Etelävenäjänkoiran uros ja narttupentu

zaijas1

Syntymäpäivä:26.10.2013

Vapaana: 1 uros ja 1 narttupentu
Etelävenäjänkoiran rekisteröidyt, rokotetut ja tunnistusmerkityt pennut näyttöön ja käyttöön, yhteistyökykyisille ja vastuuntuntoisille ihmisille, jotka haluavat panostaa haasteelliseen koirarotuun. Uroksia jäljellä 1 harmaa ja narttuja 1 harmaa. Erinomainen suku ja luonne ihmisystävällinen.

Etelävenäjänkoira on voimakkaasti vartioiva laumanvartija joka tarvitsee määrätietoisen ja johdonmukaisen "laumanjohtajan". SOPII TURVAKSI KAIKENKOKOISILLE KOTIELÄIMILLE pitää niin sudet, karhut kun ilveksetkin loitolla. Viihtyy ulkona ympäri vuoden.

Pentu myydään rekisteröitynä, madotettuna, tunnistusmerkittynä ja rokotettuina, kattavan opaskansion ja kera, voidaan myös sijoittaa 200km säteellä, vakuusraha 500. Kasvattajan tuki koko koiran eliniän kuuluu kauppaan. Soita ja kysy lisää! Hinta käteisellä 850, myös osamaksulla käsiraha 200 ja loput 7x100/kk (lopullinen hinta 900)

15

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisää tietoa

      Löytyisikö linkkiä kotisivulle ja jalostustietojärjestelmään?

    • Harrastukset?
      • Terveys ensin

        Miksi emää ei ole terveystutkittu? Ilmeisesti näyttelytuloksiakaan ei ole?

        Zaijas Eroican-Tähkäpää "Tähkis" etelävenäjänkoira narttu
        synt.2.12.2010
        isä: Zaijas Anan-Vompatti
        emä: Belyj Boyar Eroica
        lonkat:
        kyynerpäät:
        ntly: -


    • Miksi ei vastata

      Olisi ihan hyvä jos myyjä vastaisi täällä esitettyihin kysymyksiin.

      • Faktaa tiskiin

        Valitettavasti seuraavilla tuloksilla menee hivenen usko kennelliiton ja myös kyseisen rotujärjestön Suomen etelävenäjänpaimenkoirat ry:n kriteereihin.

        Kyseisen pentueen isän aiemmat pentueet (2) lonkkatulokset; vanhempi pentua 2 x D/C, C/C, B/C, yksi tutkimatta nuorempi pentue kaikki 5 tutkimatta ?!? Zaijaksen edellinen pentue syntynyt 2.3.2013, emän lonkat C/C ja isä D/C, sukusiitosprosentti 6,25. Rotujärjestön sivulla pentuvälitykseen tulevien pentujen vanhemmille suositetaan lonkka ja kyynärkuvausten tekemistä ja syykin on ilmeisen selvä.

        Nämä kaikki tiedot löytyvät ja on tarkistettavissa julkisilta sivuilta, joten kenenkään ei tarvitse olla nostamassa herjaussyytettä kyseisen kennelin arvostelusta. Toivoisin vain että kennelin omistaja laittaisi tänne vastauksia ja perusteluja tekemälleen kasvatustyölle.


      • miksi täällä kyselet

        Miksi se olisi hyvä? Että saisit lisää kitisemisen aihetta aloittajalle. Tosiostajat osaavat ottaa puhelimen käsiin ja soittaa ilmoittajalle. Numeroakaan ei ole vaikea löytää.


      • molossi ei rek
        Faktaa tiskiin kirjoitti:

        Valitettavasti seuraavilla tuloksilla menee hivenen usko kennelliiton ja myös kyseisen rotujärjestön Suomen etelävenäjänpaimenkoirat ry:n kriteereihin.

        Kyseisen pentueen isän aiemmat pentueet (2) lonkkatulokset; vanhempi pentua 2 x D/C, C/C, B/C, yksi tutkimatta nuorempi pentue kaikki 5 tutkimatta ?!? Zaijaksen edellinen pentue syntynyt 2.3.2013, emän lonkat C/C ja isä D/C, sukusiitosprosentti 6,25. Rotujärjestön sivulla pentuvälitykseen tulevien pentujen vanhemmille suositetaan lonkka ja kyynärkuvausten tekemistä ja syykin on ilmeisen selvä.

        Nämä kaikki tiedot löytyvät ja on tarkistettavissa julkisilta sivuilta, joten kenenkään ei tarvitse olla nostamassa herjaussyytettä kyseisen kennelin arvostelusta. Toivoisin vain että kennelin omistaja laittaisi tänne vastauksia ja perusteluja tekemälleen kasvatustyölle.

        Kun ei se kennelliittokaan ole mikään itsessään päättävä...
        Kyllä noit jalostuskriteerit lähtee ihan puhtaasti rotupiireistä.Sieltä se lähtee,mitä halutaan ja mitä sitten tehdään.
        Joten jos kritisoidaan jalostuskriteereitä,niin rotujärjestö,ei niinkään kennelliitto,on kohde.
        Toki ainahan viimekädessä kasvattaja päättää mitä tekee,eli vaika jos kriteerit olisikin löysät,niin ei niiden löysien mukaan pakko ole mennä.Omat tekemisensä voi tehdä tiukemminkin silti...


      • kasvattajan moraali
        miksi täällä kyselet kirjoitti:

        Miksi se olisi hyvä? Että saisit lisää kitisemisen aihetta aloittajalle. Tosiostajat osaavat ottaa puhelimen käsiin ja soittaa ilmoittajalle. Numeroakaan ei ole vaikea löytää.

        Kyselen täällä ihan siitä syystä, että myös ne vähän vähemmän koira-asioista tietävät ymmärtäisivät että kauniin muotoon kirjoitettu alkuteksti pitää sisällään muitakin asioita, jotka ostajan olisi hyvä tietää.

        Olkoon sitten rotujärjestö vai mikä tahansa, mutta minun mielestäni koiraa jolla on D-lonkat (toiseksi huonoin) EI tulisi käyttää jalostukseen, saati sitten koiraa, jolle näitä terveystarkastuksia ei ole tehty ollenkaan.

        Jostain kumman syystä ei kasvattaja ole vastauksia antanut. Mikäli olet kasvattaja ja olet myymässä pentua, tulisi sinun antaa ostajalle KAIKKI kauppaan vaadittavat tiedot. Mikäli ostajalle ei kerrota lonkista mahdollisesti aiheutuvista haitoista, siinä on ihan selkeä syy myöhemmin vaatia kauppasumman hyvitystä !!!


      • Omituisia rotuja
        kasvattajan moraali kirjoitti:

        Kyselen täällä ihan siitä syystä, että myös ne vähän vähemmän koira-asioista tietävät ymmärtäisivät että kauniin muotoon kirjoitettu alkuteksti pitää sisällään muitakin asioita, jotka ostajan olisi hyvä tietää.

        Olkoon sitten rotujärjestö vai mikä tahansa, mutta minun mielestäni koiraa jolla on D-lonkat (toiseksi huonoin) EI tulisi käyttää jalostukseen, saati sitten koiraa, jolle näitä terveystarkastuksia ei ole tehty ollenkaan.

        Jostain kumman syystä ei kasvattaja ole vastauksia antanut. Mikäli olet kasvattaja ja olet myymässä pentua, tulisi sinun antaa ostajalle KAIKKI kauppaan vaadittavat tiedot. Mikäli ostajalle ei kerrota lonkista mahdollisesti aiheutuvista haitoista, siinä on ihan selkeä syy myöhemmin vaatia kauppasumman hyvitystä !!!

        Näyttää olevan ihan yleistä ettei näistä terveystuloksista välitetä. Siitä huolimatta ollaan kennelliiton jäseniä ja kasvattajasopimus allekirjoitettu.

        http://koirarodut.suntuubi.com/?cat=322
        Vuosina 2009-211 rekisteröitiin 6 etelävenäjänpaimenkoirapentuetta, joista vain 1 pentueessa molemmilla vanhemmilla oli terveet lonkat ja kyynärnivelet. Muissa pentueissa vanhemmilla ei ollut minkäänlaisia terveystuloksia.


      • Nettikitisijä
        Omituisia rotuja kirjoitti:

        Näyttää olevan ihan yleistä ettei näistä terveystuloksista välitetä. Siitä huolimatta ollaan kennelliiton jäseniä ja kasvattajasopimus allekirjoitettu.

        http://koirarodut.suntuubi.com/?cat=322
        Vuosina 2009-211 rekisteröitiin 6 etelävenäjänpaimenkoirapentuetta, joista vain 1 pentueessa molemmilla vanhemmilla oli terveet lonkat ja kyynärnivelet. Muissa pentueissa vanhemmilla ei ollut minkäänlaisia terveystuloksia.

        Lonkkatuloksia vuodesta 1990:

        Vuodesta 1990 alkaen syntynyt 233 pentua, joista VAIN 50 on tutkittu !!! Niistäkin yli puolella on C/D lonkat (D=16, C=15).


      • pp.
        Nettikitisijä kirjoitti:

        Lonkkatuloksia vuodesta 1990:

        Vuodesta 1990 alkaen syntynyt 233 pentua, joista VAIN 50 on tutkittu !!! Niistäkin yli puolella on C/D lonkat (D=16, C=15).

        Ei tuo vähäinen tutkimusprosentti ole mitenkään poikkeuksellista. Mopseja on syntynyt vuodesta 1990 6501 pentua. Lonkat tutkittu 84 koiralta. D-lonkkia tuloksista on 35 kpl ja E-lonkkia 13 kpl. Samanlaisia esimerkkejä löytyy pilvin pimein.


    • Jaahas, kiitos tiivistetystä tiedosta, johtopäätös: taas yksi rotu joka on lähinnä huomionhakuisten pentutehtailijoiden varassa. B/C lonkkaisten koirien käyttäminen pennuttamiseen..., niin onhan ne nekin käyttökoiria --kertakäyttöisiä sellaisia.

      • hölmö johtopäätös

        Miksi pentutehtailija hakisi huomiota? Muutenkaan kirjoituksessasi ei ole mitään järkeä. Jos pentuja saisi teettää vain A-lonkkaisilla, kaventuisi jalostusmateriaali valtavasti. B-lonkkatulos muuten tarkoittaa lähes normaalia lonkkaniveltä.


      • Nettikitisijä
        hölmö johtopäätös kirjoitti:

        Miksi pentutehtailija hakisi huomiota? Muutenkaan kirjoituksessasi ei ole mitään järkeä. Jos pentuja saisi teettää vain A-lonkkaisilla, kaventuisi jalostusmateriaali valtavasti. B-lonkkatulos muuten tarkoittaa lähes normaalia lonkkaniveltä.

        Miksi laitetaan tännekin myyntiin, yksinkertaisesti siitä syystä, ettei mene kaupaksi. "Pennuilla" ikää kohta 5kk ja edelleen kasvattajalla :-(

        Itsekin olen jalostanut B-lonkkaisia, ero A-lonkkaiseen on lievä, eikä sillä ole sen suurempaa merkitystä. Kuten täällä todetaankin, on paljon rotuja, joissa on sama tilanne terveyden suhteen ja mielestäni siitä pitää kertoa. Ei ole kenenkään etu, varsinkaan koirien, että näitä sairaita rotuja edelleen "jalostetaan". Surkein perustelu omalle perusteettomalle kasvatustyölle on se "niin muutkin tekee".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe