Ubu 14.04 LTS Melko mahtava esitys.

Todella ubea!

Olisin tietysti jäänyt kaipaan ennemmän teemoja ja taustakuvia.
Toiminnallisesti se tuntuu erittäin hyvältä!
Kuintenkin päivittäjät ei pääse nauttiin siittä mitä se on asennettuna puhtaallekoneelle.

Testaus jatkuu...
Tosin Beta Final tuki jättimäisen laitekannan suoraan, jota taas ei tämä julkaisu tee.
Beetta olikin paljon raskaampi.. Mutta nykykoneilla toimi vikkelästi ja en löytänyt yhtään laitetta joka ei olisi betassa toiminut! sensijaan Julkaistun version tuki ei ole sitäluokkaa.

15

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella hienoa

      Näyttöohjain tuessa on tapahtunut valtava kehitys.

    • Jos ja jos

      Trusty on aika surkea, ei mitään hyödyllistä parannusta aiempaan. Ja hitaampikin on. Kannattaa pysytellä 12.04 julkaisussa. Ehkä 16.04 sitten aikanaan.

    • Vanhojen koneiden kanssa voi tulla vaikeuksia kun kernelistä on alettu tiputtaa vanhempien näytönohjainpiirien tukea. Ehkä viriteltävä perus-VESA ajureiksi

      • vas77

        kyllä tää ei ole taantumus päivitys.. se on tarkoitettukin uusien koneiden tehoille.
        siinä se on onnistunut. Se on nopeampi kuin 12 tehokkaissa koneissa.
        eikä sitä kannata enään asentaa yksiytimiseen ollenkaan.
        mutta yli 2 ghz tuplaydin vääntää sitä jo mallikaasti, jos näyttöohjain on kunnollinen


      • Jesh!
        vas77 kirjoitti:

        kyllä tää ei ole taantumus päivitys.. se on tarkoitettukin uusien koneiden tehoille.
        siinä se on onnistunut. Se on nopeampi kuin 12 tehokkaissa koneissa.
        eikä sitä kannata enään asentaa yksiytimiseen ollenkaan.
        mutta yli 2 ghz tuplaydin vääntää sitä jo mallikaasti, jos näyttöohjain on kunnollinen

        Kyllä jää 7:n käyttö entistä vähemmälle.


      • Ubutubuna
        vas77 kirjoitti:

        kyllä tää ei ole taantumus päivitys.. se on tarkoitettukin uusien koneiden tehoille.
        siinä se on onnistunut. Se on nopeampi kuin 12 tehokkaissa koneissa.
        eikä sitä kannata enään asentaa yksiytimiseen ollenkaan.
        mutta yli 2 ghz tuplaydin vääntää sitä jo mallikaasti, jos näyttöohjain on kunnollinen

        Kyllä jää asentamatta, laitan kevyen Windowsm8.1 version, ei se rurhaan ole ollut tiennäyttäjä.


    • Natiivi marginaali

      Joko Ubuntussa roimii oikeat sovellusket bånatiivina kuten Photoshop, Sonar X3, FL Studio 11, Superior?

      Vai vieläkö tuo on marginaali"käyttöjärjestelmä"

      • jeps.

        FL Studio on koodattu Delphillä ja aika natiivisti Windowsille, mitähän lie poloset tekee kun koko Delphi kierii jo kuoleman kielissä? Sitä se teettää kun Windowsille niin natiivisti vain koodaillaan.


      • Missään käyttöjärjestelmässä ei tuon nimisiä sovelluksia ole, ovat jotain kolmannen osapuolen virityksiä.

        Ubuntussa ei ole mitään rajoitteita sovelluksille.


      • Ubutnu
        M-Kar kirjoitti:

        Missään käyttöjärjestelmässä ei tuon nimisiä sovelluksia ole, ovat jotain kolmannen osapuolen virityksiä.

        Ubuntussa ei ole mitään rajoitteita sovelluksille.

        Eihän Ubuntussakaan ole dvd soitto mahdollisuutta, se pitää erikseen asentaa kuten sanoit toisessa ketjussa.


      • Hölynpölyä.
        M-Kar kirjoitti:

        Missään käyttöjärjestelmässä ei tuon nimisiä sovelluksia ole, ovat jotain kolmannen osapuolen virityksiä.

        Ubuntussa ei ole mitään rajoitteita sovelluksille.

        Onhan sinä rajoitteita kun niitä ei siihen saa, esim. nuo edellä mainitut.


    • bluetooth1

      Joko on saatu toimiva bluetooth vai pitääkö asentaa win ajuri?

      • Trolipaskaako?

        suksi veehe win ajureines!
        Aina toiminut!


      • Ubuntussa on bluetooth toiminut 6v, ei tarvitse mitään ajurien asenteluja. Se ei ole mikään Windows mikä tarvisi tuollaista säätämistä.


    • sitähän se!

      Paras ubuntu :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1016
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      110
      800
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      226
      640
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe