkä tästä saa jotain bonuksia," ajattelen, ja päätän mennä jututtamaan muukalaista, varmistettuani ensin meistä raportteja kirjoittavan työpaikkakyylän näkevän hyvän työni.

      "Извините, tarvitsetteko kenties apua?" kysyn mieheltä väläyttäen samalla mairean hymyn muistilehtiö kädessään pyörivää kyylääjää kohti. Olen haistavinani miehen takissa tupakansavun.

      • Igor ++

        (Heh, et kyllä pysty haistamaan tupakkaa minun takistani erikseen. Kaikki paikat haisevat tupakalle ja ihmiset tupakoivat sisällä, myös töissä.)

        "Päivää, olen Tselyabinskin tarktoritehtaan valimotyöntekijä, ja tulin Leningradiin palkintomatkalle. Eksyin kuitenkin heti saavuttuani ja sitten olin sairaanakin. Minulle muuten luvattiin palkintopäivällinen, mihinköhän se mahtaa olla katettu?"


    • kikkelionkiva

      Muna pyllyyn :-D

    • V. Konstantinovits

      (Entä jos voisimme olettaa, että Igor on tupakoinut erityisen paljon juuri tämä takki yllään? Tai vaikka jotain kälyisiä sikareita, joista tarttuu vahvempi haju? Näh, olkoon.)

      "Odottakaa hetki, käyn kysymässä erästä asiaa esimieheltäni," sanon, ja lähden kohti Ivanin toimistoa.

      "Kysyitkö häneltä, miksi hän on tullut tänne?"
      "En, anteeksi, olen uusi täällä. Mihin hänet pitäisi viedä? Hän ilmeisesti odottaa saavansa päivällistä."
      "Toimita se ulos täältä. Ihan sama, mihin toimistoon sen olisi pitänyt mennä, kunhan se ei pyöri täällä sotkemassa paikkoja."
      "Mutta..."
      "Ei mitään muttia. Hommaat sen suunnistustaidottoman urpon ulos täältä ja vähän äkkiä!"

      Ivanilla on lyhyt pinna. Poistun toimistosta, ja suuntaan takaisin vastaanottotiskille. "Olette valitettavasti tulleet väärään toimistoon, ja esimieheni käskee heittää teidät ulos. Alakerrassa on muistaakseni toinen matkatoimisto, josta voimme mennä kysymään teidän palkintolounastanne," sanon miehelle.

      • (No, voimme olettaa että pikkutakkini on kieltämättä vähän palanut reunasta, kun sytytin sen eilen vahingossa.)

        Nojailen vitriinin viereen ja odottelen palkintopäivällistä. Virkailija kehtaa tulla väittämään, että se on jossakin muualla.

        Minun päivälliseni ei ole koskaan missään muualla! Minulla on nälkä! Heti järjestäkää tarjoilu tai nostan mekkalan! Kaviaaria, smetanaa, blinejä, salaatteja ja paistoksia nyt heti! Ja eskort!


      • V. Konstantinovits
        nasse_seta kirjoitti:

        (No, voimme olettaa että pikkutakkini on kieltämättä vähän palanut reunasta, kun sytytin sen eilen vahingossa.)

        Nojailen vitriinin viereen ja odottelen palkintopäivällistä. Virkailija kehtaa tulla väittämään, että se on jossakin muualla.

        Minun päivälliseni ei ole koskaan missään muualla! Minulla on nälkä! Heti järjestäkää tarjoilu tai nostan mekkalan! Kaviaaria, smetanaa, blinejä, salaatteja ja paistoksia nyt heti! Ja eskort!

        "Ikävä kyllä päivällisenne ei ole täällä. Pahoittelen syvästi aiheutunutta sekaannusta," sanon miehelle pahoittelevalla äänensävyllä. "Tulkaa. Yritän järjestää teille aterian," sihahdan hänelle, tartun häntä pikkutakin hihasta, ja yritän kiskoa hänet ulos toimistosta.


      • V. Konstantinovits kirjoitti:

        "Ikävä kyllä päivällisenne ei ole täällä. Pahoittelen syvästi aiheutunutta sekaannusta," sanon miehelle pahoittelevalla äänensävyllä. "Tulkaa. Yritän järjestää teille aterian," sihahdan hänelle, tartun häntä pikkutakin hihasta, ja yritän kiskoa hänet ulos toimistosta.

        (Olen myös Igorin pimeä puoli, sulkekaa minut vaikka mielisairaalaan tai lähettäkää työleirille, nyt kyllä laitan hulinaksi.)

        "Järjestäkää hyvä herra *röyhtäisen* pikimmiten jonkinlainen päivällinen *röyhtäisen uudestaan* Haluan leikkeleitä, hanhenmaksaa, kaviaaria, mustaa leipää, smetanaa, kunnon soppaa ja ison lihapalan. Muun muassa! Ja viulustin! Hankitte minulle viulistin!"

        Lähden kulkemaan virkailijasedän kanssa alas rappusia. Mangun häneltä tupakkaa.


    • V. Konstantinovits

      En usko saavani järjestettyä miehelle kaviaaria, viulistia tai pahimmassa tapauksessa edes lihaa. Palkintoillalliset tuppaavat nimittäin olemaan varsin kälyisiä. En kuitenkaan halua raahata riehuvaa duunaria ympäri katuja, joten lupaan järjestää hänelle hienon illallisen, ja kaivan taskustani tupakan.

      Astumme sisään viidennessä kerroksessa sijaitsevan toimiston ovesta. Käsken miehen odottaa aulassa, ja menen kysymään eräältä virkailijalta palkintoillallisesta.

      Selitettyäni tilanteen virkailijalle käy ilmi, että tämä tosiaankin on oikea matkatoimisto, mutta virkailijan ehdotus, tai pikemminkin käsky hoitaa asia ei miellytä minua tippaakaan.
      "Aa, te olette varmaankin se uusi matkavirkailija, Vladimir Ivanovits," hän sanoo nopealla äänellä. En ehdi oikaista, että en edes ole töissä täällä, eikä nimeni ole Ivanovits, ennen kuin hän jo jatkaa: "Palkintolounas järjestetään hotellilla huomenna, mutta ikävä kyllä direktiivimme estävät meitä majoittamasta myöhästynyttä asiakastamme enää tänään. Te voitte varmasti huolehtia hänestä siihen asti, vai mitä, toveri Ivanovits?"
      "En minä ole edes töissä täällä, tulin vain tiedustelemaan asiakkaastanne," yritän selittää, mutta virkailija ei ota puhettani kuuleviin korviinsa, vaan toteaa: "Hyvä, varmista, että hän ilmoittautuu huomenna hotellille."

      Palaan miehen luo ja keron selittäväni tilanteen ulkona.

      • Minä en tajua mistään mitään, mutta nälkä on. Ja jano. Ja kärttyinen olen. Haluan - vaadin - elävää musisointia! Täytyy olla viulusti ja jos ei ole, niin tamburiiniryhmä ja sen sellaista! Ajattelisitte vähän: mitä jos menetän malttini ja joudun putkaan ja teidän toimistonne joutuu selvittämään minun sekoilujani!

        (Kyllä ei ole direktiiviä tässä mestassa. Protokolla kuulostaisi paremmalta :D )


      • V. Konstantinovits
        nasse_seta kirjoitti:

        Minä en tajua mistään mitään, mutta nälkä on. Ja jano. Ja kärttyinen olen. Haluan - vaadin - elävää musisointia! Täytyy olla viulusti ja jos ei ole, niin tamburiiniryhmä ja sen sellaista! Ajattelisitte vähän: mitä jos menetän malttini ja joudun putkaan ja teidän toimistonne joutuu selvittämään minun sekoilujani!

        (Kyllä ei ole direktiiviä tässä mestassa. Protokolla kuulostaisi paremmalta :D )

        (No vaikka protokolla, ihan miten vaan.)

        "Katsotaan, mitä voin tehdä. Ei tämä ainakaan seisoskelemalla parane, joten lähtenemme ulos toimistosta," sanon korostetun virallisesti, ja lähden portaita alas.

        (Mie olen liian väsynyt kirjoittaakseni pitkästi, ja tässä vaiheessa en voi yksin viedä tarinaa eteenpäin. Nähdään huomenna.)


      • V. Konstantinovits kirjoitti:

        (No vaikka protokolla, ihan miten vaan.)

        "Katsotaan, mitä voin tehdä. Ei tämä ainakaan seisoskelemalla parane, joten lähtenemme ulos toimistosta," sanon korostetun virallisesti, ja lähden portaita alas.

        (Mie olen liian väsynyt kirjoittaakseni pitkästi, ja tässä vaiheessa en voi yksin viedä tarinaa eteenpäin. Nähdään huomenna.)

        (Tämä on vähän jumissa. Onkohan meillä liian paljon vai liian vähän vaihtoehtoja? Minä veikkaan että liian paljon.)


      • V. Konstantinovits
        nasse_seta kirjoitti:

        (Tämä on vähän jumissa. Onkohan meillä liian paljon vai liian vähän vaihtoehtoja? Minä veikkaan että liian paljon.)

        (Aivan liian paljon. Mutta etkös sie puhunut jotakin loikkaamisesta?)


      • V. Konstantinovits kirjoitti:

        (Aivan liian paljon. Mutta etkös sie puhunut jotakin loikkaamisesta?)

        (Mie keksin suihkussa ihan älyttömän hyvin roolipeli-idean. Mutta arvaa mitä. Unohdin sen.)


    • V. Konstantinovits

      (Tämä on ehkä maailman kälyisin roolipeli, mutta mie en ole ainakaan vielä valmis lopettamaan.)

      Mies höpisee vieläkin illallisesta ja viulisteista, ja aiheesta on alkanut selvästi muodostua hänelle päähänpinttymä. Minun on pakko yrittää kiinnittää hänen huomionsa toisaalle, ja lisäksi meidän täytyy jutella, joten ehdotan hänelle päihteiden nauttimista. Voin joutua tästä hankaluuksiin, mutten juuri nyt keksi mitään ohjeistuksen mukaista.

      (Tuskin polttamisesta joutuu hankaluuksiin, päihteiden tarjoamisesta asiakkaalle huvittelutarkoituksessa kylläkin.)

      Eli eiköhän lähdetä yksille, paitsi jos sattuisi käymään niin hassusti, että viinansaanti on maassamme rajoitettua tällä hetkellä. Siinä tapauksessa voinemme pistää tupakaksi.

      • (Kälyisyys on oma taiteenlajinsa.)

        Nikottelen. Päättelen että muut hoitavat minun asiani joka tapauksessa, koska eivät halua joutua hankaluuksiin. Voin siis heittäytyä hankalaksi ja itsekkääksi paskaksi.

        Tuokin herra saa esimieheltään nuhteet jos minä en käyttäydy. Hehe.

        Herra taitaa viimeinkin olla juonessa mukana, koska hän vaikuttaa ravintolaorientoituneelta.

        Poimin vähän kukkia tästä penkistä, käyhän? Tai siis kävihän. Tein sen jo.

        Asettelen kukkaa napinläpeen.


      • V. Konstantinovits
        nasse_seta kirjoitti:

        (Kälyisyys on oma taiteenlajinsa.)

        Nikottelen. Päättelen että muut hoitavat minun asiani joka tapauksessa, koska eivät halua joutua hankaluuksiin. Voin siis heittäytyä hankalaksi ja itsekkääksi paskaksi.

        Tuokin herra saa esimieheltään nuhteet jos minä en käyttäydy. Hehe.

        Herra taitaa viimeinkin olla juonessa mukana, koska hän vaikuttaa ravintolaorientoituneelta.

        Poimin vähän kukkia tästä penkistä, käyhän? Tai siis kävihän. Tein sen jo.

        Asettelen kukkaa napinläpeen.

        Pelkäsin, että asiakkaani heittäytyisi oikein hankalaksi, mutta yllätyksekseni hän tyytyy vain vandalisoimaan virastorakennuksen edustalla olevaa kukkapenkkiä. Hän vaikuttaisi suostuvan ehdotukseeni, joten lähden johdattamaan häntä erääseen ravintolaan. "Tule, tiedän yhden hyvän paikan," yritän innostaa häntä.

        Jotkut turhantärkeät marxismi-leninismin tutkijat ovat kuulemma ennustaneet, että vuoteen 2014 mennessä Neuvostokansalaisten alkoholinkulutus on loppunut kokonaan. Kattia kanssa, sitäkin "ravintolaa" käytetään vain viinanostotarkoitukseen.


    • frggererf

      Jatkuu jatkuu eikai tämä tähän jää? Joko tapahtuu rikos että kgb saa alkaa etsiä vakoojia vai mikä pitkäveteinen tarina tästä on tulossa?

      • Ei siitä ole tulossa mitään. Se on vuodelta 2014. Ja toinen pelaajista on kuollut.


      • Kelev

        Ei helkkari, joku nosti tämän! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2632
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      341
      2480
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2150
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      62
      1835
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1724
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1503
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1487
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe