6m on kattilan valmistajan vaatimus . Helpointa on jatkaa 35v vanhaa hormia ja samalla pinnoittaa se laasti sivelyllä sillä oikealla aineella. Annan muurarin tehdä työt. Purkaminen olisi hurja iso työ ja toisekseen turhaakin kun hyvää hormia on vesikattoon asti varmasti.
Kuinka paljon huonompi veto on tiilipiipulla ? Kattila valmistaja ei edes puhu tiilipiipusta.
Kattila vaihtuu alapaloiseen jonka lämpötila lienee 200c kahtapuolen.
Tiilen hormi vs 160mm pyöreä
67
2858
Vastaukset
- Uuttatekniikkaa
Laita se käänteispalo. Niissä on puhallin ja eivät ole niin tarkkoja vedon suhteen. Itsellä 5m piippu ja 2x100mm on hormikoko. Eli savut menee kahteen 100mm hormiin. Ei veto ongelmia koskaan. Valmistajan minun kattilalle suositteleman on 160mm ja 6m.
Uskon että tuo tiilipiippu ei tuota mitään ongelmia jos hormikoko on vaan riittävä. Puolenkiven hormi ehkä riittää pienelle kattilalle mutta tehokkaampi vaatii jo kiven reiän. Mutta periaate on se että alapalo kattila vaatii paljon paremman luonnollisen vedon kun puhaltimella/imurilla varustettu käänteispalo. Ja onhan tuo käänteispalo muutenkin parempi kattila. Hinnoissakaan ei nykyään ole mitään eroa. Alapalo on jo vanhentunutta tekniikkaa. - pää alaspäin
Käänteispalo ja alapalo? eikös niissä kummassakin liekki mene alas ja palaa 1000c -1300c lukemissa . Miten se alapalo on vanhenetunutta tekniikka? mikä siinä on eroa?
- löäofä
http://www.kaukora.fi/sites/default/files/kaukorafiles/esitteet/Jaspi_Puukattilat_0913_web.pdf
käänteispalo ? liekki alas ja tuubeihin soliin ja pihalle mikä ihmeen alapalo ja käänteispälo? - Uuttatekniikkaa
Tutkikaa asioita älkää olettako. Se että liekki menee alaspäin ei tee alapalosta ja käänteispalosta samanlaista kattilaa.
"Käänteispalotekniikalla puun palamisesta saadaan jopa 30% enemmän
energiaa. Polttamisessa hyödynnetään puun toisiopaloa jossa savukaasut
poltetaan uudelleen vetopuhaltimen avulla erillisessä keraamisessa
palokammiossa.
Toisiopalossa liekin lämpötila nousee ja palamisprosessi
saadaan mahdollisimman tehokkaaksi ja puhtaaksi. Palamiseen käytettävä esilämmitetty ilma ei jäähdytä palamista. Paloa ohjataan tarkasti vetopuhaltimella ja savukaasun polttamisella saadaan puusta
täydellinen hyöty pienelläkin puumäärällä. Vetopuhaltimen ansiosta kattilan palamisprosessi ei ole altis sään matala-ja korkeapaine vaihteluille.
Vetopuhallin helpottaa myös kattilan sytyttämistä. Puhallin sammuu automaattisesti kun lämpötila laskee alle säädetyn termostaattiarvon.
Käänteispalokattilat ovat tehokkaita, ympäristöystävällisiä ja helppokäyttöisiä."- 30% ? BUAHAHAHAAAAAA
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2355557 hah sattui jo 2005 olemaan samaa juttua .
30% on kyllä suurta suoranaista myyntimiesten läppää. Ero on siis polttokammio ? noissahan on kaikissa polttokammiota ja tubia semmoisat savusolaa.
Oliskohan jossain hyvin esitettyä mitattua tietoa eikä ricaheting atmos hapatusta?
Hittoloisen vaikeeta löytää vertailukelpoisia oikeita tietoja. - Kääntäripalaa
30% ? BUAHAHAHAAAAAA kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2355557 hah sattui jo 2005 olemaan samaa juttua .
30% on kyllä suurta suoranaista myyntimiesten läppää. Ero on siis polttokammio ? noissahan on kaikissa polttokammiota ja tubia semmoisat savusolaa.
Oliskohan jossain hyvin esitettyä mitattua tietoa eikä ricaheting atmos hapatusta?
Hittoloisen vaikeeta löytää vertailukelpoisia oikeita tietoja.Atmos on tehnyt kymmeniä jos ei satojatuhansia käänteispalokattiloita. Kai niillä sitten on hyvät myyntimiehet kun saavat myytyä kattiloita suomeenkin. Vaikka täällä on näitä omia nyrkkipajoja jotka työstävät näitä perinteisiä parhaita alapaloja. Kumma kun ihmiset näitä käänteispaloja ostavat suomessa ja vielä ulkolaisia kattiloita vaikka olisi kotimaisia parempia vaihtoehtoja tarjolla. Kyllä suomalaiset sitten on tyhmiä... vai olisiko siihen joku muu syy...
Nimim. Tyytyväinen käänteispalokattila lämmittäjä jo 5 vuotta. - alapal=n.käänteispal
Kääntäripalaa kirjoitti:
Atmos on tehnyt kymmeniä jos ei satojatuhansia käänteispalokattiloita. Kai niillä sitten on hyvät myyntimiehet kun saavat myytyä kattiloita suomeenkin. Vaikka täällä on näitä omia nyrkkipajoja jotka työstävät näitä perinteisiä parhaita alapaloja. Kumma kun ihmiset näitä käänteispaloja ostavat suomessa ja vielä ulkolaisia kattiloita vaikka olisi kotimaisia parempia vaihtoehtoja tarjolla. Kyllä suomalaiset sitten on tyhmiä... vai olisiko siihen joku muu syy...
Nimim. Tyytyväinen käänteispalokattila lämmittäjä jo 5 vuotta.Mitä atmis ähän liittyy ? sehän on pelkkä merkki . Alapalo käänteispalo on se mihin pitäs se selityssaada eikä myyntimiesten 30% . Alapalo käänteispalo on jutun aihe ei tehdas eikä montako joku ostanut.
Alapalo on minulle semmoinen jossa tuli menee aukosta tai aukoist aalas ja kaasut palaa sen aukon jälkeen raudan tai keramiikan ollessa pintoina ja jatkeena on tuubeja tai solia josisa on takana vesi ja on puhallin tai imuri tai molemmat. Pesässä on ns varastopesä jossa ei varsisnaisesti ole iso valkea kait vaan siitä alaspäin on se hiillos joka kaasuttaa puuta .
Mikä hiton 30% ? taitaa nyt t tietämättömät sekoittaa aalapalo käänteispalo ja yläpalon ? niin sen on oltava olkaapa tarkkoina pojat.
Mikä ero on 30% käänteispalon ja alapalon kohdalla ?
Joku sivulle palava on kitupoltin milkä lie kespes on joku puolivilli käänteispalo yläpalo sekasikiö?
Eikös kaukoralla ole ihan oko tämä 40kw alakäänteispaloinen? mikäs siinä on huonompaa kuin ihanat eurooppalaiset? - Kääntäripalaa
alapal=n.käänteispal kirjoitti:
Mitä atmis ähän liittyy ? sehän on pelkkä merkki . Alapalo käänteispalo on se mihin pitäs se selityssaada eikä myyntimiesten 30% . Alapalo käänteispalo on jutun aihe ei tehdas eikä montako joku ostanut.
Alapalo on minulle semmoinen jossa tuli menee aukosta tai aukoist aalas ja kaasut palaa sen aukon jälkeen raudan tai keramiikan ollessa pintoina ja jatkeena on tuubeja tai solia josisa on takana vesi ja on puhallin tai imuri tai molemmat. Pesässä on ns varastopesä jossa ei varsisnaisesti ole iso valkea kait vaan siitä alaspäin on se hiillos joka kaasuttaa puuta .
Mikä hiton 30% ? taitaa nyt t tietämättömät sekoittaa aalapalo käänteispalo ja yläpalon ? niin sen on oltava olkaapa tarkkoina pojat.
Mikä ero on 30% käänteispalon ja alapalon kohdalla ?
Joku sivulle palava on kitupoltin milkä lie kespes on joku puolivilli käänteispalo yläpalo sekasikiö?
Eikös kaukoralla ole ihan oko tämä 40kw alakäänteispaloinen? mikäs siinä on huonompaa kuin ihanat eurooppalaiset?Itsehän tuota Atmosta ensin väännit juttuu mukaan.
"Oliskohan jossain hyvin esitettyä mitattua tietoa eikä ricaheting atmos hapatusta?"
Käänteispalossa poltetaan ne savukaasut jotka alapalossa menee suoraan hormii. Tuo toisiopalo puuttuu alapalokattilasta.
"Toisiopalossa liekin lämpötila nousee ja palamisprosessi
saadaan mahdollisimman tehokkaaksi ja puhtaaksi. Palamiseen käytettävä esilämmitetty ilma ei jäähdytä palamista. Paloa ohjataan tarkasti vetopuhaltimella ja savukaasun polttamisella saadaan puusta
täydellinen hyöty pienelläkin puumäärällä."
Kaukoran kattila oli ihan paskaa. Nyt jotenkin saatu toimimaan 10v käyttäjillä testaamisen jälkeen. Ompa monta tympäätynyttä ostajaa sen testijakson jäljiltä. Voi ihan kuukkelilla hakea käyttäjien "kehuja"
Keski-euroopassa tehdään parhaat kattilat, siitä on turha yrittää suomalaisten alapalohihhulien jauhaa paskaa. Suomi on puukattiloiden kehitysmaa. - alapalo=käänteispalo
Kääntäripalaa kirjoitti:
Itsehän tuota Atmosta ensin väännit juttuu mukaan.
"Oliskohan jossain hyvin esitettyä mitattua tietoa eikä ricaheting atmos hapatusta?"
Käänteispalossa poltetaan ne savukaasut jotka alapalossa menee suoraan hormii. Tuo toisiopalo puuttuu alapalokattilasta.
"Toisiopalossa liekin lämpötila nousee ja palamisprosessi
täydellinen hyöty pienelläkin puumäärällä."
Kaukoran kattila oli ihan paskaa. Nyt jotenkin saatu toimimaan 10v käyttäjillä testaamisen jälkeen. Ompa monta tympäätynyttä ostajaa sen testijakson jäljiltä. Voi ihan kuukkelilla hakea käyttäjien "kehuja"
Keski-euroopassa tehdään parhaat kattilat, siitä on turha yrittää suomalaisten alapalohihhulien jauhaa paskaa. Suomi on puukattiloiden kehitysmaa.Kyllä tuo "uuttatekniikkaa" sen atmoksen väänsi mukaan en minä.
Econature 40 on minusta ihan alapalokattila. Tutustuppa tekniikkaan
http://www.kaukora.fi/sites/default/files/kaukorafiles/esitteet/Jaspi_Puukattilat_0913_web.pdf
Joo euroopa on vanha kattilamaa mutten ole rähmälläni sen takia ,miksi olisin ?
"Jäspi Econature sijoittuu parhaimpaan päästöluokkaan ja täyttää vaativat keskieurooppalaiset ympäristökriteerit."
suora lainaus heidän esitteestään onko joku juttu siinä väärin ? mikä? Mikä on uroopan kattiloissa 30% paremmin ? kerroppa värittämättä juttuja mutulla. - Kääntäripalaa
alapalo=käänteispalo kirjoitti:
Kyllä tuo "uuttatekniikkaa" sen atmoksen väänsi mukaan en minä.
Econature 40 on minusta ihan alapalokattila. Tutustuppa tekniikkaan
Joo euroopa on vanha kattilamaa mutten ole rähmälläni sen takia ,miksi olisin ?
"Jäspi Econature sijoittuu parhaimpaan päästöluokkaan ja täyttää vaativat keskieurooppalaiset ympäristökriteerit."
suora lainaus heidän esitteestään onko joku juttu siinä väärin ? mikä? Mikä on uroopan kattiloissa 30% paremmin ? kerroppa värittämättä juttuja mutulla.Minä en sanallakaan maininnut Atmosta, mutta sinä kirjoitit näin....
Siis kumpi sen Atmoksen mukaan väänsi. Minä nimen omaan vältin minkään merkin mainintaa. Itse annoit oikein linkinkin Atmoksen kattiloita käsittelevään keskusteluun.
Ja minä olen vaan kirjoittanut alapalon ja käänteispalon välisistä eroista. Ja ainakaan sinä et edes pysty niitä kahta kattilatyyppiä toisistaan erottamaan. Sinun mielestä kaikkia liekki alaspäin palavat on alapaloja. Käänteispalokattila on aivan oma kattilatyyppi vaikka siinä liekki menee alaspäin. Koita nyt tuo edes ymmärtää.
Ja jäspin econaturen päästöistä en ole mitään kirjoittanut. Sen kirjoitin että aikamoinen ongelma pesä on ollut kyseinen kattila. Siitä on käyttäjien juttuja netti pullollaan. Ja econature on käänteispalokattila ei alapalokattila. Joten siinäkin olet taas väärässä. Esim. Atmos, Eta, Effeccta, ym. toimii kun junavessa jäspiin nähden. Siinä on se eurooppalaisen ja suomalaisen kattilan ero. Lainaus Kaukoran sivuilta..
"Jäspi Econature on uuden ajan puulämmityskattila, jonka
hyötysuhde on huomattavasti korkeampi kuin perinteisten puukattiloiden. Käänteispaloperiaatteella toimivan kattilan teho on 40 kW"
Ymmärrä jo että tuo 30% ero tulee perinteiseen alapalokattilaan nähden ja et edes näköjään tiedä minkälainen se on. Ja yritä nyt ymmärtää että alapalo ja käänteispalo on aivan eri tekniikkaa. Sellaista kattilaa ei ole kun alapalo/käänteispalo mitä koko ajan kauppaa. On vaan jompia kumpia. - alapalo=käänteispalo
Kääntäripalaa kirjoitti:
Minä en sanallakaan maininnut Atmosta, mutta sinä kirjoitit näin....
Siis kumpi sen Atmoksen mukaan väänsi. Minä nimen omaan vältin minkään merkin mainintaa. Itse annoit oikein linkinkin Atmoksen kattiloita käsittelevään keskusteluun.
Ja minä olen vaan kirjoittanut alapalon ja käänteispalon välisistä eroista. Ja ainakaan sinä et edes pysty niitä kahta kattilatyyppiä toisistaan erottamaan. Sinun mielestä kaikkia liekki alaspäin palavat on alapaloja. Käänteispalokattila on aivan oma kattilatyyppi vaikka siinä liekki menee alaspäin. Koita nyt tuo edes ymmärtää.
Ja jäspin econaturen päästöistä en ole mitään kirjoittanut. Sen kirjoitin että aikamoinen ongelma pesä on ollut kyseinen kattila. Siitä on käyttäjien juttuja netti pullollaan. Ja econature on käänteispalokattila ei alapalokattila. Joten siinäkin olet taas väärässä. Esim. Atmos, Eta, Effeccta, ym. toimii kun junavessa jäspiin nähden. Siinä on se eurooppalaisen ja suomalaisen kattilan ero. Lainaus Kaukoran sivuilta..
"Jäspi Econature on uuden ajan puulämmityskattila, jonka
hyötysuhde on huomattavasti korkeampi kuin perinteisten puukattiloiden. Käänteispaloperiaatteella toimivan kattilan teho on 40 kW"
Ymmärrä jo että tuo 30% ero tulee perinteiseen alapalokattilaan nähden ja et edes näköjään tiedä minkälainen se on. Ja yritä nyt ymmärtää että alapalo ja käänteispalo on aivan eri tekniikkaa. Sellaista kattilaa ei ole kun alapalo/käänteispalo mitä koko ajan kauppaa. On vaan jompia kumpia.Toistan itseäni , tuo nimimerkki " uuttatekniikka" sen atmos richa jutun kirjoitti en minä. Katso mistä sen oln kopsannut : http://www.ricaheating.fi/tuotteet/vaihtopolttokattilat
EN MINÄ!
Ai miten niin väärässä? Taitaa nyt olla niin ettet tajua millään asiaa. En ole jäspin ongelmia etsinyt taitaa ne olla ongelmat osaamattomien juttuja ja jokin muu asiakin on pielessä ja sitten haukutaan kattilaa ehkäpä .
Minusta tuo jäspi on se ala palokattila ja vetää vertoja euroopankattiloille.Kait sitä sanotaan myös käänteispalokattilaksi.Samalla viivalla vstaavien atomksien kanssa.
Taitaa olla nyt niin että se mitä sanotaan alapalokattilaksi on niitä sivuveto ja usein vapaasti vetäviä seksikiöitä joita en oikein sanoisi alapalokattilaksi . Esim tuo jäspi on minulle se alapalokattila jota olen tottunut käyttämään ja sen alapalokattila nimen alla on niitä käryäviä sekasikiöitä.
Kuuleppa poju , tiedän mikä on yläpalokattila joten rajoita vähän !
http://www.eneka.fi/content/view/12/27/
tuossa sekasikiö alapalo palaa 800-1200c eli mitäs poju keskenkavuinen märkäkorva siihen sanot , ei ole käänteispaloinen mutta asteet ja puhtaus on sama ei käryä ei. . Ei ole helppo rasti näiden vertailu.
Ihmeen hanakasti sinä syytät kuin piru toista ihmistä mahtaa olla joku syy siihen?
Etsippä juttua ongelmista jäspi econature 40 alapaloisesta minulle oho käänteispaloisesta meinaa olla lujassa tämä vanha tapa. Kaikki alapaloiset ei ole minulle käryäviä kattiloota vaikka niin väititkin noissa pirun kattiloissa on eroja niin etei niitä voikkaan laiuttaa samalla viivalle pelkän nimikkeen mukaan vaan joka kattila on erikseen katsottava mikä se on ja miten toimii. uskotko?
Lueppa tuosta
http://www.puulammitys.info/index.php?PHPSESSID=f8448aa9c2b3a9be59831db63fe99673&topic=471.0
jortsun ongelmat ihanan alapalon oho käänteispalon kanssa tämä ei ole helppo laji ei eikä kaltaisesi paskapäää asioita helpota yhtään.ETsippä jortuslle apau sill ehyvälle maailaman aprhaalle eurooppalsielle kattilalle olsiko parempi kattila jortuslle esim jäspi econature 40 se alapalo ehhh käänteispaloinen ?
Aika ongelmallinen on eurooppalainen attack kattila huh huh!
Oliskikohan suuluukkujen ilamsaanti asetuksissa joku vika eikä saa ilmaa oikein kaasutus alapaloisessa eh käänteispaloisessa?
Älä henkilöi ongelmiasi minuun vaan laitetaan hyviä asioita eteenpäin vieviä juttuja jatkossa esille eikö vaan !
Ihan väsyn miten negatiivinen ihminen voit olla! Piristy! - Kääntäripalaa
Toistan itseäni , tuo nimimerkki " uuttatekniikka" sen atmos richa jutun kirjoitti en minä. Katso mistä sen oln kopsannut : http://www.ricaheating.fi/tuotteet/vaihtopolttokattilat
EN MINÄ!
Ai miten niin väärässä? Taitaa nyt olla niin ettet tajua millään asiaa. En ole jäspin ongelmia etsinyt taitaa ne olla ongelmat osaamattomien juttuja ja jokin muu asiakin on pielessä ja sitten haukutaan kattilaa ehkäpä .
Minusta tuo jäspi on se ala palokattila ja vetää vertoja euroopankattiloille.Kait sitä sanotaan myös käänteispalokattilaksi.Samalla viivalla vstaavien atomksien kanssa.
Taitaa olla nyt niin että se mitä sanotaan alapalokattilaksi on niitä sivuveto ja usein vapaasti vetäviä seksikiöitä joita en oikein sanoisi alapalokattilaksi . Esim tuo jäspi on minulle se alapalokattila jota olen tottunut käyttämään ja sen alapalokattila nimen alla on niitä käryäviä sekasikiöitä.
Kuuleppa poju , tiedän mikä on yläpalokattila joten rajoita vähän !
tuossa sekasikiö alapalo palaa 800-1200c eli mitäs poju keskenkavuinen märkäkorva siihen sanot , ei ole käänteispaloinen mutta asteet ja puhtaus on sama ei käryä ei. . Ei ole helppo rasti näiden vertailu.
Ihmeen hanakasti sinä syytät kuin piru toista ihmistä mahtaa olla joku syy siihen?
Etsippä juttua ongelmista jäspi econature 40 alapaloisesta minulle oho käänteispaloisesta meinaa olla lujassa tämä vanha tapa. Kaikki alapaloiset ei ole minulle käryäviä kattiloota vaikka niin väititkin noissa pirun kattiloissa on eroja niin etei niitä voikkaan laiuttaa samalla viivalle pelkän nimikkeen mukaan vaan joka kattila on erikseen katsottava mikä se on ja miten toimii. uskotko?
Lueppa tuosta
http://www.puulammitys.info/index.php?PHPSESSID=f8448aa9c2b3a9be59831db63fe99673&topic=471.0
jortsun ongelmat ihanan alapalon oho käänteispalon kanssa tämä ei ole helppo laji ei eikä kaltaisesi paskapäää asioita helpota yhtään.ETsippä jortuslle apau sill ehyvälle maailaman aprhaalle eurooppalsielle kattilalle olsiko parempi kattila jortuslle esim jäspi econature 40 se alapalo ehhh käänteispaloinen ?
Aika ongelmallinen on eurooppalainen attack kattila huh huh!
Oliskikohan suuluukkujen ilamsaanti asetuksissa joku vika eikä saa ilmaa oikein kaasutus alapaloisessa eh käänteispaloisessa?
Älä henkilöi ongelmiasi minuun vaan laitetaan hyviä asioita eteenpäin vieviä juttuja jatkossa esille eikö vaan !
Ihan väsyn miten negatiivinen ihminen voit olla! Piristy!Kysymys oli vaan siitä että sinä väität että alapalo ja käänteispalo on samanlainen kattila. Ja ne ei ole. Muulla sinun typerällä sökellyksellä josta ei saa edes selvää, ei ole väliä. Minulla on käänteispalokattila ja ei mitään ongelmia. Sinä näytät olevan monivamma potilas.
Ja mainoksessa voidaa luvata vaikka 2000 astetta mutta käytäntö on ihan eri asia.
Et vieläkään erota edes puukattiloita toisistaan joten tämä keskustelu päättyy minun osalta ihan turhautumiseen. Tutustu nyt edes kattiloihin ennen kun alat niitä nimeämään. Ja turha toisia nimitellä. Minä sentään erotan kattilat toisistaan. Joten sinulla taitaa olla märkää keltaista korvien välissä hiukan liikaa. - Alapalo 1000-1200c
Kääntäripalaa kirjoitti:
Kysymys oli vaan siitä että sinä väität että alapalo ja käänteispalo on samanlainen kattila. Ja ne ei ole. Muulla sinun typerällä sökellyksellä josta ei saa edes selvää, ei ole väliä. Minulla on käänteispalokattila ja ei mitään ongelmia. Sinä näytät olevan monivamma potilas.
Ja mainoksessa voidaa luvata vaikka 2000 astetta mutta käytäntö on ihan eri asia.
Et vieläkään erota edes puukattiloita toisistaan joten tämä keskustelu päättyy minun osalta ihan turhautumiseen. Tutustu nyt edes kattiloihin ennen kun alat niitä nimeämään. Ja turha toisia nimitellä. Minä sentään erotan kattilat toisistaan. Joten sinulla taitaa olla märkää keltaista korvien välissä hiukan liikaa.No sinun nyt kannattaakin olla hiljaa kun et kykene vastaamaan sanoistasi sehän on selvä asia. Yhtäkään väitettäsi jota voi kutsua myös nimellä valehtelu vääristely et kyennyt todeksi osoittamaan eli oikein hyvä että hiljenee moinen negatiivinen poju.
Et myöskään kykene lukemaan ja sisäistämään asiaa jota sinulle osoitetaan ja sanotaan vaan jatkat sen oman pinttymäsi siis valheen jankkamista ompa hyvä kun vaikenit .
Totuus on hieno asia johon et kyennyt mitenkään. Älä kirjoita mitään kun et kykene reiluun ja rehtiin kirjoitteluun. Olet pahasti tunne vammainen ihminen ja sen todistuksen kirjoitit itse omilla sormillasi. - Kääntäripalaa
Alapalo 1000-1200c kirjoitti:
No sinun nyt kannattaakin olla hiljaa kun et kykene vastaamaan sanoistasi sehän on selvä asia. Yhtäkään väitettäsi jota voi kutsua myös nimellä valehtelu vääristely et kyennyt todeksi osoittamaan eli oikein hyvä että hiljenee moinen negatiivinen poju.
Et myöskään kykene lukemaan ja sisäistämään asiaa jota sinulle osoitetaan ja sanotaan vaan jatkat sen oman pinttymäsi siis valheen jankkamista ompa hyvä kun vaikenit .
Totuus on hieno asia johon et kyennyt mitenkään. Älä kirjoita mitään kun et kykene reiluun ja rehtiin kirjoitteluun. Olet pahasti tunne vammainen ihminen ja sen todistuksen kirjoitit itse omilla sormillasi.Ja mitähän väitteitä minun pitäisi nyt totuudeksi todistaa?
Econature on käänteispalokattila ja sinä väität sitä alapalokattilaksi. Miten tuollaista asiaa voi oikeaksi todistaa kun keskustelun toinen osapuoli vänkää vastaa selvää asiaa.
Ja ongelmista löytyy kyllä juttua paljonkin tämä econaturen osalta. On pitänyt tehtaan jäljiltä muutella savujarruja ja tilata tehtaalta jotain spesiaali jarruja että sa kattilan toimimaan. Savukaasuimurin potkureita on vaihdeltu ja kattila karstaantuu todella pahasti joillakin kun savukaasut ei nouse tarpeeksi kuumiksi. Kyllä siinä on ongelmaa ihan riittävästi yhdelle kattilalle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8871653
Itse laitoin eurooppalaisen kattilan paikalleen vuosia sitten ja on toiminut ensimmäisestä lämmityskerrasta asti ilman pienintäkään vikaa ja säätö ongelmaa. Ihan vaan tehtaan säädöillä.
Ja kaikki tietää että perus alapalokattila, josta minä kirjoitin, niin siinä palolämpöjä ei saa 1000 asteeseen millään ilveellä. Eikä kirjoittanut mistään sellaisista alapaloista mihin on ympätty käänteispalon ominaisuuksia. Vaan ihan perus ALAPALOKATTILASTA. Ja laitoin näistä kattila tyypeistä ihan kuvatkin kaikkien nähtäville. Ja näihin kattiloihin tuo ero voi olla se 30%. Ja alapalokattilan päästöt ovat paljon suuremmat kun käänteispalokattilan. Ja senkin tietävät kaikki jotka ovat asiaa hiukankin tutkineet. Ja kylläpä sieltä sitä savuakin tulee reilusti, no ei kai sitä tule edes yläpalokattilasta parhaan palon aikana juuri mitään.
Ja mitä sisäistämiseen tulee niin tälläistä tekstiä on kenen tahansa aika vaikea sisäistää ja ottaa jotenkin vakavasti. Koita kirjoitella asiaa ja hiukan selvemmin niin ehkä pystyn vastaamaan.
"jortsun ongelmat ihanan alapalon oho käänteispalon kanssa tämä ei ole helppo laji ei eikä kaltaisesi paskapäää asioita helpota yhtään.ETsippä jortuslle apau sill ehyvälle maailaman aprhaalle eurooppalsielle kattilalle olsiko parempi kattila jortuslle esim jäspi econature 40 se alapalo ehhh käänteispaloinen ?"
Ja mitä positiivisuuteen tulee niin sinä hyökkään kimppuun jollain epäselvällä söhellyksellä niin että kyllä siinä keskustelusta menee ihan se perus asia pois. Perus asia oli se että käänteispalokattila ja alapalokattila ovat ihan eri kattila tyyppejä ja sinä et pysty tätä sisäistämään.
Ja lopuksi, itse aloit nimittelyn ensin. En minäkään kaikkea paskaa niele.
- Uuttatekniikkaa
No turha tuota on kai sinulle perustella. Osta vaan se alapalo ja ala käryyttämään. Eihän noita enää muualta saakkaan kun suomesta, venäjältä ja vironmantereelta. Kukaan järkevä ihminen ei enää uutta alapalokattilaa osta kun samalla rahalla saa paljon paremman ja puhtaammin palavan kattilan. Mutta pääsetpä ainakin naapureiden vihatut listalle ykköseksi sillä savukoneella.
- 14+10
Alapalokattila palaa oikein säädettynä niin puhtaasti ettei piipun päässä näy kuin lämpöväreilyä tai pakkasella vesihöyryä. Savukoneita ovat ne yläpaloiset.
- alakäänteispalo
Miten hitossa se alapalo käryää kun liekki 0n 1000C ? kyllä sitä käryää käänteispalokin väärilä säädöillä koko pesällisen nähty on.
Perustele vaan alapalo ja käänteispalo ja lue tuosta ylempää mitä olen meltä noiden eroista. Venäläinen alapalo en ole koskaan kuullutkaan kuin matkailevieta miehiltä reissun jälkeen ilam kumia olleeilta tarkennuksena.
Mää mitään osat on jo kaikkii kunnossa eikä käryä mikään. - Kääntäripalaa
alakäänteispalo kirjoitti:
Miten hitossa se alapalo käryää kun liekki 0n 1000C ? kyllä sitä käryää käänteispalokin väärilä säädöillä koko pesällisen nähty on.
Perustele vaan alapalo ja käänteispalo ja lue tuosta ylempää mitä olen meltä noiden eroista. Venäläinen alapalo en ole koskaan kuullutkaan kuin matkailevieta miehiltä reissun jälkeen ilam kumia olleeilta tarkennuksena.
Mää mitään osat on jo kaikkii kunnossa eikä käryä mikään.Alapalokattilaa ei saa 1000 asteeseen edes mielikuvissa. 800 voi hyvällä vedollakaa saada. Käänteispalossa 1000 astetta ja yli on arkipäivää. Ja nyt ei ollutkaan kysymys vääristä säädöistä.
Alapaloja ei myidä kun puulämmityksen kehitysmaissa eli suomessa, virossa ja venäjällä. Muualla ne on jo kielletty. Eli käry ja hiukkaspesiä ne on.
Käänteispalo on käänteispalo ja alapalo on alapalo. Niissä on selvä rakenteellinen ero. Alapalossa ei ole puhallinta eikä imuria joka saa aikaan toisiopalon. Jossain voi olla joku imuri patentti, mutta ei sitä toisiopalotilaa.
Eipä taida yksikään alapalokattila läpäistä keski-euroopan päästörajoja. - alapalo=käänteispalo
Kääntäripalaa kirjoitti:
Alapalokattilaa ei saa 1000 asteeseen edes mielikuvissa. 800 voi hyvällä vedollakaa saada. Käänteispalossa 1000 astetta ja yli on arkipäivää. Ja nyt ei ollutkaan kysymys vääristä säädöistä.
Alapaloja ei myidä kun puulämmityksen kehitysmaissa eli suomessa, virossa ja venäjällä. Muualla ne on jo kielletty. Eli käry ja hiukkaspesiä ne on.
Käänteispalo on käänteispalo ja alapalo on alapalo. Niissä on selvä rakenteellinen ero. Alapalossa ei ole puhallinta eikä imuria joka saa aikaan toisiopalon. Jossain voi olla joku imuri patentti, mutta ei sitä toisiopalotilaa.
Eipä taida yksikään alapalokattila läpäistä keski-euroopan päästörajoja.Mielenkiinnosta millaisia on ne kehitysmaiden suomi viro venäjä alapaloiset jotka ei saavuta 1000c lämpöä? laita linkkiä thanks. Ettet nyt vaan sotke nimikkeitä? alapalossa on aina moottori tai ainakin itse pidä ainoastaan semmoista alapalona ja kiveä on enempi tai vähempi ja se kivi hehkuu kaasupolton aikana ja hiukkaset on minimissään. Noissa ton yhden linkeissä on just se sekasikiö jota en pidä alapalona ollenkaan.
Jokin ero on alapalo käänteispalossa vai onko? Alapalossa on se toisiopalo arinan tai sen varastopesän alla ja kaasut palaa eikä tule hiukkasia.
Liekkö käänteispalossa kaksi kammiota ja siinäon yli 1000c ja jonkin prosentin sattaa olla parempi mutta ei sitä 30% ja huonomman puhdistettavuuden super prosentti kattila on tasoissa alapalon kanssa käytnnössä.
Mun kattilassa ei ole pikeä vaan hienoa pöly vaalaeaa tuhkaa joka lähtee imuriharjalla vetäen pois . - Kääntäripalaa
Mielenkiinnosta millaisia on ne kehitysmaiden suomi viro venäjä alapaloiset jotka ei saavuta 1000c lämpöä? laita linkkiä thanks. Ettet nyt vaan sotke nimikkeitä? alapalossa on aina moottori tai ainakin itse pidä ainoastaan semmoista alapalona ja kiveä on enempi tai vähempi ja se kivi hehkuu kaasupolton aikana ja hiukkaset on minimissään. Noissa ton yhden linkeissä on just se sekasikiö jota en pidä alapalona ollenkaan.
Jokin ero on alapalo käänteispalossa vai onko? Alapalossa on se toisiopalo arinan tai sen varastopesän alla ja kaasut palaa eikä tule hiukkasia.
Liekkö käänteispalossa kaksi kammiota ja siinäon yli 1000c ja jonkin prosentin sattaa olla parempi mutta ei sitä 30% ja huonomman puhdistettavuuden super prosentti kattila on tasoissa alapalon kanssa käytnnössä.
Mun kattilassa ei ole pikeä vaan hienoa pöly vaalaeaa tuhkaa joka lähtee imuriharjalla vetäen pois .Jep Jep... Jatka vaan lämmitystä..... Et näköjään edes tiedä mikä kattila sinulla itselläsi on.
- Alapalo hyvä
Kääntäripalaa kirjoitti:
Jep Jep... Jatka vaan lämmitystä..... Et näköjään edes tiedä mikä kattila sinulla itselläsi on.
Toki jatkan alapalokattilallani joka ei käryä eikä tule paljoa tuhkaa eikä pikeä vaan puhdasta pintaa.
Selitä nyt mikä alapalokattilassa/käänteispalo on huonoa siis siinä puhallin/imuri kattilassa. - alakäänteispalo
Kääntäripalaa kirjoitti:
Alapalokattilaa ei saa 1000 asteeseen edes mielikuvissa. 800 voi hyvällä vedollakaa saada. Käänteispalossa 1000 astetta ja yli on arkipäivää. Ja nyt ei ollutkaan kysymys vääristä säädöistä.
Eipä taida yksikään alapalokattila läpäistä keski-euroopan päästörajoja."Alapalokattilaa ei saa 1000 asteeseen edes mielikuvissa. 800 voi hyvällä vedollakaa saada" olet VÄÄRÄSSÄ HAHAHAAA kirejoiti valheita buahahaa
Lue tuosta jäpikkä "Eneka jälkipolttopesä on pinta-alaltaan suuri parhaan palamistuloksen saavuttamiseksi. Jälkipolttopesä on vuorattu kauttaaltaan tulenkestävällä massalla, koska kaasujen palamislämpötilat ovat 800-1200 astetta."
http://www.eneka.fi/content/view/12/27/ siinä linkki hahaha.
Kirjoitit "Alapaloja ei myidä kun puulämmityksen kehitysmaissa eli suomessa, virossa ja venäjällä. Muualla ne on jo kielletty. Eli käry ja hiukkaspesiä ne on."
No tuo eneka nyt on myynnissä ja sekö on pilallinen häh ?
"suomessa, virossa ja venäjällä" mitä kattiloita ne on kerro nyt kerro? mitä ne on ne kehitysmaa kattilat laita nyt ne alapalokattilat jotka on väittämiäsi hiukkaslevitttyimä laita linkkiä niin katsotaan. Ellet laita olet täysin munaton pojupoika.
No TAAS olet väärässä ,olet usein väärässä huomaatko ollenkaan ? esim se jäspi econatura alapalo ehhh käänteispalo on mitattu ja päästörajat pelaa oikein.
Lmbda kattilat on kivoja aika vähän niitä on vielä suomessa kun pelätään ongelmia turhaan. Hyvin ne toimii . - Yläpalo 1200c puhdas
Kääntäripalaa kirjoitti:
Eipä taida yksikään alapalokattila läpäistä keski-euroopan päästörajoja.http://www.nunnauuni.com/suomi/aito/kultainentuli.html
"Esikuumennettu ilma yhtyy puupanoksen yläpuolella puun kaasuihin ja nostaa kaasujen palolämpötilan tasaisen korkeaksi (800-1200ºC). Korkea ja tasainen palamislämpötila merkitsee tehokkuutta sekä lämmöntuotossa että savukaasujen puhtaudessa. " Jo yläpaloisessa saa 1200c . Voit kääntyä nyt nunnauunin edustajien kimppuun kun valehtelevat noin . No koeta lähetellä noita "viisauksiasi" sinne. Yläpalo ja 1200c puhtaasti.
- Riittävä
Tiilipiippu on yleinen valinta erityisesti silloin, jos tulisijakin on tehty tiilestä. Myös 3 tai useamman hormin tarvitsevat valitsevat tavallisesti tiilipiipun. Tiilipiipun etuina pidetään edullisuutta erityisesti monihormiratkaisuissa, samoin pitkäikäisyyttä ja lämmönvarauskykyä. Ammattitaitoinen muurari voi tehdä tiilipiipun puhtaaksimuurattuna, jolloin sitä ei ulkonäkösyistä tarvitse enää pinnoittaa. Yleensä tosin tiilipiippukin rapataan, maalataan tms. Tiilipiipun pystyttämistä ei koeta yhtä helpoksi kuin kilpailijoidensa, tekijäksi valitaankin yleensä ammattimuurari.
- Kääntäripalaa
Käänteispalokattila http://lh4.ggpht.com/_mUSOvJ4LG_0/SlYuNDy5xsI/AAAAAAAAANw/ncQb0tOcFQs/Picture2_thumb[9].jpg?imgmax=800
Alapalokattila http://www.aaltoarina.fi/UserFiles/Image/KATTILA_ARINAT/Alapalokattila AP.jpg
Nyt sitten voi jokainen tutkia mikä ero on kattiloilla. Ja ne jotka väittää että on samanlaisesta kattilasta kyse voi sen perustella.- alakäänteispaloo
Toi ilma moottoreita on se jota pidän ihmeellisenä sekasikiönä eli ei alapalo eikä yläpalo vaakapalo? , tuommoinen voi vaikka kärytä eikä saavuta 1000c just noin ja tuo toinen on alapalo / yläpalo joiden eroana on niin mikä? ja noiden erona alapaolo yläpalo pidetään se 30% on paskakaaa puhetta. Toi vaakavetoinen moottoriton voi olla erona se 30%.
En tiedä viron ja venäjän kattiloista mitään joten en niistä piittaa.
- Uuttatekniikkaa
Niin eihän suomessa kukaan luovu kun pakosta näistä perinteistä. On pelätty aina kaikkea uutta ja parempaa. Ihan pian sama oli autojen kanssa kun niihin ruiskut tuli. Ihmiset oikein puolipakolla halusi saada kaasutin autoja kun niitä vielä sai. Sama linja jatkuu näköjään puukattiloidenkin kanssa. No varmaan tulee oikein yläpalojen ja alapalojen ostobuumi kun pian niiden myynti kielletään liian kovien päästöjen takia. Saa oikein hintaa nostaa kun ne on niin haluttua tavaraa :DDD
- Kääntäripalaa
Laitetaan vielä kerran oikein asiantuntijan laatima selvitys puukattiloista jos menisi perillä edes nämä kattilatyypit.
"Kattilatyyppejä on kolme:
-yläpalokattila
-alapalokattila
-käänteispalokattila
Yläpalokattilassa polttoainetta pitää lisätä pienissä erissä lyhyin väliajoin. Yläpalokattila vaati asukkailta eniten työtä. Alapalokattilassa puun palaminen on tasaisempaa ja puun lisäysväli on pidempi kuin yläpalokattilassa.
Käänteispalokattilassa puu palaa kahdessa vaiheessa. Ensin puu kaasuuntuu, jonka jälkeen kaasu virtaa jälkipolttotilaan, jossa polttoaine palaa tehokkaasti. Kattilan toimintaperiaate mahdollistaa puhtaan palamisen ja tehokkaan lämmönsiirtymisen kattilaveteen.
Yläpalokattilan hyötysuhde on näistä kattilatyypeistä huonoin ja käänteispalokattilan paras. Lämminvesivaraajan lisääminen lämmitysjärjestelmään parantaa sen energiatehokkuutta merkittävästi sekä vähentää pilkelämmitysjärjestelmän sitovuutta."
Jokohan tämä nyt menee perille vai vieläkö joku jaksaa väittää että alapalo ja käänteispalo on samanlainen kattila.- liikkuvat arinat
"Yläpalokattilassa polttoainetta pitää lisätä pienissä erissä lyhyin väliajoin. Yläpalokattila vaati asukkailta eniten työtä. Alapalokattilassa puun palaminen on tasaisempaa ja puun lisäysväli on pidempi kuin yläpalokattilassa."
Alapalo ja käänteispaloisessa on sama puun lisäysväli jos yleensä tarvitsee lisätä puuta.
Alapalo ja käänteispalo on liki sama kattila parhaimmillaan. Ääripään alapolttoinen siellä huonossa suuunitelussa on sivuvetoinen yläpalo ja hyvin tehty alapaloinen on hyvin likellä kaksipolttoista käänteispaloa.
Polttotapahtumaan minust apitää aina liittyä puhallin tai imuri tai molemmat niin alapalo on hyvällä mallilla ja väitän vastaan että yli 1000c löytyy alapalosta . Löytyhän se 1200 jo enekastakin!
Hyvä alapalo on hyvin lähellä hyvää käänteispaloa koska puun kaasuja poltetaan samoin. Noita kattila malleja kun tuppaa olemaan hirveä määrä.
Ketjun aloittajalle sanoisin että pyöreä hormi olisi parhain ja kanttisella putkella kin pärjää ja kun sen pinnoittaa sisältä niin se hieman pyöristyy nurkistaan ja paranee .
- Kan dans
"käänteispalokattilan paras. Lämminvesivaraajan lisääminen lämmitysjärjestelmään parantaa sen energiatehokkuutta merkittävästi"
Riippuu varustuksesta käänteispalokattilassa. Varaaja vie aina osuutensa energiasta häviöineen.
Kondensoivat lämmityskattilat säästävät huomattavasti
energiaa, sillä polttoaine hyödynnetään tehokkaasti.
Savukaasun lämpötila on noin 50 °C , mutta tavallisissa
lämmityskattiloissa savukaasu poistuu 200-asteisena
sisältäen käyttämätöntä energiaa.- Käänteispalo alas
Kondensoiva kattila ei oikein ole normikamaa koska se polttaa vain öljyä tai maakaasua ja metsässä ei semmoista oikein kasva. Kuuluvat hieman eti yhtetyteen kuin halkokattilat . Hienoja keksintöjä kuitenkin .
Tuo 160-240 pihalle menevä lämpö on kyllä turhantuntuinen hukkaenergia . Siihen pitäisi jotain kyllä käyttökelpoista keksiä . Jotain imuilman esilämmitykseen ehkä .
- Uuttatekniikkaa
Tämä alakäänteispalo örveltäjähän on kumma tyyppi. Sekoittaa kaksi kattila tyyppiä keskenään. Eikö voi vain uskoa että alapalokattila ja käänteispalokattila on ihan eri kattiloita. Käänteispalossa ilmaa työnnetään puhaltimella arina läpi tai jostain muuta reittiä siihen puukaasutukseen ja sillä ilmalla poltetaan savukaasut vielä toisiopalona. Alapalokattilassa tälläistä palotapahtumaa ei ole. Käänteispalossa tuota ilmanmäärää vielä ohjaillaan palon eri vaiheissa erilaiseksi. Ja ensiö ja toisioilmaa parhaat kattilat säätää kokoajan palon aikana. Käänteispalokattilan palolämpö on 1200- 1300. Ja alapalolla voi päästä 1000, mutta kyllä se todellisuudessa jää 800 paikkeille.
Siis kattilatyypit eroavat todella paljon rakenteellisesti ja palotekniikaltaan. Eli jos kirjoitat alapalosta niin älä sekoita siihen käänteispaloa. Ja Jäspin Econature on KÄÄNTEISPALOKATTILA ei alapalokattila.- hienomiestää
Eiköhän tämä ole se sama hörhö joka täällä hillui muutama viikko sitten. Lopuksi kirjoitteli jostain natseista ja holokaustista. Kirjoitteli jotain sota-aikana ampumisesta ja kaikesta kivasta. Kävi kai välillä lataamassa akkujansa ;D
- Eipä nimitellä
Selitä tuo alapalokattila , 800-1200 c
Minustakin puhallin tai imuri pitäisin olla mutta toiminee ne ilmankin. Tuo kattola ei ole minulle käytännönkautta tuttu joten vain mainos tietoa.tuo alapaloinen.
Lienee noissa kattiloissa monenmonta tyyliä ja tekniikkaa ja hyvä alapalo taitaa olla yhtä hyvä kuin hunosti suunniteltu alapalo. - Valittu harva
Eipä nimitellä kirjoitti:
Selitä tuo alapalokattila , 800-1200 c
Minustakin puhallin tai imuri pitäisin olla mutta toiminee ne ilmankin. Tuo kattola ei ole minulle käytännönkautta tuttu joten vain mainos tietoa.tuo alapaloinen.
Lienee noissa kattiloissa monenmonta tyyliä ja tekniikkaa ja hyvä alapalo taitaa olla yhtä hyvä kuin hunosti suunniteltu alapalo.Menipä pojulta jauhot suuhun kun ei kykene srlittämään tuota alapalokattilaa. Nimittelee kyllä ja samalla osoittaa olevansa itse idiootti.
Alapalo kattila http://www.eneka.fi/content/view/12/27/
No annappa nyt selitys tuosta alapaloisesta . Koetappa pystytkö vai onko ainoa asia mihin pystyt , nimittely ja valehtelu. Semmoisen maineen olet itsestäsi antanut. - Olet monipersoona
hienomiestää kirjoitti:
Eiköhän tämä ole se sama hörhö joka täällä hillui muutama viikko sitten. Lopuksi kirjoitteli jostain natseista ja holokaustista. Kirjoitteli jotain sota-aikana ampumisesta ja kaikesta kivasta. Kävi kai välillä lataamassa akkujansa ;D
Kirjoittelet itsesikanssa taas.
- hienomiestää
Olet monipersoona kirjoitti:
Kirjoittelet itsesikanssa taas.
Kenes kanssa sinä kirjoittelet "Rautaesirippunatsi". Puulämmityksestä kiinnostuneena luin sinun avautumista varmaan kymmenien avausten kautta. Niitä löytyy sivulta 4 eteenpäin jos jonkinlaisella nimimerkillä. Oli vedaa, effecktaa, lambda yläpaloa ja kaikkea paskaa vainoamista yms. ja niin epäselvää töherrystä että niistä ota selvää edes selvännäkijä. Koita edes vähän keskittyä ja käyttäytyä. Ja ennen kaikkea koita lopettaa ihmisten solvaaminen. Ja se että painelet itsellesi plussia ei tee sinusta yhtään muita parempaa kansalaista. Otetaanko pieni näyte aikaan saannoksistasi...
"Ööö tuota ei noista avauksista ilmene ? olen kädetön en yhtä fiksu kuin sinä onneksi.
Käsiä taitaa käyttää vatkaamiseen siellä joku muu nyt , lensikö jo?
Näetkö salaliittoteorioita useinkin ?
miele , MB, TM, sultan , glid, pirkka! , s market . alko, toyota , hemeltron, k-rauta, halpa halli ,helluntaiseurakunta,jehovat
suomela, ollila jormma, tulipa samperi nostettua noittenkin mainos arvo tappiin saakka."
Näyttääkö sinusta tuo järjissään olevan ihmisen tuotokselta??????? - varmistuskuva
hienomiestää kirjoitti:
Kenes kanssa sinä kirjoittelet "Rautaesirippunatsi". Puulämmityksestä kiinnostuneena luin sinun avautumista varmaan kymmenien avausten kautta. Niitä löytyy sivulta 4 eteenpäin jos jonkinlaisella nimimerkillä. Oli vedaa, effecktaa, lambda yläpaloa ja kaikkea paskaa vainoamista yms. ja niin epäselvää töherrystä että niistä ota selvää edes selvännäkijä. Koita edes vähän keskittyä ja käyttäytyä. Ja ennen kaikkea koita lopettaa ihmisten solvaaminen. Ja se että painelet itsellesi plussia ei tee sinusta yhtään muita parempaa kansalaista. Otetaanko pieni näyte aikaan saannoksistasi...
"Ööö tuota ei noista avauksista ilmene ? olen kädetön en yhtä fiksu kuin sinä onneksi.
Käsiä taitaa käyttää vatkaamiseen siellä joku muu nyt , lensikö jo?
Näetkö salaliittoteorioita useinkin ?
miele , MB, TM, sultan , glid, pirkka! , s market . alko, toyota , hemeltron, k-rauta, halpa halli ,helluntaiseurakunta,jehovat
suomela, ollila jormma, tulipa samperi nostettua noittenkin mainos arvo tappiin saakka."
Näyttääkö sinusta tuo järjissään olevan ihmisen tuotokselta???????Jospa toinen osapuoli on tuommoisen kirjoituksen tasolla ja siksi saat tuommoisia vastauksia?
- Ei jäteöljylle
Mahtava kondenssikattila.
http://www.grantuk.com/products/wood-pellet-condensing-boilers/- Eipäs nimitellä
Vau vaikuttaa mahtavalta kattilalta. Tuosta olisi saatava lisää tietoa , onkohan jollain suomenmaassa tuommoista?
- Harvat ja valitut
Eipäs nimitellä kirjoitti:
Vau vaikuttaa mahtavalta kattilalta. Tuosta olisi saatava lisää tietoa , onkohan jollain suomenmaassa tuommoista?
Sitä ei kuulemma myydä kusipäille.
- Eneka alapalo
Harvat ja valitut kirjoitti:
Sitä ei kuulemma myydä kusipäille.
Elli et voi ostaa sitä itse heh
- AlapaloPerseestä.
Miksi sitä alapalokattilaa pitää väkisin todistella käänteispalokattilaa paremmaksi kun se ei sitä ole. Jos olisi niin tuskin tätä teidän surkeaksi mainostamaa käänteispaloa olisi keksitty ja se ei kai olisi euroopassa periaatteessa ainut markkinoilla oleva kattilatyyppi. Suomen puulämmittäjät ei välitä puunkulutuksesta ja päästöistä paskan vertaa. Puut tulee omasta metsästä. No päästöihin tulee varmaan pian rajat. Sitten pitääkin alkaa etsimään alapalojen tilalle käänteispaloja ja kyllä ne sitten onkin hyvä kattiloita kun ne on omassa pannuhuoneessa. Surkeaa sakkia nämä suomalaiset, oman vehkeen kehuja kaikki järkijään. Nuo vanhat alapalot on niin vaikeita sytyttääkin että voi jumankauta ja puita lisättäessä savut tulee suoraan naamalle. Suomalaisten huippukeksintö on tuo päältä täytettävä alapalokattila. Voiko järjettömämmässä paikassa olla täyttöluukku. Ja sellaista paskaa joku täällä vielä kehuu, hyi saata na!!! Tässä hieno vertailu kahden kattila eroista...
Suomalainen kattila...
http://media.recit.fi/ariterm/recit/media875/player.html?0,100
Eurooppalainen kattila..
http://www.youtube.com/watch?v=e2Y0A-BDaxE
Niin ainahan se suomalainen on hyvin suunniteltu laatutuote ja ulkolainen ihan romu :D- Eimitätahansa
Käytön kannalta suurin ero on, että hyötysuhteeltaan parempi on aina polttoaineen laadun kannalta krantumpi.
- alapalo≈käänteispalo
Ei kukaan ole väittänyt/kehunut alapaloa paremmaksi kuin käänteispaloinen , ei, sen sanoit vain sinä.
En koe itseäni niin surkeaksi enkä kehu huono kotimaista kattilaa.Esim tuo eneka siitä ainoastaan tuo palolämpötila miten kommentoit sitä alapaloista?
Ainoa mistä on vääntöä on alapalo käänteispalo eroista. Edelleen sanon että vaikea on raja hyvässä alapalossa ja huonossa käänteispalossa erotella mainoksiin uskoen lue tuosta :
"Eneka jälkipolttopesä on pinta-alaltaan suuri parhaan palamistuloksen saavuttamiseksi. Jälkipolttopesä on vuorattu kauttaaltaan tulenkestävällä massalla, koska kaasujen palamislämpötilat ovat 800-1200 astetta." en nyt tiedä onko tuo eneka sitten hyvä alapaloinen mutta kuumasti se palaa silloin luulisi ettei käryä eikä hiukkaspäästöt jää yhtään jälkeen käänteispaloisesta eikös vaan ? Vai mikä se taika on käryn ja hiukkasten suhteen ? myyntiesitteessä käänteispalo sanako?
Täysin samaa mieltä olen kanssasi päältä täytöstä en ikinä ottaisi mitään enekaa ,ariterm 35 yms itselleni tai mitään muutakaan päältä täytettävää. Mökilläni on kylpytynnyri joka on päältä täytettävä ja on hanurista käyttö. Olen nuorison kouluttanut sen käyttöön juuri iljettävän käyttöliittymän tähden (huonolla mestyksellä sillä joudun sitä kuitenkin hoitamaan suurimmaksi osaksi)
Vaikka väität että 2000c (en kyllä ole puhunut mistää 2000c lukemista ) on mainosmiesten höpinää kuten voi ollakin niin käänteispalon 1300c on myös mainosmiesten höpinää sitten eikös vaan ? pelataan samoilla säännöillä eikä vankila säännöillä.
Niin , väitän edelleen että on häilyvä raja tuo käänteispalo ja alapalo koska valmistajia on todella paljon pitkin eurooppaa johon suomikin kuuluu ja osalla käänteispalo lienee liki samalla viivalla. Erot on pieniä esim polttolämpötilassa joka on aika sama pitkästi yli 1000c alapalollakin vaikka kiellätkin sen.
Osa ei sitä saavuta ja on huono alapalo olkoon valmistusmaa mikä tahansa.
Niitä alapaloja on hyviä ja huonoja kuten on huonosti hoidettavia käänteispaloisiakin joiden palotapahtuma on heikkoa ja vaikea ylläpitää.
On myös omituisia sivuveto alapaloja joiden toiminta saattaa olla kylmää kitupolttoa jota en siis kannata.
Oikea palo tapahtuu täydellä teholla ja peltien sulkeutuessa itsekseen lämpöjen pudotessa ja lämmöt varaajaan ja kattila jäähtyy odottamaan seuraavaa polttoa.
Ei jokin asia tee automaattisesti jostain ala-arvoista tai automaattisesti ylivoimaista ,kyllä toteutus on isossa osassa käytännössä . Kermiikka on hieno aine kuumassa palossa se kestää vuosia
Eta lienee hyvä kattila liekkö saa osia pikana kun hajoaa kortti?
Kondenssi kattila lienee hyvä ja on parempi kuin jälkeen jäänyt vanhanaikainen käänteispaloinen. Sen sanoin minä et sinä. - AlapaloPerseestä.
alapalo≈käänteispalo kirjoitti:
Ei kukaan ole väittänyt/kehunut alapaloa paremmaksi kuin käänteispaloinen , ei, sen sanoit vain sinä.
En koe itseäni niin surkeaksi enkä kehu huono kotimaista kattilaa.Esim tuo eneka siitä ainoastaan tuo palolämpötila miten kommentoit sitä alapaloista?
Ainoa mistä on vääntöä on alapalo käänteispalo eroista. Edelleen sanon että vaikea on raja hyvässä alapalossa ja huonossa käänteispalossa erotella mainoksiin uskoen lue tuosta :
"Eneka jälkipolttopesä on pinta-alaltaan suuri parhaan palamistuloksen saavuttamiseksi. Jälkipolttopesä on vuorattu kauttaaltaan tulenkestävällä massalla, koska kaasujen palamislämpötilat ovat 800-1200 astetta." en nyt tiedä onko tuo eneka sitten hyvä alapaloinen mutta kuumasti se palaa silloin luulisi ettei käryä eikä hiukkaspäästöt jää yhtään jälkeen käänteispaloisesta eikös vaan ? Vai mikä se taika on käryn ja hiukkasten suhteen ? myyntiesitteessä käänteispalo sanako?
Täysin samaa mieltä olen kanssasi päältä täytöstä en ikinä ottaisi mitään enekaa ,ariterm 35 yms itselleni tai mitään muutakaan päältä täytettävää. Mökilläni on kylpytynnyri joka on päältä täytettävä ja on hanurista käyttö. Olen nuorison kouluttanut sen käyttöön juuri iljettävän käyttöliittymän tähden (huonolla mestyksellä sillä joudun sitä kuitenkin hoitamaan suurimmaksi osaksi)
Vaikka väität että 2000c (en kyllä ole puhunut mistää 2000c lukemista ) on mainosmiesten höpinää kuten voi ollakin niin käänteispalon 1300c on myös mainosmiesten höpinää sitten eikös vaan ? pelataan samoilla säännöillä eikä vankila säännöillä.
Niin , väitän edelleen että on häilyvä raja tuo käänteispalo ja alapalo koska valmistajia on todella paljon pitkin eurooppaa johon suomikin kuuluu ja osalla käänteispalo lienee liki samalla viivalla. Erot on pieniä esim polttolämpötilassa joka on aika sama pitkästi yli 1000c alapalollakin vaikka kiellätkin sen.
Niitä alapaloja on hyviä ja huonoja kuten on huonosti hoidettavia käänteispaloisiakin joiden palotapahtuma on heikkoa ja vaikea ylläpitää.
On myös omituisia sivuveto alapaloja joiden toiminta saattaa olla kylmää kitupolttoa jota en siis kannata.
Oikea palo tapahtuu täydellä teholla ja peltien sulkeutuessa itsekseen lämpöjen pudotessa ja lämmöt varaajaan ja kattila jäähtyy odottamaan seuraavaa polttoa.
Ei jokin asia tee automaattisesti jostain ala-arvoista tai automaattisesti ylivoimaista ,kyllä toteutus on isossa osassa käytännössä . Kermiikka on hieno aine kuumassa palossa se kestää vuosia
Kondenssi kattila lienee hyvä ja on parempi kuin jälkeen jäänyt vanhanaikainen käänteispaloinen. Sen sanoin minä et sinä."Ainoa mistä on vääntöä on alapalo käänteispalo eroista. Edelleen sanon että vaikea on raja hyvässä alapalossa ja huonossa käänteispalossa erotella"
Yritä saada alapalokattilaan tälläinen toisiopalo mikä on käänteispalokattilassa eli puukaasutuskattilassa. Tässä on se ero. Joka on rakenteessa ja polttotavassa. Ja tuon eron näkee persesilmälläkin kattiloista vaikka niin perusteellisesti yrität muuta väittää. Vaikka sitä on yritetty sinulle monta kertaa kuvien, sanojen ja jopa videoiden avulla kertoa. Ja raja näiden kahden kattilan välillä ei ole mitenkään häilyvä vaan ihan selvä.
http://www.youtube.com/watch?v=IQccM4VsIqA
Ja mistään 2000 asteesta en ole kirjoitellut. Ja eneka on alapalokattila ja sen polttotekniikka on ihan erilainen. Enkä ole sen lämpöjä mitannut. Mutta luukku siinäkin näkyy olevan kattilan päällä. - halko4
alapalo≈käänteispalo kirjoitti:
Kondenssi kattila lienee hyvä ja on parempi kuin jälkeen jäänyt vanhanaikainen käänteispaloinen. Sen sanoin minä et sinä.Mikä tuossa alapalokattilan päältätäytettävyydessä on nyt niin huonoa?
Kun riittävä veto hormissa, ei savuta sisälle. Helppo ja nopea lapata puut kattilaan. Ja jos joku puu menee ristiin, helppo oikaista kepillä yläkautta. Pienipalaisen polttoaineen voi kaataa saavista kattilaan jne. - kehityskulkee
halko4 kirjoitti:
Mikä tuossa alapalokattilan päältätäytettävyydessä on nyt niin huonoa?
Kun riittävä veto hormissa, ei savuta sisälle. Helppo ja nopea lapata puut kattilaan. Ja jos joku puu menee ristiin, helppo oikaista kepillä yläkautta. Pienipalaisen polttoaineen voi kaataa saavista kattilaan jne.No sinulla on tuollainen ja se on sinun mielestä paras. Kaikki ei ehkä halua harrastaa lihansa palvaamista aina kun täyttävät kattilaa. Ja turha puhua että kun tempaiset luukun auki niin savu ei nouse ylöspäin. Ja tuo keppi juttu nyt oli kaiken huippu ;D
Ja ihan oikeesti kyllä ne puut on paljon helpompi sivusta nostella kattilaan samalla kun savukaasu imuri imee savut ohituksen kautta hormiin. Ei tarvita keppejä millä puita sohitaan. - alapalo 1200c
kehityskulkee kirjoitti:
No sinulla on tuollainen ja se on sinun mielestä paras. Kaikki ei ehkä halua harrastaa lihansa palvaamista aina kun täyttävät kattilaa. Ja turha puhua että kun tempaiset luukun auki niin savu ei nouse ylöspäin. Ja tuo keppi juttu nyt oli kaiken huippu ;D
Ja ihan oikeesti kyllä ne puut on paljon helpompi sivusta nostella kattilaan samalla kun savukaasu imuri imee savut ohituksen kautta hormiin. Ei tarvita keppejä millä puita sohitaan.Sama kääntäripalaa ,uuttatekniikkaa,hienomiestää eli sama erittäin riidanhakuinen riidankylväjä nuorukainen ja alkaa tuputtaa lopulta ainoaa oikeaa eurooppalaista maailman suurinta ja ihaninta oikeaa ylivoimaista valmistajaa halpamallin atmosta. Niin se tekee. Mikään muu ei ole totta ainoastaan hänen sanomansa ja inkutaa kuin pahinkin hemmoteltu persreikä. On siinä' kaverilla meli annettu erittäin hankala tyyppi missä liikkuukin. EI ymmärrä omia sanojaan eikä ymmärrä luettua tekstiä eikä ymmärrä vaikka kuvin videoin sanoin asiat hänelle todistetaan vaan itsepintaiseti inkutaa vastaan ja kieriskele karkkihyllyn edessä pillallinen nuorukainen jossta ei meistä tulekkaan , jokohan se on armeijassa ollut ? ai niin ei tuommoine siellä pärjää turpiinsa saisi joka käänteessä. Maitojuna miehiä heh.
En minäkään ottaisi päältä täytettävää mutta paljon niitä on ja oikein käytettynä sillä pärjää ,kaikkeen kun tottuu .
Varmaan heikko veto on usean päältätäytettävänkin kattilan savutus ja palotapahtumaa haittava asia. Heikko veto hormissa kun haitaa myös alapaloa. - kehityskulkee
alapalo 1200c kirjoitti:
Sama kääntäripalaa ,uuttatekniikkaa,hienomiestää eli sama erittäin riidanhakuinen riidankylväjä nuorukainen ja alkaa tuputtaa lopulta ainoaa oikeaa eurooppalaista maailman suurinta ja ihaninta oikeaa ylivoimaista valmistajaa halpamallin atmosta. Niin se tekee. Mikään muu ei ole totta ainoastaan hänen sanomansa ja inkutaa kuin pahinkin hemmoteltu persreikä. On siinä' kaverilla meli annettu erittäin hankala tyyppi missä liikkuukin. EI ymmärrä omia sanojaan eikä ymmärrä luettua tekstiä eikä ymmärrä vaikka kuvin videoin sanoin asiat hänelle todistetaan vaan itsepintaiseti inkutaa vastaan ja kieriskele karkkihyllyn edessä pillallinen nuorukainen jossta ei meistä tulekkaan , jokohan se on armeijassa ollut ? ai niin ei tuommoine siellä pärjää turpiinsa saisi joka käänteessä. Maitojuna miehiä heh.
En minäkään ottaisi päältä täytettävää mutta paljon niitä on ja oikein käytettynä sillä pärjää ,kaikkeen kun tottuu .
Varmaan heikko veto on usean päältätäytettävänkin kattilan savutus ja palotapahtumaa haittava asia. Heikko veto hormissa kun haitaa myös alapaloa.Älä äijä ala mulle avautumaan. Ja onhan se nyt päivänselvä asia että alapalo ja käänteispalo on ihan eri asia. Älä jaksa siitä enää jankuttaa. Toiset ei vaan halua sellasta savukonetta huollettavaksi. Mutta niinhän sitä sanotaan että "Hajussa kasvaa, kun vaan oltua saa" Kaikki ei vaan ehkä halua haista savulle ja kuunnella naapurin kyräilyä koko kylän savustamisesta. Käydä pesulla jokaisen kattilan päytön jälkee. Meillä oli kotitalossa tuollainen kattila ja muistikuvaksi minulle on jäänyt se "isin" savunhaju, en ehkä halua jättää omalle lapselle sellaista hajumuistoa lapsuudesta ja itsestäni. Vaihtoehtojakin on maailmassa.
Minä en tiedä sinun riidankylväjä harhoista ja muustakaan tuosta sekavasta purkautumisestasi joten älä sitä minuun kohdista. Opettele käyttäytymään ja hakeudu vaikka johonkin vihanhallinta terapiaan. Tuolla menolla pahoinpitelet vielä jonkun syyttömän. Itse taidat olla tämän palstan persreikä. - halko5
kehityskulkee kirjoitti:
No sinulla on tuollainen ja se on sinun mielestä paras. Kaikki ei ehkä halua harrastaa lihansa palvaamista aina kun täyttävät kattilaa. Ja turha puhua että kun tempaiset luukun auki niin savu ei nouse ylöspäin. Ja tuo keppi juttu nyt oli kaiken huippu ;D
Ja ihan oikeesti kyllä ne puut on paljon helpompi sivusta nostella kattilaan samalla kun savukaasu imuri imee savut ohituksen kautta hormiin. Ei tarvita keppejä millä puita sohitaan.Ja toistamiseen.. Alapalo ei savuta sisälle mökkiin, kunhan hormissa on riittävä veto ja kattilan käyttäjä osaa hommansa.
Ja lisäksi varoitus. Alapalon ja minkään muunkaan kattilan luukkuja ei saa aukoa tempaisemalla yht äkkiä auki!
Oikeaoppisesti täyttöluukku avataan ensin raolleen. Kun savu varastopesästä on imeytynyt "alas" luukun voi avata kokonaan.
Itselläni oli edellinen kattila sivustatäytettävä. Nyt päältätäytettävä. - hoitajasi
kehityskulkee kirjoitti:
Älä äijä ala mulle avautumaan. Ja onhan se nyt päivänselvä asia että alapalo ja käänteispalo on ihan eri asia. Älä jaksa siitä enää jankuttaa. Toiset ei vaan halua sellasta savukonetta huollettavaksi. Mutta niinhän sitä sanotaan että "Hajussa kasvaa, kun vaan oltua saa" Kaikki ei vaan ehkä halua haista savulle ja kuunnella naapurin kyräilyä koko kylän savustamisesta. Käydä pesulla jokaisen kattilan päytön jälkee. Meillä oli kotitalossa tuollainen kattila ja muistikuvaksi minulle on jäänyt se "isin" savunhaju, en ehkä halua jättää omalle lapselle sellaista hajumuistoa lapsuudesta ja itsestäni. Vaihtoehtojakin on maailmassa.
Minä en tiedä sinun riidankylväjä harhoista ja muustakaan tuosta sekavasta purkautumisestasi joten älä sitä minuun kohdista. Opettele käyttäytymään ja hakeudu vaikka johonkin vihanhallinta terapiaan. Tuolla menolla pahoinpitelet vielä jonkun syyttömän. Itse taidat olla tämän palstan persreikä.Mikä hiton avautuminen ? sekoilet pahasti.
MUTTA NYT SELVISI SINULLA ON LAPSUUDEN TRAUMA ! Avautumisestasi.
Voi voi olisimpa ollut neuvomassa isääsi niin oltaisiin saatu kattilanne toimimaan oikein eikä olisi sinullakaan aikuisiän kynnyksellä pahoja traumoja.
Nyt niitä tarumoja tässä yritetään sinulle selvitellä ja auttaa.
USKO SE EI OLE SAVUKONE USKO! savuttaa jos ei ole asiat vain kunnossa.
Tukippa hieman piippua niin voi voi kun maailman parhain käänteispaloinen 94% hyötysuhteella on vain savukone ja taas saa lapset traumoja kuten kirjoitit itse.
Ei ole vaikea käsittää jos on terve mieli päässä. Yksinkertaista.
Kirjoitan vain millainen olet. Potilas ei huomaa omaa tilaansa koskee juuri sinua.
Nimimerkkisi on oikea kehitys kulkee ,muinainen häkäpönttö on nykyinen kääntäri noin suurinpiirtein idealtaan.
Odotan että puun poltoon saadaan hyvät laitteet kotikäyttöön mutta niitä ei vielä ole yhdelläkään valmistajalla. Kehitys kulkee idea on sama sillä puu ei ole muuttunut 3000 vuodessa edelleen kaasua poltetaan paljon johonkn suuntaan.
Kehitäppä alapalo talikynttilä niin saat muuta inkutamisen aihetta. - kehityskulkee
hoitajasi kirjoitti:
Mikä hiton avautuminen ? sekoilet pahasti.
MUTTA NYT SELVISI SINULLA ON LAPSUUDEN TRAUMA ! Avautumisestasi.
Voi voi olisimpa ollut neuvomassa isääsi niin oltaisiin saatu kattilanne toimimaan oikein eikä olisi sinullakaan aikuisiän kynnyksellä pahoja traumoja.
Nyt niitä tarumoja tässä yritetään sinulle selvitellä ja auttaa.
USKO SE EI OLE SAVUKONE USKO! savuttaa jos ei ole asiat vain kunnossa.
Tukippa hieman piippua niin voi voi kun maailman parhain käänteispaloinen 94% hyötysuhteella on vain savukone ja taas saa lapset traumoja kuten kirjoitit itse.
Ei ole vaikea käsittää jos on terve mieli päässä. Yksinkertaista.
Kirjoitan vain millainen olet. Potilas ei huomaa omaa tilaansa koskee juuri sinua.
Nimimerkkisi on oikea kehitys kulkee ,muinainen häkäpönttö on nykyinen kääntäri noin suurinpiirtein idealtaan.
Odotan että puun poltoon saadaan hyvät laitteet kotikäyttöön mutta niitä ei vielä ole yhdelläkään valmistajalla. Kehitys kulkee idea on sama sillä puu ei ole muuttunut 3000 vuodessa edelleen kaasua poltetaan paljon johonkn suuntaan.
Kehitäppä alapalo talikynttilä niin saat muuta inkutamisen aihetta.Lueppa edellinen viestisi ja katso oliko siinä mitään avautumista. Et taida olla enää edes järjissäsi.
Ja turha väittää että se päältätäytettävä alapaloinen ilman puhallinta ei savuta sisälle. Katso tuo aritermin video ja sano minulle tuleeko sieltä savua naamalla. Ja tuo on vielä valmistajan tekemä.
Tuon sanoo järkikin jos sitä edes hiukan on, sinulla näyttää puuttuvan sekin vähä. Jankutat täällä jonkun alapaloisen perään niin kun pahin lehtimyyjä. Osta sellainen äläkä täällä mainosta sitä maailman parhaana kattilana. Usko jo että niiden aika oli 80 luvulla ja nyt on eri meiningit. Minua ei kiinnosta häkäpöntöt ja muut tarinasi. Ja tiedoksi vaan että käänteispalokattila ei ole häkäpönttö. Ja sellaista kattilaa ei ole kun sinun kehittämäsi alakäänteinen kaasutuskattila. Kaiva edes hiukan perustietoa ennen kun noita sammakoita päästät. Kiitos ja näkemiin. - halko
kehityskulkee kirjoitti:
Lueppa edellinen viestisi ja katso oliko siinä mitään avautumista. Et taida olla enää edes järjissäsi.
Ja turha väittää että se päältätäytettävä alapaloinen ilman puhallinta ei savuta sisälle. Katso tuo aritermin video ja sano minulle tuleeko sieltä savua naamalla. Ja tuo on vielä valmistajan tekemä.
Tuon sanoo järkikin jos sitä edes hiukan on, sinulla näyttää puuttuvan sekin vähä. Jankutat täällä jonkun alapaloisen perään niin kun pahin lehtimyyjä. Osta sellainen äläkä täällä mainosta sitä maailman parhaana kattilana. Usko jo että niiden aika oli 80 luvulla ja nyt on eri meiningit. Minua ei kiinnosta häkäpöntöt ja muut tarinasi. Ja tiedoksi vaan että käänteispalokattila ei ole häkäpönttö. Ja sellaista kattilaa ei ole kun sinun kehittämäsi alakäänteinen kaasutuskattila. Kaiva edes hiukan perustietoa ennen kun noita sammakoita päästät. Kiitos ja näkemiin.Youtubessa on varmaan useampikin kattilafilmi. Myös alapaloja. Osa täyttyy ilman savutusta ja helposti.
- KarvatTallella
kehityskulkee kirjoitti:
Lueppa edellinen viestisi ja katso oliko siinä mitään avautumista. Et taida olla enää edes järjissäsi.
Tuon sanoo järkikin jos sitä edes hiukan on, sinulla näyttää puuttuvan sekin vähä. Jankutat täällä jonkun alapaloisen perään niin kun pahin lehtimyyjä. Osta sellainen äläkä täällä mainosta sitä maailman parhaana kattilana. Usko jo että niiden aika oli 80 luvulla ja nyt on eri meiningit. Minua ei kiinnosta häkäpöntöt ja muut tarinasi. Ja tiedoksi vaan että käänteispalokattila ei ole häkäpönttö. Ja sellaista kattilaa ei ole kun sinun kehittämäsi alakäänteinen kaasutuskattila. Kaiva edes hiukan perustietoa ennen kun noita sammakoita päästät. Kiitos ja näkemiin.Voi jiisus..:DD
Onneksi tuli kattilaa ostaessa ajateltua, ei tarvitse jatkokäsiä hommata :D
Mitenkä tuo kattila käyttäytyy kun hiillokselle pudottelee puita, pitää varmaan olla joku tulenkestävä puku. Muuten hijat palaa joka päivä, tai ainakin karvat käsistä :D - Isä opettaa
kehityskulkee kirjoitti:
Tuon sanoo järkikin jos sitä edes hiukan on, sinulla näyttää puuttuvan sekin vähä. Jankutat täällä jonkun alapaloisen perään niin kun pahin lehtimyyjä. Osta sellainen äläkä täällä mainosta sitä maailman parhaana kattilana. Usko jo että niiden aika oli 80 luvulla ja nyt on eri meiningit. Minua ei kiinnosta häkäpöntöt ja muut tarinasi. Ja tiedoksi vaan että käänteispalokattila ei ole häkäpönttö. Ja sellaista kattilaa ei ole kun sinun kehittämäsi alakäänteinen kaasutuskattila. Kaiva edes hiukan perustietoa ennen kun noita sammakoita päästät. Kiitos ja näkemiin.Kehitys kulkee niin että video ei aukene ipadilla. Aika heikko kehitys ja esitys. Mitä sä aukeet ?Mikä sua riipoo kun alapaloo haukut? Se toimii loistavasti. Mikä savutus sulla oikeen on? Kaikki savuttaa jos ei oo asiat kunnossa. Mikään ei savuta kun on asiat kunnossa. Onko sulla joku probleema savutuksen kanssa? Kerro me autetaan sun savutus ongelmassa. Sää oot ihan seko! Seko isolla ässällä. Ihan hukassa asioista, jätä nää jutut nyt suosiolla meille miehille. Me osataan ja sää voit oppia jotain kun hiljaa luet mutta älä kommentoi kun et osaa. Opettele ensin lämmittämään omaa taloa . Luuseri.
- kehityskulkee
Isä opettaa kirjoitti:
Kehitys kulkee niin että video ei aukene ipadilla. Aika heikko kehitys ja esitys. Mitä sä aukeet ?Mikä sua riipoo kun alapaloo haukut? Se toimii loistavasti. Mikä savutus sulla oikeen on? Kaikki savuttaa jos ei oo asiat kunnossa. Mikään ei savuta kun on asiat kunnossa. Onko sulla joku probleema savutuksen kanssa? Kerro me autetaan sun savutus ongelmassa. Sää oot ihan seko! Seko isolla ässällä. Ihan hukassa asioista, jätä nää jutut nyt suosiolla meille miehille. Me osataan ja sää voit oppia jotain kun hiljaa luet mutta älä kommentoi kun et osaa. Opettele ensin lämmittämään omaa taloa . Luuseri.
Tuki kitupolttaja turpasi. Ja osta kunnon kattila. Turha kehua 50 luvun vehkeitä. Nyt eletään nykyaikaa. Vaihda se ipad johonkin toimivaan vehkeeseen ja kattilasi myös. Sinun vehkeesi näyttää olevan samaa tasoa kautta linjan. Minun pannuhuoneessa ei haise savu ja ei ole katto mustana. Myös naapuritkin tervehtii, toisin kun teillä kitupolttaja raukat. Ei mitään tietoa ei mitään tapoja. Haisevia raukkoja koko sakki. Tunnistaa hajusta 20m päähän. Noki pinttynyt niin naamaan että luullaan al qaidan jäseniksi. Joko on karhurymmä käynyt kylässä. No palokunta ainakin... Miehet suuttuu kun joku kertoo totuuden no totuus sattuu.. :DDDDDD
http://www.youtube.com/watch?v=XDsRaPJ8i7Q - KarvatTallella
kehityskulkee kirjoitti:
Tuon sanoo järkikin jos sitä edes hiukan on, sinulla näyttää puuttuvan sekin vähä. Jankutat täällä jonkun alapaloisen perään niin kun pahin lehtimyyjä. Osta sellainen äläkä täällä mainosta sitä maailman parhaana kattilana. Usko jo että niiden aika oli 80 luvulla ja nyt on eri meiningit. Minua ei kiinnosta häkäpöntöt ja muut tarinasi. Ja tiedoksi vaan että käänteispalokattila ei ole häkäpönttö. Ja sellaista kattilaa ei ole kun sinun kehittämäsi alakäänteinen kaasutuskattila. Kaiva edes hiukan perustietoa ennen kun noita sammakoita päästät. Kiitos ja näkemiin.Ainahan kaikkea "uutta" pitää vastustaa. Nämä alapalojäärät ei nyt vaan hyväksy mitään muuta kattilaa koska heillä on ollut sellainen jo 40v ja se on aina syttynyt ja puut on palaneet loppuun. Seassa on mennyt paalimuovit, autonrenkaat, roskat ja kaikki mikä vaan palaa vaippoja myöden. Ihan sama mitä piipusta tulee ja kuinka vaikea sitä on käyttää. Näin se vaan menee. Nautitaan me uusista kattiloista ja annetaan näiden jäärien heilua ja kurkotella puita kepeillä pesään. On meillä päältätäytettävä pesukone, olen kyllä aikonut sen vaihtaa sivusta täytettävään kun emäntä moittii kun pitää kurkotella pyykkiä pohjalta. Miten tämä kattila olisi eriasia :D
- alapalo puhdas poltt
kehityskulkee kirjoitti:
Tuki kitupolttaja turpasi. Ja osta kunnon kattila. Turha kehua 50 luvun vehkeitä. Nyt eletään nykyaikaa. Vaihda se ipad johonkin toimivaan vehkeeseen ja kattilasi myös. Sinun vehkeesi näyttää olevan samaa tasoa kautta linjan. Minun pannuhuoneessa ei haise savu ja ei ole katto mustana. Myös naapuritkin tervehtii, toisin kun teillä kitupolttaja raukat. Ei mitään tietoa ei mitään tapoja. Haisevia raukkoja koko sakki. Tunnistaa hajusta 20m päähän. Noki pinttynyt niin naamaan että luullaan al qaidan jäseniksi. Joko on karhurymmä käynyt kylässä. No palokunta ainakin... Miehet suuttuu kun joku kertoo totuuden no totuus sattuu.. :DDDDDD
http://www.youtube.com/watch?v=XDsRaPJ8i7QMiksi minua huippupolttajaa haukut kitupolttajaksi=? millähän eväillä keuhkoat? Itse et osaa etkä tiedä oikin asiosita mitään kesken kasvuinen nulikka!
Kuules kun puuta on poltettu jo iätja ajat ja ei se sinun ainoana oikeana pitämä kääntäri ole mikään uusio juttu ikivanha idea mutta et sitäymmärrä kun olet nuori osaamaton nulikka!
Nykyajasta sen verran että monitorista katsotaan kun laitos toimii joten nylkyaikaa on riittävästi mistä tienataan.
Apple Ipad on myös nykyaikaa ja muut on koipioita.
Loppuiko taas eväät kun noita samoja lapsellisuuksi latelet?
Harhainen on maailmasi kerrot aina jotain noki juttuja itsellesi ja siirrät ne vastapuolen ajatuksiksi hmm sinullahan olikin se isäsi haisee kun ei osannut hoitaa lkattilaansa syndrooma muistatko? sitä nyt käyt läpi ja huonoll amestyksellä raukka parka koeta jaksaa. Mene ulos välillä' ja hanki elämänkokemusta . Jätä lämmitus meille miehille sinusta ei siihen nyt vaan ole. - kehityskulkee
alapalo puhdas poltt kirjoitti:
Miksi minua huippupolttajaa haukut kitupolttajaksi=? millähän eväillä keuhkoat? Itse et osaa etkä tiedä oikin asiosita mitään kesken kasvuinen nulikka!
Kuules kun puuta on poltettu jo iätja ajat ja ei se sinun ainoana oikeana pitämä kääntäri ole mikään uusio juttu ikivanha idea mutta et sitäymmärrä kun olet nuori osaamaton nulikka!
Nykyajasta sen verran että monitorista katsotaan kun laitos toimii joten nylkyaikaa on riittävästi mistä tienataan.
Apple Ipad on myös nykyaikaa ja muut on koipioita.
Loppuiko taas eväät kun noita samoja lapsellisuuksi latelet?
Harhainen on maailmasi kerrot aina jotain noki juttuja itsellesi ja siirrät ne vastapuolen ajatuksiksi hmm sinullahan olikin se isäsi haisee kun ei osannut hoitaa lkattilaansa syndrooma muistatko? sitä nyt käyt läpi ja huonoll amestyksellä raukka parka koeta jaksaa. Mene ulos välillä' ja hanki elämänkokemusta . Jätä lämmitus meille miehille sinusta ei siihen nyt vaan ole.Kumpi aloitti solvaamisen. Kuten sanoin kehitys kulkee ja sinä olet juuttunut 80 luvulle. Joo todellakaan en pidä savunhajusta iholla ja vaatteissa. Siksi valitsinkin käänteispalon joka ei tupruttele luukusta ulos. Ei huvita käydä suihkussa joka pannuhuone reissun jälkeen ja suunnitella elämään sen mukaan. Nyt voin käydä tekemässä tulet jopa ennen sänkyyn menoa ilman pakollista suihkua. Mieti asioita ja koita vetää se herne pois nenästä, taitaa olla kyllä jo kurkussa asti.
Joo on 25v lämmitystä takana puukattilalla. Ja olen kyllä lämmittänyt yläpalolla, alapalolla ja käänteispalolla taloani. Milläs sinä olet lämmittänyt kun noin tiedät muka kaikesta kaiken. Nyt tämän uusimman kattilan aikana puunkulutus on vähentynyt, nuohous vähentynyt, savutus vähentynyt ja kattila on käyttäjä ystävällinen. Jopa naapuri on sanonut että lämmitätkö enää kattillaa puulla kun ei kuulemma savu koskaan haise. Joten älä poju minua nimittele.
- kaasupalo alakääntei
"Ja mainoksessa voidaa luvata vaikka 2000 astetta mutta käytäntö on ihan eri asia."
Enkä minä ole kirjoittanut 2000 mitään.
Ompa komee kaasutus liekki alapaloisesta kattilasta? onkohan lämpö 1100c? Mitenhän saisi kuvaa 1200c enekan alapalokattilanpolttotilasta? eipä taida olla avattavaa luukkua kysisen kohtaan kun on eri rakenne .
En ole mitannut enekan lämpötilaa enkä ole mitannut econoburin kattilasta jiten uskotaan mainismiehiä ja ennekaikkea uskon omaan silmään palon värissä.
Täällä me katotaan monitoreista laitoksiemme lämpötiloja KATTILOISTA sinne voit parkeerata auton sisälle....
Mitenkähän voi vastata megawattien laitoksista koska en ole järjissäni ? no jodkus järki seiso kun yöllä pähkäilee ongelmia eikä ole nukkunut piiitkiin aikoihin. - EttäNäinSeKäy
Tässä ote erään alapalokattilan omistajan päiväkirjasta...
"Lähtökohta: Kattila Laka 22 alipainekattila vm. 1982, normaali paloprosessi puun kaasuttaminen polttoainetilassa arinan päällä ja edelleen sen palaminen kuilussa. Klapit ladotaan n. 27 cm leveänä vaakatasossa arinan päälle ja polttoainesäiliöön. Ensioilma ilman säätöluukun kautta, toisioilma öljypolttimen luukun kautta. Muutettu pääosin huoltoikkunasta tapahtuvaksi, jossa ilman esilämmitys "pakoputkesta". Palotapahtuman hyötysuhde (muistinvaraisesti VTT 97-99%välillä), savukaasuja ei, ainoastaan lämpöväreily piipusta. Kattilalla voidaan polttaaa roskia ja n. 5-9 kpl. klapeja ladotaan pitkittäin arinan päälle. Yksi poikittain että tehokas kaasuuntuminen alkaa ja veto lisääntyy. Sytytys tuohella ja kun syttyminen ja palaminen on alkanut, polttoaineena voidaan käyttää mitä tahansa kaasuuntuvaa. Poltto aina täysillä, jolloin pakokaasulämpötila 350 - 550 C astetta. Esim. Yksi muovipussi talousjätettä pohjaklapit nostaa 1100 litran varaajan veden lämpötilaa 10 -15 astetta. Kesällä jopa 25 astetta kun lämmitysvesi ei mene verkostoon. Paloaika 1,5 - 2 tuntia.
Polttoaine:
- Kartonki esim. maitopurkit, hyvä poltoaine. Palaa puhtaasti puun joukossa.
- Pahvi, palaa hyvin. Ongelmana runsaan tuhkan muodostuminen.
- Pakkauskartonki, palaa hyvin. Ongelmana runsaan tuhkan muodostuminen.
- Vauvan vaippa. Helevetin huono palamaan. 3-4 kpl palaa täydellisesti suoraan puun päällä.
- Lasi, sulaa ja josta tietää että palotilan sekä kaasujen lämpötila huitelee 1200 C asteen paikkeilla.
- Alumiinifolio, palaa pois. Amfoteerisena aineena hyvä netralisointiin.
- Puupöly mm. lattianhiontapöly, karkeus P80. Palaa ja kaasuuntuu erinomaisesti kun alustana on pitkittäin ladotut puut. Ongelmana holviutuminen ja sen romahdus tukahduttaen liekin. Saattaa tulla silmille uudelleen syttyessä. Vaatii pystyyn aseteltuja tikkuja. Nopea paloaika, n. 1 tunti 12 l sangollinen ja vähintään 5 klapia.
- Sahajauho, erinomainen polttoaine. Sama kuin edellä.
- Kutteri jossa olkea seassa, kaasuuntuu ja palaa erinomaisesti. Nopea paloaika, vähän energiaa. Ongelmana sama kuin puupölyssä.
- Hake, sama kuin edellä
- Lastulevy päällystämätön, erinomainen polttoaine. Palaa puhtaasti ja kuumaa. Tuhkaa sama kuin puusta.
- Melamiinilla päällystetty lastulevy, hyvä polttoaine, kuori hiiltyy.
- MDF levy, ladotaan n. 5 klapin päälle pystyasentoon. Pelletin veroinen polttoaine, palaa puhtaasti vaikka sisältää savea. Vähän tuhkaa.
- Elintarvike muovi, erinomainen polttoaine. Palaa puhtaasti puun joukossa.
- Saapaskumi, erinomainen polttoaine ja runsaasti energiaa. Vaatii yläluukun aukipitoa ja ilman säätöluukun lähes kiinni pitoa, tällöin palaa puhtaasti ja kattilasta ei tule "pulssijettiä". Palaa puhtaasti kun ilman syöttö ja palaminen on säädetty sille.
- Puupelletti klapien joukossa, kaasuuntuu ja palaa erinomaisesti. Ongelmana pieni koko ja menee helposti arinan läpi. Huono polttaa pelkästään, vaatii solan jossa kaasu muodostuu. Osa hehkuu tuhkatilassa.
- Jäte tmv. öljy, erinomainen polttoaine liuotettuna puupelletiin. Palaa puhtaasti.
- Turvepelletti klapien joukossa, erinomainen polttoaine. Lyhyt mutta kuuma liekki."
Eipä tarvitse kysellä mikä käryää...- alapalo käänteispalo
Nimimerkit yksi ja sama henkilö "Uuttatekniikkaa ,KarvatTallella,kehityskulkee,AlapaloPerseestä,Kääntäripalaa" Edelleen toistan olet liian nuori , elämänkokemus puuttuu, hyvin hoidettu alapalo on kuuma ja käryämätön ja hiukkaspäästöiltään hyvinkin liki huippu hyvin toimivaa käänteispaloa. Suurin syy on siinä jos kattilaa olkoon se mikä tahansa polttotekniikka hoidetaan asiaankuulumattomasti.Kaikki käryää ja myös se kokemattomuuttasi ainaoana oikeana pitäm'ä käänteispalo ai että se käryää ja nokeaa ja pikeentyy naapurit on sinulle pahalla päällä kun käryytät ja kitupoltat .
ja edelleen smaa toisintoa : huonosti tehty alapaloinen ei toimi kunnolla ja siihen vielä yhdistetään lyhyt pieni hormi niin jo on huono toiminta =käryä savua päästöjä kitkerää ainatta ilma täynnä ja sama koskee käänteispaloakin . Usko nyt huvikseen ja oikastaiu tutustu että tiedät mistä puhutaan.Opitko mitään tätäkään koulutuksesta nuoren elämäsi alkutaipaleella?
- Kääntäripalaa
pää alaspäin, alapal=n.käänteispal, Alapalo 1000-1200c, alakäänteispalo, alapalo=käänteispalo, Alapalo hyvä, Olet monipersoona, Eipä nimitellä, Valittu harva, Eneka alapalo, Eimitätahansa, alapalo≈käänteispalo, hoitajasi, alapalo puhdas poltt...
Siinä muutama nimimerkki sinulta. Nimimerkeistäkin voi jo päätellä suppean elämän katsomuksen joten älä syytä minua. Sinun mielestä suomessa ei voi olla kun yksi ihminen joka sanoo että käänteispalo on alapaloa parempi ja kehittymeempi kattila. Tuo on tosi ja sinun spämmäämisesi ei sitä asiaa muuta. Koita nyt vaan kestää kun mies ja lopeta ainakin minun solvaaminen kun en enää ole aikoihin osallistunut keskusteluun. Katsoin sen turhaksi. en jaksa väitellä yksinkertaisten kanssa. Jotka ei edes kuvista tunnista kahta kattilaa erilaiseksi. Kysymys oli vaan kattiloiden eroista ja sinä teit sitä elämää suuremman asian. Ja sinä taas aloitit tuon provoamisen ja ihmisten nimittelyn. Lue nuo sanasi ja mieti kannattiko tuo vuodatus kirjoittaa. Sinähän sitä julistat alapalokattilan parhaimmuutta joka lauseessa mitä ulos saat.
"Sama kääntäripalaa ,uuttatekniikkaa,hienomiestää eli sama erittäin riidanhakuinen riidankylväjä nuorukainen ja alkaa tuputtaa lopulta ainoaa oikeaa eurooppalaista maailman suurinta ja ihaninta oikeaa ylivoimaista valmistajaa halpamallin atmosta. Niin se tekee. Mikään muu ei ole totta ainoastaan hänen sanomansa ja inkutaa kuin pahinkin hemmoteltu **********. On siinä' kaverilla meli annettu erittäin hankala tyyppi missä liikkuukin. EI ymmärrä omia sanojaan eikä ymmärrä luettua tekstiä eikä ymmärrä vaikka kuvin videoin sanoin asiat hänelle todistetaan vaan itsepintaiseti inkutaa vastaan ja kieriskele karkkihyllyn edessä pillallinen nuorukainen jossta ei meistä tulekkaan , jokohan se on armeijassa ollut ? ai niin ei tuommoine siellä pärjää turpiinsa saisi joka käänteessä. Maitojuna miehiä heh."- käänteinen alapalo
Mistähän me väitellään ?
- hienomiestää
Joo tämä on tuttu sekopää... :DDD
"Ylisuuressa varaajassa ei ole mitään järkeä"? katoppa poju tuosta youtube ja opi lisää miten hommat hoidetaan.Ei vaikeuta elämää tippaakaan vaan päinvastoin! Et siten tajunnut yhtään tuota youtuben videon varaajan tomintaa laddomatilla? Katso uudellen ja niin monesti että tajutat silloin meinaan hiljenet se on fakta se.Kuukutko niihin ääliöporukoihin jotka ei pysty myönytmään että on väärässä ?semmoinen ääliö on sitten vitttumainen laji . Kuuleppa spoju oikea Mies suoraselkäisesti myöntää jos on väärässä .Opit taas uuden asian!
Esim Varaajakoko 2500l kattila 60kw aika 4,3h joten 13h ja isokin varaaja on täynnä siis ei koko vuorokautta. Olit jälleen väärässä hip hei! Ainoastaan kolme lisäystä jos sattuu olemaan kotosalla 13h tai voihan vaimon tai lapsetkin komentaa täyttämään jos on itse esim kirjoittelemassa näsäviisuksia . EI se sen ihmeellisempää ole! Miten saat selvästä asiasta niin väärän mielikuvan itsellesi? eikö omat pelisi tomikkaan kunnolla? Jostain saat väärän ajatksen korvien väliisi. tuohon voit laitta ison varaajan tilalle ja ihan samati se täyttyy ,helpolla ja vaiavttomasti kiun pienikin no isommat puut on painvempia .
Tuossa kävin kaupunkilais serkun miniasunnossa jossa oli takka vihdoin ja viimein.Insisnöörinretku saanut lupasotansa loppuun ja ylpänä esitteli vuolukivi luomuksen toimintaa. Alkoi latoa hammastikkuja vaakaan ja ihan meinasin revetä. n 24cm pitkiä puhtoisia puita yksi kerrallaan huolelliseti insinöörin tarkkudella ja päältä sytytys tietenkin sytepallalla voi helevatan helevata :-) oli pakko sanoa että jordan taitaa olla puuntuottaja kolmiomallisia... mulkaisi vaan kun on vieraillut laboratorin siistissä pannuhuoneesssani jossa poltetaan halakoj perkeles puuni on n100cm kuivaa puuta. Nopeaa pinota ja vähemmän sahanpuruja! Ympäristö teko isompi puu !
No se siitä. Kauppamasi 50-60kw kattila on ihan ok isommalla 70kw nopeampaa ja pienemmällä 35kw hitaampaa mutta youtuben vidoella voit katsoa miten iso varaaja täyttyy kuumasta vedestä,koeta tajuta ystävä kallis.
isoa varaajaa ei tartte kytätä sen enempää kuin pienempää ymmärrätkö? luuletko että 1000l vettä on eri asia kuin 3000l vettä ? pelkäätkö isoa vesimäärää? jokin fobia lienee syy.
Katsoppa tuota youtuben videoa monesti ja huomaa että vain yksi pesällinen kattilalla nostaa veden lämmön laddomatin avustuksella kuumaksi siis yksi kerta lämmitys kuten sinäkin teet sen 15min aivan sama asia huomaatko ?
Ei se vesi jota pelkäät turhaan mitään välitä kun se kerrostuu ihan samoin onko se 1000l vai 7500l ihan sama määrä sitä kuumaa vettä siellä on ! usko pois ! Yllätyit tiedosta arvaan .Katso veden kerrostuminen youtube vidosta todellisesta tilanteesta.
JOOO paljon reissaava laittaa maalämmön tai suorasähkö tai ilppi tai jotain .
Iso vesimäärä kuumaa vettä antaa myös reissavalle sitä energiansäästöä mutta senhän tiedätkin kun olen kertonut sinulle tiedon.
Hah vai on sinulla pieni varaaja :-) varmaan ohjeiden mukainen juuri kattilaan sopiva arvaan onneksi olkoon toimii hyvin jos on hyvä kattila mikä on kattilasi tyyppi ja varaajan koko ? jaa oikein 2vrk menee plussakeleillä no se on sinun valintasi se. Isolla menee pidempään :-) Eikä mene vastukset päälle ei .
Kyllä hullu saa olla muttei tyhymä !
Mutta hei , en tajua miksi et tajua .
1. Ei tartte lapata pannuhuoneessa sen enempää ellei halua.
2.isompi varaaja antaa enmmän joustoa arkeen.
3.Yhtä helppo lämmittää kuin pieni varaaja.
4. Isoa varaajaa voi halutessa ajaa täyteen ihan samoin kuin pientä varaajaa.
jne ja nämä asiat on silkkaa faktaa jonka hiukankin terveellä järjellä oleva voi tajuta ,ei ole salaisuuksia mikään tieto.
Kyllä rakas puulämmittäjä kerskailu ja mahtailu katoaa kun puumetsään lähtee ja alat pistää puuta nurin ja alkaa selkä kastua kun ajaa pikku laanilleni ja alkaa pinoaminen silloin on hyvä ja raukea olo ilman kuntosalia. Hiukan kun vanhenen lisää laitan maalämmön.
Minusta husqwarna 560 xp on näppärä puusaha it is best!
toisena kun jää joskus jumiin on husqwarna 339xp. Kait sinä sahaat eniten myydyllä maailam merkillä stihl se on hyvä saha mutten ot ailmaiseksikaan niitä. Ruotsalainen sen pitää olla kuten vaimonkin :-)
Noissa on aika hyvin ne kierukat ylhäällä . Suosittelen 3000l varaajaa......"
Lainaus eräästä vanhasta keskustelusta, oliko tuttua tekstiä. Tuossa sinulla oli vaan ihan eri vehkeet ja kattilat. Tässä sadussa sinulla on 11000l varaaja ja 70kW kattila. Elätkö edes oikessa maailmassa kaveri. Älä jaksa satuilla täällä ja kertoa jos jonkinmoisia valeita. Saatko tästä jotain kiksejä vai miksi teet tätä. Tuskin on yhteen sattuma että tämäkin kyseinen hörhö on töissä jossain biovoimalassa tai kaukolämpölaitoksessa. Tainnut työt tulla kotiin ja täyttää koko pienen pään. Lopeta provoaminen ajoissa ennen kun sekoat.- alapalokäänteispalo
Mistähän me väitellään ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752