Kumpi oli ensin?

Catsy_666

Kumpi oli ensin eli olitko butch jo ennen kuin sinä tajusit olevasi lesbo vai toisinpäin ja miten nämä vaikuttivat toisiinsa?

6

1450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jennifer

..ollut butch. Pikemminkin joskus pentuna, kun tulin piireihin, olin liiankin naisellinen, joten minua pidettiin kummajaisena..

Meikkasin liikaa (muuhun porukkaan nähden), hiukseni olivat naisellisesti, käytin hameita, käyttäydyin naisellisesti ja kuulemma erään, lesbo-kaikkitietävän mielestä, ajattelin naisen tavoin, en lesbomaisesti.

Kyllä minä koin olevani toisaalta syrjitty, mutta toisaalta minulla oli kannattajani/ihailijani ja myös syvällä itsessäni tietoisuus, että SAAN/VOIN olla oma itseni. (Ja silti olen ihan hyvä lesboksi!) Mutta tuo tietoisuus nousi pintaan vasta paljon, paljon myöhemmin.

Tänä päivänä tuo epävarmuuteni jo hymyilyttää. Eihän se ole tuollaista enää nykyään ja siitä olenkin iloinen, että lesbot ovat naisellistuneet paljon noista omista pentuajoistani.

Nykyään lesbokin uskaltaa olla jo nainen, tuoda naisellisuuttaankin esiin, enkä siis tarkoita naisellisuudella tässä yhteydessä perinteistä heteronaistyyppiä. Itse näen, että suurin osa lesboista on itsensä näköisiä naisia, eivät yritä butch- tai femme-muottiin ahtautua.

• Sanoit ettei nykyään enää tuollaista femme-lesbojen syrjintää esiinny..
        Valittavasti et ole ihan oikeasssa.. :/

Onhan se tietenkin ihan eri luokkaa kuin aikoinaan, mutta kyllä olen saanut monesti tapella asian kanssa, ennen kuin minut hyväksyttiin sellaisena kuin olen..

alkuun sai koko ajan kuulla, vihjailuja hetskutytöstä tai bissestä joka haluaa vaan kokeilla ja kukapa minua olisi lesboksi uskonut, kun niin nuorikin olin ja Bi-seksuaalisuus oli NIIN muodissa...

Yritin kai jossain vaiheessa itsekkin jotain muille todistella, leikatessani lyhyen tukan ja lopettaessani hameiden ja meikin käytön...
        Se vaihe meni pian ohi..

nykyään suurin osa kuitenkin jo tietää, mikä olen naisiani, eikä siitä sen enempää.
        Vielä joskus tulee kuitenkin tilanteita jolloin minua ei oikein oteta tosissaan.
        Minä kun sanon asian suoraan jos tulee puhe, mutta en enää aio enkä jaksa ruveta muille mitään todistelemaan. Saavat ajatella puolestani mitä tahtovat.

Tärkeintä on että läheisimmät ystäväni ja minulle tärkeät ihmiset tietävät, ymmärtävät ja hyväksyvät minut sellaisena kuin olen.

• -Eliö-

Ei tässä koskaan mitään primadonnia olla oltu..

• Hmm..
      Tähän viestiin minun ei kai kuuluisi näin femmenä vastata, mutta joskus ihmettelen ihmisiä jotka ihmettelevät näitä asioita..

Ehkä siksi kun itselläni on niin paljon ystäviä, jotka nyt ovat enemmän tai vähemmän kaukana femmestä..

Ja taas sitämyöten olen kyllä jo huomannut, ettei kukaan tätä poikamaisuuttaan ole itse valinnut, tai ruvennut jotenkin korostamaan kaapista tulon jälkeen.

Jokainen vaan on ollut oma itsensä.. Onhan osa yrittänyt jopa mukautua jossain vaiheessa yhteiskunnan normien mukaiseksi naiseksi, yleensä huonolla menestyksellä..

eivät he tuntisi oloaan kotoisaksi minun vaatteissani, enkä minä heidän..

jokainen tyylillään ja hyvä niin.

• miltzu

Kyl naisellisuus on karsiutunut matkan varrella..

mut aina tulee tilanteita, jolloin on kiva olla naisellinen

Yleensä, ainakin, ystävien mielestä oon liian rento ja siksi poikamainen, kun en jaksa meikata ja kuljen verkkareissa..

• kaakeli

Siis hassua. Otin tuossa juuri valokuvia esiin ja katselin kuvia joissa olin n.4 vuotias. Siinä kuvassa kurkisti pikku lepakko vaikka äiti kovasti olikin yrittänyt virittää pitsisukat jalkaan. Eli olen aina ollut butch ja kaapista tulon jälkeen se on ollut vielä helpompaa kun ei ole tarvinnut esittää olevansa heteronainen.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      79
      1975
    2. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      118
      1859
    3. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      304
      1546
    4. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      253
      1454
    5. Millainen luonne sinä olet?

Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      188
      1290
    6. Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen

kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.
      Ikävä
      45
      1167
    7. Mukavaa maanantai päivää

Hyvää huomenta. 🐺❄️⚜️☕🧡
      Ikävä
      213
      1099
    8. Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...

...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös
      Maailman menoa
      302
      1008
    9. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      91
      991
    10. Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle

"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm
      Maailman menoa
      225
      978
    Aihe