tiedon liittäminen vain suodatettujen solujen kohdalle?

eikä!

Olen suodattanut taulukosta solut ja tehnyt niihin muutoksia toisessa laskentataulukossa. Yritin liittää korjatut tiedot takaisin suodatettuihin soluihin, mutta excel liittää ne myös piilossa oleviin soluihin, jolloin tiedot eivät mene oikeille riveille ja siihen mihin pitää....

Onko tähän olemassa ratkaisua vai täytyykö kuitenkin yksi kerrallaan liittää? :/

4

2518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VBA...
      hakua peliin
      useita etsijasiirrä etsijakopioi ja vastaavia esimerkkejä mun tekemänä tällä foorumilla

      • eikä!

        Kiitos viestistäsi, mutta voitko vielä kertoa vähän enemmän? Mun täytyy ilmeisesti löytää ensin VBA for Dummies -ohjeet.

        Tämä olikin kinkkisempi ongelma...


    • eikä!

      Löysin ratkaisun:
      Kopioin alkuperäisen taulukon sarakkeesta myös suodatetun, yksilöidyn tiedon muokattujen solujen viereen toiseen laskentataulukkoon.

      Otin suodatuksen pois ja käytin PHAKU-funktiota, jolla sain muokatut tiedot vanhojen tietojen viereen alkuperäiseen talukkoon yksilöidyn tunnisteen avulla (sehän voi olla vaikka numero) Kopioin sarakkeen niin, että liittää vain arvot eli kaava lähtee pois. Suodatin ja poistin myös puuttuneet arvot.

      Poistin alunperin suodatetut, vanhat tiedot sarakkeesta ja kopioin uuden sarakkeen, joka sisälsi joko tyhjiä soluja tai muokattuja tietoja niin, että rastin kohdasta "Ohita tyhjät". Eli ei liitä tyhjiä soluja alkuperäiseen sarakkeeseen.

      Näin sain liitettyä vain suodatetut arvot :) En sitten tiedä olisiko ollut jokin helpompi konsti. Täytyy varmaan jokus ottaa selvää siitä VBA:sta...

    • värimies

      Ilman kaavojen tekoa, mutta koska ilmeisesti alkuperäisen luettelon järjestys halutaan säilyttää, niin

      a) ennen ensimmäistä suodattamista lisätään aineiston viereen sarake, joka numeroidaan (1, 2, valitaan molemmat ja kaksoisnapsautus täyttökahvaan täyttää sarjan alas)

      b) suodatetaan ne halutut solut, kopioidaan ne sinne, missä niitä käsitellään JA muotoillaan alkuperäiset solut vaikka taustaväriltään erilaisiksi

      c) poistetaan käytetty suodatus ja suodatetaan ylimmäksi värillä muotoillut solut

      d) kopioidaan käsitellyt arvot ja liitetään ne värillisten solujen päälle

      e) laitellaan rivit takaisin alkuperäiseen järjestykseen numerointisarakkeen perusteella ja poistetaan numerointisarake

      :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      130
      2425
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1454
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      134
      1239
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      341
      1189
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1117
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1025
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      729
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      719
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      710
    10. 50
      684
    Aihe