Mitä harrastatte?

laululintu

Onko palstalla laulutaitoisia esim. kuorossa laulavaa tai yksinlaulutunneilla kävijää? Tai esim. pianonsoittotaitoista, joka osaisi säestää? Olisi hienoa löytää kumppani, joka harrastaisi jotakin edellämainittua. Voisi jakaa tuntemuksia ja ajatuksia kyseisestä harrastuksesta ja ehkä jopa musisoida yhdessä. Pidän miehen musikaalisuutta suurena plussana, vaikka se ei tietenkään tärkeimpiä asioita kumppanissa ole, eikä edes välttämättömyys. Miten yleistä musiikin harrastuneisuus miehillä edes on, vai onko harrastukset lähinnä tietokoneella näpräilyä, tekniikkaan tai rakentamiseen liittyvää, jonkin urheilulajin harrastamista, metsästystä ym?

41

266

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ätmi

Aika moni varmaan soittaa kitaraa ainakin auttavasti. Hyvä pianon soittotaito lienee harvinaisempaa ja indikoinee syvempää musikaalista harrastuneisuutta. En tiedä, tekeekö kukaan enää träkkerimusaa, mutta nörtimmillä voisi olla sekin.

• ätmi

Niin siis itte henkilökohtaisesti olen soitellut kitaraa (akustinen & sähköinen) on-off yli kymmenen vuotta alati vähenevässä määrin. Osaan kosketinsoittimien/pianon "teorian", mutta en ole koskaan jaksanut treenata tekniikkaa siihen pisteeseen, että jotain voisi soittaakin. Huuliharppukin löytyy, mutta sitä on nihkeä harjoitella, kun siinä ei ole kuulokeliitäntää.

Tein nuorempana träkkerimusaa ja nyttemmin säveltelen aina joskus jotain pientä Guitar Prolla. En ole musiikillisesti lahjakas, en ole harjoittanut sävelkorvaani, enkä esim. pysty laulamaan melodiaa äänitteen mukana, koska melodia jotenkin hukkuu sinne harmonian sekaan. Lähestymistapani musiikkiin on, Gösta Sundqvistin sanoin, "matemaattinen".

Ja lisäksi kaikki väsymys, päänsäryt ja muut vaivat jostain syystä vain häviää, kun ottaa kitaran käteen, mikä on myös iso plus.

• Arvovaltakiista II

Träkkerit taitavat nykyisin nauttia lähinnä kulttisuosiota. Itsekin teininä niillä työstin biisejä ennen kuin siirryin sekkareihin.

Mitä aloitukseen tulee, opettelin pienenä pianonsoittoa, kunnes teini-iässä lyömäsoittimet veivät mennessään. Soittelin muutaman vuoden soittokunnassakin, mutta se pikkuhiljaa jäi töiden perässä muuttelun takia sikseen.

Muutenkin varsinainen soittotaito on jäänyt puolivillaiseksi, koska uppouduin täysin tietotekniikan tarjoamiin mahdollisuuksiin luovassa toiminnassa. Ehkä miehet näin keskimäärin ovat kiinnostuneita musiikin teknologisesta puolesta.

• Arvovaltakiista II kirjoitti:

Träkkerit taitavat nykyisin nauttia lähinnä kulttisuosiota. Itsekin teininä niillä työstin biisejä ennen kuin siirryin sekkareihin.

Mitä aloitukseen tulee, opettelin pienenä pianonsoittoa, kunnes teini-iässä lyömäsoittimet veivät mennessään. Soittelin muutaman vuoden soittokunnassakin, mutta se pikkuhiljaa jäi töiden perässä muuttelun takia sikseen.

Muutenkin varsinainen soittotaito on jäänyt puolivillaiseksi, koska uppouduin täysin tietotekniikan tarjoamiin mahdollisuuksiin luovassa toiminnassa. Ehkä miehet näin keskimäärin ovat kiinnostuneita musiikin teknologisesta puolesta.

Täältä löytyy, on ollut itselläni käytössä jo sitten vuoden 1998:
        http://modarchive.org/

Yksi video:
        http://m.youtube.com/watch?v=u3xHPIuX3s4

Kyllähän näitä voi vielä soittaa eri softilla, esim. XMP mod player toimii Androidilla. Ei kuitenkaan osaa soittaa aivan kaikkea oikein.

• Läjä sontaa kaikki

Palstapojat harrastaa huo-rittelua ja itsensä ruoskimista. Monet myös palvoo omaa kehoaan narsismiin asti ja taas toiset turvottaa sitä ylempalttisella pas-karuoalla.

• 12321
      • laululintu

No en nyt ihan :) Metallimusiikki ei tyylilajina oikein uppoa muhun vaikka senkin taitaminen varmaan taitoa ja musikaalisuutta vaatii.

• trololo

Tajusin juuri että näytän hyvin pitkälti tuon kappaleen alkuperäiseltä esittäjältä. En vaan osaa laulaa yhtä hyvin. Enkä ole muutenkaan yhtä kova YTM kuin se mies. Nyt tietää palstalaiset miltä ainakin yksi ätmi näyttää. Ei tarvitse ihmetellä miksei niitä naisia pyöri ätmien ympärillä.

http://www.youtube.com/watch?v=sCNrK-n68CM

• triangeli-draama
        laululintu kirjoitti:

No en nyt ihan :) Metallimusiikki ei tyylilajina oikein uppoa muhun vaikka senkin taitaminen varmaan taitoa ja musikaalisuutta vaatii.

Metallimusiikki on rakenteeltaan hyvin samankaltaista kuin klassinen musiikki.

Tämän tietävät/huomaavat kaikki klassista musiikkia enemmän soittaneet.

Et taida olla kovin kummoinen musisoija itse?

Minä osaan soitta pianoa, huilua ja saksofonia.

• laululintu
        triangeli-draama kirjoitti:

Kiva kun latelet nuita olettamuksiasi kehiin tuntematta minua. Myönnän, etten tiedä metallimusiikista juuri mitään enkä ole kiinnostunut kyseisestä tyylilajista. Musiikillinen pohja on minulla varmasti parempi kuin monella muulla tavallisella tallaajalla ja nimenomaan klassiselta puolelta. Olen käynyt useita vuosia pianotunneilla ja suorittanut eri tutkintoja, käynyt musiikin teoriatunneilla n. 5 vuotta, laulanut eri kuoroissa useita vuosia, lisäksi käyn klassisen laulun yksityistunneilla. Kitaralla osaa soittaa perussointuja niin, että pystyn itse säestämään itseäni. Tykkään kuunnella ja laulaa myös kevyttä musiikkia vaikka klassista laulua opiskelenkin. Että siinäpäs tämän "ei kovin kummoisen musisoijan"musiikillinen tausta.

• triangeli-draama
        laululintu kirjoitti:

Kiva kun latelet nuita olettamuksiasi kehiin tuntematta minua. Myönnän, etten tiedä metallimusiikista juuri mitään enkä ole kiinnostunut kyseisestä tyylilajista. Musiikillinen pohja on minulla varmasti parempi kuin monella muulla tavallisella tallaajalla ja nimenomaan klassiselta puolelta. Olen käynyt useita vuosia pianotunneilla ja suorittanut eri tutkintoja, käynyt musiikin teoriatunneilla n. 5 vuotta, laulanut eri kuoroissa useita vuosia, lisäksi käyn klassisen laulun yksityistunneilla. Kitaralla osaa soittaa perussointuja niin, että pystyn itse säestämään itseäni. Tykkään kuunnella ja laulaa myös kevyttä musiikkia vaikka klassista laulua opiskelenkin. Että siinäpäs tämän "ei kovin kummoisen musisoijan"musiikillinen tausta.

Minulla onkin sitten hieman laajempi tausta kuin sinulla.

• laululintu

Minulla onkin sitten hieman laajempi tausta kuin sinulla.

Vai, että "hieman laajempi", niinpä tietysti. Et voi tietää tätäkään, koska en laittanut tarkkaan montako vuotta olen opiskellut mitäkin. Eikä mua oikeestaan kiinnostakaan kummalla meistä on laajempi tausta. Pointti tässä oli se, että aika moukkaista lähteä arvioimaan minun musisointitaitoja ja tehdä se pelkästään sen perusteella etten juurikaan välitä kuunnella metallimusiikkia.

• triangeli-draama
        laululintu kirjoitti:

Vai, että "hieman laajempi", niinpä tietysti. Et voi tietää tätäkään, koska en laittanut tarkkaan montako vuotta olen opiskellut mitäkin. Eikä mua oikeestaan kiinnostakaan kummalla meistä on laajempi tausta. Pointti tässä oli se, että aika moukkaista lähteä arvioimaan minun musisointitaitoja ja tehdä se pelkästään sen perusteella etten juurikaan välitä kuunnella metallimusiikkia.

Olisi varmasti pitänyt vääntää triangelista himmeli...

Vaikka ei jotain musiikin alalajia kuuntelisi, pystyy musikaalinen ihminen erottamaan musiikista rakenteita. Nämä rakenteet ovat metallimusiikissa lähellä klassista musiikkia.

Ei liene sattumaa, että edesmennyt John Lord hallitsi urkumusiikin, ja opetti klassista musiikkia nuorisolle...

Useita vuosia pianotunneilla ja suorittanut useita tutkintoja. Onko ihan pianosta 3/3 musiikkiopistosta? Siltä kuulostaa, eikä siinä mitään pahaa ole.

• laululintu

Olisi varmasti pitänyt vääntää triangelista himmeli...

Vaikka ei jotain musiikin alalajia kuuntelisi, pystyy musikaalinen ihminen erottamaan musiikista rakenteita. Nämä rakenteet ovat metallimusiikissa lähellä klassista musiikkia.

Ei liene sattumaa, että edesmennyt John Lord hallitsi urkumusiikin, ja opetti klassista musiikkia nuorisolle...

Useita vuosia pianotunneilla ja suorittanut useita tutkintoja. Onko ihan pianosta 3/3 musiikkiopistosta? Siltä kuulostaa, eikä siinä mitään pahaa ole.

Joo 3/3 musiikkiopistosta pianosta. Ja teorioista vielä tuotakin pidemmälle. Oisko jotain tolppa 1 ja 2, mupe 1 ja 2.. ( en oikein tiedä millä nimellä nuo nykyään kulkee). Nykyään on keskittyny enemmän tuohon laulamiseen. Eikä tuo klassinen laulukaan mitään lastenleikkiä ole. Ei sinne ihan ketä tahansa oteta opiskelemaan. Ainakin täällä on ihan hirveä tunku tuohon opetukseen ja naisena on vielä vaikeampi päästä sisään ja erottua joukosta kun valtaosa hakijoista on naisia.

En ole missään sanonut etten pystyisi erottamaan musiikista rakenteita. Oot nyt keksinyt tuon omasta päästäs. Ei tuo mitenkään uutena asiana mulle tullu, että metallimusiikissa ja klassisessa musiikissa on paljon yhteneväisyyksiä. Ja JOS yilpäänsä tulisi kuunneltua sitä metallimusiikkia niin uskon, että pystyn sieltä kyllä niitä musiikilisia rakenteita kuulemaan ja erottamaan.

Ja tiedoksesi vielä vaan, että musikaalisuuteen kuuluu monia muitakin osa-alueita, ettei kannata ehkä tämän yhden asian perusteella lähteä kenenkään musikaalisuutta arvioimaan.

• Eikö metalli ole

rakenteeltaan kansanmusiikin kaltaista? Niin muistelen jossain metallimusan dokkarissa todistetun.

En ole vielä löytänyt itseäni koskettavaa metallimusaa. Olisi kiva kuulla, mitä metallimusaa voisi pitää matemaattisesti yhtä täydellisenä kuin Bachin ja Händelin sävellykset.

• händelirektumiinr
        Eikö metalli ole kirjoitti:

rakenteeltaan kansanmusiikin kaltaista? Niin muistelen jossain metallimusan dokkarissa todistetun.

En ole vielä löytänyt itseäni koskettavaa metallimusaa. Olisi kiva kuulla, mitä metallimusaa voisi pitää matemaattisesti yhtä täydellisenä kuin Bachin ja Händelin sävellykset.

Huono trolli on huono.

• pianistimies

Minä osaan kyllä soittaa pianoa, ainakin digitaalista sellaista. Akustiseen en ole kovin montaa kertaa elämäni aikana koskenut. Onhan sellaisessa tietysti erilainen dynamiikka ja kosketuskin, kuin jossain Rolandissa. Säestämisestä en tiedä, kun soittelen vain itsekseni kuulokkeet päässä. Mutta kaipa tuollainenkin onnistuisi. Esiintymiskammo vain rajoittaa, enkä pysty kunnolla soittamaan jos joku seuraa vierestä...

• laululintu

Soitatko nuoteista vai ilman? Minkätyyppistä musiikkia soittelet? Itse olen nuorempana soittanut aika aktiivisestikin pianoa, esiintynytkin joitakin kertoja. Useampana viime vuotena tullut todella harvakseltaan soiteltua, mutta kyllä ne perustaidot vielä hallinnassa on. Olen esiintynyt useasti ryhmässä laulaen enkä jännitä sitä enää juurikaan. Haluaisin joskus vielä uskaltaa yksin yleisön eteen laulamaan, mutta kammoksun sitä vielä. Ehkä vielä joskus.

Mutta tuohon esiintymisjännitykseenki auttoi mulla se, että esiintyi just ensin porukassa. Ei valitse heti mitään liian vaikeaa ohjelmistoa, ja harjoittelee hyvin että ei tarvi olla epävarma siitä osaako vai ei. Esiintyminen on usein tosi nautinnollistakin ja kiva saada muiltakin palautetta eikä vaan yksin soitella/laulella.

• vai niin

jaaha, eli taas yksi vapaaehtoinen lisää palstamuusikon panorinkiin..

• laiska ätmi

Pianoa olisi kiva osata soittaa. Kitaraa myös. En ole kuitenkaan viitsinyt opetella.

• Marianne89...

Pyöräilyä ja valokuvausta, hieman epäsäännöllisemmin myös kirjoittamista. Joku sanoi aiemmin täällä että matkailua ei voi lukea harrastukseksi, joten jätän sen pois laskuista.

• 18+10

Älä suotta jätä, matkailu on kelpo harrastus :)

• No missä on nyt mies 86? Täällä olisi pianonsoittotaitoista miestä etsivä nainen!

Pitääkö tässä taas ruveta amoriksi? :-D Noh, mistä päin Suomea laululintu on?

• laululintu

Ahaa.. Ilmeisesti heitä siis on tälläkin palstalla, mutta kaikki piileskelee nyt jossain :D Olen Oulun seudulta.

• laululintu kirjoitti:

Ahaa.. Ilmeisesti heitä siis on tälläkin palstalla, mutta kaikki piileskelee nyt jossain :D Olen Oulun seudulta.

No voi! :-( Mies 86 on Turusta.

Toivottavasti mies 86 ei nyt suutu minulle :-(

• laululintu
        femnerd kirjoitti:

No voi! :-( Mies 86 on Turusta.

Toivottavasti mies 86 ei nyt suutu minulle :-(

Tuskimpa tuo suuttuu. Liekö edes löytää tähän ketjuun. Kiitos kuitenkin :)

• mies 86
        laululintu kirjoitti:

Tuskimpa tuo suuttuu. Liekö edes löytää tähän ketjuun. Kiitos kuitenkin :)

Täällähän minä... Oulu on kyllä hieman kaukana, ainakin jos pianon meinaan sinne tuoda mukanani :D

• laululintu
        mies 86 kirjoitti:

Täällähän minä... Oulu on kyllä hieman kaukana, ainakin jos pianon meinaan sinne tuoda mukanani :D

Aijaa, sieltähän se tupsahtikin. Piano ei tosiaan oo mikään helpoin mukana roudattava.. Kyllä multa jonkin sortin kosketinsoitin löytyy paremman puutteessa :D

• mies 86
        laululintu kirjoitti:

Aijaa, sieltähän se tupsahtikin. Piano ei tosiaan oo mikään helpoin mukana roudattava.. Kyllä multa jonkin sortin kosketinsoitin löytyy paremman puutteessa :D

Jep, no mikä vain kosketinsoitin kyllä käy... kaikenlaisia viisuja tulee soiteltua ulkomuistista. Kotimaista ja ulkomaista. Laidasta laitaan.

• laululintu
        mies 86 kirjoitti:

Jep, no mikä vain kosketinsoitin kyllä käy... kaikenlaisia viisuja tulee soiteltua ulkomuistista. Kotimaista ja ulkomaista. Laidasta laitaan.

Tuo on varmaan jostain 80 luvulta. Haalittu palasina kirpputorin lattialta. Mutta oli onneksi toimiva ja miellyttävä ääni, eikä liikaa turhia ominaisuuksia. Ajaa ihan hyvin mulla asiansa. Oletko pitkään soitellut?

• mies 86
        laululintu kirjoitti:

Tuo on varmaan jostain 80 luvulta. Haalittu palasina kirpputorin lattialta. Mutta oli onneksi toimiva ja miellyttävä ääni, eikä liikaa turhia ominaisuuksia. Ajaa ihan hyvin mulla asiansa. Oletko pitkään soitellut?

Jostain viisi- tai kuusivuotiaasta. Otin soittotunteja koko ala-asteen ajan.

• C. R.
        mies 86 kirjoitti:

Jostain viisi- tai kuusivuotiaasta. Otin soittotunteja koko ala-asteen ajan.

No niin. Nyt sitä palstakonserttia suunnittelemaan (tai ajatuksen tasolla suunnitelluthan sitä jo olet, mutta toteuttamaan)!

Tässä oma päivän aikaansaannokseni, kun sain lopulta valmiiksi työn alla olleen teemabiisin.

https://www.youtube.com/watch?v=lks1Qrch0Js

(Innostuin myös leikkimään kameralla ja tulostimella.)

• ytmin tavarat
        C. R. kirjoitti:

No niin. Nyt sitä palstakonserttia suunnittelemaan (tai ajatuksen tasolla suunnitelluthan sitä jo olet, mutta toteuttamaan)!

Tässä oma päivän aikaansaannokseni, kun sain lopulta valmiiksi työn alla olleen teemabiisin.

https://www.youtube.com/watch?v=lks1Qrch0Js

(Innostuin myös leikkimään kameralla ja tulostimella.)

mitä kuvassa onkaan levykotelon oikealla puolella...eikä taida olla vain 'rekvisiitta' hankinta...

• mies 86
        ytmin tavarat kirjoitti:

mitä kuvassa onkaan levykotelon oikealla puolella...eikä taida olla vain 'rekvisiitta' hankinta...

Kiitos vain rohkaisusta, hämis. Luulisin että biisilistan suunnittelusta voisi lähteä liikkeelle. Mainstream poppia soitan suurimmaksi osaksi. Osaan ehkä arviolta 1000 biisiä ulkoa.

Alustavasti- noin vanhemaa tuotantoa ajatellen olisin ehkä kiinnostunut soittamaan joitain David Bowien tai Beatlesin covereita. 80-luvun ikivihreät toimivat myös mutta vain ehkä muutaman biisin ajan. 90-luvun helmiä, mitä niitä nyt on. Kas kun vetäisinkin tänään Basket Casen pianolla, aikaisemmin ei olisi kyllä onnistunut. Cardigansin Lovefool menee vaikka silmät ummessa...

Voisin myös tehdä joitakin erinäisiä adaptioita viimevuosien hiteistä... ehkä siinä sivussa vetäistä bronylaulun jos palstan taiteilija siihen vain antaa luvan.

• Hämärän rajoilta
        mies 86 kirjoitti:

Kiitos vain rohkaisusta, hämis. Luulisin että biisilistan suunnittelusta voisi lähteä liikkeelle. Mainstream poppia soitan suurimmaksi osaksi. Osaan ehkä arviolta 1000 biisiä ulkoa.

Alustavasti- noin vanhemaa tuotantoa ajatellen olisin ehkä kiinnostunut soittamaan joitain David Bowien tai Beatlesin covereita. 80-luvun ikivihreät toimivat myös mutta vain ehkä muutaman biisin ajan. 90-luvun helmiä, mitä niitä nyt on. Kas kun vetäisinkin tänään Basket Casen pianolla, aikaisemmin ei olisi kyllä onnistunut. Cardigansin Lovefool menee vaikka silmät ummessa...

Voisin myös tehdä joitakin erinäisiä adaptioita viimevuosien hiteistä... ehkä siinä sivussa vetäistä bronylaulun jos palstan taiteilija siihen vain antaa luvan.

Lupahan on jo ainakin kertaalleen annettu koskien sekä tuota nimenomaista kappaletta että kaikkia muitakin.

Omat instrumentaalikonserttinihan ovat aina sellaisia, että soitan mitä mieleen juolahtaa. (Valitettavasti huomattavasti laajemmasta alitajuisesta arsenaalistani mieleen juolahtavat aina ne samat biisit; onneksi ihmiset kuitenkin esittävät toiveita, jotta muistaisin muidenkin kappaleiden olemassaolon.) Ei kannata siis liikaa pähkäillä materiaalia: palstakonsertti on väistämättä melko epämuodollinen tapahtuma, halusipa sen olevan sellainen tai ei.

• mies 86
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

Lupahan on jo ainakin kertaalleen annettu koskien sekä tuota nimenomaista kappaletta että kaikkia muitakin.

Omat instrumentaalikonserttinihan ovat aina sellaisia, että soitan mitä mieleen juolahtaa. (Valitettavasti huomattavasti laajemmasta alitajuisesta arsenaalistani mieleen juolahtavat aina ne samat biisit; onneksi ihmiset kuitenkin esittävät toiveita, jotta muistaisin muidenkin kappaleiden olemassaolon.) Ei kannata siis liikaa pähkäillä materiaalia: palstakonsertti on väistämättä melko epämuodollinen tapahtuma, halusipa sen olevan sellainen tai ei.

Näinpä. Ajattelin tässä vain jos palstalaisilla olisi ollut joitain erityistoiveita. Esimerkiksi jos Mies1985 päivystäisi palstalla olisin voinut kysellä häneltä josko hän olisi halunnut kuulla soitettavan joitain videopelien tunnareita.

• Pleikka viina runkku

Pelaan, ryyppään, runkkaan ja laulu soi!

• dcfgfd

Lenkkeily ja kuntosali, vaikkei ne mitään naisen saamisessa olekkaan auttanut.

• Harras-Mies

Mun harrastuksiin kuuluu,pitkänmatkan yöjuaksu ja hanureiden räplääminen.

• lätkän MM kakkonen

Harrastan liikuntaa (kuntosali, kävely, fillarointi, uinti), kulttuuria (elokuvat, pari kertaa vuodessa esim. lätkän seuraaminen paikan päällä, taidenäyttelyissä muutaman kerran vuodessa, soittelen pianoa omaksi huvikseni, laulan omaksi huvikseni, käyn myös museoissa pari kertaa vuodessa, luen päivittäin) sekä kavereiden kanssa tapailemista (jonkun kanssa tavataan vain liikunnan merkeissä, joku on hyvää shoppailuseuraa, jonkun kanssa käydään vuorotellen toistemme luona syömässä jne).

En tiedä, että voiko opiskelua kutsua varsinaisesti harrastukseksi, mutta käytännössä vähän väliä on jonkinlaista opiskelua menossa. Luen esim. kirjallisuutta alkukielellä ja tarkistan vieraat sanat sanakirjasta.

• mies 86

Kuin myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      206
      2429
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      41
      1597
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      138
      1251
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      287
      1043
    5. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      992
    6. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      303
      975
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      932
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      916
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      794
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      763
    Aihe