XP W.

Nyt kuulemma Windows XP on sammutettava ensi tiistaina lopullisesti, koska sitä ei päivitetä. Siitä tulee ongelmajäte. Minulla on vanha ja rakas pöytäkone, jossa on tämä XP. Nyt siitä ilmeisesti on luovuttava kokonaan. Olen käyttänyt läppäriä jo pitkän aikaa, mutta XP on mielestäni niin paljon selvempi ja hyvä ohjelma, että välillä olen palannut sen ääreen. Läppärissä on W 7. En ole sitä vieläkään oppinut käyttämään kunnolla, teen aina samoja virheitä.

Haikealta tuntuu.

17

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Jos koneesi toimii muuten hyvin ota Windows 7 siihen. Se maksaa vaähän, mutta paljon vähemmän kuin uusi kone. Minulla on Windows 8, tämä on aika lailla erilainen entisiin verrattuna. Minusta seiska on parempi.

    • Mielelläni neuvoisin, mutta taitoni ja tietoni ovat rajalliset. Tuo Windows 7 suositus tuntuu järkevältä ja vaikkapa Helpson voi auttaa. Saunalahdella on vastaava Omaguru puh. 0600 900 500, hinta 1,99€/min.

      Tule pian palstalle, Maaaaaaaaaaaaaakriiiinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      • Kukkuluuruuu!


    • sitroen.

      Anna olla vain sen xp:n. Ei siinä mitään muutu. Samalla lailla se pelaa jatkossakin kuin tähänkin asti. Osaamattomat ja kauppiaat vain haluavat sinun tuhoavan rahasi ja tietokoneesi.
      Minulla on pöytäkoneena W98SE ja hyvin toimii. Tosin sille en ole Internettiä yrittänytkään asentaa. Ja toisella vanhalla on W95. Muuten hyvä, mutta koneen rauta alkaa reistailla; itse ohjelma kyllä toimii.

    • fotofani

      En aio luopua ikivanhasta kunnon pöytäkoneesta ja XP.stä.

      Kuvia voi ainakin käsitellä ja riimitellä Ifolorin albumeja
      lasten iloksi.

      Kaikki tuo toimii ilman nettiä.

      Sitten vaan äkkiä tilaa ja toivoo virusten pysyvän loitolla,
      sen muutaman 10 minuuttia.

      Toimii niin kauan kun toimii

      tätä mieltä

    • pappara

      Luovuin mielelläni vanhasta XP koneesta. Se myytiin uutena, mutta alun alkaenkin arvelin olleen sen jonkun toisen käyttäjän pilaama 2gt raakki.
      Tilasin netistä 8 gt pöytäkoneen. Vähän erilainen alussa, mutta kyllä sen nopeasti oppii. Sähköposti paljon erilainen, huonompi.

    • Huomenta! Minulla on ilmeisesti samanlainen kone kuin sinullakin, Makriina. Yleensä kun en kovin hättäile etukäteen mittään, uskon, no joskus pitää kyl sanoo, että luulen asioitten aina järjestyvän. Varmasti luulen myös olevani palstan pöljin näissä tietokoneasioissa, ihme kuitenkin, että käyttämään olen oppinut. Mutta jonkin vian ilmestyessä olen ihan pihalla, en ymmärrä vaikka saisin neuvojakin. Pitää pyytää joku jälkipolvista auttamaan, usein ´vian´ korjaamiseen ei mene kuin muutama sekunti....että tällaista.
      Eilen sitten viimein kysäisin neuvoa eräältä näistä tietoviisaista, etten tätä konetta huomenissa ihan ulos olis heittänyt, luullessani, ettei tämä toimi enää.
      Sitroen tuolla sanoikin jo ihan samaa, olkaamme ihan rauhassa, kone jatkaa toimintaansa, virustoiminnassa saattaa olla heikompi, mutta sithän sen näkee, miten kauan toimii.
      Mulla on Mozilla Firefox, kuulemma parempi lähtökohta sekin.

      Pientä jännitystä elämään näin aamuisin! Puoltoista vuotta onkin nyt toiminut ongelmitta. Enkä minä mitään läppäreitä hanki, riittää tällainen vanha tuttu.

      • sen kissa hankkisi

        Firefox selain uudistuu vuosittain. Jopa poropeukalo osaa ladata uudemman version käyttöön. Tää viimeisin versio jopa huomauttaa illalla, aika sunkin käydä pötkölleen.


    • muuttuva

      Interplorerselaimen tuki kait loppuu myös samaan aikaan,
      eli 8.4.2014.
      Mihin olette vaihtaneet selaimen?

      MozillaFirefox näytti hyvältä, mutta en vielä vaihtanut,
      mitä olette mieltä näistä?

      • ,--,

        Firefox minulla on ollut vuosia, erittäin hyvä.


    • muuttuva

      Kiitos tiedosta, nyt vaihdan siihen minä myös.

    • tyyskä

      Kyllä Firefox on hyvin hyvin toimiva. Joku nörtti arvosteli sitä hitaaksi. Minulle riittäisi vähemmänkin toimiva. En vaan tiedä parempaa selainta.

      • poisko

        Vaihdoin Firefoxiin, mutta pitääkös Internet Explorer saada koneelta nyt pois?
        Miten, sitä en tiedä! Auttakaa, jos joku osaa!


      • ,--,
        poisko kirjoitti:

        Vaihdoin Firefoxiin, mutta pitääkös Internet Explorer saada koneelta nyt pois?
        Miten, sitä en tiedä! Auttakaa, jos joku osaa!

        Minulla ainakin on kumpikin koneella.

        Miksi Firefox olisi hitaampi? Ei ainakaan minulla, vähintäänkin yhtä nopea, jos ei nopeampi, kuin Internet Explorer


      • Poisko
        ,--, kirjoitti:

        Minulla ainakin on kumpikin koneella.

        Miksi Firefox olisi hitaampi? Ei ainakaan minulla, vähintäänkin yhtä nopea, jos ei nopeampi, kuin Internet Explorer

        Mutta käytät vain Firefoxia?

        Kiitos tiedosta!


      • ,--,
        Poisko kirjoitti:

        Mutta käytät vain Firefoxia?

        Kiitos tiedosta!

        Kyllä, kyllä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe