Onko toi kamera hyvä? Kannattaako ostaa? Ja jos ei, mikä kamera sitten kannattaa? Saa ehdottaa muitakin kameroita.
Tässä linkki: http://www.ellos.fi/canon/canon-eos-100d-jarjestelmakamera-18-55-is-objektiivi/448042?N=1z141u7Z1z141o7&Ns=PriceArticleNormalSorting|0&Nao=28&rcnt=100&selArt=714324
Jos mietitte hintaa, saan siitä 50% alennusta jos ostan 3 tuotetta ellokselta.
Kannattaako ostaa Canon EOS 100D?
7
341
Vastaukset
- vilenin sulo
Kaikki samantyyppiset ja samanhintaiset kamerat on melko tarkasti yhtä hyviä.
Aina kannattaa ostaa kaikkea mitä saa halvalla tokkopa ellos tuosta 50 prossaa antaa alea.
mutta kuitenkin; ei mikään huono kamera hintaansa nähden. elloksella on objektiivista vanhempi malli eli usm is ja koko paketilla kallis hinta.
verkkokaupassa tuo on 650 euroo uudemmalla objektiivilla eli 18-55mm is stm.
tuo uudempi malli on parempi eli siinä on tarkennusrengas eikä pyörivää etulinssiä ja tuo stm moottori on äänetön ja nopea.
itse kamera on pikaseisesti: 18 megapikseliä, 1/4000-30sek pulp, iso maks 12800 jne.
sinuna ostaisin tuolta, ei mikään huono paketti :)
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/12085/dmbdm/Canon-EOS-100D-KIT-jarjestelmakamera-18-55-STM-objektiivi- Canonisti minäkin
Runko on ihan hyvä, mutta itse en kelpuuttaisi kumpaakaan mainittua suttuzoomia. Miksi kohtuullien runko pitää pilata huonolla objektiivilla? Vaikka f/2.8 40 mm, jos ei jotain hyvää kolmevitosta.
- Suttu juttu
Höpön höpö. Tuo 18-55 IS STM:n suttujuttuhan on vailla mitään faktaa, esitä joku testisivusto jossa todetaan sen heikko optinen laatu.
http://www.photozone.de/canon-eos/831-canon_1855_3556stmis?start=2
Tuolla sivustolla se sai hinta/laatusuhteestaan täydet 5 tähteä, enempää ei voi vaatia tuon hintatason laitteelta. - suttusoomaaja
Suttu juttu kirjoitti:
Höpön höpö. Tuo 18-55 IS STM:n suttujuttuhan on vailla mitään faktaa, esitä joku testisivusto jossa todetaan sen heikko optinen laatu.
http://www.photozone.de/canon-eos/831-canon_1855_3556stmis?start=2
Tuolla sivustolla se sai hinta/laatusuhteestaan täydet 5 tähteä, enempää ei voi vaatia tuon hintatason laitteelta.Ja jos vertaa Photozonen mittaamia MTF50-arvoja, niin ei se nyt niin hirveä suttuzoomi ole 40 mm STM:ään verrattuna, vaikkakin yleinen taso kulkee keskimäärin hieman alempana.
- 40 mm STM: paras 2592, huonoin 2043.
- 18-55 STM: paras 2566, huonoin 2049.
Lisäksi 18-55 STM on oikeasti hiljainen, siitä voi säätää polttoväliä, se tarkentaa nopeasti, se on riittävän iso niin että siitä saa otteen ja vakaaja ehkäisee aika hyvin suttua käytännön kuvauksessa (joka minun tapauksessa on enimmäkseen käsivararäpsintää). Toki tuon 40 STM:n hieman paremmasta valovoimasta saa hieman etua liikkuvan kohteen kuvaamisessa, mutta ei tuo siinäkään suhteessa ole mitenkään huippuluokkaa. Aika turha ostos oikeastaan, mutta soveltuu se kai jossain määrin itsensä kiusaamiseen/kouluttamiseen ns. paremmaksi kuvaajaksi. Nämä siis ihan vain omia mielipiteitäni, kun nuo molemmat sattuu olemaan satunnaisesti silloin tällöin käytössä.
- canon :-(
EI
- lhlkjh
Tuossa on kosketusnäyttö!?! En kyllä haluaisi omaan järkkäriini moista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654