Transporter ostaminen kokemuksia? luotettavuus?

transporter...

Moikka.
Pakettiautoa katsellu kun aina kaikenlaista tavaraa kuskattavana, Transporter on koon puolesta mulle sopiva.
Ajan suht paljon vuodessa n. 25tkm pelkkää matkaajoa.
Onko minkalaisia kokemuksia transporterista? luotettavuus? etenkin 90 luvun lopun ja alle 350tkm ajetuista, tokihan ton ikäiset on tuuripeliä että sattuu hyvä auto minkä ostaa paljon siitä kiinnni miten huollettu. Mitä kaikkea kannattaa koeajossa huomioida?
Miten kulutus matkaajossa? motarila, tokihan sekin on kiinni kaasujalasta.
Kaikki varmaan on hihnakoneella? Onko hihnan vaihto iso projekti vai se normaali 400-500e pikkupajalla.
Lämpöä varmaa talvella piisaa, ainakin bensa polo oli aikanaan ni oli kaikkein lämmein auto mikä mulla ollut.

10

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon niitä näkee

      tuolla ajossa. Ammattikäytössä enimmäkseen. Eiköhän se selitä jo aika paljon.

    • Hyvä oli

      Mulla oli 1,9 TD vuosmallia -96 . Luovui autosta kun oli ajettu 360 000. Toimi koko ajan hyvin, hehkutulpat jouduin vaihtamaan 320 000 kohdalla. Ei muita vikoja.

    • 2,5 l hihnan vaihto ei onnistu pajallakaa aina eikä merrkki huolloskaan sillä pumpun ajoitus jää tekemättä
      1,9 vaihteisto on sama kun henkilöautossa ja vähän sulake perävaua ei ainakaa
      kannata vedellä sillä
      koneet on pitkäikäisisiä kun vaihtaa jakohihnat ajoissa ja lyhentää öljyn vaihtoväliä

      • rynkso

        Mikä ettei onnistu hihnan vaihto 2.4 & 2.5 koneissa?
        Täysin normaali jakohihnahuolto se kyllä on. Itse ainakin töissä aina teen noihin myös pumpun kellotuksen (mittakellolla ajoituksen) automaattisesti.

        Totta on että hihnan vaihto ajoissa ja öljynvaihto ajosta riippuen 10-15tkm.
        Omassa 2.4D Syncrossa 580tkm ilman koneen avaamista.
        Huollettu aina ajallaan.


    • Sehr gut

      Toinen transporter 2,5 tdi menossa. 02 vm ja toimii. Mielestäni hyvä hinta-laatu suhde.
      Ajelin toissa talvena paljon Lapissa ja Transporttereiden suuri määrä pisti silmään.
      Hyvä työ heppa. Eikä tarttee Eeberiä.

      • portteristi

        Kokemuksesta kerron että alkuperäiset takajouset katkeavat
        ylä-ja alapallonivelet yleensä joutuu vaihtamaan aika usein.
        Ja hehkutulppia tietenkin menee joskus.
        Alustaa ei ole rakennettu suuria kuormia varten ja kantavuuskin on
        vain 850 kg. Koppa tosin kestää ruostumista jo aika hyvin ja
        Jakohihnan vaihto onnistuu vaikka omassa tallissa ainakin
        1.9 koneeseen Vesipumppua ei siinä koneessa pyöritä
        jakoremmi mutta dieselpumppua kylläkin. Kaikkien hihnapyörien
        asennot pitää merkata ennen hihnan irroitusta. Muuten aika
        rutiinihommaa kiristimenkin vaihtaminen. Eikä maksa maltaita
        jos itse tekee.Vaihtoväli on 90000km. Muuten hyvä ajaa mutta
        1.9 on tosi laiska kulkija. Oljyn kulutukseen voi myös varautua.


    • vaarivaan

      Ostin uuden portterin vuonna 90, se parjattu kone joka katkoo nokka-akselia ja rikkoo kansia. Nyt on mittarissa 570000 eikä auto ole edes ruostunut. Auton arvo on alle 1000e ,eli katson paljonko sillä pääsee.Huollot oon ite tehny paitti remmin v aihdot. Ei huono

      • --------------------

        Epätasanen laatu nykyautojen ongelma, ropotit kokoaa, niin virheitä sattuu.


    • waginesiti

      No joo, mielipuolia on niin paljon.
      Itellä on vm. -96 Syncro 2.4D. Siis EITurboa!

      580 tkm. ajettu. Alapallot vaihdoin 2v. sitten kun katsastusmies sanoi olevan välystä toisessa. Yläpallot ostettuna siitä asti, ei vielä tarvetta vaihtaa.
      Laatikko remontoitu 350tkm, koska oli ajettu "karille", siis kuoret halki.
      Nelivedon takaperään olen laittanut yhden stefan koska tihkui öljyä.
      Siinäpä ne sitten onkin...

      Mutta huollot on tehty ajallaan ja tarkasti!

      Olisko tästä kiinni minkä tahansa auton kestävyys.

      Nämä LONG-LIFE-huoltovälit ei kyllä sovi mihinkään laitteeseen.

      • Älä sitten ainakaan osta DSG automaattia se ei nimittäin pakussa kestä sitkään kuin henkilö autoissa !

        Tai jos haluut ,että se seisoo pajalla 2v aikana noin7 kertaa niin sitten siitä vaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1519
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1146
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      982
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      184
      852
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      615
    8. 56
      602
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      117
      595
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      74
      546
    Aihe