kysynpä teiltä viismmilta toimiiko exäni oikein

yks äiti

Exäni meni naisystävänsä kanssa avoliittoon tämän kuun alussa ei siinä mitään sehän ei mulle kuulu ,mutta hän on lastemme lähivanhempi ja minä etävanhempi ,lapset asuvat vuoroviikoin kummankin luona.
Kysymykseni kuuluu voiko exäni antaa lähihuoltajsna avovaimolleen oikeuden hoitaa lastemme asioita kysymättä lupaa minulta siihen.
Minä olen hoitanut kaikki lasten asiat tähän asti ihan sama ovatko olleet minulla vai exän luona koska minulla on aikaa hoitaa niitä esim. Käyttää lapsia hammaslääkärissä tms. Nyt kun hän meni avoliittoon naisystävänsä kanssa 1v3kk seurustelun jälkeen asioiden hoito on muuttunut niin että exän avovaimo hoitaa lasten asiat siellä päässä eikä minulta ole asiasta kysytty mitään vaikka exällä ja mulla on yhteishuoltajuus ja asun heistä 1km päässä ja minä olisin täysin kykenävä hoitamaan ne asiat. Enkö minä saa etähuoltajana mitenkään vaikuttaa asiaan saako lähihuoltaja toimia ihan omavaltaisesti niin Ku lystää ilman mun mielipidettä...

110

2187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Ei kai sillä ole merkitystä, onko lähi vai etä, vaan siitä, että kun lapset ovat vanhemmillaan vuoroviikoin, niin kumpikin vanhempi hoitaa täysin lasten asiat omalla viikollaan, miten parhaaksi näkee. Mielestäni toisen ei tarvitse puuttua asioihin millään tavoin toisen hoitoviikolla, jos toinen on asiat järjestänyt.

      Mitä se sinua haittaa, vaikka exäsi avovaimo hoitaa niitä asioita? Mitä se ylipäätään sinulle edes kuuluu, miten toinen vanhempi hoitaa asiat omalla viikollaan? Onkohan nyt kyse vain siitä, että sinua risoo se, että ex löysikin uuden? Mitäs jos esim. lapsen mummo olisi alkanut hoitamaan lasten asioita isä-viikolla, vaivaisiko se yhtä paljon? ;)

      Sinuna antaisin isän ja puolisonsa hoitaa asiat, kun kerran ovat halukkaita niitä hoitamaan ja järkkäämään asiat. Isällä on täysi oikeus järjestää asiat omalla hoitoviikollaan niinkuin itse parhaaksi näkee, kuten sinäkin omalla viikollasi.

      • Ei selän takana toim

        OHOH!!! Tottakai se äidille kuuluu!!! Lapsethan ovat myös hänen. Joka kerta sama juttu!! Äidille i mukamas kuulu lastnesa asiat!!!!!!!!!

        Nyt sinä taas haluat riitaa aikaseksi ja provoat.

        NORMAALI isä ottaa huomioon lasten äidin toiveet ja keskeustelee hänen kanssaan lasten asioista.
        Ei ole mitään semmoista asiaa mikä ei kuuluisi lasten äidille.

        Ei kukaan ole oiekutettu ottamaan minkäänlaista ylivaltaa toisten lasten asioista, ei kukaan! Paitsi jos haluaa saada ex puolisot tahallaan riitaan josta hyötyy vain se uusio.

        Aivan lapsellista kiusantekoa.


      • .....
        Ei selän takana toim kirjoitti:

        OHOH!!! Tottakai se äidille kuuluu!!! Lapsethan ovat myös hänen. Joka kerta sama juttu!! Äidille i mukamas kuulu lastnesa asiat!!!!!!!!!

        Nyt sinä taas haluat riitaa aikaseksi ja provoat.

        NORMAALI isä ottaa huomioon lasten äidin toiveet ja keskeustelee hänen kanssaan lasten asioista.
        Ei ole mitään semmoista asiaa mikä ei kuuluisi lasten äidille.

        Ei kukaan ole oiekutettu ottamaan minkäänlaista ylivaltaa toisten lasten asioista, ei kukaan! Paitsi jos haluaa saada ex puolisot tahallaan riitaan josta hyötyy vain se uusio.

        Aivan lapsellista kiusantekoa.

        "Nyt sinä taas haluat riitaa aikaseksi ja provoat."

        En, vaan kerroin oman mielipiteeni aloittajan esittämiin kysymyksiin.

        "Paitsi jos haluaa saada ex puolisot tahallaan riitaan josta hyötyy vain se uusio."

        Tarkentaisitko vielä; siis miten se uusi puoliso hyötyisi siitä, että hänen puolisonsa olisi exänsä kanssa riidoissa? En ymmärrä. Mitä hyötyä siitä kenellekään olisi? Eikö siitä olisi enemmän "hyötyä", kun kukaan ei ole riidoissa kenenkään kanssa, vaan kaikki saavat elää ihan rauhassa omaa elämäänsä?


      • lumipallo!
        ..... kirjoitti:

        "Nyt sinä taas haluat riitaa aikaseksi ja provoat."

        En, vaan kerroin oman mielipiteeni aloittajan esittämiin kysymyksiin.

        "Paitsi jos haluaa saada ex puolisot tahallaan riitaan josta hyötyy vain se uusio."

        Tarkentaisitko vielä; siis miten se uusi puoliso hyötyisi siitä, että hänen puolisonsa olisi exänsä kanssa riidoissa? En ymmärrä. Mitä hyötyä siitä kenellekään olisi? Eikö siitä olisi enemmän "hyötyä", kun kukaan ei ole riidoissa kenenkään kanssa, vaan kaikki saavat elää ihan rauhassa omaa elämäänsä?

        Tarkennan!
        Siitä hän hyötyy ettei ex puolisot ole väleissä, joten suuri uhka on poissa uusiolta. Monet tahallaan aiheuttaa konflikteja ex puolisoille, jottei he uhkaa tätä uutta ihmistä miehen elämässä.

        Kyllä siitä olisi hyötyä ellei uusiot haastaisi riitaa, ja siihen ei tarvi kun ylläoleva asia, puuttuminen miehen lasten asioihin jotka kuuluvat miehelle ja lasten äidille. Siitä jos uusio pystyisi pitämään näppinsä erossa ei riitaa tulisi. Tahallien teko jotta riita saadaan aikaseksi.

        Lasten kanssa voi olla, mutta heidän asiat ja päätäntävalta ei kuulu uusiolle.


      • .....
        lumipallo! kirjoitti:

        Tarkennan!
        Siitä hän hyötyy ettei ex puolisot ole väleissä, joten suuri uhka on poissa uusiolta. Monet tahallaan aiheuttaa konflikteja ex puolisoille, jottei he uhkaa tätä uutta ihmistä miehen elämässä.

        Kyllä siitä olisi hyötyä ellei uusiot haastaisi riitaa, ja siihen ei tarvi kun ylläoleva asia, puuttuminen miehen lasten asioihin jotka kuuluvat miehelle ja lasten äidille. Siitä jos uusio pystyisi pitämään näppinsä erossa ei riitaa tulisi. Tahallien teko jotta riita saadaan aikaseksi.

        Lasten kanssa voi olla, mutta heidän asiat ja päätäntävalta ei kuulu uusiolle.

        ""Siitä hän hyötyy ettei ex puolisot ole väleissä, joten suuri uhka on poissa uusiolta. Monet tahallaan aiheuttaa konflikteja ex puolisoille, jottei he uhkaa tätä uutta ihmistä miehen elämässä.""

        Siis....En kyllä vieläkään ymmärtänyt pointtiasi. Tämä tarkennuksesi meni minulla yli hilseen.

        Siis mikä "suuri uhka" on poissa uudelta puolisolta? Eikö se ole ennemminkin "suuri uhka", jos ex-puolisot tappelevat keskenään? Riitely ja tappelu vievät aikaa ja kuluttavat tunteita ja voimavaroja. Mitä se uusi puoliso siitä hyötyy, jos ex-puolisot ovat keskenään tukkanuottasilla, eivätkä saa esim. asioita sovittua vaan soutaavat ja huopaavat ja kinastelevat, kuluttavat näin ollen aikaa kaikilta osapuolilta? Verrattuna siis siihen, että ex-puolisot suhtautuisivat toisiinsa neutraalisti eivätkä juuri joutuisi toistensa elämään puuttumaan tai olemaan tekemisissä kuin sen välttämättömän, mitä lasten vuoksi pitää olla.

        Ketkä "monet" aiheuttavat tahallaan konflikteja ex-puolisoiden välille? Ketkä "uhkaavat" tätä uutta ihmistä miehen elämässä? Tarkoitatko, että se ex-puoliso olisi jokin "uhka"? Millä perusteella? Miten mikään mennyt ja entinen voi olla uhka? Meillä on kovin erilainen ajatusmaailma. Minä en näe mitään syytä, miksi ex-puolisoa pitäisi kokea uhkana. Ex-puoliso on se, jonka kanssa yritettiin, mutta ei onnistuttu, ja yhteistä tulevaisuutta ei ole. Miksi mikään sellainen on uhka?

        ""Kyllä siitä olisi hyötyä ellei uusiot haastaisi riitaa, ja siihen ei tarvi kun ylläoleva asia, puuttuminen miehen lasten asioihin jotka kuuluvat miehelle ja lasten äidille.""

        Näetkö ihmisissä aina vain pahaa?
        Mitä pahaa siinä on, jos joku vapaaehtoisesti auttaa puolisoaan tämän lasten hoidossa? Lasten, jotka eivät ole omia, ja joita kohtaan todellisuudessa ei olisi mitään velvotteita? Minä en näe sitä lainkaan pahana, enkä usko, että aloittajan ex-miehen uuden puolison tarkoitusperät olisivat mitenkään pahat. Pakko tähdentää taas, kuinka eri tavoin ajattelemme. Sinun mielestäsi kyseinen uusi puoliso hoivaa vain saadakseen riitaa aikaiseksi. Mielessäsi ei siis käynyt, että hän saattaisi auttaa ja hoivata ihan siitä syystä, että rakastaa puolisoaan, pitää kyseisistä lapsista, ja haluaa olla avuksi. Riitaa saa varmasti aikaiseksi muillakin keinoilla kuin auttamalla ketään, eikö vain?

        "Lasten kanssa voi olla, mutta heidän asiat ja päätäntävalta ei kuulu uusiolle. ""

        Päätäntävalta kuuluu vanhemmilla, ja jos vanhempi päättää antaa puolisonsa osallistua lastensa elämään, niin se on ok.


      • iew

        Kyllä lasten lääkärissäkäynneistä pitää kertoa toisellekkin vanhemmalle. Samoin koulu ja päiväkotipalaverit pitää informoida.


      • gfhshtytyt
        ..... kirjoitti:

        ""Siitä hän hyötyy ettei ex puolisot ole väleissä, joten suuri uhka on poissa uusiolta. Monet tahallaan aiheuttaa konflikteja ex puolisoille, jottei he uhkaa tätä uutta ihmistä miehen elämässä.""

        Siis....En kyllä vieläkään ymmärtänyt pointtiasi. Tämä tarkennuksesi meni minulla yli hilseen.

        Siis mikä "suuri uhka" on poissa uudelta puolisolta? Eikö se ole ennemminkin "suuri uhka", jos ex-puolisot tappelevat keskenään? Riitely ja tappelu vievät aikaa ja kuluttavat tunteita ja voimavaroja. Mitä se uusi puoliso siitä hyötyy, jos ex-puolisot ovat keskenään tukkanuottasilla, eivätkä saa esim. asioita sovittua vaan soutaavat ja huopaavat ja kinastelevat, kuluttavat näin ollen aikaa kaikilta osapuolilta? Verrattuna siis siihen, että ex-puolisot suhtautuisivat toisiinsa neutraalisti eivätkä juuri joutuisi toistensa elämään puuttumaan tai olemaan tekemisissä kuin sen välttämättömän, mitä lasten vuoksi pitää olla.

        Ketkä "monet" aiheuttavat tahallaan konflikteja ex-puolisoiden välille? Ketkä "uhkaavat" tätä uutta ihmistä miehen elämässä? Tarkoitatko, että se ex-puoliso olisi jokin "uhka"? Millä perusteella? Miten mikään mennyt ja entinen voi olla uhka? Meillä on kovin erilainen ajatusmaailma. Minä en näe mitään syytä, miksi ex-puolisoa pitäisi kokea uhkana. Ex-puoliso on se, jonka kanssa yritettiin, mutta ei onnistuttu, ja yhteistä tulevaisuutta ei ole. Miksi mikään sellainen on uhka?

        ""Kyllä siitä olisi hyötyä ellei uusiot haastaisi riitaa, ja siihen ei tarvi kun ylläoleva asia, puuttuminen miehen lasten asioihin jotka kuuluvat miehelle ja lasten äidille.""

        Näetkö ihmisissä aina vain pahaa?
        Mitä pahaa siinä on, jos joku vapaaehtoisesti auttaa puolisoaan tämän lasten hoidossa? Lasten, jotka eivät ole omia, ja joita kohtaan todellisuudessa ei olisi mitään velvotteita? Minä en näe sitä lainkaan pahana, enkä usko, että aloittajan ex-miehen uuden puolison tarkoitusperät olisivat mitenkään pahat. Pakko tähdentää taas, kuinka eri tavoin ajattelemme. Sinun mielestäsi kyseinen uusi puoliso hoivaa vain saadakseen riitaa aikaiseksi. Mielessäsi ei siis käynyt, että hän saattaisi auttaa ja hoivata ihan siitä syystä, että rakastaa puolisoaan, pitää kyseisistä lapsista, ja haluaa olla avuksi. Riitaa saa varmasti aikaiseksi muillakin keinoilla kuin auttamalla ketään, eikö vain?

        "Lasten kanssa voi olla, mutta heidän asiat ja päätäntävalta ei kuulu uusiolle. ""

        Päätäntävalta kuuluu vanhemmilla, ja jos vanhempi päättää antaa puolisonsa osallistua lastensa elämään, niin se on ok.

        AIVAN VAIN LAPSEN VANHEMMILLE, MUUT VOIVAT SIIRTYÄ POIS. Kenenkään lapen asiat ei kuulu uusille naikkosille.

        Vai annatko omien kakaroiden mennä miehen ex vaimon kanssa asioille ja udella kaikki lapsten asiat?? Huakkuuko hän sun kakaroita samoin kuin sinä hänän lasten asioita utelet?

        Puolin ja toisin pitää sitten tehdä ei niin että uusikko utelee vaan miehen ex vaimo saa udella sitten miehen uusion lasten asiat-


      • Meelissupoismunnetis
        gfhshtytyt kirjoitti:

        AIVAN VAIN LAPSEN VANHEMMILLE, MUUT VOIVAT SIIRTYÄ POIS. Kenenkään lapen asiat ei kuulu uusille naikkosille.

        Vai annatko omien kakaroiden mennä miehen ex vaimon kanssa asioille ja udella kaikki lapsten asiat?? Huakkuuko hän sun kakaroita samoin kuin sinä hänän lasten asioita utelet?

        Puolin ja toisin pitää sitten tehdä ei niin että uusikko utelee vaan miehen ex vaimo saa udella sitten miehen uusion lasten asiat-

        Kyllä on lissulla taas pää pahemman kerran sekaisin! Huh-huh!


      • Kyllä olet yksinkert
        gfhshtytyt kirjoitti:

        AIVAN VAIN LAPSEN VANHEMMILLE, MUUT VOIVAT SIIRTYÄ POIS. Kenenkään lapen asiat ei kuulu uusille naikkosille.

        Vai annatko omien kakaroiden mennä miehen ex vaimon kanssa asioille ja udella kaikki lapsten asiat?? Huakkuuko hän sun kakaroita samoin kuin sinä hänän lasten asioita utelet?

        Puolin ja toisin pitää sitten tehdä ei niin että uusikko utelee vaan miehen ex vaimo saa udella sitten miehen uusion lasten asiat-

        Erota nyt kolme asiaa toisistaan:
        Mies, hänen lapsensa ja hänen uusi puolisonsa ovat toistensa kanssa perhe, he asuvat samassa kodissa, lapset käyvät siellä säännöllisesti, he ovat TEKEMISISSÄ KESKENÄÄN.
        Mutta, miehen ex puoliso ja miehen nykyisen puolison lapset eivät ole perhe, he eivät kovin usein edes tapaa toisiaan, saati että heillä olis mitään yhteistä.
        Ja ihmiset ovat kanssakäymisessä keskenään muutenkin kuin vain haukkuakseen tosia, ihan normaalia känssakäymistä.
        Ota ne lääkkeesi, ettei visko noin pahasti lissukka!


      • lapset ei kuulu
        Kyllä olet yksinkert kirjoitti:

        Erota nyt kolme asiaa toisistaan:
        Mies, hänen lapsensa ja hänen uusi puolisonsa ovat toistensa kanssa perhe, he asuvat samassa kodissa, lapset käyvät siellä säännöllisesti, he ovat TEKEMISISSÄ KESKENÄÄN.
        Mutta, miehen ex puoliso ja miehen nykyisen puolison lapset eivät ole perhe, he eivät kovin usein edes tapaa toisiaan, saati että heillä olis mitään yhteistä.
        Ja ihmiset ovat kanssakäymisessä keskenään muutenkin kuin vain haukkuakseen tosia, ihan normaalia känssakäymistä.
        Ota ne lääkkeesi, ettei visko noin pahasti lissukka!

        No ei ole! Toisten lapset ei ole vieraan ihmisen perhettä, vaikka kuinka yrität sitä vänkää, niin EI OLE!
        Perhettä ei voi ottaa keneltäkään, perhe tehdään ihan itse! En minäkään voi sanoa että naapurin lapset ovat minun perhttä vaikka olivat aikanaan meillä lasten kanssa päivittäin. Ei he kuluneet minun perheeseeni.

        Vaikka kuinka kiva olisi leikkiä pehettä toisten lapsilla, niin perhe se ei ole.

        Ei meidän lapsilla ole koskaan ollut kahta perhettä ei heidän ex isän naikkoset ikinä olleet miellä eikä me sen luona eikä näin ollen kukaan edes puhunut että se kuuluisi meidän prheeseen, mikä oli tosi hyvä, ettei ollut, sillä emme halunneet ettö lapset menisivät pilalle jonkun katkeran perheenrikkojan takia.

        En ymmärrä miten joku saa näyttämään siltä että omat lapsensa kuuluisi jonkun iveraan ihmisen perheeseen??? Vai onko se vaan toiveajattelua näiltä uusioilta, että he leikkivät perhettä kun itsellä sitä ei ole? Ei kukaan oikea äiti sano että mun lapsilla on kaksi pehrettä että ex miehen naikkonen kuuluu meidän perheeseen, en ikinä ole kuullut.

        Se olisi aivan järkyttävää.

        Eikö mies yleensä siksi lähde siitä perheestä pois että ei halua enää olla perheellinen ja löytää tai hänen elämäänsä tulee perheenrikkoja joka on lapseton??? Miksi sitten mies haluaisi leikkiä perhettä omilla lapsilla ja täysin vieraalla ulkopuolisen ihmisen kanssa?? En usko, kyllä se on ihan katkeran naikkosen päähänpisto, että haluaa leikkiä pehrettä miehen lapsilla.

        On niin katkera omasta elämästään, että kun itsellä ei ole perhettä, niin leikitään sitten miehen lapsilla.


      • ota lääkkeesi
        lapset ei kuulu kirjoitti:

        No ei ole! Toisten lapset ei ole vieraan ihmisen perhettä, vaikka kuinka yrität sitä vänkää, niin EI OLE!
        Perhettä ei voi ottaa keneltäkään, perhe tehdään ihan itse! En minäkään voi sanoa että naapurin lapset ovat minun perhttä vaikka olivat aikanaan meillä lasten kanssa päivittäin. Ei he kuluneet minun perheeseeni.

        Vaikka kuinka kiva olisi leikkiä pehettä toisten lapsilla, niin perhe se ei ole.

        Ei meidän lapsilla ole koskaan ollut kahta perhettä ei heidän ex isän naikkoset ikinä olleet miellä eikä me sen luona eikä näin ollen kukaan edes puhunut että se kuuluisi meidän prheeseen, mikä oli tosi hyvä, ettei ollut, sillä emme halunneet ettö lapset menisivät pilalle jonkun katkeran perheenrikkojan takia.

        En ymmärrä miten joku saa näyttämään siltä että omat lapsensa kuuluisi jonkun iveraan ihmisen perheeseen??? Vai onko se vaan toiveajattelua näiltä uusioilta, että he leikkivät perhettä kun itsellä sitä ei ole? Ei kukaan oikea äiti sano että mun lapsilla on kaksi pehrettä että ex miehen naikkonen kuuluu meidän perheeseen, en ikinä ole kuullut.

        Se olisi aivan järkyttävää.

        Eikö mies yleensä siksi lähde siitä perheestä pois että ei halua enää olla perheellinen ja löytää tai hänen elämäänsä tulee perheenrikkoja joka on lapseton??? Miksi sitten mies haluaisi leikkiä perhettä omilla lapsilla ja täysin vieraalla ulkopuolisen ihmisen kanssa?? En usko, kyllä se on ihan katkeran naikkosen päähänpisto, että haluaa leikkiä pehrettä miehen lapsilla.

        On niin katkera omasta elämästään, että kun itsellä ei ole perhettä, niin leikitään sitten miehen lapsilla.

        Kyllä sinulta on jäänyt lääkkeet ottamatta jo monelta päivältä, tulee niin mielenvikaista ja hullua tekstiä ...


      • .........
        gfhshtytyt kirjoitti:

        AIVAN VAIN LAPSEN VANHEMMILLE, MUUT VOIVAT SIIRTYÄ POIS. Kenenkään lapen asiat ei kuulu uusille naikkosille.

        Vai annatko omien kakaroiden mennä miehen ex vaimon kanssa asioille ja udella kaikki lapsten asiat?? Huakkuuko hän sun kakaroita samoin kuin sinä hänän lasten asioita utelet?

        Puolin ja toisin pitää sitten tehdä ei niin että uusikko utelee vaan miehen ex vaimo saa udella sitten miehen uusion lasten asiat-

        Kyllä lasten asiat kuuluu kummallekin aikuiselle jotka asuvat samassa osotteesaa ja yhdessä hoitavat lapset sillon kun lapset ovat siellä !!! Mutta ex puolisolle ei kuulu mitä ja ketä ex:n luona on/asuu itse asiassa ex:lle ei kuulu mikään ex:n luona on!


      • .........
        lapset ei kuulu kirjoitti:

        No ei ole! Toisten lapset ei ole vieraan ihmisen perhettä, vaikka kuinka yrität sitä vänkää, niin EI OLE!
        Perhettä ei voi ottaa keneltäkään, perhe tehdään ihan itse! En minäkään voi sanoa että naapurin lapset ovat minun perhttä vaikka olivat aikanaan meillä lasten kanssa päivittäin. Ei he kuluneet minun perheeseeni.

        Vaikka kuinka kiva olisi leikkiä pehettä toisten lapsilla, niin perhe se ei ole.

        Ei meidän lapsilla ole koskaan ollut kahta perhettä ei heidän ex isän naikkoset ikinä olleet miellä eikä me sen luona eikä näin ollen kukaan edes puhunut että se kuuluisi meidän prheeseen, mikä oli tosi hyvä, ettei ollut, sillä emme halunneet ettö lapset menisivät pilalle jonkun katkeran perheenrikkojan takia.

        En ymmärrä miten joku saa näyttämään siltä että omat lapsensa kuuluisi jonkun iveraan ihmisen perheeseen??? Vai onko se vaan toiveajattelua näiltä uusioilta, että he leikkivät perhettä kun itsellä sitä ei ole? Ei kukaan oikea äiti sano että mun lapsilla on kaksi pehrettä että ex miehen naikkonen kuuluu meidän perheeseen, en ikinä ole kuullut.

        Se olisi aivan järkyttävää.

        Eikö mies yleensä siksi lähde siitä perheestä pois että ei halua enää olla perheellinen ja löytää tai hänen elämäänsä tulee perheenrikkoja joka on lapseton??? Miksi sitten mies haluaisi leikkiä perhettä omilla lapsilla ja täysin vieraalla ulkopuolisen ihmisen kanssa?? En usko, kyllä se on ihan katkeran naikkosen päähänpisto, että haluaa leikkiä pehrettä miehen lapsilla.

        On niin katkera omasta elämästään, että kun itsellä ei ole perhettä, niin leikitään sitten miehen lapsilla.

        Miehen lapset on isälleen perhettä aina niin kuin isä uusi vaimokin on perhettä ja vaimon lapset on perhettä !!! Ainoa jotka eivät ole perhettä ovat EX PUOLISOT !!! EX PUOLISOT EIVÄT OLE PERHETTÄ EX PUOLISOIDWN TEKWMISET EI KUULU EX:LLE


      • ei kuulu lasten asia
        ......... kirjoitti:

        Kyllä lasten asiat kuuluu kummallekin aikuiselle jotka asuvat samassa osotteesaa ja yhdessä hoitavat lapset sillon kun lapset ovat siellä !!! Mutta ex puolisolle ei kuulu mitä ja ketä ex:n luona on/asuu itse asiassa ex:lle ei kuulu mikään ex:n luona on!

        Ei kuulu, kuuluuko sinun lastensi asiat miehen ex vaimolle? Kyllä kuuluu silloin jos sinäkin häiriköit tai kiusaat miehenlapsia. Ei ole yksipuolista oikeutta.
        Ja kyllä kuuluu sekin keitä on miehen kotona kun lapset menevät, kaikkea ei tarvi sietää ja huonoa oloa ja kohtelua. Onneksi on kamerakännyt, lapset voivat kuvata millaisia ihmisiä siellä isän luona on, äidille kuuluu kaikki lastensa asiat, en usko että kukaan äiti on niin rohkea, että antaa omat lapset paikkaan jos ei tiedä millaisia ihmisiä siellä on. Aika uhkarohkeaa, minä en ole ikinä, päiväkotiinkin kun aikanaan vein, haastattelin trkkaan ihmisiä jotka ovat lasteni kanssa tekemisissä, samoin juttelin opettajien kanssa, tiesin tasan tarkkaan millaisia ihmisiä on.


      • .....21
        ei kuulu lasten asia kirjoitti:

        Ei kuulu, kuuluuko sinun lastensi asiat miehen ex vaimolle? Kyllä kuuluu silloin jos sinäkin häiriköit tai kiusaat miehenlapsia. Ei ole yksipuolista oikeutta.
        Ja kyllä kuuluu sekin keitä on miehen kotona kun lapset menevät, kaikkea ei tarvi sietää ja huonoa oloa ja kohtelua. Onneksi on kamerakännyt, lapset voivat kuvata millaisia ihmisiä siellä isän luona on, äidille kuuluu kaikki lastensa asiat, en usko että kukaan äiti on niin rohkea, että antaa omat lapset paikkaan jos ei tiedä millaisia ihmisiä siellä on. Aika uhkarohkeaa, minä en ole ikinä, päiväkotiinkin kun aikanaan vein, haastattelin trkkaan ihmisiä jotka ovat lasteni kanssa tekemisissä, samoin juttelin opettajien kanssa, tiesin tasan tarkkaan millaisia ihmisiä on.

        Ei muuten kuulu ex aviopuolison asiat ex:lle ex on ulkopuolinen miehen elämässä !!! Ja kuka sanoi että uusi puoliso häiriköi ja kiusaa ??? Oot kuule aika sairas lissu lässy.


      • .......
        .....21 kirjoitti:

        Ei muuten kuulu ex aviopuolison asiat ex:lle ex on ulkopuolinen miehen elämässä !!! Ja kuka sanoi että uusi puoliso häiriköi ja kiusaa ??? Oot kuule aika sairas lissu lässy.

        Niin eikä mulla velvotteita ex:ää kohtaan mitenkää !!! Siinäpähän ottaa turpaan jos joku antaa ei kuulu mulle on täysin ulkopuolinen


      • ?Pohdis-kelin
        lumipallo! kirjoitti:

        Tarkennan!
        Siitä hän hyötyy ettei ex puolisot ole väleissä, joten suuri uhka on poissa uusiolta. Monet tahallaan aiheuttaa konflikteja ex puolisoille, jottei he uhkaa tätä uutta ihmistä miehen elämässä.

        Kyllä siitä olisi hyötyä ellei uusiot haastaisi riitaa, ja siihen ei tarvi kun ylläoleva asia, puuttuminen miehen lasten asioihin jotka kuuluvat miehelle ja lasten äidille. Siitä jos uusio pystyisi pitämään näppinsä erossa ei riitaa tulisi. Tahallien teko jotta riita saadaan aikaseksi.

        Lasten kanssa voi olla, mutta heidän asiat ja päätäntävalta ei kuulu uusiolle.

        Aina voi kysyä, kelpaako tälle uusiolle lasten täysaikainen huoltajuus- sehän on mahdollista nykyisin.
        Ja ei ketään pitäisi haitata ne asiat, jotka hoituvat ihan isseksensä- kuten nyt joka toinen vko, vai itsekö meinasit yksin- siis alottaja, hoitaa semmoisten lasten asiat kokoajan, keiden asiat nyt kuuluu kahteen eri ympyrään. Lasten isän uusioperheeseen, ja toisaalla vuorostaan sinulle-Suosittelen, että ajattelet nyt asiaa lasten, et aikuisten eduksi, ja lasten etu on, mitä useempi aikuinen heistä huolta pitää.

        Josko uusio pitää lapsistasi? Tai eksäsi ei vaan ite halua hoitaa yksin sitä kaikkea pyöritystä mikä arjessa on. Ja- sallittakoon hänelle se. Kun on toinen yhtä vastuullinen hoitamassa niitä asioita.
        Joku kirjoitti, yleistyksenä, uusiot... Mikäs paha aina uusio on? Harvoin on olemassa "käsi joka kehtoa keinuttaa". Aina äitikään ole ylen hieno ihminen, etenkään äitinä- kun äitinäoloon ei tarvita kuin yks asia- se että laps on alulla, tulossa, syntyy, hoidetaan hyvin tai hyonosti, tai ei ollenkaan...


      • yksäiti
        ?Pohdis-kelin kirjoitti:

        Aina voi kysyä, kelpaako tälle uusiolle lasten täysaikainen huoltajuus- sehän on mahdollista nykyisin.
        Ja ei ketään pitäisi haitata ne asiat, jotka hoituvat ihan isseksensä- kuten nyt joka toinen vko, vai itsekö meinasit yksin- siis alottaja, hoitaa semmoisten lasten asiat kokoajan, keiden asiat nyt kuuluu kahteen eri ympyrään. Lasten isän uusioperheeseen, ja toisaalla vuorostaan sinulle-Suosittelen, että ajattelet nyt asiaa lasten, et aikuisten eduksi, ja lasten etu on, mitä useempi aikuinen heistä huolta pitää.

        Josko uusio pitää lapsistasi? Tai eksäsi ei vaan ite halua hoitaa yksin sitä kaikkea pyöritystä mikä arjessa on. Ja- sallittakoon hänelle se. Kun on toinen yhtä vastuullinen hoitamassa niitä asioita.
        Joku kirjoitti, yleistyksenä, uusiot... Mikäs paha aina uusio on? Harvoin on olemassa "käsi joka kehtoa keinuttaa". Aina äitikään ole ylen hieno ihminen, etenkään äitinä- kun äitinäoloon ei tarvita kuin yks asia- se että laps on alulla, tulossa, syntyy, hoidetaan hyvin tai hyonosti, tai ei ollenkaan...

        Saa hoitaa ok kuhan mullekki kerrotaan missä mennään siitä tässä lähinnä kysymys kun eivät Ees kerro mitä terapeutti on sanonu tai hammaslääri onpa kiva sit ite viedä esim. Lasta terapeutille kun en yhtään tiedä mitä esim. Kahdella edelisellä kerralla on tapahtunu siellä.
        Ja kyllä mä voin lapset heille kokonaan luovuttaa jos haluavat vaan Ku eivät halua. Sanoin että jos kerta minä en saa mitään lasten asioita enään hoitaa niin sillä selvä sut hoitakaa te ne sit ,mutta enpä ota lapsia sit enään luoksenikaan ollenkaan jos en saa heidän asioitaan hoitaa ollenkaan sehän ei niille käyny vaan lapset mulle viikoksi kuussa ,mutta mä en saa heidän asioitaan hoitaa enkä puuttua niihin. Onko tuo sit sun mielestä oikein onhan Se sillä mä oon teidän mielestä huono äiti kun olen etävanhempi enkä lähivanhempi sillä etääiti kts aina niin Et Se on lapset hylänny.minä suostuin etävanhemnaksi alun,perin koska en halunnu ajaa ex miestäni taloudelliseen ahdinkoon eromme jälkeen että hän olisi joutunu mulle maksaan elareita.Olen lasten terveys ja kouluasiat huolehtinu,yksin sillonki kun olin exäni kanssa yhdessä hän ei tikkuaristiin koskaan pannu jos jostain,lasten koulu tai terveysasioists hälke puhuin yhdessä ollessamme hän sanoi et hoida sinä vaan ne asiat kun sulta ne luonnistuu..... Sielläpä nyt huolehtikoon avokkiss kans niistä enpä usko et avokkikaan kerkiää kaikista asioista huolehtia kun tällä on saman ikäset lapset itellään ku meidän lapset ja on vielä kolmivuorotyössä,mutta en enää puutu millään tavalla lasteni elämään
        Nyt voitte sanoa että olen huono äiti enkä ole pitäny exäni uusikkoa pahana ei mulla oo häntä vastaan yhtään mitään mutta exää vastaan on vaikka ja mitä
        Ja mä oon niin täynä jo sitä hiivatin paskaa että ex haukkuu mua pitkin kylää jne.
        Hänen uusikkonsa tekee vaan niin kun exäni käskee .....


      • yksäiti
        ......... kirjoitti:

        Kyllä lasten asiat kuuluu kummallekin aikuiselle jotka asuvat samassa osotteesaa ja yhdessä hoitavat lapset sillon kun lapset ovat siellä !!! Mutta ex puolisolle ei kuulu mitä ja ketä ex:n luona on/asuu itse asiassa ex:lle ei kuulu mikään ex:n luona on!

        No tästä mä olen kyllä ihan samaa mieltä että kuuluu ja saa hoitaa vaan eikö heidän kumminkin pitäisi ees kertoa minulle mitä hiivattia se hammaslääkäri on sanonu tai terapeutti kun nyt joudun ite soittamaan terapeutille ja kysymään miten terapia on sujunut jne.
        Ei pitäs olla niin hankalaa edes mailia pistää niistä prkl asioista mulle muuten mua ei vittuakaan heidän perhe elämänsä kiinnosta tekevät mitä haluavat se on sama mulle kuhan ilm. mulle nuo tiety asiat ees
        Ja mulla ei oo mitää exäni avokkia vastaa ei hän oo mulle mittään tehny en ees tunne koko ihmistä sen kummemmi kaks kertaa oon facessa viestiä hälle laittanu ja exäni soitti minulle ja haukku mut pystyy ja sanoi etten saa ottaa hänen avokkiinsa yhteyttä koskien lapsia eikä hänen avokkinsa minuun.
        Hänen avokkinsa olisi kyllä yhteistyöhaluinen mut exäni ei


      • weiiii
        iew kirjoitti:

        Kyllä lasten lääkärissäkäynneistä pitää kertoa toisellekkin vanhemmalle. Samoin koulu ja päiväkotipalaverit pitää informoida.

        Jos vanhemman huoltosuhde lapseen on päättynyt, mitään tietoja ei kerrota.


      • yksäiti
        weiiii kirjoitti:

        Jos vanhemman huoltosuhde lapseen on päättynyt, mitään tietoja ei kerrota.

        No mun huoltosuhde ei oo päättyny vaan meillä on yhteishuoltajuus ja lastensuojeluviranomaisen mukaan me olemme exäni kanssa tasavertaisia huoltajia vaikka minä olenkin etähuoltaja ......
        Kyllä tää on niin hankalaa kaikki luulee et mä pidän exäni uusikkoa huonona ja pahana ihmisenä jne. siitä ei oo kysymys mulla ei oo häntä vastaan mitään tää asia liittyy nyt vaan ihan minuun ja exääni ei mitenkään hänen uuteen avokkiinsa vaikkakin hän nyt on käyttäny lastani terapeutilla ja lääkärissä....mutta kun exäni ei edes suostu informoimaan m,ua missä mennään niiden asioiden suhteen


      • yks nyksä vaan
        lumipallo! kirjoitti:

        Tarkennan!
        Siitä hän hyötyy ettei ex puolisot ole väleissä, joten suuri uhka on poissa uusiolta. Monet tahallaan aiheuttaa konflikteja ex puolisoille, jottei he uhkaa tätä uutta ihmistä miehen elämässä.

        Kyllä siitä olisi hyötyä ellei uusiot haastaisi riitaa, ja siihen ei tarvi kun ylläoleva asia, puuttuminen miehen lasten asioihin jotka kuuluvat miehelle ja lasten äidille. Siitä jos uusio pystyisi pitämään näppinsä erossa ei riitaa tulisi. Tahallien teko jotta riita saadaan aikaseksi.

        Lasten kanssa voi olla, mutta heidän asiat ja päätäntävalta ei kuulu uusiolle.

        Jahas. Mikähän uhka eksä nyt olisi ja kelle???
        Ja kaikki olettaa, että nyksä hoitaa ap:n lapsen asioita riemusta kiljuen tai kostonhimo silmissä. Huhhuh mitä ämmiä täällä onkaan.

        Nyksä saattaisi olla jopa helpottunu jos hänen ei tarttisikaan laittaa tikkua ristiin toisten kakaroitten hyväksi. Kävikö kellään edes mielessä?
        Olisit ap iloinen, että muksusi asiat hoituu ja joo voit ärjäistä eksällesi, että hoitaa mukulanne ihan itse eikä sysää uuden naisen harteille.
        Siitä voisi nyksä olla iloinen ja kaikki voisi jatkua vieläkin paremmin.
        Tuskinpa on hingunnut tehtävään ja sen vuoksi oikeen riitaakin olis valmis tekemään vanhemmille.


      • yksäiti
        yks nyksä vaan kirjoitti:

        Jahas. Mikähän uhka eksä nyt olisi ja kelle???
        Ja kaikki olettaa, että nyksä hoitaa ap:n lapsen asioita riemusta kiljuen tai kostonhimo silmissä. Huhhuh mitä ämmiä täällä onkaan.

        Nyksä saattaisi olla jopa helpottunu jos hänen ei tarttisikaan laittaa tikkua ristiin toisten kakaroitten hyväksi. Kävikö kellään edes mielessä?
        Olisit ap iloinen, että muksusi asiat hoituu ja joo voit ärjäistä eksällesi, että hoitaa mukulanne ihan itse eikä sysää uuden naisen harteille.
        Siitä voisi nyksä olla iloinen ja kaikki voisi jatkua vieläkin paremmin.
        Tuskinpa on hingunnut tehtävään ja sen vuoksi oikeen riitaakin olis valmis tekemään vanhemmille.

        No ei ole varmasti ole siihen hommaan halunnu sen kyllä tiiän vaan exäni on ne hommat sille uudelle sysänny se on iha varma en tosiaankaan usko että nyxä riemun kiljahduksien saattelemana niitä lasten asioita hoitelee ...siksihän minä niitä ihan mielellään itse hoitaisinki ettei meidän lapset olis nyxälle rasitteena ku exäni ei kerkiä eikä häntä ees kiinnosta hoitaa niitä lasten asioita.....
        HUOM: Minä en ole missään vaiheessa exäni nyxää haukkunut tai sanonut että hän olisi tahallaan riitaa minun ja exän välille aiheuttamassa exäni nyxä on vaan pakkotilanteessa ollut ja hoitanut lasten asiat kun mies on pyytänyt...


      • ei kuulu lasten asia kirjoitti:

        Ei kuulu, kuuluuko sinun lastensi asiat miehen ex vaimolle? Kyllä kuuluu silloin jos sinäkin häiriköit tai kiusaat miehenlapsia. Ei ole yksipuolista oikeutta.
        Ja kyllä kuuluu sekin keitä on miehen kotona kun lapset menevät, kaikkea ei tarvi sietää ja huonoa oloa ja kohtelua. Onneksi on kamerakännyt, lapset voivat kuvata millaisia ihmisiä siellä isän luona on, äidille kuuluu kaikki lastensa asiat, en usko että kukaan äiti on niin rohkea, että antaa omat lapset paikkaan jos ei tiedä millaisia ihmisiä siellä on. Aika uhkarohkeaa, minä en ole ikinä, päiväkotiinkin kun aikanaan vein, haastattelin trkkaan ihmisiä jotka ovat lasteni kanssa tekemisissä, samoin juttelin opettajien kanssa, tiesin tasan tarkkaan millaisia ihmisiä on.

        Kuule kanttura mun avokin lapset eivä koskaan mene mun ex vaimon luo koska siellä ei ole ketään lapselle sukua olevaa joten avokin asiat lapset ja lasten asiat eivät kuulu minun ex vaimolle! Mutta minun kotona olevien lasten asiat kaikki kuuluu samassa taloudessa asuvalle aikuiselle.


    • yksäiti

      No mua ei kuule haittaa vaikka sillä exällä olis kuin monnta uutta naista onhan mullaki uus miesystävä.
      Kysymys oliko siitä saako hänen avovaimonsa hoitaa meidän lasten asioita ilman että minulta kysytään mitään,hänellä on kuiteski omatki lapset hoidettavana ja minä olen ihan vapaa hoitamaan exän ja mun yhteisten lasten asioita.
      Eikä mulla ole mitään sitä vastaa että exän avokki huolehtii lasten asioista vaan siitä että eikö nyt kumminkin lasten äidille edes kuuluisi ilmoittaa jos lapsi viedään lääkäriin tai ne on sairaana.jne. Minä ainakin ilmoitan exälle ne asiat heti jne. Ja en koskaan antaisi antaisi miesystäväni viedä lapsia lääkäriin tms ilman ettenkö kysyisi exältä voisiko hän viedä sillä hän on kuiteski lasten isä tuntee heidät jne. Toisinko mun miesystävä ei ole heidän isä .
      Tämä kysymys ei liittynyt mitenkään siihen että olisin katkera exälle vaan lapsiin heiltäkään ei ole kysytty haluaako esim. Mennä lääkäriin exän avokin kanssa on vaan sanottu että menevät sen kanssa sinne ja lapset on kumminki 9v ja 13v ja ovat jopa pyytäneet että äiti veisi esim. Hammaslääkäriin eikö Ees lapsia Pitäs kuunnella sanoppa se

      • .....

        ""Kysymys oliko siitä saako hänen avovaimonsa hoitaa meidän lasten asioita ilman että minulta kysytään mitään,hänellä on kuiteski omatki lapset hoidettavana ja minä olen ihan vapaa hoitamaan exän ja mun yhteisten lasten asioita.""

        Kyllä hän saa, jos hänelle annetaan siihen valtuudet ja hän itse haluaa.
        Mikset soita ja keskustele asiasta sen lastesi isän kanssa? Ovatko he edes tietoisia mielipiteestäsi? Miten luulet asioiden muuttuvan, jos vain kyselet ulkopuolisilta, että onko exän toiminta oikein? Se on ihan oikein, niin kauan kuin se on kaikille osapuolille ok. Exällesi se tuntuu olevan ok, samaten hänen puolisolleen, ja ainoa, jolle se ei ole ok, olet sinä. Joten otappas hyvä ihminen asia hoitoon ja keskustele sen exäsi kanssa.

        Ja lapsia toki voidaan kuunnella, mutta lapsilla ei ole valtaa päättää tällaisista asioista. Eikä heitä kukaan vastuullinen aikuinen sellaisen tehtävän eteen laittaisikaan. Viimekädessä aikuiset tekevät tällaiset päätökset, ja aikuiset toki keskenään sopivat toimintatavoistaan.

        Minun lapseni ovat myös vuoroviikoin isällään ja vuoroviikoin minulla. Me molemmat puolisoinemme hoidamme lasten asiat omilla viikoillamme. Yhdellä lapsistamme oli aika vasta kurkku kipeänä, ja varasin hänelle ajan päivystykseen. Minä olin silloin työssä, joten puolisoni käytti lapsen nieluviljelyssä, ja sai antibiootit angiinaan. Lapsen isä oli tuolloin myös töissä, mutta vaikka ei olisikaan ollut, olisi puolisoni silti käyttänyt lapsen lääkärissä. Hän teki sen omasta tahdostaan ja ehdotuksestaan. Kenenkään ei tarvinnut lähteä kesken työpäivän minnekään, ja lapsi lähti innoissaan puolisoni kanssa päivystykseen. He ovat läheisiä ja tuttuja, eikä kukaan kyseenalaistanut sitä, että voiko lapsi mennä puolisoni kanssa vai ei. Lapsi sitten itse tekstasi isälleen, että angiina on, ja seuraavalla viikolla lapsi otti lääkkeet mukaan isälle, ja minä kirjoitin isälle lapun, jossa ohjeet lääkkeitä varten.

        Lasteni isän puoliso on myös usein hoitanut lasten asioita, hänkin omasta tahdostaan, ja lapsille se on ollut aivan arkipäiväistä. Kaikki tulemme toimeen keskenämme, emmekä erottele, kuka saa tehdä lasten vuoksi asioita ja kuka ei. Kaikki olemme sitoutuneet perheisiimme ja lapsiimme, jokaiseen niistä, eikä keneltäkään ole kiellettyä osallistua lasten elämään, joko vanhempana tai välittävänä aikuisena.

        ""Ja en koskaan antaisi antaisi miesystäväni viedä lapsia lääkäriin tms ilman ettenkö kysyisi exältä voisiko hän viedä sillä hän on kuiteski lasten isä tuntee heidät jne. ""

        Mikset? Suuttuuko lastesi isä sellaisesta? Todella?
        Me ex-mieheni kanssa luotamme toisiimme ja toistemme arvostelukykyyn niin täydellisesti, ettei meidän kummankaan tarvitse kysyä toisiltamme lupaa tuollaisiin asioihin. Lapset ovat yhteisiämme, ja molempien tavoite on lastemme hyvinvointi. Voin luottaa 100% ex-mieheeni lapsiimme liittyvissä asioissa. Hän on hyvä ja huolehtiva isä.
        Kirjoitat, että lastesi isä kuitenkin tuntee lapset jne. Eikö miesystäväsi sitten tunne lapsiasi? Tai lapsesi häntä? Jos miesystäväsi on aivan uusi tuttavuus, niin se on asia erikseen. Mutta jos olette olleet yhdessä kauemmin ja esim. asutte yhdessä, niin kai hän sitten lapsesi tuntee??


      • yksäiti
        ..... kirjoitti:

        ""Kysymys oliko siitä saako hänen avovaimonsa hoitaa meidän lasten asioita ilman että minulta kysytään mitään,hänellä on kuiteski omatki lapset hoidettavana ja minä olen ihan vapaa hoitamaan exän ja mun yhteisten lasten asioita.""

        Kyllä hän saa, jos hänelle annetaan siihen valtuudet ja hän itse haluaa.
        Mikset soita ja keskustele asiasta sen lastesi isän kanssa? Ovatko he edes tietoisia mielipiteestäsi? Miten luulet asioiden muuttuvan, jos vain kyselet ulkopuolisilta, että onko exän toiminta oikein? Se on ihan oikein, niin kauan kuin se on kaikille osapuolille ok. Exällesi se tuntuu olevan ok, samaten hänen puolisolleen, ja ainoa, jolle se ei ole ok, olet sinä. Joten otappas hyvä ihminen asia hoitoon ja keskustele sen exäsi kanssa.

        Ja lapsia toki voidaan kuunnella, mutta lapsilla ei ole valtaa päättää tällaisista asioista. Eikä heitä kukaan vastuullinen aikuinen sellaisen tehtävän eteen laittaisikaan. Viimekädessä aikuiset tekevät tällaiset päätökset, ja aikuiset toki keskenään sopivat toimintatavoistaan.

        Minun lapseni ovat myös vuoroviikoin isällään ja vuoroviikoin minulla. Me molemmat puolisoinemme hoidamme lasten asiat omilla viikoillamme. Yhdellä lapsistamme oli aika vasta kurkku kipeänä, ja varasin hänelle ajan päivystykseen. Minä olin silloin työssä, joten puolisoni käytti lapsen nieluviljelyssä, ja sai antibiootit angiinaan. Lapsen isä oli tuolloin myös töissä, mutta vaikka ei olisikaan ollut, olisi puolisoni silti käyttänyt lapsen lääkärissä. Hän teki sen omasta tahdostaan ja ehdotuksestaan. Kenenkään ei tarvinnut lähteä kesken työpäivän minnekään, ja lapsi lähti innoissaan puolisoni kanssa päivystykseen. He ovat läheisiä ja tuttuja, eikä kukaan kyseenalaistanut sitä, että voiko lapsi mennä puolisoni kanssa vai ei. Lapsi sitten itse tekstasi isälleen, että angiina on, ja seuraavalla viikolla lapsi otti lääkkeet mukaan isälle, ja minä kirjoitin isälle lapun, jossa ohjeet lääkkeitä varten.

        Lasteni isän puoliso on myös usein hoitanut lasten asioita, hänkin omasta tahdostaan, ja lapsille se on ollut aivan arkipäiväistä. Kaikki tulemme toimeen keskenämme, emmekä erottele, kuka saa tehdä lasten vuoksi asioita ja kuka ei. Kaikki olemme sitoutuneet perheisiimme ja lapsiimme, jokaiseen niistä, eikä keneltäkään ole kiellettyä osallistua lasten elämään, joko vanhempana tai välittävänä aikuisena.

        ""Ja en koskaan antaisi antaisi miesystäväni viedä lapsia lääkäriin tms ilman ettenkö kysyisi exältä voisiko hän viedä sillä hän on kuiteski lasten isä tuntee heidät jne. ""

        Mikset? Suuttuuko lastesi isä sellaisesta? Todella?
        Me ex-mieheni kanssa luotamme toisiimme ja toistemme arvostelukykyyn niin täydellisesti, ettei meidän kummankaan tarvitse kysyä toisiltamme lupaa tuollaisiin asioihin. Lapset ovat yhteisiämme, ja molempien tavoite on lastemme hyvinvointi. Voin luottaa 100% ex-mieheeni lapsiimme liittyvissä asioissa. Hän on hyvä ja huolehtiva isä.
        Kirjoitat, että lastesi isä kuitenkin tuntee lapset jne. Eikö miesystäväsi sitten tunne lapsiasi? Tai lapsesi häntä? Jos miesystäväsi on aivan uusi tuttavuus, niin se on asia erikseen. Mutta jos olette olleet yhdessä kauemmin ja esim. asutte yhdessä, niin kai hän sitten lapsesi tuntee??

        Kyllä lasten isä suuttuisi jos en häneltä kysyisi asioista ja kyllä hän tietää mun mielipiteen asioiden hoitamisesta ja minä en saa ottaa mitään yhteyttä hänen avokkiinss edes lasten asioista yhden kerran yritin ja sain haukut niskaani että Se siitä. Kyllä mä sen ymmärrän et jos on hätätapaus lääkäriin vei Se joka voi Se on OK mutta onko Se ok ettei mulle Ees ilm.jos lasta on lääkärissä käytetty tai jos ovat sairaana. Noista valtuuksista siis exäni saa antaa avopuolisolleen täydet valtuudet hoitaa lasten asioita kysymättä mun mielipidettä kokoasiaan.Hän nääs toimii mun selän takana mulle ei kerrota mistään mitään lasten asioista sieltä päästä.
        No kohta varmaan exä hakee yksinhuoltajuutta ....sitä odotellessa....


      • .....
        yksäiti kirjoitti:

        Kyllä lasten isä suuttuisi jos en häneltä kysyisi asioista ja kyllä hän tietää mun mielipiteen asioiden hoitamisesta ja minä en saa ottaa mitään yhteyttä hänen avokkiinss edes lasten asioista yhden kerran yritin ja sain haukut niskaani että Se siitä. Kyllä mä sen ymmärrän et jos on hätätapaus lääkäriin vei Se joka voi Se on OK mutta onko Se ok ettei mulle Ees ilm.jos lasta on lääkärissä käytetty tai jos ovat sairaana. Noista valtuuksista siis exäni saa antaa avopuolisolleen täydet valtuudet hoitaa lasten asioita kysymättä mun mielipidettä kokoasiaan.Hän nääs toimii mun selän takana mulle ei kerrota mistään mitään lasten asioista sieltä päästä.
        No kohta varmaan exä hakee yksinhuoltajuutta ....sitä odotellessa....

        Jos lapsesi ovat 9v ja 13v, niin eikö heillä molemmilla ole omat kännykät? Eivätkö he juttele isänsä kanssa kun ovat sinun luonasi, tai päinvastoin?

        Sinuna juttelisin sen ex-miehesi kanssa asioista, siis liittyen tähän ongelmaasi.


      • teinit
        ..... kirjoitti:

        ""Kysymys oliko siitä saako hänen avovaimonsa hoitaa meidän lasten asioita ilman että minulta kysytään mitään,hänellä on kuiteski omatki lapset hoidettavana ja minä olen ihan vapaa hoitamaan exän ja mun yhteisten lasten asioita.""

        Kyllä hän saa, jos hänelle annetaan siihen valtuudet ja hän itse haluaa.
        Mikset soita ja keskustele asiasta sen lastesi isän kanssa? Ovatko he edes tietoisia mielipiteestäsi? Miten luulet asioiden muuttuvan, jos vain kyselet ulkopuolisilta, että onko exän toiminta oikein? Se on ihan oikein, niin kauan kuin se on kaikille osapuolille ok. Exällesi se tuntuu olevan ok, samaten hänen puolisolleen, ja ainoa, jolle se ei ole ok, olet sinä. Joten otappas hyvä ihminen asia hoitoon ja keskustele sen exäsi kanssa.

        Ja lapsia toki voidaan kuunnella, mutta lapsilla ei ole valtaa päättää tällaisista asioista. Eikä heitä kukaan vastuullinen aikuinen sellaisen tehtävän eteen laittaisikaan. Viimekädessä aikuiset tekevät tällaiset päätökset, ja aikuiset toki keskenään sopivat toimintatavoistaan.

        Minun lapseni ovat myös vuoroviikoin isällään ja vuoroviikoin minulla. Me molemmat puolisoinemme hoidamme lasten asiat omilla viikoillamme. Yhdellä lapsistamme oli aika vasta kurkku kipeänä, ja varasin hänelle ajan päivystykseen. Minä olin silloin työssä, joten puolisoni käytti lapsen nieluviljelyssä, ja sai antibiootit angiinaan. Lapsen isä oli tuolloin myös töissä, mutta vaikka ei olisikaan ollut, olisi puolisoni silti käyttänyt lapsen lääkärissä. Hän teki sen omasta tahdostaan ja ehdotuksestaan. Kenenkään ei tarvinnut lähteä kesken työpäivän minnekään, ja lapsi lähti innoissaan puolisoni kanssa päivystykseen. He ovat läheisiä ja tuttuja, eikä kukaan kyseenalaistanut sitä, että voiko lapsi mennä puolisoni kanssa vai ei. Lapsi sitten itse tekstasi isälleen, että angiina on, ja seuraavalla viikolla lapsi otti lääkkeet mukaan isälle, ja minä kirjoitin isälle lapun, jossa ohjeet lääkkeitä varten.

        Lasteni isän puoliso on myös usein hoitanut lasten asioita, hänkin omasta tahdostaan, ja lapsille se on ollut aivan arkipäiväistä. Kaikki tulemme toimeen keskenämme, emmekä erottele, kuka saa tehdä lasten vuoksi asioita ja kuka ei. Kaikki olemme sitoutuneet perheisiimme ja lapsiimme, jokaiseen niistä, eikä keneltäkään ole kiellettyä osallistua lasten elämään, joko vanhempana tai välittävänä aikuisena.

        ""Ja en koskaan antaisi antaisi miesystäväni viedä lapsia lääkäriin tms ilman ettenkö kysyisi exältä voisiko hän viedä sillä hän on kuiteski lasten isä tuntee heidät jne. ""

        Mikset? Suuttuuko lastesi isä sellaisesta? Todella?
        Me ex-mieheni kanssa luotamme toisiimme ja toistemme arvostelukykyyn niin täydellisesti, ettei meidän kummankaan tarvitse kysyä toisiltamme lupaa tuollaisiin asioihin. Lapset ovat yhteisiämme, ja molempien tavoite on lastemme hyvinvointi. Voin luottaa 100% ex-mieheeni lapsiimme liittyvissä asioissa. Hän on hyvä ja huolehtiva isä.
        Kirjoitat, että lastesi isä kuitenkin tuntee lapset jne. Eikö miesystäväsi sitten tunne lapsiasi? Tai lapsesi häntä? Jos miesystäväsi on aivan uusi tuttavuus, niin se on asia erikseen. Mutta jos olette olleet yhdessä kauemmin ja esim. asutte yhdessä, niin kai hän sitten lapsesi tuntee??

        !3 vuotias tyttö ei haluu mennä lääkäriin isäpuolen kaa, mieluummin oman äitin kanssa.


      • yksäiti
        ..... kirjoitti:

        Jos lapsesi ovat 9v ja 13v, niin eikö heillä molemmilla ole omat kännykät? Eivätkö he juttele isänsä kanssa kun ovat sinun luonasi, tai päinvastoin?

        Sinuna juttelisin sen ex-miehesi kanssa asioista, siis liittyen tähän ongelmaasi.

        Ei isä niille soittele ollenkaan lapset saattavat soittaa hänelle ,mutta Se on eri asia vastaako hän puhelimeen....minä en vaan saa en exään enään keskustelu yhteyttä yhteyttä ei hän halua puhua asioista mun kans ollenkaan. Hommat toimi ihan hyvin sillo ku ei asunu vielä yhdessä naisystävän kanssa ne muuttu heti kun yhteen muuttivat sitä ennen keskustelin exäni kanssa avoimesti lasten asioista kerran viikossa nyt hänellä ei ole aikaa eikä haluja keskustella


      • .....
        yksäiti kirjoitti:

        Ei isä niille soittele ollenkaan lapset saattavat soittaa hänelle ,mutta Se on eri asia vastaako hän puhelimeen....minä en vaan saa en exään enään keskustelu yhteyttä yhteyttä ei hän halua puhua asioista mun kans ollenkaan. Hommat toimi ihan hyvin sillo ku ei asunu vielä yhdessä naisystävän kanssa ne muuttu heti kun yhteen muuttivat sitä ennen keskustelin exäni kanssa avoimesti lasten asioista kerran viikossa nyt hänellä ei ole aikaa eikä haluja keskustella

        Ehkäpä ex-miehesi kokee nyt "tulevansa toimeen omillaan", eli haluaa selviytyä lapsiviikoistaan täysin omin avuin. Hänellä on nyt toinen aikuinen kaverinaan, eli resursseja lasten hoitoon ja lasten asioista huolehtimiseen on tuplasti lisää. Vieläpä jos se ex-miehesi uusi puoliso on halukas osallistumaan ja auttamaan, ja on ex-miehesi tukena vanhemmuudessa, niin miksipä mies ei haluaisi antaa hänen auttaa.

        Jospa uskaltautuisit antamaan isälle nyt mahdollisuuden, etkä puuttuisi asioihin hänen hoitoviikollaan? Mistä sen tietää, vaikka se olisi ottanut isällisen itsetunnon päälle, kun joutui antamaan ohjia välillä sinun käsiisi omalla lapsiviikollaan. Nyt hän on valmis ottamaan vastuun kokonaan itselleen, eikä haluaisi luopua siitä mahdollisuudesta. Mitäpä jos antaisit hänelle ja hänen puolisolleen tilaisuuden hoitaa ja toimia?

        ""Ei isä niille soittele ollenkaan lapset saattavat soittaa hänelle ,mutta Se on eri asia vastaako hän puhelimeen....""

        Mutta sinä varmasti soittelet lastesi kanssa, kun lapset ovat isällään? Eihän sinua mikään estä soittelemasta ja kyselemästä, miten menee, oletteko olleet terveenä, jne.

        Eihän niitä lääkärissä ja hammaslääkärissä käyntejä sitä paitsi edes ole kovin usein...Hammaslääkäri kerran, pari vuodessa korkeintaan (ellei lastesi suuhygienia sitten ole ihan retuperällä) ja lääkärissä muutamia kertoja, kun nyt sattuu joku pöpö iskemään. Vai onko jollakin lapsistasi jokin perussairaus, joka vaatii käyntejä jatkuvasti?

        Mitä muita lasten asioita olet sitten ennen hoidellut?


      • .....
        teinit kirjoitti:

        !3 vuotias tyttö ei haluu mennä lääkäriin isäpuolen kaa, mieluummin oman äitin kanssa.

        No eihän tässä tapauksessa kukaan 13-vuotias tyttö olekaan menossa lääkäriin isäpuolen kanssa :D Meni vähän ohi aiheesta.


      • yksäiti
        ..... kirjoitti:

        Ehkäpä ex-miehesi kokee nyt "tulevansa toimeen omillaan", eli haluaa selviytyä lapsiviikoistaan täysin omin avuin. Hänellä on nyt toinen aikuinen kaverinaan, eli resursseja lasten hoitoon ja lasten asioista huolehtimiseen on tuplasti lisää. Vieläpä jos se ex-miehesi uusi puoliso on halukas osallistumaan ja auttamaan, ja on ex-miehesi tukena vanhemmuudessa, niin miksipä mies ei haluaisi antaa hänen auttaa.

        Jospa uskaltautuisit antamaan isälle nyt mahdollisuuden, etkä puuttuisi asioihin hänen hoitoviikollaan? Mistä sen tietää, vaikka se olisi ottanut isällisen itsetunnon päälle, kun joutui antamaan ohjia välillä sinun käsiisi omalla lapsiviikollaan. Nyt hän on valmis ottamaan vastuun kokonaan itselleen, eikä haluaisi luopua siitä mahdollisuudesta. Mitäpä jos antaisit hänelle ja hänen puolisolleen tilaisuuden hoitaa ja toimia?

        ""Ei isä niille soittele ollenkaan lapset saattavat soittaa hänelle ,mutta Se on eri asia vastaako hän puhelimeen....""

        Mutta sinä varmasti soittelet lastesi kanssa, kun lapset ovat isällään? Eihän sinua mikään estä soittelemasta ja kyselemästä, miten menee, oletteko olleet terveenä, jne.

        Eihän niitä lääkärissä ja hammaslääkärissä käyntejä sitä paitsi edes ole kovin usein...Hammaslääkäri kerran, pari vuodessa korkeintaan (ellei lastesi suuhygienia sitten ole ihan retuperällä) ja lääkärissä muutamia kertoja, kun nyt sattuu joku pöpö iskemään. Vai onko jollakin lapsistasi jokin perussairaus, joka vaatii käyntejä jatkuvasti?

        Mitä muita lasten asioita olet sitten ennen hoidellut?

        Lääkäri ja kouluasiat ovat kuuluneet mulle.Kaikki harrastusjutut on kumpiki hoitanu miten haluaa ja muut asiat....
        Ja kyllä hammaslääkärissä käydään useammin ku kerran vuodessa jos on oikomista,rautoja jne. Ei tosiaan kerta vuodessa sillo riitä ja toinen lapsi joutuu käymään labrassa kun hänen veriarvoja seurataan ...
        Mutta no tehkööt miten haluavat Se tuli jo selväksi mulle ei tartte Ees ilm.jos jotain lapsille sattuu.
        Ja kyllä mä soitan lapsille ja kyselen mitä kuuluu ,mutta eipä ne kerro asioita vasta sit ku tulevat kotiin ettei kuulema kukaan kuule mitä mulle puhuvat...
        Ja onhan exällä ollu Se nainen jo siitä asti ku erottiin ja sillo sovittiin et mä hoidan lasten lääkäri ja kouluasit exän kanssa ja uus kumppani ei niihin puutu kun hänellä on omissakin lapsissa tarpeeksi tekemistä ja oli exälle sillo sanonu ettei edes halua puuttua meidän lasten koulu ja lääkäri asioihin...mutta kummasti mieli muuttu heti kun ex ilm.hänelle että muuttaa hänen luo asumaan virallisesti ......


      • yksäiti
        ..... kirjoitti:

        Ehkäpä ex-miehesi kokee nyt "tulevansa toimeen omillaan", eli haluaa selviytyä lapsiviikoistaan täysin omin avuin. Hänellä on nyt toinen aikuinen kaverinaan, eli resursseja lasten hoitoon ja lasten asioista huolehtimiseen on tuplasti lisää. Vieläpä jos se ex-miehesi uusi puoliso on halukas osallistumaan ja auttamaan, ja on ex-miehesi tukena vanhemmuudessa, niin miksipä mies ei haluaisi antaa hänen auttaa.

        Jospa uskaltautuisit antamaan isälle nyt mahdollisuuden, etkä puuttuisi asioihin hänen hoitoviikollaan? Mistä sen tietää, vaikka se olisi ottanut isällisen itsetunnon päälle, kun joutui antamaan ohjia välillä sinun käsiisi omalla lapsiviikollaan. Nyt hän on valmis ottamaan vastuun kokonaan itselleen, eikä haluaisi luopua siitä mahdollisuudesta. Mitäpä jos antaisit hänelle ja hänen puolisolleen tilaisuuden hoitaa ja toimia?

        ""Ei isä niille soittele ollenkaan lapset saattavat soittaa hänelle ,mutta Se on eri asia vastaako hän puhelimeen....""

        Mutta sinä varmasti soittelet lastesi kanssa, kun lapset ovat isällään? Eihän sinua mikään estä soittelemasta ja kyselemästä, miten menee, oletteko olleet terveenä, jne.

        Eihän niitä lääkärissä ja hammaslääkärissä käyntejä sitä paitsi edes ole kovin usein...Hammaslääkäri kerran, pari vuodessa korkeintaan (ellei lastesi suuhygienia sitten ole ihan retuperällä) ja lääkärissä muutamia kertoja, kun nyt sattuu joku pöpö iskemään. Vai onko jollakin lapsistasi jokin perussairaus, joka vaatii käyntejä jatkuvasti?

        Mitä muita lasten asioita olet sitten ennen hoidellut?

        Niin ja tuplasti myös lapsia heillä hoidettavana kun exän avokin omat saman ikäiset lapset ovat aina siellä kun niiden isä ei pidä heihin mitään yhteyttä...että tosiaan on resurseja enempi hoitaa lasten asioita enempi ku talossa asuu 4lasta joka toinen vk josta yhdellä on ADHD,toisen pitää käydä labrassa verikokeissa joka toinen vk,yhtä pitää käyttää hammaslääkärissä ja terapeutilla ja yhtä kuskata harkoissa luulis että mä pikemminkin helpottadin heidän elämää ku hoitasin mun ja exän lasten asiat ,mutta siinäpä nyt hoitakoot ku kerran haluaa mulle sama...


      • öpiygpiuh
        yksäiti kirjoitti:

        Kyllä lasten isä suuttuisi jos en häneltä kysyisi asioista ja kyllä hän tietää mun mielipiteen asioiden hoitamisesta ja minä en saa ottaa mitään yhteyttä hänen avokkiinss edes lasten asioista yhden kerran yritin ja sain haukut niskaani että Se siitä. Kyllä mä sen ymmärrän et jos on hätätapaus lääkäriin vei Se joka voi Se on OK mutta onko Se ok ettei mulle Ees ilm.jos lasta on lääkärissä käytetty tai jos ovat sairaana. Noista valtuuksista siis exäni saa antaa avopuolisolleen täydet valtuudet hoitaa lasten asioita kysymättä mun mielipidettä kokoasiaan.Hän nääs toimii mun selän takana mulle ei kerrota mistään mitään lasten asioista sieltä päästä.
        No kohta varmaan exä hakee yksinhuoltajuutta ....sitä odotellessa....

        Se on ok, että siellä huolehtivat kekenään lasten asiat, kun lapset ovat siellä. Mutta toki asiasta pitää sitten tiedottaa sinulle. Eli jos nyt vaikka hammaslääkäri on antanut noottia kun oli pari reikää, niin sunkin pitää siitä saada tietää, tms. Monet eroparit käyttävät tähän tarkoitukseen reissuvihkoa, joka kulkee lasten mukana. Eli molemmissa kodeissa siihen kirjataan viikon oleelliset kuulumiset, ja toisessa kodissa ne voidaan sitten lukea. Kun teillä on riitaisan oloiset välit, niin reissuvihko vois olla hyvä tapa kertoa asioista ilman valta-asetelmaa tai riitoja.

        Mutta ole onnellinen kun exäsi uusi kumppani on kiinnostunut huolehtimaan lapsista, kun ovat siellä. Se vahvistaa lastesi itsetuntoa. Olisi ikävää, jos heillä olisi lähipiirissä ihmisiä, jotka eivät välitä.

        Sulla on sun viikko, muualla on toinen viikko. Tiedotus toimimaan, niin kaikki on ok!


    • -KK-

      Eihän siinä mitään väärääkään ole, vai?
      Ainoa ongelma,mikä mieleeni tulee, on se keskusteluyhteyden puute lisättynä lapsen ikään.
      Mikäli lapsi ei osaa/muista kertoa käyneensä jo hammaslääkärissä,tulee toisen vanhemman tai sen uuden puolison tästä mainita..

      • yksäiti

        Ei siinä mitään väärää ole vaan ku mulle ei asiosta mitään kerrota ja Se ei ole oikein kun olen kuites lasten huoltaja.....
        Mietikää sitä ex valehtelee mulle lasten asioista jne. Ei keskustele mun kans niistä ,en saa keskustelua lasten asioista hänen avokkinsa kanssa ,mutta mä en saa tehdä mitään lasten asioihin liittyvää ilm. Exällä että näin meillä...
        Moni asia on käyny ilmi jälkikäteen ku lapset on kertonut esim. Löin pään käytiin lääkärissä jne. Olisikohan nyt pitiny äidille edes ilmoittaa asiasta miettikää sitä ....


      • .....
        yksäiti kirjoitti:

        Ei siinä mitään väärää ole vaan ku mulle ei asiosta mitään kerrota ja Se ei ole oikein kun olen kuites lasten huoltaja.....
        Mietikää sitä ex valehtelee mulle lasten asioista jne. Ei keskustele mun kans niistä ,en saa keskustelua lasten asioista hänen avokkinsa kanssa ,mutta mä en saa tehdä mitään lasten asioihin liittyvää ilm. Exällä että näin meillä...
        Moni asia on käyny ilmi jälkikäteen ku lapset on kertonut esim. Löin pään käytiin lääkärissä jne. Olisikohan nyt pitiny äidille edes ilmoittaa asiasta miettikää sitä ....

        "Mietikää sitä ex valehtelee mulle lasten asioista jne."

        Jäi nyt epäselväksi....Siis onko hän valehdellut, vai jättänyt kertomatta?

        Miehet ovat muuten tällaisissa asioisia monin tavoin erilaisia kuin naiset. Jokaisesta haavasta peukalossa ei tule ilmoitettua, eikä pään lyömisistäkään, ellei sitten mitään vakavaa välitöntä sairaalahoitoa vaativaa ole sattunut. Muutenkin äidit taitavat olla paljon huolehtivaisempia ja impulsiivisempia tällaisissa asioissa. Ei kannata ottaa sitä exän ilkeytenä, vaan se leppoisuus voi olla ihan vaan luonteenpiirre.

        Omalla lapsellani alkoi kuukautiset, kun lapsi oli isällään, eikä isä ilmoittanut minulle. Soitin hänelle jälkeenpäin, että miksi et kertonut! Ex-mies oli ihan äimänä. Kertoi ostaneensa tytölle siteitä, lakanat vaihdettiin, ja kaikki ok. Isä hoiti asian, ei siihen minua tarvittu. Myöhemmin kyllä juttelin tytön kanssa asiasta, mutta ei ollut mitään tarvetta minun mennä sinne isäviikolla asiaa taivastelemaan. Eri asia, jos tyttö olisi minulle soittanut ja halunnut asiasta kertoa heti.

        ""Ei keskustele mun kans niistä ,en saa keskustelua lasten asioista hänen avokkinsa kanssa ,mutta mä en saa tehdä mitään lasten asioihin liittyvää ilm. Exällä että näin meillä...""

        Mitä muita lasten asioita tarkoitat, kuin lääkärissä käyntejä?

        Edelleen; lapsillasi on kai kännykät, etkö juttele heidän kanssaan kun he ovat isällään?


      • yksäiti
        ..... kirjoitti:

        "Mietikää sitä ex valehtelee mulle lasten asioista jne."

        Jäi nyt epäselväksi....Siis onko hän valehdellut, vai jättänyt kertomatta?

        Miehet ovat muuten tällaisissa asioisia monin tavoin erilaisia kuin naiset. Jokaisesta haavasta peukalossa ei tule ilmoitettua, eikä pään lyömisistäkään, ellei sitten mitään vakavaa välitöntä sairaalahoitoa vaativaa ole sattunut. Muutenkin äidit taitavat olla paljon huolehtivaisempia ja impulsiivisempia tällaisissa asioissa. Ei kannata ottaa sitä exän ilkeytenä, vaan se leppoisuus voi olla ihan vaan luonteenpiirre.

        Omalla lapsellani alkoi kuukautiset, kun lapsi oli isällään, eikä isä ilmoittanut minulle. Soitin hänelle jälkeenpäin, että miksi et kertonut! Ex-mies oli ihan äimänä. Kertoi ostaneensa tytölle siteitä, lakanat vaihdettiin, ja kaikki ok. Isä hoiti asian, ei siihen minua tarvittu. Myöhemmin kyllä juttelin tytön kanssa asiasta, mutta ei ollut mitään tarvetta minun mennä sinne isäviikolla asiaa taivastelemaan. Eri asia, jos tyttö olisi minulle soittanut ja halunnut asiasta kertoa heti.

        ""Ei keskustele mun kans niistä ,en saa keskustelua lasten asioista hänen avokkinsa kanssa ,mutta mä en saa tehdä mitään lasten asioihin liittyvää ilm. Exällä että näin meillä...""

        Mitä muita lasten asioita tarkoitat, kuin lääkärissä käyntejä?

        Edelleen; lapsillasi on kai kännykät, etkö juttele heidän kanssaan kun he ovat isällään?

        Valehtelee ja jättää kertomatta tekee kumpaaki ja on kännykät ja soittelen heille lue ylempää vastaus...


      • yksäiti
        ..... kirjoitti:

        "Mietikää sitä ex valehtelee mulle lasten asioista jne."

        Jäi nyt epäselväksi....Siis onko hän valehdellut, vai jättänyt kertomatta?

        Miehet ovat muuten tällaisissa asioisia monin tavoin erilaisia kuin naiset. Jokaisesta haavasta peukalossa ei tule ilmoitettua, eikä pään lyömisistäkään, ellei sitten mitään vakavaa välitöntä sairaalahoitoa vaativaa ole sattunut. Muutenkin äidit taitavat olla paljon huolehtivaisempia ja impulsiivisempia tällaisissa asioissa. Ei kannata ottaa sitä exän ilkeytenä, vaan se leppoisuus voi olla ihan vaan luonteenpiirre.

        Omalla lapsellani alkoi kuukautiset, kun lapsi oli isällään, eikä isä ilmoittanut minulle. Soitin hänelle jälkeenpäin, että miksi et kertonut! Ex-mies oli ihan äimänä. Kertoi ostaneensa tytölle siteitä, lakanat vaihdettiin, ja kaikki ok. Isä hoiti asian, ei siihen minua tarvittu. Myöhemmin kyllä juttelin tytön kanssa asiasta, mutta ei ollut mitään tarvetta minun mennä sinne isäviikolla asiaa taivastelemaan. Eri asia, jos tyttö olisi minulle soittanut ja halunnut asiasta kertoa heti.

        ""Ei keskustele mun kans niistä ,en saa keskustelua lasten asioista hänen avokkinsa kanssa ,mutta mä en saa tehdä mitään lasten asioihin liittyvää ilm. Exällä että näin meillä...""

        Mitä muita lasten asioita tarkoitat, kuin lääkärissä käyntejä?

        Edelleen; lapsillasi on kai kännykät, etkö juttele heidän kanssaan kun he ovat isällään?

        Hohhoijaa mä en isä viikolla ole koskaan mennyt exän luo enkä mene Se on kiellettyä samoin ku sekin etten saa olla hänen avokkiinsa yhteydessä jos teen jomman kumman asian hän hakee yksinhuoltajuutta enkä koskaan enään näkisi lapsia...


      • p9up97iy
        yksäiti kirjoitti:

        Hohhoijaa mä en isä viikolla ole koskaan mennyt exän luo enkä mene Se on kiellettyä samoin ku sekin etten saa olla hänen avokkiinsa yhteydessä jos teen jomman kumman asian hän hakee yksinhuoltajuutta enkä koskaan enään näkisi lapsia...

        Jos hän hakisi yksinhuoltajuutta, niin millä perusteilla hän sen sais?

        Se että oletko yhteydessä hänen avokkiinsa, päätätte sinä ja avokki. Mikäli avokki ei halua, niin sitten et tietysti ole. Mutta kukaan muu aikuinen ei muiden puolsta voi uhkailemalla asioita päättää.


      • yksäiti
        p9up97iy kirjoitti:

        Jos hän hakisi yksinhuoltajuutta, niin millä perusteilla hän sen sais?

        Se että oletko yhteydessä hänen avokkiinsa, päätätte sinä ja avokki. Mikäli avokki ei halua, niin sitten et tietysti ole. Mutta kukaan muu aikuinen ei muiden puolsta voi uhkailemalla asioita päättää.

        ex on kieltänyt minua ottamasta hänen avokkiinsa yhteyttä ja myös toisin päin ettei hänen avokki saa olla yhteydessä minuun vaikka haluaisikin ......


      • liuhliuhlui
        yksäiti kirjoitti:

        ex on kieltänyt minua ottamasta hänen avokkiinsa yhteyttä ja myös toisin päin ettei hänen avokki saa olla yhteydessä minuun vaikka haluaisikin ......

        Voihan sitä yrittää kieltää, mutta ei teidän tarvitse totella... huoh.


    • onnen ydin perhe

      Onneksi meillä ei ole ikinä tarvinnut pohtia misia hulluja juttua! Lapsemme ei koskaan ole pakotettu näkemään isänsä naikkosia, eivät ole tunkeneet meille emmekä me ole menneet sitä katsomaan. Eihän se naikkonenmiedän elämään mitenkään ole kuulunut,ja ihan sama onko ex isällä ex miehellä viis tai kymmenen naista, ei kuulu meille, kunhan pitää akkansa poissa meidän elämästä, ja on kyllä pitänytkin tosi hyvin. Ei olla ikinä nähty, ja lapse ovat saaneet rauhallisen ja turvallisen lapsuuden.
      Yksikään naikkonen ei ole meille tullut kiusaamaan ja haukkumaan.
      Olisi kammottavaa jos olisi joutunut tappelemaan noista asioista mitä täällä kirjoitellaan. Tai emme lasten kanssa tuntisi toisiamme kun vastaan tulisimme, jos mies olisi pakottanut lapsensa näkemään naikkosensa.
      Siihen emme lähteneet mukaan, olisimme kärsineet siitä asiasta niinpaljon ettei mieskään halunnut meille enempää ongelmia ja piti hyvin naikkoset poissa meiddän elämstä.

      Olemme eruoikeutettuja ja onnellisia, kun on ollut niin helppoa.

      Lapsethan olisi saaneet vääriä vaikutteita, ja sitä minä äitinä en ole antanut kenenkään tehdä. Lapset ovat niin tärkeitä ollut minulle, ettei kenelläkään ole ollut oikeutta pilata heitä.

      Ilmankos olen heille maailman paras äiti.

      • .....

        ""Tai emme lasten kanssa tuntisi toisiamme kun vastaan tulisimme, jos mies olisi pakottanut lapsensa näkemään naikkosensa.""

        Siis minun on nyt kyllä myönnettävä, että meni kerta kaikkiaan yli hilseen koko tämä paasauksesi, mutta eritoten tuo ylläoleva lause oli hämmentävä...

        Siis mitä tarkoitat sillä, ettet lasten kanssa tuntisi toisianne kun vastaan tulisitte...? Siis HÄH? Ex-miehesi naikkosella tarkoitat kai hänen uutta puolisoaan, mutta miten sinä et omia lapsiasi tuntisi, jos lapset olisivat tutustuneet ex-miehesi uuteen puolisoon? En ymmärrä.


      • meille ei tulla
        ..... kirjoitti:

        ""Tai emme lasten kanssa tuntisi toisiamme kun vastaan tulisimme, jos mies olisi pakottanut lapsensa näkemään naikkosensa.""

        Siis minun on nyt kyllä myönnettävä, että meni kerta kaikkiaan yli hilseen koko tämä paasauksesi, mutta eritoten tuo ylläoleva lause oli hämmentävä...

        Siis mitä tarkoitat sillä, ettet lasten kanssa tuntisi toisianne kun vastaan tulisitte...? Siis HÄH? Ex-miehesi naikkosella tarkoitat kai hänen uutta puolisoaan, mutta miten sinä et omia lapsiasi tuntisi, jos lapset olisivat tutustuneet ex-miehesi uuteen puolisoon? En ymmärrä.

        No et kai kuvittele että olisin kehdannut lapsiani silmiin katsoa tai keskustella heidän kanssaan, jos ex mies olisi pakottanut meidät näkemään hänen sutturat? Ei hyvänen aika... niin paljon olisi hävettänyt että lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja näkemään perheenrikkojat?

        Ehei, siihen emme halunneet lähteä. En olisi kehdannut lapsiani nähdä jos olisvat joutuneet sutturoiden käsiin.

        En ikinä.

        Mutta onneksi mies tajusi ettei tuonut naikkosia meille haukkumaan ja lapset saivat elää turvallista elämää eikä tarvinnut pelätä isänsä sutturoita, heitä me ei ole ikinät arvittu elämäämme sotkemaan enempää, riitti kun rikkoi perheemme.


      • .....
        meille ei tulla kirjoitti:

        No et kai kuvittele että olisin kehdannut lapsiani silmiin katsoa tai keskustella heidän kanssaan, jos ex mies olisi pakottanut meidät näkemään hänen sutturat? Ei hyvänen aika... niin paljon olisi hävettänyt että lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja näkemään perheenrikkojat?

        Ehei, siihen emme halunneet lähteä. En olisi kehdannut lapsiani nähdä jos olisvat joutuneet sutturoiden käsiin.

        En ikinä.

        Mutta onneksi mies tajusi ettei tuonut naikkosia meille haukkumaan ja lapset saivat elää turvallista elämää eikä tarvinnut pelätä isänsä sutturoita, heitä me ei ole ikinät arvittu elämäämme sotkemaan enempää, riitti kun rikkoi perheemme.

        "No et kai kuvittele että olisin kehdannut lapsiani silmiin katsoa tai keskustella heidän kanssaan, jos ex mies olisi pakottanut meidät näkemään hänen sutturat? Ei hyvänen aika..."

        Toden totta, voi hyvänen aika...On kyllä sanottava, että olen aivan äimänä, sen verran mielipuolista juttua rävähtelee tähän näytölleni (anteeksi sanavalintani, mutta mielestäni juttusi OVAT mielipuolisia).

        Siis jos lapsesi isä olisi lasten isän luona ollessaan esitellyt uuden puolisonsa lapsille, sinä et enää olisi voinut katsoa silmiin omia lapsiasi, tai keskustella heidän kanssaan? Siis täh? Miksi et?

        ""...niin paljon olisi hävettänyt että lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja näkemään perheenrikkojat?"

        Siis kenen haukuttavaksi? Mitkä "perheenrikkojat" (ja vieläpä monikossa)? Anteeksi, mutta en nyt ollenkaan tiedä, millaisissa ihmeellisissä piireissä sinä elät, olen aivan ymmälläni.

        "Ehei, siihen emme halunneet lähteä. En olisi kehdannut lapsiani nähdä jos olisvat joutuneet sutturoiden käsiin."

        Minkä ihmeen sutturoiden käsiin tässä kukaan nyt olisi joutumassa? Nimitteletkö ex-miehesi uutta puolisoa "sutturaksi" (ja miksi kirjoitat monikossa)? Ethän kuitenkaan lasten kuullen ole ketään nimitellyt noin halventavasti? Toivon mukaan et, varsinkaan jos sinulla on poikalapsia...Ja miten niin et olisi "kehdannut" omia lapsiasi nähdä? Ymmärsinkö oikein; jos sinun lapsesi olisivat tavanneet ex-miehesi uuden puolison, sinä olisit hylännyt lapsesi??


      • Onnen ydinperhe
        ..... kirjoitti:

        "No et kai kuvittele että olisin kehdannut lapsiani silmiin katsoa tai keskustella heidän kanssaan, jos ex mies olisi pakottanut meidät näkemään hänen sutturat? Ei hyvänen aika..."

        Toden totta, voi hyvänen aika...On kyllä sanottava, että olen aivan äimänä, sen verran mielipuolista juttua rävähtelee tähän näytölleni (anteeksi sanavalintani, mutta mielestäni juttusi OVAT mielipuolisia).

        Siis jos lapsesi isä olisi lasten isän luona ollessaan esitellyt uuden puolisonsa lapsille, sinä et enää olisi voinut katsoa silmiin omia lapsiasi, tai keskustella heidän kanssaan? Siis täh? Miksi et?

        ""...niin paljon olisi hävettänyt että lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja näkemään perheenrikkojat?"

        Siis kenen haukuttavaksi? Mitkä "perheenrikkojat" (ja vieläpä monikossa)? Anteeksi, mutta en nyt ollenkaan tiedä, millaisissa ihmeellisissä piireissä sinä elät, olen aivan ymmälläni.

        "Ehei, siihen emme halunneet lähteä. En olisi kehdannut lapsiani nähdä jos olisvat joutuneet sutturoiden käsiin."

        Minkä ihmeen sutturoiden käsiin tässä kukaan nyt olisi joutumassa? Nimitteletkö ex-miehesi uutta puolisoa "sutturaksi" (ja miksi kirjoitat monikossa)? Ethän kuitenkaan lasten kuullen ole ketään nimitellyt noin halventavasti? Toivon mukaan et, varsinkaan jos sinulla on poikalapsia...Ja miten niin et olisi "kehdannut" omia lapsiasi nähdä? Ymmärsinkö oikein; jos sinun lapsesi olisivat tavanneet ex-miehesi uuden puolison, sinä olisit hylännyt lapsesi??

        Jopas leikit tyhmää!!! Vai oletko sitä? En ole koskaan suonut omille lapsille kauheeta kohtaloa, joutua isänsä sutturoiden alistamaksi ja haukuttavaksi. Minä äitinä pidin siitä huolen, että saavat haukkua ihan muiden lapsia kuin minun ja ex miehen. Siihen leikkiin emme lähteneet mukaan.

        Niin selvennämpä, että jos mies olisi pakottanut lapsensa asumaan tai olemaan hänen ja sutturoiden kanssa, niin miten olisin voinut kohdata lapseni ja katsoa heitä silmiin, jos olisin suostunut siihen että täysin vieraat naikkoset, preheenrikkojat olisi kiusannee lapsiamme? Semmoinen ei sovi meille, meillä lapsia arvostetaan niin paljon, että suon heille vaan parasta.

        Miksi meidän pitäisi syöttää ja juottaa perheenrikojat meillä? En ymmärrä.

        Kyllä meidän elämä olisi täysin ilalla, jos moiset naikkoset tulisi meille ja kiusaisi meitä.
        Nyt lapset ovat onnellisia, kun ei ole tarvinnut pelätä isänsä naikosia, eikä joutua heidän kynsiin.
        En olisi todellakaan enää kehdannut nähdä lapsiani, jos olisin pakottanut heidät näkemään perheenrikkojat.

        Surullisin sydämin olisin joutunut jättämään lapseni jos mies olisi pakottanut heidät tai minut näkemään sutturansa. Onneksi tajusi itsekin että lapsille prasta on äidin kanssa turvallinen olo, eikä vieraat ulkopuoliset sutturat.
        Aivan järkyttävä ajatus, emmehän olisi voineet lasten kanssa edes puhua mistään kun pekona olisi ollut että sutturat utelee lapsilta meidän asioita. Aivan järkyttävää.

        Minä ihmettelen monen äidin "luottamusta" näihin miehensä sutturoihin, miten he uskaltavat antaa omat lapset täysin vieraalle ihmiselle? Miten ihmeessä he antavat luvan lastensa haukkumiselle ja arvostelulle? Eiköö siitä tule traumoja lapsille? Kyllä minusta, eihän lsten elämä pidä olla kurjaa, vaan onnelista omassa perheessä, ei sinne vieraat ihmiset kuulu.


      • hullu ja jurrissa
        Onnen ydinperhe kirjoitti:

        Jopas leikit tyhmää!!! Vai oletko sitä? En ole koskaan suonut omille lapsille kauheeta kohtaloa, joutua isänsä sutturoiden alistamaksi ja haukuttavaksi. Minä äitinä pidin siitä huolen, että saavat haukkua ihan muiden lapsia kuin minun ja ex miehen. Siihen leikkiin emme lähteneet mukaan.

        Niin selvennämpä, että jos mies olisi pakottanut lapsensa asumaan tai olemaan hänen ja sutturoiden kanssa, niin miten olisin voinut kohdata lapseni ja katsoa heitä silmiin, jos olisin suostunut siihen että täysin vieraat naikkoset, preheenrikkojat olisi kiusannee lapsiamme? Semmoinen ei sovi meille, meillä lapsia arvostetaan niin paljon, että suon heille vaan parasta.

        Miksi meidän pitäisi syöttää ja juottaa perheenrikojat meillä? En ymmärrä.

        Kyllä meidän elämä olisi täysin ilalla, jos moiset naikkoset tulisi meille ja kiusaisi meitä.
        Nyt lapset ovat onnellisia, kun ei ole tarvinnut pelätä isänsä naikosia, eikä joutua heidän kynsiin.
        En olisi todellakaan enää kehdannut nähdä lapsiani, jos olisin pakottanut heidät näkemään perheenrikkojat.

        Surullisin sydämin olisin joutunut jättämään lapseni jos mies olisi pakottanut heidät tai minut näkemään sutturansa. Onneksi tajusi itsekin että lapsille prasta on äidin kanssa turvallinen olo, eikä vieraat ulkopuoliset sutturat.
        Aivan järkyttävä ajatus, emmehän olisi voineet lasten kanssa edes puhua mistään kun pekona olisi ollut että sutturat utelee lapsilta meidän asioita. Aivan järkyttävää.

        Minä ihmettelen monen äidin "luottamusta" näihin miehensä sutturoihin, miten he uskaltavat antaa omat lapset täysin vieraalle ihmiselle? Miten ihmeessä he antavat luvan lastensa haukkumiselle ja arvostelulle? Eiköö siitä tule traumoja lapsille? Kyllä minusta, eihän lsten elämä pidä olla kurjaa, vaan onnelista omassa perheessä, ei sinne vieraat ihmiset kuulu.

        Olet umpihullu ihminen, ja taidat olla myös kännissä.


    • yksäiti

      No niin asia tuli selväksi exäni saa siis uuden avokkinsa kanssa hoitaa lasten asiat niin KU ite haluaa kysymättä lasten äidiltä yhtään mitään ja ilmoittamatta lasten äidille yhtään mitään.Ok senhän mä halusinki vaan tietää....jotenki musta vaan tuntuu etten edes ole enään lasteni äiti koska olen hoitanut eron jälkeenki kaikki heidän asiat ja yht äkkiä mä en saakkaan enään hoitaa niitä vaan kaikki pyritään järjestämään niin et esim hammaslääkäri käynnit olisivat sillo ku lapset on exällä jne.jne mutta no hoitakoot asiat ei Se siitä ole kiinni vaan siitä ku mulle ei kerrota lasten asioista yhtään mitään.....mut tehkööt he mitä lystää

      • ......

        Mikä sinua estää varaamasta lapsillesi hammaslääkäriaikaa?

        Eihän hammaslääkärissä tarvitse käydä kuin kerran vuodessa, jos purukalusto on kunnossa. Muutoinkin vain muutaman kerran.


      • yksäiti
        ...... kirjoitti:

        Mikä sinua estää varaamasta lapsillesi hammaslääkäriaikaa?

        Eihän hammaslääkärissä tarvitse käydä kuin kerran vuodessa, jos purukalusto on kunnossa. Muutoinkin vain muutaman kerran.

        Meillä käydään useammin hammaslääkärissä on raudat ja oikomisjuttuja ja miten mä varaan aikaa sinne hammaslääkäriin jos exän avokki on jo varannu uuden ajan edellisellä kerralla ku on lasta siellä käyttäny.
        Mutta en rupea asiasta tappelemaan he tehkööt mitä lystää ,mutta niin teen minäki tästä lähin enkä ilmoittele exälle lasten asioista yhtään mitään kun ei sekään ilm. Mulle


      • Äiti ja exä itsekkin
        yksäiti kirjoitti:

        Meillä käydään useammin hammaslääkärissä on raudat ja oikomisjuttuja ja miten mä varaan aikaa sinne hammaslääkäriin jos exän avokki on jo varannu uuden ajan edellisellä kerralla ku on lasta siellä käyttäny.
        Mutta en rupea asiasta tappelemaan he tehkööt mitä lystää ,mutta niin teen minäki tästä lähin enkä ilmoittele exälle lasten asioista yhtään mitään kun ei sekään ilm. Mulle

        Lapsen äitinä, sinä voit muutta sen ajan sellaiseksi, että on sinun vuoroviikollasi. Soitat sinne ja sanot että, aika tälle viikolle ja varaat useamman ajan eteenpäin. Ja kerro sinne samalla että isän puolisolla ei ole oikeutta sopia aikoja lapselle. Vain isällä ja sinulla.Jos kerran halluat hoitaa jokaisen asian itse, niin pidä huoli että ne tapahtuvat sinun vuoroviikolla. Muutoin olen sitä mieltä että isä saa hoitaa omalla vuroviikolla asiat niinkuin itse haluaa puolisonsa kanssa.
        Älä tee aisasta turhaa ongelmaa.


      • yksäiti
        Äiti ja exä itsekkin kirjoitti:

        Lapsen äitinä, sinä voit muutta sen ajan sellaiseksi, että on sinun vuoroviikollasi. Soitat sinne ja sanot että, aika tälle viikolle ja varaat useamman ajan eteenpäin. Ja kerro sinne samalla että isän puolisolla ei ole oikeutta sopia aikoja lapselle. Vain isällä ja sinulla.Jos kerran halluat hoitaa jokaisen asian itse, niin pidä huoli että ne tapahtuvat sinun vuoroviikolla. Muutoin olen sitä mieltä että isä saa hoitaa omalla vuroviikolla asiat niinkuin itse haluaa puolisonsa kanssa.
        Älä tee aisasta turhaa ongelmaa.

        No en tee ongelmaa eipä vaan tullu mieleen että voisin vaihtaa ajan sillä en kuitenkaan halua riitaa haastaa exän kanssa koska Sillon on pelissä lapset ja Se että exäni hakee yksinhuoltajuutta ja mä en välttämättä näkis lapsiani enään koskaan.
        Joten minun on vaan hyväksyttä kaikki asiat mitä eteen tulee sillä en kuitenkaan halua lapsiani menettää kokonaan exälle ja hänen avokilleen joten toimin heidän ehtojen mukaan.....halusin vaan tietää saavatko he tehdä noin ettei multa kysytä mitään eikä mulle ilm. Mistään mitään ja Se tuli selväksi saavat tehdä ihan mitä haluavat lasten asioiden kanssa kun lapset ovat heillä ja mulle ei tarvi Ees kertoa mistään mitään. OK asia en ole rupeamassa tappelemaan kenenkään kanssa en heidän enkä teidän ja jos rupean heidän kanssa tappelemaan niin en varmasti enään näe lapsiani enään koskaan Se on tehty hyvin selväksi mulle joten tyydyn osaani ja siihen että he hoitavat lasten asiat en muutakaan voi :(:(:(


      • Äiti ja exä itsekkin
        yksäiti kirjoitti:

        No en tee ongelmaa eipä vaan tullu mieleen että voisin vaihtaa ajan sillä en kuitenkaan halua riitaa haastaa exän kanssa koska Sillon on pelissä lapset ja Se että exäni hakee yksinhuoltajuutta ja mä en välttämättä näkis lapsiani enään koskaan.
        Joten minun on vaan hyväksyttä kaikki asiat mitä eteen tulee sillä en kuitenkaan halua lapsiani menettää kokonaan exälle ja hänen avokilleen joten toimin heidän ehtojen mukaan.....halusin vaan tietää saavatko he tehdä noin ettei multa kysytä mitään eikä mulle ilm. Mistään mitään ja Se tuli selväksi saavat tehdä ihan mitä haluavat lasten asioiden kanssa kun lapset ovat heillä ja mulle ei tarvi Ees kertoa mistään mitään. OK asia en ole rupeamassa tappelemaan kenenkään kanssa en heidän enkä teidän ja jos rupean heidän kanssa tappelemaan niin en varmasti enään näe lapsiani enään koskaan Se on tehty hyvin selväksi mulle joten tyydyn osaani ja siihen että he hoitavat lasten asiat en muutakaan voi :(:(:(

        Miksi et näkisi lapsiasi enään koskaan?
        Onko isällä perusteita yksinhuoltajuuteen, koska nytkin on viikko-viiko systeemi?
        Yksinhuoltajuus ei tarkoita, ettei toisella olisi tapaamisoikeuksia, ellei tämä toinen ole vaaraksi lasten terveydelle ja turvallisuudelle.
        Onko sinulla siis jotain, miksi isä saisi totaali yksinhuoltajuuden? Ja sinä et edes tapaamisoikeuksia valvotusti?
        Tuo kommenttisi on minusta outo, ettet näkisi lapsiasi enään koskaan.


      • yksäiti
        Äiti ja exä itsekkin kirjoitti:

        Miksi et näkisi lapsiasi enään koskaan?
        Onko isällä perusteita yksinhuoltajuuteen, koska nytkin on viikko-viiko systeemi?
        Yksinhuoltajuus ei tarkoita, ettei toisella olisi tapaamisoikeuksia, ellei tämä toinen ole vaaraksi lasten terveydelle ja turvallisuudelle.
        Onko sinulla siis jotain, miksi isä saisi totaali yksinhuoltajuuden? Ja sinä et edes tapaamisoikeuksia valvotusti?
        Tuo kommenttisi on minusta outo, ettet näkisi lapsiasi enään koskaan.

        No exä on mulle sanonu kyllä perusteet keksivänsä ja en uskalla kepillä kokeilla jäätä...o
        En ole uhka lapsille mitenkään he ovat mun elämän tärkein asia olisin valmis kuolemaan heidän puolestaan..
        Mä en käytä alkoholia ,huumeita,en polta tms. Sairas kyllä olen ja sairauteni johtaa hitaasti mutta varmasti kuolemaan, mutta ihan täyspäinen olen ja pystyn huolehtimaan itsestäni ja lapsista....eikä sairautenikaan ole vaaraksi kellekkään muulle ku mulle...
        Enkä ole sekaantunut millään tavalla exän uuden perheen elämään kysyin vain mielipidettä et toimivatko oikein ja tuli selväksi et he toimivat ihan oikein jtn asia selvä.


      • Äiti ja exä itsekkin
        yksäiti kirjoitti:

        No exä on mulle sanonu kyllä perusteet keksivänsä ja en uskalla kepillä kokeilla jäätä...o
        En ole uhka lapsille mitenkään he ovat mun elämän tärkein asia olisin valmis kuolemaan heidän puolestaan..
        Mä en käytä alkoholia ,huumeita,en polta tms. Sairas kyllä olen ja sairauteni johtaa hitaasti mutta varmasti kuolemaan, mutta ihan täyspäinen olen ja pystyn huolehtimaan itsestäni ja lapsista....eikä sairautenikaan ole vaaraksi kellekkään muulle ku mulle...
        Enkä ole sekaantunut millään tavalla exän uuden perheen elämään kysyin vain mielipidettä et toimivatko oikein ja tuli selväksi et he toimivat ihan oikein jtn asia selvä.

        Joten miehesi sanoilla ei ole mitään näyttöä eikä painoarvoa missään mielessä. Älä nyt hyvänen aika suostu olemaan uhri uhkailun edessä. Jos vielä tulee vaikka tekstiviestejä missä sinua uhkaa, säilytä ne ja käy näyttämässä poliisille, sossussa, jossain.
        .


      • yksäiti
        Äiti ja exä itsekkin kirjoitti:

        Joten miehesi sanoilla ei ole mitään näyttöä eikä painoarvoa missään mielessä. Älä nyt hyvänen aika suostu olemaan uhri uhkailun edessä. Jos vielä tulee vaikka tekstiviestejä missä sinua uhkaa, säilytä ne ja käy näyttämässä poliisille, sossussa, jossain.
        .

        Ei ole näyttöä hänen sanoilleen......ja hän ei kyllä lähettele uhkaus viestejä vaan on sanonu asiat päin naamaa tai soittaa jtn ei ole mullakaan näyttöä häntä vastaan et uhkailee....on vaan sana vastaan toisen sanaa ja exäni on arvostettu kunniallinen ihminen täällä jtn luulenpa et mun sana ei paina yhtään mtn....


    • ihmettelevä

      Kenenkään muun lasten asiat ei kuulu vieraalle ihmiselle, on kumma että se ei mene ihmisten kaaliin.

      En minäkään hoitele naapurin lasten asioita tai sukulaislasten asioita omin päin. Ei tulisi mieleenkään.
      Itse olen omien lasten asiat hoitanut aina, koskaan meillä ei kukaan ole niitä hoitanut en antaisikaan.

      On järkyttävää että jotkut tahallaan sotkee muiden asiat katkerana. En voi ymmärtää.

    • Hoitakaa lapsenne

      Kyllä asiat on niin, että molempien lasten äidin ja isän jos on yhteishuoltajuus kuuluu tietää lasten asioista, niistä ei todellakaan päätä kummankaan uusiokumppani.

      On erittäin tärkeää, että esim. nämä terveyteen kuuluvat asiat keskustellaan äidin ja isän kesken ja he suunnittelevat yhteisten lastensa asiat.

      Mutta kiireellisissä asioissa, kun lapsi tarvitsee hoitoa heti, lapsen vie kuka tahansa aikuinen heti hoitoon ja ilmoittaa heti siitä molemmille vanhemmille.

      Olisi todella hyvä jos nämä uudet kumppanit pysyisivät täysin poissa lasten asioiden päättämisestä, toki heidänkin täytyy huolehtia siellä kodissa ollessa, että lapsi saa ravintonsa ja muunkin huolenpidon. Toki asia kuuluisi vanhemmalle aina, olisi aika kaikkien isien osata kokata ruokaa lapsille, pestä pyykkiä, hoitaa vaateuksen sekä huolehti kaikin puolin niin läksyjen tekemisestä, kuin myös siitä missä ja keiden kanssa lapsi viettää aikaa.
      Lusmuilut pois tai vastuun kaataminen uuden avokin niskoille. Eli älkää ottako vastuunkanto puolisoidenne ex:liittojen lapsinen asioista millään tavalla.

      Lapset tulevat isän tai äidin luokse asumaan ja nimenomaan isänsä tai äitinsä luokse ja se aika pitää osata olla myös lasten kanssa. ei tarkoita että joka minuutti pitää olla lapsi sylissä. sillä kyllä lapsi on ulkona sielläkin, mutta isä tai äiti on täysin vastuussa, missä lapsi on ja mitä tekee.
      Lapsella tulee olla mahdollisuus leikkiä, olla turvallisesti ja tarvitessa kiivetä äidin tai isän syliin, kertoa asiansa vain ja yksinomaan hänelle, tämän uuden kumppanin ei tarvitse näitä salaisuuksia tietää.

      • juuri näin

        Juuri näin! Ei luulisi olevan kovin vaikeaa uusikoille ymmärtää, mitä saavat tehdä ja mitä ei! Lasten asiat ei kertakaikkiaan kuulu vieraille ihmisille.
        On surullista että he puuttuvat lasten elämään ja hankaloittavat lapsen ja isän tapaamisia keskenään, ja tunkevat siihen mukaan, eihän se äitikään siihen tule. Ehkä näiden kahden järkeä ei voi verrata keskenään, sillä uusio kuvittelee olevansa maailman napa.

        Minä olisin järkyttynyt kauhuissani, jos minun lapseni olisivat jossain vaiheessa joutuneet isänsä naikkosten kysniin, onneksi mies piti naiset erossa meistä. Ei ole koskaan tarvinnut pelätä että lapset saavat huonoja ja kieroja vaikutteita.

        Enhän minäkään olisi mennyt haukkumaan tai ohjailemaan uusion mahdolisten lasten elämää, ihan olisivat saaneet olla, joten en voisi anta kenenkään vieraan ulkopuolisen ihmisen hankaloittaa meidänkään elämäää. Mutta onneksi sitä surullista asiaa ei meillä ole kertaakaan ollut. Siitä olen onnellinen.

        Niin ja pitää sanoa vielä, että kuka sanoo, että olen yksin mielipiteeni kanssa... niitä on ja paljon vaikka ei se määrä vaan laatu. Ylläoleva on erittäin laadukas mielipide.


      • olet hyvää viihdettä
        juuri näin kirjoitti:

        Juuri näin! Ei luulisi olevan kovin vaikeaa uusikoille ymmärtää, mitä saavat tehdä ja mitä ei! Lasten asiat ei kertakaikkiaan kuulu vieraille ihmisille.
        On surullista että he puuttuvat lasten elämään ja hankaloittavat lapsen ja isän tapaamisia keskenään, ja tunkevat siihen mukaan, eihän se äitikään siihen tule. Ehkä näiden kahden järkeä ei voi verrata keskenään, sillä uusio kuvittelee olevansa maailman napa.

        Minä olisin järkyttynyt kauhuissani, jos minun lapseni olisivat jossain vaiheessa joutuneet isänsä naikkosten kysniin, onneksi mies piti naiset erossa meistä. Ei ole koskaan tarvinnut pelätä että lapset saavat huonoja ja kieroja vaikutteita.

        Enhän minäkään olisi mennyt haukkumaan tai ohjailemaan uusion mahdolisten lasten elämää, ihan olisivat saaneet olla, joten en voisi anta kenenkään vieraan ulkopuolisen ihmisen hankaloittaa meidänkään elämäää. Mutta onneksi sitä surullista asiaa ei meillä ole kertaakaan ollut. Siitä olen onnellinen.

        Niin ja pitää sanoa vielä, että kuka sanoo, että olen yksin mielipiteeni kanssa... niitä on ja paljon vaikka ei se määrä vaan laatu. Ylläoleva on erittäin laadukas mielipide.

        "Ylläoleva on erittäin laadukas mielipide. "

        Hih... Niinpä, sehän on sinun kirjoituksesi myös. Kuvitteletko tosiaan, että me muut emme sitä tiedä? :D


      • .........
        juuri näin kirjoitti:

        Juuri näin! Ei luulisi olevan kovin vaikeaa uusikoille ymmärtää, mitä saavat tehdä ja mitä ei! Lasten asiat ei kertakaikkiaan kuulu vieraille ihmisille.
        On surullista että he puuttuvat lasten elämään ja hankaloittavat lapsen ja isän tapaamisia keskenään, ja tunkevat siihen mukaan, eihän se äitikään siihen tule. Ehkä näiden kahden järkeä ei voi verrata keskenään, sillä uusio kuvittelee olevansa maailman napa.

        Minä olisin järkyttynyt kauhuissani, jos minun lapseni olisivat jossain vaiheessa joutuneet isänsä naikkosten kysniin, onneksi mies piti naiset erossa meistä. Ei ole koskaan tarvinnut pelätä että lapset saavat huonoja ja kieroja vaikutteita.

        Enhän minäkään olisi mennyt haukkumaan tai ohjailemaan uusion mahdolisten lasten elämää, ihan olisivat saaneet olla, joten en voisi anta kenenkään vieraan ulkopuolisen ihmisen hankaloittaa meidänkään elämäää. Mutta onneksi sitä surullista asiaa ei meillä ole kertaakaan ollut. Siitä olen onnellinen.

        Niin ja pitää sanoa vielä, että kuka sanoo, että olen yksin mielipiteeni kanssa... niitä on ja paljon vaikka ei se määrä vaan laatu. Ylläoleva on erittäin laadukas mielipide.

        ISÄN AVOKKI/VAIMO EI OLE VIERAS VAAN ISÄN ELÄMÄN KUMPPANI JA HEIDÄ YHTEISESSÄ KODISSA HE HOITAVAT LAPSIA YHDESSÄ JOPA NE LÄÄKÄRI REISSUT JA LASTEN ÄITI KUMPPANISA KANSSA HOITAA OMASSA KODISSA LAPSET JA NE HELV. LÄÄKÄRI REISSUT !!!
        JA MIKÄLI ISÄN AVOKKI EI SAA OSALLISTUA LASTEN HOITOON NIIN EIPÄ ÄIDINKÄÄN AVOKKI OSALLISTU LASTEN HOITOON YM.LASTEN ELÄMISEEN


      • kjb
        ......... kirjoitti:

        ISÄN AVOKKI/VAIMO EI OLE VIERAS VAAN ISÄN ELÄMÄN KUMPPANI JA HEIDÄ YHTEISESSÄ KODISSA HE HOITAVAT LAPSIA YHDESSÄ JOPA NE LÄÄKÄRI REISSUT JA LASTEN ÄITI KUMPPANISA KANSSA HOITAA OMASSA KODISSA LAPSET JA NE HELV. LÄÄKÄRI REISSUT !!!
        JA MIKÄLI ISÄN AVOKKI EI SAA OSALLISTUA LASTEN HOITOON NIIN EIPÄ ÄIDINKÄÄN AVOKKI OSALLISTU LASTEN HOITOON YM.LASTEN ELÄMISEEN

        Kerroppa huutaja, miksi äiti ei voi viedä lapsia lääkäriin?


      • kuuntelen, kyllä
        olet hyvää viihdettä kirjoitti:

        "Ylläoleva on erittäin laadukas mielipide. "

        Hih... Niinpä, sehän on sinun kirjoituksesi myös. Kuvitteletko tosiaan, että me muut emme sitä tiedä? :D

        Kyllä viihteen arvo on hyvä, sitä kautta asiat jää mieleen.

        Hyvä että tutkitset ja olet kartalla ja luet minun tekstini, aina niistä jää tärkeitä ja opettavaisia asioita sinunkin mieleen.

        Ei tarvi olla turhan vakava, hyvä jos näet siinä paljon viihdettä.. hieno juttu.
        Jokainen tulkitsee kirjoitukset miten parhaaksi itse näkee, ja poimii sieltä itselleen opettavaiset asiat.
        Psykologiaa lukeneenä, ymmärrän sinua, ainahan ei voi kaikesta pitää ja ja jos on eirttäin musta mieli, näkee toistenkin auttamisen pahana asiana.
        Ei näitä tarvi ulkoa opetella, vaan pääasia että lukee. Eikä tarvi kommentoidakkaan ellei halua... jokainen toimii omalla tyylillään, enhän minäkään vastaaa jokaiseen viestiin, fanipostia tulee niin paljon, että pitäisi palkata assistentti joka jakaisi kaiken kanssani. Mutta ei olekkaan tarkoitus vastaa kaikille, sillä mulla on varaa valita mihin vastaan ja mihin en.. monet ovat niin huvttavia, että se on täysin turhaa.. en ota vakavasti kaikkea... vaan päivän polttaviin kysymyksiin suhtaudun vakavasti.


      • .........
        kjb kirjoitti:

        Kerroppa huutaja, miksi äiti ei voi viedä lapsia lääkäriin?

        Niinhän juuri kirjoitin että kumpikin hoitaa asian vuorollaan mutta kumpikaan ei puutu toistensa koti asioihin.


      • ........
        ......... kirjoitti:

        Niinhän juuri kirjoitin että kumpikin hoitaa asian vuorollaan mutta kumpikaan ei puutu toistensa koti asioihin.

        Ja tämä onnen ydin(jäte) perse on skitso narsisti oikeasti domina narsisti


      • lissu ry
        ........ kirjoitti:

        Ja tämä onnen ydin(jäte) perse on skitso narsisti oikeasti domina narsisti

        noh noh... tunnusta pois vaan, että sinäkin sisäistät paljon hänen hyviä ajatuksiaan. Vaikeissa asioissa on hyvä tukeutua ja lukea muiden ihmisten kommentteja..


      • yksäiti
        ......... kirjoitti:

        ISÄN AVOKKI/VAIMO EI OLE VIERAS VAAN ISÄN ELÄMÄN KUMPPANI JA HEIDÄ YHTEISESSÄ KODISSA HE HOITAVAT LAPSIA YHDESSÄ JOPA NE LÄÄKÄRI REISSUT JA LASTEN ÄITI KUMPPANISA KANSSA HOITAA OMASSA KODISSA LAPSET JA NE HELV. LÄÄKÄRI REISSUT !!!
        JA MIKÄLI ISÄN AVOKKI EI SAA OSALLISTUA LASTEN HOITOON NIIN EIPÄ ÄIDINKÄÄN AVOKKI OSALLISTU LASTEN HOITOON YM.LASTEN ELÄMISEEN

        Tiedän kyllä että vastaus ei ollu tarkoitettu mulle.Mutta kysyn sinulta eikö exän ja hänen avokkinsa kuitenkin jomman kumman kuuluisi ilm. Toiselle lasten huoltajista jos lapsia käytetään lääkärissä. Ei minulla ole mtn vastaan että exän avokki käyttää heitä lääkärissä tai jne. Mutta kun he eivät kerro edes mitä siellä lääkärissä on sanottu ja vaikka lapseni ovat 9v ja13v ei ne osaa kertoa mitä siellä hammaslääkärissä,lääkärissä tai terapeutilla on sanottu. Onko oikein että toinen huoltaja jätetään kokonaan asioiden ulkopuolelle kun lapsilla on ns. Uusiäiti.
        Tuskin sinäkään haluaisit että sinun lasten asioista ei sulle kerrota.Minä olen myös lasteni perhettä vaikka en exän perheeseen kuulukkaan.
        Mulle on ihan sama muuten exän uusioperhe touhuaa,mutta kyllä mä haluan tietää mun lasten koulu,lääkäri,terapeutti yms asiat koska minun mielestä ne lasten äitinä kuuluu minulle.Oletko sinä tosiaan sitä mieltä jos teille tulee ero että Sillon exäsi ja hänen uuden kumppanin ei tarvi mitään lasten asioita sulle kertoa.Minä kiinnostunut heidän perhe elämästä en minä kysele kenen luona käyvät kylässä enkä ketä siellä kylässä enkä kysele mitä ovat lomilla tehneet jne.
        Kysyn ainoastaan asioita jotka liittyy meidän lasten kouluun ja terveyteen ja haluaisin kyllä olla niitä asioita mukana hoitamassa ,mutta kun ei mulle kerrota yhtään mitään :(:(:(:( enkö minä kuitenki ole lasten äiti.Kyllä mun puolesta isän avokki saa osallistua lastenhoitoon ,mutta mä haluan et mullekki kerrottas mitä ne hammaslääkärit on sanonu,tai terapeutti tai lääkäri tai jos koulussa on ongelmia jne.
        Ja exäni ei tosiaan itse kerkeä hoitaa mitään lasten asioita koska hän päivät töissä eli Se hänen isällisyyden velvollisuuden heräämisestä häntä ei kiinnostanut lasten asiat silloinkaan ku olimme yhdessä ei oo koskaan käyttänyt lapsiaan lääkärissä,terapeutilla tms. Ei häntä oo kiinnostanu hoitaa niitä vaikka olisin kysynyt että käyttäskö ja nyt meinaat että hän 13v jälkeen yht äkkiä ona ite kiinnostunut niitä lasten asiota hoitamaan ei tosiaan ole hän on suoraan ilm. Mulle että hänen avovaimonsa hoitaa tästä lähin kaikki lasten asiat ja minä en saa niihin puuttua millään tavalla,enkä kyllä puutukkaan ,mutta olis Ees kiva tietää mitä esim. Terapeutti oli viimeksi eli missä mennään...
        Ja minä en asu uuden miesystäväni kanssa yhdessä olemme seurustelleet puoli vuotta ja hän asuu 150km päässä ja lapset eivät ole hänen kansaan ole kauheasti olleet tekemisissä.
        Ja minä olen alkuperäinen ketjun aloittaja.


      • ........
        lissu ry kirjoitti:

        noh noh... tunnusta pois vaan, että sinäkin sisäistät paljon hänen hyviä ajatuksiaan. Vaikeissa asioissa on hyvä tukeutua ja lukea muiden ihmisten kommentteja..

        Ei en sisäistä hänen ajatuksia ! Kumpikin hoitakoon oman taloutensa puuttumatta toistensa asioihin ! Lapset tapaa isäänsä jolla on kotona uusi vaimo ja isä tukee uutta vaimoa lasten kasvatuksessa ja ex ei puutu isän kodin aaioihin.


      • yksäiti
        ........ kirjoitti:

        Ei en sisäistä hänen ajatuksia ! Kumpikin hoitakoon oman taloutensa puuttumatta toistensa asioihin ! Lapset tapaa isäänsä jolla on kotona uusi vaimo ja isä tukee uutta vaimoa lasten kasvatuksessa ja ex ei puutu isän kodin aaioihin.

        No en ole puuttunut exän kodin asioihin milllän tavalla kysyin vaan saavatko he tehdä noin ja jättää vielä asiat minulle ilm. Mitä esim. Hammaslääkärissä on sanottu.
        Käyttäkööt mun puolesta kuka käyttää siellä hammaslääkärisdä kuhan Ees kertosivat mitä Se hammaslääkäri on sanonu asioista tai esim. Kun käyttävät terapeutilla niin mitä hän on sanonu. Missään nimessä en oo heidän elämäänsä puuttumassa pikemminkin exäni puuttuu minun elämään ku minä heidän.Hänen kyllä pitää tietää kaikki mitä meillä tapahtuu ja mitä teen lasten kanssa jne. Liekkö exäni olisi ite katkera kun minäkin löysin mies ystävän jonka kanssa olen seurustellut jo puoli vuotta mutta exäni sai tietää hänestä vasta 1,5kk sit ja sen jälkeen alko asiat menemään vaikeammaksi lasten asioiden hoitamisen suhteen.........suoraan sanottuna exäni on muuttunut ihan hankalaksi ei pysty keskustelemaan enään ollenkaan mistään mikä liittyy lapsin vaan hän on ihan päättäny ite et asiat menee nyt näin.Ja enpä tiedä tuleeko hän avokkiaan lasten kasvatuksessa hänen avokkinsa taitaa nyt vaan olla pakkotolanteessa hoitamaan ne meidänkin lasten asiat ku isä ei kerkiä töiltään niiltä hoitaa ja eikä Ees oo kiinnostunut niitä hoitamaan hyväkö Ees on kotona ku lapset on heillä ei ne juurikaan isäänsä Ees näe enempi ovat hänen avokkinsa kans tekemisissä ku isän mutta ei Se mua oo haitannu ku hän nyt kumminki kuuluu siihe lasten perheeseen jne. Mutta ku kertosivat Ees mitä siellä hamnaslääkärissä on sanottu tai terapeutilla jne.jne ettei mun tartte ite niihin soitella ja kysellä missä mennään. Miks exäni ei vaan voi mulle soittaa tai vaikka mailata niitä asioita noh ehkäpä siks kun hän ei välttämättä tiiä niitä itekkään mut sillonhan hänen avokkinsa vois mulle kertoa mitä esim. Terapeutti on sanonu ,mutta ei kun hän ei saa kertoa ku exäni on sen kieltäny ja sit mä joudun ite soittamaan esim. Terapeutille ja kysymään missä mennään. Miks helkkarissa Se pitää tehdä niin hankalaksi mä oon exälle sanonu ettei sen tartte mun kans puhua Ees jos ei halua laittakoot mailia sillähän siitä päästään mutta kun ei niin ei...


      • .......
        yksäiti kirjoitti:

        No en ole puuttunut exän kodin asioihin milllän tavalla kysyin vaan saavatko he tehdä noin ja jättää vielä asiat minulle ilm. Mitä esim. Hammaslääkärissä on sanottu.
        Käyttäkööt mun puolesta kuka käyttää siellä hammaslääkärisdä kuhan Ees kertosivat mitä Se hammaslääkäri on sanonu asioista tai esim. Kun käyttävät terapeutilla niin mitä hän on sanonu. Missään nimessä en oo heidän elämäänsä puuttumassa pikemminkin exäni puuttuu minun elämään ku minä heidän.Hänen kyllä pitää tietää kaikki mitä meillä tapahtuu ja mitä teen lasten kanssa jne. Liekkö exäni olisi ite katkera kun minäkin löysin mies ystävän jonka kanssa olen seurustellut jo puoli vuotta mutta exäni sai tietää hänestä vasta 1,5kk sit ja sen jälkeen alko asiat menemään vaikeammaksi lasten asioiden hoitamisen suhteen.........suoraan sanottuna exäni on muuttunut ihan hankalaksi ei pysty keskustelemaan enään ollenkaan mistään mikä liittyy lapsin vaan hän on ihan päättäny ite et asiat menee nyt näin.Ja enpä tiedä tuleeko hän avokkiaan lasten kasvatuksessa hänen avokkinsa taitaa nyt vaan olla pakkotolanteessa hoitamaan ne meidänkin lasten asiat ku isä ei kerkiä töiltään niiltä hoitaa ja eikä Ees oo kiinnostunut niitä hoitamaan hyväkö Ees on kotona ku lapset on heillä ei ne juurikaan isäänsä Ees näe enempi ovat hänen avokkinsa kans tekemisissä ku isän mutta ei Se mua oo haitannu ku hän nyt kumminki kuuluu siihe lasten perheeseen jne. Mutta ku kertosivat Ees mitä siellä hamnaslääkärissä on sanottu tai terapeutilla jne.jne ettei mun tartte ite niihin soitella ja kysellä missä mennään. Miks exäni ei vaan voi mulle soittaa tai vaikka mailata niitä asioita noh ehkäpä siks kun hän ei välttämättä tiiä niitä itekkään mut sillonhan hänen avokkinsa vois mulle kertoa mitä esim. Terapeutti on sanonu ,mutta ei kun hän ei saa kertoa ku exäni on sen kieltäny ja sit mä joudun ite soittamaan esim. Terapeutille ja kysymään missä mennään. Miks helkkarissa Se pitää tehdä niin hankalaksi mä oon exälle sanonu ettei sen tartte mun kans puhua Ees jos ei halua laittakoot mailia sillähän siitä päästään mutta kun ei niin ei...

        No ol3n vastannut sinun vastaajille lähinnä ! Mutta sinä ja miehesi teette niin kuin teidän taloudessa tehdään ja kerrotte lasten mennessä äidille että olitte lääkärissä. Ette ole missän tilivelvollisuudessa taloutenne ulkopuolelle


      • yksäiti
        ....... kirjoitti:

        No ol3n vastannut sinun vastaajille lähinnä ! Mutta sinä ja miehesi teette niin kuin teidän taloudessa tehdään ja kerrotte lasten mennessä äidille että olitte lääkärissä. Ette ole missän tilivelvollisuudessa taloutenne ulkopuolelle

        Siis Joo minä olen äiti ja etähuoltaja ja exäni on lähihuoltaja ja he eivät kerro mulle yhtään mitään mikä liittyy lapsiin mutta exäni kyllä haluaa tietää kaiken mitä minun luona tapahtuu ja miesystävä ei asu kanssani hänellä on oma koti 150km päässä minun kotoa jtn hän käy luonani pari kolme krt kuussa ...


      • yksäiti kirjoitti:

        Siis Joo minä olen äiti ja etähuoltaja ja exäni on lähihuoltaja ja he eivät kerro mulle yhtään mitään mikä liittyy lapsiin mutta exäni kyllä haluaa tietää kaiken mitä minun luona tapahtuu ja miesystävä ei asu kanssani hänellä on oma koti 150km päässä minun kotoa jtn hän käy luonani pari kolme krt kuussa ...

        No jollei ole mitään kerrottavaa ! En itsekkään kerro ex lle mitään jollei ole jotain todella kerrottavaa... ...itse asiassa pyrin pitämään sen siis SEN ULKONA MEIDÄN PERHEESÄ


      • yksäiti
        jukni69 kirjoitti:

        No jollei ole mitään kerrottavaa ! En itsekkään kerro ex lle mitään jollei ole jotain todella kerrottavaa... ...itse asiassa pyrin pitämään sen siis SEN ULKONA MEIDÄN PERHEESÄ

        Niin siis lääkärin,terapeutin ja hammaslääkäri asiat saa,jättää kertomatta toiselle huoltajalle en mä oo kiinnostunut siitä ketä heillä käy kylässä tai kenen luona he käyvät kylässä tai mihin menevät lomalle ei mua teidä prkl perhe elämä kiinnosta mua kiinnostaa lasten koulu ja lääkäri asiat on Se Ny kumma ku kukaan ei tajua sitä en minä oo exän ja hänen avokkisa luo kylään menossa en tosiaan.....


      • .......
        yksäiti kirjoitti:

        Niin siis lääkärin,terapeutin ja hammaslääkäri asiat saa,jättää kertomatta toiselle huoltajalle en mä oo kiinnostunut siitä ketä heillä käy kylässä tai kenen luona he käyvät kylässä tai mihin menevät lomalle ei mua teidä prkl perhe elämä kiinnosta mua kiinnostaa lasten koulu ja lääkäri asiat on Se Ny kumma ku kukaan ei tajua sitä en minä oo exän ja hänen avokkisa luo kylään menossa en tosiaan.....

        Ei mikään ole suomessa valmiiksi kerrottavaa ilman että ei kysy asioista kysymällä varmaan selviää !! Ja vastaukset on suunnattu suurimmaksi osaksi tälle nm. Onnen ydin(jäte) perhe ym. Sivupersonille ...
        ..älä nyt hermostu enempää !!!


      • yksäiti
        ....... kirjoitti:

        Ei mikään ole suomessa valmiiksi kerrottavaa ilman että ei kysy asioista kysymällä varmaan selviää !! Ja vastaukset on suunnattu suurimmaksi osaksi tälle nm. Onnen ydin(jäte) perhe ym. Sivupersonille ...
        ..älä nyt hermostu enempää !!!

        Joo ei selviä kysymällä jos eivät kerro asioita vaikka kysyn
        Exäni uusio kyllä haluaisi minua asioista infotmoida mutta ei saa kun exäni on kieltänyt häntä olemasta missään tekemisissä mun kans. Ja exäni tosiaan haluaa nyt viedä lapset multa likimain kokonaan saisi vaan pitää heitä viikon kuussa ja mitään lasten asioita en sais hoitaa.....
        Ja mulla ei ole mitään vastaan hänen avokkiaan varmasto osaa lapsia hoitaa kun on omat saman ikäset lapset kun mun ja exän lapsetki ,mun ongelma koskee ainoastaa tuota exää miten hän hoitaa lasten asioiden tiedottamisen mulle
        EI PRKL MITENKÄÄN .......minä kyllä kerron lasten koulu ja terveysasiat hänelle ja kommentti on se"ettei kiinnosta heidän uusäiti hoitaa lasten asiat en minä"
        että niin kauheesti ne lasten terveys ja kouluasiat ees kiinnostaa exää....


      • .......
        yksäiti kirjoitti:

        Niin siis lääkärin,terapeutin ja hammaslääkäri asiat saa,jättää kertomatta toiselle huoltajalle en mä oo kiinnostunut siitä ketä heillä käy kylässä tai kenen luona he käyvät kylässä tai mihin menevät lomalle ei mua teidä prkl perhe elämä kiinnosta mua kiinnostaa lasten koulu ja lääkäri asiat on Se Ny kumma ku kukaan ei tajua sitä en minä oo exän ja hänen avokkisa luo kylään menossa en tosiaan.....

        Ei mikään ole suomessa valmiiksi kerrottavaa ilman että ei kysy asioista kysymällä varmaan selviää !! Ja vastaukset on suunnattu suurimmaksi osaksi tälle nm. Onnen ydin(jäte) perhe ym. Sivupersonille ...
        ..älä nyt hermostu enempää !!!


      • .........
        yksäiti kirjoitti:

        Joo ei selviä kysymällä jos eivät kerro asioita vaikka kysyn
        Exäni uusio kyllä haluaisi minua asioista infotmoida mutta ei saa kun exäni on kieltänyt häntä olemasta missään tekemisissä mun kans. Ja exäni tosiaan haluaa nyt viedä lapset multa likimain kokonaan saisi vaan pitää heitä viikon kuussa ja mitään lasten asioita en sais hoitaa.....
        Ja mulla ei ole mitään vastaan hänen avokkiaan varmasto osaa lapsia hoitaa kun on omat saman ikäset lapset kun mun ja exän lapsetki ,mun ongelma koskee ainoastaa tuota exää miten hän hoitaa lasten asioiden tiedottamisen mulle
        EI PRKL MITENKÄÄN .......minä kyllä kerron lasten koulu ja terveysasiat hänelle ja kommentti on se"ettei kiinnosta heidän uusäiti hoitaa lasten asiat en minä"
        että niin kauheesti ne lasten terveys ja kouluasiat ees kiinnostaa exää....

        Ne eron syyt ne eron syyt !!! Petetty ja petetyn syyt kaikki tuo on vihan ja pettymyksen tutos mieheltäsi.


      • yksäiti
        ......... kirjoitti:

        Ne eron syyt ne eron syyt !!! Petetty ja petetyn syyt kaikki tuo on vihan ja pettymyksen tutos mieheltäsi.

        Siis Tä nyt en ymmärtäny kukaan ei oo ketään pettäny siitä ei meidän ero johdu minä en oo pettäny häntä eikä hän minua vaan rakkaus väliltämne vaan yksin kertaisesti kuoli ja olimme vaan lasten takia yhdessä.....ja vaikka miehelläni oli jo uusi nainen katsottuna kun lopullisesti erosimme niin ei hän silti pettänyt minua sillä hän oli rehellisesti kertonut olevansa kiinnostunut kyseisestä naisesta jne. Joten en tunne olevani petetty ja minä nyt elin sillo semmosta vaihetta et miehet ei kiinnostanut pätkän vertaa ei oma eikä vieraatkaan...


      • .........
        yksäiti kirjoitti:

        Joo ei selviä kysymällä jos eivät kerro asioita vaikka kysyn
        Exäni uusio kyllä haluaisi minua asioista infotmoida mutta ei saa kun exäni on kieltänyt häntä olemasta missään tekemisissä mun kans. Ja exäni tosiaan haluaa nyt viedä lapset multa likimain kokonaan saisi vaan pitää heitä viikon kuussa ja mitään lasten asioita en sais hoitaa.....
        Ja mulla ei ole mitään vastaan hänen avokkiaan varmasto osaa lapsia hoitaa kun on omat saman ikäset lapset kun mun ja exän lapsetki ,mun ongelma koskee ainoastaa tuota exää miten hän hoitaa lasten asioiden tiedottamisen mulle
        EI PRKL MITENKÄÄN .......minä kyllä kerron lasten koulu ja terveysasiat hänelle ja kommentti on se"ettei kiinnosta heidän uusäiti hoitaa lasten asiat en minä"
        että niin kauheesti ne lasten terveys ja kouluasiat ees kiinnostaa exää....

        Ne eron syyt ne eron syyt !!! Petetty ja petetyn syyt kaikki tuo on vihan ja pettymyksen tutos mieheltäsi.


      • .........
        yksäiti kirjoitti:

        Siis Tä nyt en ymmärtäny kukaan ei oo ketään pettäny siitä ei meidän ero johdu minä en oo pettäny häntä eikä hän minua vaan rakkaus väliltämne vaan yksin kertaisesti kuoli ja olimme vaan lasten takia yhdessä.....ja vaikka miehelläni oli jo uusi nainen katsottuna kun lopullisesti erosimme niin ei hän silti pettänyt minua sillä hän oli rehellisesti kertonut olevansa kiinnostunut kyseisestä naisesta jne. Joten en tunne olevani petetty ja minä nyt elin sillo semmosta vaihetta et miehet ei kiinnostanut pätkän vertaa ei oma eikä vieraatkaan...

        Hmmm. Joku miestäsi kyllä kaivertaa erossa tai jos sulla on uusi niin on mustis ja kun suojaa uusikoaan sinulta niin pelkää jotain


      • yksäiti
        ......... kirjoitti:

        Hmmm. Joku miestäsi kyllä kaivertaa erossa tai jos sulla on uusi niin on mustis ja kun suojaa uusikoaan sinulta niin pelkää jotain

        On mulla miesystävä olen seurustellut hänen kanssaan puoli vuotta ja ex kuuli asiasta 1,5kk sit exä itse on ollut avokkinsa kans yhdessä siitä asti kun olemme eronneet ja nyt kuun alusta asti ovat virallisesti asuneet yhdessä sitä ennen kuites asuivat epävirallisesti yhdessä vuoden päivät joten tuskin hän nyt on mustis ainakaan enään minusta en ainakaan usko niin....tietty voi olla lapsista mustis mun mies ystävälle hmmm lapset ei kylläkään ole edes koko miehen kanssa olleet tekemisissä kun 3krt puolen vuoden aikana ja nyt tietty joku ihmettelee miks ovat noin vähän nähneet mun miesystävää no siks että hän asuu 150km päässä ja lapset tapasivat hänet Eka kerran kun olimme seurustelleet 4kk Sillon halusivat hänet itse tavata...ehkä ex kokee hänet uhkana sillä hänellä ei ole enään alaikäisiä lapsia huolettavana vaan kaks täys ikäistä lasta jotka asuvat kumpiki jo tahollaan


    • viismmilta

      viismmilta???

      • yksäiti

        Joo ei täällä ollu viisaita vaan umpihulluja suurin osa


    • nyt nainen kuriin

      No ei todellakaan.

      Sinä olet lasten pomo ja exäsi naisen pomo, sinä määräät ex miehesi kanssa lasten asioista.

      Täysin toimii itsevaltiaana ja ylimielisenä. Minä ottaisin luulot pois ja kovan kovaa vastaan.

      Täysin väärin toimii, hänellä ei mitään sijaa sinun ja lasten elämssä.

      • Älä lissu puhu sontaa

        Mistä hihasta vedät nuo neuvosi? Aloittaja ei missään nimessä ole exänsä uuden avovaimon pomo. Pidä nyt joku tolkku puheissasi.
        Aloittaja on peloteltu passiiviseksi etäksi. Oletko edes lukenut yhtään hänen kirjoitustaan? Hän ei itsekkään syytä tuota avovaimoa mistään, vaan exäänsä täysin, miksi siis sinä syyttelet? Eikä avovaimo ole kiristänyt tai uhannut miestään, vaan mieshän tuolla päsmäröi. Etkö ymmärrä lukemaasi? Ja silti viisastelet täällä.
        Aikuisilla ihmisillä ei ole "pomoja", kuin työmaalla.


    • bettuleipä

      Miksi et ole lähivanhempi? Antaa exxän vaimon hoidella asioita, ilmeisesti fiksu nainen kun haluaa hoitaa asioita.

      • yksäiti

        Käytännön syistä olen etävanhempi tai sanotaanko suoraan että siks aikoinaan suodtuin etävanhemmaksi ettei exän talous menis ahtaalle jos olis joutunu maksaan elareita mulle ,sillo tällä oli vielä eri osoite uuden naisesa kanssa vaikka kylläkin seurusteli hänen kanssaan jo......
        Niin ja sain menneellä viikolla kutsun tulla lastensuojeluviranomaisten luo .keskustelemaan lasten huoltajuudesta jne.jne. Exäni on ilmoittanut että lapset saisivat olla luonani vain 1viikon kuussa eikä enään vuoroviikoin ....
        En ymmärrä miks hän nyt haluaa riistää lapsilta äidin kun kuitenkin tiedetään että minä tulen menehtymään sairauteeni ennen kuu lapset on kasvaneet aikuiseksi miksi en saisi siihen asti olla heille äittnä kun pystyn koska jossain vaiheessa he menettävät minut kokonaan :'(:'(:'(:'( miksi exä ei voi sallia lapsille että saisivat olla äitinsä kanssa vielä kun voivat.....en enään ymmärrä mistään mitään.
        Mitään en ole koskaan heille tehnyt tms. Exäni on minua kehunut hyväksi äidiksi jne eromne jälkeenkin mutta nyt en ole yht äkkiä enään mitään lapsilla on kuulema uusi äiti jne. Miten minä en enään kelpaa edes äidiksi exäni mielestä enään ,miten ihmeessä asiat muuttuivat noin vaan kun hän muutti virallisesti asumaan naisystävänsä luo sillä onhan exäni kuitenki asunut epävirallisesti hänen kanssaan jo vuoden.......


    • Onnellisesti ohi

      Yhteishuoltajuus ei tarkoita sitä että olisitte edelleen jotenkin "yhdessä" kuten parisuhteessanne. Etävanhemmalla on oikeus saada tietoa liittyen lapsen opiskeluun ja esim. uskontoon liittyvissä asioissa. Velvoitetta ei ole kenelläkään oma-aloitteisesti näitä tietoja sinulle toimittaa. Varsinkin yhdelläkään virkamiehellä ei ole minkäänlaista tiedotusvelvoitetta etävanhemmalle.

      Samoin te olette molemmat toisillenne entisiä puolisoita eli et kuulu mitenkään uusioperheeseen. Lapsen askareisiin voit osallistua sovittujen tapaamisten puitteissa.
      Todellakin, sinulta ei tarvita lupaa oikeastaan mihinkään uusioperheen arkeen liittyviin asioihin. Suhteesi on ohi. Hyväksy se kun muuta et voi. Ei ole kysymys siitä mitä sinä enää haluat tai kykenet tekemään.Lähtökohtaisesti et voi sopia mistään toisen puolesta kysymättä. Jos saat luvan on asia toinen. Tietenkin uusioperhe hoitaa asiansa sinulta kysymättä. Se on heidän perhe-elämäänsä, ei sinun.

      Toinen juttu on se jos saat tämän yhteistyökuvion sovittua yhdessä exäsi kanssa. Silloin sinulla voi olla mahdollisuus hoitaa lasten asioita tapaamistesi ulkopuolella mutta se on täysin vapaaehtoista.

      Kännykkäkameroilla perheen kodissa kuvaaminen ja materiaalin toimittaminen tai edes kuvaamisen pyytäminen voi johtaa oikeudenkäyntiin. Kotirauhan rikkominen tulee ensimmäisenä mieleen. Älä aseta lastasi vaikeaa paikkaan.

      Helpointa sinulle olisi hyväksyä eronne ja alkaa elää omaa elämää. Onhan siitä jo aikaa ja miksi teet asiasta ongelman kun se ei sitä oikeasti ole. Pääasia on lasten hyvinvointi ja siinä ei tunnu olevan mitään ongelmaa kun asioista huolehditaan ilman sinuakin.

      • voi hehheeeee

        Tuollaisessa tilanteessa on sitten parempi unohtaa omat lapset ja jättää heidät kokonaan kun alkaa kiusaamaan heitä tapaamisilla, jos oma äiti ei voi vaikuttaa lasten elämään ,niin onmenny touhu aika karmeeksi! Äiti on kuitenkin äiti ja hänen kuuluu tietää lapsistaan missä on, mitä puuhaavat ja häneltä piää kysyä lapsia koskevia asioita.

        Ennemmin sitten unohtaa kokonaan kun alkaa kiusaamaan itseään ja lapsiaan, jos omiin lapsiin ei voi enää mitenkään vaikuttaa.

        Aika kauheeta. Nuo ei ole ainkaan lakiin kirjotiettu, ne taitaa oll aktkerian ihmistne omia keksimiä kiiusoja.


      • yksäiti

        No minähän elän mulla on oma miesystävä jne. Ja en kyllä tosiaan haikaile entisen mieheni perään enkä kuvittele olevani enään hänen perhettä .
        Niin ja kuka on missään maininnut et olisin kuvannu kännykkäkamerallani exääni tai olisin lapsiani pyytänyt kuvaamaan exäni.Minua ei tosiaankaan kiinnosta sen kummemmi exäni perhe elämä muuta kun omien lapsieni koulu,lääkäri,hammaslääkäri ja terapeutti asiat ei mitkään muut asiat.eikä ne tosiaankaan mulle Ees kuulu. .Mutta tuota en ymmärtänyt että miksi minä etähuoltajana olen velvoitettu kertomaan exälle eli lähihuoltajalle kaikki prkl asiat lapsin liittyen mutta hänen ei tartte kertoa mulle vaikka meillä on lapsista yhteishuoltajuus ja kyllä hammaslääkäri, opettaja ja terapeutti on mulle velvollinen kertomaan missä mennään koska meillä on yhteishuoltajuus ja minulla on äitinä oikeus tietää lasten asiat eri asia jos miehellä olisi yksinhuoltajuus sitten mulle ei tosiaan kuuluis lasten asiat ollenkaan,mutta kun o, yhteishuoltajuus niin exäni ei saa edes pysty hakemaan passia lapsille ilman mun alkekirjotusta ja lupaa näin Se vaan on ,mutta jos hän olis yksinhuoltaja niin saa vaikka muuttaa ihan minne lystää lasten kanssa....lähi ja etävanhemmallabon ihan samat oikeudet lapsiinsa sen mä kyllä tiiän.
        Enkä prkl oo sekauntunu exäni perheelämään on Se nyt kumma ku ette sitä tajua tehköön prkl mitä haluaa kysyin vaan saako hän tehdä niin ja jättää mulle ilmoittamatta että on näyttäny lasta lääkärissä ja mitä siellä on sanottu.
        Onhan Se pirun kiva jos lapsi esim tulis jaljapaketissa isältään mun luo ja mulle ei Ees olis kerrottu että on loukannu ittesä .
        Sillon jos hekin saavat hoitaa asiat kysymättä multa tai kertomatta mulle et lasta on käytetty lääkärissä niin sillo minäkin saan tehdä kaiken kysymättä exältä yhtään mitään sillä me ollaan tasavertaisia huoltajia ja tämän asian olen tarkistanut lastensuojeluviranomaiselta niin kauan ku meillä on yhteishuoltajuus exäni on velvollinen ilm. Mitä lääkärissä.terapeutilla,hamnaslääkärissä on tehty ja sanottu .


      • yksäiti
        voi hehheeeee kirjoitti:

        Tuollaisessa tilanteessa on sitten parempi unohtaa omat lapset ja jättää heidät kokonaan kun alkaa kiusaamaan heitä tapaamisilla, jos oma äiti ei voi vaikuttaa lasten elämään ,niin onmenny touhu aika karmeeksi! Äiti on kuitenkin äiti ja hänen kuuluu tietää lapsistaan missä on, mitä puuhaavat ja häneltä piää kysyä lapsia koskevia asioita.

        Ennemmin sitten unohtaa kokonaan kun alkaa kiusaamaan itseään ja lapsiaan, jos omiin lapsiin ei voi enää mitenkään vaikuttaa.

        Aika kauheeta. Nuo ei ole ainkaan lakiin kirjotiettu, ne taitaa oll aktkerian ihmistne omia keksimiä kiiusoja.

        näin minäkin asian näen että jos en saa kuulua lasteni elämään edes sen verta et mulle kerrottas mitä lääkärissä on sanottu tahi terapeutilla niin sit on ihan sama kun annan exälleni yksinhuoltajuuden ....ja tämän hänelle myös kerroin ,mutta ei halua yksinhuoltajuutta miksiköhän ei no siks että voi ne lapset tuoda välillä mulle ns. hoitoon.....


      • ktryui
        yksäiti kirjoitti:

        näin minäkin asian näen että jos en saa kuulua lasteni elämään edes sen verta et mulle kerrottas mitä lääkärissä on sanottu tahi terapeutilla niin sit on ihan sama kun annan exälleni yksinhuoltajuuden ....ja tämän hänelle myös kerroin ,mutta ei halua yksinhuoltajuutta miksiköhän ei no siks että voi ne lapset tuoda välillä mulle ns. hoitoon.....

        Ei yksinhuoltajuudella ja tapaamisoikeudella ole mitään tekemistä keskenään.


      • voi hehheeeee kirjoitti:

        Tuollaisessa tilanteessa on sitten parempi unohtaa omat lapset ja jättää heidät kokonaan kun alkaa kiusaamaan heitä tapaamisilla, jos oma äiti ei voi vaikuttaa lasten elämään ,niin onmenny touhu aika karmeeksi! Äiti on kuitenkin äiti ja hänen kuuluu tietää lapsistaan missä on, mitä puuhaavat ja häneltä piää kysyä lapsia koskevia asioita.

        Ennemmin sitten unohtaa kokonaan kun alkaa kiusaamaan itseään ja lapsiaan, jos omiin lapsiin ei voi enää mitenkään vaikuttaa.

        Aika kauheeta. Nuo ei ole ainkaan lakiin kirjotiettu, ne taitaa oll aktkerian ihmistne omia keksimiä kiiusoja.

        Hmmm. Kyllähän äiti voi vaikuttaa lasten elämässä... ...silloin kun ovat hänellä ja 110%:ti mutta ei ex:n luona siellä ei ole mitään mikä kuuluu hänelle


      • Mieti vielä pulu
        ktryui kirjoitti:

        Ei yksinhuoltajuudella ja tapaamisoikeudella ole mitään tekemistä keskenään.

        Ootko ihan varma...


    • näin seisoo papereis

      Huoltajuus
      1)
      Yhteishuollossa
      -Molemmat vanhemmat edelleenkin vastaavat lapsen hoidosta ja kasvatuksesta sekä tekevät yhdessä lasta koskevat päätökset
      -Kummallakin huoltajalla on oikeus saada tietoja lapsestaan viranomaisilta,mm
      päivähoidosta, lääkäriltä, opettajilta ja poliisilta
      -Etävanhemman elatusvelvollisuus ei poistu, vaan lapsi voi saada elatusapua vanhemmaltaan heti, kun he asuvat eri osoitteissa.
      -Mikäli lähivanhempi kuolee,lapsi siirtyy automaattisesti toiselle yhteishuoltajalle, samoin
      lapsen perimän omaisuuden hallinta.
      Yhteishuollossa olevan lapsen vanhemmat päättävät yhdessä:
      -lapsensa nimestä
      -passista
      -asuin
      kunnasta ja
      paikasta
      -uskontokunnasta
      -päivähoidosta, koulutuksesta ja terveydenhuollosta
      -lapsen pankkija varallisuusasioista sekä lapsen omaisuuden käytöstä.

      • yksäiti

        Niin siis tommonen sopimus meilläki periaatteessa on :):) ,mutta ei toimi käytännössä....


      • Muistakaa ikä

        Muistattehan, että lapsen täyttäessä 12 vuotta hän päättää

        - nimestään, eli sitä ei voi muuttaa ilman lapsen suostumusta
        - uskonnostaan, ts. sitä ei voi muuttaa ilman lapsen suostumusta
        - 12 vuotta täyttänyt voi päättää, että ei mene toisen vanhemman luokse, jos nykyisen olinpaikan vanhempi pystyy turvaamaan riittävän hoivan ja huollon. Kukaan poliisi ei tulee roudaamaan tämän ikäisiä lapsia, jos heillä on kaikki OK.


    • tuiktfguy

      Ovathan lapset tunteneet tuon isän uuden kumppanin jo luultavasti yli vuoden, joten heillä lienee ihan läheiset välit. Jos lapsetkin mielellään isän luona ollessaan kulkevat asioilla mielellään tuon ihmisen kanssa, niin se on ok. Isällä on oikeus antaa ns. tehtäviään hoidettavaksi ihan kenelle haluaa. Sinä huolehdit niistä silloin, kun lapset ovat sinun luonasi.

      Sen sijaan koska teillä on yhteishuoltajuus, tiedon noiden esim, lääkärikäyntien sisällöstä tulisi välittyä puolin ja toisin aina molemmille lasten huoltajille. Eli jos vaikka siellä toisessa osoitteessa käytetään lapsi hammaslääkärissä ja lapselle tulee suuhun yöraudat, niin onhan siitä sekä rautojen käyttöohjeista yms ehdotomasti oltava tieto lapsen molemmilla huoltajilla.

      Mutta exäsi saa antaa avopuolisolleen luvan hoitaa ns. juoksevia asioita ihan rauhassa. Laki määrää se asiat, joista voi huolehtia vain lapsen huoltajat, kuten passinanominen, kouluvalinnat yms. Mutta sellaisena lääkärissä käyttäjänä ja läksyjen tarkastajana saa toimia isä- ja äitipuolet, isovanhemmat, kummit tai kuka vain lapselle tärkeä aikuinen.

      • onnen ydin perhe

        Mutta sellaisena lääkärissä käyttäjänä ja läksyjen tarkastajana saa toimia isä- ja äitipuolet, isovanhemmat, kummit tai kuka vain lapselle tärkeä aikuinen.

        Tuommonen aina pistää puistattaan kun vieras ihminen tunkee toisten lasten elämään ja alkaa sääteleen heidän elämää.

        Kenelläkään vieraalla ihmisellä EI OLE OIKEUTTA EIKÄ LUPAA, puuttua toisten lasten ja perheiden elämään. Sen he tekevät salassa ja omalla oikeudella.

        Eihän ne miehen ex vaimo ja suku ja lapsetkaan mene säätelemään sen miehen uusion lasten ja pehreen elämää. Siinä on suuri ero kuka ymmärtää ja kuka ei. UUsiot luulee että kaikki on heille luvallista, mutta älymölö syntyy jos miehen exä ja perhe puuttuu hänen elämään ja lapsiin.

        Täytyy sanoa että meillä on erittäin onnekkaat lapset ja perhe, ei ole koskaan tarviinut kärsiä ex isän ex miehen naikosten kyttäilystä haukuista eikä puuttumista meidän elämään eikä koskaan oel päin vaamaa tulleet meitä ahukkumaan!

        Kyllä ne pysyy poissa, kun ei anna mahdolisuutta tulla sotkemaan omaa pere elämää, jos ei sana riitä, aina on keinoja että riittää.

        En voisi kuvitella, että meidän elämässä on lisi joku umpikiero ihminen säätelemässä mitä me saaaan tehdä a mitä ei... ei voi kuvitella!!! Miksi toiset niin haluaa, on ihan meille mysteeri.

        Jos mies jättää perheensä jonkun naikkosen takia, niin eikö se ole miehen oma asia, ei hänen pidä semmoista kotkaa tuoda enää ex perheen riesaksi, ei meille ole ainakaan tuotu. Mies kunniotitaa mieädn elämää, eikä anna sutturoiden sotkea miedän perhettä enempää, mitä perheenrikkoi aikanaan, se riitti.

        En voi muuta kun puistattaa ja nähdä punaista, kun lukee, miten täällä uusiot suntkee miehen lasten elämään... me ei vaan voitaisi suostua moiseen!!

        Olemme erittäin onnekkaassa asemssa ollet, kun ei oel tarvinnut pelätä kenenkään katkeran naikkosen tulevan meille haukkumaan ja kiusaamaan mietä. Siitä pisteet miehelle, että on tiukasti pitänyt katkerat naikkoset poisssa meitlä. Lapset eivät ole ansainneet isänsä taholta naikkosten kiusaa ja häiriköintiä.
        Siksi oelnkin maailman paras äiti ja mummi, kun olen aina etusijalla pitänyt lasteni puolta, asiassa kuin asiassa.
        En voi kuin ihmetellä, miten jotkut antvat vieraan ihmisen tulla kotiinsa...ihmisen joka on saattanut rikkoa perheen... me ei voitaisi. noppikin ihmettelee poikansa käytöstä että vaihtoi lapsensa vieraisiin perheenrikkojanaikkosiin.


      • yksäiti

        Joo niin ovat tunteneet...ja saa osallistua läksyjen tekoon jne.jne. En ole sitä vastaan ollutkaan.Kysymys siitä et mulle ei kerrota exän päästä yhtään mitään esim. Jos lapsi on käyny terapeutilla eivät kerro miten lapsi on edistynyt jne.
        tai jos on käytetty hammaslääkärissä jne. Eivät kerro minulle mitä siellä on sanottu. Minun puolesta saavat muuten tehdä ihan vapaasti mitä haluavat perheensä sisällä ,mutta kyllä lasten koulu ongelmat kuuluu myös minulle kertoa jne. Oli tässä yksikin kerta kiva kun lapsen opettaja soitti minulle ja pyysi minua tulemaan keskustelemaan koululle kun pojalla on vähän ongelmia koulussa.Minä en näistä ongelmista tiennyt mitään koska asioista oli tiedotettu vain isälle ,mutta keskustelemaan isä ei ollut halunnut mennä itse vaan oli sanonut pojan opettajalle että soittaa lasten äidille asian tiimoilta No minä sanoin opettajalle että on pikkusen hankala keskustella minun yhtään mistään mitään kun en tiedä niistä kiusaamishommista jne. Yhtään mitään. Ensimmäisen kerran vasta nyt kuulen asioista.Pyysin häntä hoitamaan asian lapsen isän kanssa kun kerran tietää asiat.
        Ja isä tällä kertaa hoiti asiat.


      • oot vähä outo
        yksäiti kirjoitti:

        Joo niin ovat tunteneet...ja saa osallistua läksyjen tekoon jne.jne. En ole sitä vastaan ollutkaan.Kysymys siitä et mulle ei kerrota exän päästä yhtään mitään esim. Jos lapsi on käyny terapeutilla eivät kerro miten lapsi on edistynyt jne.
        tai jos on käytetty hammaslääkärissä jne. Eivät kerro minulle mitä siellä on sanottu. Minun puolesta saavat muuten tehdä ihan vapaasti mitä haluavat perheensä sisällä ,mutta kyllä lasten koulu ongelmat kuuluu myös minulle kertoa jne. Oli tässä yksikin kerta kiva kun lapsen opettaja soitti minulle ja pyysi minua tulemaan keskustelemaan koululle kun pojalla on vähän ongelmia koulussa.Minä en näistä ongelmista tiennyt mitään koska asioista oli tiedotettu vain isälle ,mutta keskustelemaan isä ei ollut halunnut mennä itse vaan oli sanonut pojan opettajalle että soittaa lasten äidille asian tiimoilta No minä sanoin opettajalle että on pikkusen hankala keskustella minun yhtään mistään mitään kun en tiedä niistä kiusaamishommista jne. Yhtään mitään. Ensimmäisen kerran vasta nyt kuulen asioista.Pyysin häntä hoitamaan asian lapsen isän kanssa kun kerran tietää asiat.
        Ja isä tällä kertaa hoiti asiat.

        Kyllä tuollaisista ongelmista kuuluisi teidän molempien keskustella opettajan kanssa. Lapsi on teidän yhteinen ja yhteisesti olette vastuussa hänestä. Miksi sysäät ongelman ratkaisun ja lapsen auttamisen ongelmasta eteenpäin pelkästään isän harteille? Vaikka miten ensimmäistä kertaa asiasta kuulit niin luulisi, että äitinä olisit halunnut ottaa asiasta selvää ja mennä tapaamaan opettajaan. Ja isä tietenkin mukaan.


      • yks äiti
        oot vähä outo kirjoitti:

        Kyllä tuollaisista ongelmista kuuluisi teidän molempien keskustella opettajan kanssa. Lapsi on teidän yhteinen ja yhteisesti olette vastuussa hänestä. Miksi sysäät ongelman ratkaisun ja lapsen auttamisen ongelmasta eteenpäin pelkästään isän harteille? Vaikka miten ensimmäistä kertaa asiasta kuulit niin luulisi, että äitinä olisit halunnut ottaa asiasta selvää ja mennä tapaamaan opettajaan. Ja isä tietenkin mukaan.

        HUOM: Isä yritti ensin mulle sysätä kokoasian hoidettavaksi yksinään eli se olis hyvä jos minä olisin menny yksin keskustelemaan asiasta opettajan kans ilman lasten isää ,mutta kun is joutui menemään yksin niin se on outoa.
        Ja mulla oli myös ihan järkevä este sille päivälle milloin opettaja halusi keskustella asiasta ja opettalle ei muu päivä itselleen tuntunut sopivan kuin juuri se jolloin minulla oli lääkäriaika sovittuna 200km jotenm pikkasen mun olis ollu kyllä hankala sinne päästä ja nyt tietty joku sanoo et oliosit perunu ajan jne. mutta itse pidin kyllä tärkeämpänä mennä keskustelemaan omasta sairaudestani kuin pojan tilanteesta jonka pystyi ihan hyvin hoitamaan exäni lasten isä yksin. Minä kyllä keskustelin opettajan kanssa puhelimessa asiasta ,mutta paikan päälle en menny.
        Ei exä edes käy lapsesa kanssa perheneuvolassa terapeutilla kun on vanhempain tapaamisia vaan minä siellä aina olen yksin lapsen kanssa käyny ja kuitenkin hänen pitäisi osallistua siihen tytön terapiaan vaan kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.


    • Ei sulle kuulu ex:n kotona tapqhtvat asiat

    • Ei uusioperheille

      Juuri näin. Uusioperheet ovat sairaiden ihmisten epänormaaleja liikkuja. Pään täytyy olla erittäin sekaisin jos aletaan hoitamaan toisten lapsia kuin omiaan. Luonnossa esimerkiksi leijona tappaa vieraat jälkeläiset. On hyvin epänormaalia alkaa leikkimään perhettä eri perheen lapsilla. Se ei vain toimi. Toivon aloittajalle tsemppiä ja jaksamista tässä mielettömässä tilanteessa.

      • Niin itse erosin narsistiseta ja dominoivasta ihmisestä lasteni äidistä ! Siinä suhteessa minulla ei ollut omaa elämää ei ystäviä ei edes vanhemmat saaneet käydä meillä vain ja ainoastaan hänem suku ja ystävät !
        Nykyinen "uusperhe" tilanne on huomattavasti terbeempi kuin edellinen avioliitto


    • Viisas äiti

      Kenenkään toisten lasten asiat ei kuulu vieraille ihmislle. En ymmärrä miksi pitää alkaa sotkemaan ja tunkeutumaan toisten lasten elämään, ei ihme että nykylapset ovat mielenterveysjonossa, ja elävät erittäin sekavaa elmää, kun kaikki roska heitetään lasten niskaan.

      On kumma ettei lasten omat vanhemmat laita poikki moista käytäntöä omalta osaltaan.

      Eihän kukaan mene sen uusikonkaan lasten elämää sotkemaan vai meneekö? Miski aina ne miehen lapst joutuu kärsimään uusikoiden kiusasta??

      Kukan antaa vieraan ihmisen tulla oman perheen asioita sotkemaan?

      En yymmärrä, eihän se ole edes laillista. Ei meillä ole ikinä vieraillut miehen uudes sutturat, eikä kukaan vieras ole ikinä puuttunut meidänl asten asioihin tai minun aioihin, eikä tullut meille sotkemaan. Minä laitoin rajat siihen että meille ei tulla, eikä lapsiamme saanut koskaan nähdä. Muuta se meillä ei vaatinut, ja nyt lapset ovat erittäino nnellisia omissa elämissään,. Meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa, jos halusin onnelliset lapset,.

      • Sinä et ole viisas äiti et edes kunnon äiti pelkkä kuvatus!!!


    • Anonyymi

      ho yshhd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe