Olen menossa pian velkaneuvojalle. Voidaanko takuusäätiölle tehdä takaushakemus vaikka mulla ei oo puhtaita 6kk tiliotteita. Eli voiko ne lähettää sitten jälkeenpäin sinne?
takuusäätiön takaus
28
897
Vastaukset
- garmine
Mitä tarkoitat puhtailla tiliotteilla?
- jkljkljkl
Varmaan voi, mutta todnäk tulee hylättynä takaisin. Voi kuitenkin hakea uudelleen.
- uggo
Voi kyllä, mutta tulee hylätty päätös. Kuitenkin tän jälkeen aikaa 1 kk ottaa yhteyttä säätiöön ja kertoa tilanne takausvastaavalle. Omalla kohdalla pyysivät uudet tiliotteet 3 kk ajalta, olivat jo siinä kohdassa puhtaat.
- ei oo vaikeeta
No jos tiliotteet eivät ole puhtaita, eli olet tehnyt niihin kynällä merkintöjä, niin voithan pyytää pankista uudet tai tulostaa verkkopankista, eikös niin?
- jokke
Puhtailla tarkoitin ettei näy vippejä sun muuta niissä. Hylky tulee heti.
Jos aikanaan tulee hylätty-päätös ja tiedät että NYT olisi "puhtaat" paperit väh. 3 kk ajalta niin ehdottomasti yhteys säätiöön vastaavalle. Jos et 1 kk kuluessa tee mitään niin hakemus tuhotaan säätiössä lopullisesti ja joudut tekeen koko rumban ihan alusta asti uudelleen ja sitä aikaa palaa mihin ei oikein olisi varmaan varaa. Omalla kohdalla velkaneuvoja teki näin ihan tietäen että hylky tulee, kertoikin jopa sen, mutta näin tehtäessä voitettiin aikaa ja saatiin se jalka ovenrakoon... ja selvittiin vain 3 kk puhtailla tiliotteilla.
- jokke
Eli siis laitoitte hakemuksen menemään ja 6kk tiliotteet mukaan ja sieltä tuli hylätty päätös ja sen jälkeenkö lähetit 3 kk puhtaat tiliotteet ja päätös tuli hyväksyttynä?
jokke kirjoitti:
Eli siis laitoitte hakemuksen menemään ja 6kk tiliotteet mukaan ja sieltä tuli hylätty päätös ja sen jälkeenkö lähetit 3 kk puhtaat tiliotteet ja päätös tuli hyväksyttynä?
Juuri näin...
- jokke
ex_vippaaja kirjoitti:
Juuri näin...
Eikö hakemusta voi laittaa ilman tiliotteita ja sitten kun ne on käsittelemäs sitä hakemusta niin sitten vasta lähettää tiliotteet. Aikaa kuitenkin menee useampi kuukausi.
- Näin käy
jokke kirjoitti:
Eikö hakemusta voi laittaa ilman tiliotteita ja sitten kun ne on käsittelemäs sitä hakemusta niin sitten vasta lähettää tiliotteet. Aikaa kuitenkin menee useampi kuukausi.
He kyllä kirjaavat hakemuksen, mutta ennen kun jatkavat käsiittelyä pyytävät toimittaman tiliotteet tiettyyn päivään tai hakemus raukeaa.
Eli hakemuksessa täytyy olla kaikki pyydetyt liitteet tai hakemus tehdään hylkyyn puuttelisten tietojen vuoksi tai sitten sen käsittely keskeytetään. - minnaxxx
Näin käy kirjoitti:
He kyllä kirjaavat hakemuksen, mutta ennen kun jatkavat käsiittelyä pyytävät toimittaman tiliotteet tiettyyn päivään tai hakemus raukeaa.
Eli hakemuksessa täytyy olla kaikki pyydetyt liitteet tai hakemus tehdään hylkyyn puuttelisten tietojen vuoksi tai sitten sen käsittely keskeytetään.Kertokaas viisaammat: mulla uo:ssa 33000. Arvioitu kesto sen maksamiseksi on noin kolme vuotta. Kannattaako minunkin hakea takausta - mikä siitä saatava hyöty on? Eikös siinä ole se vaara että heidän laskelmansa maksuvaraksi on tiukka ja voin joutua maksamaan enemmän per kk kuin uo:n?! Jo nyt on talous kovin tiukalla. Koko summa sisältää 15 velkaa.
- velkaaa
minnaxxx kirjoitti:
Kertokaas viisaammat: mulla uo:ssa 33000. Arvioitu kesto sen maksamiseksi on noin kolme vuotta. Kannattaako minunkin hakea takausta - mikä siitä saatava hyöty on? Eikös siinä ole se vaara että heidän laskelmansa maksuvaraksi on tiukka ja voin joutua maksamaan enemmän per kk kuin uo:n?! Jo nyt on talous kovin tiukalla. Koko summa sisältää 15 velkaa.
Soita Takuusäätiöön ja kysy. Halvemmaksi velkojen maksu kuitenkin tulee TS:n takaaman lainan turvin. Uo:ssa olevien velkojen korko on 7,5 % tällä hetkellä (alkuun velkoja voi periä mielestäni 180 vrk korkeampaakin korkoa, mutta sitten korko tippuu tuohon em. tasolle). Lisäksi maksat 2 v uo:lle ns taulukkomaksuja. TS:n takaamassa lainassa on pankin korko, mikä lienee matalampi. Joku kirjoitti äsken, että korko olisi noin 2-3%.
- minnaxxx
velkaaa kirjoitti:
Soita Takuusäätiöön ja kysy. Halvemmaksi velkojen maksu kuitenkin tulee TS:n takaaman lainan turvin. Uo:ssa olevien velkojen korko on 7,5 % tällä hetkellä (alkuun velkoja voi periä mielestäni 180 vrk korkeampaakin korkoa, mutta sitten korko tippuu tuohon em. tasolle). Lisäksi maksat 2 v uo:lle ns taulukkomaksuja. TS:n takaamassa lainassa on pankin korko, mikä lienee matalampi. Joku kirjoitti äsken, että korko olisi noin 2-3%.
Mulla ei noita taulukkomaksuja enää mene kun kolme vuotta jo takana. Korko lukikin ts sivuilla ja ilm vähän vaihtelua voi olla miten mikäkin pankki suostuu. Ja ihan normi lainanottokulut kuitenkin maksetaan pankille. No pitää selvittää. Vähän laiska olen kun tuo uo sujuu niin jouhevasti :-)
- velkaaa
minnaxxx kirjoitti:
Mulla ei noita taulukkomaksuja enää mene kun kolme vuotta jo takana. Korko lukikin ts sivuilla ja ilm vähän vaihtelua voi olla miten mikäkin pankki suostuu. Ja ihan normi lainanottokulut kuitenkin maksetaan pankille. No pitää selvittää. Vähän laiska olen kun tuo uo sujuu niin jouhevasti :-)
Minulla velkaa vielä 50 000 €, vaikka kohta jo vuoden ulosottoon maksellut. Alkuun maksoin noin 650 €/kk, mutta nyt vuoden alusta yrittänyt 900-1000 €/kk maksaa. Vielä muutama vuosi, niin voisi tuota Takuusäätiötä harkita. TS:ssä lähinnä häiritsee se, että pitää puolison tulot ja menot myös selvittää sinne. Muuten se voisi olla järkevä vaihtoehto.
- minnaxxx
velkaaa kirjoitti:
Minulla velkaa vielä 50 000 €, vaikka kohta jo vuoden ulosottoon maksellut. Alkuun maksoin noin 650 €/kk, mutta nyt vuoden alusta yrittänyt 900-1000 €/kk maksaa. Vielä muutama vuosi, niin voisi tuota Takuusäätiötä harkita. TS:ssä lähinnä häiritsee se, että pitää puolison tulot ja menot myös selvittää sinne. Muuten se voisi olla järkevä vaihtoehto.
Laskuria kun ts sivuilla kokeilin niin kävi kuten pelkäsin eli ts mielestä mun maksuvara olisi isompi kuin mitä uo ottaa - ymmärtääkseni juuri siksi kun puolison tulotkin pitää ilm. Ja silti talous on meillä tosi tiukoilla.
- velkaaa
minnaxxx kirjoitti:
Laskuria kun ts sivuilla kokeilin niin kävi kuten pelkäsin eli ts mielestä mun maksuvara olisi isompi kuin mitä uo ottaa - ymmärtääkseni juuri siksi kun puolison tulotkin pitää ilm. Ja silti talous on meillä tosi tiukoilla.
Paljonko nyt lyhennät palkasta velkaa ja paljon oli alunperin velkaa ? Mielenkiinnosta kyselen, kun useamman vuoden projekti tässä vielä edessä itselläkin. Muutaman vuoden päästä täytyy tosiaan TS miettiä uudelleen omalta kohdalta. Jos TS:n ehdot tuntuvat kovilta, niin voihan uo:nkin maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä silloin, kun talous antaa myöten.
- minnaxxx
velkaaa kirjoitti:
Paljonko nyt lyhennät palkasta velkaa ja paljon oli alunperin velkaa ? Mielenkiinnosta kyselen, kun useamman vuoden projekti tässä vielä edessä itselläkin. Muutaman vuoden päästä täytyy tosiaan TS miettiä uudelleen omalta kohdalta. Jos TS:n ehdot tuntuvat kovilta, niin voihan uo:nkin maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä silloin, kun talous antaa myöten.
Mulla oli melkein 50000 ja nyt olen vuoden ollut töissä ja noin tonni menee joka kk. Sitä ennen olin äitiyspvrahalla ja makselin ite jotain pientä aina kun pystyin. Lähes kolme vuotta takana uottoa.
- velkaaa
minnaxxx kirjoitti:
Mulla oli melkein 50000 ja nyt olen vuoden ollut töissä ja noin tonni menee joka kk. Sitä ennen olin äitiyspvrahalla ja makselin ite jotain pientä aina kun pystyin. Lähes kolme vuotta takana uottoa.
Eli aika sama tahti nyt minullakin, joskin lähtötilanteessa muutamia tuhansia enemmän velkaa. Asun velkaisessa omistusasunnossa ja ainakaan vielä ei turvaavaa ulosmittausta ole tehty. Vähän pelottaa, että tehdäänkö sitten, kun asuntolainaa on maksettu enemmän takaisin. En tiedä suojaisiko tuo TS:n takaama laina ehkä tuolta turvaavalta ulosmittaukselta ? Mietin vaan, että kyllästyykö uo-mies parin kolmen vuoden päästä ja vaatii asunnon myyntiä, vaikka tuskin silloinkaan oleellista myyntivoittoa tulee, jolla uo-velkoja sitten makselisi. No, tässä tilanteessa ei edes ole mahdollisuuksia tuohon TS:n takaukseen.
- minnaxxc
velkaaa kirjoitti:
Eli aika sama tahti nyt minullakin, joskin lähtötilanteessa muutamia tuhansia enemmän velkaa. Asun velkaisessa omistusasunnossa ja ainakaan vielä ei turvaavaa ulosmittausta ole tehty. Vähän pelottaa, että tehdäänkö sitten, kun asuntolainaa on maksettu enemmän takaisin. En tiedä suojaisiko tuo TS:n takaama laina ehkä tuolta turvaavalta ulosmittaukselta ? Mietin vaan, että kyllästyykö uo-mies parin kolmen vuoden päästä ja vaatii asunnon myyntiä, vaikka tuskin silloinkaan oleellista myyntivoittoa tulee, jolla uo-velkoja sitten makselisi. No, tässä tilanteessa ei edes ole mahdollisuuksia tuohon TS:n takaukseen.
En tod hae takausta. Laskin laskurilla maksuvarani joka olisi 1,5 kertaa se mitä nyt maksan kun velat uo:ssa. Ihan älytöntä. Puolison pienetkin tulot vaikuttavat. Ja mihin ihmeeseen perustuu tuo ettei puhelin- ja nettikuluja huomioida ollenkaan menoissa. Kahdella aikuisella pitää riittää 900 e/kk kaikkeen kun asumiskulut ja velkojen hoito on vähennetty. Siis ruoka, vaatteet, pesuaineet, lääkkeet, puhelin, netti , autovakuutus ja kaikki autosta tulevat kulut.
- jkljkljkl
minnaxxc kirjoitti:
En tod hae takausta. Laskin laskurilla maksuvarani joka olisi 1,5 kertaa se mitä nyt maksan kun velat uo:ssa. Ihan älytöntä. Puolison pienetkin tulot vaikuttavat. Ja mihin ihmeeseen perustuu tuo ettei puhelin- ja nettikuluja huomioida ollenkaan menoissa. Kahdella aikuisella pitää riittää 900 e/kk kaikkeen kun asumiskulut ja velkojen hoito on vähennetty. Siis ruoka, vaatteet, pesuaineet, lääkkeet, puhelin, netti , autovakuutus ja kaikki autosta tulevat kulut.
Eli 1500 €/kk joutuisit TS:n takaamaa lainaa lyhentämään, kun nyt maksat uo:oon 1000 €/kk ?
- minnaxxx
jkljkljkl kirjoitti:
Eli 1500 €/kk joutuisit TS:n takaamaa lainaa lyhentämään, kun nyt maksat uo:oon 1000 €/kk ?
Näin juuri. Ja meidän talous ei kyllä sitä kestä. Kolmisen vuotta kestää uo joten sillä mennään. Eihän se pitkä aika ole.
- velkaaa
minnaxxx kirjoitti:
Näin juuri. Ja meidän talous ei kyllä sitä kestä. Kolmisen vuotta kestää uo joten sillä mennään. Eihän se pitkä aika ole.
Taidan minäkin pysyä uo-asiakkaana. Mielummin maksan ylimääräistä aina silloin kun on mahdollista. Aika kovat ehdot TS:llä on. Tsemppiä sinulle.
- uggo
Ehdot kovat säätiöllä joka voi itse joutua maksumieheksi jos takauksen saanut päättää jättää lainan maksamatta. Ehdoilla karsitaan ne hällä väliä tyypit pois.
Minun maksuvarani laskettiin ihan peruspalkasta mikä on n. 2000€. Palkkaani kuuluu lisäksi myös erinäisiä lisiä, nämä jätettiin huomioimatta. Ehkä siksi kun lisät voivat olla kk-tasolla 0- >2000€... Eli maksan T-S:n takaamaa järjestelylainaa n. 700€/kk vielä 3 vuoden ajan, nyt mennyt yli vuosi.UO:n meni aikoinaan vähintään n 500€, enemmän jos lisäpalkkoja.
- korkokulut..
ex_vippaaja kirjoitti:
Minun maksuvarani laskettiin ihan peruspalkasta mikä on n. 2000€. Palkkaani kuuluu lisäksi myös erinäisiä lisiä, nämä jätettiin huomioimatta. Ehkä siksi kun lisät voivat olla kk-tasolla 0- >2000€... Eli maksan T-S:n takaamaa järjestelylainaa n. 700€/kk vielä 3 vuoden ajan, nyt mennyt yli vuosi.UO:n meni aikoinaan vähintään n 500€, enemmän jos lisäpalkkoja.
Velat kasvavat ulosotossa korkoa koko lyhennyksen ajan eli parempi saada laina, jolla maksaa kaikki velat ja alkaa lyhentää sitten velkaa. Olet ollut onnekas.
http://yle.fi/uutiset/ulosoton_korko_voi_olla_kohtuuton/5068013 - 11+1
korkokulut.. kirjoitti:
Velat kasvavat ulosotossa korkoa koko lyhennyksen ajan eli parempi saada laina, jolla maksaa kaikki velat ja alkaa lyhentää sitten velkaa. Olet ollut onnekas.
http://yle.fi/uutiset/ulosoton_korko_voi_olla_kohtuuton/5068013No kyllähän siitä TS:n takaamasta lainastakin pitää korkoa maksaa, mutta korko taitaa olla reilusti pienempi kuin uo:n perimä korko. Ja pankki taitaa TS:n takaaman lainan koron määritellä ?
- kulotar
korkokulut.. kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/ulosoton_korko_voi_olla_kohtuuton/5068013Juttuhan oli vuodelta 2012 eli vanhentunutta tietoa lakimuutoksen vuoksi.
kulotar kirjoitti:
Juttuhan oli vuodelta 2012 eli vanhentunutta tietoa lakimuutoksen vuoksi.
Pankista otettavan velan korkohan muodostuu viitekorosta ja marginaalista.
2013 minun tapauksessa oli vuotuinen korko 2% yli 12kk euriborin. Todellinen vuosikorko oli 3,8% mikäli velan korko ja maksut pysyvät samana koko laina-ajan.
Onhan se vähemmän kuin UO:ssa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1207604- 545708
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa763222Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72763Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101658Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081533Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2601155Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3321146Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321031