Remonttimiehet

peltikatto

Ainaskin eilen kiersi valkoisella mersulla englantia puhuva nuori mies kaupungissa. Ehdotti katon maalausta. Sanoin että maalaus olisi tarpeen, niin innostui tosissaan. Antoi esitteen missä nimi Finland Home Improvements.
Olisi sopinut aloittaa seuraavana päivänä. Sanoin, take it easy, I will contact you.
Sain melkein potkaista ovenraosta pois.
Tänään oli Iltalehdessä juttua, niin taitaa katto jäädä näiltä maalamatta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014050218260552_uu.shtml

30

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irkut ovat pummeja j

      Joka vuosihan noi irkkupummit tulee tänne huijaamaan tietämättömiä. Ei niiden tarjouksia kannata ottaa tosissaan.

      • VIIMEKSI TÄNÄÄN UUTINEN Vantaalta jossa irkut hoitivat työnsä huonosti ja saivat Poliisin peräänsä.....


      • Annetuilla
        justers kirjoitti:

        VIIMEKSI TÄNÄÄN UUTINEN Vantaalta jossa irkut hoitivat työnsä huonosti ja saivat Poliisin peräänsä.....

        Oikaisu uutiseen: Tilaaja ei maksanut käsirahaa, vaan hän maksoi osan työstä (700 euroa) työn jälkeen, koska miehet tulivat vaatimaan maksun käteisenä heti samana päivänä. Silloin paljastui, ettei ole pankkitilinumeroa eikä firmaa ole rekisteröity. Tilaaja on australialainen englantia äidinkielenään puhuva rehellinen veronmaksaja, joka ei ole lukenut varoituksia lehdistä (koska ei puhu suomea). Hän myös kokee asioinnin englannin kieltä puhuvien työmiesten (joita ei paljon Suomessa ole) kanssa helpommaksi. Hänellä ei myöskään ole niin paljon tietoa siitä, miten remonttihommat hoidetaan Suomessa (Australiassa eri systeemit).

        Miehet kävivät uhkaaviksi kun selvisi, etteivät saa koko summaa (2200 euroa) heti käteisenä. Vasta kun tilaaja uhkasi poliisilla ja lupasi maksaa lopun summan tarkistuksen jälkeen, miehet lähtivät (yli tunnin kestäneen suostuttelun ja uhkaavan käytöksen jälkeen). Kuitti osoittautui täysin epäviralliseksi. Kun tilaaja käynnin jälkeen kysyi poliisilta neuvoa, poliisi sanoi, että mikäli työ osoittautuu asianmukaisesti tehdyksi, tilaajan pitäisi maksaa suullisen sopimuksen velvoittamana. Poliisi kuitenkin sanoi, ettei tiedä, miten verottaja reagoi asiaan. Tilaaja oli siis puun ja kuoren välissä, koska ei ollut sopiessaan suullisesti työstä tajunnut olevansa tekemisissä pimeän työvoiman kanssa (Suomen systeemit ovat erilaiset kuin Australiassa, ja kaikki informaatio on yleensä saatavilla vain suomeksi tai ruotsiksi).

        Kun selvisi, ettei työtä ollut tehty asianmukaisesti (ensimmäisen maalikerroksen olisi pitänyt antaa kuivua ennen seuraavan laittamista), tilaaja soitti remonttimiehille (prepaid-liittymä) ja kertoi selvittämänsä asiat. Miehet suuttuivat ja ajoivat pihaan vaatimaan koko summaa käteisellä. Kun tilaaja kieltäytyi maksamasta ennen asianmukaisia kuitteja ja työn laadun tarkastusta, miehet alkoivat käyttäytyä uhkaavasti (huutoa, tönimistä, uhkailua IRA:lla).


    • moi kaikki

      jos tulee vastaan, otan kuvan ja rekkarin vielä ylös ja sitten yhteyttä KRP:hen

    • Yritystieto

      järjestelmä ei tunne aloittajan nimeämää esitteessä ollutta yritystä. Sitä yritystä ei ole olemassa. Siis mikäli haluatte tulla huijatuksi, asioitte tämän veijarin kanssa.

    • Invaliiti

      Kävi meilläkin. Yhteyttä saa osoitteesta: 38 Gynnes Helsinki.

      John 041 4763808
      Michell 041 4763807

      Hinnoista ei puhuttu.

      • Huijareita liikkeellä

        Ei kai nyt kukaan oikeasti ota noihin yhteyttä... Siinä tulee vain huijatuksi.


    • peltikatto
    • Ja seikkailu jatkuu...

      Ja tänään Lahdessa. Saman esitteen antoi. Kaveri väitti olevansa Kanadasta, mutta näytti ja kuulosti irkulta. Pituus yli 180 cm, laiha, punaiset kiharat hiukset ja punainen parransänki. Toinen samannäköinen odotteli autossa. Auto oli valkoinen ja ulkomaan rekkareissa, kattotelineeseen kiinnitetty tikapuut.

    • peltikatto

      Mille palstalle tää kuva on linkitetty, meinaan vuorokaudessa 373 klikkausta..

      • Ja seikkailu jatkuu...

        Varmaan sellaisen paikkakunnan ryhmiin, missä näitä kavereita on viimeksi nähty flaijeria jakamassa...


    • Espoossa

      Sama tarina jatkuu, nyt Espoossa.

      Hopea Mitsubishi Pajero Sport (vm. ~06), rek 06 C 1561. Irlannin maatunnus puuttuu, yllättäen.

      • Rintamamiestalo

        Nyt 2 autoporukkaa pyörii Mäkkylässä Espoossa, menivät ristiin kun molemmat porukat kävi ovella.


      • Rintamamistalo
        Rintamamiestalo kirjoitti:

        Nyt 2 autoporukkaa pyörii Mäkkylässä Espoossa, menivät ristiin kun molemmat porukat kävi ovella.

        Ja vielä. Autot valkoinen mersu ja valkoinen volkkari, molemmissa ratti eri puolella kuin meillä. Ei keritty rekkareita.


      • Espoossa
        Rintamamistalo kirjoitti:

        Ja vielä. Autot valkoinen mersu ja valkoinen volkkari, molemmissa ratti eri puolella kuin meillä. Ei keritty rekkareita.

        Sama porukka. Se valkoinen VW Golf(?) oli "myyntiedustajan", "duunareilla" em. Pajero Sport.

        Pyörivät selkeästi nyt Espoon vanhoilla rintamamiestaloalueilla, koska peltikattoja ja vanhuksia riittää.


    • heidi3

      Ja tänään Helsingin Tapanilassa samat tyypit valkoisella autolla.

    • Asseri1

      13.5 Helsingin Puistolassa. Tarjosi katonpesua.Pyysin jättämään tarjouksen postilaatikkoon.Lähti pois. Antoi esitteen yrityksestä, joka lopettanut toimintansa 2004 ( Finland Home Improvements " kaikilla töillä 7-vuoden takuu")
      Tumma ja lyhyt tukka, tukevahko, alle 180 ncm.
      Puhui englantia.

    • Espoossa

      Eilen taas täällä - annoin poistumiskehoituksen, ei tehonnut, soitin poliisille. Lähti nopeasti, mutta katseli selvästi poistuessaan pihalla olevia tavaroita

    • Että silleen

      emonttimiehet uhkailivat asukkaita Vantaalla
      Julkaistu: 18.5.2014 13:57

      Kattomaalareiden tekemä työ ei miellyttänyt työn tilannutta omakotitalon omistajaa, poliisi tiedottaa.
      Omistaja oli maksanut urakasta käsirahan ja loppusumma oli tarkoitus maksaa lopputarkastuksen jälkeen.

      Kun omistaja ei ollut tyytyväinen työn jälkeen ja työmenetelmiin, remonttimiehet olivat uhkailleet talon asukkaita väkivallalla. Remonttimiehet olivat tönineet asukkaita ja vaatineet loppumaksun suorittamista, poliisi kertoo tiedotteessa.

      Poliisi epäilee, että remonttimiehet ovat kotoisin luultavasti Irlannista, ja he ovat liikkeellä valkoisella Mercedeksen Vito-pakettiautolla. He ovat tarjonneet palveluitaan Länsi-Vantaan omakotitaloalueilla.

      Tapausta tutkitaan laittomana uhkauksena.
      IS

      • Annetuulia

        Oikaisu uutiseen: Tilaaja ei maksanut käsirahaa, vaan hän maksoi osan työstä (700 euroa) työn jälkeen, koska miehet tulivat vaatimaan maksun käteisenä heti samana päivänä. Silloin paljastui, ettei ole pankkitilinumeroa eikä firmaa ole rekisteröity. Tilaaja on australialainen englantia äidinkielenään puhuva rehellinen veronmaksaja, joka ei ole lukenut varoituksia lehdistä (koska ei puhu suomea). Hän myös kokee asioinnin englannin kieltä puhuvien työmiesten (joita ei paljon Suomessa ole) kanssa helpommaksi. Hänellä ei myöskään ole niin paljon tietoa siitä, miten remonttihommat hoidetaan Suomessa (Australiassa eri systeemit).

        Miehet kävivät uhkaaviksi kun selvisi, etteivät saa koko summaa (2200 euroa) heti käteisenä. Vasta kun tilaaja uhkasi poliisilla ja lupasi maksaa lopun summan tarkistuksen jälkeen, miehet lähtivät (yli tunnin kestäneen suostuttelun ja uhkaavan käytöksen jälkeen). Kuitti osoittautui täysin epäviralliseksi. Kun tilaaja käynnin jälkeen kysyi poliisilta neuvoa, poliisi sanoi, että mikäli työ osoittautuu asianmukaisesti tehdyksi, tilaajan pitäisi maksaa suullisen sopimuksen velvoittamana. Poliisi kuitenkin sanoi, ettei tiedä, miten verottaja reagoi asiaan. Tilaaja oli siis puun ja kuoren välissä, koska ei ollut sopiessaan suullisesti työstä tajunnut olevansa tekemisissä pimeän työvoiman kanssa (Suomen systeemit ovat erilaiset kuin Australiassa, ja kaikki informaatio on yleensä saatavilla vain suomeksi tai ruotsiksi).

        Kun selvisi, ettei työtä ollut tehty asianmukaisesti (ensimmäisen maalikerroksen olisi pitänyt antaa kuivua ennen seuraavan laittamista), tilaaja soitti remonttimiehille (prepaid-liittymä) ja kertoi selvittämänsä asiat. Miehet suuttuivat ja ajoivat pihaan vaatimaan koko summaa käteisellä. Kun tilaaja kieltäytyi maksamasta ennen asianmukaisia kuitteja ja työn laadun tarkastusta, miehet alkoivat käyttäytyä uhkaavasti (huutoa, tönimistä, uhkailua IRA:lla).


    • Annetuulia

      Oikaisu uutiseen: Tilaaja ei maksanut käsirahaa, vaan hän maksoi osan työstä (700 euroa) työn jälkeen, koska miehet tulivat vaatimaan maksun käteisenä heti samana päivänä. Silloin paljastui, ettei ole pankkitilinumeroa eikä firmaa ole rekisteröity. Tilaaja on australialainen englantia äidinkielenään puhuva rehellinen veronmaksaja, joka ei ole lukenut varoituksia lehdistä (koska ei puhu suomea). Hän myös kokee asioinnin englannin kieltä puhuvien työmiesten (joita ei paljon Suomessa ole) kanssa helpommaksi. Hänellä ei myöskään ole niin paljon tietoa siitä, miten remonttihommat hoidetaan Suomessa (Australiassa eri systeemit).

      Miehet kävivät uhkaaviksi kun selvisi, etteivät saa koko summaa (2200 euroa) heti käteisenä. Vasta kun tilaaja uhkasi poliisilla ja lupasi maksaa lopun summan tarkistuksen jälkeen, miehet lähtivät (yli tunnin kestäneen suostuttelun ja uhkaavan käytöksen jälkeen). Kuitti osoittautui täysin epäviralliseksi. Kun tilaaja käynnin jälkeen kysyi poliisilta neuvoa, poliisi sanoi, että mikäli työ osoittautuu asianmukaisesti tehdyksi, tilaajan pitäisi maksaa suullisen sopimuksen velvoittamana. Poliisi kuitenkin sanoi, ettei tiedä, miten verottaja reagoi asiaan. Tilaaja oli siis puun ja kuoren välissä, koska ei ollut sopiessaan suullisesti työstä tajunnut olevansa tekemisissä pimeän työvoiman kanssa (Suomen systeemit ovat erilaiset kuin Australiassa, ja kaikki informaatio on yleensä saatavilla vain suomeksi tai ruotsiksi).

      Kun selvisi, ettei työtä ollut tehty asianmukaisesti (ensimmäisen maalikerroksen olisi pitänyt antaa kuivua ennen seuraavan laittamista), tilaaja soitti remonttimiehille (prepaid-liittymä) ja kertoi selvittämänsä asiat. Miehet suuttuivat ja ajoivat pihaan vaatimaan koko summaa käteisellä. Kun tilaaja kieltäytyi maksamasta ennen asianmukaisia kuitteja ja työn laadun tarkastusta, miehet alkoivat käyttäytyä uhkaavasti (huutoa, tönimistä, uhkailua IRA:lla).

    • jormakaleva

      Ihmettelen miksei poliisit heitä näitä huijareita maasta ulos. luulisi että on tarpeeksi näyttöä.

    • reilu satsi

      Mites olisi haulikko ja karkeallasuolalla ladattu satsi hanurille tuommoisille koijareille? Eipähän viikkoon istuisi!

    • jotakinOnnistaa

      Tuttu rouva maalautti mökkinsä irlantailaisilla. Osti itse maalit, maksoi ennakkoa. Tekivät asiallisen työn (seinät ja katto), siitä on viis vuotta, ja on ihan hyvä vieläkin.

      Hassuinta oli että irlantilaiseille ilmeisesti tuli kränää muiden talonomistajien kanssa (ehkä poliiisinkin) ja hävisivät yht'äkkiä paikkakunnalta. Hyvää olis se, että kiireessä unohtivat hakea loppumaksun!

      Suosittelenko? No en tosiaan. Olen sanonut tälle naishenkilölle että hän on varmaan ainoa joka on saanut noin hyvää työnjälkeä ja niin halvalla … :)

    • willeww

      Vantaalla tänään valkoinen Vito 141 WH 641, koittivat kaupata katon maalausta, olivat jo aamulla käyneet, tiedä sitten oliko tarkistusreissu näin iltapäivän kunniaksi

    • Huijariko?

      Volkkarin farmariko? Ei kaupannu valokuitua?

    • ranekin

      Tällä hetkellä kaverit ovat helsingissä konalassa.
      Jos heitä näkyy, niin soittakaa 112( poliisit ovat henkilöiden identiteetistä)

      • soittaja2

        Jäivät kiinni.


      • Kusetettu_eka_ja_vika
        soittaja2 kirjoitti:

        Jäivät kiinni.

        Tekivät hommia myös nimellä "Morris Home Improvements". Kiertelivät kauklahdessa sen varjolla että ovat norjalaisille päälliköille duunia tekeviä maalareita joilla laitteet isänniltä lainassa. Kuitit luvattiin joita ei luonnollisesti koskaan saatu. Loppupeleissä mulla tuli talvella vettä välikatosta läpi koska katon harja rakennettu maalatusta muovilistasta ja puristetusta pahvista. Pistänpä korteni kekoon rikosilmoitukseen. BTW. Sama flyeri kuin "Finnish Home Improvements:illa". Jos homma ei muuten onnistu, niin haen korvauksen näiden urpojen nahasta.


    • peltikatto

      Ei ole tyyppejä näkynyt Toukokuun jälkeen. Taitaa tää olla liian pieni paikka, äkkiää tulee tutuksi ja sana kiertää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe