Stihlin kylmäkäynnistys

harmittava juttu

Onko muilla sama ongelma kuin minulla Stihlin kanssa. Nimittäin kylmän koneen käynnistys yhtä tuskaa. Ärsyttävä, lupaa muttei kuitenkaan jää käyntiin.
Menee moinen aparaatti vaihtoon. saha uusi, sahattu vain pari tankillista.

57

11716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et sitten...

      Et sitten viitsinyt laittaa parempaa pohjustusta mallista ja ongelmasta.
      Yleisin käyntiinlähtö vika on käyttäjässä. Ei osata sammuttaa ja käynnistää oikein...

    • Joku vaan

      Onko osuuskaupan bensaa tankissa. Itse käytän pienmoottoribensaa, ja taannoin pari vuotta käyttämättömänä ollut Stihl lähti melko helposti käyntiin.
      Bensapuoli kannattaa hoitaa kuntoon. Muuten mahdollista vikaa on vaikeaa etsiä.

    • Vakavalla naamalla.

      Ihan totta,oletko lukenut ohjeen monitoimikytkimen toiminnasta. Lue käyttöohje.
      Et ole ensimmäine, joka ei saa stiiliä käyntiin.

      • vieläkin harmittaa

        Monitoimikytkin hallinnassa. Olen lukenut ja ostaessa myyjän kanssa asia käytiin lävitse. Bensiini tuoretta biobensaa.


      • paska saha
        vieläkin harmittaa kirjoitti:

        Monitoimikytkin hallinnassa. Olen lukenut ja ostaessa myyjän kanssa asia käytiin lävitse. Bensiini tuoretta biobensaa.

        Juu, kyll sitä koppero sahaa saa nykiä jos erehtyy pakkasella sammuttamaan.


      • paska saha kirjoitti:

        Juu, kyll sitä koppero sahaa saa nykiä jos erehtyy pakkasella sammuttamaan.

        Minulla msahaveistäjänä näitä stihlejä on 6kappaletta ja joskus tulee aivan käsittämättömiä käynnistys ongelmia ,yleensä ovat pelanneet. Sitä pienkone bensaa en suostu käyttämään on aivan liian kallista koska tässä hommassa sitä kuluu paljon.
        Kalliiksi tulee merkin vaihtokin, joka on käynyt kyllä mielessä.


      • Anonyymi
        vieläkin harmittaa kirjoitti:

        Monitoimikytkin hallinnassa. Olen lukenut ja ostaessa myyjän kanssa asia käytiin lävitse. Bensiini tuoretta biobensaa.

        Heitä se bio bensa helvettiin. Niitä ei kannata pienkoneisiin laittaa. Tukkii kaasuttimessa kanavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitä se bio bensa helvettiin. Niitä ei kannata pienkoneisiin laittaa. Tukkii kaasuttimessa kanavia.

        Höpö höpö


    • Naama vakavana.

      Hei, eihän vaan ole sitä punaista biobensaa, ei oikein sovellu moottorisahakäyttöön.
      Öljy ei sotkeennu kunnolla tähän alkoholiin.

      • ei harmita

        Stihlin sahassa on tarra jossa suositellaan biobensan käyttöä. Käytän biobensaa myös siksi, ettei siitä tule savua kuten tulee sekoitusbensasta.
        Ei enää huolia käynnistyksen suhteen. Saha meni eilen vaihdossa toiseen sahaan.


      • Anonyymi

        tuota, tuota...
        Se ei ole biobensaa, vaan alkylaattia, ihan oikeaa fossiilista tavaraa. Siihen punaiseen ei tarvitse laittaa öljyä, koska siinä on jo. Se lukee pöntön etiketissä. Ja vielä yksi asia: se ei ole alkoholia.


    • 260

      Kun se stihl "lupaa" käynnistyä ryyppy päällä, sitten se monitoimivipu keski asentoon ja toisella vetäsyllä pörisee.
      Onko ilmanputsari asennettu oikein ryypyn niveliin nähden,että toimii kuten pitää?
      Mitään kalliita erikoisbensoja...
      Teboililta tai Nesteeltä kympin kannuun 98 bensaa, sekaan m-sahan 2T -öljyä 0,2 litraa.

      • Luonnon Valinta

        Ei kai kukaan itseään niin paljoa vihaa,että MTBE-paskabensalla sahaa.Ei tulis mieleenkään käyttää muuta kuin pienkonebensaa.


      • ,nblhbljbljbnj
        Luonnon Valinta kirjoitti:

        Ei kai kukaan itseään niin paljoa vihaa,että MTBE-paskabensalla sahaa.Ei tulis mieleenkään käyttää muuta kuin pienkonebensaa.

        omapa on tyhmyytesi....


      • pettynyt-
        Luonnon Valinta kirjoitti:

        Ei kai kukaan itseään niin paljoa vihaa,että MTBE-paskabensalla sahaa.Ei tulis mieleenkään käyttää muuta kuin pienkonebensaa.

        Itsekin siirryin pienkonebensaan, mutta kyllä loppui sahoista puhti, ja turkasen kallista on se pienkonebensa, ei saa säädöilläkään sahoihin kunnoplla puhtia. Miksi ihmeessä se kallis bensa pitää olla näin surkeaa?


      • 19+19
        pettynyt- kirjoitti:

        Itsekin siirryin pienkonebensaan, mutta kyllä loppui sahoista puhti, ja turkasen kallista on se pienkonebensa, ei saa säädöilläkään sahoihin kunnoplla puhtia. Miksi ihmeessä se kallis bensa pitää olla näin surkeaa?

        En minä tuollaista ole huomannut. Muuta kuin pienkonebensaa en sahoihini laittaisi. Porvoosta hain sitä juuri 30 litraa mittrilta, alle 2 e/l. Sahabensat ostan kuitenkin valmiina seoksena. Liikaakin sitä on kertynyt, kun sahassa ei järin paljon kulu.

        Pari vuotta sitten ostin ruohonleikkurin, joka oli heti uutena huono käynnistymään. Laitoin takuukorjaukseen mukaan lapun, jossa kerroin että tankissa on pienkonebensaa. Arvelen että syy ongelmiin on sytytyspuolella. Siellä se olikin, eikä bensan laatua tarvinnut epäillä.


      • pettynyt-
        19+19 kirjoitti:

        En minä tuollaista ole huomannut. Muuta kuin pienkonebensaa en sahoihini laittaisi. Porvoosta hain sitä juuri 30 litraa mittrilta, alle 2 e/l. Sahabensat ostan kuitenkin valmiina seoksena. Liikaakin sitä on kertynyt, kun sahassa ei järin paljon kulu.

        Pari vuotta sitten ostin ruohonleikkurin, joka oli heti uutena huono käynnistymään. Laitoin takuukorjaukseen mukaan lapun, jossa kerroin että tankissa on pienkonebensaa. Arvelen että syy ongelmiin on sytytyspuolella. Siellä se olikin, eikä bensan laatua tarvinnut epäillä.

        Sitä Nesteen 4-tahti pienkonebensaa noin 2 eur/litra olen käyttänyt ja itse sekoittanut öljyt joukkoon ja havainnut sahojen tehokkuuden laskeneen. Valmis 2-tahtioseos maksaa 3,80 eur/litra, en tiedä onko onko siinä sama pienkonebensa pohjalla, mutta niin törkeän kallista ei viitsi ostaa kun savotalla pitäisi jotain taloudellista tulostakin saada.


      • 19+19
        pettynyt- kirjoitti:

        Sitä Nesteen 4-tahti pienkonebensaa noin 2 eur/litra olen käyttänyt ja itse sekoittanut öljyt joukkoon ja havainnut sahojen tehokkuuden laskeneen. Valmis 2-tahtioseos maksaa 3,80 eur/litra, en tiedä onko onko siinä sama pienkonebensa pohjalla, mutta niin törkeän kallista ei viitsi ostaa kun savotalla pitäisi jotain taloudellista tulostakin saada.

        Kallistahan valmis seos on, jos sitä paljon kuluu. Minulla kun menee viitisen litraa vuodessa, ei hinnalla ole merkitystä.
        Kyllähän ruohonleikkurimyyjä kehotti käyttämään Shellin V-Power-bensaa. Sanoi, että sillä saa suurimmat tehot irti. ST1 nykyään Suomen Shell-huoltamot omistaa, ja taitaa myydä mitä lie bensaa.


      • Onnea vaan
        ,nblhbljbljbnj kirjoitti:

        omapa on tyhmyytesi....

        Tyhmyys on kyllä kasaantunut kokonaisuudessa sinne päähän.


      • pettynyt-
        19+19 kirjoitti:

        Kallistahan valmis seos on, jos sitä paljon kuluu. Minulla kun menee viitisen litraa vuodessa, ei hinnalla ole merkitystä.
        Kyllähän ruohonleikkurimyyjä kehotti käyttämään Shellin V-Power-bensaa. Sanoi, että sillä saa suurimmat tehot irti. ST1 nykyään Suomen Shell-huoltamot omistaa, ja taitaa myydä mitä lie bensaa.

        Minäkin olen kuullut puhuttavat että Shellin paremmalla bensiinillä sai sahasta ihan eri tavalla tehoja kuin muilla bensiineillä. Mutta Shell ei ilmeisestui ei enää myy niitä parempia bensoja vaan samaa tandarditavaaraa kuin muutkin. Jos jollain on parempaa tietoa niin kertokoon.


      • veepover..
        pettynyt- kirjoitti:

        Minäkin olen kuullut puhuttavat että Shellin paremmalla bensiinillä sai sahasta ihan eri tavalla tehoja kuin muilla bensiineillä. Mutta Shell ei ilmeisestui ei enää myy niitä parempia bensoja vaan samaa tandarditavaaraa kuin muutkin. Jos jollain on parempaa tietoa niin kertokoon.

        veepover on korkeampioktaanista kuin kuin muut. Parasta pensaa pienkoneisiin. Erot ei silti ole suuria vaikka jotkut nin väittäisi...


      • 8+13= n 20
        veepover.. kirjoitti:

        veepover on korkeampioktaanista kuin kuin muut. Parasta pensaa pienkoneisiin. Erot ei silti ole suuria vaikka jotkut nin väittäisi...

        Muuten hyvää ja ihanan kallista se pienkonepensa...siitä vaan poistettu ne syttymistä herkistävät aineet ,jotka muka epäterveellisiä....mutta kyllä se käy hermoille ja lapaluihin jos saha ei käynnisty ....jokainen valitkoon kumpi pahempi ja epäterveellisempi.


      • Anonyymi
        ,nblhbljbljbnj kirjoitti:

        omapa on tyhmyytesi....

        Sinun vai?


    • näreenkarvainen

      Katsoppas vaan. Minulla myös Stihlin kanssa käynnistysongelmia. Lämpösenä se käynnistyy helposti. Nyt kun ollut pieniä yöpakkasia niin käyntiinveto on raskasta. Tuntuu , että kädet kuin pioneerilla, voi työntää kädet saappaisiin asti.. Mun sahaa kattoi oikein huoltomies muttei saanut siihen mitään parannusta. Kärsittävä on.

      • 19+19

        Onko sinulla muoviläpyskät talviasennossa. Eipä silti, ei minun 260-sahassanikaan ole, ja pikkupakkasella se kyllä käynnistyi hyvin. Jonkin aikaa sahattuani kone pudotti kierroksia ja sammui. Vanhastaan tiesin että huurtumisongelma kaasarissa tuo on, ja vartin kuluttua käynnistys sujui normaalisti. Ilmakin oli lämmennyt, ja ongelmia ei enää tullut.


      • Anonyymi
        19+19 kirjoitti:

        Onko sinulla muoviläpyskät talviasennossa. Eipä silti, ei minun 260-sahassanikaan ole, ja pikkupakkasella se kyllä käynnistyi hyvin. Jonkin aikaa sahattuani kone pudotti kierroksia ja sammui. Vanhastaan tiesin että huurtumisongelma kaasarissa tuo on, ja vartin kuluttua käynnistys sujui normaalisti. Ilmakin oli lämmennyt, ja ongelmia ei enää tullut.

        Kyllä tämmösestä Stihlistä jää paskan maku suuhun, kun ei käynnisty helpommin . Sotaajan Raket käynnisty toisella ja sit ryyppy pois. Sillai sahan pitää käynnistyä. Eilen Stihl käynnisty ja pelas koko päivän hyvin. Ja yks juttu-Stihlin tulppa jossain kuoren alla ja Raketissa koneen päällä heti avattavissa.


    • selvänäkijä.

      Selvä provokirjoitus. Ei edes mallia huomannut laittaa esille.

    • karvanenä

      No mulla on ms 230, ei mitää ecotarttia eikä puolirypistyksiä. Onkans kylymiltään kamala käynnistettävä, kun se "lupaa", on potku tai nykäisy sitä luokkaa, että käsi meinaa revetä. Pari kertaa kävin osteopaatilla ku niska oli aivan jumis.

      • Sivutoiminen

        "Karvanenä". Minulla samanlainen saha. Kamala käynnistettävä,etenkin kylmänä.
        Käytin merkkikorjaamolla,ei kummentunut. Aivan sama kumpaa bensaa,olen kuitenkin sahannut enemmän valmisseoksella kun käryttömämpää. Kummallisen kestävä käynnistyslaite. Käytän vielä kerran liikkeessä ja jos ei käynnistyvyys muutu hyväksi niin saha saa jäädä hyllyyn. On sitten ensimmäinen ja viimeinen Stihl
        minulla. Merkki vaihtuu takaisin huskiin jollainen nyt vanhuuttaan varalla.


      • Sivutoiminen
        Sivutoiminen kirjoitti:

        "Karvanenä". Minulla samanlainen saha. Kamala käynnistettävä,etenkin kylmänä.
        Käytin merkkikorjaamolla,ei kummentunut. Aivan sama kumpaa bensaa,olen kuitenkin sahannut enemmän valmisseoksella kun käryttömämpää. Kummallisen kestävä käynnistyslaite. Käytän vielä kerran liikkeessä ja jos ei käynnistyvyys muutu hyväksi niin saha saa jäädä hyllyyn. On sitten ensimmäinen ja viimeinen Stihl
        minulla. Merkki vaihtuu takaisin huskiin jollainen nyt vanhuuttaan varalla.

        Vein stihl 230:n toisen ja viimeisen kerran merkkihuoltoon huonon käynnistymisen
        takia. Arvelivat kalvovikaa. Katsotaan miten käy. Jos käynnistyvyys ei parane niin
        se on sitten ensimmäinen ja viimeinen tilhi minulla. Olkoot muuten miten hyviä
        sahoja tahansa mutta sahatkoot nuilla ne joilla se tilhi toimii.


      • Karvanenä
        Sivutoiminen kirjoitti:

        Vein stihl 230:n toisen ja viimeisen kerran merkkihuoltoon huonon käynnistymisen
        takia. Arvelivat kalvovikaa. Katsotaan miten käy. Jos käynnistyvyys ei parane niin
        se on sitten ensimmäinen ja viimeinen tilhi minulla. Olkoot muuten miten hyviä
        sahoja tahansa mutta sahatkoot nuilla ne joilla se tilhi toimii.

        Löysin huutonetistä vielä oikein Länsi-Saksassa tehdyn Tilhen, 024 av. On tosiaan käynnistys nöyrempää,eikä sellasa väkivaltaviihdettä kuin tuon 230n kaa.


      • Sivutoiminen
        Karvanenä kirjoitti:

        Löysin huutonetistä vielä oikein Länsi-Saksassa tehdyn Tilhen, 024 av. On tosiaan käynnistys nöyrempää,eikä sellasa väkivaltaviihdettä kuin tuon 230n kaa.

        Stihl MS 230 on nyt ollut muutaman kerran käytössä toisen merkkihuollossa käynnin jälkeen. Jotakin tekivät kun käynnistyminen muuttui jo siedettäväksi ja kättä
        repivät takapotkut jäivät pois. Yhteiselo tilhin kanssa siis jatkuu. Ainakin toistaiseksi.


    • Sarvet päässä

      En ole tutustunut stiilin eletrooniseen syryrykseen, minä sahaan vaan?
      Elikä joissakin sahoissa voidaan käynnistyksen potkua ohjata elektroniikalla.
      Vanhoissa harrikoissa ja etenkin 60 luvun amerikalaisissa peräputkuissa oli
      sytytyksen erillissäätö, jolloin syt,hetki muutettiin myöhäisemmälle, jolla
      kevennettiin käynnistystä.

      Olen tosiaan riemastunut 260 käynnistykseen, hyvä että käsi kertää olkapäässä.

      • 1+8=9

        Kannattaa opetella oikea käynnistys tekniikka, kun sahassa puristuksia ja voimaa.
        Eli saha etukahvasta oikeaan käteen, naru vasempaan .
        " Pudotetaan" sahaa oikealla alas päin ja samalla vasemmalla vedetään narusta,
        eli käytetään sahan painoa apuna.
        Tekniikan kun oppii, vasen ja oiken käsi toimii yhtäaikaa ,kevyttä kuin mikä sahan käynnistys.
        Se etu vielä ,että käynnistyvän sahan terälaippa siirtyy liikkeen ansiosta jaloista poispäin, eikä ketju revi uusia turvahousuja pilalle.


      • Kun se keljuttaa.
        1+8=9 kirjoitti:

        Kannattaa opetella oikea käynnistys tekniikka, kun sahassa puristuksia ja voimaa.
        Eli saha etukahvasta oikeaan käteen, naru vasempaan .
        " Pudotetaan" sahaa oikealla alas päin ja samalla vasemmalla vedetään narusta,
        eli käytetään sahan painoa apuna.
        Tekniikan kun oppii, vasen ja oiken käsi toimii yhtäaikaa ,kevyttä kuin mikä sahan käynnistys.
        Se etu vielä ,että käynnistyvän sahan terälaippa siirtyy liikkeen ansiosta jaloista poispäin, eikä ketju revi uusia turvahousuja pilalle.

        Just tuo tapa repäisee kättä, kun se sahan paino rytkähtää vastaiskun voinasta
        käsille.


      • gfhzdfhzdjucgkxfk
        1+8=9 kirjoitti:

        Kannattaa opetella oikea käynnistys tekniikka, kun sahassa puristuksia ja voimaa.
        Eli saha etukahvasta oikeaan käteen, naru vasempaan .
        " Pudotetaan" sahaa oikealla alas päin ja samalla vasemmalla vedetään narusta,
        eli käytetään sahan painoa apuna.
        Tekniikan kun oppii, vasen ja oiken käsi toimii yhtäaikaa ,kevyttä kuin mikä sahan käynnistys.
        Se etu vielä ,että käynnistyvän sahan terälaippa siirtyy liikkeen ansiosta jaloista poispäin, eikä ketju revi uusia turvahousuja pilalle.

        Tuo vasemman käden käynnistystemppu on kehitetty vanhoilla husqvarnoille jotka ei tahdo lähteä käyntiin ilman käynnistyskaasua. Ei kunnossa olevat sahat moista tarvi.
        Oikea tapa käynnistää on vetää käynnistintä oikealla kädellä ja samaan aikaan vasemmalla pitää kiinni etukahvan kytkinpäästä ja heittää sahaa alaspäin. Vain pienillä liikeradoilla ja nykäysluontoisesti.


      • gfhzdfhzdjucgkxfk kirjoitti:

        Tuo vasemman käden käynnistystemppu on kehitetty vanhoilla husqvarnoille jotka ei tahdo lähteä käyntiin ilman käynnistyskaasua. Ei kunnossa olevat sahat moista tarvi.
        Oikea tapa käynnistää on vetää käynnistintä oikealla kädellä ja samaan aikaan vasemmalla pitää kiinni etukahvan kytkinpäästä ja heittää sahaa alaspäin. Vain pienillä liikeradoilla ja nykäysluontoisesti.

        Itellä tilhin 020 ja huskin 242 klapusahana ja aina piänkonepensaa ja pelit pelaa aina vaikka seisois vähän pitempään. Vai nykimistä......


      • dghyjbvffryjkoömkjhvcdfh
        wumpscut kirjoitti:

        Itellä tilhin 020 ja huskin 242 klapusahana ja aina piänkonepensaa ja pelit pelaa aina vaikka seisois vähän pitempään. Vai nykimistä......

        Tuo kaksneljäkaks on kuuluisin vasemman käden käynnistyjä jos ei muista sammuttaa ryypyllä. Muuten hyvä saha vaikka ei niin hyvä mitä puhutaan.
        020 myös hyvä saha. Ainakin vanhempi. Pienkone bensa ihan turhaa huuhaata. Neitipensaa.


      • Suosittelen
        dghyjbvffryjkoömkjhvcdfh kirjoitti:

        Tuo kaksneljäkaks on kuuluisin vasemman käden käynnistyjä jos ei muista sammuttaa ryypyllä. Muuten hyvä saha vaikka ei niin hyvä mitä puhutaan.
        020 myös hyvä saha. Ainakin vanhempi. Pienkone bensa ihan turhaa huuhaata. Neitipensaa.

        viemään sahan kierrätykseen tai sukulaisille ja ostamaan oikea moottorisaha työkäyttöön, mitä tulee kunnossa olevan sahan käynnistyksen raskauteen niin sellaiselle sahan käyttäminenkin on varmaankin raskasta ja ei suotavaa. Monia sahamerkkejä on matkan varrella ollut, kaksi viimeistä samanmerkkisiä niin ketju kuin raivurisaha ja merkissä pysyn.


      • Anonyymi
        dghyjbvffryjkoömkjhvcdfh kirjoitti:

        Tuo kaksneljäkaks on kuuluisin vasemman käden käynnistyjä jos ei muista sammuttaa ryypyllä. Muuten hyvä saha vaikka ei niin hyvä mitä puhutaan.
        020 myös hyvä saha. Ainakin vanhempi. Pienkone bensa ihan turhaa huuhaata. Neitipensaa.

        On meillä oikea tosi äiä makkaran puria siinä.


    • esiiinahka

      Vedä esinahalla käyntiin se muista sitoa esinahka terään ja paina kaasu pohjaan

    • terskat sulle

      Mitähän toi meinaa? Siros sää vanha Kulloppi kyrpääs ja hyppää järveen.

    • Yks jussi

      Epäilen väärää käynnistystekniikka. Kun käynnistää kylmää sahaa, niin pysäytyskatkaisija ala-asentoon. Vedetään käynnistinnarusta niin monta kertaa kunnes kone lupaa lähteä käyntiin, eli,kun kone on pikkasen on antanu oireita, eli palotilassa on tapahtunut syttyminen, niin siirretään pysäytysvipu yhden pykälän ylöspain ja vedetään narusta, Yleensä vähintään kolmannella vedolla saha käynnistyy.Annetaan sahan käydä kovilla kierroksilla hetken. Lopuksi etusormella painetaan kaasuliipasimesta, jolloin kierroset palaa joutokäynnille. Itselläni on stihlin saha ja tämä tekniikka on toiminut.

      • niin,,,

        Tämä toimii usein ja varsinkin kylmällä sahalla. Sitten kun saha on vähän lämmin ei välttämättä toimi. Tässä tilanteessa käynnistyy yleensä, kun pitää kaasuliipasinta pohjassa ja vetää käynnistysnarusta. Itsellä kaksi Stihliä, jommallakummalla tavalla yleensä käynnistyy, mutta vähän on arpomista kumaalla milloinkin.


      • ei kehitystä

        Husky on jo käynnissä siinä, missä sitä paskaa saa nykiä, on se kumma kun sama perus vika mikä oli 90 luvun sahoissa on yhä vakiona.


      • Anonyymi

        Ihme vemmeltämistä.
        Husku käynnistyy kun nykäisee narusta.


    • se hussemies

      Hirveesti ei kannata bensoja ihmetellä sillä Stihlit on olleet aina huonoja lähtemään käyntiin, niin moottori kuin raivaussahat kylmänä ja kuumana. Kylmänä Huski on käynnissä vähintään toisella nykäisyllä ja kuumana aina ensimmäisellä. Ihmetellä pitää miten Stihliä jaksetaan kehua vuodesta toiseen ...

    • karvanenä

      Voisin kopsata juttus sanasta sanaan, erisnimet vaan vaihtaas paikkojaan. Sellaaset kokemukset mulla paitti ny tää ms 230. Se onkin joku tehtaan välihousumalli uutta eeuu-rirektiiviä ootellessa.

    • Anonyymi

      Ms230 täälläkin. Pakkasilla on paree viedä lämpöiseen paikkaan 1/2 tunniksi, sitten lähtee. Aivan huippusaha muutoin. Ammattitilheissä taitaa olla puolipuristin. Tankkiin 98:a mittarilta ja edellä mainittu 2 % seos (5 litraa varten 1 dl öljyä). Tässä ketjussa on ollut ihan hyvät ohjeet stihlin oikeaoppiseen käyttämiseen. Lisäksi stihlin oma ketju.

    • Anonyymi

      Mulla ongelma poistui kun luisti ei pelannut ja uudet syttyosat ja Mäntä uus. Nyt pelaa mutta kiertokangessa välys ja lyö tulpan kärkivälin littuun. Tulpan Jengan alle rikka niin nousee 2mm ylöspäin ja ei lyö lyttyyn. Pienkonehuollossa tekivät ja nyt ok

    • Anonyymi

      Jos ei saa sahaa käyntiin niin käynnistäjä ei ole tarkoitettu käyttämään moottorisahaa. Ihme juttuja sahan käynnistys ongelmista. Vetää vitun päähänsä ja nakkaa koko paskan järveen niin ei tarvi vinkua.

    • Anonyymi

      Stihl MS 230 miten talvi käyttö,pitääkse läppä putsarin edessä jättää talvella pois vai paikoilleen?!

    • Anonyymi

      Lue ohjekirja. Tietenkin kannattaa opetella ensin lukemaan.

    • Anonyymi

      Mulla on pikku-Stihl mökkisahana. On pelannut hyvin monta vuotta, ja joka kesä on sahattu. Nyt on ruvennut lyömään näpeille, kun yrittää käynnistää. Käynnistys on pirun jäykkä, ja kun sytyttää, tempaisee terävästi takaisinpäin ihan kuin se yrittäisi käynnistyä väärään suuntaan. Onko mahdollista, että antaa kipinän liian aikaisin, siis ennenkuin mäntä on yläkuolokohdassa?

    • Anonyymi

      Hei. Olen ostanut uuden sthil ms 194. Saha on melkein uusi eikä ole kovinkaan montaa tankillista sahattu ja nyt on ilmennyt vika. Saha käynnistäessä kylmänä kitisee ja kun kaasua painaa vikinä hetkellisesti loppuu. Saha vinkuu n 10-20 sekunttia, loppuu kun pyörittää teräketjua pienillä kierroksilla. Mikä voisi olla vikana?

    • Anonyymi

      Hei. Olen ostanut uuden sthil ms 194. Saha on melkein uusi eikä ole kovinkaan montaa tankillista sahattu ja nyt on ilmennyt vika. Saha käynnistäessä kylmänä kitisee ja kun kaasua painaa vikinä hetkellisesti loppuu. Saha vinkuu n 10-20 sekunttia, loppuu kun pyörittää teräketjua pienillä kierroksilla. Mikä voisi olla vikana.

      • Anonyymi

        Omassa oli kytkinrumpu kiero. Takuuseen uusi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe