työ ahdistaa

aina aina aina

Elikkä olen 28 vuotias ja tällä hetkellä opiskelen jo kolmatta ammattia. Tässä välissä en ole ollut missään kunnon töissä vaan yksinkertaisissa hanttihommissa sillä en enää uskalla hakea mihinkään missä voi mokata.
Olen nyt hakenut kesäksi töitä, lähinnä vain siksi että voin sanoa muille hakeneeni ja samoin sossulle kun loma alkaa.
Pelkään ihan tajuttomasti sitä että teen jonkun virheen töissä ja siitä seuraa joku katastrofi. Aikaisemmis yrityksissäni olen epäonnistunut ja joutunut lopettamaan työn muutaman viikon sisällä sillä ahditus menee ihan tajuttomaksi. Ahdistava tunne seuraa 24/7. Yöunet menee, ruoka ei maistu, oksettaa ja välillä kyökin, vatsa on vedellä jne. Nämä kaikki oireet tekevät olosta niin kamalan etten pysty enää mihinkään.
Nyt mun pitäis viikon päästä aloittaa työharjoittelu omalta alalta ja olen ihan romuna. Vaikken vielä ole edes päässyt töihin olen jo maalannu kauhukuvat siitä miten mokaan. En ole tällä hetkellä syönyt mitään kolmeen päivään sillä ahdistaa niin että oksettaa pelkkä ajatuskin syömisestä. Lisäksi olen valvonut kaksi vuorokautta.

Mä en voi luovuttaa taas sillä siitä seuraa masennus. Olen muutaman kerran ollut tässä samassa tilanteessa ja heittänyt pyyheen kehään. Tuloksen keskivaikea masennus ja epätoivo oman tulevaisuuden suhteen.

Sen lisäksi että pelkään mennä töihin ajattelen liikaa. Olen tässä saanut kuulla siitä että olen laiska ja saamaton kun en huoli töitä. Olen jo kuitenkin ehtinyt tähän ikään kun pitäisi olla jo se ammatti. Tämäkin ahdistaa. Tuntuu kamalalta että ihmiset ajattelevat että olen laiska vaikka syy on siinä että kärsin tästä kamalasta ahdituksesta.

En haluaisi jäädä kotiin taikka johonkin työhön mistä en tienaa mitään. Haluasin oman asunnon, matkustella ja olla kuten muut. Työ kuitenkin kuuluu ihmisen arkeen ja on perjaatteessa kansalaisvelvollisuus.

Tärkein kysymys lieneekin miten saan nämä ahditus ajatukset pois?? millä keinoilal pystyn olemaan oikeasti sitä mieltä että ei se haittaa vaikka joskus mokaa ei se maailma siihen kaadu... taikka sama se mitä muut musta ajattelee kuitenkin läheiset on niitä tärkeitä eivätkä he minua hylkää viakka välillä lusmuilisinkin....


Olen muutama vuosi sitten käynyt terapiassa. Tästä ei ollut niin apua sillä tuntui kun terapeutti ei oikein olisi tajunnut mun oikeaa ongelmaa. Keskustelusta tietenkin oli hyötyä mutten siitä näin jälkikäteen ole mitään saanut. Siksi kysynkin onko täällä kohtalotovereita ja miten olette saaneet elämänne rullaamaan ja ahdistavat ajatukset pois mielestä....

23

7649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anxiety

      Mulla ainakin auttaa lääkehoito ahdistuneisuuteen. Tietysti olis parempi jos siitä pääsis pysyvästi eroon jotenkin ettei tarviis lääkkeitä mutta eipä ole parempaa hoitoa ollut tarjolla..

    • Loppuun palanut

      Ymmärrän sinua hyvin. Itselläni oli melko hyvä suoritusitsetunto aikanaan ja tartuin mielelläni uusiin työtehtäviin ja otin lisää vastuuta. Sitten pikku hiljaa aloin ymmärtää, etten yrityksistäni huolimatta ole kovin tarkka, vaan virheitä sattuu.

      Ihmisille yleisesti tuntuu olevan jokin lempihuvi huomauttaa toisen virheistä silloinkin, kun se ei olisi tarpeellista. Tiedättehän, tähän tapaan: "Olit eilen jättänyt työhuoneeseesi valot, minä sammutin ne". Samoin minun on hyvin vaikeaa näyttää tunteitani, minkä ihmiset varmaan tulkitsivat niin, etten piitannut virheen seurauksista, silloin kun kyse oli jostain olennaisemmasta kuin työhuoneen valoista. Todellisuudessa otin ihan hirveät paineet jokaisesta virheestä.

      Itsetuntoni alkoi murentua ja lopulta kun tulin ykskaks jätetyksi pitkässä suhteessa, se romahti kokonaan. Nykyään saan kuvaamasilaisia ahdistuskohtauksia aina vaatimuksien edessä eikä uuden opettelu meinaa luonnistua millään. Ahdistun niin pahasti, että päässä vain humisee. Pelkään tarttua mihinkään puuhaan ja pelaan kaikin mahdollisin tavoin aikaa. Olen huomannut, että eniten pelkään tehtäviä, joista on joskus huomautettu jotain.

      Olen aika hektisessä hommassa, vähän sitä sun tätä, paljon tarkkuutta vaativaa ja paljon lankoja käsissä pienessä yrityksessä. Tarve olisi päästä johonkin yksinkertaisempaan työhön. Unelmoin kirjastoalasta, koska siellä olisi helppo keskittyä eikä virheet kaataisi maailmaa. Mutta niinpä unelmoi samasta syystä moni muukin eikä sinne niin vain päästä.

    • Sairasihmisenmieli

      Samanlaista kokemusta täällä. Minua jännitti ja ahdisti kaikki uusi. Pelotti, etten osaa. Uudet tilanteet olivat ahdistavia. Silloin meni hyvin, kun oli rutiiniluontoisia helppoja tehtäviä. Muutokset olivat kamalia. En pystynyt rentoutumaan vapaa-ajallakaan. Perjantaisin töiden jälkeen oli hieman vapautunut ja helpottunut olo, lauantait olivat ihan ok, mutta sunnuntaisin jo ahdisti, iltapäivällä oli jo tosi paha olo.

      Nyt työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveydellisistä syistä. Harmittaa kovasti, ettei minusta ollut oikein mihinkään. Yrittänyt kyllä olen, mutta jotenkin mieleni vain on niin vaurioitunut, ettei pärjää.

      • amanda85

        Ymmärrän tunteitasi. Olen peruskoulun jälkeen käynyt jo kolme koulua. Minuakin jännittää ja ahdistaa töissä kaikki uusi. Pidän eniten helpoista hanttihommista, joissa ei voi epäonnistua ainakaan pahasti. Kerran sitten pomo ilmeisesti luotti minuun niin paljon, että sain alkaa opetella vaativampaa työtä varten. Epäilin sitä jo alunperin, mutta en kehdannut kieltäytyäkään. Se oli kamalaa. Jännitin ja pelkäsin ihan hirveästi joka päivä. Sain kauhean ahdistuksen työstäni. Joskus piti opetella työtä aivan yksin ilman opastajan ohjausta, että osaisi sitten joskus itsenäisesti selviytyä työstä. Melkein itkua siinä väänsin, kun hermoilin niin kauheasti.

        Mielestäni tämä ei ole taidoistani kiinni. Osaan kyllä vaatimmankin työn, mutta hermoilen ja panikoin niin kauheasti, että pääni ei kestä sellaista. Pelkään epäonnistumista ja muiden valitusta. Niin kuin nimimerkki Loppuun palanutkin kirjoitti, niin joillakin vain tuntuu olevan tuollainen hupi, että valitetaan pienimmästän virheestä tuohon tyyliin "olit eilen jättänyt työhuoneeseesi valot, minä sammutin ne". Tuollaista huomausta sai kuulla ihan joka asiasta. Kaikista naurettavinta tässä on se, että jos joku muu teki saman virheen, niin sille vain naurettiin, että tällaista sattuu.

        Sain niin kauhean ahdistuksen, että oli pakko sanoa pomolle, että en halua jatkaa. Pääsin onneksi takaisin yksinkertaisiin hanttihommiin. Harmittaahan se, että ei henkisesti kyennyt vaativampaan työhön, mutta paljon onnellisempi olen helpoissa hommissa. Ei tarvitse pelätä ja miettiä virheitään koko ajan. Edelleen pelkään kaikkia vaatimuksia ja haasteellisempia juttuja. Joskus se harmittaa, kun tunnen olevani alisuoriutuja.


    • Ahdistunut mies

      Itse olen ihan samanlainen paitsi että olen jo luopunut ajatuksesta opiskella ja käydä missään töissä. Kaupassa käyntikin on erittäin vaivalloista joten ei oikeastaan voi sanoa että olisin saanut elämääni rullaamaan.

    • turhake72

      sama täällä, ikävä kyllä :(

      itse olen jo nelikymppinen ja sinnitellyt työelämässä noin 15 vuotta. Edellisen työni jouduin lopettamaan juuri sen takia, että jatkuva ahdistus kävi niin suureksi, että meinasi pää levitä kokonaan. Nykyisessä työssä olen ollut jo yli 10 vuotta jotenl uulisi siis, että ei enää olisi mitään stressaamista, mutta turha luulo :(

      Välillä menee ihan ok, sitten taas kaikki ahdistaa ihan kauheasti ja aiheuttaa pahoja paniikkikohtauksia. Pelkään kanssa tekeväni/tehneeni aina jonkun hirvittävän ison/kalliin mokan ja että kohta se selviää kaikille. Ja siitähän sitten tällä ajatuksen juoksulla seuraa vaikka mitä kamalaa... ja näin katastrofi ajatuskierre on taas valmis :(

      Lisäksi töissä aikaa menee turhaan jatkuvaan tarkisteluun, että onko kaikki tehty ok, ja siitä huolimatta vaivaavaan ahdistukseen, että jotain jäi huomaamatta.

      Pahimpaan oloon otan silloin tällöin illalla opamoksin. Olen huomannut että kun saan sen avulla nukuttua, niin olo paranee ja ajatukset selkiytyy. Illalla/yöllähän se ahdistus ainakin itsellä aina lisääntyy kun alkaa miettiä päivän tekemisiään... ja jos ei saa nukuttua, niin kaikki on entistä kamalampaa.

      Ei kait auta kun kestää ja toivoa että vielä joku pvä oppisi laittamaan asiat oikeisiin mittasuhteisiin ja elämään, jatkuvan murehtimisen sijaan....

      • Toinen_ahdistunut

        Täysin samanlaiset tuntemukset täälläkin, vaikka "oman alan" töissä on oltu vasta muutama vuosi. Ahdistus juuri noista samoista asioista (mokaamisen ja siitä aiheutuvien seuraamusten pelko) kasvaa välillä niin sietämättömäksi, että rupeaa ihan pyörryttämään.
        Nyt juuri pelkään mokanneeni pahemman kerran ja pelkään myös, että saan siitä fudut.
        Se olisi toisaalta suuri helpotus. Ei kai tässä muu auta, kuin alkaa katsella toista työpaikkaa.

        Edellisessä työssäni toisella alalla ei tällaista ahdistusta esiintynyt.
        Nykyisessä alassani ei ole vikaa, vaan vika on työntekijän sekä työpaikan ja tehtävien välisessä yhteensopimattomuudessa.


    • turhake72

      Työahdistuksesta huolimatta töissä käynti on siis kuitenkin mahdollista, vaikka ei todellakaan aina mukavaa olekaan.

      Pikkuhiljaa sitä vaan oppii jotenkuten pärjäämään oman epävarmuutensa, pelkonsa kanssa... Kannattaa ehkä kuitenkin yrittää löytää mahdollisimman vähän henkisesti kuormittava työ, niin ei mene koko elämä pelkäämiseen/ahdistumiseen työn takia.

      Koitetaan pärjätä parhaamme mukaan, voimia meille kaikille :)

    • Minämyös

      Olen kanssa paininut kyseisen ahdistuksen kanssa viime viikot. Aloitin aivan uuden työn, johon ei ole juuri mistään aiemmasta työkokemuksesta "hyötyä"..paitsi asiakaspalvelusta.. Noin kk verran olen tuolla uudessa työssä ollut ja joka päivä töihin mennessäni minulle iskee kamala ahdistus, juuri siitä työn vaativuuden takia ja pelot virheiden tekemisestä. En ole kuitenkaan vielä antanut periksi sillä jotain kuitenkin on jäänyt jo mieleen ja yritän vain antaa itselleni aikaa oppia, aikaa siihen uuden oppimiseen todella täytyy antaa.. Olinkin hetken sairaslomalla juuri ahdistuksen takia ja palasin kuitenkin samaan työhön. Päätin että nyt vielä haastan itseni vaikka vaikeaa välillä onkin- tosin olen ajatellut että jos tämä ahdistus ei helpota niin etsin sitten muuta työtä.. olen rauhoitellut mieltäni sillä että no, kukaan ei ole seppä syntyessään.. Ja että virheitäkin oppii jos niitä eteen tulee.. ja minun kohdallani on tullutkin jo virheitä ja aluksi se tuntuikin ihan hirveältä, mutta nyt kun on niitä virheitä tehnytkin niin on alkanut tuntumaan että hei, tästäkin selviää hengissä- ja oppiipahan tästäkin taas. Myös olen ollut aina töissä tähän asti ujo kysymään jos en tiedä, nyt todellakin on pitänyt kysyä ja ottaa sitä apua vastaan työkavereilta. Olen tehnyt myös itselleni "listan" rauhoittavista lauseista joita voi esim. työpäivän aikana ajatella jos ahdistus iskee- kuten virheitä on sattuu kaikille- ei ole maailmanloppu. Anna aikaa opetella rauhassa, heti ei tarvitse tietää kaikkea jne..nyt kun olen edes vähän saanut rauhoitettua itseäni niin minulle palasi takaisin jonkinlainen ruokahalu, vaikka ei se ole myöskään vielä normaali- minulla nimittäin on kanssa ollut niitä fyysisiä ahdistuksen oireita-eräänä yönä sain jopa paniikkikohtauksen joka oli myös pelottava kokemus.. Tsemppiä vaan työhön!!

    • Näin3458

      Oletteko ajatelleet että taustalla voisi olla pakko-oireinen häiriö...? Ainakin osalla keskustelijoista oireet osittain sopisi..

      • Toinen_ahdistunut

        Minulta sellainen löytyy, muiden vaivojen lisäksi.


    • MrPortalBlog2012

      Juotko kofeiinia?

      Jos haluat kokeilla hyvää vinkkiä rauhalliseen, seesteiseen ja läsnäolevaan olotilaan missä ihmiset taikka tilanteet eivät aiheuta ahdistusta tai vääristyneitä ajatuksia niin suosittelen ehdottomasti sinua lopettamaan kofeiiniin käytön kokonaan. Ei siis kahvia, mustaa teetä taikka vihreää teetä, ei kokista tai mitään vastaavaa jossa on kofeiinia.
      Vieroitusoireista päästyäsi mielesi voi selvästi paremmin ja unikin on syvempää (enemmän lepoa mielelle). Stressireaktiot taikka ahdistukset ovat myös hyvinkin vähentyneet taikka jopa poistuneet. Muista että vieroitusoireet voivat olla inhottavia mutta ne vain kertovat sinulle siitä että olet luopumassa aineesta jolla on suuri vaikutus mieleesi ja kehoosi. Aamuinen väsymys on vain kofeiinin vieroitusoire.

      Hyvää jatkoa ja toivottavasti saat täysin turhat ja itseäsi vain kiusaavat ajatukset historiaan.

    • kiwi345

      Hei, minulla on melko samanlainen tilanne, sellaisia oman alan töitä pitäisi etsiä niiden opinoaikojen hanttihommien sijaan, ja todella vaikeaa päästä yli tästä pelosta ja ahdistuksesta, uskoa itseeni että saisin töitä ja pärjäisin. Olen kärsinyt sosiaalisista peloista ja ajoittaisesta masennuksesta jo lapsuudesta lähtien, käynyt viime vuosina terapiassa ja koittanut sinnitellä opintojani eteenpäin. Opiskelu on sinänsä ollut mielekästä, sitä on voinut tehdä itsenäisesti ja omilla ehdoillaan. En voi kuitenkaan enää piiloutua sinne opiskelijavaiheeseen. En ole kehittänyt tiettyjä tärkeitä taitoja opintojeni aikana tarpeeksi, ja nyt huomaan, että olen hyvin paljon jäljessä siitä tasosta, millä minun pitäisi olla tässä vaiheessa alani opiskeluja. En pysty luottamaan siihen, että pärjäisin työpaikalla näillä eväillä, ja se on todella lannistavaa. Minunhan pitäisi olla energinen ja valmis valloittamaan työelämästä itselleni hyvä alku. Olen todennäköisesti taas masentumassa ja pelkään että tämä ongelma ei koskaan lähde pois.

      Minustakin tuntui, ettei terapeutti oikein ymmärtänyt ongelmaani kunnolla, ja tätä pelkoa on todella vaikea selittää muille tai ylipäätään saada tukea niin, että se ihan konkreettisesti auttaisi.

      • 2_1_

        Ihmettelen, että terapeuttisi ei ymmärrä. Kuulostaa siltä, että olet kehittänyt ahdistuksen tavanomaisista peloista ja epävarmuudesta, joka vaivaa varmaan useimpia nuoria. Koet ettet ole riittävän hyvä ja estät tällä ajatuksella itsesi kehittymisen. Kärsin myös itse jonkinlaisesta sosiaalisesta pelosta ja ahdistuneisuudesta sekä minulla on ollut pari masennusjaksoa. Sopeudun huonosti uusiin tilanteisiin ja ahdistun niin kauan kunnes saan uuden tilanteen "haltuun". Menen näistä huolimatta eteenpäin ja pyrin keskittymään ns. olennaiseen eli en takerru siihen teenkö kaiken jonkun muun mielestä oikein vai väärin ja mitä kukakin minusta ajattelee, vaan keskityn asiaan ja omaan kehittymiseen.


    • SansaSansa

      Moi! Itsekin kärsin ahdistuksesta, joka liittyy opiskelusta valmistumiseen ja työelämään siirtymiseen. Oon oikeestaan jo luopunut siitä ajatatuksesta, että saisin mitään oman alani töitä, sillä en ole verkostoitunut tarpeeksi. Mulle on käynyt ehkä vähän samalla tavalla kuin edellisellä kirjoittajalla. Tuntuu, että olen vieläkin piiloutunut opiskeluvaiheeseen enkä tiedä onko mun mitään järkeä edes yrittää saada tutkintoa valmiiksi, kun tuntuu siltä, etten tule ikinä pärjäämään oman alan töissä tai edes saamaan niitä oman alan hommia. Ahdistaa myös se, että oon tuhlannut energiaani ja aikaani sellaseen alaan, jossa en pärjää.

    • Ahdistunut_mies

      Täällä sentään suurin osa on jaksanut sinnitellä töissä jopa yli 10 vuotta kun itse sen sijaan olen antanut periksi jo vuosia sitten eikä paluuta normaaliin elämään taida enää olla.

    • LavakaupallaRomuaa

      Miksi ihmeessä annatte duunin ahdistaa?

      Ryssintöjä sattuu kuitenkin aina joskus - minäkin olen saanut romua aikaan muutaman trukkilavallisen.

      Enskuun puolivälissä on suuri mahdollisuus ryssiä taas, en anna sen viedä onnellisuutta.
      Duunikavereiden kanssa on jo naureskeltu mahdolliselle paskalaukaukselle.

      Miksi antaa sellaisten asioiden vaivata, mille itse välttämättä ei mahda mitään?

      Tietenkin pitää yrittää parhaansa.

    • manxu

      Hei!

      Tämä ketju on todella vanha, mutta haluaisin tietää miten aloittajalla on jatkunut elämä töiden kanssa.

      Teksti kuvasi minua lähes täydellisesti. Nyt olen ensimmäistä viikkoa kesätöissä kokopäiväisenä josta todellisuudessa olen pystynyt olemaan paikalla 2h. Töihin meno tuntuu mahdottomalta ja en tiedä kykenenkö menemään edes paikan päälle. Työnantaja kaipaisi tietoa miten pystyn työskentelemään, mutta rehellisesti tunnen ettei tämä onnistu. Kampaajana kuitenkin asiakkaat varaavat ajat etukäteen niin poissaoloista syntyy ongelmia.

      En tiedä miten pystyn jatkamaan. Yrittäminen pahentaa vointia ja pakokauhu kasvaa. Miten pääsen mukaan työelämään. Tämä ei tunnu toimivan.

      • 16vpoikassomesta

        Koita hankkia jotain apua.


      • manxu
        16vpoikassomesta kirjoitti:

        Koita hankkia jotain apua.

        Käyn terapiassa ja tapaan psykiatria säännöllisesti. Jotenkin vain tuntuu ettei niistä ole ollut apua. On viimeinen tukivuosi psykoterapiassa ja minulla ei kyllä ole varaa ilman tukia hoitaa itseäni. Perhe ja ystävätkään eivät pysty auttamaan. Tuntuu että poljen paikallaan ja mistääei tule tuloksia.


      • aloittajaa

        Hei

        Huomasin että ketju jonka aloitin yli 2 vuotta sitten on nostettu esiin. Näköjään moni muukin kamppailee työahdistuksen kanssa. Itse kamppailen edelleen vaikka olen hieman päässytkin eteenpäin. Tosiaan sain koulun ja harjoittelun suoritettua ja nyt olen saanut määräaikaisen työn. Olen tuolla töissä ollut nyt 3kk ja todella vaikeaa välillä on ollut. Työsopimukseni jatkuu aina syyskuun loppuun saakka ja yritän tosissani pysyä työssä sinne saakka.

        Olen huomannut sen että työpaikan ilmapiiri on ihan älyttömän tärkeä ja se että töissä on ihmisiä joilta pyytää neuvoa. Nyt kun olen miettinyt miksi kaiken olen lopettanut siis työhön liittyvän on ollut osittain myös kiinni siitä että työpaikalla yleinen ilmapiiri on huono ja työkaverit ovat olleet myös jollain tapaa stressaantuneita.

        Harjoittelu jonka aloittamista pelkäsin ihan hirveästi onnistui tosi hyvin ja se johtui työpaikan ilmapiiristä. Sain tosi hyvän perehdytyksen ja perehdyttäjä oli todella mukava, samoin muut samassa pisteessä työskentelevät. Uskalsin tehdä jopa virheitä. Virheistä sain vain kommentteja että noin on mullekin käynyt ja ei se mitään haittaa jne. Virheet pystyi aina korjaamaan.

        Nyt taas tuolla työpaikassa oli aluksi helpompaa. Mulla oli mukava perehdyttäjä jne. Perehdyttäjäni lähti n. kuukausi sitten uuteen työhön, joten nyt olen joutunut kysymään muilta. Nämä muut eivät olekkaan niin mukavia ja olen huomannut että tuolla töissä on muutenkin vähän nihkeä ilmapiiri. Liikaa töitä jne. Nyt on taas ollut enemmän ahdistusta ilmassa ja pelkään että teen jotain väärin, vaikken edes voi tehdä mitään megaluokan virhettä. Joudun lähes päivittäin kysymään neuvoa ja inhottaa kun tällä hetkellä ei ole ketään mukavaa keneltä kysyä. Lisäksi tuntuu että en ole oppinut mitään kun koko ajan tulee eteen tilanteita joissa en tiedä miten toimia. Työni on tosiaan sellaista että sen oppimiseen menee aikaa ainakin vuosi ellei enemmän mutta minä tietty tunnen itseni silti tyhmäksi jne. Nyt joudun ottamaan melkein joka aamu rauhoittavan ennen töihin menoa ja joskus vielä päivällä lisää. Nyt vaan yritän keskittyä siihen että saan pysyttyä tuolla töissä syyskuun loppuun, vaikka tekisi mieli lopettaa. Ahdistuskin on välillä tosi voimakasta varsinkin näin sunnuntaisin. Oksettaa eikä ruoka maistu ja maha sekaisin. En halua mennä huomenna töihin, mutta luovuttaakkaan en voi.


    • 16vpoikassomesta

      En tiedä tuleeko ap lukemaan tätä, mutta toivottavasti pääset pelosta/ahdistuksesta yli. Eiköhän kaikki tee virheitä, nekin jotka ovat olleet työssään pidemmän aikaa, ehkä helpottaa jos koittaisit olla työssä pidemmän aikaa, ja mikä estää korjaamasta mokiaan? Voisit koittaa puhua luotettavalle läheiselle tai ammattilaiselle ajatuksista.

    • Jarmoka

      Ihan kuin minä. Olen 31v ja kärsinyt koko koulun jälkeisen ajan samoista oireista. Oman alan työsuhteita on 10v aikan lähemmäs 20kpl. Aina kun alkanut liikaa ahdistaa niin ottanut lopputilin, välillä jaksanut olla lähemmäs vuoden samassa paikassa... Sitten tulee liikaa ressiä menee yö unet, vatsa kokoajan sekaisin eikä pysty syömään mitään.. Näin mennyt ihan joka paikassa... Pelko että mokaa jotain eikä osaa tehdä mitään ja sitten semmoinen ahdistava/itkuinen olo kokoajan, niin eihän siinä voi töissä olla ja saikulle en vaan ole tuon takia kehdannut jäädä ikinä... Nyt ollut kohta 2v.työttömänä..
      Ja nyt täytyy kokeilla oikeastaan ensimmäistä kertaa ssri lääkettä. Nyt kun tätä 3viikkoa on syönyt niin jotenkin on ehkä vähän parempi olo, mutta tuntuu ettei töihin siltikään voi mennä että tulee taas se ahdistus...
      En tiedä auttaisko alan vaihto, olen kyllä ollut varasto hommissa mutta siinä oli niin pieni palkka että mielenkiinto loppui parin kk jälkeen... Ei kiinnosta tuommoinen työ yhtään missä palkka menee vuokraan ja töissä kulkemiseen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe