Käenpojalta vuokraa?

hmmmmmmmmm

Meillä vaimon poika 11-vuotias ja kuluttaa minun (isäpuolen) rahoja sähkönä ym. Minkä ikäisenä voin alkaa vaatimaan vuoraa, kattamaan hänen menot sähkön, veden ja lämmityksen osalta?
Lapsilisät ym. menee hänen henkilökohtaiselle tilille säästöön, mutta minusta nämä on tarkoitettu hänen kuluihin.

Viimeisenä vaihtoehtona on ulkoruokinta! :P

148

4943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lintulauta

      Neuvottele itse käen eli pojan äidin kanssa. Huoltaja vastaa lapsen elatuksesta 18-vuotiaaksi saakka. Mitäs otit jo valmiiksi munineen kalkkunan?

      • biologiaa

        Kalkkunan voi teurastaa ja sen liha hyvää ja ravitsevaa, samoin munat terveellisiä.
        Käet taas kuuluu päästää luontoon ei niitä saa vangita.
        Kumpikaan linnuista ei edes elä 18 vuotiaaksi.


    • naturally2

      Äiti maksaa luonnossa...

      • hmmmmmmmmm

        Juuri avattu laskukin veden osalta olisi 15€/kk. Luonnossa maksamiseen en suostu, koska ei järvikään soutamalla kulu.


      • Tuleva asiakas?
        hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Juuri avattu laskukin veden osalta olisi 15€/kk. Luonnossa maksamiseen en suostu, koska ei järvikään soutamalla kulu.

        Pane sitten vaimosi töihin. Jos sokeripala vielä suussa sulaa, niin on ne muutkin reiät sen verran lämpimiä, että niistä rahaa saa.


    • ajatko lasta ulos?

      Lapselta voi peri vuokraa vasta kun hän on täysi ikäinen tai työssä! Hänen äiti maksaa lapsen osuuden valita hänelle, älä lapselle.

      On se kumma että uudet suhteet alkaa kinuamaan toisen lapsilta rahaa melkein vaippa ikäisenä.

      • vaikutat kamalalta

        Aivan. On se kummaa että huolii toisen lapsen vain rahat silmissä kiiluen. Toivottavasti teillä ei ole suunitteella uusioperhettä, sillä en halua edes ajatella millainen on tämän 11 vuotiaan tulevaisuus tuollaisen isäpuolen kanssa. Toivottavasti tämä oli trolli.


    • ****

      Tee kuule palvelus perheelle ja muuta omillesi.

      • käkikello

        Juu samaa mieltä, muuta yksinäsi, et sovi isäksi saatikka isäpuoleksi! Toivottavasti äiti tajuaa millaisen ääliön on löytänyt.


      • käkimies
        käkikello kirjoitti:

        Juu samaa mieltä, muuta yksinäsi, et sovi isäksi saatikka isäpuoleksi! Toivottavasti äiti tajuaa millaisen ääliön on löytänyt.

        Äiti on todellakin löytänyt ääliön elättämään poikansa. Ja pojan isäkin hieroo käsiään :D Itse en alkaisi huolehtimaan toisen siittämistä lapsista ellei nainen synnytä myös minulle lasta/huolehdi omistani yhtälailla.


      • No haloo!!
        käkikello kirjoitti:

        Juu samaa mieltä, muuta yksinäsi, et sovi isäksi saatikka isäpuoleksi! Toivottavasti äiti tajuaa millaisen ääliön on löytänyt.

        Juuri näin. Itse en lapseni etävanhempana voisi kyllä sietää moista tökeröyttä, jos exäni uusi mies alkaisi lapseltani perimään vuokraa, tulisi sitten ennemmin kysymään minulta, jos kehtaisi/ uskaltaisi, kyllä jämpti on näin.


      • Mietipä ihan ite
        käkikello kirjoitti:

        Juu samaa mieltä, muuta yksinäsi, et sovi isäksi saatikka isäpuoleksi! Toivottavasti äiti tajuaa millaisen ääliön on löytänyt.

        Täysin samaa mieltä, isäpuoleksi kelvoton!! Että vielä lapsilisät kelpais - muuta muualle ihan samantien.


      • Tasavertainen?
        käkimies kirjoitti:

        Äiti on todellakin löytänyt ääliön elättämään poikansa. Ja pojan isäkin hieroo käsiään :D Itse en alkaisi huolehtimaan toisen siittämistä lapsista ellei nainen synnytä myös minulle lasta/huolehdi omistani yhtälailla.

        "Itse en alkaisi huolehtimaan toisen siittämistä lapsista ellei nainen synnytä myös minulle lasta/huolehdi omistani yhtälailla"

        Ja kaikesta huolimatta osaisit pitää kumpaakin tasavertaisena lapsena eitkä antaisi etu oikeuksia oikealle lapsellesi?


    • Jakopolitiikka

      Ei kai se nyt uudelle puolisolle kuuluu maksella toisten pennuista. En minäkään äitipuolena suostu miehen lapsen kuluja maksamaan. Äiti maksakoon poikansa elannon. Pitäisi olla selviö uusperheissä.

      • käkikello

        No huh huh! Jos samassa taloudessa asutaan, niin kyllä ne lapset kuuluvat samaan pakettiin jos niitä entuudestaan on. Kuitenkin jos haet jotain lisiä kelasta ym, katsotaan myös niin että saat korotusta myös niistä puolison lapsista. Näin se vaan on. Ei tuollaiset ihmiset sovi äiti- ja isäpuoliksi, itsekkäät p*****!


      • jijijijijijijijijiji

        Ei kuulukkaan, vaan lapsen omalle vanhemmalle eli tässä lapsen äidille.


      • hmmmmmmmmm
        käkikello kirjoitti:

        No huh huh! Jos samassa taloudessa asutaan, niin kyllä ne lapset kuuluvat samaan pakettiin jos niitä entuudestaan on. Kuitenkin jos haet jotain lisiä kelasta ym, katsotaan myös niin että saat korotusta myös niistä puolison lapsista. Näin se vaan on. Ei tuollaiset ihmiset sovi äiti- ja isäpuoliksi, itsekkäät p*****!

        Itsekäs p....ka tekee lapsia maailman, ilman että pystyy niistä huolehtimaan. Maksan jokaisen lapsen lapsilisiä ym. verotuksen kauttakin, eikä minulla ole tähän mitään mahdollisuutta valittaa.
        Jokainen vastatkoon tekemisistään!


      • hmmmmmmmmm
        käkikello kirjoitti:

        No huh huh! Jos samassa taloudessa asutaan, niin kyllä ne lapset kuuluvat samaan pakettiin jos niitä entuudestaan on. Kuitenkin jos haet jotain lisiä kelasta ym, katsotaan myös niin että saat korotusta myös niistä puolison lapsista. Näin se vaan on. Ei tuollaiset ihmiset sovi äiti- ja isäpuoliksi, itsekkäät p*****!

        Ja tämä ei ole rahasta kiinni, vaan siitä että poika hyppii silmille ahneuksissaan (isäänsä tullut) Tuolla on lojumassa tuhasien eurojen leluja, mutta lasta ei kiinnosta kuin helmassa roikkuminen ja pelien kinuaminen. Veisin pelaamaan kiekkoa, ajamaan mikroaurolla tai hiihtämään, niin ei kiinnosta (isänsä geenit).

        Sen lauluja laulat jonka leipää syöt!


      • ..............

        kai se vaimokin jotain tuo talouteen ja täytyykö elämä tehdä vaikeeksi kusipäisyyttään... ...kaikki lapset on saman arvoisia. hmmmm. vaaditko vuokraa vaimoltasi ???


      • k,m ,plöjbkm,
        hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Ja tämä ei ole rahasta kiinni, vaan siitä että poika hyppii silmille ahneuksissaan (isäänsä tullut) Tuolla on lojumassa tuhasien eurojen leluja, mutta lasta ei kiinnosta kuin helmassa roikkuminen ja pelien kinuaminen. Veisin pelaamaan kiekkoa, ajamaan mikroaurolla tai hiihtämään, niin ei kiinnosta (isänsä geenit).

        Sen lauluja laulat jonka leipää syöt!

        hmmmmmmmmm.Hei lopeta näiden provojen kirjoittelu. Ei taida olla eläkeläisellä muuta tekemistä kuin tällaisten tarinoiden kirjoittelu.


      • mistä näitä tulee
        hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Itsekäs p....ka tekee lapsia maailman, ilman että pystyy niistä huolehtimaan. Maksan jokaisen lapsen lapsilisiä ym. verotuksen kauttakin, eikä minulla ole tähän mitään mahdollisuutta valittaa.
        Jokainen vastatkoon tekemisistään!

        Just niin, vastaappa sinäkin omistasi. Olet tehnyt teon jossa muutit yhteen naisen kanssa jolla on alaikäinen lapsi. Ole mies ja kanna vastuusi äläkä mikään mameli vinkuja.


      • -- -- --
        hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Ja tämä ei ole rahasta kiinni, vaan siitä että poika hyppii silmille ahneuksissaan (isäänsä tullut) Tuolla on lojumassa tuhasien eurojen leluja, mutta lasta ei kiinnosta kuin helmassa roikkuminen ja pelien kinuaminen. Veisin pelaamaan kiekkoa, ajamaan mikroaurolla tai hiihtämään, niin ei kiinnosta (isänsä geenit).

        Sen lauluja laulat jonka leipää syöt!

        Olet muijas eksästä mustis ja haluat kostaa lapselle. Heikko esitys.


      • käki
        käkikello kirjoitti:

        No huh huh! Jos samassa taloudessa asutaan, niin kyllä ne lapset kuuluvat samaan pakettiin jos niitä entuudestaan on. Kuitenkin jos haet jotain lisiä kelasta ym, katsotaan myös niin että saat korotusta myös niistä puolison lapsista. Näin se vaan on. Ei tuollaiset ihmiset sovi äiti- ja isäpuoliksi, itsekkäät p*****!

        Ne lapsilisät joita äidille maksetaan on tosiaan tarkoitettu elättämiseen. Eikä liene kovin itsekästä saati paskaa niitä siihen pyytää käyttämään.


      • arlena
        hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Itsekäs p....ka tekee lapsia maailman, ilman että pystyy niistä huolehtimaan. Maksan jokaisen lapsen lapsilisiä ym. verotuksen kauttakin, eikä minulla ole tähän mitään mahdollisuutta valittaa.
        Jokainen vastatkoon tekemisistään!

        Niin myös sinä, vastaa tekemisistäsi, mitäs nait naisen jolla on lapsi.


      • KAMALA ISAPUOLI
        hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Ja tämä ei ole rahasta kiinni, vaan siitä että poika hyppii silmille ahneuksissaan (isäänsä tullut) Tuolla on lojumassa tuhasien eurojen leluja, mutta lasta ei kiinnosta kuin helmassa roikkuminen ja pelien kinuaminen. Veisin pelaamaan kiekkoa, ajamaan mikroaurolla tai hiihtämään, niin ei kiinnosta (isänsä geenit).

        Sen lauluja laulat jonka leipää syöt!

        OLET RAUKKA MUSTASUKKAINEN 11 VUOTIAALLE LAPSELLE VOI KUN ÄITI HUOMAISI AJOISSA SINUSTA EROTA. EN IHMETTELE PAHOINVOIVIA LAPSIA KUN TUOLLAISET ÄÄLIÖT HEITÄ KASVATTAA.


      • kannatti
        käki kirjoitti:

        Ne lapsilisät joita äidille maksetaan on tosiaan tarkoitettu elättämiseen. Eikä liene kovin itsekästä saati paskaa niitä siihen pyytää käyttämään.

        Sekin on lapsen elättämistä, jos lapsilisistä säästetään lapsen tulevaa opiskelua varten.
        Silloinhan ne lapsen kulut kasvavat huomattavasti ja voivat käydä ylivoimaisiksi jos niihin ei ole ennalta varauduttu.

        Itsekin säästin lapsilleni vaikka välillä oli tiukkaa. Onneksi olin kaukonäköinen vaikka naljailua siitä kuulinkin.


    • Ratkaisuja

      Käske sen parasiitin muuttamaan isälleen.

    • josko näin

      Ei varmaan äitipuoli tykkää jos isän ex-lapsi muuttaa sinne loisimaan. Heittäkää se sossuun.

      • katalia on naiset

        Eikä miehen lapset tykkää jos isän kotiin muuttaa rahan ahne harakka, joka elää miehen siivellä ja vieläpä lasten rahoilla.. menis harakat töihin ja tiensisi omat kalja ja tupakka rahat.

        Siitähän tässä on kyse kun harkat ei saa kaljaa tarpeeksi, pitää vaatia 11 vuotiaalta lapsilisät itselleen ruokarahana... huh huh.. millaisia naisia ne eronneet miehet oikein ottavatkaan eläteiksi itselleen.


      • biologiaa
        katalia on naiset kirjoitti:

        Eikä miehen lapset tykkää jos isän kotiin muuttaa rahan ahne harakka, joka elää miehen siivellä ja vieläpä lasten rahoilla.. menis harakat töihin ja tiensisi omat kalja ja tupakka rahat.

        Siitähän tässä on kyse kun harkat ei saa kaljaa tarpeeksi, pitää vaatia 11 vuotiaalta lapsilisät itselleen ruokarahana... huh huh.. millaisia naisia ne eronneet miehet oikein ottavatkaan eläteiksi itselleen.

        Harakka on pieniruokainen, ei käytä vettä, kun vaan juodakseen, ei käytä sähköä ,ehkä aamuisin visertää, elää vaan muutaman vuoden.
        Luonnon lintuja ei saa ottaa lemmikeiksi.


      • tiedoksi
        biologiaa kirjoitti:

        Harakka on pieniruokainen, ei käytä vettä, kun vaan juodakseen, ei käytä sähköä ,ehkä aamuisin visertää, elää vaan muutaman vuoden.
        Luonnon lintuja ei saa ottaa lemmikeiksi.

        Harakat ei käytä päihteitä.


      • kännissä kun käki?
        katalia on naiset kirjoitti:

        Eikä miehen lapset tykkää jos isän kotiin muuttaa rahan ahne harakka, joka elää miehen siivellä ja vieläpä lasten rahoilla.. menis harakat töihin ja tiensisi omat kalja ja tupakka rahat.

        Siitähän tässä on kyse kun harkat ei saa kaljaa tarpeeksi, pitää vaatia 11 vuotiaalta lapsilisät itselleen ruokarahana... huh huh.. millaisia naisia ne eronneet miehet oikein ottavatkaan eläteiksi itselleen.

        Teilläpäin kummallisia lintuja, harakat yleensä kiintävien perään, mutta en ole ennen kuullut ,että kaljaa kittaa ja tupakkia polttaa ja vielä elossa, kun lapsilisien verran juo ja polttaa????
        Sellaisen linnun kanssa voi pistää rahoiksi, siis pistää töihin, vie vaan sirkukseen on se ihan ihme otus, mutta pitää pitää kiirettä se kuolee pian, kun on niin perso kaljalle.
        Minulla on papukaija ja kanarialintuja, mutta ne inhoo ainakin tupakkia, kaljaa en ole tarjonnut.


    • kasvatusta kehiin

      11 vuotias voi mennä kesällä jo mansikkamaalle töihin ja ansaita ruokarahansa, jos äitinsä ei ruokaa lapselle anna. Olen sitä mieltä että äidit tuuppaa lapsensa isälle täyshoitoon kun itse haluu shoppailla lasten elarit ja lisät.

      Meillä ei kakaroita elätetä ilmaseksi, jos ei muuta niin mä kyllä keksi kotitöitä moikkamaisille tenaville. On lumenluontia, ruohonleikkkuuta, pyykkiä, tiskaamista, siivousta, jouksevia asioita, ikkunanpesut alkaa kohta, kasvimaan kitkennät, koiran juoksuttaminen ja pienempien lasteni vahtiminen. ei meillä lasikoja elätetä, aina on puuhaa jos mielii syödä.
      Laiskat lapset ärsyttää, ja kun tämä ei ole kerran heidän koti, ei ole myöskään hotelli.

      • mek

        Milloin sinun lapset harrastavat ja se siitä. Itsekki jo 10v tyttären isänä voin todeta sen että koulu on nykyisin niin vaativaa ettei lapsella voi mitä tahansa teettää ja vanhempien kuuluu ne kotihomma tehdä ja se siitä. Ei niitä kotihommia niin hirveesti ole ja jos ei jaksa niin tehdään huomenna. Sairata tuollainen lapsen orjuuttaminen.


      • just wondering
        mek kirjoitti:

        Milloin sinun lapset harrastavat ja se siitä. Itsekki jo 10v tyttären isänä voin todeta sen että koulu on nykyisin niin vaativaa ettei lapsella voi mitä tahansa teettää ja vanhempien kuuluu ne kotihomma tehdä ja se siitä. Ei niitä kotihommia niin hirveesti ole ja jos ei jaksa niin tehdään huomenna. Sairata tuollainen lapsen orjuuttaminen.

        Off topic..mutta kuitenki..kyllä lasten pitää oppia tekemään niitä kotihommia jo lapsena. En nyt tarkoita mitään orjuuttamista.. mutta kyllä se on kaikkien perheenjäsenten yhteinen juttu, ei vain vanhempien. Se on ihan oppiakin lapsille, vai meinaatko että ne sitten yhtäkkiä oppii omaan kotiin muutettuaan, miten kotia hoidetaan? Noup, juuri näin syntyy niitä uusavuttomia aikuisia, jotka eivät osaa edes perunoita keittää..


      • mummi1

        ei alle 15v,vielä pääse minnekkään töihin ja kyllä 11v.on tosiaan lapsi jota ei ainakaan ikkunanpesuun voi määrätä jos olet aikuinen niin mitä töitä teet itse vaimosiko tekee ?kyllä se on lapsen koti jos asut lapsen äidin kanssa kyllä äitien pitäisi ajatella ainakin kaksi kertaa jos nuoria lapsia ettei ottaisi tai menisi uuden miehen luo vaan ajattelisi enemmän lapsen parasta siksi lapset voi huonosti kun ei heitä kuunnella eikä arvosteta,,,,,


      • vaikka ootkin trolli

        "Meillä ei kakaroita elätetä ilmaseksi, jos ei muuta niin mä kyllä keksi kotitöitä moikkamaisille tenaville."

        Hieno malli teillä, aikuisten ei tarvi koskaan mitään kotitöitä tehdä, kun laittaa lapset tekemään. Huomautan, että vanhemmalla on VELVOLLISUUS elättää lapsensa, lasten ei siis tarvitse ostaa elatustaan orjantyötä tekemällä ja vapaa-aikaa pitää jäädä mm. leikkimiseen. Jos teillä ihan tosiaan toimitaan noin kuin kuvailit, niin voisi lastensuojelulle olla töitä.


    • ..........

      Hmmm. jos poika asuu teilla niin vaimosi tuo varmasti rahaa talouteen ja osallistuu perheen rahoitukseen ! Vaimosi poika ei ole vieras ulkopuolinen häntä voi kohdella perheen jäsenenä niin kuin sinä kohtelet omia lapsia. Viimeisenä vaihtoehtona on ulkoruokinta! :P => 11 vuotias on selvästi lapsi joka elää äitinsä osuudella taloudessa vai laskutatko vaimoasi ??????

    • Mene ny ittsesi sisä

      Samaa mieltä, mitäs menit ottamaan käytetyn ja poikineen akan ;). Mene itseesi ja mieti vähän. Sitä en tajua, millainen äiti altistaa lapsensa sairaalle inhoamiselle ja kaltoinkohtelulle, kun omaa alapäätä vähän kutittaa... yök! Täällä ei isäpuolia ole eikä tule.

    • SUOLI24/7

      EIKÖ PAREMPIA ALOITUKSIA TULE IKINÄ? TROLLOL LOL LOL

      • Tämä selvää

        Suoli24 vakkaripaskat ei osaa muuta kuin oksentaa samaa sontaa.


    • Sillälailla

      Voi helvetti sentään ! Hävettää oikein miesten puolelta toi ajattelutapa. ettekö te ole perhe hemmetti jossa vanhemmat maksavat yhdessä asiat. Ei kannata ihmetellä jos naispuoleiset ihmiset kaikkoavat elämästä jossain vaiheessa. Minulle ainakin avovaimon lapset edellisestä liitosta on saman arvoisia kuin omanikin jopa lahjojen suhteen.

    • AMMU ITSESI

      Voi ***** molopää ! Kerro missä nähdään niin vedän sua kuonoo. Mulla rupes lämmöt nousee heti vaikka olenkin jo vanhempi äijä. Nousee mieleen oma lapsuus ja just tollanen kusipää isäpuoli ,kaiken lisäksi uskovainen. Sille kelpas mutsin jalkojenväli ,ei raukka ymmärtänyt ottaneensa koko pakettia ,sitten hehkun loputtua alkoi syyttää minua kaikesta jopa aviokriiseistäkin . Pilasi elämäni.Sellasta se on kun ajattelee Kul-lil-la..

      • hmmmmmmmmmm

        Hellanlettas, eikö äiti huomioinut sinua tarpeeksi? En jaksa tuollaisille edes enempää kirjoittaa.


      • typerä oli äiteski

        Uskovaisethan ne pahinta paskasakkia onkin. Raamattu kädessä ja kullipitkällä juostaan, mutta vastuuta ei oteta mistään, koska ollaan Herran asialla.


    • ---------

      Et voi vaatia vuokraa mutta lapsilisät sentään perheen yhteisiin kuluihin, tietenkin lapsen vaatteisiin ym. ensisijaisesti.
      Neuvo kuitenkin ystävällisesti, koska silloin kasvatat hänestä hyvän kansalaisen.
      Olet ihan oikeassa periaatteessa.

      • mummi1

        Näin juuri------meillä lapsilisillä ostettiin lapselle vaatetta.harrastusvälineitä mitä koulussakin vaaditaan esim.suksia.,luistimia jne.Mutta kyllä vanhempien pitää yhteisesti tasapuolisesti maksaa sähköt.vuokrat.vedenkulutusjne.ja jos lapsen isä maksaa elatusmaksuja äidille niin se on myös tarkoitettu ensisijaisesti juuri lapsen tarpeisiin eikä tupakkaan eikä kaljaan.ettänäin!


    • ex eukko töihin

      Meillä mies elättää meidät kaikki, myös entisen akkansa. On kumma ettei haluu mennä töihin vaan elätyttää meillä itsensäkin. Lapset saavat lisät ja miehen elarit, mutta silti kinuaa lisää rahaa aina, että hän pääsee shoppaileen. Meillä erittäin tiukkaa, kun ostamme myös hänen lapsilleen vaatteita ja ruokaa.
      Minä hoidan kotia enkä jouda tältä lapsikatraalta töihin kun niitä on omia on kaksi, mieheltä 2 ja yhteisä 1, joten kiirettä on kun prhe ei mua ilman pyöri.
      Sopis entisen eukon tulla kattoo millaista on kun minäyksi hoidan hänenkin kersat, aina haukkuu meitä ja minä kun en osaa takasin sanoa.

      • olipa taas soopaa

        Miten niin elättää entisen akkansa jos maksaa elarit? Kyllä ne hemmetin elarit on nykyään niin perhanan pienet ettei niillä elätetä edes sitä mukulaa.mitäs teki äijä kakaroita jos ei rahat riitä niitä elättämään?


    • ffuucckyou

      Oletpa melkoinen ureapää ( tyhmyytesi sitä luokkaa, tuskin ymmärrät mitä tuo up tarkoittaa ), vai vuokraa 11 v lapselta. En ole kyllä idioottisempaan asenteeseen törmännyt.

    • paavalain

      tottakai voit periä vuokraa poikapuolelta
      mut puolipojalta et voi
      eli parempi kun muutat yksin ja vetelet käteen loppuelämän
      ps.naiset ovat kalliita elätettäksi

    • tulee halvemmaksi

      suosittelen seuraavalla kerralla käteen vetämistä.

    • no huh huh

      onpa lapsellinen oletus että poika olisi tullut johonkin toiseen henkilöön vain sillä perusteella että on toisen miehen alulle saattama. Eiköhän olisi paras että häviät pojan ja hänen äidin elämästä koska asenteesi tulee vahingoittamaan pojan henkistä kehitystä. Jos perustaa perhettä siihen kuuluvat kaikki osapuolet ilman eri poikkeuksia, tai sitten ei leikitä aikuisten asioilla.

    • et voi

      Et kuulosta kovin rakastavalta isäpuolelta, että sääliksi käy lapsi raukkaa!! Olisiko pitänyt miettiä asiaa siinä vaiheessa kun äidin kanssa yhteen muutit, että lapsi kuuluu pakettiin ja hintansa silläkin on.

      • pokelaki

        EI isäpuolen tarvii olla rakastava


      • Äimistynyt
        pokelaki kirjoitti:

        EI isäpuolen tarvii olla rakastava

        Kuules pokelaki! Kyllä isäpuolen kuuluu olla rakastava, jos rakastaa äitiä rakastaa lasta myös. Näin se vaan on. Voi lapsiparkaa minkä hullun kynsissä on. Häivy tomppeli kiusaamasta lasta, et takuulla saa normaalia naista ja tiedät sen kyllä vai tajuatko riepu , hyi helvetti mitä maa päällään kantaa.


      • pokelaki
        Äimistynyt kirjoitti:

        Kuules pokelaki! Kyllä isäpuolen kuuluu olla rakastava, jos rakastaa äitiä rakastaa lasta myös. Näin se vaan on. Voi lapsiparkaa minkä hullun kynsissä on. Häivy tomppeli kiusaamasta lasta, et takuulla saa normaalia naista ja tiedät sen kyllä vai tajuatko riepu , hyi helvetti mitä maa päällään kantaa.

        Äimistynyt taitaa olla lihava yh ja oottelee sitä uljasta RIKASTA prinssiänsä


      • ........
        pokelaki kirjoitti:

        Äimistynyt taitaa olla lihava yh ja oottelee sitä uljasta RIKASTA prinssiänsä

        Hmmm. Rakastettava ??? Joo ei tarvii olla mutta ei tarvii huutolaisena pitää ainoastaa saman arvoisena kuin kaikki lapset... ...alottaja on kyllä sairas yksilö.


      • Layer,layer
        Äimistynyt kirjoitti:

        Kuules pokelaki! Kyllä isäpuolen kuuluu olla rakastava, jos rakastaa äitiä rakastaa lasta myös. Näin se vaan on. Voi lapsiparkaa minkä hullun kynsissä on. Häivy tomppeli kiusaamasta lasta, et takuulla saa normaalia naista ja tiedät sen kyllä vai tajuatko riepu , hyi helvetti mitä maa päällään kantaa.

        Höpsistä, ei isä-tai äitipuolen *kuulu* olla rakastava, riittää kun on inhimillinen. sitäpaitsi ne lapsipuoletkin voivat olla aikamoisia epeleitä, että ei kannata yleistää kauheesti. En minäkään rakasta mieheni lapsia, en todellakaan. meillä on molemmilla jo aikuiset lapset, omillaan asuvat. Tulemme toimeen puolin ja toisin mutta en todellakaan vaadi miestäni rakastamaan minun lapsiani.


    • alapok

      voit periä

    • kati 19
    • jöpökkä

      voithan ottaa riskin ja yrittää periä vuokraa.

    • 4lastayh-äiti

      Täällä ei tunnu tajuttavan asian pointtia.Minusta tuntuu,että äiti kerää lapselle pesämunaa tulevaisuuteen,mikä ok,jos se jää pojalle ja jos rahaa jää yli naisen palkasta.Muutoin ei todellakaan ole oikein,että kerätään yhteiskunnan rahoja pojalle ja laitetaan isäpuoli maksamaan elämisen.Minä olen ollut yksinhuoltaja ja en taatusti ole lasten rahoja ollut käyttämätä juurikin niiden hyvinvointiin tai vaippapakettiin,johon ne on tarkoitettukin.Semmoset lapset jotka vaatii ja vaatii kaikkea tavaraa,eikä edes arvosta....ei raha puussa kasva!!!!...Mun lapset jakso kiitellä,jos sai tikkukaramellin joltain sukulaiselta.Isä jätti väliin elatusmaksuja,jos huvitti.Silti lapseni saivat katon päälle,ruoan yms.Kirppikseltä ostin paljon yms.Nyt kiitän joka päivä siitä,miten ihanat lapset sain kasvatettua.Rakkaus ja huolenpitoni palkittiin ja lellinyt en niitä pilalle.

      • Kruunuako odotat

        Voi MIKSI te vollottajat tulette palstoille itseänne ylistämään.... Oli ketju mikä tahansa, niin aina löytyy, köyhä, sairas, yksinhuoltaja ja muutenkin kärsinyt, joka paheksuu muita. Itsensä toki aina muistaa kehua.


    • ap:lle

      Menes toukotarkki töihin niin saat rahaa.

    • muuta pois

      Huh huh, olen tyrmistynyt. Luojan kiitos et ole mieheni.

    • yks

      Ota kummilapsi Afrikasta, voit avustaa hänen elämäänsä pienellä summalla joka kuukausi. Sinun kannattaisi elää yksin muutamia vuosia ja pohtia elämän perimmäisiä kysymyksiä ja ennen kaikkea opiskella rakkautta.

    • hulluko olet

      hulluko tosiaan olet,tiesit kai ottaessa että vaimolla on poika,voi poika rukkaa ei ole kovin rakastava isäpuoli,yök!!!

    • WTFu

      WTF??????????????????

    • Äimistynyt

      Olet kyllä melko hoopo mies. Miksi otit naisen jolla oli lapsi, yhdessä sitä huolletaan jos yhdessä ollaan. Hae vapaa jos sinua raukkaa kukaan huolii.

    • Hööpötintti

      Tämä on varmaan tuttu tilanne monessakin uusperheessä. Meillä vaimoni poika asui taloudessamme 18v. ikään asti ja koskaan ei ollut puhettakaan, että mitä hänen asumisensa meillä maksaa.
      En nyt asiasta tehnyt suurtakaan numeroa tässä vuosien varrella, mutta aivan konkreettisesti pojan käytössä oli talomme yläkerrassa yksi huone, jota lämmitettiin sähköllä. Käytössä oli tietokone laajakaistoineen. Maksoin jätemaksut ja muut perheen elämiseen liittyvät maksut hänenkin puolsetaan.
      Vaimoni ei huolehtinut koko poikansa meillä asumisen ajan lainkaan asumiseen liittyviä kuluja, eikä kyllä huolehdi vieläkään. Minulle kuitenkin oli halvempaa, että tuo poika asui meillä perheemme kanssa, koska nyt hänen elättämisensä "omassa" asunnossa vasta maksaakin. Vaimoni nimittäin avustaa (muka tietämättäni) poikaansa, joka ei viitsi hakea töitä mistään, eikä "jaksa" opiskella lisää, että saisi paremmin töitä. Vaikka vuokra onkin halpa hänen asunnostaan, on se meidän taloudestamme pois, kun vaimoni maksaa niitä vuokria kaikessa hiljasuudessa, kerran sieltä asunnosta katkaistiin sähkötkin, kun poika ei huolehtinut sähkölaskuaan. Bensa ja ruokarahaa tarvitsee lähettää tämän tästä.
      Joten ole tyytyväinen vielä, kun voit.

      • teit numeron..

        Että asui ihan lämmitetyssä huoneessa. Laajakaistakin oli käytössä. Missäs tuon pojan olisi pitnyt asua alaikäisenä?


    • huh huh

      ET OO TOSISSAS!!!!!!!!!!! Onko Suomessa tällaisia oikeasti olemassa???? Miksi sinä sen pojan äidin kanssa sitten olet jos ajattelet näin?? Ja eikös ne vuokrakulut teidän kahden aikuisen kesken tulisi sen sijaan jakaa? Onko suomalaiset miehet oikeasti tällaisia? Ei voi kuin ihmetellä, kun kuitenkin naisen euro on yhä edelleen 80 senttiä! Ja mies ollut aina kautta aikain, joka perhettä enemmän elättää, miesten urakehitys kuitenkin helpompaa kuin naisten näiden lapsien takia jo..

      Jokainen taplaa tietysti tavallaan, ja voihan olla, että tämäkin vain keksitty juttu... mutta jos oikeasti näin, pysyisi mies vain sinkkuna tai etsisi naisia, joilla ei ole entuudestaan lapsia. Lapsi ei ole pelinappula koskaan, tai ainakaan saisi näin olla, ja valitettavasti nainen on meistä kahdesta sukupuolesta se, joka niitä lapsia joutuu synnyttämään. Kunhan mies olisi samassa tilanteessa, ehkä se ajatus siitä pikkuhiljaa muuttuisi.

      Enpä jaksa oikolukea, nopsaan jotakin...

      • ........

        Heh heh kukaan täysjärkinen ei huoli alottajan kaltaista ukkoa niin kauan kuin on terveitäkin olemassa!


    • voi juma huhuhuhuuuuuuuuuuuuuet kyllä peri mitään ,mieti

    • ----

      Mulla on jotenkin sellainen kutina, että suomimies on muuttumassa pikkuhiljaa aika paskakasaksi.

      Seksiä kinutaan, sitä pitäisi olla joka kulman takana, mutta lapsi on rasite! Valitettavasti lapsia vain seksin seurauksena syntyy ehkäisystäkin huolimatta!!! Joskus myös vahinkoja tapahtuu, ja sitä paitsi ehkäisy on niin usein pelkästään, sekin, jätetty naisen kontolle, mikä on todella väärin sekin!

      Ja jos lapsia syntyy, se on tietenkin naisen vika... just joo... eipä kannattaisin miehille enää seksiä kenenkään viisaan naisen antaa... sitä mieltä olen minä. Nainen pärjää paremmin leikkikaluineenkin.

      Eli suomimiehet täydelliseen selibaattiin, kunnes ovat valmiita ottamaan omalta osaltaan vastuun lapsistaan, niin omista kuin toistenkin erojen seurauksena.

      Mua on alkanut pännimään suomalainen mies ihan oikeastikin. Rahahan se on joka ratkaisee.... Suomalainen mies on muuttunut tasa-arvoiseksi asioissa, joissa ei ole olemassa täyttä tasa-arvoa. Nainen jää tässä tasa-arvo kamppailussa aina kakkoseksi lasten takia!

      • Olet ihan oikeassa!,,


      • pussikuski1

        tuommoiset miehet vois naisen vaihtoehtona seksin puutteessa turvautua "kyllikkiin"


    • Gjk

      No et voi periä idiootti.

    • tyvestä puuhun

      Vaikeaahan se on alaikäiseltä vaatia vuokraa. Eikä se olisi oikein, kyllä vaimosi tulee kattaa nuo poikansa kulut noilta osin niin, ettei perheessä ole "siivellä eläjää", joka lihottaa itseään. Jos vaimollasi on varaa lapsilisien käyttämättömyyteen, se on hänen juttunsa, mutta mikäli maksattaa viulut ilman omia panoksia, keskustelisin kyllä asiasta sangen vakavaan sävyyn.
      Jo nuo "ilmaiset" rahat lapsen myöhempää elämää varten voivat olla karhunpalvelus lapselle kun saa ne käyttöönsä. Kaikilla ei se oma elämä lähde käyntiin noin ja muutoinkin tuo antaa lapselle "rahaa" elämän etusijalle, ei oikeita elämänarvoja. Yksilökysymyksiä kuitenkin, mutta harva siellä vihreällä oksalla on nostettuna pysynyt.

      • Sa varmaan olet lapseton,onneton tyypi.


    • mmm 5

      Menisit hoitoon.

      Periä nyt lapselta vuokraa.

      Tuolla 11 vuotiaalla on käynyt paskasäkä kun on sattunut tuollainen isäpuoli, ei kyllä ole lapsen äidilläkään kaikki palikat kotona kun katselee tuollaista miestä.

    • Ei oo todellista

      Helvetin urpo.
      Etkö ymmärrä että MIEHEN tehtävä on huolehtia perheestään. Jos olet ottanut vaimoksesi naisen jolla on lapsi niin se lapsi kuuluu samaan PERHEESEEN. Josta sinun tulee huolehtia kuin omaasi.

      Jos muuta väität niin toivottavasti vaimosi ottaa sen MIEHEN paikan perheessään ja potkii sinut helvettiin tärvelemästä lapsensa lapsuutta.

    • trolli-ollin serkku

      Trolli on tehnyt tehtävänsä , kommentteja on näinkin runsaasti.
      Tyhmäthän ei heti huomaa milloin kyseessä on trolli.

      • arlena

        Olkoot trolli tai ei, hyvä tällaisista asioista on keskustella koska uusperheitä on paljon ja niihin liittyviä ongelmia.


      • fghgfhgj

        Oletko tyhmä siis?

        Aloittaja on oikeassa lapsilisät on tarkoitettu lapsen kuluihin!!!!!

        Kaikilla ei ole varaa kustantaa kalliita leluja lapsilisästä vaan se oikeasti tulee tarpeeseen että saa vuokrat ja ruuat maksettua.


    • onneksi teitä on väh

      Sinulla ei varmaan ole itsellä lapsia. Toivottavasti nainen näkee/tuntee mikä "sika" olet röyhkeine ajatuksinesi. NARSISTI:

    • dd22

      Onko asunto sinun? Jos on, voit periä vuokraa hänen äidiltään. Eikös se akkas halua pojan pysyvän sisäruokinnassa?

    • Jbjibihbhb

      Miksi te vastaatte näihin idioottimaisiin trolliavauksiin?

    • Kuule,jos mulla olisi avio-avo puoliso, joka ajattelisi noin,heittaisin sen ulos kertalaakilla.Jos olet mennyt yhteen ihmisen kanssa jolla on lapsi,olet ottanut koko paketin, turha on laskea nyt kuluja .Aika torkeata.

    • peksi15

      Pojan kulut maksaa äiti,ei kenenkään kuulu vieraiden kakaroiden kuluja maksaa.

    • mitämissämilloin

      Hei pitäkää huoli niistä lapsistanne ja nuoristanne kun niitä tänne maailmaan pökkäätte että heistä kasvaisi tasapainoisia kansalaisia RAKKAUTTA ja RAJOJA.....lapset on viattomia ja syyttömiä aikuisten toilauksiin tehdään aina lapsi ensin ennen kuin edes toista tunnetaan ja sitten tulee ero ja taas otetaan uusi ja taas tehdään lapsi siihen uuteen ja on jo ennestään sun ja mun lapsia ...niin ihmettelen miten lapset ja nuoret pystyy tuommosessa sirkuksessa elämään ja vielä pitäs kodiksi voida kutsua!!!?? ihan pahaa tekee kun sivusta seuraa!!??

    • Hame piälle sulle!

      Oletkos sähköä kuluttamassa ja olympialaisten parissa juuri nyt??
      Hei juntti einari, tollasilla puheilla joutaa poliisin pakeille ja oikeuteen..hakkaatko lasta?? Jaa-a, hiljaisuus kertoo kaiken juuri nyt...lapsen ja eukon hakkaaja liekö??

    • arlena

      Hei
      Oletko tosissasi? Sinun olisi parasta muuttaa asumaan itseksesi niin et joudu maksamaan vaimosi lapsen "kuluja", onko hän sinun vaimosi, jos on niin sinä olet lapsen isäpuoli, voit olla joko hyvä isähahmo tai todella surkea, miltä vaikuttaa että olet. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää että jos otat vaimon jolla on lapsia, otat myös lapset, ikävä kyllä niitä ei saa haihtumaan vaikka kuinka haluaisit. Sinun suhtautumisesi tähän vaimosi? lapseen saa teidän suhteen lopulta tuhoutumaan.

    • tosimies45

      Tää vois olla provo,mutta kun oikeesti on noin nuukia ihmisiä olemassa.Paras neuvo minkä voi antaa,että muutat omillesi.Ei oikea mies lapsilta rahaa pyydä.

    • KOMMENTZ

      TAIDAT OLLA KOHTA ENTINEN ISÄPUOLI

    • Nainen 3

      Olet kyllä tavallinen Taneli.
      Jos olet valinnut vaimoksesi yksinhuoltajan olet samalla valinnut koko paketin¨, jos sinulla ei ole varaa maksaa asumistasi ilman että alat lapselta periä vuokraa niin joudat itse ulkoruokintaan.
      Mietis kuinka paljon se vaimo tekee kotitöitä sinunkin mukavuutesi eteen , maksatko hänelle niistä töistä?
      Kuinka yleensä kehtaat päästää suustasi jotain noin tökeröä. Häpeä.

    • tyhmyys on

      Jos hän olisi poikasi, niin et puhuisi mitään. Mutta kun hän on toisen miehen siittämä, niin et pääse asiasta yli.

    • TASA_ARVO

      Ja sama pitäisi koskea äitipuolia: eli jos otat mukulallisen miehen niin pidät mustasukkaiset ja ahneet mölyt mahassasi tai jatkat matkaa omien kullanmussukoittes kanssa. Naiset kun ei näytä voivan sietää että isällä on ihka oikea vanhempi-lapsi suhde omaan lapseensa pelkän rahakukkaron lisäksi. Paljon on feminismillä tehtävää.

      Ei pitäis näitä uusiohelvettejä kasata niin hätäisesti. Lapset kärsii henkisiä haavoja pitkälle aikuisuuteen.

    • zeesuss

      Kukin pitäköön ensisijaisesti huolta OMISTAAN. Nykymeno on mitä äitikeskeisintä, kun lapset jää äideilleen erossa ja vaihtuvat mieselättäjät näyttävät hetken isän ja miehenmallia. Näin isyys katoaa ja miehen perheellisyys kutistuu vaihtuviksi parisuhteiksi. Ei siinä paljoa viitsi lapsiin enää panostaa. Hyhhhyh, mitä meininkiä!

    • kolkko

      Eikö se mamman tuhero motivoi maksamaan entisten peuhujen seurauksia? Taidat olla ydinperhetyyppiä, vaihda siis lapsettomaan, ennen kuin lapsi kärsii...

    • joklgfj

      Hei,

      sinun kannattaisi etsiä lapseton nainen, sellainen, kenen mielestä lapsen kasvatus on parasta hoitaa ydinperheessä isän ja äidin yhteisvoimin vanhemmuutta jakaen.

      Tuommoiset perinteiset roolit, joissa äiti ja lapsi muodostaa peruspaketin, joutaa romukoppaan. Olisit varmastikin hyvä isä OMILLE lapsillesi. Etsi siis nykyarvoin varustettu, fiksu ja lapseton nainen, ja perusta perhe hänen kanssaan. Tässä tilanteessa lapsi joutuu kovin kärsimään... Toivottavasti äidillä on älliä lähteä itse, jos et nyt saa itse heitettyä niitä ulos.

    • seppoa1

      sairas ukko oot mene hoitoon jos tuollaista ajattelet lapsista

    • rerwrwrwr

      Voit varmaan jos olet oikea kusipää.

      Kyllä jumalauta lapsen tulisi nyt sentään saada asua vanhempiensa luona ilman velvollisuuksia. Ihmettelen suuresti kun kuuntelee jotain pässejä jotka oikeasti vaati myöhemmin että lapset maksaisivat vahemmille takaisin elatuksesta...

    • siis oikeesti OLET HELVETINMOINEN TYPERYS,periä vuokraa....hei,olisit miettinyt oletko valmis ottamaan koko paketin,tottakai jos ottaa naisen joka yh niin sun pitää hyväksyä lapsi ja ottaa vastuu,miehen tehtävä on huolehtia perheestä,siihen kuuluu myös se lapsi joka tuli äitinsä mukana samassa kaupassa,itse otin myös naisen jolla poika,pidin poikaa kuin omaani,annoin mielellään hänelle sen mitä hän tarvitsi,ei tarvinnut hiihtää toisten vanhoilla suksilla,eikä toisten vanhoilla pyörillä,aina mitä ostin hänelle oli priimaa,ostin tuhansien eurojen edestä,vein matkoille yms yms......nyt ollaan oltu erillään yli kaksi vuotta,mutta en todellakaan kadu sitä vaikka hassasin rahaa,se on vain rahaa,raha on vainn paperia..ai jaa ettei ole muka rahasta kiini,MIKSI SITTEN INISET MOISESTA ASIASTA,oikeesti sairas ajatus tapa tommoinen,no lohdutukseksi voin sanoa ettet ole ainoa lajissaan,aivan liikaa samanlaisia moukkia,vaikka toki naisissakin on vikaa ja he eivät välttämättä arvosta miehen ponnisteluja perheensä eteen,mutta jos ahistaa niin on vara lähteä suhteesta kävelemään,mutta hei,se on elämää JA ELÄMÄ ON OPPIMISTA VARTEN....

    • Varmaan suhdetta aloittaessasi tiedostit että naisella on poika, ja varmaan yhteenmuutostanne sopiessanne tiedostit asian yhä. Olisko kannattanut puhua tuosta raha asiasta ensin, eikä vasta jälkeen. Et sä voi nyt enää oikeen alkaa vaatimaan mitään keneltäkään, jos oot ensin suostunut nykyseen systeemiin - tai voithan sä yritää mut ei siitä välttämät hyvää seuraa suhteen kannalta. Etkyl vaikuta sopivalta isäpuoleksi, ei sillä että itsekään olisin... Mutta toisaalta mä en edes alottais suhdetta jonkun kanssa kenellä on lapsi koska tiedostan tämän.

    • No hö

      Mitä itket elämääsi? Painu muualle, tuollaisia vaikertajia ei tarvita lapsen elämään!

    • Tämän tyyppisiä kirjoituksia lukiessa joutuu todella miettimään, että onko todella noin typeriä ihmisiä olemassa, jotka tuollaisia asioita täällä kyselevät!!!

    • ekk4

      Taitaa olla vähän aamuyötä päässä,
      lapset on lapsia ja niitä pitää rakastaa
      oli sit kenen oli ku siihen kerran otit.

    • pussikuski1

      miksi menit yhteen vaimosi kanssa,oliko lapsi silloin piillossa?olet tehnyt tietoisen valinnan,vai määräsikö keskivartalosi tekemisiäsi,älä viitsi valittaa aikuinen mies,vai oletko aikuinen?kuka teillä kokkaa,siivoaa,pyykkää,sinäkö?

    • Länsmän

      On se julma peto tuo puolivanhempi, kenttätuomiot käyttöön, muuttuu ääni käkikellossa. Kuka maksaisi minun kuluni???

    • järki käteen

      Ootko idiootti ?

    • Raha ei tota ratkase

      Taijat olla jotenkin köyhä? Taikka sitten jos et oo köyhä nii oot sairas?

    • Tosi vihainen

      No ei tietenkää tarvi maksaa!!!! Miksi otit puolisoksi sellaisen naisen jonka lapsia et siedä? Omasi on vika. Minulla oli kaksi lasta kun otin uuden miehen.Hän otti nimilleen lapset ja on pitänyt kuin omiaan.Miehiä on näköjään monenlaisia...ja vielä ulkoruokintaan. Ei voi olla totta!!!

      • pappadi1

        nyt on nainen jolla on järki päässä ja jalatt maassaa toivotan sinulle rakkautta ,ölet oikeasta asiasta vihainen ,Rakasta mistäsi että melkein halkee ja laannuta vihasi.
        En minääkään voi uskoa että noin tolloja ihmisiä maa päällään kantaa. Kiehun


    • Tosi on

      Aloittaja on oikeassa. Ei pidä hyyssätä vierasta lasta ja opettaa että, kaikki tulee kuin manulle illallinen. Pitää opettaa että, kaikki pitää ansaita myös päivittäinen ruoka.
      Tosin virhe on jo päässyt tapahtumaan kun otit tuollaisen yh äidin nurkkiisi loisimaan, tottahan se kakarakin oppii loisimaan siinä samalla. Lähetät laskun lapsen oikealle isälle joka kuukausi. Voivat sitten vaimosi kanssa jakaa laskun

    • heti vaan töihin

      Minusta 2 v on jo iässä, jolloin pitää alkaa tehdä vieraassa paikassa kotitöitä. Hän voi kattaa pöydän ja repiä salaattia, laittaa pyykit koneeseen ja otta ne pois, siivota roskia lattialta ja sydöä jo itse, ja tuoda omille lapsille tavaroita ja viedä rosiia roskikseen ja sellaista pietnä palvlemeista asukkaita kohtaan, ei pdiä lepsuilla, lapsi oppii kun sille näyttää. On turha alkaa toisten lapsia palvelemaan.

      • pappadi1

        eikösitä jo tuollaperiaatteella pitäsi jo iittiösolu töihin jos on joutunu vahinhossa vaimosi kohtuu antaa pölyn imuri että putsaa itsensä


    • pappadi1

      Kumma mies ositjättäny vaimon yläpään lapsen hoitoon ja lainannu joskus aläpäätä sillä muutahan et näköjään tarvitse. Asuskele yksinään niin eitartte kiusata itseään kuinka paljo lapsi kuluttaa. Jos lämmität talosi yhtäpaljon siinä menee uksin kuin lapsen kanssa , lapsi tuo lämpöä kehollaan montasataa vattia.
      Noin hullumies ei akkaa tartte.

    • arvaa mitä? sinut pitäisi heittää ulkoruokintaan.. 11 v on lapsi vielä ei voi vaatia rahaa..

    • uusiomummi

      lapset kuuluu kokonaispakettiin uusioperheessä!

    • hoi1

      hyvä mies muuta ulkosalle telttaan...ja anna toisten elää!!ja toiseksi käylääkärissä saamassa apua......pikku pilleri vois auttaa sinua.

    • mek

      Se on hyvä että menee lasilisät säästöön ja niilla voi sitten lapselle kustantaa ajokortit ja vaikka ostaa kevari kun siihen ikään tulee ja se siitä. Minäkin ehdotin lapsemni äidille tuota lapsilisien sääsätämista vaikka kimpassa asutaakin mutta ei innostunut. Kun sitten hommasin kevarin ja maksettiin ajokortit niin muutaman kerrna huomautin siitä kun oltaisiin säästetty ainakin osa niistä lapsilisitä olis helpompi ottaa sieltä sitä rahaa mutta ei haittaa vaikka viimeisen 4 vuoden aikana mennyt 5000£ lapseen mutta rahaa se vain on. Oletko niin pihi kun kaikesta pitää marista että maksaa ja paina lisää duunia niin hyvä tulee. Sen pojan äidin pitöis tuollainen idiootti laittaa ulkoruokintaan kun ei tule lapsen kanssa toimeen.

    • mamusi

      onko vaimos mamu.jos niin eimuutako sossuun niin asiathoituu

    • Jälleen

      kerran mennään kuin pässi narussa provon perään. Koskahan ihmiset oppivat...

      • provoprovoprovo

        Aihe on hyvä ja ajankohtainen. Mitä sitten vaikka aloitus olisikin provo.

        Uusioperheissä ikävä kyllä esiintyy juuri tuollaisia ongelmia. Toisen lapsia ei hyväksytä ja heitä kohdellaan kaltoin. Asioita on hyvä nostaaesiin vaikka sitten provoilla.


    • dingdong

      Jos...
      Aloitus ei ole provo, niin poikkea nyt jo äkkiä Kelliksellä. Siellä ne saa kyllä lääkityksen kohdalleen.

    • Oikea isä

      Nuukus on sairaus, jota ei voi hoitaa, mutta oireet pahenevat iän myötä.

    • simo1

      VITUN URPO lapselta vinkuu rahaa..!!!!!!!! mee töihi juntti....

    • äiteeitsekin

      Lapsilisät on tarkoitettu hänen kuluihinsa eli siitä rahastosta voit ottaa pojan osuuden. :)

      Säästörahat kuuluu tulla muista rahoista.

      • hohhoijaadgdgdg

        Lisään vielä ettei ne köyhänkään rahat mene lapsilisistä muuhun kuin ruokaan ja kustannuksiin ja valtio ei ole ajatellut sitä rahaa lapsen leikkirahaksi.

        Jos varaa on suoraan lapselle antaa niin lapsilisän voi palauttaa valtiolle. Hyväksikäyttöä ja siipeilyä silloin. Me kaikki kustannamme karkkirahan eli lapsilisän veroista..ja vanhukset saa huonon hoidon ja koulut homekouluja.

        Lapsilisä pitäisi poistaa rikkailta jos raha menee lapsen kevari ja karkkirahaksi. :(


    • säälittävää

      Säälin tätä pientä poikaa. Miettikää ihmiset ennen kun teette uusioperheitä. Miettikää miltä tuntuu olla lapsena tällaisessa perheessä. Saako poika yhtään mitään, saako edes ruokaa ettei syömisestäkin syyllistetä? Oluski parempi asua jossain muualla, jos isäpuoli ei älyä ulkoistaa itseänsä. Kysykää mummit ja muut läheiset uusioperheiden lapsilta onko niillä kaikki hyvin?

    • mies vm-50

      vie ittes saunan taa, fiksut tietää mitä siellä tapahtuu, sinusta en tie....

    • heimoh

      Ompa vi......nen sulho siellä, kinuaa lapselta vuokraa, miksi menit toisen pesälle kärsi seuraukset, syytön lapsi tähän on

    • äly hoi

      No eikö se pojan äiti maksa sitä vuokraa ja ylläpitokustannusta omasta pussistaan ja saat vielä nusastakin ilmaiseksi.
      Jos sinulla mustasukkaisuus ongelma lastakohtaan niin nostapa kytkintä ja nopeasti. Kaikenlaiseen sontaan ne nyo YH äidit kätensä pistävätkin ja menevät vielä kaheleitten kanssa naimisiinkin.

    • Aik poikien äiti

      Kylläpä tuntuu hyvälle kun eroni jälkeen en uutta miestä huolinut enkä meny avioon ym ennenko lapset kasvoi ja muutti omilleen....HYVÄ mieskaveri oli muttei ikinä samassa asuttu eikä asuta vieläkään...Kumpikin ,maksoi laskunsa....ym....pojalle oli kuitenkin isän mallina vieläkin aikuisena kaveri....tuntuu pahalta jos tuo totta on tuo että 11v lapselta vuokraa huh kaikkea sitä kuulee..menehän itseesi ja lapsen asemaan...alle 18v kasvaa kotona ...vanhemmat vastaa tai sit äiti yksinään...mut muuta pois se parasta tässä...huh

    • provotaas

      eiköhän tämäkin juttu ole suomi24 ylläpidon sairaita provoja, tuntuu että jutut keksii joku psykopaatti toimituksessa..

    • Uha1

      ..oot sää ukko pehmee..

    • tiedän mistä puhun

      Olisikohan mietinnän paikka? Olet tietoisesti ottanut tai saanut Vaimoksesi naisen jolla on jo lapsi eikö? Etkö muka tiennyt mitä velvollisuuksia se tuo tullessaan. Olet aikamoinen selittelijä! Missä se rakkaus nyt luuraa? Mitkä olivat motiivisi kun menitte yhteen, sekö että vaimosi heittää lapsensa pihalle kun saa sinunlaisesi uroksen. Voihan vitsi, en paremmin sano. Osoita edes hieman kunnioitusta vaimoasi kohtaan. Minkälaisen luulet pojan olevan kun hän täyttää aikuisen ikärajan. Olipa millainen tahansa niin sinusta hän tuskin välittää minkään vertaa! Itse asiassa käytöksesi osoittaa suurta halveksuntaa vaimoasi kohtaan, itse olet tilanteeseen syyllinen joten älä marise vaan käyttäydy kuten vastuullinen aikuinen.

    • Huoelstunyut

      Tuo on väärin tuo rahan kinuaminen, mutta jos lapsi on holtiton, eikä lätkä kiinnosta, on lapsen tulevaisuus vaarassa isän tai jonkun vanhemman tehtävä on laittaa se kuri poikaan!

    • Uusperheen äiti

      Et ilmeisesti huomioinut lasta, kun rakastuit hänen äitiinsä???? Tällaisissa uus perheissä tulee monesti myös lapsi mukana. Häneltä ei varmaankaan kysytty mielipidettä tähän uuteen järjestelyyn..... Toivottavasti pystyt suhtautumaan häneen, kuin omaan lapseesi. Et varmaankaan heiltäkään pyydä tämä ikäisenä (11v) osallistumaan perheen kuluihin (vuokra, ruoka ym....) Toivon, että Sinulla olisi avara sydän ja pystyisit myös vaimosi lapseen suhtautumaan kuin omaan lapseesi. Ajatteleppa muutama vuosi eteenpäin..... Haluatko että lapsi pitää sinua esikuvanaan ja rakastaa sinua ehdoitta...... vai oletko välinpitämätön hänen suhteensa? Toivottavasti et........

      • rehti isäpuoli

        Ei sitä rakkautta ole, kun omiin lapsiin, ei se lapsi rakasta isäpuoltaan vaan omaa isäänsä , jonka kanssa viettänyt varhaislapsuutensa, samoin äitiinsä, joka on hänet imettänyt ja hoivannut vauvasta asti, isäpuolella ei ole yhteistä historiaa ja tunnesidettä toisen lapseen, mutta tottakai pitää hyväksyä ja olla hyvä auktoriteetti ja opettaa pojalle miehen tavat ja näin yhdessä asuen tulee kiintymys molemmin puolin, kun ollaan reiluja ja mukavia toisia kohtaan.
        Myös pojan isä opettaa pojalle miehen mallin.


    • (((((((((

      Rahankäyttöä voi opettaa jo tuon ikäiselle, kunhan esittää asian nätisti.
      Vaimon ja miehen kuuluu keskenään päättää lapsilisistä.
      Lässytys rakkaudesta ja lapsen edusta, ei millään pahalla ed. nimimerkille, mutta olen itse kokenut näin, että pitkän päälle kuri on hyödyllisempää.
      Rasavilli lapsi vei rahaa jopa roskikseen, siinä kohtaa loppui kauniit puheet kun viisisatanen hävisi.
      Mitä kovemmin lässytetään sitä vähemmän välitetään ikävä sanoa.

    • ......

      Oot oikeesti kusipää !

      • ........

        Alottaja on oikeesti helvetin huono ihminen narsistinen perseenläpi


    • 100%velkalaina

      Elatusvelvollisuutesi ei taida olla kaukana siis epävirallinen semmoinen?
      Kaikenmoisia "isäntiä" sitä nykyään sitte viellä elossa säilötäänkin?
      Mietippäs vähä jollain jota Luoja ei oo sulle luonut tätä "raha asiaa"?
      Arvaas loppuuko sulta rahat vai velka ekaksi jos alat jo pentujen viikkorahoja
      omia?

    • Äidin vastuu... taas

      On siellä taas yks leväPERÄINEN yh-akka taas ollut asialla. Että huolitaan kaikenlaisia mielenvikaisia peräkammarin poikia asumaan. Nehän ne on just yhäreiltä vonkaamassa, kun ei lapsettomat akat niitä huoli. Ottakaas naiset vastuu nyt itsestänne ja lapsistanne! Kyllä terve yh-nainen ilman samassa kämpässä asuvaa ukkoa pärjää sen muutaman hassun vuoden, kun lapset pieniä. Pitäkää niin monta panomiestä kun haluatte, mutta älkää ottako niitä SAMAN KATON ALLE ASUMAAN!!

    • Hannu Hanhi

      Minä olen ruokkinut niin harakanpoikia kuin variksen poikia. Viimeisin pulunpoika oli viis vuotta maleksimassa ja penkkiä kuluttamassa.
      Ihme kanoja on olleet, Strutsia pelkään eniten, sehän syökin vallan mahdottomasti.
      Mutta näin mennään kun otetaan niitä tipujen tuotoksia

      Itse olen kuin uljas albatrossi, käyn pesästä pesään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe