Kerrostalon piha-alue

Mauno Sakari

Mitä pitäisi tehdä, kun kerrostalomme piha-alueella lapset tuhoavat vaimoni istuttamat kukkapenkit tallomalla? Lapset eivät usko sitä, kun olen kovaäänisesti huutanut, että leikkipaikalla ei saa enää leikkiä, kun kukkaset kärsivät. Olemme vaimoni kanssa miettineet, että minkälaisia nykyajan vanhemmat ovat, kun heidän kakaroistaan tulee tuollaisia tyranneja, joita ei kiinnosta muu kuin tuhominen?

Minulla ja vaimollani on etuoikeus talon sääntöihin, koska olemme asuneet samassa asunnossa jo yli 40 vuotta, kauemmin kuin yksikään talon asukas.
Muutos on kyllä tulossa tuohon piha-alueen kukkapenkkien tuhoamiseen, koska olen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja seuraavassa yhtiökokouksessa nuijin läpi vaimoni idean pihakeinutuoleista, joita tulisi leikkipaikan tilalle. Näin ollen jonkun idiootin ideoimat melko uudet liukumäet ja keinut poistetaan ja tuhotaan.

Haluan avata asiallisen keskustelun muiden kunnon ihmisten kanssa, jotka suosivat sitä aikaa kun tuollaisia pikkurikollisia sai rankaista remmillä.

8

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhteistä on

Oliko tämä vitsi?
      Valitettavasti kerrostalon pihalle ei saa tehdä istutuksia
      muuta kuin taloyhtiön enemmistöpäätöksellä.
      Kaikki eivät pidä kukkasista!
      eikä varsinkaan siitä että joku on pihalla jatkuvasti.
      Kasteluvesi? Lasten leikkien rajoittaminen, nurmikon leikkaamisen vaikeutuminen.
      -Kokemusta kun pari mummelia teki keskelle nurmikköa istutuksiaan-traktorileikkuri joutui kiemurtelemaan ja välttämään kukkapenkin reunalle laitettuja kiviä
      Kukkia voi kasvattaa parvekkeella.
      Itsekin tykkäisin hoitaa kerrostalomme pihaa, mutta koska hoito on annettu huoltoyhtiölle, minulla ei ole asiaa pihalle touhuamaan.
      Muuta omakotitaloon...tai rivariin.

• ...

Ei rivari eroa kerrostalosta oikein mitenkään.

Tottakai aloitus oli provo, ihan hyvä sellainen.Käytettiin mun käsittääkseni kaksoiskääntömetodia. Eli pikkasen miettimäällä mnet tajuaa asian, suuri osa ei tajua ikinä.

Tosiaan, kyse yhteisistä pihoista. Kuka niitä käyttää ja ketkä sen käyttämisen maksaa. Suomen kotitalouksista 49% sinkkutalouksia, osa kahden hengem talouksia ja ainoastaan noin neljännes lapsiperheitä.

Artisti maksaa, paitsi lapsiperheet ei maksa. Tosiasiassa suurimmassa osassa suomen asunto-osekeyhtiöissä osakaskunta koostuu aivan muunlaisista perheistä, kuin leikki-ikäisistä lapsiperheistä.

Olemassa harrastemahdollisuukisi, kerhoja, kaikenlaisia harrateita. Sekä lapsettomille, että lapsellisille. Vaan, muutama kaheli lapsiperheellinen tosiaan onnistuu pilaamaan minkä tahansa yhtiön ilmapiirin, vaatimalla kaikille y
        hteisiä alueita vain omaan käyttöönsä.

Ite koittanut noin 18 vuotta selittää yhtiökokouksessa, että olisi monien ihmisten mielestä mukavaa ja lisäisi yhteilöllis
        yyttä rutkasti, jos käyttämätön hiekkalaatikko poistettaisiin ja paikalle tehtaäisiin grillikatos kaikkien osakkaitten hyväksi. Ei mene läpi, aina on joku lapsiperhe käyttää kuvitteellisätä "veoto-oikeuttaan" ja jotenkin saa kumottua ehdotuksen. Outoa, meidän pihassa 20 asuntoa ja kolme alle koluikäistä lasta.

Perceestä.

• kääkkä

Aloittaja on peitetysti lastenvihaaja.

• Ettei vaan aloitta olisikin peitetysti lasten rakastaja...

• Hrosskell kirjoitti:

Ettei vaan aloitta olisikin peitetysti lasten rakastaja...

No niin te siinä J ja A . Miksi ette menneet aloittaja sanan loppuun niin kuin oli yhdessä sovittu, saatte nyt mennä tuhmapenkille viideksitoista minuutiksi ja olette ihan hiljaa siellä.

• Kokemusta on

Grillikatoksista. Joissain taloissa on. kÄyttämättä ovat jääneet. Rakennuslupa pitää hakea ehdottomasti! JOs tulee melu/savuhaittaa 1.kerroksen asukkaille. Joku porukka voi alkaa pitämään siellä bileitä-roskia, kaljapurkkeja....
      Nämä jutut perustuu ihan kokemukseen. JOku porukka valtaa piha-alueen, toiset pitää luonnonmaisemaa parempana. Tiedän myös että joiden taloyhtiöiden puuhamiehet ovat rakennelleet erilaisia katoksia mm. autoillekin! ilman rakennuslupaa. Paloturvallisuus, ruma maisema ym.

Puhukaa ihmiset avoimesti kokouksissa: äänestyksen tulokseen pitää sopeutua.

• häiritsee muita

Saako roskakatoksessa päivystää, kuten täällä eräs m...o, joka valvoo kuka vie tai tuo jotakin ja haukkuu kaikki!

• lapset poisssss

Luokaa pieni koira-aitaus tai edes "sallittu koirille" kyltti pihanurmelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      230
      2135
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1406
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1048
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      59
      1031
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      980
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      824
    Aihe