Omistajan kivat koirat

Peloissaan

Asikkalassa Vesivehmaalla juóksentelee kaksi isoa koiraa. Juuri haukkuivat minulle ikkunan takana, kun istun sohvalla. Ulos ei uskalla mennä. Mikä oikein vaivaa koirien omistajia, kun eivät huolehdi koiristaan. kysyn vaan

12

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinni kiinni

      Ilmoita poliisille, heti miten jos sen teet kun havaitset koirat, niin saattavat ottaa koirat talteen, ja omistaja voi ne sitten hakea takaisin. Varmaan voisi vähän rajoittaa vapaanajuoksentelua.

    • Juu, ilmota vaan, tuollasta ei tartte sietää.
      Tai jos tiedät jonkun joka osaisi käsitellä niitä, ottaisi kiinni ja kiikuttaisi ne ainakin naapurikunnan löytöeläimiin...

    • Tuota noin

      Koiran näkökyky on kyllä hiukan erilainen kuin ihmisen. Se ei näe ulkoa sisälle saati erota siellä ihmistä, ellei ihminen ole aivan ikkunassa kiinni. Koira näkee liikkumattoman tai normaalisti eli hitaasti liikkuvan kohteen sumeana. Vasta nopea liike saa aikaan reaktion. Eli uskallanpas arvella että Asikkalan Vesivehmaan asukas ei ollut haukkumisen objekti. Ei soffalla istuen.

      Ne eivät myöskään kurki kenenkään olohuoneen akkunasta sisään mietien että kenet syödä tai raadella, joten sikäli Asikkalan Vesivehmaalla voidaan myös olla huoletta. Koira ei akkunan läpi syöksyen tule pirttiin vaikka olisi kuinka vihainen. Paitsi ehkä baskervillen koira. Mutta sehän on vain satua.

      Vastaus varsinaiseen kysymykseen joka esitettiin, on virattomuus. Se on valitettavan yleistä nykyään. Koirat on pidettävä tähän aikaan vuodesta kiinni.

      • tähän aikaan vuodesta???

        Ap: mitä sinä tänne koirjottelet, soita poliisille aiheesta. Ja Tuota noin: kyllä minun koira näkee parvekkeen ikkunan takaa minut ja seurailee mitä teen. Ja eihän tuossa nyt ollu kyse siitä että koirat tulis ikkunasta sisään, vaan ettei uskalla ulos mennä.


      • I see U
        tähän aikaan vuodesta??? kirjoitti:

        Ap: mitä sinä tänne koirjottelet, soita poliisille aiheesta. Ja Tuota noin: kyllä minun koira näkee parvekkeen ikkunan takaa minut ja seurailee mitä teen. Ja eihän tuossa nyt ollu kyse siitä että koirat tulis ikkunasta sisään, vaan ettei uskalla ulos mennä.

        Toki näkee sinut kun liikut siellä puutarhassa ja tuntee koska sinulla on tutut vaatteet. Mutta tilanne muuttuisi jos olisit liikkumatta paikallasi ja oudoissa vaatteissa, silloin oliisit koirasi silmille kuin puutarhatonttu. Koirasi tunnistaisi tällöin sinut sinuksi vasta kun käy haistamassa sinua.


      • I see U kirjoitti:

        Toki näkee sinut kun liikut siellä puutarhassa ja tuntee koska sinulla on tutut vaatteet. Mutta tilanne muuttuisi jos olisit liikkumatta paikallasi ja oudoissa vaatteissa, silloin oliisit koirasi silmille kuin puutarhatonttu. Koirasi tunnistaisi tällöin sinut sinuksi vasta kun käy haistamassa sinua.

        Höpön; oma koira heiluttaa jo kaukaa häntää tutuille, jos he sanovat jotain, siis kuulee heidät. Itse en siltä matkalta kuule mitään ja näen vain miten suu liikkuu.


      • Anteeksi että
        suomutaa kirjoitti:

        Höpön; oma koira heiluttaa jo kaukaa häntää tutuille, jos he sanovat jotain, siis kuulee heidät. Itse en siltä matkalta kuule mitään ja näen vain miten suu liikkuu.

        unohdin mainita sen että koira voi tunnistaa tosiaan myös äänen perusteella, sekä mainitun hajun. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että koira, myös sinuun koirasi, näkee liikkumattoman kohteen sumeasti. Teehän vaikka joskus testi jossa kaverisi menee edeltä metsään, nojaa siellä puuhun selin teihin päin tai istuu kivellä täysin liikkumatta, tulette paikkaan jostain mutkan takaa ja koira näkee yllättäen hänet. Tulet huomaamaan että se ei tunnista sitä kaukaa, ehkä ei vielä lähempääkään. Ja jos ohitatte kauempaa ja kaverillasi on maisemaan sulautuvat vaatteet, voi olla että se ei edes reagoi kaveriisi mitenkään. Ellei haista. Tai kaveri liiku. Tai kuten mainitsit, ala puhua. Miettikää kuitenkin yksityiskohdat tarkkaan niin että saatte oikean tuloksen.


      • Anteeksi että kirjoitti:

        unohdin mainita sen että koira voi tunnistaa tosiaan myös äänen perusteella, sekä mainitun hajun. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että koira, myös sinuun koirasi, näkee liikkumattoman kohteen sumeasti. Teehän vaikka joskus testi jossa kaverisi menee edeltä metsään, nojaa siellä puuhun selin teihin päin tai istuu kivellä täysin liikkumatta, tulette paikkaan jostain mutkan takaa ja koira näkee yllättäen hänet. Tulet huomaamaan että se ei tunnista sitä kaukaa, ehkä ei vielä lähempääkään. Ja jos ohitatte kauempaa ja kaverillasi on maisemaan sulautuvat vaatteet, voi olla että se ei edes reagoi kaveriisi mitenkään. Ellei haista. Tai kaveri liiku. Tai kuten mainitsit, ala puhua. Miettikää kuitenkin yksityiskohdat tarkkaan niin että saatte oikean tuloksen.

        Tuota leikimme, kun haluamme koiran käyttävän nenäänsä, ottaa hajun ilmasta tai maasta...


      • Oletko muuten
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        Tuota leikimme, kun haluamme koiran käyttävän nenäänsä, ottaa hajun ilmasta tai maasta...

        huomannut tuon sumeuden koirasi näkökyvyssä?


      • kipale
        Anteeksi että kirjoitti:

        unohdin mainita sen että koira voi tunnistaa tosiaan myös äänen perusteella, sekä mainitun hajun. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että koira, myös sinuun koirasi, näkee liikkumattoman kohteen sumeasti. Teehän vaikka joskus testi jossa kaverisi menee edeltä metsään, nojaa siellä puuhun selin teihin päin tai istuu kivellä täysin liikkumatta, tulette paikkaan jostain mutkan takaa ja koira näkee yllättäen hänet. Tulet huomaamaan että se ei tunnista sitä kaukaa, ehkä ei vielä lähempääkään. Ja jos ohitatte kauempaa ja kaverillasi on maisemaan sulautuvat vaatteet, voi olla että se ei edes reagoi kaveriisi mitenkään. Ellei haista. Tai kaveri liiku. Tai kuten mainitsit, ala puhua. Miettikää kuitenkin yksityiskohdat tarkkaan niin että saatte oikean tuloksen.

        Koirat haistaa todella hyvin niin ei välttämättä toimi toi, ainakaan jos tuntee tämän "piiloutujan". Oma koira näkee siskoani n.parin viikon välein. Oltiin lenkillä ja tänä aikana sisko ja siskon mies oli mennyt meille. Tultiin pihaan niin koira haisteli hulluna, rapussa alkoi ulvonta eikä "pysynyt housuissaan".


      • kipale
        kipale kirjoitti:

        Koirat haistaa todella hyvin niin ei välttämättä toimi toi, ainakaan jos tuntee tämän "piiloutujan". Oma koira näkee siskoani n.parin viikon välein. Oltiin lenkillä ja tänä aikana sisko ja siskon mies oli mennyt meille. Tultiin pihaan niin koira haisteli hulluna, rapussa alkoi ulvonta eikä "pysynyt housuissaan".

        Niin ja ulkona se havaitsee tosi hyvin liikkumattomat ihmiset, varsinkin sellaiset jotka sen mielestä "turhaan" seisoskelee, sellaiset haukkuu varmasti. Ja jos tekisi tollasen metsäharjoituksen jonkun ihan tuntemattoman kanssa, niin sitten tämän henkilön huomatessaan varmasti pitäisi uhkana (mitä se meitä täällä väijyy), ei ole turvallista.


      • Se haukkuminen
        kipale kirjoitti:

        Niin ja ulkona se havaitsee tosi hyvin liikkumattomat ihmiset, varsinkin sellaiset jotka sen mielestä "turhaan" seisoskelee, sellaiset haukkuu varmasti. Ja jos tekisi tollasen metsäharjoituksen jonkun ihan tuntemattoman kanssa, niin sitten tämän henkilön huomatessaan varmasti pitäisi uhkana (mitä se meitä täällä väijyy), ei ole turvallista.

        niitä "turhaan" seisoskelevia ihmisiä kohti johtuu juurikin siitä että se ei näe niitä ihan selvästi. Että onko ne puutarhatonttuja vai ihmisiä. Hajun perusteella tunnistaa ihmiseksi, mutta miksi hemmetissä se ei liiku, on se ajatus koiran haukkuessa. Tuohon sumeaan näköön perustuu se, miksi jänikset ja rusakot "kuolee" kun ne yllättää niin etteivät ehdi pakoon. Koiran lisäksi monilla muillakin saalistajilla, ketuilla ja susilla sekä petolinnuilla mm. on erittäin tarkka kyky havaita pienikin liikahdus joka saa aikaan saalistusreaktion. Mutta paikallaan pysyvä ja maastoon sulautuva kohde on "hukassa".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe