Kirjoittamalla ja lukemalla elämäänsä sisältöä hakevalle tuo on hirveä paikka, kokeilkaa ellette usko!
Sananvapautta peräsin läpi valtioneuvoston ja oikeusministeriöstä saadun pitkän selvityksen pohjalta tulin seuraavaan tulokseen:
Ylläpidolla on kaikki valta rajata sananvapautta omalla palstallaan ja sillä sipuli.
Saamieni tietojen pohjalta pitäisi siis lopettaa jatkuva urputus ja syyttely. Luotsilla on "puntti jalassa" ja ketjun päässä on Ylläpito.
Sananvapauden päävalvojaa, Lainsäädäntöneuvos KH:ta en tavoittanut lainkaan.
Tavoittamattomassa oleminen taitaakin olla hyvin suosittua noissa valtioneuvoston hommissa. Olisin kyllä kysynyt poissaolosta maksettavaa palkkaa, mutta en voinut kun se vastauksen antanut ei täyttänyt tätä ehtoa.
Terveiset bannista
42
237
Vastaukset
Tervetuloa joukkoon taas:D Näillä ehdoillahan me mennään, oikeastaan kirjoitellaan, ihan kuin ennenkin! Ainoa ero on palstakohtainen Luotsi, joka siistii "riman" ylittävät kirjoitukset!
"On kaikki taas kuin ennenkin", lauletaan laulussakin ja kyllähän
täällä hymy syttyi kun näki tuon aloitteesi!
Tuolla aamukahvini pulputtaa iloisesti, ja kutsuu luokseen, joten,
"Sä kuulut päivään jokaiseen, taas
kuulut aamuun ja iltaan"!Tervehdykseni Ruuneperille! Miltäkö bannaus tuntuu? Enpä viitsi sitä tahallisesti kokemusta hankkiakseni kokeilla. Mistäpä sen tietää, milloin voi ripsahtaa.
Kyllä minulle on ollut selviö, että yläpidot voivat halutessaan vetää tiukempaa linjaa, kuin mitä laki sallisi. Onhan näistä rajoituksista monen asteisia esimerkkejäkin. Esim. pakollinen kirjautuminen ja ennakkosensuuri.
Olen "joutessani" kahlannut kaikkialta monia kymmeniä keskustelupalstoja. Menohan on monin paikoin ihan vallatonta ja toisaalta tiukkaa valvontaa. Kyllä tässä "matkustelussani" on ollut tausta-ajatuksenikin. Ei yksin tutustuminen, vaan myös tulevaisuuteni mahdollisuudet. Kaikkea löytyy, mutta ikä kai on tehnyt rajoitukseni.
Vaikka tämä kirjoitteluni ei tietenkään ole työtäni, enkä sitä siksi päästä, tulee mieleeni, että nuorena olin ärhäkämpi ottamaan pitkät, jos työpaikka ei miellyttänyt. Niinpä kokemuksen ja iän karttuessa työsuhteetkin pitenivät ja keskyttyminen tekemään parhaansa pysyvämmin ja myös korjaamaan ongelmia työpaikassa.
Tämä tästä. Mahtunee hyvin aloituksen aiheeseen.Tuo sini-sirkku toivotti sinut hienosti tervetulleeksi takaisin palstalle. Minunkin mielestä sä kuulut tänne.
Ymmärrän kyllä hermostonesuutesi, kun aina oli niitä sinun ivailijoita, ja pilkkaajia kimpussasi, siinä tulee sanottua sellaista mitä Luotsi tai ylläpito ei hyväksy.
Minusta on hyvä, että luotsi nyt ainakin yrittää valvoa asioden kulkua.
Siinähän valvonta oli pitkän aikaa vain ylläpidon harteilla.
Minä tuon ynnämuun kanaas olen ollut samanlaisissa hommissa Helsingissä, ehkä joskus tavanneetkin, ainakin kerran hän on käynyt siinä rivitalossa jota rakensimme vuonna1973 en kyllä muista, mutta tiedän, että meillä on monia yhteisiä tuttuja niiltä ajoilta.
Minusta järkevä kaveri, on hyvä, että hän kirjoittelee palstoille.
Toivon, että paluusi onnistuu. LateLateVaan kirjoitti:
Tuo sini-sirkku toivotti sinut hienosti tervetulleeksi takaisin palstalle. Minunkin mielestä sä kuulut tänne.
Ymmärrän kyllä hermostonesuutesi, kun aina oli niitä sinun ivailijoita, ja pilkkaajia kimpussasi, siinä tulee sanottua sellaista mitä Luotsi tai ylläpito ei hyväksy.
Minusta on hyvä, että luotsi nyt ainakin yrittää valvoa asioden kulkua.
Siinähän valvonta oli pitkän aikaa vain ylläpidon harteilla.
Minä tuon ynnämuun kanaas olen ollut samanlaisissa hommissa Helsingissä, ehkä joskus tavanneetkin, ainakin kerran hän on käynyt siinä rivitalossa jota rakensimme vuonna1973 en kyllä muista, mutta tiedän, että meillä on monia yhteisiä tuttuja niiltä ajoilta.
Minusta järkevä kaveri, on hyvä, että hän kirjoittelee palstoille.
Toivon, että paluusi onnistuu. LateHeipä taas!
Meitä taitaa olla kolme Ynnämuu, sinä ja minä. Iätkin taitavat olla suht samat.
Hyvin täällä meikäläinenkin tunnetaan. Kerran mainitsin iäkseni huomaamatta 78 kun oikea oli 77v. Ihan nauratti kun joku tuntemani naisenpuoli korjasi heti virheeni.
Meillä taitaa olla täällä täyshuolto ja palvelu.
Jatketaan ja voidaan!
Ruuneperi
Kun minä sain "muistutuksen" ,joku sanoi, että kaksikin, saarnaamisesta, niin Luotsi selitti, että :"Poistin kirjoituksesi". eli hän poisti saatuaan ilmeisesti siihen luvan ylläpidolta. Aloite oli kuitenkin herra Luotsin.
Sitten hän, Luotsi , vielä ilmaisi kuningasajatuksensa, että kirkosta instituutiona voi puhua palstalla, mutta ei sen opista ja sanomasta,. Mielestäni kuitenkin kirkon pääasiallisin tehtävä on sanoman , Sanan julistaminen.
Itse kirjoittelen ja lueskelen mielelläni keskustelupalstaa, missä kaikki kirjoittavat nimellään ja siitä(kin) johtuen ovat asiallisia ja kohteliaita, sekä puhuttavaa riittää. Kato ei käy, sillä sana on vapaa, eikä sen käyttäjiä bannata.olen toiminut täysin itsenäisesti, mutta Ruuneperin viestin mukaan linjassa ylläpidon ohjeiden kanssa. Olen edelleen saarnaamista vastaan, Sen sijaan kristinuskosta keskustella esimerkiksi vertailemalla niitä muihin uskontoihin on täysin asiallista myös keskustelupalstalla. Käsittääkseni linjaukseni on täysin selvä.
- kristitty2
fundsija kirjoitti:
olen toiminut täysin itsenäisesti, mutta Ruuneperin viestin mukaan linjassa ylläpidon ohjeiden kanssa. Olen edelleen saarnaamista vastaan, Sen sijaan kristinuskosta keskustella esimerkiksi vertailemalla niitä muihin uskontoihin on täysin asiallista myös keskustelupalstalla. Käsittääkseni linjaukseni on täysin selvä.
Näyttääkin nyt siltä,ettet sodi ihmistä vaan Kristusta vastaan,ja kannattaisi olla varovainen toimissasi.Sallisit varmaankin muslimien opetuksia mielelläsi,muttet salli kristittyjä?Kristusta vastaan käyminen on tuhon tie.EU:n yleinen vapaamuurarilinja on hävittää nimi Jeesus Kristus.He eivät tule siinä onnistumaan,mutta yleinen vaino on selkeästii lisääntynyt.
- 21 -3
Bannauksen luulisi kyllä tuntuvan sellaiselta nöyrytykseltä tässä iässä, ettei sen jälkeen tee enää mieli palata tälle palstalle mainoksia lukemaan eikä muutakaan tekemään.
- anlia3ek
Jos bannaus on tarkoitettu nöyryytykseksi, niin se toimii, tekee tehtävänsä, mutta nöyryytetty selviää aina, vastapuoli useimmiten ei.
Ruuneperi tietää, että on ryhmiä, missä ei kukaan valvo kirjoituksia, muut kuin kirjoittajat itse.
"Naamakirja" on sellaisesta hyvä esimerkki. - ————————————————————
Siellä ovatkin kaikki omalla nimellään.
Kaikkein pahin on "sekä - että", joko kokonaan ilman nikkiä
—————————————
TAI vain OMALLA (huom. ei monella) nikillään. Jokainen tavallaan.Minun tapani on kirjoittaa vain yhdellä nikillä, joko kirjautuneena, tai ilman, mutta vain yhtä nikkiä käyttäen.
Puskiksetkin kirjoittelevat usein sopuisasti, mutta arkuus, tunnetuksi tulemisen pelko saa eri nikeillä, puskasta kirjoittajat piiloutumaan. Piileskelyähän se on, mutta sallittua. Antaa vaan palaa, mutta mielestäni raukkamaista.- Väärää sanaa käytit.
Monet kirjoittavat rekattuna ilkeyksiään.
Jos kaikki kirjoittaisivat ilman nikkiä vain asioista ,
ikäviä riitoja ei olisi lainkaan. - Samaa mieltä!
Väärää sanaa käytit. kirjoitti:
Monet kirjoittavat rekattuna ilkeyksiään.
Jos kaikki kirjoittaisivat ilman nikkiä vain asioista ,
ikäviä riitoja ei olisi lainkaan.Monet kirjoittavat rekattuna ilkeyksiään. SE on raukkamaista.
Samaa mieltä! kirjoitti:
Monet kirjoittavat rekattuna ilkeyksiään. SE on raukkamaista.
Ota kuitenkin huomioon, että rekatut seisovat aina sanojensa takana, puskikset eivät koskaan.
- ◊¥o¥◊
Ruuneperi kirjoitti:
Ota kuitenkin huomioon, että rekatut seisovat aina sanojensa takana, puskikset eivät koskaan.
Kaikkein pahin on "sekä - että", nikittä ja nikillä,
pitäisi olla selkeästi joko kokonaan ilman nikkiä
TAI vain OMALLA YHDELLÄ rekisteröidyllä nikillään!
Huom. ei monella rekatulla nikillään.
—————————————————
- Raukkamainen
Olen raukkamainen anlisin mukaan.
Miksi minua saa nimitellä ja moittia araksi?
Mitä pahaa olen tehnyt ja kenelle?
Voisiko luotsi tai ylläpito vastata.jos olet täällä nikki per viesti tyylillä ja huutelet asiattomuuksia, anlis3:n viesti on asiallinen. Asialliset viestit ovat ok, mollaukset eivät
- raukkamainen
fundsija kirjoitti:
jos olet täällä nikki per viesti tyylillä ja huutelet asiattomuuksia, anlis3:n viesti on asiallinen. Asialliset viestit ovat ok, mollaukset eivät
Kenelle olen huudellut asiattomuuksia, sanopa?
Todista sanomasi..
Sinä luotsi valehtelet nyt, sillä en ole ikinä huudellut asiattomuuksia.
Minä pistän käteni Raamatulle ja vannon puhuvani totta.
Tuntuu pahalta sanoa toista ihmistä valehtelijaksi, mutta totuutta puolustan loppuun asti.
Raukkamainen olen ehkä joidenkin ihmisten mielestä, mutta Jumalani edessä en ole sitä.
- 21 - 3
Ihmetyttävät nuo halventavat puheenvuorot kirjautumattomsita kirjoittajista ("rekkaamattomista nikeistä"). Puhutaan puskiksista ym.
Jos me ns, puskikset poistuisimme palstalta, niin kyllä se varsin tyhjäksi jäisi. Meidän kirjoituksemme tuskin ovat merkittävästi typerämpiä kuin kirjautuneidenkaan tekemät. Tuskin ne kirjautumisesta paranisivat.
On hyvin ymmärrettävää, että moni ei turvallisuussyistä halua kirjautua tällaiselle kenen tahansa tavoitettavissa olevalle palstalle. Hän kokee ettei hölösuisuus omien henkilötietojen osalta ole perusteltua. Kirjoittautuminen edellyttää nimittäin henkilötietojen antamista. Miksi kirjoittautua kun tänne voi kirjoitella muutenkin?
Tietoalan asiantuntijathan varoittelevat omien henkilötietojen ja osoitteiden jakamisesta ja etenkin tarpeettomasti Internetissä. - Kehottaisin miettimään kyseistä asiaa - myös tämän palstan kohdalla. Jokainen tietenkin ratkaisee asian omalta osaltaan.- Minäkin noudatan
aivan tarkkaan erään tohtorin neuvoja, ei henkilötietoja eikä puhelinnumeroita taikka osoitteita, kaikkein vähiten sosiaaliturvatunnusta. Täällä liikkuu 'monensorttisia'.
- minä tajuan itse
Minäkin noudatan kirjoitti:
aivan tarkkaan erään tohtorin neuvoja, ei henkilötietoja eikä puhelinnumeroita taikka osoitteita, kaikkein vähiten sosiaaliturvatunnusta. Täällä liikkuu 'monensorttisia'.
en tarvitse mimkään alan tohtoria tuon ymmärtämiseen.
Tämä menee varmaan poistoon loukkaavana viestinä .
- Piirosen Pässi
Kiitos 21 - 3
Asiaa puhuit, minulla on rekattu nikki mutta tänne en ole ikinä sillä kirjoittanut, alkuun varovaisuudeksi tulin nimimerkillä ja sain heti arvostelua siihen malliin että tuli selväksi ettei nimellä ole väliä, uusi oli huomattu!
Urheuttani ei saatu lytättyä ja nyt taas kirjoitin. Onko totta onko tämä 70 ketju aivan lapsellista kisottelua olkaa ihmisiksi jo
tässä iässä...
Eikös tullut tyhmyyksiä nuorenpana jo tehtyä... Meillä on ketju myös ihmismielen
korjaus-osio, sieltä apua ahdistukseen...- Naamakirjan minä.
Osoitetiedot.
Kovin tärkeä asia missä ja kuka jakaa saamiaan osoitetietoja mainostarkoituksessa tai myy osoitteet mainostajille.
On olemassa monia eri osoiterekistereitä, Itella Posti Oy niistä suurin, ellei oteta Maistraatin Osoiterekisteriä huomioon. Maistaraattiin olen tehnyt monen muun kaltaiseni mainoksia vihaavan kaltaiseni kanssa osoitteen salaamisilmoituksen. Osoitettani ei sieltä saa kuin viranomainen, vaikka kuinka hyvin tietää henkilötietoni ja syntymäaikanikin.
Sain juuri sähköpostin;
Tarkistin tiedoistamme, että olet asettanut päivityskiellon ??????? osoitteeseen. Muistathan tällöin ilmoittaa mahdollisille lähettäjille osoitteesi.
Ystävällisin terveisin
???????``
Postin asiakaspalvelu
Kannatta tarkistaa missä osoitetietoja on vapaasti saatavana, tai kuka ja kuinka niitä jakaa.
En usko Suomi24 jakavan osoitetietojani.
Mikäli sellaista ilmenee, poistan välittömästi kaikki yhteystietoni palveluista, koska olen käyttänyt Suomi24:n palveluja muutoinkin kuin keskustellen.
Mikäli olen kirjoittanut aiheettomia ja asiattomia, viestini saa heittää roskakoriin, mutta näitä aatoksia osoitteista ja rekisteröitymiseen liittyen.
Naamakirjassa esiinnyn omalla nimelläni.- bannia tarvitseva
Naamakirjan minä
Ymmärrän aloittajan bannin, jonka on ansainnutkin ja kunnialla kärsinyt sen.
Olen itse yrittänyt välttää tietojeni levittämisen minimiin ja esim. Eniro ei välitä puh. numeroa, eikä osoitetta, mutta, mutta!!
Aluksi minulla oli "prepaid" puhelin, jonka laitoin kilpailuihin, mutta oikean osoitteen! Ja siitäkös sembalo alkoi!
Ei kauan kestänyt, kun osoitteeni pursui mainoksia nimelläni! Osta sitä ja osta tätä ja tätä ainakin tarvitset juuri nyt, kun on edullinen tarjous "kaksi yhden hinnalla"!!!
Eräs tarjous soittaja oikein hermostui minulle, kun sanoin, että en halua tilata hänen tarjoamaan lehteä, oliko joku Maaseudun tulevaisuus? Olin muka osallistunut johonkin kilpailuun ja hän tokaisi, että ei pitäisi osallistua kilpailuun, jos ei halua tilata???? "Sensuroitu vastaukseni hänelle"!!
Ja varjelkoon, kun tilasin lapsenlapselleni yhden lehden netin välityksellä, niin postini tulvii tarjouksia, että "ostappa tuokin" hassu mummi, kun on niiiiin edullinen?
Uskoisin, että meidän ikäisille, hieman "helläluontoisille" naisille tarvittaisiin jonkinlainen banni, noiden lehtikauppiaiden taholta.
Vai miltä kuulostaa puhelu?;" teille on kertynyt "bonuksia" ja voitte tilata sillä nyt lehden edullisesti?""" lehti ei paljon maksa, mutta postikulut tulee lisäksi???
- 09876++
Pari järkevää kommenttia meiltä haukutuilta, joiden älykkyysosamäärät taatusti ylittävät palstalaisten tason.
No, enpä nyt sanoisi"haukuttujen" kirjoitusten viittaavan korkeaan älykkyysosamäärään. Sitä paitsi, älykkyys ei taida olla mikään ehto, tänne kirjoittamiselle.
Minun mielestäni suurempaa älykkyyttä osoittaa aivan "ikioma ajattelu" ja ajatustensa esiin tuominen, vieläpä nimimerkillään, siis niin kuin naamaansa peittelemättä, eikä nurkan takaa mölähtämällä.
Vainoharhaisuutta ja täysin tarpeetonta pelkoa, että joku käyttäisi väärin meidän osoitetietojamme. Naurettavaa hätävarjelun liioittelua.
Kuka kumma edes olisi kiinnostunut meistä. Joskus tuntuu, ettei kukaan. Olemme sitä ihmisryhmää, jota nuorempien piireissä juuri noterata.
Hyvä esimerkki TV- nelosella menevä Farmi-sarja. Joukon iäkkäin ihminen on koko ajan nuorempien sorron kohteena.
Tuossa edellä numerosarjaa ja plus merkkejä nikkinään käyttänyt hehkutti, että puskisten älykkyysosamäärä ylittää palstalaisten tason. Jahas, sanoisin tuohon, että eivät kengännumero ja älykkyysosamäärä ole sama asia.- sellainen tapaus
anlis tuossa edellä.
Vainoharhaisuutta ja täysin tarpeetonta....
Kun joku vainoharhainen alkaa sinua vainoamaan ja seuraa jokaisen askeleesi, uhkaa tappaa, yms. onko se vainoharhaisuutta kun salaa kaikki tietonsa.
Osoitetietojen perusteella kuka tahansa löytä kenet tahansa, mutta salattuun osoitteeseen saapuu vain tilattua postia ja kutsuttuja vieraita.
Kiitos kun maassamme voi salata tietonsa.
Puhelinnumeronkin saa salaiseksi, ellet itse jaa numeroa, ei sitä kukaan mistään rekistereistä voi löytää. Viranomaiset saavat tietonsa tarvittaessa, me tavalliset tallaajat vain sen, mitä kukin haluaa jakaa ja antaa rekistereiden tiedotettavaksi.
Ei aihetta enempään. Tuskin vainoharhaiset tänne tulevat kirjoittamaan mistään rekisteristä. - jos sinä anlis itse
pidät nikkeinesi itseäsi niin erinomaisena niin älä ole ihan varma siitä että kaikki muutkin niin ajattelisivat.viestisi osoittavat suppeata kapeaa näkökulmaa.ja ovat vihaisia ja jyrkkiä.
- ei enää ohjeita lisä
Just joo anlis3
Muista nyt itse aina rekisteröityä! Jokainen "puska" tietää, että häntä voi "matkia" saman tyylisellä nikillä, kuten sinuakin.
Uskomatonta, että täällä satelee ohjeita jos jonkinlaiseen asiaan, kun itse en tunne mitään tarvitsevani?
Niin,...paitsi, kuinka tänne voi kirjoittaa (toisten ongelma), mutta ei sekää minua haittaa, koska kaikkea voi kokeilla.
Pois turha pelko.
- jjoutava
Vikojahan niitä ihmispoloon kertyy matkanvarrella. Tännään huomasin yhestä kirjailijasta sanotun hänen olevan niin hyvä, että ainoa vika hänessä on suunnaton tietämys, kauhea välkkyisyys.
Viaksi nuo ominaisuudet kääntyy palstallakin. Herraparatkoon täytyy sanoa luojan viisaudessaan antaneen noita ominaisuuksia säästäen näin meikäläisen näkökulumasta katsottuna. - --------------------
sinulle raukkamainen toivotan kaikkea hyvää tsemppiä sinulle
Jos joku haluaa vainota toista ihmistä, hän onnistuu sen tekemään, vaikka ei tietäisi osoitettasi, eikä puhelinnumeroasi.
Muuten en minä pidä itseäni erinomaisempana kuin muitakaan. Tai toisaalta pidän siinä mielessä, että olen rohkea, enkä pelkää seisoa sanojeni takana.
Minua ei voi matkia, ainakaan onnistuneesti. Jos joku kirjoittaa minuna, niin kiellän olevani sepustuksen kirjoittaja. Luulenpa, että minua rehellisenä ihmisenä uskotaankin enemmän kuin puskassa luimistelijoita.- ei täällä vainottu
anlis3 kirjoitti:
Jos joku haluaa vainota toista ihmistä, hän onnistuu sen tekemään, vaikka ei tietäisi osoitettasi, eikä puhelinnumeroasi.
Muuten en minä pidä itseäni erinomaisempana kuin muitakaan. Tai toisaalta pidän siinä mielessä, että olen rohkea, enkä pelkää seisoa sanojeni takana.
Minua ei voi matkia, ainakaan onnistuneesti. Jos joku kirjoittaa minuna, niin kiellän olevani sepustuksen kirjoittaja. Luulenpa, että minua rehellisenä ihmisenä uskotaankin enemmän kuin puskassa luimistelijoita.anlis.
Kerro minulle kuinka sellainen voi minua kiusata tai vasinota, joka ei tiedä osoitettani tai puhelin numeroani?
Jos sellainen henkilö levittää minusta väärää tietoa, se on hänen häpeänsä, minun korviinihan hän ei sitä tietoa voi toimittaa.
Sanon kuin Sinäkin, rehellisenä ihmisena minua uskotaan enemmän kuin mahdollisia vainoojia.
Jos joku haluaa puhua toisesta pahaa, sitähän voi puhua, vaikka ei sitä parjaamaansa edes tuntisi.
Vielä on yksi tapa bannaukseen ja se on että bannaa itse itsensä. Siinä bannauslajissa on se hyvä puoli että määräät sen itse.
Nyt kun olen kokeillut tätä jonkin aikaa tämähän tuntuu ihan mukiinmenevältä. Käyn tietty lukemassa mitä talo tarjoaa. Aika tutut tarjoilut on. Palstalaiset ovat kovasti kiinnostuneet toisistaan, mutta kun ei pääse nokakkoin ainoastaan jäljet on näkyvissä.
Pidetään vaan jokainen itsemme erinomaisena ja annetaan arvo toisillekin.
Nyt voi sitten taas käydä kurkkimassa mitä muut sanovat.- 6+17
Teidät tuntee ihmisiksi vain jäljistä.
- 617
Oikeassa olet, eläimet ei osaa kirjoitusjälkiä jättää.
- 1+16
617 kirjoitti:
Oikeassa olet, eläimet ei osaa kirjoitusjälkiä jättää.
Jalan jäljistä tarkoitin.
1+16 kirjoitti:
Jalan jäljistä tarkoitin.
Näinhän sananlaskussakin sanotaan että "jäljestään jäniskin tunnetaan".
Hyvinhän tämäkin asia selvisi, meillä on nääs aikaa selvitellä. Tulee edes jotenkin tähän keskusteluun oallistuttua.
"Uskomatonta, että täällä satelee ohjeita jos jonkunlaiseen asiaan, kun en itse tunne mitään tarvitsevani", kirjoitti nimimerkki , joka ei tarvitse mitään.
Olemmepa täysin erilaisia. Minulle kelpaavat toisten ihmisten ohjeet, suorastaan pyydän niitä usein.
Nyt kyllä tarkoitan lähinnä arkielämään, talouteen, kuten käsitöihin ja ruuanlaittoon kuuluvia ohjeita.Terveydestäkin puhutaan, tai sen puutteesta.
Sanoin siskolleni puhelimessa pari päivää sitten, että nuorempana ei ollut terveydentilan kysyminen ensimmäisenä kun tapasi tuttavan. Nyt alkaa olla.
Siinä sitten "ohjeistamme" toisiamme. Joku on löytänyt hyvän luontaistuotteen, joka auttaa siihen ja tähän. Että sellaista. Itseriittoisille, jotka eivät koe tarvitsevansa mitään, antaisin kuitenkin neuvoksi, siis aivan leikkimielisesti, että villahousut olisi hyvä pitää jalassa, sillä poskissa on paljon lunta, vähän niin kuin kevät olisi pakittanut:)- jjoutava
"Puhhuu ku rahaton Ruuneperi, palijo ääntä vaa asiaa ei nimeksikään".
Onkohan tuossa banniksi asti, vaikkaki tuon luin errään Oululaisen kirjoittamana enkä tietenkään osaa olla toistamatta sitä täälä, eli, seki vielä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1466354Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1964002PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4852807- 312761
- 2012375
- 1862089
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1471512- 581334
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371304Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891074