Morsmaikku haisee tuhkakupille!

Tyhjäkuppi

Kesäkuun 28päivä... h-hetki siis lähenee ja tuleva vaimoni vannoi 4vuotta sitten, että kun meidät vihitään, niin hän on täysin savuton siihen mennessä... noh voitte vaan arvata MIKSI tulin tänne avautumaan! Olen siis menossa naimisiin tuhkakupin kanssa.. ajattelen ehkä pinnallisesti, mutta molemmat vanhempani kuolivat keuhkosyöpään viiskymppisinä ja tätini tukehtui (copd).. haluan naimisiin ja lapsia ihmisen kanssa, joka on savuton.. en halua myöhemmin elämässäni saattaa hautaan vaimoani, joka menehtyy liian aikaisin jättäen taakse minut ja mahdolliset tulevat lapset.. itse olin juuri ja juuri täysi-ikäinen, kun menetin jo toisen vanhemmistani sen myrkkysätkän takia... mikä neuvoksi?! Tyydynkö tuhkakuppiin?

180

5333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tintti1970

      Alkaa olee aika kiire lopettaa ennen häitä :( Tilaa tommonen vaaleanpunanen tai punanen sille vaimokkeelle http://www.paulsaar.com/höyrystäjät/paulsaar®-clearomizer Me lopetettiin mieheni kanssa näillä.. joskin, nyt ollaan aika riippuvaisia sitten näistä :( Mutta parempi hypätä ykkösestä alas, ku vitosesta! Onnea vihkimisen johdosta!

      • 20+4

        Niin, tuokin on osittain tuurin varaista kehen osuu.Oletko kysynyt onko tulevan vaimosi suvussa kukaan kuollut siten että tupakka olisi ollut osasyyllinen.Tuosta voisi saada hieman viitettä mitkä on perintötekijät..


      • Mikä ihmeen kysymys
        20+4 kirjoitti:

        Niin, tuokin on osittain tuurin varaista kehen osuu.Oletko kysynyt onko tulevan vaimosi suvussa kukaan kuollut siten että tupakka olisi ollut osasyyllinen.Tuosta voisi saada hieman viitettä mitkä on perintötekijät..

        Ei keuhkosyöpä ole mikään asia mitä pitää vältellä ja kauhistella. Kukkisten höpinöitä taas. Tuskin sillä nyt mitään eroa on että onko keuhkosyöpää vaiko eikö ole keuhkosyöpää. Sitähän tässä pitäisi ihmetellä mikä ihmeen pappi tämä suomi24 palvelu on kun täältä haetaan joka asiaan vahvistus?


      • Mottolan Mauno
        Mikä ihmeen kysymys kirjoitti:

        Ei keuhkosyöpä ole mikään asia mitä pitää vältellä ja kauhistella. Kukkisten höpinöitä taas. Tuskin sillä nyt mitään eroa on että onko keuhkosyöpää vaiko eikö ole keuhkosyöpää. Sitähän tässä pitäisi ihmetellä mikä ihmeen pappi tämä suomi24 palvelu on kun täältä haetaan joka asiaan vahvistus?

        Naapurin Marko korvasi tupakoinnin metamfetamiinilla ja hyvin on kuulemma pystynyt olemaan ilman tupekkia jo puolitoista vuotta. Nostan hattua.


      • Päivi

        Ymmärrän aloittajan huolen, näin juuri pari päivää sitten rattaissa istuvan pienen tytön jonka kummallakin puolella seisoi tupakkaa vetävä nainen, toinen oli varmaankin pikkutytön äiti.

        Kävi kyllä sääliksi kovasti sitä pikkutyttöä :(


      • kikkli

        Amazing ! I just got 3500 RP code for totally FREE ! Come and download code too


        >> http://RiotPoint.eu/


      • holy smoke
        Päivi kirjoitti:

        Ymmärrän aloittajan huolen, näin juuri pari päivää sitten rattaissa istuvan pienen tytön jonka kummallakin puolella seisoi tupakkaa vetävä nainen, toinen oli varmaankin pikkutytön äiti.

        Kävi kyllä sääliksi kovasti sitä pikkutyttöä :(

        Tää on surkein provo,mitä tällä sivulla on koskaan ollu.Jos oletettu aloittaja on ollut naisen kanssa 4vuotta yhdessä,huolimatta naisen tupakoinnista niin eihän se voi sitä haitata.Viestin aloittaja ei todellakaan ole penaalin terävin kynä.Suosittelen käymään tupakkakopissa röökillä,koska sieltä löytäisit itseäsi fiksumpaa seuraa.


      • tukekaamme heidät...
        20+4 kirjoitti:

        Niin, tuokin on osittain tuurin varaista kehen osuu.Oletko kysynyt onko tulevan vaimosi suvussa kukaan kuollut siten että tupakka olisi ollut osasyyllinen.Tuosta voisi saada hieman viitettä mitkä on perintötekijät..

        Älkäämme tuomitko toisia, joka on Jumalan tehtävä. Ihminen älköön menkö Jumalan edelle. Ihminen voi vain neuvoa toisia täällä maan päällä. Jos haluaa avioliittoon ja tehdä siitä onnellinen ja tasapainoinen, Olkoon molemmat savuttomia ja raittiita. Antakaa lapsillenne mallia hyvästä ja turvallisesta elämästä, johon ei kuulu, tupakka, alkoholi, väkivalta, eikä puoliso juokse vieraissa tauteja hankkimassa teidän aviovuoteeseenne. tässä minun neuvoni, luottakaa toisiinne ja hankkikaa ystävänne tuttuja ja turvallisia. yhdessä eteenpäin ihanasti astukaatte avioon onnelliseen.


      • 20+4
        Mikä ihmeen kysymys kirjoitti:

        Ei keuhkosyöpä ole mikään asia mitä pitää vältellä ja kauhistella. Kukkisten höpinöitä taas. Tuskin sillä nyt mitään eroa on että onko keuhkosyöpää vaiko eikö ole keuhkosyöpää. Sitähän tässä pitäisi ihmetellä mikä ihmeen pappi tämä suomi24 palvelu on kun täältä haetaan joka asiaan vahvistus?

        " Ei keuhkosyöpä ole mikään asia mitä pitää vältellä ja kauhistella. Kukkisten höpinöitä taas. Tuskin sillä nyt mitään eroa on että onko keuhkosyöpää vaiko eikö ole keuhkosyöpää. "

        Jaaa, no_ei muuta kuin rööki huuleen jos näin on.keuhkoahtaumakin on varmasti myös kukkisten juttuja.. tosi ÄIJÄLLE! ;)


    • tuki on tekoja

      Oletko tukenut morsianta lopettamisessa? Tukeminen ei ole pelkästään asiasta puhumista eikä varsinkaan jankuttamista, tai sitä, että lupaa "harhauttaa" kun toisella alkaa vieroitusoireet.

      Onko hän yrittänyt lopettaa näiden 4 vuoden aikana? Kokeillut nicorettea esim.? Oletko kertonut hänelle, miksi ja kuinka tärkeää tupakoinnin lopettaminen sinulle on? Oletteko puhuneet tupakoinnin vaikutuksista sinuun (passiivisena) tai tuleviin lapsiin? Miten hän perustelee lupauksen pettämistä?

      Ainoa tapa lopettaa on haluta sitä itse, se ei auta mitään, että toinen nalkuttaa asiasta. Siinä voi käydä niinkin, että lopettamisen luvannut osapuoli alkaa polttaa salaa kumppanilta.

      Tavatessani avomieheni hän poltti, mutta puhui lopettamisesta. Minä ilmoitin jo suhteen alussa, etten siedä tupakointia, tupakanhajua tai makua. Suhteellisen pian hän alkoi vähentää tupakointia ja yritti lopettaa. Se ei kuitenkaan onnistunut silloin, vaan vasta nicorettella. Silloin kun hän poltti tapaillessamme, osoitin kantani siihen. En nalkuttanut tai valittanut, mutta en myöskään koskaan hyväksynyt. En halunnut pussailla hänen kanssaan, jos rööki maistui. Siirsin hänen kätensä pois kaulalta/kasvoilta/ympäriltä, jos haistoin röökin esim. halaillessa. Jos mies lähti tupakalle kylässä tai baarissa, en missään nimessä lähtenyt "seuraksi". Enkä esim. keskeyttänyt leffaa kotona tai jäänyt baarin/kyläpaikan pihalle häntä odottamaan. Enkä varsinkaan ostanut tai tuonut hänelle röökiä. Ehkä sitten olen jonkun mielestä natsi, mutta heti alkumetreiltä oli selvää, etten minä halua tuhkakuppia ja mieskin halusi lopettaa, koska tiesi, mitä se hänelle tekee.

    • Itsekeskeinen

      Sinä kerrot mitä haluat , oletkos tietoinen mitä naisesi haluaa ? Ihan oikeasti olisi aika jutustella siitä mitä tulevaisuuteenne sisältyy , Onhan mahdollista vaihtaa kumppania juuri sellaiseksi mitä haluaa , mutta pitää kysyä toiselta haluaako hän .

    • älä ole olematon

      no olipas murhe ole onnellinen että nainen yleensä viittii katsella vikkuheinää joka vinkuu olemattomista itse heittäisin sinut ovesta pihalle joko lähdet itse tai karmien kanssa mutta lähtisit mutta rakkaus nainen ilmeisesti aidosti rakastaa sinua kun jaksaa kuunnella piipitystäsi

      • tervaton1

      • no smoking man

        Aika huono juttu. No olisit vaihtanut naista 3,5 vuotta sitten. Itse en polta ja en ottanut naista joka polttaa. Valitsin siis naisen joka ei ikinä ole polttanut ja hyvin on mennyt.


      • Apua mitä kieltä! (ja mikä viesti.. aargh) =D


    • tiukkapipoko

      Kannattaa kyllä harkita avioliittoa uudestaa ja puhua ehdokkaan kanssa asiasta. Itse en luota ihmiseen joka lupaa toista kuin tekee. Jos lupailee asioita puolihuolimattomasti eikä ole edes tarkoitus pitää lupauksiaan, ei todennäköisesti pysty elämaan muutoinkaan suhteessa siten kuin haluaisit.

    • khhoihöoi

      Tupakka ei vaikuta käytökseen, joten anna vaimon polttaa ja piereskele sinä mies rauhassa. Kyllä hajuja maailmaan mahtuu. Oletkohan ihan oikea nirppanokkamies naisellesi...vai pitäisiköhän sun olla, elää yksin.

      • Kyllä vaikuttaa

        Tupakoitsijalle ei elämässä mikään muu ole niin tärkeää kuin tupakka.


      • savuton mies

        Tupakoitsija on nisti.


      • 14+20
        savuton mies kirjoitti:

        Tupakoitsija on nisti.

        eikai kukaan täysjärkinen polta säännöllisesti röökiä 2014 vuonna?? herätkää


    • Mällimän

      Onneksi ei haise spermalle. Vai onko kuppi täynnä muitten spermaa?

    • Tosi on

      Onko vaikeeta antaa olla tuollaisen naisen ihan omissa oloissaan? Eikö muka lyödu tupakoimattomia naisia ?

    • dirli

      Edellisestä kommentista huomaa miten "hermosavut" oikeasti vaikuttavat. Tupakoitsijat ovat itsekeskeisiä hermokimppuja.
      Olen itsekin entinen tupakoitsija ja tiedän että toisella ihmisellä on hyvin pienet mahdollisuudet saada tupakoitsija lopettamaan sauhuttelunsa. Aina ensimmäisenä nousee uhma ja kiukku.
      Lopettamispäätös on tultava korsteenilta itseltään. Ihan oikein on olla huolissaan tulevaisuudestaan jos toinen tupakoi. Miten käy kun hän alkaa odottaa lasta? Moni ei pysty lopettamaan edes raskauden ajaksi ja silloin vaikutetaan suoraan lapsen terveyteen ja henkeen.
      Parempi viheltää peli poikki ja etsiä tupakoimaton vaimoehdokas niin pääsee paljon vähemmällä hammasten kiristelyllä. Tupakkanainenkin saa tahtonsa läpi ja voi savutella itsensä sairaaksi.

    • Kannattaa tyytyä kun ei vissiin parempaakaan ole tarjolla. Noin muuten olisi kannattanut jo kimppaan mennessä tajuta, ettei tuollaiset muutosleikit ole täyspäisiä varten.

      Ja minä olen lopettanut, joten tupakointia sinänsä en puolustele. Korkeintaan yksilön valinnanvapautta.

    • keppiä

      No jos morsmaikku ei pysty tuota itsensä myrkyttämislopetuslupausta
      pitämään, niin pystyykö semmoiseen luottamaan missään asiassa?
      Rahat ja terveytensä pössyttelee taivaan tuuliin ja haisee pahalle.

      • haisee pahalle

        Joo, vähän sama juttu kuin nuo vanhat viiniä litkivät puumat.
        Mikään ei ole kauheampi näky kuin tupakkaa imevä ja viiniä lutraava
        vanha nainen.


    • Nuuhki kunnolla

      Saat oikeasti pelätä kun se alkaa odottamaan lasta! Minun ex- kaverini ei lopettanut tupakointia edes raskaana ollessaan. Se kauppareissulla kaupan takana veti savut ja heti perään pureskeli paketillisen vahvaa purkkaa ettei sen mies haista. Se mies tupakoi itsekin joten ei ilmeisesti hajuaisti kuitenkaan niin vahvasti toimi että vaatteista olisi haistanut.
      Minä sitten käräytin sen akan sen miehelle ja helvetti pääsi irti. Meidän kaveruus päättyi mutta se ei harmita kun on tuon tasoinen tyyppi joka polttaa vauva mahassaan.

      • vapaus elää

        Todella upeaa aloittaa tupakanpolttaminen nuorena ja jatkaa tuota
        jaloa harrastusta läpi elämän.
        Nuoruus menee ohi yhdessä hujauksessa mutta vanhuutta
        kestää, kestää ja kestää.
        On todella nautinto vetää henkoset kun keuhkojen hapenottokyky on
        menetetty ja jalat märkänevät verenkierron puutteessa.

        Silloin siinä vuoteella pötkötellessä voi muistella nuoruutta ja valinnan
        vapautta.
        Eläköön vapaus!


    • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

      "mikä neuvoksi?! Tyydynkö tuhkakuppiin?"

      Tähän vain ja ainoastaan sinä itse tiedät oikean vastauksen.

    • Tietysti voisit laittaa jyrkän ehdon että rööki vai sinä.

      Ottaen huomioon menneisyytesi että molemmat vanhemmat kuoli keuhkosyöpään en pidä tuota liioiteltuna varsinkin jos päätätte hankkia lapsia.
      Onhan niitä korvikkeita mutta parasta on päästä irti ilman niitä ja minun mielestä sinä olet se "korvike" joka voi auttaa pahimpien röökituskien ohi jne.jne...
      (en tarkoita läheisriippuvuutta jos joku nyt tajuaa mitä ajan takaa).

      Ok, uhkavaatimus on ehkä liian jyrkkä mutta kai morsmaikkusi tietää sinun taustasi?
      Apteekista pitäisi löytyä monenlaista tsydeemiä joka auttaa pahimpaan hätään jos on pakko mutta minun mielipiteeni on että ilman tuskaa ei synny tulosta.

      Itse poltan sikarin joskus mutta silloin jää ilman pusuja.

    • tumppaaja

      Tumppaa sitä niinkuin tuhkakuppia, läiskit reunoille, niinkuin karistelisit välillä tuhkia. Kannattaa myös tumpata suuhun, lievittää savun hajua. Tutkimustiedon valossa tupakoivilla naisilla on ongelmia vaginan verenkierrossa, joten se alkaa näyttäääkin tuhkakupilta jossain vaiheessa ja sitten lisää tumppausta.

      • Tumputtaja?

        Eihän se vaimo enää edes kauaa kestä. Sitten se onkin vaan pelkkää tumputusta siitä eteenpäin.


    • vikoja kaikissa

      Sähkötupakka auttaa lopettamaan. Kokeiltaa sitä! Jos asenne on että toinen on "tuhkakuppi" niin ei kannata vihkiytyä.

      • tehokkain

        Sähkötuoli.


      • 1+1=loppu
        tehokkain kirjoitti:

        Sähkötuoli.

        tupakka------------ sähkörööki ------------------------ sähkötuoli.


    • Kuules jäppinen!

      Haiseeko heppisi tuhkakupille kun muijas ottaa poskeen?
      Entä kun paat sitä kakkoseen mille heppisi lemuaa?
      Entä sun k u s i s e t kalsarit ja alapää yleensäkin, mille lemuaa huolehditko hygieniasta?

    • Ex-tupakoivan puolis

      Ymmärrän sinua AP, todella syvästi. Mieheni poltti tupakkaa (12-vuotiaasta 33-vuotiaaksi) ja oli kuin olisi pussatessa nuollut tuhkakuppia. Hänen hikensä tarttui yöllä lakanoihin ja lakanat haisi kuin vieressä olisi mädännyt eläimen raato.

      Tulin raskaaksi ja herkistyin hajuille entisestään, aloin vältellä kokonaan miehen kosketusta kun kädestäkin se tunkkainen pas*an haju tarttui omaan ihoon. Miehelle tuli jokin omituinen valaistus, ja hän päätti vaihtaa sähkötupakkaan. Pari ensimmäistä päivää oli vaikeat, sitten löydettiin sellainen nikotiinineste josta tykkäsi ja joka auttoi. Aloitettiin vahvimmasta eli 2,4 % nesteestä ja siitä on nyt tiputtanut nikotiinin määrää tasaisesti.

      Sähkötupakka ei haise eikä vaivaa minua, ja miehen kanssa on nyt kiva pussailla. Lakanat ei haise, eikä vaatteet. Koko asunto on alkanut raikastumaan kun ei ole syöpäkääryle huulessa parvekkeella.

      Sinä vielä olet mies, ja tuleva vaimosi tulee kantamaan vauvaa kohdussaan. Jaan täysin huolesi siitä että onnistuuko tupakin polton lopetus. En voisi koskaan hyväksyä edes yhtä kessua odottavana äitinä, saati miten se minua satuttaisi miehenä jos vaimoni vauva kohdussaan vetäisi silkkaa myrkkyä omaan kehoonsa vaarantaen vauvamme.

      Monet sanoo että puolison pitää tukea, no olen tukenut jo monta vuotta mutta ei se tupakoiva lopeta jos se ei oikeasti halua. Puolisoa on helppo syyttää kun itsellä alkaa niksaoireet ja hermo kiristyy, niin äkkiä saa teennäisen riidan aikaiseksi jolloin voi syyttää puolisoa siitä ettei mukamas tue tupakoinnin lopettamisessa.

      Nähdäkseni tupakoiminen on itsekkyyttä ja itsekästä. Suurin muutos miehessäni oli vauvan tulo. Mies muuttui, tajusi ettei voi olla enää itsekäs ja lopetti. Ei siinä paljon minua tarvittu apuna, joten älä syyllistä/anna tupakoivien syyllistää itseäsi että se mukamas olisi puolisosta kiinni.

      • vain tyhmä polttaa

        "Nähdäkseni tupakoiminen on itsekkyyttä ja itsekästä."

        Tuota se tupakointi ainakin on ja en pysty kuin ihailemaan nuoria
        jotka eivät polta.


      • Aloittaja taisi saada 'Ex-tupakoivan puolis' täydellisen vastauksen.


    • Pitää sinua pellenä

      Lupasiko myös neljä vuotta sitten olla ilman vierasta panoseuraa, mutta ei ollutkaan.

    • rysy

      Suurin osa tupakoitsijoista ei saa mitään vakavan taudin oireita, kannattaa pitää mielessä. Ala itsekin polttamaan, niin et edes huomaa.

      • äly hoi, älä jätä...

        Kyllä saa oireita! Mies polttanut nuoresta asti ja nyt 60v elää happipullon kanssa. Sitä ennen esim. impotentti, kun veri ei enää kulje tupakan vaurioittamissa verisuonissa. Yököttävästä hajusta, sormista ja yskästä puhumattakaan. Ja rahaa on palanut omaisuuden verran!


    • lupauksen pitäminen

      Lopetin itse naimisiin menooni liittyen kun olin niin luvannut. Se on niin henkilökohtainen päätös että en siinä ulkopuolisten tukea tarvinnut. Oma sisäistäminen ja tahdonvoima riittivät. Viininkäytön lopetin puoleksi vuodeksi. Siinä vovati läheiset tukea ja keksiä muuta yhteistä puuhastelua...
      Jos morsiamesi ei ole lupaustaan pitänyt - kannattaako jatkaa? Tuttavani vaimo ei pitänyt lupaustaan - määrä vain kavoi ja 3 v sitten kuoli keuhkosyöpään ja koviin tuskiin...

    • mölli

      OLE MIES NYRKKI PÖYTÄÄN JOKO TUPAKKA TAI SINÄ

      Menetin vaimoni syöpään 8kk sitten:en kumminkaan keuhkosyöpään.
      Kova paikka seurata vierestä kun toinen kuihtuu pois(VARSINKIN KUN ITSE ALTISTAA ITSENSÄ )tupakoitsialla monin kertainen mahtollisuu saada keuh,syöpä
      Ei ajattele nenäänsä pitemälle.Onhan se niiin MIEHEKÄSTÄ kun on tupakka hampaissa, ja antaa rintaa lapselle.VIE MORSMIKKU SAIRAALAN SYÖPÄ OSASTOLLE katsomaan mikä syöpä on ja mitä se saa aikaan ihmisessä

      Anteeksi kova teksti

    • STUMPPAA TÄHÄN

      Lainaa/osta vaimollesi kirja "Stumppaa tähän", kirjoittanut Allen Carr!!!

      Tiedän itseni lisäksi monta tyyppiä, jotka ovat lukeneet kyseisen kirjan ja lopettaneet tupakoinnin siihen, ilman mitään vaikeuksia tai vieroitusoireita. Nikotiinilääkkeet ja laastarit on pelkkää rahastusta. Älkää tuhlatko rahojanne älkääkä elämäänne tupakan kanssa tuskasteluun - tuo kirja on helppo ja ilmainen ratkaisu (ilman pelottelua tai mustien keuhkojen kuvia)!!

    • gfdg3

      jätä se hommaa parempi! kertoo heikosta luonteesta jos ei pysty lopettamaan! eikä siinä lopettamisessa kannata mitään laastareita liimailla tai purkkia ruveta jauhamaan nehän vasta kalliiks tuleekin.

    • Mällit huuleen

      Anna nuuskaa häälahjaksi.

    • PetteriM53

      Olin täsmälleen samassa tilanteessa mennessäni toiseen liitton. Vaimolla 20 v tupakointia takana. Hengitys haisi kuin ketun pesä. Jo seurustelu aikana otimme asiasta yhteen. Lopulta sain tarpeekseni ja ilmoitin että minä tai tupakka. Vaimon mielestä ei sellaisen syyn takia voi suhdetta kukaan lopettaa. Kerroin että minä voin ja tapaamisemme ovat nyt ohi. Kaksi viikkoa kului kunnes tuli yhteydenotto ja ilmoitus että tupakointi on loppu. Nyt 13 vuotta savutonta liittoa takana ja kiitokset vaimolta että pakotin hänet valitsemaan.

    • pukki1

      älä valita.tärkeintä että saat pimpsaa.

      • pukki myös

        Oletko sinä poika koskaan saanut pimpsaa, kun et tiedä että sieltä voi tulla mädäntymisvaiheessa oleva rasvasillin haju vastaan ja yläpäästä tuhkakupin haju .Peräkamarissa on turvallista ja äidin neuvot lähellä. Maailma on karu paikka


    • mek

      Miksi menet naimisiin jos naisesi on snaonut olevan savuton kun tiedät vihitään ja se hoituu sillä että siirrät häät hamaan tulevaisuuteen ja sitten vasta kun on lopettanut tupakanpolton jos se asia on sinulle tärkeä.

    • Tupakka on paskaa

      Etsi uusi nainen vaikka rakastaisit nykyistä.
      Ällöhajusta akkaa ei kannata ottaa!

    • piatro2

      Poltin 46 vuotta ja päätin, nyt loppu ja siihen jäi. Nicorettekin jäi kokeilematta.

    • Jätä se

      Sika !

    • Tupakka tai minä?

      Tupakoivat naiset haisevat ja näyttävät pahalta, sillä 30:nä ollaan jo 50:n näköisiä eli iho harmaa ja ryvitään räkää keuhkoista koko ajan.
      Naapurin emäntä "heitti veivinsä" 60:nä keuhkosyöpään, vaikka olikin lähes 10vuotta ilman tupakkaa, mutta ei auttanut enään, vaan tauti vei mennessään.
      Sääli miestä, on nykyään aivan "hukassa", mutta minkäs teet.

    • valkosipuli yäk

      Minulla 2 inhokkia joita en voi sietää hajuna enkä makuna..en itse tupakoi enkä syö valkosipulia.Tupakka ja valkosipuli..jos voisin valita kumpaa naista suutelen Tupakoivaa vai valkosipulin syöjää..Paha paikka mutta suutelisin mielummin tupakoivaa....

      • suuteleva tupakoitsi

        Kyllä se silti kannattaa suudella jos hyvä suuteluehdokas polttaa tupakkia tai syö valkosipulia. Jos maku on epämiellyttävä, kannattaa itse polttaa tupakkia tai syödä valkosipulia, niin kestää sitten imutella.


    • rakastakaa....

      rakkaus voittaa kaiken. jaksakaa yhdessä.

      • rakasta itseäsi

        Sellasta rakkautta ei ole, joka velvoittaa tupakoitsijan omaishoitajaksi! Vixxu! Jätä yököttävä muija!


    • okei2

      Täysillä vain etenpäin ei haittaa jos polttaa on silti hyvä vaimo.

      • okei2

        Tästä pitää myös etiä hyvä puoli,ite kun on hamppaat reikiä tulee hajuakin,se on hyvä puoli kun vaimoke polttaa pääsee suutelemaan paljon eikä valita sun suu haisee.


      • mies 31

        Rakkaus ei kestä sitä paskaa tupakan hajua lainkaan. Peru kirkko ja kaikki ja odota vuosi että' muijas lopettaa röökin tai etsi uusi nainen. Nuorena 15 kesäisenä kaikki naiset poltti kenet tunsin ja monet halusi seurustella kanssani. En halunnut tupakoivaa tyttöä ja joutusin odottaa 21 vuotiaaksi asti että löysin sellasen kuka ei polta. Naiset tykkää rööki miehistä yleensä ja harvinaista on löytää nainen joka ei polta.


      • -admin-

        Hyvä vaimo eikä kaverikaan tee kenenkään oloa vaivautuneeksi !


      • Ällötykset
        okei2 kirjoitti:

        Tästä pitää myös etiä hyvä puoli,ite kun on hamppaat reikiä tulee hajuakin,se on hyvä puoli kun vaimoke polttaa pääsee suutelemaan paljon eikä valita sun suu haisee.

        Paskiaiset YÖK!


    • 1234567890

      Sanot että toinen jää: syöpäkääryle tai sinä.

    • Raittiusseura

      Tupakka, sikari, piippu jne. haisevat aivan hirveältä. Haju on niin kuvottava että saa minut voimaan todella pahoin. Jos pitäisi tehdä valinta, jättäisin akan jos ei suostuisi lopettamaan. Tupakointi on itsepetosta ja lähimmäisille kiusallista. Lisäksi siinä menee rahat savuna ilmaan kirjaimellisesti.

      Muistan kun olin lapsi ja vanhemmat tupakoivat alvariinsa. Oksensin kuin voin pahoin siitä passiivisesta savusta jota hengitin. Yskin paljon ja hengitykseni haisi pahalle. Suussa maistui hirveältä. Minua pyörrytti se käry. Jos yritin päästä pois siitä tilasta missä tupakoitiin, se oli muiden mielestä epäkohteliasta tai ilkeilyä. Koin että minua rangaistiin kaikesta painostamalla. Nuorena oksensin usein ruuat ja kaikki mitä söin. Laihduin ja minulle tuli syömishäiriö. Asiantuntijakäryttäjät sanoivat että minulla on bulimia tms. Päätä särki kun keho ei saanut ravintoa pysymään sisällä. Ruokahalu meni kun näin vanhempien tekevän ruokaa rööki suussa ja tarjoten sitä minulle.

      Stressi oli kova lapsena. Koulu kärsi kun ei saanut unta kun lapsuuden kodissa kärytettiin päivät yöt. Hävetti kun kaikki vaatteet haisi aivan hirveältä. Muistan kun kaverit pilkkasi esimerkiksi sanomalla että teillä haisee hirveälle ja että heillä on samanlainen koulupöytä mutta valkoinen. Minun koulupöytä oli valkoinen uutena mutta siitä tuli keltainen. Valkoisia paitoja ei ollut, ne oli kaikki keltaisia. Koulukirjat oli kontaktimuovipäällystettyjä. Kirjat tarttui tahmaiseen koulupöytään joka oli käryttäjien tervaama. Kaverit ei halunnut auttaa koulutehtävissä kun haisin tupakalle. Minä haisin pahalta jne.. Meidän asunto oli keltainen ja tahmainen. Meillä oli aina sankka savu joka leijui. Kun yksi kaveri kävi kylässä, sen vaatteet haisi tupakalta. Sai selkäänsä kotona kun kaverini vanhemmat luuli sen polttavan. Kuulin että olin huonoa seuraa kun kaverini tupakoi salaa. En saanut tavata kaveriani pitkään aikaan. Kaverini tai minä emme koskaan tupakoinut. Emme tupakoi nykyäänkään aikuisiällä. Olemme olleet aina savuttomia.

      Muistan kun kodinkoneiden hajoamisesta syytettiin aina minua ensimmäisenä. Myöhemmin selvisi että savukkeiden terva tarttuu elektroniikkaan ja aiheuttaa laitteissa ongelmia, jopa tulipaloja helposti. Kun pääsin muutamaksi tunniksi ulos tai jonnekin muualle, voin paljon paremmin. Päätä ei särkenyt ja ruoka maistui ja pysyi sisällä esimerkiksi isovanhempien luona. Tupakan savussa silmistä vuoti vesi joka tulkittiin ensimmäisenä "hiljaiseksi itkuksi". Itkin kyllä sitä kun päätä särki eikä tunteita saanut näyttää koska se luokkasi muita. Joskus mietin mihin tilanteeseen olin joutunut syntyen perheeseen jossa kärytettiin ja pidettiin vankina käryn keskellä. Täällä Porissa oli muitakin kavereita jotka kärsi samalla tavoin käryttäjistä.

      Näin myös alkoholia ja väkivaltaa paljon. Minua pidettiin auton takapenkillä jossa ei ollut laskettavia ikkunoita jotta olisin saanut raitista ilmaa. Savu pakkautui auton takapenkille jossa olin, joka oli karmaiseva kokemus. En toivo sitä kenellekään jota itse koin.

      Kärytyksen hengittäminen on ahdistavaa yhä nykyäänkin kadulla tai kylässä. Vaihdan seuraa tai tv-kanavaa jos näen jonkun käryttävän. Kakki kaverit on nykyään savuttomia ja alkoholiakin juovat vähän tai jotkut ei ollenkaan. Paljon mukavampi olla selväpäisten seurassa jossa ei kärsi. Ennen oli niitä kavereita jotka puhalsi savut naamalle ja löyhkäsivät kuin paskakasa.

      Käryttämisessä ei ole mitään järkeä. Tuhansia myrkkykemikaaleja ajautuu elimistöön aiheuttaen kehossa kaaosta. Käryttäjä voi saada siitä mielihyvää mutta keho sairastuu käyden itseään vastaan ja lopulta tappaa. Näin on käynyt hyvin monelle ihmiselle. Venäjällä kuolee satoja tuhansia ihmisiä tupakkaan vuodessa. Uusi tupakkalaki on mielestäni hyvä myös siellä. Suomessakin tulisi olla asunnoissa tupakkahuone. Julkinen tupakointi tulisi olla ankarasti kielletty. Taloyhtiöissä tulisi olla erikseen tupakkakoppeja jotka suodattavat savun niin että ilmaan ei pääse myrkkyjä kopin ulkopuolelle. Mono voi pahoin tupakan savusta.

      • maikkuml68

        Hei Raittiusseura!

        Kirjoitus on melkein kuin minun lapsuudestani! Vasta myöhemmin tajusin, että miksi aina oli jokin hengitystietulehdus ja pyörrytti! Olin tosi usein antibioottikuurilla :(

        Nyt aikuisena olen voinut paljon paremmin kun ei tarvitse elää tupankansavussa.
        Enää ei yskitä, eikä ole tulehduksia ollut.

        Voisit kirjautua ja lähettää viestiä.


    • hyi hyi

      Ei semmosesta kapakan ruususta ole vaimoksi. Vaihda pois äkkiä.

    • Huono Keksi uus satu

      Molemmat vanhempasi ja tätisi kuoli tupakoinnin takia ja silti piti ottaa tupakoiva nainen joka kaiken lisäksi ei pidä lupauksiaan?
      Otitko tupakoivan naisen siitä syystä että saat nimitellä sitä tuhkakupiksi?
      Haluat lapsia savuttoman ihmisen kans, ja silti olet tupakoivan ihmisen kans?
      Yleensäkin kannattaisi ensin tutustua ihmiseen ennen kuin alkaa sen kans lapsia suunnittelemaan.
      Ja kun kerta kysyit asiaa, niin minäpä arvaan miksi tulit tänne avautumaan: Koska et muuhun kykene, sillä olet surkeaakin surkeampi trolli pelle.

    • mieti1

      Jos ei hyväksy sauhuttelua aiot ojentaa häntä ei onnistu Täytty hyväksyy koko pakkaus tai ei ollenkaan Mieti kaks kertaa

    • marlbor

      Joo, kyllä noi tupakit on ruumisarkun nauloja. Kannusta tulevaa siippaasi kohteliaasti harkitsemaan lopettamista ja keksikää tupakoinnin tilalle jokin yhteinen harrastus, mikä on kummallekin mieleen. Hän ei ole varmasti nikotiinista riippuvainen vaan pikemminkin tupakanpoltto on tapa.

    • huvittunut

      no on sulla huoli lol vaiha vittu pois jos ei kelpaa ja mitä lupauduit meneen tuhkakupinkassa naimisiin oma vika vittuako tänne siitä tulee itkeen

    • 17+4

      Anna vaimos nauttia tupakasta. Olen huomannut, että nautinnoista pitävä nainen haluaa/nauttii seksistäkin paljon enemmän, kuin vastaavat kieltäytyjistä.

      Seksi on kaikkein tärkein asia pitkässä liitossa mutta itse jos tykkäät selipaatista niin jätä toi nainen heti!

    • LEMPPAA SE!

      TÖRKEEÄÄÄ !!!

    • Ei kannata, peruuta

      Jos tuolta tuntuu kannattaa olla menemättä naimisiin.

      Minä en ole koskaan polttanut, mutta ei minua häiritse mahdottomasti se, että jos toinen polttaa.

      Mieheni on onneksi lopettanut ja silloin, kun ollaan menossa naimisin täytyy miettiä toisen hyvät ja huonot puolet. Jos huonoja puolia on enemmän ei kannata mennä naimisiin. Jos hyviä puolia on enemmän voi harkita naimisiin menoa, mutta ehdottomasti EI jos jokin huono puoli on ns. kynnyskysymys.

      Oletko ihan varma, ettei tuleva puolisosi mieti samaa asiaa hiljaa mielessänsä?

      Usein, jos toinen on epävarma ja mietteliäs, sen jotenkin vaan vaistoaa, ainakin minä meidän parisuhteessa olen huomannut tämän ilmiön.

      Joten tässä vaiheessa annan neuvon, että peru häät ja yritä saada jo maksetut kulut kohtuullisiksi. Tulee viimekädessä halvemmaksi ja paljon mukavammaksi, kun parin vuoden kuluttua erota siitä sinun tuhkakupista, sillä mielestäni et arvosta tulevaa vaimoasi P**** vertaa, jos kutsut häntä tuhakupiksi ja et pysty keskustelemaan asiasta rauhallisesti ja asiallisesti.

    • yhdytkö tuhkakuppiin

      jos asia on näin tärkeä sulle niin näytä morsiammellesi tätä avaamaasi keskusteluketjua..

      • ....................

        Älä mene naimisiin, jos kerta yhtään epäröit.
        Ilmeisesti ei ole elämäsi Rakkaus, jos voit edes harkita kumppanin vaihtoa tupakan takia, joten ette tarvitse avioliittoa mihinkään! Niin myötä, kuin vastoinkäymisissä...
        Äläkä varsinkaan mene naimisiin kirkossa, jos et usko, sillä ateisteja ei kirkkoon tarvita läsnäolollaan Jumalaa pilkkaamaan. Tuomari voi teidät vihkiä! Sillä "Minkä Jumala on kerran liittänyt, sitä älköön ihminen eroittako".


    • ei narkeille!

      Jos ei lopu tupakointi, lopeta sinä sukkien ja kalsareiden vaihto. Kyllä se siitä ajan kanssa oppii, tai sitten akka vaihtoon. Itse lykkäisin häitä niin pitkälle että on lopettanut tuon huumausaineen käytön.

    • tölkkipallo

      Nyt kyllä nousee kysymys: miksi ihmeessä olet edes alkanut suhteeseen tupakoivan henkilön kanssa, jos se tupakointi on niin kamalaa?

      Tähän mennessä kaikki tietämäni polttavat äidit ovat pystyneet lopettamaan raskausaikana ja imettäessä, mutta ovat sitten sortuneet uudestaan niiden jälkeen (mutta muutama mm. pysyy polttaessa muusta perheestä niin kaukana, etteivät lapset edes tienneet heidän polttavan).

      Jos et pidä niin lähde lätkimään, helppo homma.

    • peru häät

      Minkäikäinen hän on? Peru häät, ei siinä muu auta. Kysy kiinnostaako häntä koskaan lopettaa se? Onko hänellä joku asia joka hermostuttaa elämässä, masentaa tai ahdistaa, että siksi polttaa? Vai mikä saa jatkamaan. Kokeeko elämän sisällöttömäksi ja haluaisi jotain uutta kivaa?

    • TupakoimatonN

      Ymmärrän huolesi ja olet aivan oikeassa tupakoinnin suhteen! Itse olin jo lapsena päättänyt että en ota tupakoivaa enkä alkoholistimiestä itselleni! Onnekseni olen saanut miehen joka ei polta eikä humalahakuisesti juo! Naimisissa olemme olleet 32 vuotta ja lapsia neljä, lastenlapsia kolme! Ihana leikkiä ja olla lastenlastenkin kanssa kun ei haise tupakalle! Kukaan lapsistamme tai heidän puolisoistaan ei myöskään tupakoi! Olen hoitajana keskussairaalassa, olen hoitanut useita potilaita viimeiseen hengenvetoon saakka, tukehtumiskuolemaa ei toivo kenellekään, se edessä jos sairastaa keuhkoahtaumatautia! Tupakointi edesauttaa useamman taudin synnyssä! Sinun punnittava hyviä ja huonoja puolia, itse en naimisiin menisi! Ero ikävä asia, mutta uskon että sinua varten jossain ihana tupakoimaton nainen! Jos ei ole pystynyt pitämään lupaustaan tupakoinnin lopettamisen suhteen, luotatko häneen, pitääkö lupauksensa? Ajattelee että annoit periksi tässä asiassa, annat jatkossakin periksi etkä piittaa vaikka hän lupauksiaan pettääkin! Ajattele tarkoin! Kaikkea hyvää sinulle!

    • Elää vaan

      Jos tunnet hänet oikeaksi, niin siitä vaan yhdessä elämään. Voit menettää kumppanisi mihin tahansa muuhun kuin tupakan aiheittamaan sairauteen. Nyt jos jätät lähtemättä tähän suhteeseen, mietit myöhemmin, olisiko pitänyt, ja kun en lähtenyt, mitä jäi elämättä. Jos joku parempi vaihtoehto on kiikarissa, niin sitten kannattaa siirtää.

      Eri asia on se, että kumppani on luvannut olla tupakoimatta kun menette naimisiin, eikä siihen pysty, on merkki siitä, että heittää vaan, eikä pysty/halua pitää lupauksiaan. Toivotan menestystä teille molemille oikeaan päätökseen!

      Itse en tupakoi mutta kumppani tupakoi. Hänellä on suvussa eturauhassyöpää. Kumpaankohan hänet menetän; eturauhas- vai keuhkosyöpään? Vai kuolenko itse ensin jääden auton alle. Itse olen sitkeästä, pitkäikäisestä suvusta.

      Yleensä kun etukäteen elämää järjestää, niin ei se kuitenkaan juuri niin mene. Yllätyksiä koko elämä ja ehkä niin on hyvä.

      • ei elä kauan, fakta

        Menetät keuhkosyöpään ja joudut sitä ennen kuolevan omaishoitajaksi!


    • Ei koskaan tupakoinu

      Puistattaa katsellessa esim. Satuhäitä, kun morsian valkoisissaan ja kauniina vielä pistää tupakaksi kirkon rappusilla! Hirveä hajuhaitta, kun savu kulkee vanavedessä. Eipä ole ole kaunista! Ja muutenkin näyttää olevan niin, että naiset polttaa enemmän kuin miehet. Jokaisella nuorellakin on tupakka kädessä kadulla kävellessään.

      Miten näitä tuhkakuppeja pystyy edes suutelemaan? Näkyy ihossa ja hampaissa, kun on vuosikausia sätkää vedetty posket lommolla.

      Joka tapauksessa raskaana ollessaan naisen täytyy ymmärtää se paha jonka hän aiheuttaa sikiölle jos vain itsekkäästi tupakoi.
      Kyllä aloittajan olisi pitänyt pistää kova kovaa vastaan ja vaatia lopetusta! Turhaa täällä on sitä itkeä...

    • Yksinäinen poikamies

      Mitä helevettiä tuosta valitat! Olisit vain onnellinen siitä että olet naisen itsellesi saanut kun esim. minä onneton en ole siinä onnistunut, itse nuuskaan ja poltan ja enkä välittäisi paskan vertaa polttaisiko nainen vai ei jos edes kerran reissullani onnistuisin sellaista/sellaisen saamaan... ÄLÄ TURHIA VALITA!!!!

      PS. Olen varmasti komeampi ja kaikilta osin paremmin pärjäävämpi kuin sinä mutta omaan autistisia piireteitä joiden vuoksi en ole niin "hieno" ja "ihana" naisten mielestä.

      Turhista poika siis stressaat jos nainen "haisee vain tuhkakupille!!! HAH!!! :D

    • kiersin karikot

      Mieti nyt kaksi kertaa mitä teet. Jos hallitsevina hajuina on rasvasilli ja tuhkakuppi, niin et paljon elämältä toivo. Vielä jos aiotte hankkia lapsia niin mieti vielä kolmannenkin kerran. Parempi on katsoa kuin katua sanoo suomalainen sananlasku

      • Esco I

        niin mihin katsoa ? hameen alle?


    • piikkiruusu

      ..sä voit kuolla ennemmin vaikka mihin, mutt olet aika säälittävä jos tyydyt tuhkakuppiin..ota rinsessa älykääpiö.

    • Älä tyydy.Ihan omasta kokemuksesta voin sanoa et tupakoivalle ihmiselle mikään muu kuin rööki ei merkitse mitään.

    • fasupala

      Elämä on valintoja täynnä! Helppo on laatia muille ehtoja,,jossain ajassa? Itse saman läpikäynyt ja kun ensimmäistä lasta aloin odottaa, loppu tupruttelu siihen paikkaan! Mikä on sinun paheesi? Jos tämä on huolistasi suurin,,ehkä kannattaa katsoa peiliin,,kuka sieltä katsoo ja miettiä onko itse täydellinen?

      • se on totta

        "Itse en tupakoi mutta kumppani tupakoi. Hänellä on suvussa eturauhassyöpää. Kumpaankohan hänet menetän; eturauhas- vai keuhkosyöpään?"

        Sillä tuskin on mitään väliä mihin sinä puolisosi menetät.
        Ainoastaan puolisosi tuhoaa tupakoimalla keuhkonsa, verisuonensa ja sydämensä.
        Tupakanpoltossa ei ole mitään järkeä, vain hullu polttaa savukkeita ja imee
        myrkkysavua keuhkoihinsa.
        Itse poltin 40 vuotta ja en keksi yhtäkään järkisyytä miksi poltin muuta kuin, että
        olin täysi k.u.s.i.pää.


    • EiTorille

      Suosittelisin enemmän keskittymään vaimosi hyviin puoliin ja niihin puoliin mitkä saivat sinut rakastumaan häneen, olettaen että suhteenne pohjautuu rakkauteen.. Nimityksesi vaimostasi joka polttaa on "tuhkakuppi", jos tolta pohjalta ja nimitykseltä lähtee niin ei kyllä ainakaan mua rohkasis hirveesti lopettamaan jos puolisoni katsoo mua niinkuin jotakin tuhkakuppia. Ehdota sähköröökia, vähennystä, lääkäriä, auta ja rohkaise.

    • turre

      Vaihtaisin vieraita varten tuhka kupit ja sanoisin mors maikulle että meneppä Lappajärvelle,Veteliin,tai Kärsämäelle sauhuttelemaan!!!!

    • E.eetu

      Toivottavasti et nainut sitä naista !
      Kaikkein tyhmin ihminen on tupakoiva ihminen !
      Pilata terveys, haista pahalle ja tuhlata omaisuus elämänsä aikana ! (joka on kyllä lyhempi kuin meillä viisaammilla ihmisillä)
      Itse aikoinani päätin monta suhdetta sen takia kun kumppani ei voinut luopua tupakista. Toivottasti teit samoin!
      Teemme vaimoni kanssa ilmaiset etelänmatkat joka vuosi kun emme polta.
      Viimmeiksi kävimme Afrikassa, nyt keväällä.
      Niin, ostmme muuten asunnonkin, joka ai maksanut "mitään", syy sama !

    • Savuton ollut aina

      YÄK. Laita akka luiskaan!!!

    • Tupakka vai sinä...

      Nuoruuden tyttökaverini kuoli keuhkosyöpään noin 50-kymppisenä ja kahden kuukauden kuluttua siitä, kun se todettiin. Ei edes ehtinyt tajuta, että se on menoa nyt.Tyttärensä oli kolmissakymmenissä ja se oli järkyttävä kokemus hänelle. Avomiehensä kuoli myös keuhkosyöpään neljä kuukautta myöhemmin. En ole koskaan hyväksynyt tupakoivaa kumppania. Haju hirveä, maistuu pahalta, vaatteet ja kaikki sisällä haisee tupakalle, vaikka polttais ulkona.

      Jos et halua, että tulevat mahdolliset lapset saavat nikotiinia jo sikiöaikana ja ettei koti ja kaikki haise tupakalle, niin miksi ihmeessä menisit naimisiin morsiamesi kanssa. Jos hän ei välitä omasta terveydestään niin paljon, että lopettaa, niin tuskin hän välittää lastenkaan terveydestä. Jos on noin nikotiiniriippuvainen, niin vaikka lupaisi lopettaa raskauden ajaksi, niin etköhän jo tiedä, toteutuisiko sekään lupaus. Tuntuu karmealta, kun monet nuoret äidit työntävät lasta vaunuissa ja vetävät samalla röökiä posket lommolla.

      Minä sanoisin tuossa tilanteessa, että tupakka tai minä. Jos valitsee tupakan, niin tiedät, että olet vasta toisella sijalla ja haluatko olla sitä. Mieti, kestätkö sitä tupakointia seuraavat 5, 10 vuotta tai kauemmin...

      Kun tekee valintoja elämässään, kannattaisi aina ennen sitä kuunnella itseään ja kysyä, onko tämä asia joka tekee minut onnelliseksi ja tuo hyvää oloa, vai vaivaako se mieltäni jatkuvasti, stressaako se jne.

      Nuorena tekee paljon valintoja ja ratkaisuja toisen ihmisen vuoksi miellyttääkseen toista tai on liian arka sanomaan, miltä itsestä todella tuntuu ja taipuu toisen ihmisen tahtoon vastoin omaa tahtoaan, luopuu samalla jostakin osasta itseään ja ajan mittaan siitä tulee paha olo. Tällaisia valintoja ja ratkaisuja joutuu elämän varrella moni katumaan.

      Opin jossakin vaiheessa elämää, että jos ei tiedä, mitä pitää tehdä, niin ei pidä tehdä mitään, koska aika ei ole asialle kypsä. Jos et tee mitään eli et mene naimisiin, niin saat lisäaikaa miettiä asioita. Hiljaa kiiruhtaminen on parasta kiiruhtamista. Jos ei morsiamesi lopeta tupakointia, ja se on sinulle kynnyskysymys, et menetä mitään peruessasi häät, mutta voit löytää itsellesi sopivan tupakoimattoman vaimon. Kaikkea hyvää sinulle.

    • häpeä s24 trolli!

      Peru häät jaj jätä se ämmä, jos noin kamalaa on mennä naimisiin,

      T: 15 vuotta tupakoinut kolmekymppinen.

    • älätingielämästäsi

      Älä tyydy mihinkään. Vituiks menee jos tyydyt johonkin, etsi elämäsi rakkaus eikä tällaista tarvi pohtia. Jos teet lapset väärän kanssa niin elämäsi voi olla ohitse.
      Älä tee niinkuin minä tein , tee niikuin minä sanon.

    • typeräää

      Suurimmat suun soittajat tupakoinnista, ovat he, jotka eivät tupakoi/ole koskaan tupakoineet. Vaihda tuhkakuppi xxl-kokoiseen tonnikeijuun/suomineitoon
      ja itke täällä sitten jääkaappi vai minä..

      • drollauz

        Zuurimmad zuun zoiddajad dubagoinnizda, owad he, jodga eiwäd dubagoi/ole gozgaan dubagoineed. Waihda duhgagubbi xxl-gogoizeen donnigeijuun/zuomineidoon ja idge däällä zidden jäägaabbi wai midä..


    • jari7

      oot pikkusieluinen paska jaälä ota ketään vaan elä yksin hajuines

    • Aloitin tupakanpolton 13 vuotiaana, kun kaveritkin poltti. Siihen jäi kiinni nopeasti ja oli pakko päästä aina tupakille. Tupakanpoltto hallitsee elämää. Siitä tulee se tärkeä asia.

      Kun tulin uskoon tupakanpoltto jäi minulta ilman mitään vieroitusoireita. Se oli ihmeellistä., monta kertaa yritin sitä ennen päästä tupakista, mutta se ei onnistunut.

      Uskon, että Taivaan isä vapautti tuosta kamalasta tavasta. Poltin yksitoista vuotta tupakkia. Sinäkin joka haluat eroon tupakanpoltosta, kannattaa pyytää Jeesukselta apua ja uskoa Jeesukseen sydämestä. Hän vapauttaa sinut tupakasta.

      Mutta kyllä tupakasta voi muutenkin päästä. Veljeni lopetti, kun hänen työkaverinsa kuoli keuhkosyöpään ja meni nopeasti, oli niin järkyttynyt. Nuorin siskoni lopetti myös ja hänen silloinen miehensä. Veljeni avopuolisi lopetti myös ja toinen siskoni. Isäni lopetti myös aikoinaan, eli aika kova lopettamisprosentti meidän perheessä.

      Tsemppiä kaikille lopettamista yrittäville. Näin jälkeen päin kadun tupakanpolton aloittamista, sillä olen nyt astmaattinen ja kärsin erilaisista keuhkovaivoista. Uskon, että tupakanpoltto vaurioitti keuhkojani tuossa kasvuiässä.

      Tupakanpoltto kannattaa lopettaa aina. Se on kamala myrkky ja äärimmäisen vahingollinen ihmiselle.

      Minä en ikinä ottaisi puolisokseni tupakoivaa ihmistä.

    • Kaffe är nävgift, tobak är njutningsmädel. Behöver man båda så kan m,an väll inte vara utan någondera? Sedan om hon bolmar inne så utsätter hon inte bara sig själv för fara. Att ha henne på balkongen är inte heller ett alternativ. Vill man ha barn tillsammans så bör man ordna så att hon inte just innan har bolmat. Sist men inte minst. Man kan ju säga "nej tack!" då prästen frågar vid altaret om han vill ha henne.

      • kyfgikyfg

        Din mamma är njutningsmädel


    • tsaukkis1

      Ihan oikeasti,kysytkö vakavissasi tuollaista tällä palstalla? Oletko menossa naimisiin rakastamasi naisen kanssa vai mitä olet tekemässä?Joko sinä hyväksyt tulevan puolisosi sellaisena kuin olet hänet tullut tuntemaan tai sitten et.Ts.joko rakastat häntä sellaisena kuin hän tai sitten sellaisena millaiseksi haluat hänet muuttaa. Joku feikkijuttu taas...

    • Jorde

      Pistä se muijas kuriin!!! Loppuu se tupruttelu...

    • Ex-haisulainen

      Mä olin tuhkakuppi kun meidät vihittiin miehen kanssa. Inhosin koko riippuvuutta. Sepä kait sitten lopuksi saneli lopetuspäätöksen. Mies ei painostanut pätkääkään, siitä suurkiitos hänelle. Itse vain päätin, että nyt tumpataan viimeinen ja uutta ei tule. En ole katunut päivääkään.

    • Pois tommoiset

      Eikös tämä ole taas kerran selkeä osoitus siitä mitä naisten sanat ja teot ovat?
      Eli ne eivät kohtaa reaalimaailmassa.

      Mä en edes harkitse kulkevani tuhkakupin kanssa.

      Ole mies ja pane kova kovaa vasten (ei siis sillain- tajuut kyllä...).
      Mieti sitä mitä muuta se on luvannut...!!!
      Ja arvaa pitääkö nekään paikaansa ...

    • Mitäs tuli luvattua

      Et voi itse vaikuttaa tuhon asiaan , Ota tai jätä Hän polttaa olet itse mitä mieltä tahansa Hölmöltä tuntuu kun kysyt sitä täältä
      Mieheni on koko ikänsä polttanut meillä on nyt 43v takanapäin en hyväksy tupakkaa mutten myöskään jätä miestäni tupakin takia Enemmän on elettyä aikaa takana kuin edessä. Käymme yhdessä loppua kohti

    • 13+10

      Niin tuota...valinnan teet vain sinä itse.

    • ketju himopolttaja

      ei se tupakka ainakaa vielä oo tappanu noin 100savuketta menny päväs 45vuotta kuukauden päästä 60v jos eisitä ennen kerkee tupakka tappaa monta kaveriani lähteny jo aikoja sitte vaikka eivät polttaneet.sitä vaan pitää poltaa tosi paljon kun on kovaa myrkkyä tappaa bakteerit eikä taudit pääse pesimään eli joka paikkaan kyltit tupakointi sallittu.jotta näin mun mielipide.

    • hyväidea

      Mee naimisiin jonku toisen kaa maailma on täynnä pilluja.

    • hohii

      Enkä mä halua juoppoa ukkoa,jonka on jokaviikonloppu saatava kaljaa..saunakaljaa jos ei muuten vedetä päätä täyteen. En ymmärrä miks kaikkien äijien on aina vedettävä sitä ohralitkua. Kaikki äijät paljastuu enemmän tai vähemmän juopoks. Kaljaa kaljaa,eihän täällä muuta ole!

    • Jos ei kelpaa, niin sitten kerrot asian morsmaikulle -> eroatte tai selvitätte asian?

      Turha sitä on täällä ruotia.. Huomauttaisin, että tupakoinnin lopettaminen ei ole mitenkään helppoa. Lisäävät siihen nimittäin nykyään jopa Propyleeniglykolia, joka myöskin koukuttaa omalla tavallaan(käsi ylös jos jäähdytinnesteen haju tuottaa euforiaa).

      Propyleeniglykoli aiheuttaa sen makean maun tupakan n. viimeiseen viidennekseen. Se ei ole järin myrkyllistä nykytietämyksen mukaan, mutta koukuttava vaikutus sillä kuitenkin on. Propyleeniglykolilla on myös ruokahalua lisäävä vaikutus(ihmisillä ja eläimillä).

    • Ei haittaa

      vedä handuus

    • Herätyskellot

      Jätä se! Uskalla heittää se pellolle ja uutta naista etsimään!

    • vaikeaa se on

      Tupakka on riippuvuutta aiheuttava, pahemmin kuin cannabis tai alkoholi. Poltan itsekin ja lopettaminen ei ole helppoa. Nikotiinikorvaustuotteista ei ole mitään apua. Sähkötupakan saanti on tehty vaikeaksi, eikä se poistakaan kuin hajuhaitat. Champix on lääke joka todella auttaa, mutta se on todella kallista.

    • maketsuppi

      Sähkötupakka itseasiassa pahentaa tilannetta. Jos ainesosaluettelossa mainitaan glykoli, niin se saattaa olla kumpaa vain.. oikeata glykolia, tai propyleeniglykolia. Glykoli rasvoittaa maksaa ja pitkällä aikavälillä tappaa varmasti.

    • tuputti1

      Vaimosi on varmasti onnellinen kun täällä nimittelet häntä tuhkakupiksi !
      Luulen, että vaimosi tai joku hänen ystävänsä lukee tätäkin palstaa, koska onhan suomi24 suomen ehkä tunnetuin keskustelupalsta.

      Oletko kertaakaan suhteenne aikana yrittänyt selvittää miksi vaimosi tupakoi?
      Onko syynä stressi vai sinun nalkutus. Jos "naisellasi" on elämä hieman sekaisin sinun, ystävien, sukulaisten ja työn johdosta ei hän varmaan pääse tupakasta koskaan eroon ellet sinä nyt ryhdistäydy ja ala kohtelemaan vaimoasi ymmärtävästi ja kunnioittaen.

      • kunnia olkoon....

        HUOMIO!!! Hän ei ole vielä vaimo, vaan vaimokokelas, joka astuu avioliiton satamaan, kunnes sulhanen hänet hyväksyy sellaisena kuin hän on. kokelas on kokelas. miniäkokelas. vihitty ROUVA!


    • tuputti1

      Vaimosi on varmasti onnellinen kun täällä nimittelet häntä tuhkakupiksi !
      Luulen, että vaimosi tai joku hänen ystävänsä lukee tätäkin palstaa, koska onhan suomi24 suomen ehkä tunnetuin keskustelupalsta.

      Oletko kertaakaan suhteenne aikana yrittänyt selvittää miksi vaimosi tupakoi?
      Onko syynä stressi vai sinun nalkutus. Jos "naisellasi" on elämä hieman sekaisin sinun, ystävien, sukulaisten ja työn johdosta ei hän varmaan pääse tupakasta koskaan eroon ellet sinä nyt ryhdistäydy ja ala kohtelemaan vaimoasi ymmärtävästi ja kunnioittaen.

      • moraalikoodisto

        Nainen joka öyhyttelee on moraalisesti jo arvelluttava tapaus. Suomessa he useinmiten, ei tosin aina, lukeutuvat ns roskaväkeen.


    • PIN

      Osta tulevalle vaimollesi kirja Stumppaa tähän. Uskomatonta, mutta se toimii!! Nähty vierestä moneen kertaan.

    • No voi video

      HE he..Tupakanhaju on naisessa seksikästä, pääasia, ettei haise tuhkauurnalle.

      Nauti, äläkä valita.
      En tupakoi itse, mutta ei ole paha ollenkaan tämä juttu, jos naaras muuten on ok.

    • eqstsry

      Tyhjäkupin oma hengitys haisee skeidalle ja löyhkän peittääkseen "morsmaikun" on pakko röökata

    • ei "tuhkakuppia"

      Moni morsian on niin tyhmä ettei tajua sitä tosi asiaa, että tupakointi vanhentaa ihoa nopeasti. Ja kun iho vanhenee sitten sitä käytetään paljon kosmetiikaa jolla pyritään ihoa "nuorentamaan". Ei siis mitään järkeä.
      Tupakoitsijan "vanha iho" ei enää palaudu nuoremmaksi.
      Ja kuka sulhanen onkaan niin tyhmä, että ottaa morsiamekseen tuhkakupilta haisevan naisen. Kuka nyt tuhkakuppia suutelisi? Kyllä siihen suun terveyteen kannattaa kiinnittää huomiota!

    • uusi alku

      Minä taas menin naimisiin ehtona että hän lopettaisi tupakoinin eikä ikinä aloittaisi uudestaan. Suunnitelma oli hankkia lapsia noin 1-1½ vuoden jälkeen, tämä oli lähinä hänen toivomus.

      Tupakkatauko kesti 3 kuukautta, sitten alkoi pieni polttelu salaa ja ruikuttaminen että saisi poltaa edes vähän, puolen vuoden jälkeen savutti ihan julkisesti... Puoli vuotta lisää katselin( ja keskusteltiin asiasta) tilannetta ja sitten siirryttiin asumuseroon ja nyt erotaan.

      En minä eläämääni tuhlaa tupakoitsiaan.

    • truthvault

      Kannattaa myös miettiä sitä että hän on ilmeisesti ehtinyt jo tupakoida jonkun verran. Vaikka hän nyt lopettaisi niin vahinko on luultavasti jo tehty. Syöpäkääryleet sitten ilmeentyy ajan kanssa. Miten tuollainen myrkky voi olla laillista en kykene käsittämään...

    • hyvytc

      no oisko kannattanut miettiä asiaa vähän tarkemmin ennen ku lyö hääpäivää lukkoon tai saatika päästää asian vaivaamaan näin pitkälle kun häät jo ovella..keskustella vähän aikasemmin.

    • suomi avio-onnea

      Juoko akkas kaljaa ja syö valmis pizzaa.Tätähän ne suomi-naiset on! ja pukeutuvat
      ,kuin olisivat jossain lätkä-matsissa.Ja saatanan laiskoja.Ei kiitos.

      • TOSIrealisti Kokkola

        1970- luvun alussa, kun aloin seurustella, niin vain aniharva tyttö tupakoi. Me kunnon miehet emme menneet lähellekään tupakoivaa tyttöä - ei edes tanssimaan. Sellaiset tytöt saivatkin sätkää vääntävän, räkivän ja passkalle haisevan juopporetaleen.
        Sain vaimokseni ihanan tytön, joka ei ole koskaan tupakkaan koskenut eikä Alkon ovea avannut...


    • Kiippi

      Näissä viesteissä on paljon asiaa ja asian vierestä olevaa tekstiä jotka herättävät ajatuksia puoleen ja toiseen! Jokainen tietysti tekee viime kädessä omat ratkaisunsa valinnoistaan ja mitä elämässään arvostaa!

      Ikävä kuitenkin todeta naisten tupakoinnin osalta se, että kun keskustelee vuosia tupakoineen naisen kanssa niin sen tunnistaa helposti ilman hengityksen ja vaatteiden hajuakin. Ääni on römeä, kasvot, hampaat ja sormet keltaiset jne.

      Jokainen huomaa nämä merkit pitkään tupakoineissa naisissa.

      Sivuutan näissä kommenteissa jo esiin tulleet tupakoinnin sisäiset terveysriskit (mitkä ovat tietysti ne tärkeimmät) mutta kysyn, että miksi etenkin naiset tuhoavat itsensä näin ihan vapaaehtoisesti ja samanaikaisesti käyttävät kosmetiikkaan rahaa peittääkseen tupakan aiheuttamat vauriot.

      Nuorena tupakointi tuntuu/näkyy vain hengityksen hajussa, vanhempana se on sitten myöhäistä kun kauneus on mennyt. Tunteeko kukaan kaunista paljon tupakoinutta naista? Luulisi, että nuoret naiset näkevät muissa naisissa tupakoinnin seuraukset ja jättäisivät polttamatta. Ehkä luullaan, että vaikutukset kohdistuvat vain muihin?

      Vanhentuessa rapistumme ja lihomme tms. tietysti muutenkin ja siihen päälle vielä nämä tupakoinnin vaikutukset.

      Itse teet ratkaisusi siitä, haluatko elää hitaasti tupakoinnin johdosta "rumenevan" naisen kanssa, mutta jos päätät muista syistä olla yhdessä hänen kanssaan niin se pitää sitten hyväksyä eikä sen vuoksi pidä erota myöhemmin.

    • äärikonservatiivi

      En arvosta tupakoivaa naista yhtään. Suhdaudun häneen kuin lutkaan.

      • uhguig

        :D :D :D :D :D NO LOL!


    • koti haisee

      hei hyppää vielä siitä junasta, ei ole mukavaa nukkua tupakalle haisevan vieressä.Katselin tupakoivaa äitiä pienen lapsen vierellä, sääliksi kävi.

    • Suomalainen mies

      Itse en missään tapauksessa ottaisi vierelleni kulkemaan tupakoivaa ja kaljalle haisevaa ämmää. Se olisi minulle elämäni suurin kauhistus.

      • uhguig

        ai, sepä kummallista! Mun mielestä kun se on miehessä ollut aina niin viehättävää ja väreitä aiheuttavaa.. yamm!


    • täällähän nyt ollaan vastaan tupakoivia naisia, ei ymmärrä jos naista rakastaa sydämmellään niin siihen ei ulkonäkö ja tupakoiti vaikuta mitenkään, menkää itteenne ihmiset en usko että kukaan teistäkään on täydellinen koska ei täydellistä ihmistä ole olemassa :) kyllä mua naurattaa nää täydellisyyttä tavoittelevat ihmiset, mutta eipä sieltä pilvilinnoista tipahdeta kuin kerran ja sen jälkeen on hyvä taas notkosta ponnistaa ylöspäin :)

    • ja sekin vielä vaikka nyt tupakkaan voi kuolla, mutta sitähän ei koskaan tiedä minkä nurkan takana se kuolema piileksii se on ainakin varmaa että kerran täältä lähetään ja ei varmaan tulla kysymään että poltitko tupakkaa vai et :)

    • Mies 46 v

      Miten tästä yleensä edes saa keskustelun aikaan? Hommahan on selvä.

      Avaaja joko hyväksyy tupakoinnin tai sitten ei. Jos ei hyväksy, selvät ehdot vaimoehdokkaalle: tupakka tai avioliitto.

      Ihmeellistä on se, jos avaaja ei kykene vaimokkeensa kanssa aiheesta keskustelemaan vaan pitää vinkua täällä.

    • hha haa

      Kukla huolii tupakkaämmiä hah !!

      minä EN huoli edes tonttini äärilaitaan ja se isohko.

      jos ei tuttia ole saanut aikanaan niin hommaa sen sitten aikuisena ...tai sen painoisena.

      • Pelle Patukka

        Mahdollisesti joku kirjoitustaitoinen, jolla on vielä isompi tontti, kuin sinun lähiökasarmisi.


    • Jos muija alkoi polttamaan tavattuaan sinut, niin olet hänelle rasitus. Jos hän taas poltti jo aiemmin, niin olet ollutkin tietoinen tästä piirteestä.
      Että toinen ihminen muuttuisi ja sitten kaikki olisi auvoista on ihan väärä lähtökohta elinikäiselle tai ainakin useamman kuukauden yhteiselolle.

      Kiertele ravintoloiden tupakkahuoneet ja nuole tuhkakupit. Eiköhän se siitä. Lykkyä.

    • dubbiduu

      https://www.youtube.com/watch?v=5wmLkbN7yQc

      Aivan kuten alkoholismi on tupakointikin lyhytpinnaisten kärsimättömien itsekeskeisten impulsiivisten ihmisten taitolaji.Sellaiset ihmiset eivät ykene arvioimaan seurauksia eivätkä ajattelemaan yhtä hetkeä pidemmälle... ainakaan päihteiden ja nautintoaineiden suhteen.


      Lähellä narsismia.

      Eivätkä kaikki narsistitkaan ole älykkäitä vaikka niin joskus sanotaankin.

      Ei vain nähdä syy yhteyttä nautintoaineisiin yms., välitetä siitä taikka kuvitellaan että se nyt ei ole mitään dissosioidaan se olematta koskemasta meitä vaan niitä muita vain.Eli noita harrastavat kuten irtosuhteitakin harrastavat ignooraavat mielihalunsa ja riskien väliset seikat.Itserakkaus ja mielihalut voittavat.


      Melkoisen typerää.

      Mihin tarvitsee tuollaista ihmistä?

    • ihmemaa .

      kantsii ignoorata ja selitellä edelleen sätkyttelyään mutta sitten kun on tuo edessä on myöhäistä viisastella ja selitellä kuolinsyitään.

      No itseppähän smoukkaajat riskinsä ottavat.Aikuisia ihmisiä omia päätöksiään.Toiset välttää ylimääräisen todellisen riskin toiset ottavat sätkyttelyssä varmemman riskin kuolla tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin joista yksi on syöpä.

      Vähän kun pelaisi venäläistä rulettia tietää että kuolee joskus kuitenkin mutta laittaako laittaako rullan täyteen huonoilla elintavoilla ja lisäriskeillä vaiko ottaako mahdollisesti vain sen yhden mahiksen jos luoja suo eli kuolemisen mahdollisesti pelkkään vanhuuteen.

      Sekään ei aina ole se mukavin vaihtoehto lähteä.Kuolemaa ei voi välttää mutta voi mahdollisesti yrittää ehkäistä riskiä kuolla vaikeaan sairauteen, vaikealla tavalla tai ennenaikaisesti.

      Monet kuolemista pelkäävät elävät täysillä riskeillä ymmärtämättä syytä ja seurausta tai niitä riskejä.

      https://www.youtube.com/watch?v=n-lJ8rED40c

    • kelpo neuvo

      Hyvä neuvo on tämä: " Se, joka on vähässä asiassa väärä, se on väärä paljossakin"

      Toimi tämä neuvo ohjenuoranasi t. b

    • vaporisti

      Jos morsian haluaa jatkaa harrastustaan, niin sähkötupakka mieluummin. Ei haise henki. Itse olen ollut polttamatta normitupakkaa ensihetkestä alkaen. Yli 30 v. poltellut tupakkaa ja nyt liki 5 kk täysin ilman tuhansia myrkkyjä. Höyryttely on hyvä konsti. Kannattaa luonnollisesti tilata itselle sopivaa nikotiinipitoista nestettä ulkomailta, koska suomen ahtaiden lakien mukaan täällä ei saa myydä.
      Suomessa saa myydä laitteita. Itse tilasin laitteeni http://www.puff.fi ja Paul Saar:lta todella hyväaromisia e-nesteitä. Myös suomalaisomisteinen, espanjasta käsin toimiva http://www.finnvape.com on hyvä ja nopea tavarantoimittaja.

    • Smokers are stupid!

      Sanonpahan vaan, että tupakoimalla ihminen tekee itsestään hölmön!

      Siinä ei todellakaan ole mitään hienoa taikka coolia nykypäivänä. Nuori joka aloittaa röökaamisen osoittaa vain selkeästi sen, että hänellä on heikko itsetunto tai vääristynyt arvomaailma.

      Tupakointi on junttimaista ja siksi sitä poltetaankin paljon kehitysmaissa!

      • Ihme Spede

        Kuules rasisti. "Tupakointi on junttimaista ja siksi sitä poltetaankin paljon kehitysmaissa! "

        Uskon, että kaikki Afrikan ihmiset ovat tuplasti fiksumpia kuin sinä. Mielummin vaikka tupakoitsija kuin tuollainen rasisti tiukkapipo.


    • Savuton parempi

      Nicorette-purkkakuurille vaan vaikka loppuiäksi!

    • Voi elämä

      Trooo trooo trooo LOLloloti lol lol...

      Kun väännät trollia tee se uskottavasti..

    • savustettu lapsena

      Älä mene naimisiin tuhkakupin kanssa! Petetty lupaus ei tiedä hyvää tulevaisuutennekaan kannalta. Itse voit päättää olla välittämättä riskistä, jonka tupakoiva vaimo sinullekin aiheuttaa mm. keuhko-, sydän- ja verisuonitautien riskin kohoamisen muodossa, mutta entä tulevat lapsenne?

      Lapset ovat täysin suojattomia tupakoivan vanhemman mielivaltaa vastaan. Kokemuksesta tiedän, miten lapsuuden passiivinen tupakointi vaikuttaa terveyteen, työkykyyn ja jaksamiseen läpi koko elämän. Viha vanhempia kohtaan ei ole laantunut vuosikymmenissäkään. Haluatko sinä lapsia, jotka toivovat äitinsä kuolemaa, tai toivovat salaa, että isä ottaisi eron ja hankkisi heille mukavamman äidin?

    • Impi

      En menisi tuollaisen kontroloivan miehen kanssa naimisiin.Mitä muuta sinun tuleva vaimosi ei saa tehdä , kun pappi on sanonut, Amen.

    • vaimo vm -97

      ajattele sitä, että ehkä sinulle on tarkoitettu vaimoksi juuri hän...mietin tässä, mitä miettii sulhanen, tuleva aviomies häiden alla ja aika hyvät lähtökohdat tulevalle avioliitolle. Olisit miettinyt ensin ennenkuin lupauduit naimisiin, helppoheikki? Nyt kenties on aika ajatella järkevästi, aikuismaisesti ja ihan ensiksi jos nyt sitten vaikka puhuisit silmäkkäin tulevan vaimosi kanssa ja kertoisit, että "HALUAN SINUN lopettavan tupakoinnin ja jos minua rakastat niin SINÄ LOPETAT tupakoinnin, jos et lopeta, tiedän ettet rakasta". Varaudu siihen, että vaimosi saattaa lihota sitten sen tupakoinnin lopettamisen jälkeen kymmeniä kiloja, tai salaa tupruttelee nurkalla... Elämä on ihmeellistä. Mietin mitä vikaa sinussa on, ajatteleppas että vaimosi alentuu ottamaan sinun kaltaisen idiootin, joka haukkuu omaa maailman ihaninta vaimoaan TUHKAKUPIKSI. Ehkei Luoja sinulle enempää annakkaan...kuin tuhkakupin? Et ole yhtään parempi vaimoasti, saatat olla jopa huonompi.

    • Cinderella_69

      Tupakoivalle morsiamelle uusi nimitys: TUHKIMO

    • smoke.

      Mies oli urheiluhullu. Pullo kaljaa saunan jälkeen. Ei tupakoinut. Kuoli parikymmentä vuotta sitten aivosairauteen.

      Kyllä se tupakoimattomistakin henki lähtee.

    • savuton ja hajuton

      Täällä kaksi vanhaa tuhkakuppia, jotka ovat heittäneet tuhkakupin nurkkaan ajat sitten. Sen ihminen tekee vain omasta halusta. Älä tyydy tuhkakuppiin jos taustalla noin pahoja kokemuksia, tulee vaikuttamaan tulevaisuuteesi ja suhtautumiseesi. Pyydä tuhkakuppia punnitsemaan asioita kannaltasi. Jokaisella oikeus savuttomaan elämään....

    • kannusta lopettaan

      Vinkki, jos sinulla on tuttu patologi niin pyydä lainaksi vanhan tupakoineen ihmisen keuhkot ja näytä niitä morsmaikolle, moni on nähtyään lopettanu tupakoinnin. Mun tyttöystävä lopetti tupakoinnin nähtyään tervakeuhkot.

    • Pysy kotona - yksin

      Big Deal. Parempi polttaa kuin syödä valkosipulia tai juoda siideriä. Ne vasta haisee. Terveys voi mennä vaikka liiasta veden juonnista, stressistä tai vaikka tiukkapipoisuudesta.

      Jos liittosi on noin pienestä kiinni, niin pysy poikamiehenä.

      • Hirvittävä mauste

        Kyllä siinä mausteessa jotain vikaa on kun saa ihmiset löyhkäämään niin, ja joka ruokaan ja maustesekoitukseen ja kastikkeeseen laitetaan sitä, valkosipulia siis. Mikä pakollinen maku siitä on tullut?

        Ällöttävä tuote, en käytä mihinkään ruokaan.

        Siiderin hajusta en itse kyllä löydä mitään suuria ällötyksiä.

        Tupakkaa kun polttaa ei mikään haise/tuoksu miltään.


    • JÄTÄ SE SIKA!

      Jos eukkos imee sun jortikkaa, se tupakanhaju ja kellastunut väri tarttuu siihen hiljalleen. Voit saada jopa syövän siitä.

    • Taikakirja

      Suosittellen hänelle kirjaa:

      Allen Carr: Stumppaa tähän.

      Lopetin itse tupakoinnin tämän kirjan avulla.

    • Itse onnellisuus

      Minä en tyytynyt tuhkakuppiin. Opettele arvostamaan itseäsi. Kukaan muu ei voi tehdä sitä puolestasi.

      Vinkki, vinkki. Kun se jo nyt tuntuu väärältä, se on väärää.

    • ala valita...

      Haluatko suudella oksettavaa tupakalle haisevaa puolisoasi, joka tuhlaa rahansa omaan tupakkariippuvuuteen... paluuta ei ole, jos teillä on vielä joskus lapsiakin...

      Valinta on vielä sinun...

    • älä huuda sutta

      Trollaa oikein..Kukaan ei 50 iässä kuollut tupakan aiheuttamiin ocpd:hen tai syöpiin. Huvittavaa on katsoa ja odottaa koska jos täysin mitättömistä asioista tulee ongelmaa niin sitten vasta kusessa olet kun tulee oikeasti jotain.

    • apua näin

      Nm tuhkakuppi sinua voin auttaa hyvällä neuvolla.
      Mene naimisiin lehmän kanssa, on tuore henkitys.
      Tosin pitkä matka pussailla kun nussit.
      Toinen neuvoni on että rasvaat narun ja ripustat itses hirteen.
      Tuo koskee kaikkia tupakan vastustajia, olette tos tosi typeria tiktaattoreita ipaska porukkaa , kunkahan teistä päsis eroon..

    • Katua voit

      Jos nyt tuntuu että tupakoiva nainen on vastenmielinen paras olis lopettaa koko suhde myöhemmin se ärsyttää paljon enemmän se on varmaa.Itse en ole tupakoinet koskaan ja tupakoiva puoliso tai kumppani ei oli koskaan ollut mahdollinen.En ole ottanut tupakoivaa mitenkään huomioon kuppanina se vaan on mahdoton edes ajatuksena joten ne ihmiset eivät ole olleet kiinnostavia.

    • small for date

      Kyllä säälittää tulevat lapsetkin ja niiden kohtalo haistella tuhkakuppia. YÖK. Ei voi olla kamalampaa näkyä kun sätkä huulessa vaunuja työntävä äiti.

    • näin se menee

      apua näin 8.6.2014 04:46

      "Nm tuhkakuppi sinua voin auttaa hyvällä neuvolla.
      Mene naimisiin lehmän kanssa, on tuore henkitys.
      Tosin pitkä matka pussailla kun nussit.
      Toinen neuvoni on että rasvaat narun ja ripustat itses hirteen.
      Tuo koskee kaikkia tupakan vastustajia, olette tos tosi typeria tiktaattoreita ipaska porukkaa , kunkahan teistä päsis eroon.."

      Muuta itse metsään kessuttelemaan ja nussuttelemaa mutta älä savusta minun parvekkeen alla.
      Ei kuule kiinnosta pätkääkään sinun tervasta mustuvat keuhkot ja lerpahtava k.u.l.l.i, itseppähän niihin vanhana happea haukot se on sinun ongelmasi, ei minun.
      Saat tuhota terveytesi ihan miten tykkäät kun et siinä terveyden tuhoamisvimmassa
      aiheuta haittaa muille.
      Aivan sama viinan kanssa läträäminen, jos aivojen tuhoaminen ei kenellekkään
      muulle haittaa tuota niin juo niin paljon kuin on varaa.

      • keltasormi

        Poltin yli 40 vuotta ja kertaakaan ei tullut edes mieleen
        kehottaa "tupakanvastustajia" menemään hirteen.
        Koska olin tupakasta riippuvainen itsekäs k.u.s.i.pää ja oli niin miehekästä
        luulla olevansa kova sälli joka ei pelkää mitään.

        Tupakanpolttajat ovat säälittäviä, ennemmin tai myöhemmin.


    • sähkörööki

      osta sille kunnon sähkörööki tai potkaise ämmä pellolle..
      sähkörööki ei haise..ei ole vieroitusoireita ja saa nikotiinia...jos se ei kelpaa potki eukko pois ja ota savuton tilalle..omapahan on valintas..juu..mä lopetan juomisen kun muutetaan yhteen...xD tai röökin kun saan lapsen..haha...
      potki pois ni ei tarvi pettyä tai pelätä et eukkos kuolee.......................toki seuraavalla ....savuttomalla voi olla sitten vaikka rintasyöpä...tai kompastua portaissa ja niskat poikki......valintoja elämä täynnä
      nimimerkillä sähkörööki toimii

    • itse kärsinyt

      Joko tyydyt tuhkakuppiin, joka kyllä stressaa ajan oloon enemmän ja enemmän, ja päättyy räjähdykseen. Joko otat asian vakavasti puheeksi, eli joko lopetat tai ei häitä. Tai sitten? Päätä itse, mikä on sinulle tärkeintä, ellet päätä asiaa nyt ennen häitä, voi nimittäin olla ero seurauksena. Helpompi on tehdä asiat selviksi kerralla, kuin kärsiä asiasta jonka tietää edeltä päin aiheuttavan riitoja.

    • Mielikuvitus-morsian

      No mihin tulokseen on "Tyhjäkuppi" tullut?
      Vai jäikö provoilu vain tähän yhteen aloitus-tekstiin?

    • Rotskuli

      Muistathan myös itse lupaamasi asiat ja senkin että elämä on aaltoliikettä eli joustoa/kompromisseja kaikkien tehtävä. Älä mene naimisiin jos olet epävarma. Ei silti kukaan ole täydellinen ja itsestäänselvä kumppani. Valinta sun.

    • 1+9

      Kannattaisi miettiä ennemminkin sitä, miksi seurustelet ihmisen kanssa, joka tupakoi. Itse en pystyisi työntämään huuliani lähellekään tupakoivan suuta. Tupakoivat ihmiset voivat olla ihan kivoja, mutta kyllä tupakointi kertoo paljon luonteesta tai useammin ennemminkin sen puutteesta. Tupakoivien selitykset ovat aivan samaa luokkaa kuin lihavilla "mutku mutku". Ne on niin kuultu.

    • Hädässä ystävä jne.

      Poltin 10v. - lopetettiin yhdessä. Minun päätös piti - ollut 10v. ilman, vaimo ei.
      Seksi kärsii ja EN halua olla lähellä - haisee ihan v...tun pahalle.

      Laita ehdot - niin ikävää kuin se onkin. Jos et, niin ei se siitä parane. Ei mene päivääkään, etten miettisi eroa, mutta meillä myös lapsia jne...No, toki muitakin juttuja on, mutta tämä yksi äärimmäisen "ärsyttävä".

      Kerro tämä morsmaikullesi

    • KAIKKEA SITÄ...

      HAHHHAHAHHA....

    • ...

      Sorry vaan avaaja, mutta minä en olisi pystynyt edes aloittamaan seurustelua "tuhkakupin" kanssa. Se haju on niiiiiin kuvottava. :(
      Luulen, että sinulla on jo huonot housuissa. Voit toki sanoa, että morsmaikon on lopetettava polttaminen NYT tai häitä ei tule. Jos vaimo aloittaa tupakoinnin häiden jälkeen, ota samantien aluksi asumusero ja sano, että palaat yhteen, kun sauhuttelu on loppunut. Lapsenteko kannattaa unohtaa, koska vaimosi terveys on jo mennyt ja myrkyt kiertää elimistössä kauan.

    • dsvsdg

      Harmittaa ihan kun on yksi ihan kiva nainen mutta se tupakointi vaan on sen luokan turn-off, että :( Eikä näytä lopettaminen onnistuvan kun laastarit pysyi kädessä vain muutaman päivän kunnes taas sätkä huulessa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe