mitä kauheeta niissä on??

kertokaa?

miksi kaikki tytöt(jos pojatkin)pelkää käärmeitä ja ötököitä? mitä kamalaa niissä muka on?
varsinkin tarantellat.. eisaatana, kaikki huutaa hädissään: iik! siis omg toi syö mut!! pelastakaa mut! siis voi ei toi on tuolla lasin toisella puolella(terrassa) ja hyppää mun kimppuun vaikka se makaa siellä paikallaan!!! mä en selvii!!
huomatkaa toi sarkasmi.. ja osa näist on vaan niit juttui ku oon kuullu kaupas tai mun serkun tykönä.
mut kuitenkin kysymys kuuluu: miksi ne on niin kauheita, mikä tekee niistä niin pelottavia?
yhtä lailla ne on lihansyöjiä/saalistajia kuin koirat tai kissat jotka vuorostaan on niin saatanan söpöjä.

8

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ne koiratkaan niin kivoja ole. Monet pelkää koiria, joten kyllä sekin vaisto vielä joillakin meistä tallessa. Kissasta ei oikeen ole vakavaa vaaraa ihmiselle niin se ei ehkä siksi pelota.

      Monet käärmeet ja hämähäkit ovat myrkyllisiä, osa tappavan. Ehkäpä tästä syystä ihmiselle on luonnollista vältellä myrkyttömiäkin käärmeitä ja ötököitä ihan vain varmuuden vuoksi. Ja kun käärmeen lähistöllä hengailusta ei ole pahemmin hyötyä ihmiselle. Koirista ja kissoista voi olla oikeaa hyötyä esim. tuholaisten torjunnassa joten siitäkin ettei niitä pelkää voi olla jotain oikeaa hyötyä vaikka olisivatkin pahimmillaan ihmiselle vaarallisia. Jos pelkää niitä minikokoisia harmittomia hämähäkkejä joita täällä Suomessa on, niin sitten on ongelma. Tarantellaa ei tarvitse lähestyä mutta jos ei kykene yhtä lukkia listimään kun pelottaa liikaa niin hohhoijjaa.

      Mä pelkään käärmeitä, se on äärimmäisen primitiivinen reaktio. Hämähäkit koen ällöttäviksi, mutta en varsinaisesti pelkää niitä. En vain halua olla niiden kanssa tekemisissä. En tiedä mikä hämähäkeissä tai käärmeissä niin inhottaa. Tai siis tietenkään en halua tulla kummankaan puraisemaksi, mutta en mä halua kyllä yhtään minkään mua purevan. Puistattaa vaan ajatuskin isosta tarantellasta. Käärmeet ei puistata mutta lähtisin kyllä heti päinvastaiseen suuntaan jos semmoinen lojuisi kulkureitillä. Ja olen lähtenytkin.

    • Hämähäkkejä... Niitä voi olla ihan kiva katsella jostain lasin takaa, mutta luonnossa joku tarantella... En siltikään ymmärrä, miksi pitää kirkua. Eri asia jos säkähtää. (Menin puhaltelemaan jonkun hämähäkin niskaan, meinasi hypätä naamalle.) Ehkä ötököitä pelätän sentakia, koska niiden kanssa ollaan vähemmän tekemisissä. Sama sarjaa, kun jotkut plkäävät rottia, ei tautien, vaan sen takia että nillä on kalju häntä.
      Käärmeistä en osaa sanoa miään, täällä niitä ei ole koska siilit ovat pistäneet kaikki poskeensa.

      Minä pidän kissoja vaarallisempina kuin koiria. Ehkä sen takia, että olen niille allerginen. Koiran ei pitäisi purra, jos se on koulutettu kunnolla. Mutta onhan niitä kaikenlaisia tarinoita: koira hyökkäsi lapsen kimppuun, ja kissa meni makoilemaan vauvan naaman päälle.
      Inhoan myös ihmisiä, jotka hankkivat kesä-kissan tai jonkun pienen räkyttävän chihuahuan (tykkään kyllä muuten koirista) kotiinsa ja pukevat sitä kuin vauvaa. Se on kuitenkin koira, ja tarvitsee senmukaista kohtelua.
      (Eksyin vähän aiheesta)

    • Ötökät voivat lentää korvista sisään... Tarantellat eivät ole ongelma, jos eivät pure. Kärmeet ovat kivoja.
      Mutta aloitus vaikuttaa kyllä huomion hakemiselta.
      "Oon kova ku en pelkää!"
      "Tai sitten et..."

    • Hämähäkit ovat rumia, ei niitä sinänsä tule pelätä, mutta ne vain ovat niin karmivan näköisiä. Käärmeitä tulee syystäkkin pelätä sillä useimmat käärmelajeista ovat myrkyllisiä tosin suomessa on vain yksi käärmelaji joka on myrkyllinen tämä on kyy käärme joka on yleensä harmaa ja jolla on sahalaita selässä, mustilla yksilöillä tämä ei kuitenkaan näy. Ja käärmeistä viälä sen verran, että mitä pienimpi käärme sitä vaarallisempi purema. Suomen toinen käärmelaji on rantakäärme jolla on keltaiset pilkut poskissa ja joka on vaaraton ja sen purema ei ole myrkyllinen. Vaskitsaa, elikkä ruskeata raajatonta liskoa ei tule sekoittaa käärmeeksi kuten useat lapset sen sekoittavat. Toisinaan suomessa ei ole myrkyllisiä hämähäkkejä, mutta on puutiainen , joista muutamat yksilöt levittävät tauteja. Puutiainen eli punkki elää heinikossa ja kaivautuu ihmisen ihon läpi. Puutiasen levittämiin tauteihin on rokote ja pitkässä heinikossa tulisi pukeutua hyvin. Puutiainen tulisi ottaa pinseteillä pois ja se on myös yllätys yllätys suomen vaarallisen eläin joten ei kovin vaaralllinen ole. Tosin kun ajattelee, että maailman vaarallisin on malariaa eli unitautia levittävä hyttynen tuntuu oudolta. Afrikassa on näitä hyttysiä, näihinkin on kai jotkut rokotteet. Tarantella ja lintuhämähäkki ovat isoja karvaisia hämähäkkejä jotka eivät ole aikuiselle tappavia, mutta lapselle saattavat. Toisinaan on pienempi hämähäkki joka on tappava, tämä on mustaleski pidän sitä paljon vaarallisempana kuin esim tarantellaa, koska se on pieni ja myrkyllinen. Koirista viälä sen verran,että ainakin jotkut koirarodut ovat aika pelottavia, kannattaa välttää näitä ,joskus kun näkee vapaana isoja hurjia koiria niin vähän yrittää välttää, ettei ne vaikka kävisi päälle. Ja niin kuten tuossa joku jo sanoikin niin eläimille rusetin pukeminen ynm on mielestäni lapsellista ja väärin eläintä kohtaan. Eläin kokee rusettia ärsyttävänä ja ei halua pitää sitä, ja muutenkin käy sääliksi näitä eläimiä. Yleensä pikkutytöt harrastaa tällästä touhua. Ei mulla muuta sitten tähän.

    • Älkääs nyt, tuo aloittajan mainitsema on kyllä ihan iloista hysteriaa. Hämikset ja käärmeet on söpöjä, itselleni en ottaisi (käärmettä) mutta ei niitä nyt pidä alkaa liiskaamaan ihan siksi, että ne ovat olemasa. Hämppikset ovat hyödyllisiä. Jos joku pälli ei tajua, että ne eivät ole vain painajaisten morsoja, oma ongelmansa. Ei se ekosysteemi sillä tavalla pyöri että käärmeet ja hampparit tapetaan/niitä ei olisi olemassa.

    • Ja mähän EN mene samaan huoneeseen hämähäkkien kanssa! Suurimpia pelkoja lapsena...vieläkin.

    • Koska minun älykkäät geenini kertovat minulle, että sellaisen purema ei ole terveellinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      299
      3418
    2. 202
      2941
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2524
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      167
      1289
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe