Suurinta rakkautta päästää menemään?

kummajainen

Oltiin pitkään ystäviä, todella hyviä sellasia. Lukemattomia kertoja oltiin joko teillä tai meillä ja juteltiin ihan kaikesta. Keskustelut venyi usein monien tuntien mittaisiksi eikä loppua meinannut tulla koskaan. Minulle olit parasta seuraa moniin vuosiin.

Sitten minun piti mennä ihastumaan sinuun. Ehkä sinäkin saatoit olla ihastunut minuun, mutta elämäntilanteeseesi ei parisuhde sopinut tai et uskaltanut siihen lähteä. Yritimme jatkaa ystävinä niin kuin ennenkin, mutta tunnustukseni jäi taustalle kummittelemaan. Piti olla hieman varovainen ettei anna vääriä signaaleja toiselle. Eihän se toiminut. Illuusio haihtui, luontevuus katosi.

Nyt vain tyhjää.

Muiden kavereiden seura ei kiinnosta. Työt ei maistu.

Että sitä osaakin kaivata toisen seuraa niin paljon! Koskaan meillä ei mitään fyysisyyttä ollut, mutta se sielunkumppanuus oli jotain, jota en muista kokeneeni aiemmin.

Rakastan, kaipaan, mutta en halua kahlita. Tiedän, että seurani, olisi sinulle nyt vain enemmänkin ahdistavaa.

Sanoit myös itse kaipaavasi aikaa ennen tunnustustani, mutta turhaan sen perään on nyt haikailla. Juuri nyt se ei vain olisi sitä samaa. Kerroin mitä ajattelen ja elämä nytkähti asekeleen eteenpäin. Tällä hetkellä pitää antaa vaan pölyn laskeutua ja katsoa mitä elämä tuo tullessaan.

Ei tämä helppoa ole, mutta lienee tällä hetkellä se fiksuin ratkaisu.

Suurinta rakkautta kait on päästää menemään...

11

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säröillä

      Ihan samalla tavalla kaipaan aikaa ennen kuin sain pettämisen selville, mutta tiedän, ettei siihen ole enää koskaan paluuta. Sitä entistä ei enää ole, eikä tule. Se kuoli sinä päivänä, kun tajusin, mitä selkäni takana oli tapahtunut. Samalla tavalla tuo yksipuolinen rakkaudentunnustus näyttää toimineen.

      Kuten sinulla on aika ennen rakkaudentunnustustasi ja sen jälkeen, niin on myös minulla luottavaisen ja avoimen rakkauden aika, joka loppui pettämisen esille tuloon ja sen jälkeen alkoi toisenlaisen säröllisen rakkauden aika. Nyt jää vain nähtäväksi kumpi jaksoista kestää pidempään.

      Suurinta rakkautta oli antaa anteeksi ja koskaan en kiinni pitänytkään, vain ja ainoastaan rakastin, mutta aina sekään ei riitä.

    • irtipäästänyt myös

      Tämä teksti tuntuu ihan liian tutulta joka sopisi omaan tilanteeseen mikäli olisi miehen kirjoittama ainoa mikä ei ollut samaa että hän ei koskaan ihastustaan tuonut julki

      • tyhmä nainen

        Meitä on näköjään samassa veneessä enemmänkin. Me menimme "loppuun" saakka.
        En oikeastaan tiedä mitä mies minusta halusi/haluaa.

        Seurusteli myös, mutta se ei estänyt häntä mitenkään sekaantumasta minuun.No tiesin kyllä sen. Tutustuttiin ja juteltiin ja juteltiin. Ne pitkät yön yli kestävät keskustelut toisen kainalossa. En häntä mitenkään vaatinut tai painostanut. Monesti ollaan erottu, aina yhteen ajauduttu taas.Olemmeko vain ystäviä vai rakastavaisia? En tiedä mitä vastapuoli ajattelee. Miehen aivoituksista kun ei selkoa tee. Se ratkaisun tekeminen näyttää vaativan liikaa. Tai minkä ratkaisun? Riitelevät kovasti "liitossaan" vai missä lienee.Minä toimin aina pelastavana renkaana.

        Olkoon sitten niin, että minä tulen häntä aina rakastamaan ja hän pitää minua ystävänä - henkireikänä, jonka kanssa joskus sekaantunut petipuuhiin. Jos näin on niin olkoon sitten- eroon en hänestä kuitenkaan pääse. En kokonaan halua katkaista välejäni häneen. Hölmö minä! No sitäkin olen yrittänyt. Onnistumatta.

        No jos elämäni sitten menee näin kuin menee niin menköön. Yritän elää omaa elämääni parhaani mukaan. Ja sitten puhelin taas soi.....


      • 3 + 16
        tyhmä nainen kirjoitti:

        Meitä on näköjään samassa veneessä enemmänkin. Me menimme "loppuun" saakka.
        En oikeastaan tiedä mitä mies minusta halusi/haluaa.

        Seurusteli myös, mutta se ei estänyt häntä mitenkään sekaantumasta minuun.No tiesin kyllä sen. Tutustuttiin ja juteltiin ja juteltiin. Ne pitkät yön yli kestävät keskustelut toisen kainalossa. En häntä mitenkään vaatinut tai painostanut. Monesti ollaan erottu, aina yhteen ajauduttu taas.Olemmeko vain ystäviä vai rakastavaisia? En tiedä mitä vastapuoli ajattelee. Miehen aivoituksista kun ei selkoa tee. Se ratkaisun tekeminen näyttää vaativan liikaa. Tai minkä ratkaisun? Riitelevät kovasti "liitossaan" vai missä lienee.Minä toimin aina pelastavana renkaana.

        Olkoon sitten niin, että minä tulen häntä aina rakastamaan ja hän pitää minua ystävänä - henkireikänä, jonka kanssa joskus sekaantunut petipuuhiin. Jos näin on niin olkoon sitten- eroon en hänestä kuitenkaan pääse. En kokonaan halua katkaista välejäni häneen. Hölmö minä! No sitäkin olen yrittänyt. Onnistumatta.

        No jos elämäni sitten menee näin kuin menee niin menköön. Yritän elää omaa elämääni parhaani mukaan. Ja sitten puhelin taas soi.....

        Tuttua. Sä olet sellainen "filler" - aika herätä.


      • eräsmies
        3 + 16 kirjoitti:

        Tuttua. Sä olet sellainen "filler" - aika herätä.

        Mitä jos ihminen joka sanoo noin tuntee itsensä huonoksi olematta sitä ?
        Eronneet tuntevat noin… joutuvat miettimään mitä he haluavat… hyvä olisi pitää tauko ja antaa toisen käydä tunteensa läpi muutaman kkden päästä ottaa yhteyttä ja kysyä kuinka voit ..


      • eräsmies
        eräsmies kirjoitti:

        Mitä jos ihminen joka sanoo noin tuntee itsensä huonoksi olematta sitä ?
        Eronneet tuntevat noin… joutuvat miettimään mitä he haluavat… hyvä olisi pitää tauko ja antaa toisen käydä tunteensa läpi muutaman kkden päästä ottaa yhteyttä ja kysyä kuinka voit ..

        Tämä tietenkin vain jos sinulla on voimakkaat tunteet häntä kohtaan. Annat aikaa


    • kummajainen

      Mukava kuulla, että täällä on muitakin suurinpiirtein samassa tilanteessa olevia. On tää välillä vaan aivan järjetöntä tää paha olo. Tottakai se pitäs tajuta, että näin tässä nyt vaan kävi ja toinen ei ollut mihinkään suhteeseen valmis. Silti ihan järjettömän vaikea päästää irti. Joka sekunti sitä toivoo, että voisi vielä olla ja jutella kuin vielä vähän aikaa sitten. Nauraa yhdessä ja viettää sitä yhteistä aikaa. Sitä käy läpi uudestaan ja uudestaan viimeisiä viestejä, vaikka ei todellakaan kannattaisi. Hyvissä merkeissä onneksi erottiin.

      Ei... sydän ei vaan halua päästää irti. Järki sanoo, ettei saa jäädä märehtiin, mutta kun se ei tässä tapauksessa ole niin helppoa. Erikoisinta on se, että tässä ei ehtinyt edes olla mitään kunnon pidempää suhdetta. Tätä tilannetta meillä kesti sellaiset 3-4 kuukautta.

      Muutama aiempi ja oikeasti pidempi parisuhde oli aikoinaan paljon helpompi lopettaa, koska silloin kyseessä oli pettämistä ja täydellistä yhteen sopimattomuutta silloisten kumppaneiden kanssa. Edellisestä suhteesta onkin jo 4 vuotta, siis laskematta tätä lyhyttä muutaman kuukauden tapailua tän viimeisen naisen kanssa. Kyllä olen siis mies, jos se jotakuta kiinnostaa.

      En tiedä. Vaikeaa on. Varmasti tässäkin pätee se iänikuinen ja aina loppupeleissä toiminut lääke eli aika. Pitää vain purra hampaat yhteen ja olla soittamatta, tekstaamatta ja ottamatta mitään yhteyttä. Antaa toisen olla ja mennä. Mennä pois mun elämästä, vaikka toivon täysin päinvastaista.

      Tuskanhikeä tässä puskee välillä, vaikka viikko jo mennyt.

      Pakko jaksaa. Pakko jatkaa. Eteenpäin.

    • 5 + 9

      "Ehkä sinäkin saatoit olla ihastunut minuun, mutta elämäntilanteeseesi ei parisuhde sopinut tai et uskaltanut siihen lähteä"

      Ei oikeasti ihastunut anna asian vain olla..

      Sitä on ihastuneena niin vaikea vain sisäistää ettei toinen tunne yhtään samoin - ettei ole mitään kohtaloa eikä sielunkumppanuutta.
      On vain ihmisiä, jotka vedättävät epätoivoisuuttaan muita, koska eivät ole vielä löytäneet sitä mitä todella haluavat. (ovat kyllä nähneet ihastumisesi jo kaukaa)

      • Eikö vain

        Totta on joka sana.


    • Koko show

      Fyysisesti olen päästänyt hänet menemään, mutta vastentahtoisesti. Sisällä kiehuu, joskus pahastikin. Henkisesti en kai pääse eroon vielä pitkiin aikoihin. Meillä oli jotain niin hienoa, etten vieläkään täysin sisäistä sitä että se loppui niin äkillisesti. Ymmärrän syyt, mutta vain järjellä. Tunteet ovat, jos mahdollista, vain kasvaneet enkä osaa hillitä niitä. Hänkin ahdistui. Levoton sielu, joka kai vain ei voinut jäädä. Minä jäin.

      Olo on tyhjä. Kaipaan häntä niin kovasti. Puoli vuotta olen ollut kuin jonkinlaisessa horroksessa. Olen ehkä suurimman osan tuosta ajasta pystynyt näyttämään ulospäin suunnilleen entiseltäni, mutta en aina. Joskus tunne lyö yli.

      Tekisin ihan mitä tahansa vuokseen. Hän tietää sen ja säikähti kai sitä. Tietää myös kömpelyyteni. En kyennyt olemaan tarpeeksi tavallinen, vaan nostin hänet jalustalle, jonne itse en yltänyt. Palvoin, mutta jotenkin väärin. Olin kai niin sen käsittämättömän tunteen vallassa, että en osannut olla oma itseni, se johon hän ihastui, vaan muutuin joksikin muuksi. Ylikunnioittavaksi hiirulaiseksi. Epämieheksi, jolla ei enää ollut omia mielipiteitäkään, vaan joka pyrki kaikessa vain myötäilemään. Varoin liikaa. Pelkäsin ettei hän jaksa minua ja se pelko sai vallan ja teki pelosta totta.

      Kaipaan sinua niin kovasti. Tiedän ettei meistä enää tule mitään. Sen yli on jotenkin päästävä... En vain tiedä miten. Ehkä aika parantaa.

    • 4+18

      En tiedä, onko se suurinta rakkautta. Voiko rakkautta mitata, vertailla? Tarvitseeko sitä, tai pitäisikö. Ei mielestäni. Se vain tulee. Lupaa kysymättä. Ja vaikka hän meni, se rakkaus jäi vaikkei sen pitäisi eikä se saisi. Menisi samaa matkaa ja tilalle tulisi unohdus.

      Minun hän meni maailman ääriin. En voinut käsittää miten hän voi vaikka toisaalta ymmärsin että hänen ehkä täytyy.
      Lopulta työnsin hänet pois. Joka kerta kun kuulin hänen äänensä sieltä kaukaa, minun sydämeni särkyi lisää. Hän ei ymmärtänyt. Sanoi kaipaavansa. Ja silti hän ei ollut siinä, luonani.

      Tänään pitkästä aikaa kävin katsomassa hänen profiiliansa, halusin tietää onko hän vielä olemassa. On. Hänen kuvansa näkeminen sai minut ahdistumaan ja vapisemaan. Vieläkin. Siitä on kaksi vuotta kun viimeisen kerran nähtiin. Eikö tästä toivu koskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe