..itseäsi, kun haluat olla erikoisen hyvä itsellesi?
Ja toinen kysymys, mikä syy saa sinut yleensä hellittelemään itseäsi? Vai tarvitsetko siihen yleensäkään mitään syytä?
Miten hellittelet
19
2724
Vastaukset
- *Zora*
Olen äärimmäisen nautinnonhaluinen ihminen joten hellittelytapoja on monia. Listaanpa joitakin minulle mieluisia joutessani.
Syitä hellittelyyn ei aina tarvita, mutta joskus syy voi olla jokin esim. onnistunut työprojekti, jonkun asian päätökseen vieminen, pitkä työputki...
Eli, tässä yhden pienen ihmisen tapoja helliä itseään...
* Vaahtokylpy rakkaan kanssa kera kynttilöiden ja shamppanjan.
* Suklaa : Ehdoton herkku!
* Hieronta tai jalkahoito
* Ravintolailta hyvässä seurassa
* Hyvä ruoka kauniine kattauksineen
* Shoppailu!
* Seksi ; kera piiiiitkän esileikin, öljyjen, kynttilöiden, kermavaahdon ja mansikoiden kera =)
* Uiminen (ei matkan uiminen vaan pulikoiminen porealtaassa höyrysauna.
* Kasvojen,jalkojen ja vartalon perusteellinen rasvaus ja hoito
* Matkailu ; Etelän aurinko!
* Ja ihan ykkönen: Kylmät väreet! (joku tekee sormella tai siveltimellä selkään ja pitkin vartaloa. - bettis
Rankkatyöpäivä toimii usein kimmokkeena. Voi sitä toki muulloinkin kokea todella ansainneensa luksusta. Ja ei, ei siihen välttämättä mitään syytä tarvita!
Päiväunet.
Musiikki.
Korpimökki.
Ruoka.
Viini.
Köllöttely.
Sauna. - Catsy_666
Minä lähden kotoa pois johonkin rauhalliseen ja kiireettömään paikkaan luonnon keskelle. Puulämmitteinen sauna on bonus. Kun sade ropisee kattoon voi lukea sisällä lämpimässä jotain kirjaa.
Mukavia puuhia on esimerkiksi katsella kiireettömästi lintujen puuhia joko lintulaudalla tai sitten vaikka peseytymislätäköllä. Olenpa nähnyt senkin kun lintu aristelee mennä veteen kun se on kylmää.
Seksi-iloa on valitettavasti liian vähän, mutta silloin kun sitä on niin minä nautiskelen siitä. - Zuza
Esimerkiksi jos on todella masentava päivä voin hemmotella itseäni suklaalla. Jos taas on ollut vaikka kiireinen viikko voin hemmotella itseäni ravintolaillallisella. (Kaikki dieettiohjeet kyllä varoittavat ruoalla palkitsemisesta...potaskaaa....).
Jos olen saanut jonkun pitkäaikaisen projektin päätökseen, voin ostaa itselleni jotain kivaa.
Kiireisen elämänlaatuni takia kuitenkin yleisin tapani hemmotella itseäni on järjestää rauhallinen koti ilta rakkaani kanssa.Sitä paljon puhuttua laatuaikaa yhdessä. Siihen liittyy paljon pusuja, haleja, keskustelua, ehkä pari lasia viiniä ja nukahtamien turvalliseen kainaloon. - LaikaQ
Viime aikoina parasta hemmottelua on ollut täydellinen kiireettömyys. Aamulla saa kölliä sängyssä niin pitkään kuin haluaa, sit kahvipannu porisemaan ja täysin kelloton aamupala hyvän kirjan kera nautittuna. Kaikessa rauhassa pohdiskelua miten päivänsä käyttäisi, kun kaikki ryysääminen on ehdottomasti kielletty. Ah tätä ihanuutta, vaikka onkin ei-niin-mukavan asian siivellä tullutta. Kiireettömyys on ylellisyyttä!
Hemmottelen itseäni myös tutkiskelevilla kävelyretkillä luonnossa, irtonameilla, saunanlauteilla makoilulla ja vapaapäivillä, jolloin saa mennä kahvilaan hengailemaan, lorveksia ja unelmoida, vaikka oikeasti pitäisi tehdä töitä.
Ja tietysti sit on nämä kahdenkeskiset hemmottelut; höyheniä, Sambucaa ja hyvää syötävää, kaikenlaista yhdessäoloa ilman aikarajaa. Vaihtelee aina sen mukaan mitä keksitään. :)! - -Eliö-
Mikään ei ole parempi hellittelymuoto, kuin pahan ja tylsän päivän piristykseksi kunnon treeni. Siinä unohtuu kaikki surut ja murheet. Sairaana hellin itseäni myrkyillä, jotta se himputin tauti hellittäisi.
Joskus (aika usein) olen tyhmä ja syön karkkia ja jäätelöä. Pitäis ajatella omaa parastaan, mutta.. ihmismieli on heikko. - Jennifer40
..hellitellä itseäni.
Mutta ehkäpä minulle kaikkein luontaisin tapa hellittelyyn on hiljentyminen.
Laitan soimaan hiljaiselle meditaatioon sopivaa musiikkia, tuoksulampun palamaan ja asetun puoli-istuvaan asentoon, peitteen alle, sohvalle. Varmistun, etteivät puhelimet häiritse.
Tässä mieli virkistyy, energiat virtaavat vapaana ja saan yhteyden olevaan/elämään/elolliseen. Se on mahtava akkuja purkava ja lataava kokemus! Puhdistava!
Teen sitä vain ihan liian harvoin. - tradefox69
Kun luin Jenniferin aloituksen, en oikein ymmärtänyt koko kysymystä...
Nyt kun luin teidän muiden vastauksia, niin tajusin että itse en hellittele itseäni millään lailla!!!???!!!
Siis en tee noista juuri mitään, tai siis tottakai syön karkkia/hyvää ruokaa tai käyn saunassa tai luen kirjaa tms., mutta en ole ikinä ajatellut asiaa tuolta hellittely-kantilta...En saa mistään tuollaisesta mitään erityisfiboja...
Puuttuukohan multa joku ruuvi (taas) päästä???
Jos haluan jotain kivaa, niin juon viinaa...Nyt olen itsekin järkyttynyt...Juuh, niin se on...
Herrajee...- Jennifer40
..luulenpa, että aika moni ihminen tekee juuri noin, kun haluaa rentoutua, ottaa vähäsen viinaksia..;)
Ainakin oma rakkaanikin tekee niin.
Pitääkin kysyä häneltä, että hellitteleekö hän mitenkään itseään millään muulla tavalla..:) Hellittelee, hemmottelee, tekee jotakin rentoutuakseen, hyvitelläkseen itseään.
Ps. Tuli muuten mieleeni, että kirjoitanko mahdollisesti epäselvästi, kun joskus tuntuu, että ihmisillä on taipumusta ymmärtää tekstini aivan väärin? Sanopa sinä, trade, miten tää oikeen on..:) - june.m
Jennifer40 kirjoitti:
..luulenpa, että aika moni ihminen tekee juuri noin, kun haluaa rentoutua, ottaa vähäsen viinaksia..;)
Pitääkin kysyä häneltä, että hellitteleekö hän mitenkään itseään millään muulla tavalla..:) Hellittelee, hemmottelee, tekee jotakin rentoutuakseen, hyvitelläkseen itseään.
Ps. Tuli muuten mieleeni, että kirjoitanko mahdollisesti epäselvästi, kun joskus tuntuu, että ihmisillä on taipumusta ymmärtää tekstini aivan väärin? Sanopa sinä, trade, miten tää oikeen on..:)pistän lusikkani tähän soppaan:
Et sinä, Jennifer, kirjoita epäselvästi, ei täällä kukaan muukaan mitään vuosikymmeniä hiottuja helmiä tarjoile...
Kun on aktiivinen ja paljon esillä, saa varautua kaikenlaisiin kommentteihin. Sulla on samanlainen "julkkiksen" ongelma, kuin mitä Arokanto aikoinaan aina ihmetteli: kuka vaan voi milloin vaan ja mistä nurkan takaa vaan tulla vetämään turpiin "ku sulla on tollanen nenä", ihan vaan siksi että v***ttaa.
Minä en noista tarkennuksien tarkennuksista häiriinny. Mutta yhtä asiaa toivon: älä vastaa provoihin. Kyllä ihmiset osaa ajatella. Ja fiksut pitää suunsa kiinni, vaikka sattuisi vähän joskus ärsyttämäänkin.
Hiljaistahan täällä olisi ilman maanantain gallupia..:) - tradefox69
Jennifer40 kirjoitti:
Ps. Tuli muuten mieleeni, että kirjoitanko mahdollisesti epäselvästi, kun joskus tuntuu, että ihmisillä on taipumusta ymmärtää tekstini aivan väärin? Sanopa sinä, trade, miten tää oikeen on..:)Kiitos vaan kysymästä ;)
Et TODELLAKAAN kirjoita yhtään sen epäselvemmin kuin muutkaan (keskimäärin päinvastoin)...mutta niinkuin kai vähän kaikessa; välillä tarkoitus menee perille välillä ei...
Mielestäni se on sitten jokaisen lukijan persoonasta kiinni miten reagoi esim. tekstiin jota ei oikein ymmärrä.
Valitettavasti jotkut reagoivat hyökkäävästi ja "mollaavat" kirjoittajan vain siitä syystä että ITSE eivät pysty juuri ko. juttua/pointtia tajuamaan...
On omassa asenteessa korjaamista jos joka asiassa täytyy nähdä pahaa ja kommentoida jatkuvasti juttuja negatiiviseen sävyyn...Mutta minkäs teet, SE on näiden henkilöiden oma ongelma (ja ilmenee taatusti muullakin tavoin kuin täällä nettikirjoittelussa...onnea vaan heille live-elämään...) - Jennifer40
tradefox69 kirjoitti:
Kiitos vaan kysymästä ;)
Et TODELLAKAAN kirjoita yhtään sen epäselvemmin kuin muutkaan (keskimäärin päinvastoin)...mutta niinkuin kai vähän kaikessa; välillä tarkoitus menee perille välillä ei...
Mielestäni se on sitten jokaisen lukijan persoonasta kiinni miten reagoi esim. tekstiin jota ei oikein ymmärrä.
Valitettavasti jotkut reagoivat hyökkäävästi ja "mollaavat" kirjoittajan vain siitä syystä että ITSE eivät pysty juuri ko. juttua/pointtia tajuamaan...
On omassa asenteessa korjaamista jos joka asiassa täytyy nähdä pahaa ja kommentoida jatkuvasti juttuja negatiiviseen sävyyn...Mutta minkäs teet, SE on näiden henkilöiden oma ongelma (ja ilmenee taatusti muullakin tavoin kuin täällä nettikirjoittelussa...onnea vaan heille live-elämään...)..jos näin olisi.
Joskus sitä kyllä tulee sokeaksi omalle tekstilleen ja kirjoitettu tekstihän on monesti tulkittavissa niin monella eri tapaa..
Onnistunut kommunikaatiokin on muuten eräänlaista itsensä hellittelyä..;) - Patu
No mä kyllä hemmottelen itseeni jotenkin tolleen miten muutkin kuvaili. Jotain, mitä voi vaan tehdä yksin- asioita :o)
Mutta! Musta on aivan mahtava avata viinipullo tai kaljaa ja vaan juoda yksin ja kuunnella OMAA musiikkia ja naatiskella!
- La-Cerise
Menen nukkumaan. Ihan oikeasti. Olen tosissani. Mikä sen ihananpaa kuin käperyä peiton alle sateisena syyspäivänä!
..itseäni hellittelen taikka palkitsen. Olen oikeastaan vasta viime vuosina opetellut siihen..
Raskaan työpäivän jälkeen saatan joskun käydä juomassa yhden lonkeron. Tai kun olen pitkän vatvomisen ja laiskottelun jälkeen viimein saanut asiat hoidettua..
Joskus haluan kahvin ja pullan, joskus jäätelön.
Yleensä aina jotain syötävää. Pieniä asioita.
Saatan ostaa sipsejä ja katsoa filmin
tai mennä elokuviin.
tai soittaa kaverille ja juoruta puolituntia puhelimessa.
tai pelata kaverin kanssa biljardia
tai krjoittaa päiväkirjaa
tai värjätä hiukset punaisiksi
tai ottaa napakorun
tai tatuoinnin
tai vaan maata sängyssä ja kuunnella hyvää musiikkia..
Riipuen aina siitä mitä milloinkin mieli tekee..- Lumikki
Havahduin samaan kuin tradefox. En ole koskaan tietoisesti ajatellut hellitteleväni itseäni mitenkään, mutta mutta pyrin siihen että päivittäinen elämä virtaisi sillä tavalla ettei erillistä ns. hellittelyä tarvita. Yritän keskittyä siihen mitä milloinkin teen, elää hetkessä ja olla rentona. Tietysti voisi ajatella että hellittelin itseäni tänä aamuna kun jäin pötköttelemään sänkyyn vähäksi aikaa kellon jo soitua...ja kun nautin pikaisesta aamulenkistä koiran kanssa, aamupuurosta ja hetkestä tietokoneella ennen töihin lähtöä. Töissä hellittelin itseäni nauttimalla lasten riemusta ja sallimalla itselleni juuri sellaisen otteen kuin päivä ja tilanne vaatii...ei kiirettä, ei stressiä ja paineita. Iltapäivällä hellittelin itseäni kampaajalla ja siellä lukemalla opiskelujuttuja kun en tahdo muuten ehtiä. Nyt hellittelen itseäni tässä koneen ääressä kuppi inkiväärillä terästettyä vihreää teetä ja juustoleipä vieressäni. Myöhemmin aion hellitellä itseäni käymällä kuntosalilla ja koiran kanssa lenkillä ja opiskelemalla lisää ja ehkä syömällä vielä jotain herkullista tänään...kenties jotain makeaa ruoan lisäksi. Taitaa olla yhtä hellittelyä koko elämä enemmän tai vähemmän, mutta tästä on hyvä jakaa kaikille rakkaille ja ihan tuntemattomillekin:)
- june.m
En palkitse itseäni mistään eritysestä syystä. (Muidenkaan tarjoamat suklaat ja leivokset ja muut huomionosoitukset eivät oikein lohduta, tulen sellaisesta vähän kiusaantuneeksi. Vika on tietty itsessäni, arvostan kyllä ihmisten halua lohduttaa...)
Kun onnistun, seisahdan, vedän hetkeksi verhot eteeni, taputan itseäni olalle ja hymyilen ystävällisesti ja sanon: Minä tein sen!
Päinvastaisessa tapauksessa teen saman, mutta rypistän otsaa ja mietin, missä meni vikaan. Sitten solmin rusetin sormeeni muistuttamaan, että tiessä oli siinä kohtaa kuoppa.
Kun maailma murjoo aiheetta tai aivan liika, sammutan valot lokerossani ja yritän nähdä tähdet. Istun kivelle ja hengitän syvään ja muistelen, kuka minä oikein olen ja miksi olen tänne tullut. Jossain vaiheessa sitä aina on viimein hengähtänyt tarpeeksi, oikaisee itsensä ja sanoo "päin seiniä" kuin Vinski - ja kävelee helposti seinän läpi... - miltzu
..Ainakin jos oon ihan väsynyt ja poikki, ja koen jotain kivaa ansaitsevani meen shoppaileen: saatan ostaa esim. uuden puhelimen vaikka ei ois rahaakaan tai jotain kivoja vaatteita tai kukkia..
Herkkupuolella jätski on ihan ehdoton endorfiinin lähde ja urheilun puolella juoksulenkki ja miksei seksikin käy urheilusta... - Klaudia
Olen yöpaidassa koko päivän ja katson videofilmejä sängyssä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt862044Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1391950Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236943091635Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2661582Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1881310Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451177- 2131119
- 1031081
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös3061049Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm2271000