Asus kannettava, Win 8 tilalle Win 7, onnistuuko?

kierke

Asuksella on muutamia mattanäytöllisiä läppäreitä, jotka vaikuttavat kiinnostavilta kodin yleiskoneeksi. Niissä on Windows 8. Onko kasin vaihtaminen seiskaan helppo nakki tumpelolle, ja mitä maksaa? Entä kun sitten myöhemmin, jos haluaisin vaihtaa seiskan tilalle Windows 9:n, onnistuuko helposti?

Vai

onko järkevämpää ostaa jokin win 7-läppäri?

13

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierke

      Huonolla englannintaidolla en oikein päässyt jyvälle. Vaikuttaisi hieman hankalalta kasin vaihto seiskaan meikäläisen tietämyksellä.

      • Helppo tarkistaa

        Se on yksinomaan siitä kiinni, löytyykö valmistajan (Asus) sivuilta läppärillesi ajureita, jotka toimivat myös Windows 7:n kanssa.


    • Kasi on nopeampi ja kuluttaa vähemmän muistia.
      Hae ja senna Classic Shell niin näyttää ja tuntuu seiskalta

      Täällä neuvottiin goglaamaan "windows 8 and windows 7 speed comparison"

    • kierke

      Ehkä se 8 tai 8.1 voisi käydä myös. Nyt on Windows XP, ja ajattelin seiskan olevan helpompi omaksua. Vähän googlailin noita nopeuseroja, ja kyllähän tuo kasi jonkin verran nopeammalta näyttää. Onko sillä sitten suurta merkitystä, en tiedä.

    • Tyytyväinen pappa

      8.1 on loistava. Tuli paljon parannuksia 8 verrattuna.Päivitys kesti monta tuntia.
      Tyttäreni suoritti päivityksen ja kertoi,että sammutusnapin asennuksessa oli haettava apua.Kuvake löytyi sekä asennusohjeet googlailemalla "ulkomaan" sivustoja.

    • Vuoden päästä tulee Windows 9 joka on huhujen mukaan vieläkin parempi kuin 8.1: http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/windows_8_1_on_katastrofi_windows_9_mullistaa

      • se siitä ysistä

        Joo, niinhän se mullisti 8 ja 8.1 versiotkin, mutta ei mitenkään hyvällä menestyksellä.
        Mikkis voi mullistaa Win9 asiat niinkin sekaisin, että tehtaat alkaa laittaa uusiin koneisiin itse fiksaamiaan Ubuntu/Mint/Tubukontti systeeemejä.
        Sitten joutuukin Mikkis tuomaan markkinoille ilmaisen "Windows WorldWideWep" version(Win7), jonka voi ladata netistä ja asentaa ilman mitään koodeja.


    • kierke

      Jos hankin läppärin jossa on Windows 8, niin voiko sen "päivittää" ilmaiseksi Windows 9:ään, vai joutuuko ostamaan tuon ysin?
      Entä voiko Windows 7:n helposti korvata ysillä, niin että jätän kasin väliin?
      Nyt käy jo hiukan ahdistamaan;)

      • Jääpi nähtäväksi millainen on Microsoftin maksusysteemi ysissä, saattaa olla ilmainen ja sitten käyttäminen maksaa esim. kk-maksu tms. kuten Office 365:ssä. Tämä on kuitenkin spekulointia kun faktaa ei ole.


      • "Jos hankin läppärin jossa on Windows 8, niin voiko sen "päivittää" ilmaiseksi Windows 9:ään, vai joutuuko ostamaan tuon ysin?"

        Tuota asiaa ei tiedä vielä kukaan, MS ei ole kertonut mitään.

        Windows 7 toimii vuoteen 2020 asti.


      • Ainakin 8.1 päivityksen voi asentaa ilmaiseksi mutta tuosta 9 versiosta ei ole vielä tietoa.


    • eljii

      Kasi on oikeastaan seiska johon on pc-ihmisten kiusaksi liimattu tyhmä Metro-UI.
      On kyllä sisuskalujakin ohjelmoitu nopeammiksi
      Pari ääriharvinaista laiteyhteensopimattomuutta on tullut vastaan (*)

      Eipä hätää, netistä hakee ja asentaa Classic Shellin niin muuttuu seiskaksi.

      Eilen epätoivoinen kaveri oli riemuissaan kun olin neuvonut tään Classic Shellin

      ((*) Näytönkäsittelyssä on luovuttu vanhan xp-moodin tuesta)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1256
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1068
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      764
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      615
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      565
    Aihe