Varokaa rikkinäisiä kaivonkansia

desnudos

Tulimme juuri Playa del Inglesistä ja ihmettelimme kovasti jo vuosia vaihtamatta olleita rikkinäisiä jalkakäytävällä olleita metallisia likakaivonkansia. Tällaiset metalliset ruostuneet kaivonkannet, joista jalka menee läpi ovat tosi vaarallisia. Shoppingcenter Citan ympäristössä on näitä vaaranpaikkoja useita, eikä niitä aina pimeässä huomaa ennenkuin jalka menee läpi ja ruosteinen pellinreuna repii nilkan. Mihin menevätkään EU:lta saadut korjausrahat kun mitään ei saada aikaiseksi ja karmea sonnanhaju leijuu hotellien alakerroksissa.

64

2252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+5

      No höpöhöpö. Eivät ne mitään peltiä ole. Opettele provoamaan. Surkeata. Viidettä vuotta olen nyt ollut Inglesissa enkä ole mitään tuollaista nähnyt.

      Koholla kadunpinnasta jotkut kannet ovat ja niihen voi jalka tökätä.

      • Saneeraaja

        Oikeesti viisisenttinen valurauta ei ruostu kaivonkantena edes viidessäkymmenessä vuodessa puhki edes suolattuna.


      • desnudos

        Kyse ei ole provosta, meneppä Citan etelänpuoleisen pääsisäänkäynnin kadun yli ja lähde kävelemään katua kohti rantapromenaadia niin nimenomaan tälläisiä noin neliön kokoisia peltisiä kaivonkansia, jotka ovat keskeltä ruostuneet puhki, löytyy useita kappaleita, niissä on keskellä jalanmentävä reikä. Tämä on täyttä totta ja otimme niistä jopa valokuvan 2 viikkoa sitten.


      • desnudos
        Saneeraaja kirjoitti:

        Oikeesti viisisenttinen valurauta ei ruostu kaivonkantena edes viidessäkymmenessä vuodessa puhki edes suolattuna.

        6 5 ja saneeraaja tehkää niinkuin neuvoin ja käykääpä paikanpäällä niin näette että nämä neliönmuotoiset RAUTA PELTISET kaivonkannet ovat puhkiruostuneita ja tosi vaarallisia, kyse ei ole valurautaisista pyöreistä kaivonkansista. Asia on täyttä totta.


      • 6+5
        desnudos kirjoitti:

        Kyse ei ole provosta, meneppä Citan etelänpuoleisen pääsisäänkäynnin kadun yli ja lähde kävelemään katua kohti rantapromenaadia niin nimenomaan tälläisiä noin neliön kokoisia peltisiä kaivonkansia, jotka ovat keskeltä ruostuneet puhki, löytyy useita kappaleita, niissä on keskellä jalanmentävä reikä. Tämä on täyttä totta ja otimme niistä jopa valokuvan 2 viikkoa sitten.

        No on se sitten käytävä huomenna katsomassa. Ihmetyttää vain kun siitä noin kerran viikossa olen kävellyt jo vuosia enkä ole huomannut.
        No, samalla voisi hakea pikeepaitoja Citasta 3€ /kpl. San Fernandossa oli tänäänkin 0,99 mutta ne ovat semmoisia kertakäyttöpaitoja. Viisi pesua ja se oli siinä. Saumat repeilee kuin normaali mies feministien kokouksessa.

        Palaamme astialle huomenna.


      • Saneeraaja
        desnudos kirjoitti:

        6 5 ja saneeraaja tehkää niinkuin neuvoin ja käykääpä paikanpäällä niin näette että nämä neliönmuotoiset RAUTA PELTISET kaivonkannet ovat puhkiruostuneita ja tosi vaarallisia, kyse ei ole valurautaisista pyöreistä kaivonkansista. Asia on täyttä totta.

        Sitten ei mahda mitään. Kehitysmaa. Kaivonkannen pitää olla painava ettei se lähde auran mukana. Lattarimaan huolettomuutta. Peltinen kaivonkansi, voi hyvää päivää.


      • Lumimyrsky
        Saneeraaja kirjoitti:

        Sitten ei mahda mitään. Kehitysmaa. Kaivonkannen pitää olla painava ettei se lähde auran mukana. Lattarimaan huolettomuutta. Peltinen kaivonkansi, voi hyvää päivää.

        varmaan ne Kanarialla vaihdetaan valurautaisiin heti, kun ensimmäinen lumiaura ilmestyy katukuvaan?


      • Saneeraaja
        Lumimyrsky kirjoitti:

        varmaan ne Kanarialla vaihdetaan valurautaisiin heti, kun ensimmäinen lumiaura ilmestyy katukuvaan?

        Itseasiassa Gran Canarialla on lumiauroja. Siellä sataa vuoristossa välillä lunta ja aurata pitää. Se kevyt kansi lähtee minkä hyvänsä tienpitoajoneuvon mukaan jos eivät ole valurautaa. On se valurautakansikin yhdellä kädellä nostettavissa.


      • Lumimyrsky
        Saneeraaja kirjoitti:

        Itseasiassa Gran Canarialla on lumiauroja. Siellä sataa vuoristossa välillä lunta ja aurata pitää. Se kevyt kansi lähtee minkä hyvänsä tienpitoajoneuvon mukaan jos eivät ole valurautaa. On se valurautakansikin yhdellä kädellä nostettavissa.

        Playa del Ingles ja jalkakäytävät...? En tajua, mitkä lumiaurat tai mitkään muutkaan tienpitoajoneuvot. Koiranpaskoista päätellen, vähemmän on ollut liikkeellä tienhoitoerikoisajoneuvojakaan.


      • 6+5
        desnudos kirjoitti:

        Kyse ei ole provosta, meneppä Citan etelänpuoleisen pääsisäänkäynnin kadun yli ja lähde kävelemään katua kohti rantapromenaadia niin nimenomaan tälläisiä noin neliön kokoisia peltisiä kaivonkansia, jotka ovat keskeltä ruostuneet puhki, löytyy useita kappaleita, niissä on keskellä jalanmentävä reikä. Tämä on täyttä totta ja otimme niistä jopa valokuvan 2 viikkoa sitten.

        Olet kyllä provoilijoiden kuningas. Tiesin provoksi ja naureskelin kun tänään kävelin mainitsemaasi reittiä. Olen sen kymmeniä ja kymmeniä kertoja kävellyt joten tiedän ettei peltisiä kaivonkansia ole. Ei ehjiä saati sitten puhkiruostuneita.
        Kannet ovat täällä valurautaa. Puhelinukot käyttää betonista valettuja laattoja usein. Jotkut pienet kannet ovat terästä. Ei mitään ohutta peltiä vaan ehkä jotain 5-6 millistä terästä.

        Onnittelut hyvästä provosta. Jopa feikki Don luis lähti provoosi mukaan ja meni katsomaan Google Mapsilla kaivonkansia. Hahahahahaahaa!!!!

        Sait minutkin vastaamaan. Menin siis itsenkin trollin ansaan :)


      • 6+5 kirjoitti:

        Olet kyllä provoilijoiden kuningas. Tiesin provoksi ja naureskelin kun tänään kävelin mainitsemaasi reittiä. Olen sen kymmeniä ja kymmeniä kertoja kävellyt joten tiedän ettei peltisiä kaivonkansia ole. Ei ehjiä saati sitten puhkiruostuneita.
        Kannet ovat täällä valurautaa. Puhelinukot käyttää betonista valettuja laattoja usein. Jotkut pienet kannet ovat terästä. Ei mitään ohutta peltiä vaan ehkä jotain 5-6 millistä terästä.

        Onnittelut hyvästä provosta. Jopa feikki Don luis lähti provoosi mukaan ja meni katsomaan Google Mapsilla kaivonkansia. Hahahahahaahaa!!!!

        Sait minutkin vastaamaan. Menin siis itsenkin trollin ansaan :)

        Myös aito meni retkuun,mutta epäili.


      • Tiedät kyllä kuka...
        donluis kirjoitti:

        Myös aito meni retkuun,mutta epäili.

        Aito ja alkuperäinen Don Luis ei mennyt retkuun kun asuu Playa del Inglésissä ja tietää kaivonkansi asiat. Don Luis ei enää kirjoita omalla nimimerkillään täällä. Syynä nimimerkkivarkaus. Katso peiliin.


      • Tiedät kyllä kuka... kirjoitti:

        Aito ja alkuperäinen Don Luis ei mennyt retkuun kun asuu Playa del Inglésissä ja tietää kaivonkansi asiat. Don Luis ei enää kirjoita omalla nimimerkillään täällä. Syynä nimimerkkivarkaus. Katso peiliin.

        Kuka sen nimimerkin oikein varasti ??


    • Mäkiset

      Vaimoni loukkasi kaksi vuotta sitten jalkansa Citan ostarin edessä Pepe Chiringo kahvilan nurkalla juuri tuollaiseen rikkinäiseen kaivonkanteen, ei muuta kuin taksi lääkäriin ja paikalliselle hoitohenkilökunalle tapaus oli varsin tuttu. Loppuloma menikin sitten jalkaa linkatessa ja kävelyt dyyneillä jäivät seuraavaan kertaan. Onneksi matkavakuutus oli voimassa.

    • Valinnan vapaus

      Minkä ihmeen takia pitää mennä Playa del Inglesiin, jos viereisillä saarilla on paljon parempiakin kohteita ilman Inglesin "lieveilmiöitä" ;)

    • utelias kysyyy

      Monestakos meni teidän jalka läpi???

    • Venähtänyt nilkka

      Kyseinen ilmiö on joka saarella

      • Barraquito = ei kirj

        Totta puhut. Täällä La Palmalla niitä taitaa olla vieläkin enemmän.
        Joku napsautti koipensa talonsa edessä olevaan koloon ja koetti hakea korvausta. Hänelle tuomari vain totesi, että katso ensin mihin astut. Ja se niistä korvauksista..

        Jos ei tunne reittiensä koloja ja kuoppia on iltaisin syytä pitää fikkari tai otsalamppu mukana. Näin tekevät paikalliset..ja nykyään minäkin.


    • "Kävelin" C.C.Citan ympäri Google mapin avulla,kerro missä ongelmallisia kansia on,kun en huomannut.Olen jokusia kertoja siellä kulkenut,reissujeni aikana,eikä mainitsemaasi ongelmaa ole tullut esiin.Epätasaisuutta kaduissa kyllä esiintyy mutta sehän on eri asia.

      • Olet feikki

        Sinähän asut Inglesissä. Näin olet kertonut. Miksi siis käytät Google mapsia? Miksi et mene katsomaan Citan kulmille onko siellä niitä peltisiä kansia?
        Taidat olla se feikki Don luis?


      • Don luis
        Olet feikki kirjoitti:

        Sinähän asut Inglesissä. Näin olet kertonut. Miksi siis käytät Google mapsia? Miksi et mene katsomaan Citan kulmille onko siellä niitä peltisiä kansia?
        Taidat olla se feikki Don luis?

        En ole feikki. Minulla on asunnot,sekä Inglesissä että Itä-Suomessa,tohmajärvellä. Vietän aikaa molemmissa paikoissa. Nyt olen suomessa. Sitä kun on rahaa matkustellessa niin mikäs tässä on elellessä kun ei tarvitse köyhänä olla, vaan perstasku tursuaa seteleitä. Minä kyllä joskus hassuttelen ja kirjoittelen ja vastailen,myös omiin viesteihini. Ei kai se kiellettyä ole.


      • desnudos

        Mene Shopping Center Citan korttelissa olevan paikallisen hampurilaisravintola Pepe Chiringon kohdalta kadun yli,katu on nimeltään Avenida de Francia, käänny vasempaan, siis kohti rantaa, kun olet kävellyt 50 metriä olet jo nähnyt läpiruostuneita,peltisiä neliönmuotoisia kaivonkansia useita, jollet ole saanut jalkaasi kannen läpi ja nilkkasi on verinen ja tarvitset lääkärinhoitoa, jatka matkaasi jos kykenet,ja seuraavasta liikenneympyrästä käänny oikealle, siis Avenida de Alemanialle niin tälläkin kadulla, kummallakin puolella, on näitä samanlaisia rikkinäisiä kansia ja ollut jo vuosia ilman minkäänlaista varoitusta! Näihin on moni loukannut jalkansa tosi pahasti. Paikallinen lääkäri Clinica Iguazussa voi tämän vahvistaa. Miksei asiaa korjata, sitä hänkään ei tiennyt.


    • Oikea don luis esiintyy vain kirjautuneena,asuu Suomessa ja käy vuosittain silloin tällöin kanarialla,useimmiten Inglesissä.Jos joku esiintyy kirjautumattomana,niin kyseessä on feikki,asuipa hän missä tahansa.Alkuperäinen ei vastaa kokaan itselleen.Feikki aiheuttaa hämmennystä,mutta en anna periksi.

      • Pimmeetä menoa

        Lopetahan nyt jo. Pari kuukautta sitten kirjoittelit parin kaverisi, joiden nimiä en enää muista toilailuistanne granilla. Saunareissuista ja muista. Monasti myös kerrot suoraan että kirjaudut pian sisälle ja kirjoitat itsellesi. Semmosta on sitten pian tapahtunu. Tommosta sää olet tehnyt. Onko taipumusta mielen sairasteluun vai mikä järki on vastailla omiin kirjoituksiin, olit sitten kirjautunut sisäle tai et?


      • lll2
        Pimmeetä menoa kirjoitti:

        Lopetahan nyt jo. Pari kuukautta sitten kirjoittelit parin kaverisi, joiden nimiä en enää muista toilailuistanne granilla. Saunareissuista ja muista. Monasti myös kerrot suoraan että kirjaudut pian sisälle ja kirjoitat itsellesi. Semmosta on sitten pian tapahtunu. Tommosta sää olet tehnyt. Onko taipumusta mielen sairasteluun vai mikä järki on vastailla omiin kirjoituksiin, olit sitten kirjautunut sisäle tai et?

        Opettele provoilemaan, toi sun provoilu on liian läpinäkyvää.


      • Pimmeetä menoa
        lll2 kirjoitti:

        Opettele provoilemaan, toi sun provoilu on liian läpinäkyvää.

        Ei kaikki viestit ole provoviestejä.

        Itse luin don luisin viestejä tänä talvena ja kyllä tiedän mitä hän kirjoitteli. Eiköhän ne viestit ole vielä luettavissa. Sinne vaan lukemaan jos et usko.


      • Sakke911

        Itse asiassa jos ihan tarkkoja ollaan niin oikea alkuperäinen nimimerkki Don luis asuu Playa Del Inglesissä, Kasbah ja Yumbo ostoskeskuksien välissä. On asunut jo kauan. Hän ei enää kirjoittele tänne omalla alkuperäisellä nimimerkillään, sillä monet ovat ottaneet hänet silmätikukseen. Jotkut ottivat asiakseen esiintyä hänenä ja sama meno näyttää jatkuvan.

        Terveiset alkuperäiselle jos satut tämän näkemään.

        Saku ja Hanna


    • Voin vannoa ,että olen alkuperäinen don luis ja olen kirjoitellut tänne vuositolkulla,aluksi jopa minut tunnettiin siitä,etten käyttänyt isoja kirjaimia.Tämän sittemmin korjasin.Kuten yllä asun Suomessa.

      • Irmeli, Ingles

        Kyllä tämä meidän alkuperäinen don luis asuu meillä täällä Playa Del Inglesissä. En minä häntä sen kummemmin tunne muuten kuin että me käymme joskus samoilla Suomi-Kerhon järjestämillä retkillä. Kuten tuossa joku oli jo todennut, ei don kirjoita enää omalla vakituisella nimimerkillään. Hän lopetti sen kun hänen nimissään alkoivat muut kirjoitella matkajuttuja. En minä sinua siitä syytä. Ihan kivoja sinun matkakertomuksesi ovat. Don luis sanoi itsekin että hän teki virheen kun ei rekisteröinyt nimimerkkiään. Eihän tässä nyt sen suurempaa vahinkoa ole kenellekkään sattunut. Don luis kirjoittelee edelleen mutta eri nimimerkillä.

        Lauantaina 29 päivä kuluvaa kuuta on Suomi-Kerhon kevätkauden päättäjäistanssit Las Palmasissa. Tulkaa mukaan jotka olette silloin lomalla. Voitte liittyä jäseniksi kellä halua on. Suomikerhon sivuilla on paljon tietoa ja voitte lukea Canterasin kaikuja lehteä. Osoite kerholle on www.suomikerho.net

        Lomailemaan tuleville tietoa että nyt täällä Inglesissä ainakin meidän parvekkeellamme on 19,4 astetta lämpöä ja ilmankosteus on 66 prosenttia. Taivas on taas aivan pilvessä monen kuuman päivän jälkeen. Onhan se hieman helpompaa kävellä mutta aurinkoa ei tänään lomalaiset saa kyllä otettua.

        Hyvää lomaa kaikille lomailijoille


      • 0+9

        "Voin vannoa ,että olen alkuperäinen don luis"

        Juu, uskotaan! Sinut tunnistaa siitä, että et osaa painaa sanavälinäppäintä pisteen ja pilkun jälkeen.


      • Don luis
        0+9 kirjoitti:

        "Voin vannoa ,että olen alkuperäinen don luis"

        Juu, uskotaan! Sinut tunnistaa siitä, että et osaa painaa sanavälinäppäintä pisteen ja pilkun jälkeen.

        Oon huomannut saman asia mutta en ole jaksanut kopsata sitä omiin provoihini. Antaa pellen olla ja leikkiä.


      • Don luis klooni 2
        0+9 kirjoitti:

        "Voin vannoa ,että olen alkuperäinen don luis"

        Juu, uskotaan! Sinut tunnistaa siitä, että et osaa painaa sanavälinäppäintä pisteen ja pilkun jälkeen.

        Laulun sanoin: "niin moni tulee vastaan, kuka on se oikea"

        Itsekin joskus jätän tuon välilyönnin väliin.


    • desnudos

      Nyt on kysymyksessä varoitus jalankulkijoille Playa del Inglesissä, eikä siitä kuinka monta don Luista tai hänen klooniaan on tällä palstalla. Siis varokaa ettette revi jalkaanne puhkiruostuneisiin peltisiin kaivonkansiin! Piste.

      • 15+2

        Minua ei komennella!

        En aio varoa yhtäkään kaivonkantta! Piste!


      • Sinulle tuossa heitin kysymyksen, johon et vastannut sekaannuit vai tähän klooniasiaan.Minä onneksi tiedän kuka on se oikea, luulkaa te mitä tahansa.


      • 3+8
        donluis kirjoitti:

        Sinulle tuossa heitin kysymyksen, johon et vastannut sekaannuit vai tähän klooniasiaan.Minä onneksi tiedän kuka on se oikea, luulkaa te mitä tahansa.

        Hyvä että tiedät kuka on oikea ja alkuperäinen Don luis. Sinä se et ainakaan ole. Asutko Playa Del Ingles:ssä? Et?
        Olet vain onneton nimimerkkivaras. Oikean Donin kyllä kyllä tunnistaa kuka vain hänen tekstistään.


      • hehehehe
        15+2 kirjoitti:

        Minua ei komennella!

        En aio varoa yhtäkään kaivonkantta! Piste!

        heheheheheheheheheh


    • Ei näköjään.

    • donna luiseva

      Voi kun en varonut, nyt on nilkkani nyrjähtänyt ja polveni ruvella kun toikkaroin Citan kulmilla ja jalkani satutin rikkinäiseen kaivonkanteen.

      • doña Luupiikki

        Minä taas en huomannut ao. rikkinäisiä kansia. En tosin niitä erityisesti etsinytkään... jos olisin huomannut tämän ketjun aikaisemmin, olisin tietysti ollut tarkempana. Joka tapauksessa jäin henkiin ja selvisin vaurioitta. Tämä saattoi olla pelkkää hyvää tuuria eikä minulla ole mitään syytä epäillä aloittajan tietoa asiasta vääräksi.


    • dreamssss

      Ei todella ole mitaan ko. kansia.

      Yritatko saada vai saitko jo vakuutusyhtioltasi rahaa matkavakuutuksesta.

      Et sina taalla ole ollut muutenkuin haaveissasi reppana.

    • Käytiin tänään kurvailemassa Huldan kanssa tuossa Citan nurkilla ja eipä siellä muuta moitteen sijaa ollut kuin yksi vissiin puhelinfirman puuttuva 20x20 kansi, joka oli korvattu lähes saman kokoisella katukivellä.

      Huldan sähkötuoli mahtui hyvin jalkakäytävälle, ja vaikka olisi siitä yli ajanut matalaprofiilisella 70-sarjan kummilla, tuskin olisi ollut vakuutusyhtiölle mainittavaa.

      Nuorikko on taas keskittynyt noihin aikuisfilmeihin ja tykästynyt Mojitoon, kun Lidlissä on ruukussa kasvatettua tuoretta minttua, siihen limen puolikas, muscovadoa, ne murskaksi ja muki täyteen jääsohjoa, Bacardia riittävästi ja loput Vichy Catalania. Nyt jo kolisee Huldalla siihen malliin, että itse voikin lähteä viettämään tuokion yöelämän tuhmuuksia tuonne Venuksen altaalle ns. "kolmanneksi pyöräksi" ja nopea pitää olla tämän Beef&BJ-päivänkin suhteen, pihvistä enää viis ;)

      Joo hei vaan..

    • Alotus täyttä puppua

      Tänään etsimällä etsin Citan ympäriltä kaikki kannet ja yksikään ei ollut peltinen saati puhki ruostunut. Mitä ihmettä aloittaja hourailee.

      • desnudos

        Aloittaja ei houraile vaan puhuu täyttä totta. Kuten yllä olen kirjoittanut mene Pepe Chiringon kohdalta kadun yli suojatietä pitkin ja käänny vasempaan, kävele 50 metriä ja katsele maahan niin olet jo kohdannut useita puhkiruostuneita peltisiä kaivonkansia. Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa? Nämä rikkinäiset kaivonkannet ovat johtaneet useaan loukkaantumiseen, sen voit kysyä Clinica Iquazun lääkäriltä, siellä on myös suomenkielentaitoinen sairaanhoitaja. Rikkinäiset kaivonkannet ovat olleet vuosia korjaamatta. Lue uudelleen 2.3.2014 kirjoitukseni ja kävele sitä reittiä, on ihme jollet näe tosiasioita.


      • Täällä Ingles
        desnudos kirjoitti:

        Aloittaja ei houraile vaan puhuu täyttä totta. Kuten yllä olen kirjoittanut mene Pepe Chiringon kohdalta kadun yli suojatietä pitkin ja käänny vasempaan, kävele 50 metriä ja katsele maahan niin olet jo kohdannut useita puhkiruostuneita peltisiä kaivonkansia. Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa? Nämä rikkinäiset kaivonkannet ovat johtaneet useaan loukkaantumiseen, sen voit kysyä Clinica Iquazun lääkäriltä, siellä on myös suomenkielentaitoinen sairaanhoitaja. Rikkinäiset kaivonkannet ovat olleet vuosia korjaamatta. Lue uudelleen 2.3.2014 kirjoitukseni ja kävele sitä reittiä, on ihme jollet näe tosiasioita.

        Onkohan sinulla kaikki ihan kohdallaan? Olen viettänyt Inglesissä kolme viikkoa jo ja kirjoituksesi on jotain todella outoa legendaa.

        Vähemmän sitä kuningas alkoholia jatkossa.


    • Noihin Playa del Inglesin ruostuneisiin "kaivon" kansiin en ole törmännyt... onneksi. Santa Cruz de la Palmalla meinasin pudota sellaiseen viemäriaukkoon (viemärikaivoiksi noita kai kutsutaan), josta puuttui kansi kokonaan. Sen yli oli laitettu yksi lauta suojaksi. Kovin syvälle en olisi pudonnut. Perse olisi viimeistään juuttunut tuohon aukkoon. Silti katsoin jatkossa huolella mihin astuin. :)

      Minulla on jossain diakuva todisteena. :)

    • njetuproblema

      Mitä mitä? Onko niissä huonoa vettä vai miksi niitä pitäisi varoa?
      En tosin ole yhtäkään kaivoa taikka kanttakaan nähnyt. Vettähän saa joka baarista
      joko wiskillä tai ginillä.

    • Menneeteivätpalaa

      Tuohon aikaa provotkin olivat hauskoja kuten tuo juttu peltisistä kaivonkansista. Nykyisin ei ole kuin samaa roskaa milloin Puerto Cruzista tai Fuerteventurasta. Selkeästi sama kirjoittaja ensin puhuu esim. Puerto Cruzista ja heti minuutin perästä käskee (itsensä) pois tältä palstalta. Puuduttavaa eikä yhtään hauskaa. Muistan nuo Don Luis ja Blues Brother kirjoitukset kun niistä heti tiesi ettei oikea Don Luis tai Blues Brother ole niitä kirjoittanut. Hauska niitä oli lukea. Samoin kaalikääryleviesteistä jokainen lukija heti ymmärsi ettei yksi ainoa kääryle voi maksaa jotain 28 euroa. Provoilija siis oli kyseessä ja oli laittanut vielä ilmeisen tarkoituksella yhden kääryleen hinnan niin ylös että jokainen täyspäinen tietää provon olevan kyseessä. Kuitenkin aina joku meni "vipuun" ja sitten meillä oli hauskaa. Palstan nykyiset provoilijat voisivat lukea näitä menneen ajan provoja ja ottaa niistä mallia. Välillä voi hieman "kettuilla" toisten kustannuksella mutta järki kuitenkin päässä säilyttäen.

      • viipottaa

        Kyllä oletkin nerokas mölli.


    • PluusProther

      Ravintola Kuparipannu, Playa del Ingles. Herkuttelijan suosikkipaikka. Kaalikäöryleitä ja lihiksiä.

    • Anonyymi

      Joko nämä kaivonkannet on saatu korjatuksi eli uskaltaako Inglesin suuntaan alkaa suunnittelemaan matkaa? Olisihan se ikävää jos reissu saisi murheellisen käänteen sairaalakeikan merkeissä.

      • Anonyymi

        Josko pudotettaisiin kaikki tylsät heterot niihin kaivoihin. Jäisi enemmän tilaa meille poikarakkauden ammattilaisille temmeltää Inglesin ihanassa miljöössä.


    • Anonyymi

      Tuohon aikaan "pienipään" trollaukset oli vielä hauskoja. Rikkinäisiä ruostuneita kaivonkansia Inglesissä.
      Harmillista, että hän sittemmin keskittyi erääseen ravintolaan jankuttamistensa kanssa.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko kahdenkympin kaalikääryleitä myyskentelevää Kuparipannua?


    • Juonikkaimpia trolleja...

      • Anonyymi

        Onkos donluisin pitkä inglesketju nyt katkennut,vai oletko jo varannut matkan johonkin kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkos donluisin pitkä inglesketju nyt katkennut,vai oletko jo varannut matkan johonkin kohtaan.

        Varasin 14.01.2020,mutta olosuhteista johtuen se siirtyi ja siirtyi.Varaus on voimassa ja lähtöpäivä lähenee...


    • Anonyymi

      Näin kun joku tipahti siitä läpi. Voi hyvä tavaton!

    • Anonyymi

      kun on känässä, niin ei kannata kävellä missään.

    • Anonyymi

      Pyörittiin tossa rouvan kanssa siinä nurkilla eikä tullut katseltua kaivonkansia. Hyvät kelit täällä suosittelen paikkaa .

      • Anonyymi

        Kavittekö karhun liha patojen ääressä vai kävitkö yksin yumbon ilta riennoissa.


    • Anonyymi

      Lämpötila tällä hetkellä noin 21ºC, pitkähihainen paita on tarpeen jos ulkona liikkuun.

      • Anonyymi

        Talviaika kellossa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe