Mobilisti-lehden toimitus

Myymälän Johtaja

He ovat rantaruotsalaisia eli varakasta väkeä ja hyvin ylimielisiä meitä suomalaisia kohtaan.

Eniten kuitenkin ärsyttää lehden harjoittama saksalaisihailu.

Bemari ja Mersu ovat niin hienoja heidän mielestään.

Todellisuudessa halvat eli kansan eniten ostamat autot ovat historiallisesti tärkeämpiä kuin ne kalliit edustusautot mitä heidän lehtensä sivut ovat väärällään.

Mutta ei näy Skoda, Fiat ja Volkkari merkkisiä autoja oikeastaan ikinä tämän elitiille suunnatun julkaisun sivuilla.

Entäs sitten ne autot mitä nämä rikkaat Mobilistit omistavat.

Niitä heillä piisaa niin paljon että joutuvat myymäänkin välillä, mutta kenellä olisi varaa ostaa sadan tonnin Rolls-Royce.

Ei voi kuin ihmetellä ja toivoa, että jonain päivänä alkaisi ilmestyä autohistoriasta oikeasti kiinnostunut julkaisu.

Niin ja turhaan sinne Mobilisti-lehden toimitukseen mitään autojen kuvia on lähettää kun heitä ei kiinnosta muut kuin kalliit pomo-tason kärryt.

Ps: entisöity auto ei ole historilallisesti arvokas vaan se on väline josta historia on pyyhkäisty pois hiekkapuhalluksen avulla

36

4964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöpilisti

      Helpottiko, 20 000 lehden tilaajaa on varmaan samaa mieltä?

    • Kelpo Mies

      "Myymälän Johtaja" on nyt ilmeisesti sekoittanut suomalaisen Mobilisti-lehden johonkin saksalaiseen aviisiin. No, näitä sattuu, ei mitään vaarallista.

    • Ei Persu

      Taisi tosiaan Engvist lohkaista jotain pölhöpopulisteista, ilmeisesti siitä tuo aloittajan purkaus.

      ps. minäpä luen sujuvasti & säännöllisesti Mobilistia, Classic Motorsia, Klassikernia, Nostalgiaa, Klassikoita, Vanhoja koneita, Collectible Automobilea, Oldtimer Marktia, Praxista ja Sonderheftiä, Classsic Carsia, Motor Klassikkia, Muscle Cars Reviewiä, Bilsport Classiccia, Power Magazinea, Retro Auto Motoa ja satunnaisesti muutamaa muuta mitä en nyt muista, olenko huono ihminen kun joukossa on ULKOMAALAISIA ja erityisesti RUOTSALAISIA harrasteautolehtiä?

      • Myymälän Johtaja

        Ruotsalaiset ovat rikasta väkeä.

        Ei heillä ole kokemusta huonoista teistä ja työväenluokan eli enemmistön autoista.

        USEIMMAT SUOMEN KANSALAISET OVAT OMISTANEET FIAT 600-TYYPPISEN HALVAN AUTON EIVÄT AVO CADILLACIA!


      • ite luen klassikoita ja saksalaisia lehtiä


    • musiikki ja urheilu

      Kyllä minä olen samollla linjoilla aloittajan kanssa , pitää vaan nykyään siivota noita mielipiteitäni , kun ei viitti noita vähemmistöjä mollata !

      • Myymälän Johtaja

        Aivan.

        Nykyään ei ole soveliasta sanoa mitä oikeasti ajattelee.


    • Kelpo Mies

      Tyyppillisen suomalaista. Sen sijaan, että oltaisiin iloisia kanssaeläjän kauniista autosta, se herättääkin suunnatonta kateutta ja katkeruutta. Minun ei onneksi tarvitse mokomista vinku-iitoista välittää, mutta joukossamme on myös niitä, jotka ihan oikeasti loukkaantuvat tuollaisesta elämäänsä kyrpiintyneitten pellejen paskanjauhamisesta.

      Ja kyllä, olen suomenkieliseen kantaväestöön kuuluva, työväenluokkainen heteromies.

      • Myymälän Johtaja

        Kyse ei ole nyt siitä mitä joku sattuu omistamaan vaan sitä mitä mobilismi on.

        Minun mielstä se ei ole sama asia kuin entisöity bulevari feikkisporttikärry vaan mieluumminkin alkuperäisenä säilynyt Lada vm 1970.


      • Pieni tarkennus
        Myymälän Johtaja kirjoitti:

        Kyse ei ole nyt siitä mitä joku sattuu omistamaan vaan sitä mitä mobilismi on.

        Minun mielstä se ei ole sama asia kuin entisöity bulevari feikkisporttikärry vaan mieluumminkin alkuperäisenä säilynyt Lada vm 1970.

        Ensimmäiset Ladat tulivat Suomeen 1971.


    • Moskvitsh raportit:.

      .

      Moskvitsh on enemmän Suomen autohistoriaa kuin jenkki hard top coupet joita ei täällä koskaan ollut alunperin

      .

      • Myymälän Johtaja

        Aivan oikein.

        Ovathan isot amerikkalaiset nelioviset edustusautot osa autohistoriaa, mutta Moskvitsh ansaitsee enemmän palstatilaa kuin edellämainitut harvojen herkut.

        Isälläni joka oli erään suuryhtiön palveluksessa oli työsuhdeautona Chrysler New Yorker 1970-luvun alussa.


      • Maailman Kuningas
        Myymälän Johtaja kirjoitti:

        Aivan oikein.

        Ovathan isot amerikkalaiset nelioviset edustusautot osa autohistoriaa, mutta Moskvitsh ansaitsee enemmän palstatilaa kuin edellämainitut harvojen herkut.

        Isälläni joka oli erään suuryhtiön palveluksessa oli työsuhdeautona Chrysler New Yorker 1970-luvun alussa.

        Piäisikö siis jokaisessa lehdessä olla esiteltynä jonkimallinen Mosse? Samat Mossemallit pitäisi sitten esitellä pariin kertaan vuodessa, erilaisia malleja kun on ollut sangen vähän. Sitten vielä jokaiseen lehteen juttua Ladasta, Uazista, Gazista, Ifasta, Trabantista ja Wartburgista, niin olisihan mielenkiintoinen lehti. Helppoa sitä olisi kyllä tehdä, kun joka viides lehti voisi olla sisällöltään 90% samanlainen.


      • No niin heh heh:.
        Maailman Kuningas kirjoitti:

        Piäisikö siis jokaisessa lehdessä olla esiteltynä jonkimallinen Mosse? Samat Mossemallit pitäisi sitten esitellä pariin kertaan vuodessa, erilaisia malleja kun on ollut sangen vähän. Sitten vielä jokaiseen lehteen juttua Ladasta, Uazista, Gazista, Ifasta, Trabantista ja Wartburgista, niin olisihan mielenkiintoinen lehti. Helppoa sitä olisi kyllä tehdä, kun joka viides lehti voisi olla sisällöltään 90% samanlainen.

        .

        Olisko mosse mainittu kokonaista kaksi kertaa tässä 30 vuoden aikana

        .


    • Vallanvaihto piriste

      Kyllä Mobla on ehdottomasti Suomen paras ja laadukkain harrasteajoneuvo(tai enempikin härveleitä kaikenmoisia) tekemiseen nähdään hirvittävästi aikaa sekä vaivaa taustatiedoista alkaen ko ajopelin historiasta ja merkityksestä tehtaalle jne.
      Ongelma on KLB jolla on levy juuttunut jo vuosikymmeniä sitten Itäystäviin ja herranlahjoihin,siis Karjalaan jäi jo miljoonaomaisuudesta maat ja mannut suvulta,joiden perään katkerana yhä itketään...
      Se on semmoista kun tulee turpiin eikä hallitus älynnyt tehdä toisenlaisia ratkaisuja Ruotsin tyyliin....
      Bremerin suku pääosissa,niin nyky kuin menneet sukupolvet ja koska ovat todella varakasta porukkaa niin heitä löytyy/löytynyt niin auto-mp kuin ilmailun puolelta.
      Olette varmaan huomanneet että esim KLB on kalustoa "vaikka muille jakaa"eikä tarvitse pahemmin pohtia mitä ostaa tai mihin hintaan.
      Ykä tuo Amerikasta lisää ja piilomainonta toimii nätisti.
      Kaikki teetetään ammattimiehillä eikä itse yhtään mitään muuta kuin ajetaan valmistuneella ajopelillä kesän muutama kilometri ja säilöön "ikiajoiksi "kunnes joskus myydään pois kun huvittaa.
      Kaikki me tiedetään miten mielettömän kallista on teettää kaikki,ostaa puolen auton osat maailmalta ja monet tyypin autoista on täysiä raatoja lähtökohdiltaan eli money talks eikä väliä vaikka ehjiä saisi pilahintaan jos vaan ns Suomi romu löytyy jolla kumminkaiman veljen äiti ajoi silloin ennen sotia ja sen jälkeen.
      Tuo raha myöskin lehden ongelma siinä mielessä että he pikkaisen enempi niinkuin eliittiporukan piireissä tuttavuuksiltaan eikä ymmärretä ettei kaikilla varaa paasata läjäpäin kymmeniin projekteihin.
      Monet kumminkin tuumaavat tarkasti laittavatko kymmeniä tuhansia johonkin nelioviseen sedaniin joka ei minkään näköinen,arvoinenkaan teit mitä teit tai perusmallin peli Suomen varustein tms.
      Ei senpuoleen minulla mitään sedaneita vastaan mutta kun nyt saa jo muutakin samaan hintaan...
      Toki lehdessä ihan kansanautojakin ja ei siinä valittamista.
      Liian pienen piirin tekele kumminkin jossa kuningas määrää vaikka on jo "höppänä"kanttiautokauden kasvatti.

      • Irtonumerokroonikko

        Enemmän ja vähemmän olen erimieltä kanssasi mutta sillä ei väliä, vapaa maa ja meitä mahtuu (Elikkä tarkoitan että sinun että minun mielipiteet mahtuu samalle hiekkalaatikolle).
        Mutta joo paitsi että: Joskus aikanaan oli melkeens hauskinta lukea Moblasta pitkien juttujen päälle sitten ne KLB:n lyhyet erikoiset, kunnes jossain vaiheessa "herranlahjat ja itäystävät" rupesivat tökkimään niin että eipä ole tullut luettua enää vuosiin kuin satunnaisesti. Siis niitä pikkujorinoita.


    • Myymälän Johtaja

      Itseäni ärsyttää coupe autojen palvonta.

      Hienojahan ne voivat olla ulkonäöllisesti, mutta epäkäytännöllisiä sedanien rinnalla.

      Ajatelkaa nyt kun joku iso ihminen joutuu menemään takapenkille tälläisessä kaksiovisessa autossa jonka takapenkki on mitoitettu naurettavan pieneksi.

      Varmaan ei ole hauskaa kun taas vaatimattomassa neliovisessa voi olla hyvät tilat takanakin.

      Että ei se ulkonäkö aina korreloi käytännöllisyyden kanssa.

      http://aijaa.com/pWuMrn

      ^

      Eikö olekin nätti neliovinen- ja ainakin Amerikassa oli suunnattu rehellisille työtätekeville-perheauto?

    • Myymälän Johtaja

      Vielä muutama ärsyyntymisen aihe.

      Tämä nykyinen Mobilidsti-lehden rantaruotsalaisen päätoimittajan Jan Engvistin mielestä ei ole sopivaa, että tavallinen kansa kertoo mielipiteensä netissä.

      Sellainen oikeus kuuluu hänen mielestään vain eliitille.

      Ok, hänellä on täysi oikeus olla sitä mieltä, mutta kuvastaa hyvin hänen suhtautumistaan suomalaista työväestöä kohtaan.

      Sitten tämä KLB:n Opel merkkinen avoauto.

      Se on kaunis kuin karamellirasia, mutta mitä tekemistä sillä on Mobiilien kanssa?

      Vastaan itse että ei yhtään mitään.

      Siinä ei käytänössä ole mitään alkuperäistä ja varmasti se on ylientisöity vain sen takia että näyttäisi niin fiiniltä että.

      Ei voi muuta todeta, että Mobilisti-lehden toimitus ei tajua mitä mobilismin kuuluisi olla.

      Se on sitä, että vaalitaan alkuperäiskuntoisia autoja eikä näillä kiiltävillä ylientisöidyillä rehvastelu autoilla ole asian kanssa mitään tekemistä.

      Ruosteinen ja ajan kuluttama tehdasasuinen Skoda vm. 1965 on sata kertaa arvokkaampi kuin mikään entisöity urheiluauto.

      Ps: Ajan itse ässä mersulla vm. 2012 että turha tulla kitisemään mistään kateudesta.

      • Myymälän Johtaja

        Unohtui vielä mainita Mobilisti-lehden toimituksen Venäjä viha.

        Sanotaan näin, että ensimmäinen askel kohti sotaa on vihanlietsonta tosia kansoja kohtaan ja siinä Mobilisti-lehden toimitus on onnistunut kiitettävästi.

        Mutta ovatko ko. herrat valmiina lähtemään rintamalle jos uhoaminen tuottaa heidän toivomansa tuloksen eli sodan Venäjää vastaan.

        Hieman epäilen, että he siirtyvät tuossa tilanteessa rajan yli Ruotsin puolelle.


    • Kelpo Mies

      Pystytkö sinä katkeruudeltasi enää edes hengittämään ?

      • Myymälän Johtaja

        Aivan niin Jan Enqvist, aivan niin...


    • .......

      Myymälän johtajan ensimmäisissä viesteissä sentään jotain järkeä, vaikka täysin eri mieltä olenkin, viimeiset harhaista horinaa. Ilmeisesti kevätpsykoosia pukkaa.

    • 18+3

      Nimimerkki Myymälän Johtaja on Suomi24-sivustolla ansioitunut provokatööri. Ilmeisenä tarkoituksenaan pumpata itsensä raivoa täyteen aiheesta kuin aiheesta.

      On se hyvä ettei minun tarvitse tietää kaikesta kaikkea kun tälläiset yli-ihmiset tekevät sen puolestani.

      • Tämä selvä

        Ok, eli henkisesti sairas ihminen kyseessä. Aika surullista.


    • Iso Eemeli

      On totta, että Venäläisistä Autoista on vähän juttuja mobilistissa.
      Länsiautoista,etenkin amerikkalaisista liikaakin.

    • 4d sedan=jätemalli

      Sitähän lehdissä esitellään mitä lukijat toivoo elikkäs siitä puhe mistä täällä aina ollut puute=Jenkkiautoista ja paremman luokan sellaisista tietysti.
      Samaan kastiin menee ne coupet ja avot,valmistusmaasta riippumatta!!
      Itse EN ymmärrä mitä tekemistä Mobilistin esittelyissä on jonkin korimallin käytännöllisyydestä(eli coupen ahtaudesta??) tai vaikka kulutuksesta tms joita tietysti arvostellaan lehdissä jotka ns koeajavat uusia autoja ihmisten käyttöautoilu mielessä.
      Coupet avot nyt yksinkertaisesti on niitä autoja mallistojensa huipuilta,harvinaisia ja haluttuja!!
      Esim Jenkkiautojen uustuotanto-osaa tehään vain 2 ovisiin HT ja avo-versioihin,ne 4d sedanit(ja jopa 4dht)menevät varaosiksi edellä mainituille,oli valmistusmäärä sitten mitä oli.
      Se on niinkuin töissä yhdelle äijälle sanoin kun valitti ettei Farmari Ooppeliin sillä sovi lautoja,mökkitavaroita,kakarat eukko ja muuta rakennusvehjettä vaikka TM kuinka kehui...ja kun sitä tätä vikaa,jousitus löysä ja bensaakin kuluu..
      Ehdotin että osta kuule Kuorma-auto seuraavaksi niin ei tarvi tuota kitinää kuunnella,kestää ja laittaa porukan lavalle tavaroiden kera.
      Ei ollu senjälkeen ikinä enää Ooppeli juttuja tai mökkireissuista puhetta=)

    • Entinen tilaaja

      "Sitähän lehdissä esitellään mitä lukijat toivoo elikkäs siitä puhe mistä täällä aina ollut puute=Jenkkiautoista ja paremman luokan sellaisista tietysti."
      Mobilistin nimenkin voisi muuttaa vaikka "Jenkki raadot".
      Noille raadoille on kyllä jo liikaakin lehtiä.

    • kääkkä ja aito auto

      On olemassa muitakin vanhoihin autoihin erikoistuneita lehtiä ja niissä ei syrjitä sedaneita eikä kansanmalleja kuten Wartburg.

      Ei muuta kuin Googlettamaan ja tekemään tilaus.

      • warre4

        Ehkä Mobilistissa on tavalliset autot esitelty kauan sitten? Ja toisaalta jos innostuisi esittelemään uudestaan kaikki neukkuaikaiset itäautomallit niin siihen ei montaa numeroa menisi. Toisaalta nelioviset karvalakkimallit usein päätyvät harvinaisempien mallien varaosaluovuttajiksi, eli niitä ei edes ole esiteltävänä.


    • Kyl viäl lähtee

      Populisti myymälänjohtaja, olet tekstisi mukainen johtaja- toivottavasti edes henkilökuntasi on täysipäisiä.....

    • Anonyymi

      Hyvää päivää.

    • ITE LUEN KLASSIKOITA. TMMÄN VUOSIKERTOJA V 1967-1982. 1968-1983. 1969-1984. JNE JA SAKSALAISIA. ENGLANTILAISIA JA MM RUOTSALAISIA AUTOLEHTIÄ. ENITEN ÄRSYTTÄÄ MOBILISTISSA SKODA JA MERSUVASTAISUUS

      • Anonyymi

        VOLVO 240 OISKO KIVA VAIHTAA PAKOPUTKEN PAUKKULAAKERIA JA LATURIN HIILIÄ VOLVO 740


    • Anonyymi

      Mobisilsti Tuliisi Ja Tekisi Jutun Kapulalossista 2023

      • Anonyymi

        MITÄ?


    • Anonyymi

      Voi voi, huru-ukot horisee. Taitaa olla haitaksi koko muulle harrastajakunnalle. Jollei Mobilisti-lehti miellytä niin tekee itse paremman. En minäkään tilaa Kansan Uutisia väkisin ja vasten tahtoani, ja siksi että pitäisi tilata lehteä josta EN OLE kiinnostunut. Miten vaikeaa pitää olla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      89
      2888
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1381
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1374
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1069
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      845
    Aihe