Mahalaukku ja suolistokipu kuukautisten aikana

Kippurassa

Nykyään kestän normaalin vatsa ja selkäkivun kuukautisten aikana särkylääkkeiden avulla. Useinmiten, ei ihan aina, kärsin lisäksi suolistokivusta mihin ei särkylääke auta. Vatsalaukku muuttuu kovaksi, jos syön, vääntää. Jos en syö, vääntää vielä enemmän. Kaikki liikkuminen on vaivanloista. Istahtaminen on virhe, suoleen sattuu niin että tuntuu kurkussa asti. Sitten tulee lopulta ulostamisen hetki joka sekin sattuu ihan h*tisti.
Tästä toipuessa menee muutama viikko. Olen loputtoman kyllästynyt tähän jatkuvaan pahoinvointiin.

Onko kenelläkään tietoa mistä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain? Lääkäri ei osaa sanoa mitään.

2

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimintakykyinen

      Vastaanpas omaan kysymykseeni.
      Meillä on suvussa Von villebrandin tautia. Tämä kävi ilmi yhden operaation aikana, kun huomattiin että veri ei hyydy niin kuin pitää. Tauti on perinnöllinen, mutta meillä se on niin lievä, ettei siitä ole ollut haittaa, hyvä tietää kuitenkin.
      Siskoni ontoi minulle kokeiltavaksi cyklokapron nimistä lääkettä, joka lisää vereen hyytymistekijää. Nyt on kolmaspäivä menossa enkä ole tarvitnut särkylääkettä ja vuoto on pysynyt hallittavana.
      Ajattelin, voisikohan järkyttävä määrä verta valua jonnekin muuallekin kehoon mahodollisesti endometrioosin mukana (vaikka sitä ei siskoltani ole kyllä löydetty) ja aiheuttaisin tämän suolistokivun. Aivan sama, auttoi.
      Sitä en tiedä saako lääkettä terveet syödä, mutta laitan tämän tänne kuitenkin jos joku sattuu lukemaan ja löytäsi onnen sitä kautta.

      • mene hoitoon

        Mten tyhmää! Toisen lääkkeitä ei saa ikinä "kokeilla", varsinkaan tuollaisia. Miksi et mene lääkäriin sen sijaan, että arvuuttelet täällä ja tuotat itsellesi ehkä vakavaa vahinkoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe