Koiran vedenjuonti

ei juo

Pahoittelut jos tämä ei kuulu ruokinta puolelle. Mutta siis minulla on ongelma. Vuoden ikäinen koira ei juo vettä yksin ollessaan. Heti kun tullaan kotia niin juo vettä vissiin kolme kupillista. Olen ajatellut että jos ei uskalla juoda kun ruokaa ei saa ottaa ilman lupaa. Olen jättänyt vesikuppeja ympäri asuntoa, erilleen ruokapaikasta. Mutta ei auta. Vai onko tämä jonkinlaista eroahdistusta?
harmittaa kun kesähelteet tulossa ja olen töissä niin toinen ei juo sitä vettä sillä välin ollenkaan

71

4960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilua-

      laita ruuan sekaan vettä tai ruokakuppiin tai ihan muuhun astiaan. Vesi ei pitäs olla se milloin annata käskyn syödä.

    • Aina ei Janota

      Kyllä janoinen koira juo jos on kova jano, mutta ehkäpä koirasi tietää, että päivä on pitkä ja hätä välillä suuri ja ulos ei pääse. Omatkaan koirani eivät syö tai juo kun olen poissa. EI sillä ole tarvetta juoda. Itse pidän näin jo kevät aikaan aina vettä mukana lenkkeilessämme ja toinen koirani juo välillä mielellään ja toinen taas ei. Jos taas olemme palloilemassa, niin tottakai se palloilija juo välillä. Koirasi on siis viisas ja juo sitten, kun on tarvis. Unohda koko juttu ja anna koiran olla.

      • Entinen koiranomista

        Juuri samaa mietin, koirasi on niin fiksu, että tietää päivän olevan pitkä eikä pääse pissalle eli ei halua juoda. Kyllä koira juo kun jano.


      • sulatettu äijä
        Entinen koiranomista kirjoitti:

        Juuri samaa mietin, koirasi on niin fiksu, että tietää päivän olevan pitkä eikä pääse pissalle eli ei halua juoda. Kyllä koira juo kun jano.

        Eivätkö koirat lähinnä nuku yksin ollessaan? Ei ole tarvetta juoda eikä pissata.


      • Sosiaalinen eläin
        sulatettu äijä kirjoitti:

        Eivätkö koirat lähinnä nuku yksin ollessaan? Ei ole tarvetta juoda eikä pissata.

        Ainakin alkoholin väärinkäyttö on juuri sitä että yksin juodaan.

        Kyllä sen ymmärtää koirakin.


      • bbfflflfkfkklflföf
        Sosiaalinen eläin kirjoitti:

        Ainakin alkoholin väärinkäyttö on juuri sitä että yksin juodaan.

        Kyllä sen ymmärtää koirakin.

        Ei kun väärinkäyttöä on se, että tarjoat omat viinasi jollekin muulle. Jos ne on itse ostettu, itse ne juodaankin.
        Ja kuka ylipäätään haluaa ryypätä itseään huonommassa seurassa?

        Menipäs vähän off-topicin puolelle :)


      • pissapoika

        Meillä myös koira ryntää vesikupille heti, kun tullaan kotiin. Olen tulkinnut sen juurikin niin, ettei se halua pidätellä koko päivää. Onkohan päivä koirallesi liian pitkä? Pääsisitkö itse vaikka lounastauolla viemään kaveria pissalle? Tai olisiko naapurissa vaikka joku yläasteikäinen, jolla on koirakuume, joka voisi käydä koulun jälkeen viemässä nuorta koiraa korttelin ympäri?


    • 20+9

      Olet saattanut tehdäa siasta jo liian ison ja koira huomaa sen. Rauhoitu ja ole kuin mitään ei olisi, koira juo kyllä kun jano on.
      Meillä myöskään ei yksikään koira juo tai syö kun olemme poissa, eikä ole eroahdistusta.
      Lisäki uros koirani juo normaalisti vesikuppinsa usein tyhjäksi kun taas narttu juo ainoastaan ruokailun jälkeen. Eroja on.

    • srtsgsrg

      Koira tietää, että juomalla vettä sille voisi tulla pissahätä kesken työpäivän. Fiksu koirasi siis odottaa tuloasi, ennen kuin koskee kuppiin. Terve koira ei kuole janoon. Ole huoleti.

      • eipä hätää

        srtsgsrg sanoi saman mitä itsekin olen huomannut. Koira ei juo eikä syö koska tietää että se aiheuttaa lisää paineita. Normaalia käyttäytymistä.


      • mussukat
        eipä hätää kirjoitti:

        srtsgsrg sanoi saman mitä itsekin olen huomannut. Koira ei juo eikä syö koska tietää että se aiheuttaa lisää paineita. Normaalia käyttäytymistä.

        Täytyy sanoa että kyllä koirat on sitten ihania olentoja.


      • sulatettu äijä
        mussukat kirjoitti:

        Täytyy sanoa että kyllä koirat on sitten ihania olentoja.

        Onhan ne. Elämme sosiaalisessa symbioosissa koirien kanssa. Siis me jotka olemme olleet niin onnekkaita, että olemme sen tajunneet.


    • Ei se käytä haarukka

      Koiralle ei ihmisvettä saa antaa. Koiran vesi = vessanpönttö

      Jätä kansi ja ovi auki

      • Kaikenlaisia on

        Osaatko itse käyttää haarukkaa! Epäilen kommentistasi.Varmasti juot pullosta ainoan nesteesi ja ei ilmeisesti ole vettä.Pääsi pitäisi upottaa vessanpöntöön ja huuhdella tunti yhtämittaa.


      • koirallinen immeinen

        nimimerkille ei se käytä haarukka,sulla kumma kommenti, aivan asiaton viesti


      • FM Koirafysiologi

        Juurikin näin. Vessan vesi on mineraalirikkaampaa, joka saa koiran turkin kiiltämään. Se on myös koiralle makoisampaa. AP:lle siis tiedoksi, että koirasi todennäköisesti latkii vessanpönttö vettä ennen kuin tulee tervehtimään sinua töistä palatessasi.


      • Näin on fakta
        Kaikenlaisia on kirjoitti:

        Osaatko itse käyttää haarukkaa! Epäilen kommentistasi.Varmasti juot pullosta ainoan nesteesi ja ei ilmeisesti ole vettä.Pääsi pitäisi upottaa vessanpöntöön ja huuhdella tunti yhtämittaa.

        En ole sentään juoppo, saati juoppojen kiusaaja kuten sinä vaikutat vihjaillen olevan.

        Se mitä yritin ajaa takaa oli yksinkertainen fakta, että koira ei voi nauttia samasta mistä ihminen. Koira ajattelee tosi maalaisjärjellä, koska koiraa ei ole kukaan myyntimies saanut huijattua käyttämään turhakkeita kuten meitä ihmisiä on huijattu.

        Eikä viestini ollut myöskään asiaton eikä kummallinen, nimittäin yritin kirjoittaa "ei se voi käytää haarukkaa ja veistäkään" mutta eihän se mahtunut tuohon.


      • Kuo justa

        Taidat käyttää yhteistä juomakuppia, vaikka luultavastihan sinä kuitenkin osaat itse nostaa sen kannen auki , vai mistäs sen tietää, josko äitis jättää peräkammari-pojalle sen ovenkin auki mahdollisia tarpeita varten.


      • Tällaista tällä
        Kuo justa kirjoitti:

        Taidat käyttää yhteistä juomakuppia, vaikka luultavastihan sinä kuitenkin osaat itse nostaa sen kannen auki , vai mistäs sen tietää, josko äitis jättää peräkammari-pojalle sen ovenkin auki mahdollisia tarpeita varten.

        Kyllä nyt solvataan taas. No antaa sitten olla koko asian minun osaltani.

        Eihän täällä voi edes keskustella asioista ilman solvatuksi tulemista.


      • Okk

        IDIOOTTI!


      • -.-
        Okk kirjoitti:

        IDIOOTTI!

        Tässä näemme TAAS yhden TODELLA järkevän viestin...


    • koira on rakas

      hommatkaa niille koirillenne kunnon oltavat ettei päivää tartte olla juomatta, syömättä ja pissaamatta ... :(

      • huono emäntä

        Minun koirallakin on ilmeisesti huonot oltavat, kun ei todellakaan syö yksin ollessa, en tiedä juoko edes vettä, raukka nukkuu vain kun yksin jää. Joo, ei pääse uloskaan kun ollaan töissä, joutuu pidätteleen jne. eikä kyllä yölläkään vielä ulos.


      • huono emäntä

        Meidän koira tekee ripulit yöllä kylppäriin...silloin kun sattuu oleen maha niin kuralla ettei aamuun jaksa, muutaman kerran on ollut sellainen yllätys. Toisilla on katsos koirilla jotain tapoja, ei omaa pesäänsä sotke


      • nfnfkbfkflkkklflf

        Kyllähän koira silloin herättää, jos sillä oikea hätä on, vaikka juuri paskatauti. Mutta eipä ne turhaan pienen kakkahädän takia ihmistä herätä.


      • Toisilla taas
        huono emäntä kirjoitti:

        Meidän koira tekee ripulit yöllä kylppäriin...silloin kun sattuu oleen maha niin kuralla ettei aamuun jaksa, muutaman kerran on ollut sellainen yllätys. Toisilla on katsos koirilla jotain tapoja, ei omaa pesäänsä sotke

        niin fiksut koirat että pyytävät ulos niin tehokkaasti että jopa huono emäntä sen ymmärtäisi, kun vatsassa alkaa kurluttaa siihen malliin että...


    • ...)......)

      Olisikohan joskus sattunut jotain, minkä koira yhdistää juomiseen yksin? Vettä mennyt keuhkoihin ja meinannut tukehtua, naapurista kuulunut järjetön rymähdys mitä koira on pelästynyt pahasti juuri kun on ollut aikeissa juoda tms. Jos syynä juomattomuuteen on jokin tällainen, niin silloin koira tosiaan saattaa kärsiä asiasta. Onko koira sellainen, että pelästyy helposti ja karttaa pelon kohteita? Mahdollista on myös, ettei sillä tosiaan ole jano, mutta jostain syystä on tullut tapa juoda vettä heti kun tulet kotiin. Oletko kannustanut koiraa juomaan silloin ja palkinnut sitä siitä siten, että se juo kerjätäkseen palkintoja ja huomiota?

      Koira ei todellakaan yhdistä juomista pissahätään, joten aika kaukaa on haettu, että siinö olisi syy juomattomuudelle.

      • vaistojen varassa

        Meillä on ollut vuosien saatossa useampia koiria. Poikkeuksetta yksikään niistä ei yksin tai keskenään ollessaan ole juonut kotona. Vasta sitten, kun talon väkeä tulee kotiin ne suurin piirtein ensi töikseen menevät vesikupille. Koira yhdistää juomisen ja pissaamisen aivan varmasti. Samoin muuten pidemmillä automatkoilla koirat juovat vasta sitten, kun ne huomaavat, että autoilut on siltä päivältä autoiltu. On se ihmeellistä, että jotkut eivät käsitä koirien fiksuutta ja vaistoja kun vastaa jonkun tieteellisen tutkimuksen todistamana. Jos sillä on tosi kova jano, se avaa vaikka sen vessan oven ja pöntön kannen saadakseen vettä.


      • Ei viddu koiria enää

        "naapurista kuulunut järjetön rymähdys mitä koira on pelästynyt pahasti juuri kun on ollut aikeissa juoda"

        Ja mitä heleveissöniä? Ampukaa ne koiranne!


      • Hys...

        Silloin kun koira juo, kannattaa varoa kertomasta sille mitään absurdia, ettei koira pöyristy ja purskauta vesiä ulos suustaan. Riskinä kun on että vedet menee väärään kurkkuun tai nenään.


      • nopenopenope
        Ei viddu koiria enää kirjoitti:

        "naapurista kuulunut järjetön rymähdys mitä koira on pelästynyt pahasti juuri kun on ollut aikeissa juoda"

        Ja mitä heleveissöniä? Ampukaa ne koiranne!

        En ymmärrä kommenttiasi. Herkemmät koirat voivat todellakin säikähtää yhtäkkistä tömähdystä tai ääntä, ja yhdistää sen senhetkiseen toimintaan. Koira pitäis ampua sen vuoks? Mitä haet takaa, trolliseni?


    • Kaikkea ne

      Miettivät vääriä asioita. Miettivät sitä, että mietinkö minä? Minä en voi olla miettimättä, toisinaan ajattelematta.Joku sinne keskemmällä aina vie missä kaikki on hopeampaa.

    • sanokaa sille selkeästi lähtiessänne,että saa ottaa juomaa ja ruokaa... Mulla itellä kissa ei tohtinut syödä auton puskuriin kuollutta lintua,ennen kuin sanoin " saa ottaa" . Olemme aina olleet kissalle lintupaisteista vihaisia,joten nyt piti erikseen sanoa, että saa ottaa...Uskon,että alkaa juoda,kun selkeästi kerrotte ,että siihen on lupa...ja voi se tosiaan jonkilaista ikävääkin olla. Mukavampi sitä on syödä/juoda isännän/emännän ollessa kotona...

    • Tai.

      Sitten ihmisten tultua paikalle, koira hermostuu ja sijaistoimintona litkii vettä? Janoinen koira ei ole juomatta, samoin kuin nälkäinen koira ei ole syömättä.

    • Kyllä se juo

      Perusterve koira kyllä juo sitten kun on tarve, vaikka olis eroahdistunut.
      Tarinasi ei kerro miten olette opetelleet jutut vesikipon kanssa. Itse en ole sen käyttöön puuttunut mitenkään, en kehottanut saati käskenyt. Ruokakippo on se mihin saa koskea vasta luvan saatuaan.

    • pönnttö aapeli

      ei hätää.

      Vesi on tarjolla. Muistat hellettä ajatellen pimentää verhoin huonetta, jättäen kuitenkin ihanan aurinkoläikän missä makoilla lattialla.

      Oma koirani ei myöskään välttämättä syö aarrettaan, kuten luuta, ennenkuin olen tullut kotiin.

      Sisätiloissa ei niin hikoilla. Nokkela koira huomaa myös, että jos juo, tulee hätä ja odotus on pitkä.

      Ei eläin janoon kuole, jos tarjolla on.
      Kun toimii noin, tietää itse kyllä tilanteen, siis koira.
      Koirani selvisi hengissä, vaikka sai valitettavasti kuonoonsa kuivalihavaraston, jossa oli kuivalihaa aika reilusti lastuina kuivattu. Söi sen päivällä ja oli juonut kaiken vetensä. Kotiin tultua joi varmaan kaksi litraa yhtä soittoa. Sitten rampattiin pihalla, kakkaa tuli. Ja tuli yöllä vahinkoa ja ulos tavaraa. . Ja vielä päivällä vahinkoa ja vettä meni runsaasti.
      Sama voi tapahtua, jos vahingossa pääsee syömään liian suolaista ruokaa.
      Silloin pitää olla ylimääräisiä vesia. Ja varaus vahinkoihin.

    • lamppari

      Kun koirasi muuten vaikuttaa terveeltä, niin kyllä se juo sitten kun tarve todella on, ja voi hyvinkin ottaa huomioon työpäiväsi pituuden ja haluaa sitten vasta kun olet tullut kotiin, ruveta nauttimaan vedestä.
      Hoidin aikoinani kesälampaita monet kesät ja niillä on aivan oma nestetasapainonmuodostus. Saattoi olla kova hellekin ja ne välttämättä eivät juomalla ratkaisseet asiaintilaa, vaikka menin eläin eläimeltä raikkaan veden kanssa tarjoamaan. Yhden ainoan kerran näin niiden ravaamalla ravaavan juomaan keskellä kesää, kuumalla ilmalla.
      Se eroahdistus tuntuu sekin jäävän kohdallanne pois laskuista, kun koirasi saa huolenpitoa ja on muuten rauhallinen kun käyttäytyy eikä jää ulvomaan.
      Se vessanpytty-neuvojan neuvo vaikutti kummalta, mustalta huumorilta...

    • Ruokapöytä

      Outoa jos koira ei saa ottaa omasta kupistaan ruokaa ilman lupaa.

      • Kyllä se juo

        Tapoja ja tyylejä on monia. Meillä syödään kupit tyhjiksi kerralla. Ja syönti alkaa vasta kun luvan saa, tällä taataan työrauha ruuan antajalle. Ja kauhistelijoille vielä lisää vettä myllyyn -> koirat syövat eri aikaan. Ahmatti ensin ja vasta sen jälkeen makustelija. Koska muuten käy niin että ahmatti-labradori siirtyy omat eväät syötyään makustelijan kipolle ja makustelija väistää jääden ilman ruokaansa ellen ole vieressä vahtimassa.


      • Ruokapöytä
        Kyllä se juo kirjoitti:

        Tapoja ja tyylejä on monia. Meillä syödään kupit tyhjiksi kerralla. Ja syönti alkaa vasta kun luvan saa, tällä taataan työrauha ruuan antajalle. Ja kauhistelijoille vielä lisää vettä myllyyn -> koirat syövat eri aikaan. Ahmatti ensin ja vasta sen jälkeen makustelija. Koska muuten käy niin että ahmatti-labradori siirtyy omat eväät syötyään makustelijan kipolle ja makustelija väistää jääden ilman ruokaansa ellen ole vieressä vahtimassa.

        Joo, mutta aloittajalla on yksi koira."Vuoden ikäinen koira ei juo vettä yksin ollessaan".


      • kjfjfbfknflnxbbflflf
        Kyllä se juo kirjoitti:

        Tapoja ja tyylejä on monia. Meillä syödään kupit tyhjiksi kerralla. Ja syönti alkaa vasta kun luvan saa, tällä taataan työrauha ruuan antajalle. Ja kauhistelijoille vielä lisää vettä myllyyn -> koirat syövat eri aikaan. Ahmatti ensin ja vasta sen jälkeen makustelija. Koska muuten käy niin että ahmatti-labradori siirtyy omat eväät syötyään makustelijan kipolle ja makustelija väistää jääden ilman ruokaansa ellen ole vieressä vahtimassa.

        Näin on. Tapoja on paljon, eikä niistä mikään ole oikea tai väärä. Tärkeää koiralle on vain se, että säännöt ovat aina samat.
        Meillä koira saa aloittaa syömisen "ole hyvän" jälkeen ja sitten ei ole väliä syökö kerralla vai jättääkö ja syö taas myöhemmin lisää. Tässä on tarkoituksena vain, että ei tule sohlaamaan silloin kun sitä ruokaa laitetaan.


    • gustavo_1987

      jaahas, no jospa sitä koiraa ei vain janota, sitten.... mutta kyllä helteeellä yleensä pitäisi juoda, kun ensi viikollekin on luvattu 24 ja 26 astetta lämmintä, että sillensä juu.....

      • gustavo_1987

        kyllä, minä ainakin juon, jos hellettä alkaa piisaamaa, ettei tule sitten neste hukkaa......


      • gustavo_1987
        gustavo_1987 kirjoitti:

        kyllä, minä ainakin juon, jos hellettä alkaa piisaamaa, ettei tule sitten neste hukkaa......

        kun tuo lämpötila sitten vastaa . jo 40 astetta enintään...


    • koiria jo 50v

      joskus syy on siinä vesikipossa, jotkut eivät tykkää juoda esim teräs astiasta, syökö se aamulla napuja ennenkun lähdet töihin? juoko se ulkoa tullessa aamulla? jos ei juo, niin turvota napuja vedessä niin saa sitä kautti nestettä, hyvä että sillä on kylmää vettä tarjolla useassa paikassa, tosin sekin voi sitä hämmentää, helteiden aikaan kannattaa laittaa jääpaloja kippoon, pitävät veden kylmempänä pitkään, sekä suojata auringolta asunto jos on kuuma asunto. kyllä koira juo jos janottaa, varsinkaan jo sitä ei ole opetettu käskystä juomaan. eroahdistus koira ei kyllä syö eikä juo yksin ollessa, syöminen rauhoittaa sitä ahdistusta ja lieventää stressiä, jätäkö koirallesi puruluuta tms (ei solmullista) kun se jää yksin? onko se sitä syönyt? ulvooko se yksin ollessa? netistä saa ladattua "koiravahdin" joka nauhoittaa tietokoneelle koiran äänet.

    • luonto tietää

      Voi pieni hyvä tapainen koira. Toisaalta koira saattaa olla juomatta senkin takia, että tietää olevansa yksin sisällä pitkän päivän, eikä ulos pääsyä pissille ole. Itse en ainakaan juo mitään jos tiedän automatkan kestävän tunteja ilman pysähdyksiä. Luulisi kuitenkin, että helteillä jano vie voiton.

    • koirailija

      minkä helvXXXX takia ruokaa ei saa otta ilman lupaa?

    • wuff

      minunkaan koira ei syö eikä ota mitään ilman lupaa. ei varsinkaan vierailta......
      raikasta vettä sillä on aina, ei juo yksin ollessaan... viisas eläin.
      koira juo kun on jano, vesilätäköistä ,ojista , eikä tarvitse lupaa minulta, wuff

    • luomuhurtta

      on 11 vuotias koira, vettä aina kipossa, eikä astiaan kosketa, kun on yksin kotona. Sitten kun tulen töistä, on hirmuinen kiire juomaan. tuntuu olevan varsin yleinen koirien tapa, tuota viestiketjua lukiessa.
      Ei siis mitään omituista

    • Koiraan- sekaantuu

      koiria on jo aivan liikaa. tarvitaan joku lopetusraha-palkkio ja koiravero. On järjetöntä elättää jätjetöntä luontokappletta esim. kerrostalossa. muiden asukkaiden harmina ja haisevana haittana.
      - Koiravero tarvitaan ja koiran omistajille koiranhoito- kortii tms. jotta oppivat pskat siivoamaan pois kävelyteiltä.
      Olkaa hyvä - nämä koira-terrorin poisto- ideat on vapaasti käytössä.

    • qwert1230

      Varmaan koiran omalle hyvinvoinnille parempi antaa syödä, kun "huvittaa"

      • qwert1230

        ulkoiluttaa kunnolla ja semmosta. Ruokaa aina tarjolle..


    • koiran mamma

      Ei meidänkään koira juo eikä syö yksin ollessaan, ja luulen et näin on useimmilla.

    • Eläimet ovat fiksuja

      Jopa terraarioeläimet saattavat tajuta, että hoitava henkilö ei ole läsnä. Eli eivät koske ruokaan lyhyen reissuni aikana, vaikka niiden pitäisi pärjätä sen muutaman päivää ja ruoankin säilyä kunnossa, ainakin talvisaikaan.

      Eläimet ovat paljon fiksumpia, kuin ihmiset tajuavatkaan. Maalla asuva tuttuni oli tehnyt havaintoja lintujen (talviruokinnassa) syömästä ruokamäärästä hänen kotona ollessaan ja lyhyiden poissaolojen aikana. En tosin muista, miten syöminen muuttui, mutta siinä oli selkeä ero.

    • Mun koira teki myös samaa, yksin ollessa ei juonut ja viel vähemmän söi. Mä luulen että se vaan tiesi kun ihmiset tuli kotiin etttä pääsee tarpeilleen. Kun oli yksin, ei syönyt ja juonut ettei tule hätä. Sitten juur ennen ulos menoa hotkimaan ruokaa ja vettä varmaan litra. Kun mulla oli jo remmi kädessä että mennään ulos.

    • Koirakoira

      Koira on sen verran älykäs, että ymmärtää janon halun.
      Meillä sama asia koiran syömisen kanssa :) kun herkkukana heitetään, niin piilottelee päivällä. Kun tulee kotiin, heti sen kimpussa!
      Yksi kertaisin vastaus on se, että koiran saadessaan seuraa, sen mielialakin nousee, jolloin kana ja vesi maistuu :) älä hätäile!

    • Niin son

      Viisas koira ei juo kun kusella käyttäjää ei näy...

    • nou hätä

      Ei meidänkään koira taida juoda, kun olemme poissa. En ollut edes ajatellut koko asiaa ennen kuin luin tämän ketjun. Hengissä ja hyvinvoiva se edelleen on, ikää 2 vuotta. Koira on viisas eläin, älä hätäile.

    • Juu onpa "jano"

      Luonnossa koira ei syö eikä juo. Ihmisten nähden esittää syövänsä kun on "nälkä" ja juovansa koska on "jano". Tekniikka kehittyy, niin myös luonto.

      Moni ihminenkin on päässyt samalle tasolle mutta ei läheskään kaikki. Siitä myös johtuu kyseinen aihe ja kysymys.

    • hulbertta

      Meilläkään ei koira syö tai juo jos yksin kotona. Kun joku saapuu kotiin niin sitten juodaan ja syödään :) älä hätäile ihan normaalia ! :)

      Niinkuin sanotaan.. routa porsaan kotiin ajaa. samoin se jano ajaa koiran vesikupille jos sillä oikeasti on jano. :)

    • aina juodaan

      Koira ja ihminen siis eroavat toisistaan paljonkin. Yksinäinen ihminen juo turruttaakseen oman yksinäisyyden viinalla. Toiset ihmiset taas juovat "ryyppyporukassa" kun se on niin mukavaa.

    • Elä sinä huoli

      Koiranne ei onneksenne ole juoppo.
      Eikä häntä nyt väkisinkään voi ehkä lähteä kesken työpäivän juottaa?
      Minulla on kissa ja hän juo yllättävän vähän jopa auringon lämmittäessäkin.
      Olen lukenut jostain et märkämuonassa on suurin osa kisan tarvitsemasta
      veestä..
      En olisi kauhean huolissani jos koira on muuten OK eikä kärsi mistään lämpöhalvauksesta tai muista oireista?
      Kyllä se varmaankin osaa juoda komentamattakin sillon kun on pakko.
      PS, kerran yllätin kissani yön pimeydessä juomakupista juomasta.
      Itse olin matkalla pissalle.
      Ota yheys asijantuntijoihin vaikka maksuttomiin tai kysy eläinlääkäriltä jos asia
      vaivaa mieltäsi?

    • Kova jano

      En minäkään yksin juo. On mukavampi juoda seurassa.

    • leimaantuminen

      Meillä koirakaveri jo kuudetta vuotta, ja todellakin juo vettä vain kun me olemme kotona. Ihan terveenä on pysynyt ;)

      Koira ei vaadi niin vettä kuin ihminen lipittäessään parin tunnin välein. Helteillä kannattaa koira laittaa viileimpään huoneeseen. Jos kovin paahde on juuri sillä puolen taloa, missä koira on, verhot kiinni. Eikä missään nimessä kannata lisätä paahdetta avaamalla sen huoneen ikkunaa. Ikkuna kannattaa avata aina pohjois-itä -puoleta tuuletusta varten. Ja vaikkei joisikaan, niin kannattaa varata aina raikasta, viileää vettä huoneeseen.

      Tiedän, että tuo alku pelottaa ja on epävarma kaikesta, mutta kyllä te sen yhteisen rytmin löydätte pian. Hyvää kesää uuden perheen jäsenen kera!

    • koiraollut

      Koira on laumaeläin.Se siis nauttii kun on paljon ihmisiä ympärillä noin yleensä .Vartiokoiriksi jalostetut ovat erikseen.Myös vessahätä voi olla joskus joka rajoittaa.Menne siis koirasi kanssa HETI ULOS .Näin säästyt lammikoilta

      • Muttet enää?

        Paljonko maksoi leikkaus koirasta ihmiseksi?


    • -.-

      meidän ess koskee AAMUruokaan ja vesikuppiin vasta iltapäivällä kun töistä kotiin tullaan. ja jos on ns. paastokausi niin ei syö pariin päivään mitään. ei nuori ja terve koira itseää janoon tapa. jos olisi kyse vanhasta koirasta joka on aiemmin juonut päivällä paljon, niin voisin huolestuakkin äkillisestä juomattomuudesta. ja muistakkaa että AINA jos lemmikin käytös muuttuu huolestuttavasti ilman mitään järkevää syytä niin HETI YHTEYDENOTTO ELÄINLÄÄKÄRIIN EIKÄ MILLEKKÄN KESKUSTELU PALSTOILLE!!!

    • mieti tätä
    • meilläkin

      Minunkaan koira ei aina helteellä juo ja niin olen joskus joutunut antamaan sille isolla ruiskulla vettä suuhun. Eläinlääkäri sanoin vcain, ettäkyllä se juo, jos on tarvis, mutta niin vain ei juonut.
      Yksi syy näkyy olevan, että vesi ei ole puhdasta enää kun toinen koira on siitä latkinut. Tuoretta viileää vettä ja lätäkkö- ja järvivettä juo kyllä.
      Yksi syy näkyis olevan, kun se ei juo ruuan kanssa aina, niin sitten sillä on jotenkin kumma olo eikä se tiedä, miksi. Välillä se älyää mutta aina ei.
      Se ei kans oikeintunnista sitä, miten lämpötila vaikuttaa ruokahaluun ja saattaa jättää syömättä, jos sillä olisi vain pienen aterian verran nälkä, ja miettii sitten huolissaan olevansa sairas, vaikkaon vain kuuma.
      Luppakorvana se kanssa sotkee säiden muutosten tuomat tuntemukset korvatulehdukseen ja kuulostelee korviaan äimistyneen ja huolestuneen näköisenä kamalasti.

    • :-)

      Ei ne koirat tyhmiä ole, jos tietävät että isäntä lähtee töihin eivät syö eikä juo ennenkuin hän tulee töistä vaikka vettä ois ja kuivamuonaa kupit pullollaan.-

    • vedenlikitystä

      Minusta koko aihe on kummallinen. Vesikuppi lattialle ja se on siinä! Juokoon tahi olkoon juomatta. Nykyihminen itse kantaa vesipulloa matkassaan kesät talvet ja likittää litratolkulla turhaan koska jotkut elämäntapaneuvojat ovat sanoneet että näin pitää tehdä. Esim. yksikään lääkäri ei tällaista ohjetta anna, se on vaan some-hömppää.
      Kuvitellaan, että ihminen tai koira kuivuu jos ei koko aika juo. Kyllä sitten vessassa ravataan senkin edestä.
      Ite oon vanha ihminen, ja juon vettä, jos janottaa, muuten en. Terveenä ja hyvinvoivana muuten on elelty...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      185
      1796
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1240
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1003
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      76
      872
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      140
      867
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      43
      853
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      788
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      720
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      678
    Aihe